• 27.

    מה הקשר?....

    רמיו, 04/10/07 07:40

    מה הקשר , אופנה לאולמרט ,פרץ ושות.כמה פלספנות ויהירות ,תכתוב על אופנה נטו ,אולי בזה אתה מבין.

  • 26.

    הייתי,ראיתי,הזדעדעתי.

    עיצוב גרפי,ויצו, 05/08/07 14:51

    בעיקר מהביצוע המחריד.
    הרמה בעיצוב אופנה בויצו חייבת שידרוג משמעותי דחוף!

    אגב-גם קורסים לעיצוב קטלוג לא יזיקו !

  • 25.

    הייתי,ראיתי,הזדעדעתי.

    עיצוב גרפי,ויצו, 05/08/07 14:50

    בעיקר מהביצוע המחריד.
    הרמה בעיצוב אופנה בויצו חייבת שידרוג משמעותי דחוף!

    אגב-גם קורסים לעיצוב קטלוג לא יזיקו !

  • 24.

    הייתי שם

    טלי, 28/07/07 13:34

    אמנם גם אני התאכזבתי מהרמה הכללית של התצוגה ולאופן הפקת התצוגה ודאי חלק ניכר בהרגשה זו,ויחד עם זאת היו לדעתי מספר עבודות יפות שלא זכו לתשומת ליבו של איתי וחבל. קודם כל בעבודה על הסופרבול אהבתי בעיקר את התלבושת שמוצגת בתמונה ואשר צבעיה העזים אבדו בצילום...אהבתי מאד את הקולקציה שאם אנני טועה נקראה ''פרק ב'' משום שחשתי שהיא דווקא יותר מכולן הטיבה להעביר קונספט רגשי אמורפי באמצעים צורניים ,באמצעות שימוש רגיש בבדים בצבעים במרקמים ובצורות ,וברמה טכנית טובה ,ובלי בהכרח ליפול לקלישאה של סטודנטים רבים שמנסים להרשים או ביכולות טכניות וירטואוזיות שמכבידות לעיתים על התוצאה הסופית או בהנחת משקל יתר על האמירה הקונספטואלית באופן שמאפיל על השפה הויזואלית.הקולקציה הסוגרת של הסייף הכילה באמת פרטים יפים ולעיתים מרשימים אבל הייתה חסרה לדידי מהות פנימית.שותקת ביפנית הייתה קולקציה שקוממה אותי משום שהרגשתי שהיא מחברת כותרת שכביכול ''מוכרת'' תדמית איכותית לקולקציה שלה ללא קשר ולו מיקרי אפילו למערכות הלבוש הכ''כ לא יפניות שנראו על הבמה ...יומרנות היא תכונה מחרידה בעיני ...כמי שחייתה ביפן התרשמתי שהיוצרת ניכסה לעצמה משהו לא לה.
    בגדול הבעיה העיקרית עבורי בתצוגה הייתה שהיא פשוט לא הצליחה לרגש אותי .בתצוגת אופנה ובעיקר בסיום מסלול לימודים ,ישנה הזדמנות נדירה להגשים פנטזיות ,והמפגש של הפנטזיה עם המציאות הוא זה שמעורר אצלי לפחות ריגוש ...זה באמת נעדר מהתצוגה ...אצלי שלא היה לי שום קשר אישי עם מי מהמעצבות הצעירות.
    ועם זאת אני רוצה לאחל מקרב ליבי הצלחה והנאה לכולן.

  • 23.

    ובכן...

    איב, 28/07/07 11:40

    ביקורת זה דבר חשוב,בעיקר אם היא רלוונטית,נותנת כלים להמשך,ולא נוקטטת עמדה משפילה ומתנשאת.

    חבל...ולתוכן הדברים:

    הסטודנטיות בויצו תופרות וגם מבצעות את הגיזרות בעצמן ללא עזרה חיצונית,דבר שהוא נדיר ביותר בשנקר למשל.

    צוות ההנחיה מורכב משתי מנחות,להבדיל מסוללת מנחים ומבקרים חיצוניים,ויועצים וכו,בבתי ספר אחרים...בעיות תקציב כנראה.

    חבל שלא ציינת את שתי הקולקציות האחרונות,של אינס ושל נעמי...להתעלם מהן,זה כמעט לאמר,לא נכחתי בתצוגה עד סופה.

    נכון,יש פער ברמת הפרויקטים בשלו ש השנים הראשונות לזו הרביעית,ויש גם מה לבקר ברביעית.קשה לאמר בביטול שאין להן קשר לאופנה...דווקא קשר יש להן,ואולי מה שחסר זה דווקא יותר אמירה אישית שונה ופורצת.

    גם לגבי התייחסות למצב...לא דייקת.כשיש קולקציה ושמה פרק ב,וקולקציה בשם בנימה אופטימית...מתבקש לנסות ולחשוב,אולי לפחות שם,יש התייחסות להרס,שבר וצמיחה.

    דקה או שתיים לפני שהעט משפריצה,תיטיב אתך ואתנו...

  • 22.

    במקום לכתוב על אופנה, כל כך הרבה מלל פוליטי

    חיפאית, 28/07/07 09:34

    ואולי זכותן להראות את הכשרון שלהן ולחגוג אופנה בלי להפוך למרכז מפלגה בדיוק סוער?

    ולמה פתאום האוייב הוא אולמרט ופרץ ולא האוייב- חיזבאללה ואנשיו?

    גם אם יש לך מה לומר על הממשלה וכו', עדין מי שרצחו וניסו להלך אימים על כולנו, היו אנשי החיזבאללה ולבנון שאפשרה להם לירות עלינו.

  • 21.

    כל הכבוד לנעמי

    קהל, 24/07/07 19:00

    הקולקציה של נעמי בוזוקשוילי הייתה הכי מושקעת ויצירתית מכל הקולקציות האחרות,על כן במאי נתן לה להופיע אחרונה ולסגור את התצוגה,חבל שאנשים שמעו רק את המוזיקה ולא ראו את העיקר :תצוגת אופנה

  • 20.

    הג'קט הראשון

    חיצוני, 24/07/07 11:39

    הג'קט הראשון יפה במיוחד...
    מנימליסטי וחכם

  • 19.

    כל הכבוד סטלה (ל''ת)

    ****, 24/07/07 10:40

  • 18.

    התמונות טובות, הביקורת לא (ל''ת)

    אני, 23/07/07 14:51

  • 17.

    קולקציות שנויות במחלוקת

    מעצבת, 23/07/07 11:54

    התצוגה אכן הייתה מבישה וברמה נמוכה מאוד צר לי לאכזב אך לא כל הקולקציות היו ברמה נמוכה היו כמה קולקציות ''שצעקו'' מבעד לשתיקות ביפנית ואמהרית !!
    יש כמה בנות שאני צופה להן עתיד מזהיר וקולקציות רבות וטובות

    ''אפטר בול'' סטלה דינרשטיין הייתה קולקציה מעניינת ומושכת אותי אישית תעוזה בנות תעוזה

    ''סייף'' מצטערת שאני לא מצליחה לזכור את השם אבל ברגע שהדגם הראשון נגע במסלול ליבי נפעם

    ''אישה קטנה '' קרין שוורץ קולקציה מעניינית מאוד ,השילוב של הסריגה ובחירת הבדים היה מעורר השראה (מאוד מעריכה את האומץ)


    ישנם תלמידים מאוד מוכשרים לצד כאלה שהקולקציה שלהם יכולה להרוס ביקורת שלמה ( שותקת ...) .
    הבימוי של מוטי רייף לא היה ברמה שהיתי מצפה מאדם בעל רזומה מרשים כמו שלו –מוטי תתעורר...!!!

  • 16.

    תצוגת אופנה ויצו

    ל.א, 23/07/07 08:53

    כתבה הממחזרת את הכתבה משנה קודמת, כל נסיונה הוא להשמיץ ולא מעבר, לא יתכן שמכל המגוון שום עבודה לא היתה טובה. בנוסף מדובר בטעם אישי, לא ברור לי מה הידע המקצועי של הכתב שעל סמך אותו ידע קטל את העבודות. כתבה לא מחמיאה לאתר שנוהג לא פעם לכתוב כתבות משמיצות.

  • 15.

    איתי, אין לך מושג ! (ל''ת)

    מבקר שלמד, 23/07/07 01:39

  • 14.

    איתי הגזמת!!!!

    בר, 23/07/07 00:32

    הייתי בתצוגה, אכן היה פער גדול בין הקולקציות השונות. אבל להגיד שרמת הביצוע לא הייתה עוברת ביקורת בשנקר? הגזמת.

    • אף אחד לא אמר דבר כזה. (ל''ת)

      ברברלה, 23/07/07 07:10

  • 13.

    אבי סיטון

    עומר, 22/07/07 22:28

    מודה לא ראיתי את התצוגה. קראתי את הביקורת
    ואת התגובות.
    ויצ''ו הולך להיות לכם מעניין, מאוד מעניין. כיף קשה ומאתגר. הייתי תלמידו של סיטון 4 שנים.
    חוויה מנצחת מדובר בטיפוס טיפוס, היה ראש המחלקה לצורפות ואביזרי אופנה בה למדתי. הפך אותה למקום תוסס ומעניין חי ובועט בהצלחה לכם.

  • 12.

    למה לא, תתנשא

    עדי, 22/07/07 21:08

    מחירו של כרטיס הרכבת כואב לך? אף אחד לא צריך גם שתבוא
    אני מניחה שמאוד קל לזלזל ולא להבין בכלל איזו עבודה קשה מושקעת בכל דגם ודגם. אני יודעת שיש לויצו בעיה עם עיצוב עדכני של אופנה אבל האשמה לא מופנית כלפי אף אחת מהסטודנטיות. אני לומדת במחלקה ולדעתי היא מובילה את המאקדמיה יותר מכל המחלקות גם יחד. אני מציעה לך לבוא ליום אחד של לימודים לויצו ולראות באיזה אנרגיות מדהימות עובדים כאן, ואז תחזור לתל אביב, להכפיש אותנו דרך המיקלדת.

  • 11.

    אחת שמבינה... מסתבר שיותר מיעקוב...

    שנה ג' , שנקר, 22/07/07 19:21

    אז ככה יעקוב הנחבד!
    כנראה לא היינו באותה התצוגה. אני אגיד לך מה היה בתצוגה בה אני הייתי!

    קולקציה ראשונה (שחור לבן)הייתה אכן לא הכי מעניינת, קווים לא ברורים, צבעי הכתמים שהיו צריכים להעביר איזה מסר לא העבריו ונראו לא קשורים, .. וכן היה קצת משעמם...

    דווקא את הקולקצייה שאתה כל כך משבח , של סטלה ''משהו'' לא הייתה אפילו קרובה לשבח.. היא הייתה אחת הקולקציות שאתה רואה, מנסה להבין למה התכוון המשורר כשעשה את יצירת ''פאר'' ומה שנשאר בדימיון מהקולקצייה הם צבעים מסנוורים...וכמו שנאמר כבר, הבימוי היה הרבה יותר מוצלח מאשר קולקציה שלא השאירה טעם של עוד...

    יעקוב היקר... כנראה כמו שאתה מסביר לא רק פיהקת אלא נרדמת ואז קרו הדברים המענינים...

    הייתה אחת, לא זוכרת את שמה, קולקצייה אחרונה, נדמה לי הייתה על סייף... היא היציגה קולקצייה שאיך נאמר.. השאירה עשן לכל הבוגרות הן בשנקר והן בוויצו.. הקולקצייה הייתה מדהימה, חצאית הלוחות שסגרה את האירוע הייתה אחד הדברים הכי מרשימים, חולצת קיפולי נייר שאין לי מושג אדון יעקוב איך פיספסת אותה, קווים נקיים, גזרות מעניינות, היה לה גם דגם בוף כתום שהיה כל כך נפלא, כל כך מעניין, כל כך יפה... אלה הדגמים שראוים לשבח ...

    היו גם קולקציות שראוים לשבח בשם ''טרמינל'', ''חפירות ארכולוגיות'' שהיו מעניינות מאוד...

    בקשר ל''שותקת ביפנית''... כנראה באת מאוד עייף, המוזיקה הייתה קלאסית כדי שתתכנס לעייפות שלך ואולי קצת לנמנם, הקולקצייה הזאת הייתה מאוד דורשת התעמקות כדי לראות את היופי בה.. אבל לחלק ציונים מתוך חלום הרבה יותר קל אשר להתעמק בדגם ...

    טוב אני לא רוצה יותר להרחיב דיבור בנושא, רק משפט אחד...

    יעקוב, תבוא לתצוגות עם ראש פתוח, תראה דברים בצורה ראלית, ותעביר ביקורת בצורה אובייקטיבית

    שנה ג' , שנקר

    • אם הייתי המרצה שלך בשנקר - הייתי מעיף אותך על שגיאות כתיב מביכות.

      האהבל, 22/07/07 19:35

      תת - רמה

      • כותבת עם טעויות

        טכניון, 22/07/07 22:02

        כן... זהו זה מה שיש לכם לומר... טעויות כתיב?
        כואב לכם שאחת משנקר מצהירה שהרמה בוויצו לא פחות טובה? חברה, תרעגו... אנשים דיסלקטים (סליחה שנה ג, שנקר) מצליחים אם לא יותר אז בטח לא פחות מכל אלה ש''רק'' יודעים לכתוב בלי שגיאות..:)
        תת רמה אמרתם? אז מה הרמה שלכם?שמה שיש לכם לומר זה ''טעויות כתיב''...
        ודרך אגב אני עולה חדשה... יש לי טעויות כתיב... סטודנטית בטכניון (לא קשורה לתחום שלכםבעליל) אבל מצליחה ביותר...
        מוסר השכל... ''טחטבו בלי שגיאוט'' העיקר תצליחו...
        כל הכבוד שנה ג, שנקר.. כמו שאמרת תשאירי על כל הצבונבונים ופלצנים עשן


        כותבת עם טעויות:)

    • איזה פחד.

      א, 22/07/07 20:01

      איזה פחד. אני לא מבינה, ויצ''ו חיפה זו אקדמיה או לא? דורשים בגרות מלאה, יש מבחני קבלה? רמת הכתיבה כאן, הכמות השערורייתית של טעוית הכתיב, העילגות הבלתי נסבלת, מלמדת עובדה עצובה מאוד על רמת הסטודנטים במוסד הזה.

    • את בטוחה שסיימת תיכון עממי? עאלק שנה ג' (ל''ת)

      גלעד, 22/07/07 22:36

    • אחת שיודעת להתנסח

      תעברי לסין, 22/07/07 22:43

      ממורמרת יקרה
      ראשית אני רוצה להכיר לך מילון עברי -עברי למקרה שתהיי מעונינת להגיב לדברי.
      בנוסף, אני מסכימה איתך שהיתה התעלמות מוחלטת מקולקציות מצוינות, שהוכיחו שויצו נמצאת על המפה ברמת העידכון האופנתי. דוגמא מצויינת לכך היא הקולקציה שסגרה את התצוגה והשאירה רבים פעורי פה, אבל, עצם העובדה שקולקציה על השתיקה היפנית קיבלה שנייה מאור הזרקורים, מורידה מערכה של כל קולקציה אחרת שדרכה על המסלול.
      סטודנטית שמציגה קולקציה ברמת ביצוע מחרידה כזאת אין לה מקום בעולם האופנה וראוי שתשקול קרירה חלופית כמעצבת חלוקי רחצה.

      • מיס ''יודעת הכל'' - לכי תלמדי מה המשמעות של דיסלקציה!! טיפשה!

        יופי, 23/07/07 08:15

        דיסלקציה לא מעידה על כלום.
        תתביישי לך שאת מנסה להשפיל אותה ככה בגלל זה.
        אלברט איינשטיין היה דיסלקט.
        וגם טום קרוז כזה, אז תרגיעי. זה לא מעיד על אינטיליגנציה נמוכה, אם כבר, אז להיפך.

        • זו לא דיסלקציה. זה הניסוח העילג של הדברים

          תלאביבי, 26/07/07 16:56

          עזבו את שגיאות הכתיב, שלא היו כל כך רבות כמו שמצופה מדיסלקט. לקרוא את התגובה שלך זה כמו להקשיב לילד בגן. זו ממש לא רמת העברית המצופה מסטודנטית שנה ג' בשנקר. את פשוט יורה כל משפט שעובר לך בראש, והתמונה המתקבלת לא מחמיאה. זרם התודעה המוגבלת....

  • 10.

    שלום שנה א

    ג'ק הספסר, 22/07/07 17:26

    איתי יעקב היקר!
    ושוב אנחנו נפגשים אחרי שנה ושוב אתה עדיין באותה בועה תל אביבית ולא מוכן להסתכל מעבר לכתף שלך.
    זו היתה פתיחה נחמדה ובהמשך אהפוך לשטן שזו אני.
    הרי בהיותך מבקר אופנה אתה מודע לכך שיצלבו אותך גם.אז קבל צליבה:
    הביקורת שלך רק מראה שאתה לא מבין שיט באופנה,יש אתר כזה,ווג,אולי כדאי שתכנס אליו מידי פעם,זה בחינם.אני מניחה שליסוע לשבוע האופנה לא משלמים לך ויש סיבה לכך.
    במקום לנסות לקדם את האופנה בישראל אתה רק מנסה להוריד את המורל.מנסה.זה לא יצליח לך.לך תקנה כמה דגמים של שנקר אם תוכל להרשות לעצמך,אני מניחה שלא.
    לידיעתך הרפה,אסתי גרינבוים שייכת לצד הטכני בלבד,אסתי זיסמן,מרצה בכירה בשנקר,שייכת לצד העיצובי בפרוייקט זה.אז לפני שתנשק את אחורי שנקר,כדאי שתדע פרט זה.
    ועכשיו נראה מה יש לך להגיד.
    העצוב באמת הוא לא הקטילות שלך או הפירגון שלך לאילו שסוגדות לז'אן פול גוטיה אלא שלא התייחסת לקולקציות מדהימות וכ''כ מיוחדות ויפות שעיניי החומות והיפות לא ראו השנה בשנקר.
    אותי מעניין לדעת כמה שנקר משלמים לך,ויצ''ו ישלם כפליים בשנה הבאה.
    ממני,זאת שלא שווה לה בכלל לרשום את השם שלה.

    • ראי תגובתי לפצועות המלחמה

      שימריז, 22/07/07 18:41

      ראי תגובתי לפצועות המלחמה. אם כי, מצבך חמור אף יותר. רמת העברית שלך לא מאפשרת לך להביע דעה.

      • אולי כדי לך לשתות מים קרים

        מה זה משנה, 24/07/07 10:24

        מכל התגובות שנכתבו, התגובות שלך ''שימריז'', הכי בלטו ולא לטובה.
        נכנסת לפה כדי למצוא דיקדוקים נאותים במקום לתת תגובה עניינית לתוכן הכתבה.
        ובכן, לי יש הרגשה שאתה אבשלום קור במסווה של ילד קטן ומסכן, ובמקום ללמד את כולנו שיעור חשוב בעברית ודיקדוק, לך תלמד קצת יחסי אנוש מינימליסטים ואז תחזור לפה, אולי נקבל אותך בברכה.

        תחי אליעזר בן יהודה!

        • זה משנה

          שימריז, 25/07/07 07:42

          עיצוב זה שפה. יכולת ההתנסחות המילולית של אדם (ואני לא מדברת על טעויות כתיב נקודתיות), קשורה עד בלי די ליכולת ההתנסחותבחומר, בתלת מימד. הדברים כרוכים זה בזה. עילגות ובורות באות לידי ביטוי בעיצוב. את מבינה? זו לא ביקורת קטנונית, מדובר בעיה רחבה ועמוקה מאוד.

  • 9.

    אסכולה מימד

    מעצבן, 22/07/07 17:18

    אולי הבוגרים שלהם פחות ''נחשבים'' בשוק המעצבים,אבל בעבודות שלהם רואים את הכשרון ואת הרעב להצליח.

  • 8.

    הערה חשובה לכתב

    תומר, 22/07/07 16:43

    מר איתי יעקב הנכבד. לא ברור לי למה זה כ''כ ברור עבורך, שבגלל שהייתה בקיץ מלחמה בצפון, אז העבודות צריכות/אמורות/חייבות לעסוק בנושא זה, או להגיב עליו. דווקא התעסקות בנושא הכ''כ צפוי הזה היה הופך את העבודות לבנאליות. זכותו של כל סטודנט לעסוק בנושא המעניין אותו או הקרוב לליבו.

  • 7.

    תראו צילומים של כל הקולקציות.

    הדס, 22/07/07 16:36

    תראו צילומים של כל הקולקציות.
    איפה היושר??????????

  • 6.

    אפשר גם אם מעט אופטימיות...

    סיון, 22/07/07 16:33

    אמנם רוב התצוגה נעה בין פיהוק לגיחוח אבל עדין להבדיל מתצוגת הבוגרים של שנקר ניכר כתב יד שונה מסטודנט לסטודנט ופה ושם היו ניצוצות של יופי אם כי לקו בכשלים טכניםכבדים. כדאי להציע להפקה בשנה הבאה לקחת סטיליסט ולפתור את ענין הנעלים. הבגד הכי יפה והכי עכשווי בנעלים מדרום העיר נראה זועה. ולך אדוני המלומד אני בטוחה ששלמו מונית וטרחו ובאו לקחת אותך דור טו דור.

  • 5.

    הבמאי הצליח להעביר את חוויות חגיגות הפוטבול. במאי מדהים!!!

    חני, 22/07/07 16:32

    הבמאי הצליח להעביר את חוויות חגיגות הפוטבול. במאי מדהים!!!
    אבל מעט זכרו את הדגמים

  • 4.

    צא מהבועה ותפסיק לשחזר

    יעל, 22/07/07 16:28

    מי נתן לך זכות לזלז כך?? באמת כדאי שתשאר בבועה התל אביבית שלך.
    רוב הסטודנטיות הציגו קולקציות מדהימות ,לאחר השקעה ועמל רב.

  • 3.

    האמת צודק. כנסו לתמונות של שנה שעברה

    בלה בלה, 22/07/07 16:23

    עוד יותר מזעזע

  • 2.

    פצועות המלחמה!!!

    מעצבות, 22/07/07 15:45

    איתי יעקב היקר
    ניכר שהנסיעה לחיפה לא עברה חלק.
    כתושבות הצפון שחוו את המלחמה ממקור ראשון ולא בבועה התל אביבית בחרנו שלא להתעסק בפוליטיקה אלא לתת לתושבי חיפה ערב שכולו פאן ואופנה.
    כמדומני, כדאי שגם אנחנו וגם אתה נשאיר את הפוליטיקה לחדשות ערוץ 2 משום שלא נצליח להחזיר את השבויים הביתה בשלום.
    באשר לקולקציות, ניכר כי בחרת להתעלם במכוון מגזרות שקדמו למעצבים הגדולים ,
    קולקציות שקדמו את תחזיות האופנה העולמית.
    עולם האופנה מייצג פתיחות לסגנונות שונים ומגוונים.
    נראה כי השארת את ראייה זו בשנקין בקפה נטול ההפגזות...
    מאחר ואתה סמוך ובטוח כי אבי סיטון יצעיד את ויצו לעידן חדש
    אנו מזמינות אותך להצטרף לכיתת שנה א'
    אולי תלמד דבר או שניים...

    אולי נשחיל עליך מילה טובה במילאנו...

    • צר לי פצועות יקרות

      שימריז, 22/07/07 18:37

      צר לי פצועות יקרות, אבל אם רמת העיצוב שלכן מקבילה לאופן ההתנסחות שלכן, אז המבקר כל כך צודק. לבי לבי עליך איתי. יכול להיות שקלישאות משולבות בהיעדר סימני פיסוק, היוו את ההשראה לקולקציה?

  • 1.

    גם בשנקר השנה הדגמים היו מחרידים. (ל''ת)

    צופה, 22/07/07 15:43