• 24.

    אמרו לנו שהפיצויים רק למי שעלה לארץ בשנות ה- 50 ולא למי שהיו בלוב עד67 (ל''ת)

    מישהו יודע אחרת?, 07/04/13 19:20


    IP: 31.44.134.127דווח על תגובה זו

  • 23.

    עד 120 ...... (ל''ת)

    בבריאות, 07/04/13 18:45


    IP: 84.229.64.212דווח על תגובה זו

  • 22.

    אז מה ,מחקתם את כל האשכול ? ,קשה לעכל את האמת ולהתמודד עימה.

    אשכנזי, 07/04/13 18:15

    ואני חשבתי שיש לכם יושר עיתונאי.

    IP: 79.179.165.36דווח על תגובה זו

    • ההכללות שאתה מכליל הם ביטוי לעיוות מחשבתי עמוק

      נאפו, 07/04/13 20:55

      העיוות הזה שלך משותף לעיוות של מחוללי השואה.

      הכללות של אנשים שבאות להצדיק ולהביא אלימות נגדם.

      הבעיה היא אצלך. לא כל הטריפולטאים הם מקשה אחת שיש לגנותה כפי שאתה מבקש באיוולתך לעשות.

      ואף קבוצה לא צריכה להיכלל תחת סטראוטיפ שלילי בגלל מעשיו של יחיד. ואף אדם לא ראוי להיות קרבן של אלימות שנולדת מתוך הכללה מעוות ואווילית שכזו.

      תקן עצמך, אתה אדם עם מוח מקולקל.

      IP: 62.90.95.180 דווח על תגובה זו

      • נאפו תודה על תגובתך וסיגנונה שמאפינת את שחויתי .

        אשכנזי, 08/04/13 00:30

        האם שמעת על המכה ה71 ,אני שגדלתי בבית שפוי ללא דעות קדומות נחשפתי להערות אותם כתבתי וזאת המכה. לא אנסה להתמודד מול ההתלהמות שלך ,אם אכן הערות מהסוג שהוזכרו באשכול היו נאמרות או מושמעות פעם או פעמים במהלך חיי הרי שאתה צודק אבל הערות אלה הפכו לריטואל שאפילו בפרקליטות נאמר לי שזה סיגנון ואין מה לעשות. מי שצריך לתקן עצחו הם אנשים שכמותך ומוח מקולקל הוא מוחו של מי שמתבטא כמוך. נאפו לעולם לא תבין את מי שמשפחתו חוסלה בשואה ונאמרים לו הדברים שהזכרתי.

        IP: 79.179.165.36 דווח על תגובה זו

  • 21.

    מגיבים אומללים ותת רמה. אפילו ביום כזה אינכם מפסיקים

    שני, 07/04/13 16:59

    לבזות ולהעליב זה את זה. ממש בושה

    IP: 85.250.18.182דווח על תגובה זו

  • 20.

    אבא ואימא שלי זכרונם לברכה מחכים עד היום לפיצויים שלא הגיעו

    הטריפולטאי, 07/04/13 16:27

    ההורים שלי סבלו קשות בלוב מידי הגרמנים בזמן שהתרחשה השואה על אדמת פולין במלחמת העולם השנייה .
    אבא ז"ל תמיד סיפר מה עשו להם וכמה סבלו ,ואיך הממסד האשכנזי התנער מיהדות לוב ולא הסכים להכיר בסבל שלהם.
    אז בבקשה לא לעשות הפרדה בין אשכנזים ובין הספרדים אנחנו אותו העם ואם היטלר לא היה מפסיד בקרב עם הבריטיים. קרב אל-עלמיין (23.10.1942 - 4.11.1942), קרב מפתח במלחמת העולם השנייה שהתחולל בעיירה אל-עלמיין, 100 ק"מ ממערב לאלכסנדריה.
    סביר להניח שכל יהדות לוב טוניס אלגיר ומרוקו גם היו נכחדות בדיוק כמו יהדות סלוניקי מיוון שמוצאה מספרד.

    IP: 79.183.135.100דווח על תגובה זו

    • גם לבריטים לא חסר, הם גרמו לאלפי פליטים יהודים למות, מאירופה ועד תימן (ל''ת)

      אף אחד לא תבע אותם על הסבל שהם עשו, 07/04/13 17:20


      IP: 109.66.22.72 דווח על תגובה זו

  • 19.

    מחנה חאשד בעדן/דרום תימן היה סיוטי בערך כמו מחנה עבודה סובייטי

    הסבל כמובן לא בדרגה של מחנה ריכוז או השמדה!...אבל, 07/04/13 13:16

    האשמה בבריטים שמנעו עלייה ליהודים ומצידם שהיו חוזרים לתימן.
    ככה גרמו לאלפי מתים בזמן קצוב "כל יום בין 10 ל-15 איש מתו. מאות אחרים קדחו,
    "נציג הסוכנות במחנה, יוסף צדוק, תיאר לימים את המציאת הקשה במקום: "היה זה מקום מעצר סגור עם רוח סדיסטית כלפי עולים שבורים ורצוצים בגופם וברוחם, שחלק ממנתם היומית ספגו מכות אכזריות בשוטים ובמקלות, בלי הבדל גיל: ילדים, בוגרים וזקנים".

    יהודי ערב במיוחד מתימן סבלו גיהנום, גם בגלות מוזע לפניה ואחריה, עדה יחידה שמחציתם עלה לישראל לפני 48

    http://news.nana10.co.il/Article/?ArticleID=916181

    IP: 109.64.166.254דווח על תגובה זו

  • 18.

    פיצויים בצורה של כסף???? הצחקתם אותי - זה לא שווה!!

    דויד, 07/04/13 12:40

    כל המדינות שרדפו את שבט יהודה המורחב משלמות על כך כיום...
    אפילו שרדפו ורצחו בעיקר את בני בנימין שנטמעו בשבט יהודה, יחד עם הכהנים והלויים שגרו איתם באירופה -
    והמבין יבין... בני בנימין חשבתם שדין פילגש בגבעה נגמר? אז טעיתם...
    למה לא העלתם את ירושלים על ראש שמחתכם?
    אותם עמים רודפים ימשיכו לשלם ביוקר,
    מדינותיהן וארצותיהם ימשיכו להתפרק
    (חלקן בקרוב מאוד תהפכנה לאפר ואבק...) כן כך יקרה עד שכל מדינות העולם יפנימו ויכירו בעוול ויתקנו אותו לתמיד!
    מדינת ישראל השלמה היא בית 12 השבטים
    בני יעקב ובירתה עיר המלוכה ירושלים -
    בה בקרוב ימלוך מלך חדש משבט יהודה :)

    IP: 62.219.212.176דווח על תגובה זו

  • 17.

    מדריך צנוע וטוב

    אריה פרטוש גור, 07/04/13 10:22

    למדתי י במבואות ים בשנים 64 עד 66 .שמעון היה מדריך חכם וטוב.כתבה טובה .
    Ari Gur south Africa

    IP: 41.135.171.214דווח על תגובה זו

  • 16.

    ספר: רוברט סטלוף/"בין צלב הקרס לסהרה". על יהודי צפון אפר' בזמן המלחמה. (ל''ת)

    מרגש. הממשלה והתקשורת התעלמו כל השנים מזה., 07/04/13 09:09


    IP: 84.229.26.28דווח על תגובה זו

  • 15.

    איזה מין שיח זה כשזורקים רפש במקום..

    אלונה, 07/04/13 08:53

    לכתוב בכבוד וענייני אחד לשני ובכך ליצור דיאלוג תרבותי , אחר כך אנו מתפלאים מדוע בכל העולם לא סובלים אותנו בגלל תרבות מכוערת , הישראלי המכוער במיטבו השתלט מזמן על הטוקבקים.

    IP: 109.66.47.244דווח על תגובה זו

  • 14.

    אתה אולי בסדר, אבל אלפים מעולי טריפולי משקרים כדי לקבל פיצויים

    אחיק, 07/04/13 08:02

    כנראה שזה אצלם בדי אן איי.

    IP: 77.127.159.80דווח על תגובה זו

    • מקווה שתמות (ל''ת)

      ישראל, 07/04/13 09:08


      IP: 85.64.97.67 דווח על תגובה זו

    • למה שישקרו הזקנים שביניהם שעברו !אתה חושב שקל לקבל פיצויים (ל''ת)

      צריך המון הוכחות !!!, 07/04/13 09:30


      IP: 85.64.65.71 דווח על תגובה זו

    • 11 תתבייש ! (ל''ת)

      אביב, 07/04/13 09:40


      IP: 85.64.65.71 דווח על תגובה זו

    • 11 נקווה שיימחקו את התגובה המבזה שלך. (ל''ת)

      יהודה, 07/04/13 09:51


      IP: 85.64.65.71 דווח על תגובה זו

    • נקווה ש11 יימחק ולא ימחקו תתגובה שלו

      עמי, 07/04/13 11:14

      או שהוא ערבי או שהוא איש שמאל בזויי

      IP: 109.64.182.89 דווח על תגובה זו

    • 12 אתה יהודי בכלל ??? גועל נפש לך .. (ל''ת)

      רוברט, 07/04/13 16:43


      IP: 85.64.65.71 דווח על תגובה זו

  • 13.

    מרגש. גיבור. (ל''ת)

    אלי גוש קטיף, 07/04/13 00:26


    IP: 2.55.131.146דווח על תגובה זו

  • 12.

    למה אתה לא מספר שאתה מקבל פיצויים מגרמניה. חשוב שכולם ידעו ויטפלו בזה

    יואב, 06/04/13 23:37

    הרבה טריפלטאים שומרים בסוד את זה שהם מקבלים פיצויים ויש מצב שאחד מקבל ולא מספר לאחותו שגם היא זכאית. הקנאה מעבירה אותם על דעתם. חשוב לומר לכל מי שנולד לפני 1943 והיה מיוצאי לוה שהוא זכאי לקבל ממשלת גרמניה פיצויים יש בנתניה הרבה עורכי דין שמטפלים בענין

    IP: 108.184.251.254

    • כי לא מגיע להם. הם שקרנים (ל''ת)

      אני אומר לך למה הם מסתירים, 07/04/13 08:03


      IP: 77.127.159.80 דווח על תגובה זו

      • שקרנים ????? חוצפן !!!לך תבדוק איזה תלאות ובדיקות צריך לעבור (ל''ת)

        רונן, 07/04/13 09:39


        IP: 85.64.65.71 דווח על תגובה זו

        • נכון, עוברים בדיקות, משקרים, ואחרי זה פנסיה לכל החיים (ל''ת)

          אני ממשיך ואומר, 07/04/13 13:31


          IP: 77.127.159.80 דווח על תגובה זו

          • אתה שקרן ומשמיץ תעבור את התהליך הזה בעצמך ונראה מה תגיד . (ל''ת)

            רפי, 07/04/13 16:04


            IP: 85.64.65.71 דווח על תגובה זו

            • תתייעץ אם עו״ד. ההורים שלי מקבלים 5800 ש״ח כל חודש, (ל''ת)

              יואב, 07/04/13 18:28


              IP: 108.184.251.254 דווח על תגובה זו

              • שימו לב...

                ענבר, 10/04/13 13:00

                לא דובר פה בכלל על השילומים מדובר פה על זה שנוער היום לא מודעת בכלל לעובדה שפעם הייתה שואה באזור לוב!

                IP: 62.90.18.189 דווח על תגובה זו

      • 10 שנים של בדיקות לוקח להם בינתיים רובם מתו . (ל''ת)

        החור של הגרוש מעניין אותך, 07/04/13 16:11


        IP: 85.64.65.71 דווח על תגובה זו

  • 11.

    האגנבת גצה גצה ובגחתי למשאית ונסעתי למדבג...לא היה לי סובאגו (ל''ת)

    יואב, 06/04/13 23:32


    IP: 108.184.251.254

    • טמבל גדול ! (ל''ת)

      אזרח ישראל, 07/04/13 01:44


      IP: 109.66.47.244 דווח על תגובה זו

      • קח את החיים בקלות. סובלים ממשיכים וצוחקים. לשבת ולבכות לא עוזר (ל''ת)

        יואב, 07/04/13 02:33


        IP: 108.184.251.254 דווח על תגובה זו

  • 10.

    ג'אדו

    יוסף, 06/04/13 23:27

    הכל אמת.
    אמת דיבר.

    IP: 77.125.75.119דווח על תגובה זו

  • 9.

    לכל הטריפולטאים מי שנולד לפני 1943 זכאי לפיצויים מגרמניה

    יואב, 06/04/13 23:26

    אני מכיר עשרות טריפלטאים שמקבלים כבר 15 שנה פיצויים בגובה של 3200 שקל לחודש

    IP: 108.184.251.254דווח על תגובה זו

    • ומי שמקבל ממשרד האוצר מגיע לו גם מגרמניה ? (ל''ת)

      יצחק, 07/04/13 09:49


      IP: 85.64.65.71 דווח על תגובה זו

  • 8.

    מר תשובה בקש פיצויים ממשלת לוב (ל''ת)

    ישראלי, 06/04/13 22:47


    IP: 46.116.128.191דווח על תגובה זו

    • גרמניה משלמת לכל מי שנולד לפני 1943 וגם ליוצאי לוב (ל''ת)

      יואב, 06/04/13 23:27


      IP: 108.184.251.254 דווח על תגובה זו

  • 7.

    כתבה מרתקת ומרגשת אבל מלאה בשגיאות כתיב מביכות - אנא בצעו הגהה (ל''ת)

    איפה סמרל, 06/04/13 22:29


    IP: 50.192.248.18דווח על תגובה זו

  • 6.

    Thank you Shimon

    Uri Igra, 06/04/13 17:04

    I was a student at Mevoot Yam and Shimon was my Madrich 1959 1960
    We had great respect for Shimon and his wife. I still remember him as a very fine man a true Mechanech who was kind open and caring disposition. I didn't know his story and was happy to see him again. Thanks for all you have done for us Shimon. .

    IP: 174.91.44.174דווח על תגובה זו

  • 5.

    שמעון היקר . מדוע אתה לא מתחשבן עם פרנסי הקהילה?

    חיים כהן, 06/04/13 07:32

    אבי עליו השלום נשלח על ידי הסוכנות לנסות לשכנע את הקהילה לעלות לארץ ישראל.הדבר אירע בינואר 1940 מספר חודשים אחרי שפרצה המלחמה ומספר חודשים לפני הצטרפות איטליה למלחמה. אבי סיפר לי על התירוצים ששמע מדוע לא לעלות. הצעירות יצאו לתרבות רעה ומי יתמוך בנו כשנזדקן ומי יעבוד בעסק המשפחתי ואנו רגילים לחיות בגולה . יש לנו יחסים טובים עם הערבים .תירוצים ללא סוף.אבי הכה על חטא כל ימיו והאשים עצמו בגלל היכולת העלובה שלו לשכנע!

    IP: 62.90.174.111דווח על תגובה זו

  • 4.

    אם הטריפוליטאים סבלו כל כך מדוע הם "מצטערים" שהיטלר לא גמר את האשכנזים

    אשכנזי, 06/04/13 06:54

    בתור בן לניצולי שואה "זכיתי" דוקא מבני עדת הטריפוליטאים ויותר מפעם אחת לביטויים כמו "חבל שהיטלר לא גמר את כולכם". אם אכן יהודי טריפולי עברו טראומה כזאת כיצד זה שלא העבירו את המסר והרגשות גם לבניהם ונכדיהם. אני כותב דברים אלה בכאב אמיתי ,אשמח לתגובה ראויה ומכובדת.

    IP: 79.179.165.36

    • כנראה שאותם מטומטמים שמתבטאים בצורה כזאת אפילו לא התעניינו

      טל, 06/04/13 21:20

      בסיפורים של הסבים שלהם.

      IP: 212.179.221.7 דווח על תגובה זו

    • חבל להכליל

      דובי הכתום, 06/04/13 21:22

      יש גם אשכנזים ילידיי הארץ שקראו לניצולים ''סבונים''. צריך להבין שיש הבדל בין מי שעבר את המאורעות המזוויעים הללו (או גדל בבית של מי שעבר אותם), לבין מי שלא. כרנאה שמי שלא עבר לא יכול להבין עד כמה זה היה נורא.

      מטבע הדברים גם יוצאי לוב מחולקים בין אלו שעברו זוועות לאלו שלא. אל תיתן למי שלא מבין עניין, לגרום לך לחשוב שכל יוצאי לוב הם שונאי אשכנזים. זה לא הזמן לשנאת אחים.

      IP: 87.68.21.252 דווח על תגובה זו

      • נתקלתי הרבה בגזענות גלויה וחצופה ובכמויות אצל יוצאי ארצות האסלאם (ל''ת)

        יחזקאל -רמת גן, 07/04/13 04:46


        IP: 85.250.167.224 דווח על תגובה זו

      • הכינוי "סבונים" לא היה איחול להשמדה אלה חוסר ידע על מה שהם חוו.

        אשכני, 07/04/13 13:47

        ניצולי השואה שעלו ארצה היו מופנמים בגלל החוויות הטראומטיות שעברו בתקופת המלחמה. הם לא סיפרו על חויותהם אפילו לילדהם. בני המקום (הצברים / ישראלים הותיקים) כינו אותם "סבונים" משום שהיו משוכנעים שהלכו כמו כבשים לטבח מבלי להכיר את העובדות. אבל בניגוד לבני עדות המזרח שנהגו להגיד ברשע את הביטויים שלהם ומתוך שנאה.

        IP: 79.179.165.36 דווח על תגובה זו

    • גם אצלנו בעדה ישנם אנשים לא מלומדים שלא יודעים דבר על השואה

      טריפולטאי, 06/04/13 22:18

      בדיוק כפי שיש אצלכם האשכנזים אנשים שמעולם לא ידעו ולא הכירו בכך שחלק קטן מיהדות לוב אכן עבר שואה בקנה מידה קטן ביותר בזמן מלחמת העולם השנייה.
      אני אישית תמיד כיבדתי את יום השואה ומאז היותי ילד קטן תמיד הקשבתי לסיפורים של ניצולי שואה שהגיעו מאירופה לישראל .
      כמו כן אבי חזר וסיפר לנו בכל פעם מחדש את הסיפורים על הדברים המרושעים שעשו להם בלוב הגרמנים כאשר נכנסו ללוב ,ואיך הגרמנים עודדו את הערבים לבצע ביהודים פרעות והרשו להם לבזוז ליהודים את החנויות והרכוש.

      IP: 79.183.135.100 דווח על תגובה זו

    • 4 למה להשמיץ קהילה שלמה לא נתקלתי בכך מעולם (ל''ת)

      מזועזע מהאשמה של ''מצטערים'''', 07/04/13 00:25


      IP: 85.64.65.71 דווח על תגובה זו

      • מדובר בארוע אחד לפחות שעליו הגשתי תלונה במשטרה ו... כלום.

        אשכנזי, 07/04/13 00:37

        לא זכור לי שרכבות יצאו מבנגזי לכוון אוושויץ ברקנאו ! ,שואה זה כשאבי חזר לעירה שלו וכל תושביה עם הרב הועברו למשרפות מאז נשאר בודד. אני מסכים שהתקופה אותה חוו יהודי צפון אפריקה הייתה לא נעימה אבל בודאות לא שואה. ואני חוזר ואומר את הביטויים של חבל שהיטלר לא שרץ את כולכם ניתן לשמוע. כמה חבל.

        IP: 79.179.165.36 דווח על תגובה זו

        • תקרא תגובה 13 ותבין. חלקם הגיעו לאושוויץ וכולם הוכנו למשרפות. הגרמנים (ל''ת)

          פשוט לא הספיקו. אבל תוכניות והכנות להשמדה-היו., 07/04/13 09:15


          IP: 84.229.26.28 דווח על תגובה זו

        • לאשכנזי --אתה סובל מבורות תהומית ביחס לשואת יהודי לוב (ל''ת)

          תקרא תחקור לפני שתכתוב, 07/04/13 09:33


          IP: 85.64.65.71 דווח על תגובה זו

    • לא נשמע הגיוני, הלובים חביבים ובכל עדה יש חריגים (ל''ת)

      אזרח ישראל, 07/04/13 01:47


      IP: 109.66.47.244 דווח על תגובה זו

    • כנראה הטרפת את הבן אדם...

      נאפו, 07/04/13 07:56

      תבדוק טוב טוב עם עצמך האם אתה לא גזען ואנטישמי בעצמך, שמסתתר מאחרי התואר "בן לניצולי שואה".

      הרבה אלימות גזענית באה מהכיוון של אנשים שמתארים עצמם כ"בן לניצולי שואה".

      IP: 62.90.95.180 דווח על תגובה זו

      • כך מאשימים את הנאנסת ,"היא בטח עשתה משהו"? לא רציני. (ל''ת)

        אשכנזי, 07/04/13 09:13


        IP: 79.179.165.36 דווח על תגובה זו

    • "זכיתי" להיות שכן ליוצאי לוב.

      מצטרף לאשכנזי, 07/04/13 09:10

      אבי נשאר יחיד מעיירה בת 3000 תושבים.
      אימי נשארה בת יחידה ממשפחה בת 9 נפשות
      שניהם חוו גהינום בחייהם.
      גרתי בילדותי בשכנות לטריפוליטאים כולם עלו משפחות שלמות לא ידעו שום דבר על השואה אדרבה ה"אשכנזי " צודק בכל ויכוח היו מסיימים אותו ב"חבל שהיטלר לא עבד שעות נוספות ולא שרף את כולכם" .

      IP: 109.67.1.90 דווח על תגובה זו

      • הכעס של המזרחים (שהתבטא בבורות) נבע מהדרת המזרחים מכל משרה שיכולה (ל''ת)

        לקדם אותם - הייתה אפלייה גזענית בחינוך,בעבודה ובכל, 07/04/13 09:18


        IP: 84.229.26.28 דווח על תגובה זו

      • למצטרף ממקרים בודדים לא מסיקים מסקנות כוללת קצת כבוד בבקשה (ל''ת)

        יעל, 07/04/13 09:35


        IP: 85.64.65.71 דווח על תגובה זו

        • על כך שרבים נהגו ללעוג לאשכנזים ולרטון שחבל שהיטלא לא שרף את כולם? (ל''ת)

          כבוד? על מה, 07/04/13 10:57


          IP: 79.180.4.167 דווח על תגובה זו

          • התגובה שלך מבזה אותך ואת קהילה שאתה בא ממנה (ל''ת)

            יוסף, 07/04/13 16:09


            IP: 85.64.65.71 דווח על תגובה זו

      • גרבי בשכנות ל''טריפוליטאים (ל''ת)

        צודק, 07/04/13 13:33


        IP: 77.127.159.80 דווח על תגובה זו

      • גרתי בשכנות ל"טריפוליטאים" בבאר יעקב של שנות ה50 וה 60

        גם אני מצטרף, 07/04/13 13:40

        רובם ככולם היו אן אלפא ביתים, שלא לומר פרימיטיבים, שנאו אשכנזים , סגדו לחזקים(נינו ברגיג היה האלוהים שלהם) לדעתי רובם לא ידעו כלום על השואה.(הטריפוליטאים במרכאות כי רובם התגאו בתואר למרות שבאו מאיזורי המערות)


        .

        IP: 77.127.159.80 דווח על תגובה זו

        • התגובות של האשכנזים פה מעוררות גיחוך תסתכלו במראה לפני שאתם משמיצים א (ל''ת)

          שלמה, 07/04/13 16:07


          IP: 85.64.65.71 דווח על תגובה זו

          • אני לא אשכנזי,מוצאה של משפחתי מיגוסלביה

            המצטרף מבאר יעקב, 07/04/13 17:44

            וכל מילה שכתבתי היא אמת.

            IP: 95.35.61.100 דווח על תגובה זו

    • 2 אתה מלכלך על קהילה שלמה בגלל מקרה אחד ? (ל''ת)

      זאת יהדות מופלאה צנועה וענווה, 07/04/13 16:46


      IP: 85.64.65.71 דווח על תגובה זו

    • 2 אני שמעתי אשכנזים שאומרים על אשכנזים כך אמיתי אמיתי (ל''ת)

      זוהר, 07/04/13 16:48


      IP: 85.64.65.71 דווח על תגובה זו

  • 3.

    קצת תקשורת וייש פרסום למחנה ג'אדו

    יוסי אשקלון, 05/04/13 18:23

    http://lib.cet.ac.il/pages/item.asp?item=15749

    IP: 77.126.136.215

  • 2.

    תגידו זמן נתניה- על הגהה שמעת? כמה שגיאות כתיב אפשר בכתבה אחת? (ל''ת)

    ג'ורה, 05/04/13 13:31


    IP: 77.126.102.240

    • בשגיאות כתיב ב״עתונות״ של היום, השמיים הם הגבול!!!

      אליעזר בן יהודה, 06/04/13 21:38

      כל אנאלפבית שסיים ג׳ כיתות מקבל במה מעל גלי האינטרנט בה הוא שופך את הגיגיו העילגים.
      בזיון!!!

      IP: 109.65.26.227 דווח על תגובה זו

  • 1.

    סיפור הישרדות מדהים ומרגש (ל''ת)

    תודה על הכתבה היפה, 05/04/13 09:38


    IP: 23.17.154.48דווח על תגובה זו