• 9.

    ביירון קייטי לא קיימת. היא רק אמונה שלכם. (ל''ת)

    הפנמתי, 17/06/07 02:02

  • 8.

    שנייה, מה היא בעצם אומרת שאל לנו

    דניאל, 14/06/07 01:41

    לעזור לאחד השני?
    אם יש לX בעל מכה ומתעלל עלייה להשלים עם המציאות ולהגיד שהכל אשלייה?

    מישהו מוכן להסביר לי?

    • מדובר על גישה לטיפול בתבניות מחשבתיות

      מושון, 14/06/07 08:45

      כמו התבנית שגורמת לאישה להשאר עם החרא!...

      יום טוב

    • אתה כבר עשר צעדים לפני

      אגס, 14/06/07 09:52

      אני עדיין מנסה להבין מה בעצם אומר התואר המפוצץ הזה של ''מתשאלת רוחנית''....

  • 7.

    ואם אני לא יאמין שיש פה עץ, מה יקרה?

    איתן, 13/06/07 23:41

    מה זה העברית הזאת?
    יותר חשוב מכל הניו אייג' לדבר עברית נכונה

    • האם זאת האמת?

      החושב במרומים, 14/06/07 01:22

      מי אמור לדבר עברית נכונה?
      באיזו ארץ?
      איך אתה יודע שאמורים לדבר עברית נכונה?
      בשביל מה?

    • לא איגזמת קצת ?

      מני, 14/06/07 01:47

      זה חשוב אבל לא אחי חשוב יותר מהכול.

  • 6.

    יש הבדל בין חזון לבין אמונה

    גולן, 13/06/07 18:02

    בכל אופן, מה שאני הולך להגיד יכול להיות שנבדל ממה שביירון קייטי מנסה להגיד בטרמינולוגיה של זה אבל אמונה לפי ההגדרה שלי, היא יותר כמו שפיטה או דואליות, אתם יודעים, עץ זה טוב, ביוב זה רע וכיוצא בזה.

    כאשר אנחנו מאמינים, או אם תרצו, שופטים, אז זה יוצר פחדים לדוגמא, אם נאמין שלקבל ציון 80 בבחינת גמר זה טוב אבל לקבל ציון מתחת ל50 זה רע אז באופן טבעי יעלה פחד מציון נכשל וכאשר אנחנו מפחדים, אנחנו בעצם נותנים תשומת לב לכשלון במקום להצלחה והכשלון הופך להיות החזון שלנו אבל אם לדוגמא נשמור בראשינו תמונה של 15 אלף דולר בחודש בלי לומר, נהיה מאושרים אם נשיג את זה או נהיה אומללים אם לא, או 15000 דולר בחודש זה טוב ו3000 דולר בחודש זה רע אז בתת מודע שלנו ניצור בסופו של דבר את התנאים להשגת המטרה.

    • מה?

      בן, 13/06/07 19:14

      אם לקבל 80 בבחינות גמר זה טוב מבחינתי, אני ילמד וישיג 80 בבחינות גמר, אם לקבל 50 זה לא רע, למה לי לא פשוט להתפשר על 50, לא ללמוד כלום ורק ללכת לים לשחק מטקות?

      ומה הקשר בין עץ ביוב ושפיטה? עץ יכול להיות רע מאוד כשהוא נופל עלייך וביוב באופן כללי הוא טוב מאוד אלא אם כן הוא מוצף או שאתה נמצא בו.

      אני לא אוהב הונאה עצמית, כל קביעת מטרה היא תוצאה של שפיטה חיובית.

      • בן,בן, ממך לא ציפיתי לקבל תגובה בונה

        גולן, 13/06/07 19:32

        התגובה שלך רק מראה שלמרות כל הידע שאתה מפגין פה בפורומים, רוחניות וטראנספורמציה היא ממך והלאה ואם אתה באמת רוצה תשובה אז פשוט תשאל ותפתח קצת את הראש במקום להיות סרקסטי, לא עברו 5 דקות מאז שהתפרסמה התגובה שלי וישר קפצת בראש עם איזו תובנה דיפנסיבית כך שזה מעלה בי תהיות אם אתה אי פעם חושב לפני שאתה כותב משהו.

        • צ'טערת...בן צודק!

          מושון, 13/06/07 20:05

          למה בכל פעם שמישהו פה מגיב עניינית ומציג את הכשלים של טיעון מיד קופצים עליו עם כל ה-''תפתח את הראש'', ''פשוט תשאל'', ''אתה מקובע''...למה לא ללמוד מבן במקום לקשקש משהו על התפתחות רוחנית של אדם שאין לך מושג מיהו מה עובר לו בראש ובאיזה ''דרגה'' רוחנית הוא, מי שם אותך לשפוט את דרגת רוחניותו של בן?

          שתי נקודות המבט של שניכם היו מעניינות!

          יום טוב

          • מושון צודק ואפילו אני אומרת את זה בראיון (ל''ת)

            ביירון קייטי, 13/06/07 20:46

          • הנה בא (ה?) מושון להגן על בן

            גולן, 13/06/07 20:54

            טוב נו, מה חדש תחת השמש?
            מושון, תן לי לשאול אותך, האם שמעת אותי אומר שאין מה ללמוד מבן? נהפוכו, דווקא כן ציינתי שהוא מפגין ידע רב רק חבל שהוא לא מפנים אותו והתגובות שלו לאורך הזמן מוכיחות זאת.
            אתה ובן יוצאים מנקודת הנחה שאתם צודקים כך שכלום לא ישנה את זה, אם אתם חושבים שאני טועה, סבבה, זכותכם אז למה שפשוט לא תצביעו על הטעות במקום לתקוף עם טיעון נגדי ללא בסיס או נימוק לפחות ועוד בכלל לפני שאתם מנסים להבין אותי?
            אם אתם רוצים תשובה עניינית, תנו תגובה עניינית כי איך שזה נראה על פי התגובות שלכם בטוקבקים, יותר חשוב לכם להוכיח שאתם צודקים מאשר לרדת לעומך העניין.
            תנסו שוב ותראו, אולי תקבלו טון אחר.

            • אני מצטער

              בן, 13/06/07 21:35

              זה כבר מתחיל לחצות גבולות של דיון הגיוני אל השטח האפור.

              אם נסתכל על התגובה שאני נתתי והתגובה שלך אלייה, בעיניים בהירות בלי דיעות קדומות ורצון קנטרני לספר לי כמה אני טירון רוחני ואתה גבר גבר, תראה שבסוף התגובה שלי כתבתי את המשפט שמסכם הכל בדיון שהתחלת, כל ניסיון להתעלם מזה אוטומאטית נכנס לתחום ההונאה העצמית.

              ככה שהתגובה שלי הייתה מאוד עניינית, גם הראתי לך שחשיבה דואלית שיפוטית יכולה להיות מאוד הגיונית וחשובה כשהיא באה בסיטואציה הנכונה וגם עשיתי את זה בלי לתקוף אותך אישית.

              אתה, לעומת זאת, התחלת עם כל מיני בבל''ת על דרגות רוחניות ותגובות דפנסיביות ואתה ממשיך עם שלילה של כל התגובות שלנו בטוקבקים, למרות שמושון זכה בפרס המגיב המצטיין של החודש :-)

              ובזכות, אתה חייב להודות, התגובות שלו הן עמוקות בהירות וחדות, שלי לא תמיד, אבל אני נהנה מזה אז עזוב אותי באמאש'ך.

            • תגובה

              מושון, 13/06/07 23:02

              הערתי על הפניה שלך לדרגת הרוחניות של בן כחלק טפל בלתי רלוונטי ומלא חוצפה בדיון שהיה מרתק ובו לא נטלתי כל צד (למדתי משתי הדיעות שלכם), אהבתי חלק מדברייך ואהבתי גם חלק מדברי בן, אלא שהתגובה שלך לדבריו של בן הייתה פשוט מקוממת!

              אני לא חושב שאני תמיד צודק, אבל בדיון אני חייב לנסות להיות צודק אחרת אני לעולם לא יעלה על הכשלים שלי, על תבניות מחשבתיות שחוסמות אותי וכיו''ב, ''איש איש באמונתו יחיה'' היא שיטה שדוחה לימוד, נסיון לשכנע לפחות אצלי תורם לי להבין איפה אני טועה, מוסיף לי נקודות מבט ונותן לי כלים להתפתח! כל זאת אני מגיב באופן כללי כי פסלת את כל תגובותי באופן גורף (אין לי מושג למה, אבל ביקורת בונה זה בטח לא!).

              בנוגע לנושא שהעלת שהוא כמו שאמרתי מאוד מעניין לא לקחתי צד ולכן אין לי מושג על איזה ''צדק'' או ''נסיון להוכחת צדק'' אתה מדבר...

              יום טוב

            • צ'טערת לקוח מארץ נהדרת עונה ראשונה (לובה האגדית)

              מושון, 13/06/07 23:23

              או בפשטות: אני זכר.

        • לא הייתי סרקסטי

          בן, 13/06/07 21:24

          הייתי ישיר.

          מאיפה אתה יודע מה ''הדרגה'' הרוחנית שלי? יש סמלים? יש תגיות? יש דרגות? ולמה אתה חושב שאני זה שדפנסיבי? מי שטיפה מתגונן כאן זה דווקא אתה.

          אבל אם אתה כבר שואל, אז הדרגה הרוחנית שלי היא הכי בסיסית שיש.

          ואם לא הייתי חושב שיש כאן מקום לדיון אז או שלא הייתי מגיב בכלל או שהייתי מגיב בסגנון שאני גם מחבב מאוד, כמו ההוא שגילי נוהגת לקבל :)

          לדעתי, אמונה בעירפול מכוון של המטרה בשביל לא להשיג אותה כביכול, אבל בעצם להשיג אותה כפועל יוצא של העירפול, לא רק שהיא אמונה לא יעילה, אלא שהיא אמונה, או הרגל חשיבה, שגורע מהתפקוד הטבעי והגבוה מאוד שהמוח יכול להגיע אליו.

          • חבל שלא כל התגובות שלך הן כמו האחרונה

            גולן, 13/06/07 22:05

            אינני יודע מה הדרגה הרוחנית שלך אם יש בכלל דבר כזה דרגה רוחנית, זה שאנחנו או במוד של רוחניות או במוד של חומריות וכל פעם ידו של מוד אחר הוא על העליונה. העניין הוא שבלי להבין למה החומריות לא טובה לנו, אין מצב שהמיינד יניח לרוח שבנו לצוף ולעלות ללא התנגדות.

            הסרקסטיות שלך מתבטאת בזאת שאתה קופץ למסקנות, האם אמרתי שעץ טוב יותר מביוב? לא ממש, תקרא עוד פעם ותראה שבסך הכל נתתי דוגמא לדואליות ומשם כבר קפצת לקונספירציה של הונאה עצמית, אם היית מבין איזה נזק אתה גורם לעצמך, אז לא היית לוקח לעצמך תפקיד של שופט בשביל לקבוע, הונאה עצמית מהי. לזה בדיוק אני קורא תגובה לא עניינית ומתנשאת.

            בכל אופן, לענין המדובר, לפני כמה ימים התפרסם פה קטע מספר של יו ג'י קרישנמורטי, נתת הגדרה מופלאה לאהבה, תן לי להזכיר לך, ''אהבה זה בסיס מוצא לפעולה''. עכשיו שים לב, זה נכון שהיצרים שלנו או השפיטות החיוביות כמו שהגדרת, יוצרים את הרצונות והמטרות שלנו בחיים אבל הדרך היחידה להיות מסוגל להגשים את המטרות האלו לאורך זמן בלי שהכאב יסיט אותנו מהמטרה היא על ידי הרוח ונכון שרוח חסרה את המוטיבציה של היצרים כך שהכוח היחיד שדוחף את הרוח קדימה היא האהבה, אם תעשה משהו בגלל שאתה אוהב לעשות אותו, ללא תנאים וללא כל תלות בתוצאה הסופית אז לא יהיה לך מה להפסיד, מה גם שהפחד יתפוגג והעבודה תיעשה על הצד הטוב ביותר.
            תזכור שזה לא היעד שנותן את הסיפוק אלה המסע עצמו.

            • אני

              בן, 13/06/07 23:08

              לא עושה הפרדה בין מרדף אחריי התוצר של יעד כלכלי - מעמד חברתי, עוצמה ואושר, לבין המרדף אחריי התוצר של יעד הרוחני - מעמד חברתי, עוצמה ואושר.

              שתיהם בדיוק אותו דבר מבחינתי.

              לעניין המדובר - מסכים איתך לחלוטין.

            • ומשהו קטן

              בן, 13/06/07 23:14

              בנוגע לתגובה שלך אליי אצל גיליאן.

              אם כל אחד היה מבין ומצליח להפנים את מה שהוא יודע, היינו חיים באוטופיה.

    • גולן עזוב אותך מכל זה ובוא נהיה רציניים לרגע

      יהודית, 14/06/07 00:06

      אתה בעד אחזרת הגולן תמורת שלום עם הסורים!
      זאת השאלה האמתית?

      • אם להיות רציני

        גולן, 14/06/07 01:14

        אני חושב שאנחנו צריכים להחזיר את ארץ הפלאות ושאליסה תעבור הסבה לאזרחות סורית, פי עליה, למי אכפת ממנה ואז נחיה כולנו באוטופיה. הייתי גם מזמין את ביירון קייטי שתעביר לה שיעור בטראנספורמציה כדי לשמור על מצפון נקי אבל את הגולן הייתי משאיר וזאת מהסיבה הפשוטה שזה יהיה הפסד לאבד את בן מהצפון לטובת הסורים.

  • 5.

    נוסחאת האינסטנט מזכירה קצת את מקדונלדס

    דורון, 13/06/07 17:37

    אנשים רוצים היום מהר ואיכות,
    בתכלס התרשמתי מאוד מהשיטה ומהספרים שלה, אבל בידיוק כמו פסט פוד, לפעמים זה לא מתעכל טוב, לכן אני מעדיף לראות זאת ככלי שמידי פעם אשתמש בו, מתוך עשרות הכלים שאני משתמש בהם מידי יום, כגון סוגסטיה, פסיכוכאריזמה, ועוד ...

  • 4.

    השיטה לא רעה

    מושון, 13/06/07 13:50

    אני מתכוון להיפוך המחשבות (תבניות המחשבה), הוא עבודה מעניינת ביותר שיכולה ודאי להועיל כדי לפתוח דפוסי מחשבה עקשניים וחסרי תועלת.

    אלא שלגבי חוסר קיומו של העץ אני לא מתרשם יותר מדי...זה דומה לטענה שאם כולנו נעצום עיניים העולם יעלם...קחו לדוגמא שני מדענים ללא שמקבלים את אותה תוצאה במעבדה שמאששת תיאוריה חדשה...איך זה נוצר? מי לימד אותם לחשוב על התוצאה מראש? על אותה תוצאה? על אחת כמה כשמדובר בתיאוריה לא איטואטיבית כגון תורת-היחסות או מכאניקת הקוונטים.
    מה בכלל במחשבה שלי גורם לי ליצור תוך כדי הליכה ברחוב חתול שנדרס ע''י אוטו ובאותו הזמן לגרום לבחור אחר ליצור ע''י מחשבתו דם ושרידי פרווה חתוליים על גלגל מכוניתו בצורה שהיא קוסיסנטית מבחינת הסיבתיות...הקיצר יש גבול למשחקים מחשבתיים מהסוג הזה...

    יום טוב

    • זאת דווקא שיטה מצוינת

      תומר, 19/06/07 15:45

      כשאני עוצם את העיניים באמת אין עץ אם אני לא חושב על עץ.

  • 3.

    מסכים עם הכל חוץ מעניין ה''אין עץ''

    המן, 13/06/07 12:56

    אם לא הייתי מאמין בעץ לא היו תולים אותי עליו?

    אם ישו היה מואר, איך זה שהוא האמין בצלב?

    תאמינו, תאמינו. כי בלי האמונה צסק''א לא היתה אוכלת אותה.

  • 2.

    אאמין, האמינו שאין אני יאמין (ל''ת)

    רותי, 13/06/07 12:47

    • יא אמין! (ל''ת)

      ע., 13/06/07 13:24

  • 1.

    ניחא שאין עצים.

    :-), 13/06/07 12:12

    גם זה שאין חצץ זה בסדר.

    אבל כן יש אנשים במזרח התיכון שזקוקים לעזרתה ?

    מי היא הייתה ללא האמונה הזו ?

    אישה לא מיוחדת שכבר לא מטיילת בכל העולם על חשבון אחרים.

    ועדיין זה הראיון המרתק ביותר בסדרת הראיונות עם אסטרונאוטים.