• 15.

    ואוו - יופי של כתבה על נושא חשוב

    רוני, 13/11/08 14:54

    כל הכבוד על העיסוק בנושא כל כך מטריד ומעורר , במיוחד עם המלצות לפעולה.
    יישר כוח אתעניין בספר שלך!
    רוני

  • 14.

    מהיכרות אישית עם כותב המאמר

    ניצן, 23/01/08 15:37

    כל מה שכתב, נאמר מתוך ניסיונו האישי במצבי קונפליקט אלים עם נוער בסיכון בסדנאות במדבר. לכן אין אלה מילים ריקות אלא מתוך ניסיון עשיר.

    • ''סדנאות במדבר'' אלה לא החיים אלה תנאי מעבדה (ל''ת)

      הלו, 23/01/08 21:02

      • אדרבה...

        ניצן, 23/01/08 22:51

        צא לאחד מהמסעות האלו ונראה אותך ב''מעבדה''....

    • דייי.... ניצן עכשיו ממש הרסת כל מה שהמחבר בנה כאו (ל''ת)

      רואה 6/6, 26/01/08 18:00

  • 13.

    הכרעה ללא קרב

    פ. יצחק, 22/01/08 22:55

    יש בה את אלמנט הנצחון
    בריחה מהערס
    זה WIN WIN
    קלאסי
    בסיטיואציה של אלימות באמת כל זה חרטה, נראה אותך מול מתאבד למשל

  • 12.

    כל שיטות ההרגעה האלה, לא ישפיעו על הערס הישראלי המצוי (ל''ת)

    זה טוב לארצות, 21/01/08 17:03

  • 11.

    ''אתה מפחיד אותי'', אמרה הנאנסת לאנס

    אמרה וגם יספה, 21/01/08 09:16

    ''אתה מפחיד אותי'', אמרה האשה המוכה לבעלה.
    ''אתה מפחיד אותי'', אמר הילד לאביו המתעלל.

    מה המשותף לכל המיקרים, ילדים?

    כן, איציק, אתה הצבעת ראשון.

    המורה, התוקף לא קרא את הכתבה. אם היה קורא, לא היה מכה/מתעלל/רוצח/

    כל הכבוד, איציק, ועכשיו תביא את המקל מהפינה.

  • 10.

    david

    lau tze, 20/01/08 23:28

    כתבה יפה מאד ונדיר שיש מאמרים כאלה באינטרנט שבוע טוב!

  • 9.

    זה מורכב! יש מצבים בהם אסור בתכלית האיסור ליישר מבט אל התוקף (ל''ת)

    Street Fight, 20/01/08 23:24

    • צודק ! לא מכיר מצבים בהם מותר ליישר מבט..טיפ יעיל לנטרל תוקפנות (ל''ת)

      מתאמן ותיק, 22/01/08 00:35

  • 8.

    ''אל תלך ברחוב חשוך''.. זה כל כך מנוגד לגישה המתקרבנת המערבית

    גל, 20/01/08 22:52

    ''מה, אסור לי ללכת איפה שאני רוצה''?
    ואם זה לא ברור למישהו, אשנה את הניסוח: ''אל תלכי עם לבוש חושפני''.
    מה המשפט הזה עושה לכם? איך הוא מתחבר לכתבה לעיל?

  • 7.

    התיתכן הכרעה ללא קרב ?

    הלנה, 20/01/08 20:39

    הכתבה מאוד יפה ומאירה את כל הצדדים של נושא הכוחניות, האלימות והתוקפנות.

    אבל הפתרונות של הכרעות ללא קרב יפות אולי במעבדות הסטריליות של חדרי האימונים, ולא בהכרח ממש תופשות בכל מצב ומצב במציאות.

    בחיי היום יום אנחנו נדרשים לבצע המון הכרעות של מצבים (בחירות) בהם אנחנו נתונים.
    ובלי קרב זה או אחר זה לא ממש אפשרי.

    כפי שכבר נכתב פה בכתבה זו, לכל אחד מאיתנו ישנם דחפים של שליטה ותוקפנות. רק שיש מטרה לדחפים האלו. הם לא סתם קיימים בנו.
    המטרה היא להגן על המשך קיום המין של כל קבוצה מסויימת ושל כל יחיד בקבוצה. (ושבעתיים זה אצל יחיד שלא חי בקבוצה).

    זה דבר אחד - להתחבר לדחפים הבסיסיים סתם בשביל לתת דרור לשיחרור לחצים וכעסים שמצטברים להם כדרך שבשיגרה,
    לבין השימוש בדחפים האלו למימוש המטרות של הקבוצה והיחיד .

    התוקפנות והאלימות הן היינו הך. השימוש הסמנטי השונה בהן הוא בשביל לרכך או לטשטש את המטרה או את המניע שמסתתר מאחריהן.
    וזה לא חדש שאותה תוקפנות מקבלת סובלימציות שונות ומשונות של יחסי שליטה וכוח שמתנתבים לכל מיני דרכים עם שמות יפים ועטיפות ססגוניות ומאירות עיניים.
    בסך הכל ובשורה התחתונה מדובר בעוד טיוח של הדחף ואריזה שונה שלו.
    מה זה משנה אם מדובר בתחרות של חידון התנ''ך או תחרות ספורט כלשהי או תחרות על משאבי הטבע או על טריטוריה ?
    בכל המצבים האלו הכוחניות שולטת והיא ניבנת על הקטנת וכיפוף הזולת שמולך כדי לקטוף את הפרס. רק שלעתים בפרס הזה תלויים חייך (באם מדובר בתחרות על משאבי טבע או טריטוריה).

    זה ששכבות מסויימות מסתכלות מלמעלה על כוחניות פיזית זה לא תמיד כי הן בורכו באנשים שהם מלאכי השרת בכבודם ובעצמם שמהותם משוללת כוחניות או תוקפנות.
    זה כי יש מי שעושה בשביל אותן שכבות הסלתה ושמנה את העבודה השחורה של ההתבוללות בקרקע הקרבות, בעוד ששכבות האליטה יכולות להינות מזיוון של האידאות שיפות על הנייר ולא בשטח, וגם ללטף לעצמם את האגו המשובח שלהן, וגם להתעלם מהכאב שמניע את השימוש באלימות.
    למשל: מאוד קל לשלוח חיילים להילחם על משאבי הנפט ולהגיד שזה בשביל ערכי הדמוקרטיה, שלא אתה זה שתכלעס לוחם בשדה.
    או להתייחס בעליונות למי שנלחם את מלחמת ההישרדות הקיומית שלו, שאתה יושב בכורסא מרופדת בדולרים. כל האיגודים המקצועיים הפעילו כוחניות והשתמשו לעתים בדרכים אלימות כדי להגשים את המטרות שלהם שהיו מאוד הומניות וסוציאליות.

    בסופו של עניין ובשורה התחתונה הרבה פעמים כוח ממגרים בכוח ולא בעישון מיקטרות של שלום.

    כמובן שזה נורא ואיום לחיות בחברה שלאנשים אין שליטה על הדחפים והם משתמשים בהם בלי להפעיל חשיבה ערכית או שיפוטית או אפילו תרגילי נשימה שידכאו את היצרים האלימים. רק שזה לא תופש בכל מיקרה ובכל מצב ויש המון צביעות חברתית בנושא הזה.


    ותודה לדוד מיכאלי על כתבה משובחת :)

    • כן. בשירותים. (ל''ת)

      אנחת רווחה, 21/01/08 09:29

  • 6.

    כרגיל בחיים - אין נוסחאות קסם. פעמים יעזור פעמים לא. עדיף לנסות. (ל''ת)

    מפה ומשם, 20/01/08 17:13

  • 5.

    כך היה לי

    יניב, 20/01/08 14:48

    מין מפגש אם איש אלים מאוד שמאוד רצה להראות לי כמה הוא חזק.
    שני דברים עשיתי

    1 הרגל שלי הייתה מאוד קרובה לברך שלו מה שאפשר לי להכניע אותו בזמן מאוד קצר ( אני לומד קונג פו כ-8 שנים)
    2 ממש בכיתי לו שירחם אלי

    אחרי כ-2 דקות הוא ממש התרכך והסביר לי כמה אני לא בסדר ולבסוף הסיטואציה הסתיימה ללא אלימות.............הרבה יותר כייף

  • 4.

    שאלה לדוד

    אלי, 20/01/08 14:39

    דוד שלום, הזדמן לי לקרוא מספר כתבות שלך. הסתכלתי בקורות החיים שם ציינת שהינך איש טאי צי. רוח הכתיבה מאוד מוצאת חן בעיני והייתי שמח להצטרף לקבוצת מתחילים בטאי צי באם כזו נפתחת באזור המרכז. תודה, אלי.

  • 3.

    או קיי, מילים כדורבנות, אבל מה אני צריך לעשות איתן ? להדפיס ולשמור

    אבי צנעני, 20/01/08 13:07

    עד לפעם הבאה שמתקיפים אותי ?
    אולי זו בעצם העיצה הכי טובה :
    ברגע שאיזה חבורת מניאקים

    (ובכוונה אני כותב מניאקים ולא ערסים, כי גם אשכנזים יכולים להיות אלימים וחשוכים, כפי שזוכרים
    יהודי תימן שגורשו באלימות ע''י ''מלח הארץ'' הרוסים מהכנרת)

    מתחילים להעיף עלי סטירות ובעיטות, אני מוציא את הכתבה הזאת מהכיס, אומר להם ''רק רגע , חבריה'' - ומתחיל להקריא בפניהם בקול רגוע ובוגר סעיף אחר סעיף....

    • אבי הזדהתי עמך.

      אור, 20/01/08 14:12

      אבל אל נא תשכח שיש קארמה וסיבתיות לכל עניין..

      • גמ'אני, גמ'אני.

        גם אור ואהבה, 21/01/08 09:38

        באמת מילים כדורבנות.

  • 2.

    ההישג העילאי של הערס, הוא אחלה מכות ללא הכרעה... (ל''ת)

    י, 20/01/08 10:24

    • למה אתה משתמש במילה ערס ? אלימות אינה נחלת הערבים/מזרחיים.

      אבי צנעני, 20/01/08 13:17

      צריך להבין עוד דבר בקשר לאלימות - מי שמממהר להשתמש בה יותר הם דווקא אלה הבטוחים מאוד בצדקתם ועליונותם התרבותית, כמו הגרמנים במלחמת העולם השניה,
      ואם כבר מזכירים את הנאצים, אז הרבה מהכתוב לעיל אינו תופס, כי לא עזרו שם הרבה דיבורים, התרפסויות ופסיכולוגיה,
      ולכן צדקו וצודקים הציונים - לעתים אין מנוס משימוש באלימות ,
      עם הספר חייב חרבות כדי להגן על עצמו מפני האנלפביתים .

      • אתה מתכחש לקיומם של הערסים?

        י, 20/01/08 18:40

        במו עיני ראיתי אותם רבים בהפסקות בתיכון.

        http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%A2%D7%A8%D7%A1

      • חלק מהערסים הכי כבדים שיש

        ז'אן-פול מארה, 20/01/08 20:13

        הם אשכנזים !

        על סמך מה החלטת שזו נחלת המזרחים?

        • המילה ''ערס'' היא מילה ערבית שפירושה רועה זונות.

          אבי צנעני, 21/01/08 14:15

          השימוש במילה זאת לתיאור בני עוולה רודפי ריב ומדון
          יוצר קונוטציות שליליות בין מזרחיים / ערבים והתנהגות זולה ואלימה.
          האמת היא , כפי שההסטוריה וגם ההווה מוכיחים לנו,
          שגרמנים, רוסים ואנגלים (או פולנים רומנים ורוסים , לצורך ענייננו בארצנו ) אינם אלימים או פוחזים פחות מתימנים , עיראקים ופלשתינאים
          ( ולמעשה, אם מתעלמים מהקונפילקט המערבי - ערבי, ניתן לגלות עדיני נפש רבים - רועי צאן פייטנים - גם בין הערבים,
          אבל לא כולל מרוקאים - מרוקאים זה סיפור אחר מעולם אחר לגמרי).
          על כן ייטיב לעשות כל השואף להפוך לבן תרבות אם יחליף את המילה השגויה ''ערסים'' במילה המדוייקת יותר (אפשר גם במבטא אמריאקאי מתנגן ) - ''מניאקים'',
          לתיאור טיפוסים שפלים ואלימים.

          • דוקא המזרחים עצמם יצרו את מטבע הלשון ''ערס'' והשרישו אותו לתוך הסלנג

            י, 21/01/08 16:46

            מבחינתי אני משתמש במילה הכי מדוייקת שיכולה להיות.
            כמו ש''אשכנזי'' בעבר היה כינוי ליהודי מגרמניה והיום זה כינויים של כל היהודים ממוצא מזרח מרכז ומערב אירופה. הרי לא יעלה למישהו על הדעת לכנות אותם ''אירופאים'' (אלא אם הוא רוצה להחשב למוזר)

            • אבל למילה ''אשכנזי'' אין משמעות שלילית באף שפה, ולמילה ''ערס'' - יש !!

              אבי צנעני, 21/01/08 19:26

              נכון, גם ''המזרחיים'' מאצמצים בחום את המילה ''ערס'' ושאר מילים החוגגות את נחיתותם לכאורה
              (כמו למשל ''פריחה'' , שהיא פשוט שם ערבי נפוץ שפירושו, שומו שמיים, פרח ) - ומכאן
              אפשר רק לצאת וללמוד על השלמתם עם השפלתם, דכאונם הלא מודע, ושאר הכוחות הפועלים במאפלות נשמותיהם - ומסבירים, חלקית, את חלקם הרב יחסית באלימות, ומאידך, על האפשרות לתיקון .

            • דעתך מאומצת בחום. האלימות האשכנזית ככל אלימות אחרת חוגגת. (ל''ת)

              ., 21/01/08 23:16

        • בהחלט! (ל''ת)

          ., 22/01/08 17:31

  • 1.

    יופי של כתובה

    מהצפון, 20/01/08 10:11

    תודה רבה על הדברים- הייתי שמח לעוד ממה שנכתב- עם דוגמאות שעוזרות להבין את כל מה שכתבת. בכל מקרה, תודה רבה ושבוע טוב