• 10.

    המשך לדיון 6-נסיון שלי עם בני ברוך

    א, 03/03/06 14:33

    אני בחור חילוני בן 24 משכיל ובעל תואר במדעי הטבע. ההיכרות שלי עם עם בני ברוך הייתה לפני כשנה כאשר עברתי טראומה וחיפשתי משמעות בחיים. ובכן, בהתחלה רעיונותיהם מצאו חן בעיניי, ועד היום אני חושב שבאופן עקרוני יש הרבה אמת במה שהם אומרים על הרצון לקבל, השחרור ממנו וכו'. אבל לאחר חודשים של לימודים במכללה שלהם בתל אביב '',הרחתי'' משהו לא טוב, שעדיין קשה לי להגדיר. אין לי שום הוכחה או עובדה לפעילות חריגה כמו גזילת כספים או כדומה, וגם לא חושב שבזה העניין. יותר הפריע לי רמת הדוגמטיות וחוסר ''הרמוניות'' של השיטה.
    למשל... ממש כמו אצל הדתיים יש אצלם כל מיני פעולות שחייבים לבצע, לקרוא מאמרים של רב''ש כמה שיותר, כל הזמן לחשוב על הבורא ועוד כל מיני דברים שהם די מוזרים במילים מועטות. כמו כן כל הזמן שיננו לנו שהבורא נותן לאדם מכות כדי שזה ילמד קבלה ויתפתח, ושהבורא בכוונה מכניס לאדם מחשבות של פחד וסבל נגדו וככה האדם תמיד צריך לחיות בסוג של .... שטיפת מוח שגילוי בורא וקבוצה זה הדבר ההכי חשוב בעולם, ורבאק, הם אפילו אמרו שבאופן טבעי האדם מהר מאוד ימאס בחבריו ה''לא רוחניים'' וגם במשפחתו. אני מאוד רציתי ועדיין רוצה לגלות את הבורא, אבל השיטה שלהם לא ממש בסדר, שיהיו בריאים אבל אני לא ממליץ להתקרב לשם

  • 9.

    החוש השישי הוא חוש הומור (ל''ת)

    ח ח ח, 28/02/06 23:51

  • 8.

    המסך שלי

    אופטיקאי, 26/02/06 19:02

    בניגוד ל-5 החושים, שבאמצעותם רואים רוב בני האדם פחות או יותר אותו דבר, על המסך השישי, כמו בסלולרי שלכם, מופיע טקסט ב''שפת בחירה''. והטקסט הזה משתנה משום מה ממקום למקום:
    לנוצרי האוונגליסט הוא אומר שצריך לתמוך בכל שטות ועוולה של ישראל כדי לקרב את ביאת ישו והשמדת היהודים שלא יתנצרו;
    למתנחל היהודי הוא אומר שצריך לנשל, להרוג, לענות או לטרנספר את כל הערבים, ובאותה הזדמנות גם לגרש או לפחות לכלוא את כל החילונים והסמולנים;
    למוסלמי הפנאט הוא אומר שצריך להילחם בכל הכופרים, במיוחד אם הם מפרסמים קריקטורות נגד הנביא אבל גם בלי סיבה;
    וכה הלאה וכה הלאה, עד שכל המסכים ישמידו זה את זה ובא לציון גואל אמן.

    • יפה

      יפית, 26/02/06 22:08

      המסך הזה שאתה מדבר עליו מראה לנו את הפירוד והחלק הבלתי מתוקן שבנו.
      כלומר בשביל להגיע למצב שכווולם ירגישו אותה מציאות כמו שרואים בחמשת החושים שהם מדרגת החי אז בני האדם נזקקים לתיקון.
      ואז יבוא לציון גואל מתוך דרגת האדם ולא מתוך דרגת החי.

  • 7.

    בני ברוך היא כת ואין להם הסכמות

    יעקב עמדן, 25/02/06 19:40

    כל אותם מאמרים המתפרסמים כאן אינם אלא מסווה ומסך למהותם האמיתית של בני ברוך. זו כת העומדת ומתקיימת בכוח פעילותו של לייטמן ומורכבת מקבוצה פנימית וחיצונית. כאן נאמרים דברים מסויימים ובקבוצה הפנימית דברים אחרים.

    וכבר במאמרים הקודמים הצביעו רבים על כך שזו כת ויש לענין הוכחות רבות. הם הוגדרו כך גם על ידי הרשויות השונות במדינת ישראל.

    שיטתו של לייטמן היא פשטנית והוא לא מפגין סובלנות בסיסית לכל דרך אחרת. הרי לדעתו כל הדרכים שבעולם הם מצד חמשת החושים ורק שיטתו שלו נובעת מהאמת שנתגלתה בחוש השישי. גם הקשר שלו עם המדע הוא רק להראות ש''המדע המודרני'' מת ועכשיו בא תורו של המדע החדשה, מה שהוא חושב שזה קבלה.

    אם בני ברוך זו אכן קבלה, איך זה שאין אף מקובל שתומך בדרכם?

    אני קורא לבני ברוך ךהציג מסמך או הסכמה של מקובל אחד חשוב בן זמננו שתומך בלייטמן.

    (ואני לא מדבר על ההסכמות שניתנו לאשלג שהרי כאן שיטה שונה לפנינו).

    • די כבר עם כל הביקורת הזאת

      מרסל, 26/02/06 22:15

      שמבוססת לא ברור על מה
      מי שרוצה לומד אצל לייטמן ומי שלא רוצה לומד במקום אחר, מספיק.

      • נכון, אבל למה פה?

        יעקב עמדן, 26/02/06 22:47

        הוא הורס את השם של הקבלה, לכן אין לו מקום פה. מדובר בכת לכל דבר. אזל למה להפסיק את הביקורת?

        לא הייתי מבקר אם הוא לא היה פה. זו השתלטות נוראית. שישעה בביתו ובבית המדרש שלו מה שהוא רוצה רק שישאיר את העולם נקי.



        • ביקורת

          מרסל, 27/02/06 16:33

          אם כבר ביקורת, אז תבקר את התוכן
          ותביא מקום חלופי ללמוד בו.
          זאת תהיה ביקורת אמיתית ומה שאתה עושה זה נקרא רכילות.

          • ביקורת אמיתית

            יעקב עמדן, 28/02/06 03:11

            אם את רוצה ביקורת אמיתית תקראי את כל התגובות שהיו כאן בחודשים האחרונים.
            ואם אינך רואה שמדובר בכת ששוטפת את המוח, ולדעתך אמירות ממין זה הן רכילות ולא ביקורת אמיתית, אזי הצליחו הם להכניס אותך תחת כנפיהם.

            אי אפשר שלא לתהות על nrg מעריב שהם נותנים במה לקבוצה זו.

            ולמעלה שאלתי שאלה פשוטה: למה אים אף מקובל גדול בן זמננו שמסכים עם דרכה של בני ברוך? למה אין אחד שנותן הסכמות לספריו?

            האם מקובל אמיתי לא צריך הסכמה? אז תתפלאו, תמיד יש הסכמות.

            דברי לייטמן מצוצים ממוחו המדמיין ולכן לא ימצא מי שיסכים לו.

            לא דובר ברבנים חרדים לעומת במקובל האמיתי, אלא בלייטמן שהמציא שיטה חדשה שמנוגד לכל דרך המקובלים בכל הדורת כולל אשלג עצמו.

            אני לא יודע היכן ללמוד ואיך ללמוד אבל ווודאי שלא צריך ללמוד אצל אחד שאומר שכל הספרים שבעולם הם יצירות אנושיות מלבד ספריו שלו.
            וודאי שמחובת אנשים ברי דעת לבקר את דרכו שמובילה לשחת ולא לתיקון כמו שהוא מדמה.

            תתעוררו! השיטה הזו באמת מסוכנת ומובילה לצמצום במחשבה!

            • שיטה חדשה??

              תלמיד, 28/02/06 12:38

              בני ברוך הוציאו עכשיו ספר חדש
              הנקרא ''דור אחרון''
              ובו מופיעים כתבים קיימים ומוכרים
              של בעל הסולם
              וכן כתבים נדירים של בעל הסולם שהרב לייטמן קיבל
              מהרב''ש בנו של בעל הסולם (מעניין למה?) שלא פורסמו מעולם
              כמו שאני רואה וקורא בספרים וצופה
              בשיעורים,
              בני ברוך מיישמים ופועלים בצורה
              מדוייקת לפי כתביו של בעל הסולם
              בהם הוא מתאר כיצד צריך להתנהל
              הדור האחרון שהוא דור התיקון

              לפני שאתה כותב השמצות
              אני מציע לך לבדוק היטב מה אתה כותב
              רוב התגובה שלך היא ברובה המצאות
              ומה שאמיתי מפורש בהתאם להרגשות שלך ולפירוש הסובייקטיבי שלך

            • שאלות ללא מענה

              יעקב עמדן, 28/02/06 23:24

              אני לא חושב שרוב דברי הם השמצות. אבל גם אם כן לשאלות שהצגתי לא נמצאה אף לא תגובה אחת.

              וכדי לחדד את דברי אחזור על עיקר השאלה:

              למה אין אף מקובל שמסכים לדרכו של לייטמן, איך זה שאין אחד שנתן הסכמה לדבריו?

              ואם הוא באמת נאמן וממשיך דרכו של אשלג איך זה שיש עוד כמה וכמה תלמידים ונכדים לאשלג (ר' אברהם ברנדווין, נכדיו של אשלג ועוד ), שכל אחד טוען שדרכו היא האמת, ודרכים אלו הפוכות ללייטמן?

              וודאי שהוא חושב שכל האמת בידו וכל השאר טועים, אך למה אין ''גדול'' אחד שתומך בדרכו?

              מי שמכיר ולו רק במעט את עולם המקובלים יודע שמקובל שפועל כך, ללא כל תמיכה ממקובלים אחרים, אולי עושה דברים מענינים אך ודאי לא ממונה להיות דוברה של הקבלה בעולם. או בלשון אחרת: מי שמפיץ כך את הקבלה ללא הסכמות לא מפיץ קבלה.

              נוח לו לליטמן לבקש ''הסכמות ממדענים מדומים, שאלו לא מבינים דבר בקבלה.

              ואני חוזר וקורא לבני ברוך להציג רב-מקובל אחד בזמננו שנותן הסכמה לספרי לייטמן או מסכים לדבריו.

              ואולי יענה לי מישהו שסוף סוףשייך באמת לבני ברוך ויודע דבר או שניים במשנתו.

        • נראה לך שקבוצת מקובלים אמיתית

          זועם, 27/02/06 17:00

          צריכה אישור והסכמות של מישהו?

          כל הדוסים השחורים למינהם מוזמנים לזחול חזרה לחור שלהם ולעבודת הקודש שלהם ושיעזבו אותם כבר
          בשקט

  • 6.

    כן, בטח, מאוד רציני.

    d ilan-the one, 24/02/06 11:13

    יאללה נלך לדפוק שווארמה עם צ'יפס. עדיף על מה שלקח הכותב.

  • 5.

    קבלה ללא שמירת מצוות היא שקר ושרלטנות (ל''ת)

    יעקב, 23/02/06 23:03

  • 4.

    המסך כהתנגדות לאור

    עבריה, 23/02/06 21:52

    המאמר מזהה את המסך עם החוש השישי, עם הכמיהה אל המעבר והתשוקה לגילוי ההסתר.
    אך האם המסך אינו ההתנגדות לקבל את האור,? האם המסך אינו מופיע אלא בשלב מתקדם יותר בהתפתחותו הפנימית של אדם (הרבה לאחר הופעתו הראשונית של החוש השישי)בו הוא מזהה את המהות האלוהית כרצון לתת ומתוך רצון להשוואת צורה עם הבורא, הוא מבקש לדחות את האור , להתנגד לקבלתו לשלב מסוים, ואז להפך את הצורה הפנימית שלו מלרצות לקבל ללרצות לתת?
    זה לא מוסבר כאן.

    • כוונתך לצמצום א ו''לרצות לתת'' זו רק

      עד, 24/02/06 22:47

      צורה אחרת להגיד - ''לקבל על מנת להשפיע''
      ברור שאין אפשרות להגיע כל כך עמוק בשתי מילים.

      • עוד על מסך

        עבריה, 25/02/06 13:53

        זו לא כוונתי.
        כוונתי למסך כמנגנון פנימי הדוחה ומתנגד לקבלת האור, על מנת לכונן את הטרנספורמציה הזו של רצון לקבל על מנת להשפיע.
        השלב בהתפתחות הפנימית שבו האדם חוסם את קבלת האור, הוא הוא המסך, על פי מיטב הבנתי .

        • המסך דוחה רק

          תלמיד, 27/02/06 16:53

          את מילוי הרצונות ''לקבל ע''מ לקבל''!!!
          והוא מאפשר מילוי הרצונות ''לקבל ע''מ להשפיע''
          המסך הוא בעצם החוש השישי המאפשר לנו לחוש את הבורא ע''י השתוות הצורה איתו.
          מנגנון החוש השישי הוא לא הכמיהה אל המעבר -
          הכמיהה זוהי ''רק'' הנקודה שבלב
          החוש השישי עצמו מתפתח באמת רק לאחר המחסום ולא לפני
          לפני כן התקופה נקראת ''תקופת ההכנה''
          תדמה לעצמך שהנקודה שבלב היא רק זרע באדמה שנרקב ומשנה צורה
          לפי המשל של בעל הסולם

  • 3.

    ל-1

    בני, 23/02/06 21:01

    תשובות? ממי?
    לכל אחד התשובה שלו.
    אני מניח שאת התשובה של כותבי המאמר תמצר באתר שלהם.

  • 2.

    מעניין! תודה!! (ל''ת)

    נעמי, 23/02/06 18:45

  • 1.

    אבל איך.....

    אייל, 23/02/06 17:54

    משיגים את אותו חוש שישי..האם ע''י לימוד קבלה? מדיטציה? יוגה?האם ישנה רק דרך אחת? ומהי הסיבה שבאדם אחד יתעורר אותו צורך רוחני ובשני לא? האם זה קשור לגילגולים ?
    אשמח לתשובות

    • אייל שלום!

      דן, 23/02/06 20:14

      1. השגת החוש השישי - המקובלים טוענים שניתן לפתח את החוש השישי ע''י יגיעה כמותית ויגיעה אכותית. אני אנסה לבאר את דבריי בעזרת דוגמא מובנת: כיום בעולמינו, שאני רוצה לרכוש מקצוע או תואר, אני מבין שאני צריך לכך שלושה דברים עיקריים:
      א. מנחה/מרצה שהשיג את הדבר שאני מעוניין לרכוש.
      ב. ספרים שיבהירו לי איך להגיע להשגה וידריכו אותי ביחד עם המנחה.
      ג. סביבת לימודים, שתניע אותי לעבר המטרה.
      כך גם המקובלים משתפים אותנו שניתן לפתח את החוש השישי המצוי בנו בעזרת:
      א. רב (הכוונה לא לתואר שמעניקה הרבנות, אלא פרוש המילה הינו מורה שנמצא בהשגת החוש)
      ב. ספרים של מקובלים (מלשון שקיבלו את החוש)
      ג. קבוצה.

      2. דרך השגת החוש - המקובלים גורסים שהקבלה הינה שיטה/חוכמה שבעזרתה האדם רוכש את החוש השישי.
      לשאלתך האם קיימת דרך אחרת או רק ע''י הקבלה, או אם בכלל ניתן לרכוש את החוש...
      את זה תצטרך לברר בעצמך, מכיוון שאם תקבל את דבריי, אז אתה נכנס לאמונה והשערות!

      התעוררות הרצון - המקובלים טוענים שאכן אנו ''מתגלגים'' ובמהלך החיים והגלגולים, אנו מרגישים ומשיגים הבנות שכל דבר שנשיג, רק יצור חסרון גדול יותר, ולא יגרום לאדם הרגשת מילוי וסיפוק אמיתיים (וכך אנו נמצאים במרדף לא פוסק אחרי מקורות להנאה) כאשר בשלב מסויים אנו מתייאשים ורואים שאנו לא מתמלאים אז נוצר אצלינו רצון חדש שאינו נמצא ''בעולמינו'' ואינו מבורר, שאנו חושבים שדרכו נוכל להשיג את המילוי המיוחל! (לרצון הזה המקובלים קוראים ''נקודה שבלב'' שהינה תחילת הדרך להשגה)

      מקווה שסיפקתי תשובות והייתי מובן
      שיהיה סוף שבוע נעים
      בהערכה גדולה
      דן

      • האם לייטמן עבר את המסך ויש לו חוש שישי? (ל''ת)

        שואל, 24/02/06 01:04

        • שאלה טובה!

          דן, 24/02/06 06:52

          שואל יקר אם אני אתייחס לשאלה לא בפן אישי אז הייתי שואל: איך אני יכול לדעת מיהו מקובל אמיתי?
          אני אפילו אקשה אוסיף ואשאל: האם באמת קיים החוש השישי?

          למען האמת התשובה היא מאוד פשוטה, אדם שאינו נמצא בהשגה המשותפת בחוש השישי לא יכול לדעת מי רכש/פיתח את החוש, היינו מי מקובל אמיתי, ומי כתוצאה מהלימוד קיבל ידע בלבד. (והקבלה מסבירה היטב את הסיבות למה המצב הינו כך)

          אם אני אשתף אותך בתשובתי לגבי שאלתך הספציפית, אז אתה תוכל (במצבך העכשוי) או להאמין לדבריי או לא, והקבלה אינה עוסקת באמונות או בפילוסופיות, אלא רק במה שנמצא בהשגתינו.
          לכן תשובתי לך הינה: שאין לי ספק שאם קיים בך תשוקה ורצון עז לדעת את התשובה, ואמונות כבר לא מספקות אותך, אז אתה בדרך לגלות את התשובות בעצמך!

          לך רק בעקבות רצונות ליבך, ושיהיה בהצלחה בכל אשר תפנה!
          בהערכה גדולה
          דן כץ

          • אם

            יובל, 24/02/06 15:13

            מי שהתפתחה בתוכו הנקודה שבלב, אותה השתוקקות לרוחנויות, יגיע בחייו למקום ללימוד חכמת הקבלה (מצטער...כל חובבי היוגה והמדיטציה..הייתי...הכרתי...התנסיתי..בסוף הדבר האמיתי נמצא לך מתחת לאף),...בכל מיקרה לאחר כמקסימום חצי שנה של לימוד אינטנסיבי בקבוצה , תדע לבד...אם כן או לא....והמבין יבין.....
            עברה חצי שנה.....ואתה שואל את עצמך אל אותה שאלה...
            לך תעשה יוגה...
            מצטער על הציניות...אבל זו התשובה מנקודת המבט שלי...
            שבת שלום

    • תשובות אפשריות..

      יוסף.ש., 23/02/06 20:43

      החוש השישי נמצא אצל כולנו אבל בגלל שהשפעת 5 החושים היא כל כך דומיננתית אז החוש השישי (שהוא יותר מעודן) פשוט ''טובע'' בים הגירויים של חמשת החושים.
      מדיטציה אשר מרגיעה ומעדנת את חמשת החושים עוזרת וכן תרגול סדיר של יוגה ויש שיטות אחרות. לגבי לימוד קבלה אין לי מושג אבל כמו כל לימוד, הוא מעמיס את חלק מהחושים (ראיה למשל) ועדיף יותר להתנסות במקום ללמוד.
      לכל אדם יש זמן אחר בו ירצה לפתח את הרוחניות שלו והעיתוי לא בשליטתו, אבל כל אחד יכול לדעת אם זה קרוב לקרות לפי כמות הרצונות והיצרים החומריים המוגזמים שנותרו בו. במידה והוא כבר מיצה את אותם רצונות, כמו למשל לעשות הרבה כסף, לרכוש הרבה כבוד וכד, אז באופן טיבעי הוא יתחיל את התהליך הרוחני. לגבי הגלגולים, אכן יש רצף לנשמה שלנו והמוות הינו תחנה בדרך של מיצוי היצרים והתאוות עד לרגע בו אין בהם צורך עוד.