• 45.

    Ok

    , 19/02/14 10:01

    How about one for Shalit than....LOL

    IP: 174.19.88.15דווח על תגובה זו

  • 44.

    מוצב בודפסט

    ניקול, 11/02/14 08:32

    מה יש פה לבדוק? אפילו שזה בעבר-ידוע שהמוצב לא נפל! וכל הכבוד שבתוך הכאוס ששרר היו מפקדים כאשכנזי שלחמו כאריות.
    צהל בשקט יכול להעניק את הצלשים-זה לא מפעל הפיס או כסף -זו הכרה בסיסית בפטריוטיות ותעוזה מעין כמוה שאנו זקוקים בימים אלו של ציניות וחוסר איכפתיות להזכר בה!!!

    IP: 60.241.140.49דווח על תגובה זו

  • 43.

    למוטי מגיע צל''ש פעמיים

    דפ, 07/02/14 18:31

    למוטי מגיע צל''ש פעמיים פעם על ההגנה על מוצב בודפשט
    ובפעם השנייה על זה שגרם לפיטורי דיין וגולדה

    IP: 37.142.94.39דווח על תגובה זו

  • 42.

    קיבלו צל''שים פוליטיים

    ציני- כאן, 31/01/14 06:21

    בזכותכם ובזכות דומים לכם אנחנו כאן ולא
    הפוליטיקאים......

    IP: 72.14.228.137דווח על תגובה זו

  • 41.

    צל''ש למעוז בודפשט

    כהן משה, 29/01/14 23:09

    אם הם לא רואים אף אחד במלחמת יום כיפור אינו ראוי.כנראה שלהצליח במשימה כל כך קשה ובתנאים מאוד קשים ובמחיר קשה מאוד נחשב לכישלון ידע כל חייל בצה''ל מי הם מפקדיו הבכירים המעדיפים שתכשלו במשימתכם ולא חלילה שתיהיו קרן האור היחידה לאורך הקו שנקרא קו בר לב מבלי לפגוע בלוחמים בשאר המעוזים שנהרגו או נפלו בשבי .לוחמי מעוז בודפשט ראויים להנצחה במורשת הקרב של צה''ל למען הדורות הבאים ורואים להצדעה על כל היחידות שהרכיבו את חיילי המעוז

    IP: 108.185.198.90דווח על תגובה זו

  • 40.

    מעוז בודפשט

    רמי, 28/01/14 19:21

    גנץ צודק הפעם. אי אפשר להעניק אחורה בזמן אותות ליחידות שלמות.

    IP: 93.172.148.166דווח על תגובה זו

  • 39.

    כותבים: נכוחה. מה זה הנחוחה הזה? (ל''ת)

    אין מגיה?, 28/01/14 15:36


    IP: 79.181.67.49דווח על תגובה זו

  • 38.

    החברה הישראלית ידועה כמעודדת את הבינוניות והפרזיטיות וזו התוצאה (ל''ת)

    פקק תנועה, 28/01/14 08:45


    IP: 132.68.4.115דווח על תגובה זו

  • 37.

    ריבוי צל''שים בקרב - כמספר הכישלונות בקרב (ל''ת)

    ציניקן, 27/01/14 19:33


    IP: 79.177.11.71דווח על תגובה זו

  • 36.

    הקרב על הצל''ש

    , 27/01/14 10:57

    אני אחד מלוחמי בודפשט. למרבה הצער, נאמרו הרבה סיפורים על המלחמה, ולא מספיק על מה שבאמת קרה בבודפשט בזמן המלחמה.
    כן, אני מסכים, שישנם מספר לוחמים שמגיע להם להיות מוכרים ולקבל צל''ש ואולי את עיטור העוז, אבל, אני מצטער, מוטי ורוב החיילים שלו בהחלט אינם ראויים לכל הכרה שכזו ולפתח לא לצל''ש.
    אני לא מופתע שרוב הציבור והתקשורת הפכו אותו )מוטי) לגיבור, אחרי הכל, אתם לא יודעים את העובדות.... מעולם לא חשבתי שיום יבוא ואני אצטרך לפתוח את הפה, אני כל כך מצטער.

    IP: 209.141.168.239דווח על תגובה זו

    • לא אמרת כלום, ולא הזדהת

      חייל ממוצב אורקל א, 05/02/14 09:19

      אז חאליק

      IP: 84.229.32.61 דווח על תגובה זו

  • 35.

    צל''שים

    משה, 26/01/14 09:29

    ישנם אנשים שכנראה אינם יודעים ..אבל צל''ש לא נותן שום תמורה כספית ..זה נותן רק הרגשה טובה וגאווה למקבל ונתינה וכו.. ברב המקרים
    זה לא עוזב אותך לעולם.
    ישנם מקרים שחיילים קיבלו צל''שים שלא מגיע להם וההפך ,אני אחד מאלו שהיה צריך לקבל צל''ש
    משמעותי יותר ולא היה לי מספיק ''חברים'' שיספרו את מה שבאמת קרה .אבל אני חי וזה החשוב ביותר רק בריאות.

    IP: 5.28.171.211דווח על תגובה זו

    • את המתנה הגדולה קיבלת - את חייך (ל''ת)

      מושון, 26/01/14 18:07


      IP: 79.182.170.208 דווח על תגובה זו

  • 34.

    אשכנזי צודק במאה אחוז (ל''ת)

    אזרח-1, 26/01/14 01:58


    IP: 79.179.101.103דווח על תגובה זו

  • 33.

    באים איתך חשבון על המחאה שאחרי המלחמה.

    קובי, 25/01/14 22:36

    מי שמוחה על מחדלי יום הכיפורים ועולה על בריקדות - חוטף. אני כנראה לא מספיק פודל מהזן המתאים ולכן לא תקבל.

    IP: 85.64.36.146דווח על תגובה זו

  • 32.

    אנחנו הצל''ש שלכם

    דני, 25/01/14 21:11

    לוחמים יקרים..אנחנו הצל''ש שלכם..העם... כל תינוק שנולד.. כל אב אח ואם במדינה הזאת הוא הצל''ש שלכם.. בזכותכם ובזכות דומים לכם אנחנו כאן היום...כשחרפתם נפשכם לא ראיתם בדמיונכם מדליה ראיתם עם..העם הוא הצל''ש שלכם.. המכיר ומוכיר את תרומתכם...ואף אחד לא רמטכ''ל ולא נשיא לא יכולים לקחת ממכם את הצל''ש הזה..
    (לוחם לשעבר )...

    IP: 79.182.3.199דווח על תגובה זו

    • Danny, very nice words - thank you (ל''ת)

      Hanan, 02/02/14 17:12


      IP: 68.7.234.37 דווח על תגובה זו

  • 31.

    מוצב בודפשט ומוצב המזח זה כנגד זה

    נפתלי גור אריה עו''ד, 25/01/14 13:33

    אכן שמו של מוצב בודפשט נישא בפי כל מי שהשתתף במלחמת יוהכפ. אכן הקרבות סביבו היו עזים מאד ומיקומו הבלתי אפשרי כפה על חייליו בידוד. הרמטכל בני גנץ וכל צמרת המטכל לרבות ובמיוחד מפקדי בית הספר לקצינים וראשי זרוע היבשה וחיל השריון חייבים להתכנס כדי לדון בכובד ראש בהתנהגותם של שני המפקדים מוטי אשכנזי וארדינסט כיום עו''ד ארדינסט - אשר פיקד על מוצב המזח והודיע בקשר על החלטתו ללכת לשבי. חינוך הקצינים הצעירים ומפקדי השדה חייב להתבסס בין היתר על ניתוח ההתנהגות תחת אש של שני המפקדים האלה כדי להפיק לקחים ומסקנות באשר להחלטות שני המפקדים האלה שכל אחד מהם קיבל החלטה המנוגדת לזו של עמיתו. אי אפשר לחנך קצינים צעירים מפקדי שדה ללא לימוד שתי פרשות אלה ויחד איתן את העדפת הפיקוד העליון במי משתי ההחלטות הוא תומך כערך חינוכי . והביטוי האחד להעדפה זו הוא הצל''ש. על כן דרישת מוטי אשכנזי צודקת. .

    IP: 79.183.120.117דווח על תגובה זו

    • לגור אריה

      חיים גבעתיים, 02/02/14 03:41

      מנומק יפה, וגם צודק

      IP: 124.190.27.140 דווח על תגובה זו

      • גור אריה, אתה כשכשן, כיפ זה? (ל''ת)

        כח החילוץ, 16/02/14 08:42


        IP: 77.125.4.8 דווח על תגובה זו

  • 30.

    מה דעתו של אשכנזי על מוצב המזח שאנשיו הלכו לשבי

    נפתלי גור אריה עו''ד, 25/01/14 13:24

    אודה למוטי אשכנזי שאין חולק על תרומתו האישית להביע דעתו בהקשרה של כתבה זו על פרשת מוצב המזח עליו פיקד הקצין ארדינסט כיום עו''ד ארדינסט , אשר אנשיו החליטו להניף דגל לבן וללכת לשבי המצרי ? למיטב ידיעתי אין דוגמא נוספת להתנהגות שכזו . בכל תולדות מלחמות ישראל. גילוי נאות : הייתי שם ממרחק במקום גבוה מאד בו היה חמ''ל פיקוד הדרום בו שמענו את קריאות המצוקה של חיילי המוצב ואת החלטת מפקד המוצב ארדינסט כיום עו''ד ארדינסט ללכת לשבי.

    IP: 79.183.120.117דווח על תגובה זו

  • 29.

    סיבה פיזית, כי היה קשה להגיע לשם מהצד המצרי, ולכן לא נכבש

    יש סיבה למה זה לא נכבש, 25/01/14 12:15

    מהצד המצרי היה קשה להגיע לשם, ולכן לא הצליחו לכבוש,
    אבל מהצד הישראלי היה יותר קל וכך הצליחו להעביר אספקה,

    לא מגיע להם שום פרס ושום צל''ש,

    הם היו חיילים, קיבלו פקודות, תפקידם להגן על המולדת, והסיכון הוא לחייהם,
    לא מגיע להם כלום,
    זה התפקיד שלהם.

    אם היו עושים משהו בעל גבורה עילאית, או מצילים חיי אדם,
    אז זה כבר משהו מעל ומעבר...
    לא מגיע להם כלום.

    IP: 107.131.201.59דווח על תגובה זו

    • נכון, אתה צודק, חלקית (ל''ת)

      דני, 16/02/14 08:37


      IP: 77.125.4.8 דווח על תגובה זו

  • 28.

    תגידו, אתם לוחמים להגנת המדינה, או לקבלת פרסים?? (ל''ת)

    איזה טימטום, איפה הגבורה?, 25/01/14 12:10


    IP: 107.131.201.59דווח על תגובה זו

  • 27.

    אם היו קוראים לך ברק היית מקבל חמישה או שישה או עשרה צל''שים

    קופיקו, 24/01/14 06:51

    1)צוותי 2)כיתתי 3)מחלקתי 4)פלוגתי5)צל''ש נפולאוני והשישי צל''ש הטימטום ןכו'

    IP: 108.248.47.51דווח על תגובה זו

  • 26.

    ומה עם מוצב פורטוגל

    , 24/01/14 02:04

    מפקד מוצב גולאנצ'יק באותה מלחמה ברמת הגולן שהפר פקודה לא ונסוג והוא ואנשיו נלחמו כל המלחה כאשר לבסוף הם היו בשפנייה והסורים מעליהם מגלגלים רימונים

    IP: 186.82.108.98דווח על תגובה זו

  • 25.

    מגיע לך גם צל''ש עבור הובלת המחאה שהחליפה את הממשלה (ל''ת)

    ישראלי, 24/01/14 00:20


    IP: 87.68.52.179דווח על תגובה זו

  • 24.

    ברור שמגיע להם

    אלי מילואימניק ביום כיפור, 23/01/14 18:09

    אבל לצהל יש חשבון עם אשכנזי ולכן אין סיכוי

    IP: 109.64.221.154דווח על תגובה זו

  • 23.

    בני גנץ - התרוץ שלך קלוש. מה היה אומי עושה?

    Moises, 23/01/14 17:34

    נחום (אומי) גולדברג, החבר שלך מהצנחנים שנפל בביירות, ואתה תמיד חושב מה הוא היה עושה במצבים בהם אתה נתקל, לו היה במקומך היה, היה מאשר את הבקשה ללא היסוס. עוד לא מאוחר. מהם 40 שנה בנצח? זה שליש מ-120.

    IP: 46.120.82.226דווח על תגובה זו

  • 22.

    צלש הוא כנראה פרס ניחומים לכסות על מחדלים (ל''ת)

    מס שפתיים, 23/01/14 14:21


    IP: 199.203.92.86דווח על תגובה זו

  • 21.

    לתת להם!

    עודד, 23/01/14 13:03

    גנץ מסתתר מאחורי חסר ידע מובהק.
    הוא היה בכיתה ט' אז, בן 14 או 15 הוא התגייס כמעט 5 שנים אחרי-
    מוצב בודפסט הוא הניצחון היחיד במלחמת יום הכיפורים, כל השאר היו בעיקר נכסי יחסי ציבור של עיתונאים ''מתלווים''.

    להעניק להם!
    ככה מנצחים קרב, עם מיעוט באבדות, רוח לחימה וקור רוח.

    IP: 194.90.152.87דווח על תגובה זו

  • 20.

    חשוב לתת הערכה ללוחמים. לאו דוקא צל''ש רישמי. גם מפגש עם לוחמים עם סגל

    צנחן צולח תעלה, 23/01/14 10:44

    גם מפגש לוחמים עם סגל המטכל או הרמטכל עצמו היא ארוע ראוי ומכבד

    IP: 79.177.106.66דווח על תגובה זו

  • 19.

    מן הראוי להעניק צל״ש למעוז בודפשט ולמפקד מוטי אשכנזי

    אבנר סזיר, 23/01/14 07:00

    לא מאוחר לתת כבוד ללוחמים, לאלו שבחיים ולאלה שנפלו.
    העובדה שהחזיקו מעמד מול כוחות אויב רבים
    עד לסיום המלחמה מדברת בעד עצמה ואין צורך לערוך תחקירים כיום .

    IP: 46.19.85.80דווח על תגובה זו

    • Also because he was the only one to warn the Egyptians were planing an

      attack and was laughed at, 26/01/14 17:17

      He was the only one on the front lines to send countless warnings up to southern command and was told to stop bothering them with his paranoia and / or was laughed at

      Just for that he deserves it, but to be honest that is a harbinger of why they managed to hold of the enemy

      I have a feeling that if everyone in the army had both his attitude and heart the war would of looked very different from the begining to the end.

      IP: 76.95.106.237 דווח על תגובה זו

  • 18.

    חבל על הזמן, בחיים לא ייתנו להם צל''ש!

    בלושי, 22/01/14 23:41

    אני באופן אישי חושב שמגיע להם צל''ש.
    באותה נשימה, אני גם מבין שבחיים זה לא יקרה.
    למה?
    כי הם המיעוט שהצליח.
    הרוב לא הצליחו.
    אתה לא נותן צל''ש למיעוט שהצליח, כאשר המשמעות האופרטיבית של זה היא מתן טר''ש לרוב שנכשל.
    במילים אחרות, זה כמו לקחת כיתה של 40 ילדים שעשו מבחן וש38 מהם נכשלו, ורק 2 הצליחו וקיבלו 100. תארו לכם מה יקרה לאותם אם המורה משבחת את אותם 2 ילדים ויורדת על ה38 הנותרים? או לכל הפחות אומרת ''תילמדו מהשניים האלה''. איך ירגיש הרוב? הרוב ירגיש ממורמר ודמורליזציה. ואז יתחילו דיבורים של ''המורה לא מעריכה את השעות שהשקעתי בלהתכונן למבחן'', ''המורה לא הכינה אותנו טוב למבחן''.
    זה בדיוק מה שיקרה כאן:
    ''לא מעריכים את ההקרבה שעשיתי למדינה'', ''כל קונספצית בר לב לא הייתה נכונה מלכתחילה. שמו אותנו כצאן לטבח''.
    כלומר...
    יש כאן גם מאחורי הקלעים חוסר רצון של ההנהגה הצבאית והמדינית להתמודד עם כישלון הנהגתי (יותר ממה שכבר היא התמודדה).
    לכן, עדיף למורה לתת פקטור לכולם ולהעביר את כולם בקטנה, ולא להבליט את 2 האלה שקיבלו 100.

    IP: 46.117.0.133דווח על תגובה זו

  • 17.

    you, assa, muki etc do not need i

    sam, 22/01/14 23:30

    every one in the Streets of israel know and respect as they do the lochamim of budapest

    IP: 37.142.101.190דווח על תגובה זו

  • 16.

    מוצב בודפשט

    מילואיניק זקן, 22/01/14 23:09

    איפה היה הרמט''כל גנץ במלחמת יום כיפור? הוא לא שמע ולא מכיר את הסיפור האמיתי בקשר למוצב בודפשט? אם לא שמע ולא מכיר אתה הסיפןר יתכן ולא שירת בצ.ה.ל בזמן מלחמת יום הכיפורים.
    שרתתי במלחמת יום הכיפורים כמילואיניק 181 יום רצופים בלי טענות אך ללוחמי מוצב בודפשט ודאי ישנן טענות מוצדקות!!!
    אם לפונדק אפשר היה להעניק דרגה שהובטחה לו לפני 60 שנה אזי בפרוש אפשר להעניק ללוחמי המוצב אות כבוד וציון לשבח.

    IP: 98.211.168.133דווח על תגובה זו

  • 15.

    מוטי אשכנזי צודק

    אברהם, 22/01/14 22:53

    חיילים רבים פעלו במשולב להשארת המוצב חי ונושם לאורך כל הלחימה. יש לציין במיוחד את מפקד התותחנים אלי דולגין, מפקד הטנק (שכחתי...) יחידות החי''ר שהסתערו שוב ושוב, גדוד המרגמות 486? השריון, הסיירת נציגי חיל הים ועוד. והכל כתוב בתחקיר הצהלי המשמש כמורשת קרב בבה''ד 1 ושגנץ יפסיק עם התירוץ שעבר יותר מידי זמן. אנחנו זוכרים הכול כל לילה ואם הרמטכ''ל לא מוצא את התחקיר שיפנה אלינו בוגרי הקרב ונשלח לו עותק מהתחקיר.

    IP: 132.68.248.119דווח על תגובה זו

  • 14.

    נכוחה ולא נחוחה... אני מקווה שמכתב הרמטכל נכתב בעברית (ל''ת)

    , 22/01/14 22:48


    IP: 95.86.108.79דווח על תגובה זו

  • 13.

    ה (ל''ת)

    נ, 22/01/14 22:46


    IP: 79.176.25.166דווח על תגובה זו

  • 12.

    נחוחה? הלו, זה רדיו זה? השופשיק של הקומקום... (ל''ת)

    נכוחה..., 22/01/14 22:46


    IP: 84.110.101.61דווח על תגובה זו

  • 11.

    SUSU BUL ACV BM RTGHF SUSU 00 (ל''ת)

    קונילייימך הגדול, 22/01/14 22:06


    IP: 84.229.236.141דווח על תגובה זו

  • 10.

    ''לבחון נחוחה''? (ל''ת)

    ''לבחון נחוחה''?, 22/01/14 21:40


    IP: 107.221.236.114דווח על תגובה זו

  • 9.

    צבא של פישרים את האמא של הצלש״ים היו צריכים לקבל.

    זאב, 22/01/14 21:27

    החוכמולוגים של היום . הייתה לי הזכות לפקד על אחד הלוחמים במילואים שהיו בבודפשט. רבותי לוחמים אלו צריך להעלות על נס ואת חבריהם שנהרגו בניסיון לחבור אליהם . מי זוכר את מלחמת יום כיפור החייל הכי טירון אז היום הוא בן כ59 . אין כגבורה תחת אש ובמצבים נואשים . אבל הפישרים של היום לא זוכרים כי הם לא נלחמו אז היו להם מלחמות דלוקס

    IP: 89.138.28.217דווח על תגובה זו

  • 8.

    ואני חשבתי שמוצבים לא אמורים ליפול, זאת המשימה שלהם

    המצונזר, 22/01/14 21:19

    כל הכבוד ללוחמי בודפשט על אומץ ליבם ודבקות במשימה אבל זה בדיוק תפקידם וצלשי''ם אמורים לקבל על דברים יוצאים מן הכלל (וכן אני לא נאיבי אני יודע שזה לא באמת ככה עיין ערך אהוד ברק שקיבל צל''ש על כל מעבר גבול)

    IP: 79.180.199.144דווח על תגובה זו

  • 7.

    מוטי, שחרר...הרי לא נלחמת בשביל צל''ש, מקומכם הראוי בהיסטוריה נחרט כבר (ל''ת)

    רון, 22/01/14 21:11


    IP: 82.102.170.194דווח על תגובה זו

  • 6.

    מחזיק לך עצבעות ומאחל לך שתקבל צלש מגיע לך

    המנהיג, 22/01/14 21:06

    וגם ללוחמים שהיו איתך גם לי מגיע כמה צלשים גם על מילחמת יום כיפור וגם על שלום הגליל אבל אני חולם

    IP: 109.65.169.254דווח על תגובה זו

  • 5.

    רמטכ''ל תתבייש אין לך מושג באיזה מצב הם היו .מגיע להם צל''ש (ל''ת)

    אוריה, 22/01/14 21:05


    IP: 79.181.34.247דווח על תגובה זו

  • 4.

    מלחמת יום כיפור הייתה קונספירציה של ארה''ב להעביר את מצרים לצידה ע''ח

    CONSPIL.COM, 22/01/14 17:49

    מלחמת יום כיפור הייתה קונספירציה של ארה''ב להעביר את מצרים לצידה על חשבון דמם של יהודים ומצרים..

    IP: 79.181.16.16דווח על תגובה זו

    • אם בקונספירסיות עסקינן - ג'ו אלון ז''ל כנראה יותר מכל

      קונספירטור, 30/01/14 13:37

      מעיד על הנושא הזה שלא הובא לידיעת הציבור במלואו עד היום

      IP: 85.250.172.177 דווח על תגובה זו

  • 3.

    נחוחה ? =- נכוחה (ל''ת)

    , 22/01/14 17:47


    IP: 79.181.16.16דווח על תגובה זו

  • 2.

    הרמטכ''ל גנץ טועה, מגיע לאשכנזי צל''ש גם בגלל תרומתו לתנועת המרי לאחר המ (ל''ת)

    zeev, 22/01/14 13:15


    IP: 80.74.111.178דווח על תגובה זו

  • 1.

    לקחת את הצל''ש והעיטור מאיציק מרדכי ולתת לאשכנזי ואנשיו. מרדכי קיבל על

    יחזקאל -רמת גן, 22/01/14 12:18

    כישלונו בהכנסת גדוד צנחנים שלם (890) לתוך מתחם מצרי מבלי להבין מה הוא עושה תוך נטישת לוחמים כמו חזי דחב''ש לגורלם.

    IP: 46.116.238.91דווח על תגובה זו