• 13.

    האשמה בשיטת הלימוד

    יובל, 02/07/06 19:29

    אני לימדתי את הבן שלי לקרא בשיטת החדר (קמץ אלף...) עוד לפני שהוא התחיל גן חובה. לקח בערך חודשיים והוא קרא שוטף.

    היום מנסים ללמד את הילדים המסכנים לקרוא מילים לפני שהם למדו את האותיות, בטח שלא ניקוד. השיטה הדפוקה הזו לא עבדה בארצות הברית (שם היא אחראית לאחוזי אנאלפבתיות גבוהים) וגם לא כאן.
    האשמה בשיטה. לא בילדים ולא במורים. אפשר ללמד 95% מהילדים לקרא ברמה סבירה בכתה אלף, ועוד לפני חמוכה.
    צריך רק ללמד לפי הסדר :
    א) אותיות
    ב) ניקוד והגיה
    ג) מילים
    ד) משפטים

    מי שמתחיל מהסוף, יפול על הראש

  • 12.

    מחקר חדש? הדברים דווחו כבר ב-1996 ע''י אור קשתי בעיתון הארץ..

    ישראל וינקלר, 02/07/06 18:04

    הנתונים לא מפתיעים ולא חדשים. כשאור קשתי דיווח עליהם ב-1996 אנשי מישרד החינוך לעגו לנתונים והקימו וועדה שקבעה כי שכיחות הלקויות הוא 10% לכל היותר.
    כבר היום ניתן לאמר שהנתונים ''החדשים'' הינם מיושנים. המחקר לא התיחס לבעלי הפרעות קשב וריכוז, ליקויים בחשבון בסיסי, ליקויים בשפה זרה, ליקויים בתפיסה מרחבית ועד מיגוון שלם של ליקויים התפתחותיים.
    ב2016 נקבל דיווח ''חדש'' על 30% לקויי למידה וניזכה לכותרות...

    • מידע מדוייק יותר לגבי הכתבה

      מיכל שני, 03/07/06 19:34

      ישראל שלום
      כאן מיכל שני - משהו מסר לי שהגבת לכתבה והיה לי חשוב להסביר לך. הכותרת של המאמר הזה אינה שייכת למה שנעשה - לא מדובר במחקר חדש אלה בנתונים מתוך מבחן א-ת שפותח במהלך השנים האחרונות ומהווה אבחון נורמטיבי ראשון בתחום לקויות הקריאה - לתלמידים מכיתות ב - ו. כאשר הכתב שאל מהו אחוז לקויי הקריאה - ומדובר רק בלקויי קריאה - השבתי לו כי השאלה אינה רלבנטית שכן מה שקובע זו נקודת החתך באמצעותה מגדירים כי פרט כלשהו הנו לקוי קריאה. בהמשך הסברתי לו כי ניתן לבחו איזה אחוז של ילדים מראה פרופיל של קצב איטי ודיוק נמוך או קצב איטי ודיוק גבוה - אך שוב הובהר כי אחוזים אלה תלויים בנקודות חתך עליהם ניתן להחליט .הנתונים אינם ''מחקר חדש''- אלה נורמות ארציות ואני מרגישה ששודרג תחום האבחון . צר לי על כך שהכותרת כל כך מטעה.
      להתראות מיכל

  • 11.

    קשקוש. מה קרה לגנום היהודי?? (ל''ת)

    גאון יהודי, 02/07/06 17:53

  • 10.

    בתי הספר אסון

    ה, 02/07/06 17:25

    אין מה לעשות, בתי הספר תמיד ירצו שכל התלמידים יהיו באותה רמה. ולכן, מי שחלש רודים בו ונותנים בו לקויות, ומי שחזק מורידים את היכולת שלו כדי שיגיע לממוצע ולא יצור בעיות.
    יש מעט מורים, הרבה תלמידים, למורים אין ברירה - הם חייבים לשלוט כדי לשרוד, כדי לשלוט צריך לדכא, כדי לדכא הופכים את כל הילדים לשבלונות. אותם מבחנים, אותם שאלות מפגרות.
    יש לי ילד בבית ספר יסודי, אני המום מצורת הבחינה, מהחומר הלא רלוונטי לחיים, מאיך שמדכאים את היצירתיות שלו, מצורת הציונים

  • 9.

    לקחו את 10% התלמידים שנותנים ביצועים הכי נמוכים

    יעקב, 02/07/06 15:54

    וקראו להם ''לקות למידה''

  • 8.

    ליקוי למידה הפך להיות עסק של מילארדים. (ל''ת)

    על גב ילדים, 02/07/06 14:16

  • 7.

    לא לקות ולא בטיח

    מחתרת הטוקבקים, 02/07/06 13:12

    כשלא מלמדים את הילדים לקרוא, איך הם יידעו לקרוא? קחו כיתה שלמה, תנו להם מורה חנטריש שבעצמו לא יודע כלום ותראו איך תוך שנה יש לכם 100% לקויי למידה... אחר כך תתנו להם הקלות במבחנים ותתבכיינו על התוצאות הארציות... ההורים שיש להם כסף ישלחו את התכשיט האומלל (הוא לא דפקט! יש לו בעיה אמיתית!) לאבחונים ולהוראה פרטית, העניים ימשיכו לסבול מהחינוך הממלכתי הזוועתי וכולם יהיו מרוצים.

  • 6.

    השיטה לקויית למידה אין הוראה דפרנציאלית שמתחשבת בשונות בין התלמידים (ל''ת)

    חינוך, 02/07/06 12:37

  • 5.

    מעבירים אחריות להורים במקום למורים

    מלי אברמוביץ, 02/07/06 12:01

    אם האחוז גבוה כל כך על משרד החינוך לעשות בדק בית. ייתכן שלא נעשה די להטמעת הקריאה, לפיתוח שטף הקריאה ולהבנת הנקרא. לדוגמה: ילדי ב' נדרשים להתמודד עם טקסט מקראי שעה שעדיין אינם שולטים כמו שצריך בקריאה של טקסט פשוט נוסח הסיפורים הקצרים של כיתה א'. הילד שמצליח לפענח בקושי את המילים מגלה שהוא לא מבין כלום ואין להתפלא שילדים מפתחים שנאה לקריאה, שאנו לא ''עם הספר'', בגלל ''הספר - ספר הספרים''.

    • זה מורים והורים שמחליטים שהילד דפוק ומורידים מעצמם אחריות. (ל''ת)

      כאילו זה כח, 02/07/06 14:14

  • 4.

    השוואה בין-לאומית?

    ד''ר ב. חסון, 02/07/06 11:27

    כמה נקודות:
    1- היות וילד ישראלי ממוצע , מבחינת הנתונים הטבעים, לא אמור להיות שונה מילד ממוצע במדינה אחרת, מעניין היה לדעת את היקף התופעה גם במדינות אחרות.
    2- בשונה משפות מערביות כמו אנגלית צרפתית, ספרדית וכו', בכתב עברי לא מנוקד, לרוב, נדרשת ההבנה הבססית של הטקסט לפני הקריאה. (דוגמה ''דבר כבד מאד'' - האם המילה ''דבר'' מתייחסת לחפץ כלשהו או למחלה?) לכן האם הנתונים מתייחסים לקריאה של כתב מנוקד או כתב לא מנוקד?
    3- האם המחקר התייחס ליכולות קריאה וכתיבה של הילדים במגזר חרדי?
    4- האם המחקר בדק באם יש מיתאם (קורילציה) בין הביצועים של הלומד, ויכולות המלמד?
    5- אולי הליקוי שמיוחס לילד איננו אלא של השיטה?

    • דר חסון הנכבד

      יובל, 02/07/06 19:53

      1) בארה''ב המצב יותר גרוע
      2) בכיתות הנ''ל ילדים קוראים כמעט רק מנוקד, כך שהבעיה לא אקטואלית.
      חוץ מזה כבד זה לא מחלה (למה אתה דר?)
      3) אני מניח שלא, היות ובמגזר זה לומדים לקרא לפני כתה א.
      4) קשה למדוד - צריך את התעודה של המורה מכתה א...
      5) ראה תגובה 13

  • 3.

    מצער...

    רחלי, 02/07/06 11:09

    רמת ההצלחה במערכת החינוך מותנית ברמת היכולת שלנו להבין את צרכיו של הילד. לצערינו עדיין אנחנו חושבים על צרכינו. בית הספר הוא לא מיקלט לילדים שהוריהם צריכים לצאת לעבוד ולמורים שצריכים להראות.....

  • 2.

    הורים ללקויי למידה- הוציאו את הילד מהמערכת!!

    רווית, 02/07/06 10:25

    מעניין שככל שהילד נמצא יותר שנים במערכת סיכוייו להיות לקוי גדלים.

    מה שלקוי זה שלילדים ביסודי יש שלושה ''מבדקים'' בשבוע.
    מה שלקוי זה שלא רואים את הילד אלא ''מספר מילים בדקה''.
    מה שלקוי זה שעושים עוד ועוד מאותו דבר שגוי וחושבים שזה יפתור משהו.

    הורים לילדים ''לקויי למידה''. הוציאו בהמוניכם את ילדכם מהמערכת!!
    השקיעו את הזמן בלמצוא לילד שלכם מקום שלא חושב שמשהו ''לקוי'' בו. אתם חייבים לו את זה!!
    עדיף חינוך ביתי ואם לא אז לפחות בית ספר פתוח.

    לא מגיע לילד שלכם ללכת כל יום למקום בו חבורת מטומטמים צרי אופקים חושבים שהוא לקוי כי הוא לא מתיישר להם לפי הסרגל המעוות שלהם.

  • 1.

    זה ההורים והמורים שסובלים מלקות לימוד וחינוך

    המלקה, 02/07/06 09:45

    ככה זה כשכל אחד יכול להביא ילדים לעולם, וכל אחד יכול להיות מורה.

    • צודק!ילדים שלא אוכלים טוב,לא ישנים טוב,לא חיים בבית מסודר ....

      ל10%זה ההורים, 02/07/06 14:13

      אמא רואה טלויזיה , מקשקשת בטלפון , או נמצאת שעות בעבודה ולא בבית , בית מבולגן (וילדים מתקשים זקוקים נואשות לבית וחדר מסודר ) , מכינים תיק בבקר בדקה האחרונה , שוכחים לשלוח ארוחת עשר , שוכחים להחזיר ספר לספריה של בית ספר , שוכחים לשלם לטיול .... לא עוזרים בשיעורים , תיק מטונף , צועקים על הילדים כל הזמן , אין סדר יום עם זמן הליכה לישון ....... אח''כ נותנים רטליין לילד עם ''הליקוי'' .....

      • נכון-כואב-מה עושים כדי לשנות? (ל''ת)

        דואגת, 02/07/06 15:46