• 111.

    "רסטובר" סירב להפוך לכשר?אז חבל על האויר שהוא נושם ושיחנק.

    רואי בלדר., 23/03/13 23:01

    ב 20 שנה האחרונות אנו רואים בשר חזיר סוס חמור וכ"ו ואני(חילוני) מתגעגע לימים שלפני....אז באמת שיחנק.

    IP: 91.180.76.99דווח על תגובה זו

  • 110.

    אם בעל הנכס לא ציין את העניין מראש, אין לו זכות להעלות אותו עכשיו (ל''ת)

    האם לא עירבו בית משפט בסוגיה?!, 21/03/13 15:49


    IP: 212.179.62.21דווח על תגובה זו

  • 109.

    העיקר שקוראים לזה כפיה חרדית זה מקרה פרטי נקודה (ל''ת)

    גאון, 21/03/13 15:19


    IP: 62.90.202.193דווח על תגובה זו

  • 108.

    אוי אוי בא לי לבכות (ל''ת)

    נחושת, 21/03/13 12:36


    IP: 132.64.40.72דווח על תגובה זו

  • 107.

    זכותו של בעל הנכס לקבוע החוקים..

    ירושלמית, 20/03/13 10:07

    הוא הבעלים המקום הוא שלו וזכותו לדרוש שבבעלותו לא יפעל מקום לא כשר..
    אני באמת לא מבינה מה אתם רוצים ממנו?
    אם אותם אנשים כל כך רוצים לפתוח בשבת שיקנו את המקום בעצמם או שימצאו חילוני שיש בבעלותו מקום..
    זן ממש לא כפיה דתית. לבעל העסק יש זכות לקבוע את החוקים במקום שהוא בעליו.

    IP: 85.250.162.95דווח על תגובה זו

    • נכון, אבל...

      נסים, 21/03/13 10:30

      אם אין באפשרותו של השוכר לעשות שימוש במקום בשבת, אז אין לחייב אותו על השכירות ביום זה.

      IP: 62.90.201.133 דווח על תגובה זו

  • 106.

    בעל הנכס צודק

    אילן, 19/03/13 23:12

    כאדם חילוני אני חושב שבעל הנכס צודק, מבחינת אמונתו הוא מעדיף להשכיר את המקום לפי איך שהוא רוצה. אין פה שום כפיה. וצריך לזכור הוא לא זרק אותם בסך הכל הוא לא רוצה להאריך את החוזה.....

    IP: 213.57.43.31דווח על תגובה זו

  • 105.

    לצערי ירושלים אבודה..

    יאיר, 19/03/13 18:57

    התעדכנו הנתונים הסטטיסטיים על ירושלים, ביניהם אחוז ילדי הגן בכל שכונה...בכל שכונה לא חרדית יש הבדלים עצומים בין אחוז הילדים בחרדים בגן לבין אחוז הילדים החרדים בבתי הספר. כל ההתחרדות בשכונות האלה הייתץה ב5 שנים האחרונות. ככה גם אצל החילונים . יש ירידה דרסטית באחוז הילדים החילונים בגן לעומת בבתי הספר. פשוט עצוב. הנה כמה דוגמאות http://www.jerusalem.muni.il/jer_sys/publish/showPublish.asp?pub_id=25614&father_id=24103&lang=1

    http://www.jerusalem.muni.il/jer_sys/publish/showPublish.asp?pub_id=25620&father_id=24103&lang=1

    http://www.jerusalem.muni.il/jer_sys/publish/showPublish.asp?pub_id=24390&father_id=24103&lang=1

    וזאת רחביה - מה שנקרא פעם המעוז החילוני -
    http://www.jerusalem.muni.il/jer_sys/publish/showPublish.asp?pub_id=25622&father_id=24103&lang=1

    IP: 212.76.102.120דווח על תגובה זו

  • 104.

    לצערי זה ממש מזכיר לי את הדיון על

    Joseph, 19/03/13 12:35

    הסיכסוך יהודי ערבי ובפרט בין היהודים הישראליים והפלסטינים: כמו שאומרים שיש להם 21-22 מדינות ועדיין חשים באזור שממערב לירדן את מולדתם כך לצערי העמוק לא יעזור, ניר ברקת הוא ראש העיר החילוני האחרון, לא יהיו יותר פסטיבלים ואומנות ותרבות ומועדונים ופאבים ובארים ועסקים בשבת. לצערי מולדתי ירושלים, בבת עיני היא של החרדים ושל הדתיים הלאומיים וגם של המסורתיים ושל מתנחלים וחרדלי"ם שעברו לירושלים וגם של מיעוט נוצרים ומוסלמים (אנשים מאוד דתיים ברובם וחלקם מסורתיים בדתם) היתר, תיירים, עובדים זרים, מבקרים בתיירות פנים ומיעוט חילוני סובל ונרדף/
    שיהיה ברור, אני תומך בקווי מהדרין בימי חול, אני תומך בצניעות בשכונות חרדיות
    ומתנגד למודעות שקץ בכל העיר בפרט בשכונות חרדיות מובהקות אך גם נגד פרובוקציות שנועדו להחליש גורמים חילוניים, ירושלים הולכת ונהיית עיר עיר רוב לא חילוני מובהק בשל בעלי דירות מנוולים שמוכרים בזול דירות לחרדים ודתיים ומצב הפוך לא קיים, העיר שוקעת ותשקע, ראש העיר הבא, לצד רוב מועצת העיר ומפלגותיה יהיו חרדים ואז יבוטלו מוניות השירות לתל אביב בשבת והלך עלינו, במקביל, נסיונות התחרדות בכל הארץ

    IP: 85.65.81.147דווח על תגובה זו

    • אמן! בעזרת השם זה מה שיקרה ואז הגאולה תבוא, אי"ה (ל''ת)

      אליהו הנביא, 19/03/13 12:47


      IP: 213.151.37.147 דווח על תגובה זו

  • 103.

    בישראל מה שלא נכנס מהראש נכנס מהרגלים! (ל''ת)

    שלומי, 19/03/13 08:58


    IP: 109.67.173.124דווח על תגובה זו

  • 102.

    מה שלא נכנס מהראש נכנס מהרגלים (ל''ת)

    שלומי, 19/03/13 08:57


    IP: 109.67.173.124דווח על תגובה זו

  • 101.

    בישראל מה שלא נכנס מהראש נכנס מהרגלים!

    שלומי, 19/03/13 08:55

    יאיר אין עתיד בלפיד שרוף בנט–יים זה מה יש ביבי אז ציפי–ה לעתיד בבית ממשפט מעל כולנו

    IP: 109.67.173.124דווח על תגובה זו

  • 100.

    סטטוס קוו=מתן כח לדתיים לכפות מנהגיהם על הציבור,זהו תקדים היסטורי ש..

    ריאליטיפריק, 19/03/13 08:48

    שנרקח ע"י הממשלות וראשי הערים וזה עולה לתושבים החילוניים ביוקר. זהו מתן הכשר לכפייה דתית על החילונים. חייבים למגר את התופעה הזו כדי שאיש איש באמונתו יחיה.
    יכולים החרדים להמשיך לחיות בגיטאות שלהם ושיפסיקו להתערב במה שמתרחש מחוצה להם. אנחנו לא חיים במאה ה-19

    IP: 77.127.29.33דווח על תגובה זו

  • 99.

    ואם בעל הנכס חילוני והשוכר דתי האפשר לכפות עליו לעבוד בשבת? (ל''ת)

    דוד, 19/03/13 08:45


    IP: 93.172.118.104דווח על תגובה זו

  • 98.

    ואם השוכר היה דתי והמשכיר חילוני האם היו כופים עליו לעבוד בשבת ? (ל''ת)

    אשכר, 19/03/13 08:43


    IP: 93.172.118.104דווח על תגובה זו

  • 97.

    חבל ממש אבל....

    חילונית מושבעת, 19/03/13 08:37

    חבל שנסגרה.מסעדה בכיף,מקום מפלט מקסים בלב החרדיות המתפשטת,אבל בעל הבית יכול לעשות ולומר הכל כי זה הרכוש שלו.קחו מקום אחר במרכז,אנחנו נגיע.ומי שלא רוצה לעבוד בשבת,שלא יעבוד,אין כופין.
    העולם חופשי וכל אחד יעשה כרצונו,רק תנו לנשום ותפסירו לזהם במלים בתגובות שלכם.אתם דתיים עם פה מלוכלך.חבל.יש דרך להגיב.

    IP: 217.132.17.39דווח על תגובה זו

  • 96.

    לבעל הנכס אסור על פי ההלכה שיחללו שבת ברכושו (ל''ת)

    Jנני, 19/03/13 08:37


    IP: 80.178.116.1דווח על תגובה זו

  • 95.

    למה לא עברתם למקום אחר?

    אני, 19/03/13 08:35

    כי חשבתם שבעל הנכס יתקפל אם תפחידו אותו עם מילים כמו "כפייה דתית"?
    נשמע לי דווקא כמו ניסיון לכפייה חילונית "נאורה".

    IP: 80.179.126.26דווח על תגובה זו

  • 94.

    "לחץ חרדי"? אין שום לחץ חרדי. המקום נכס פרטי!

    יוסי אלי רמאי ביודעין ומסית כבר שנים, 19/03/13 08:28

    זכותו של בעל הנכס לסגור את העסק אם בא לו בשבתות או בימי שליש או בכל יום אי זוגי.
    קוראים לזה השוק הפרטי. אגב, פורסם שבעל הנכס הודיע זמן רב מראש על כוונתו. אם שחר לוי לא היה כזה כלומניק היה יכול לפתוח את המסעדה במקום חדש, אבל הרבה יותר קל ללכת לכתבים לקקנים ועלובי נפש כמו יוסי אלי ולרכב על גלי השנאה לציבור החרדי.
    במדינה מתוקנת כתבה רדודה ופופוליסטית כזאת היא לא כתבה עיתונאית. אולי בלוג, וגם זה בקושי

    IP: 95.86.82.29

  • 93.

    ומה עם זכויותיו של בעל הנכס? ומה עם לעבור למקום אחר?

    אני, 19/03/13 08:26

    עם כל הכבוד, גם לבעל הנכס יש זכות להחליט מה יעשה ומה לא יעשה ברכוש שלו, וכדבריכם: הוא מבקש את השינוי הזה הרבה זמן. אולי הגיע הזמן שהוא יקבל את מבוקשו?
    ולמה אתם דוחים על הסף אפשרות לעבור למקום אחר? אולי אתם מחפשים כותרות ולא את המשך פעילותו של הנכס?

    IP: 85.64.121.38דווח על תגובה זו

    • תגובה

      גיא, 19/03/13 08:37

      הבעיה היא לא המקום הספציפי הזה אלא הכפייה.
      במקרה הפוך אם בעל נכס שהושכר למטרות דתיות יבקש להפסיק הרי יצרחו שהוא שונא דת.ואחר-כך החרדים לא מבינים למה לא רוצים אותם יותר

      IP: 109.160.227.158 דווח על תגובה זו

      • נניח שהדתיים יצרחו האם זה יעזור להם? כמובן שלא

        אבי, 19/03/13 11:45

        כך גם במקרה ההפוך. תמשיכו לצרוח ללא סיבה. בעל נכס רשאי לעשות בנכס שלו ככל העולה על רוחו,
        ולכן כל טענותיכם מופרכות,אלא שהנכם רוצים לכפות עליו לשתף פעולה ולחלל השבת,דבר המנוגד לדעתו ולאמונתו.

        IP: 81.218.97.45 דווח על תגובה זו

  • 92.

    "לחץ חרדי"? אין שום לחץ חרדי. המקום נכס פרטי!

    יוסי אלי רמאי ביודעין ומסית כבר שנים, 19/03/13 08:24

    זכותו של בעל הבית להחליט שהוא לא משכיר את העסק בשבתות או בימי שלישי או בימים אי זוגיים כי ככה בא לו.
    ומי בכלל אמר שהוא חרדי? העיקר להשתמש במילים מפוצצות כמה שיותר.
    הכתבה מסריחה מחד צדדיות ליקוק וחנפנות ("שחר לוי הידוע כמי שעומד שנים בלחץ החרדי"). במדינה מתוקנת זה בכלל לא נקרא כתבה עיתונאית אלא בלוג, וגם זה בקושי

    IP: 95.86.82.29דווח על תגובה זו

  • 91.

    בגץ על עבודה בשבת

    קצת שכל לא יזיק, 19/03/13 08:20

    באחרונה בג"ץ התמודד עם מציאות זו. השופטים קבעו כי ערכיה של מדינת ישראל בהיותה מדינה יהודית ומדינה דמוקרטית הולמים את האיסור על העבדה ועל עבודה בשבת. בכך הם מעמיקים תלם ברור שחרשו דורות קודמים של שופטים. לדידם כפייה של יום המנוחה מוצדקת הן בהיבט הדתי לאומי הן בהיבט החברתי. הרטוריקה השיפוטית גבוהה: השבת היא ערך מרכזי ביהדות, היא נשמתה ו'תמצית צביונה', היא קניין לאומי של עמנו. היא שומרת על צלם האנוש של העובד, על איכות חייו, על כבודו ועל הקשר המשפחתי. השופטים מבהירים בצדק כי אין בשבת מנוחה יסוד של כפייה דתית. אלו דברי אמת, והם עולים בבירור גם מאמנות בין-לאומיות, מחוקים ומפסיקה במדינות ליברליות מערביות אחרות. למרבה האירוניה דברים פשוטים אלו נתפסים במחוזותינו כ'אמירות אמיצות' של בג"ץ, או בעיני אחדים כ'כניעה לדתיים'.

    IP: 93.173.187.37דווח על תגובה זו

    • אתה מערבב עובדות ומשאלות לב. בג"צ מפרש את החוק. לא קובע אותו

      ''הפרדת רשויות'', 19/03/13 08:48

      אם החוק קובע במפורש שאסור לפתוח עסקים בשבת אין לבג"צ ברירה אלא לאכוף אותו למרות שייתכן שרוב השופטים לא מסכימים עם החוק הזה. רק הכנסתת, שבה היו החרדים והדתיים תמיד לשון המאזניים, יכולה לשנות את החוק.

      IP: 85.250.30.167 דווח על תגובה זו

      • אתה לא מדייק

        אלמוג, 19/03/13 13:16

        אין חוק האוסר על פתיחת מסעדות ובתי קפה בשבת, ולראיה - רבים מאוד מהם פתוחים. הם אמנם לא מקבלים תעודת כשרות, אבל אין קשר בין זה לבין חוקיות פתיחתם. כל הדיון גם לא רלוונטי לכתבה - אז מותר לפי החוק לפתוח מסעדה בשבת, אז מה? בעל הנכס הינו אדם מאמין וכשהעסק השוכן בתוך הנכס שלו פועל בשבת, הוא עצמו שותף לדבר העבירה ההלכתית ועל כן זכותו המלאה והצודקת לדרוש כי העסק יהיה סגור בשבת. הדבר משול לנהג מונית דתי שביום שבת ייתן את הרכב שלו לנהג אחר על מנת שיעבוד עליו ויתפרנס, הרי אף אדם דתי לא יעשה דבר שכזה.
        אני בעד בילויים בשבת, אני בעצמי חילוני גמור ומבלה בשבת במקומות רבים, אבל צריך לכבד את אמונתו של בעל הנכס ולאפשר לו לפעול לפי מצפונו, בסופו של דבר הנכס שלו.

        IP: 109.186.159.86 דווח על תגובה זו

  • 90.

    זכותו המלאה של בעל הנכס...

    אסי, 19/03/13 08:18

    כבעל נכס זכותו לבחור למי להשכיר או לא להשכיר את הנכס ובאילו תנאים, לא מבין על מה ההתלהמות (חוץ מיצר השנאה העצמית הידוע והכל כך אופייני ליהודים...)

    בחיפושי אחר דירה אנשים היו מוכנים להשכיר לי נכס בתנאי ש:

    לא אהיה שם עם בת זוג לא נשואה
    לא אעשן בדירה
    לא אדליק אש בשבת או אשמע מוזיקה רועשת
    (והכל אמיתי...)

    ואתם יודעים מה, זכותם, אני יכול לבחור ממי לשכור וממי לא.

    IP: 89.139.7.195דווח על תגובה זו

  • 89.

    אתם לא עושים הגהה? (ל''ת)

    O, 19/03/13 08:17


    IP: 109.67.173.155דווח על תגובה זו

  • 88.

    צודק באופן עקרוני, אבל הייתם יקרנים בטירוף. ביי! (ל''ת)

    מיקי, 19/03/13 08:12


    IP: 132.74.121.72דווח על תגובה זו

  • 87.

    לא הבנתי את הבכי והקשקוש: אם המסעדה כל כך טובה ובעחיה כ"כ אהובים (ל''ת)

    מה פשוט יותר מאשר לחפש מקום אחר בסביבה????, 19/03/13 08:11


    IP: 85.65.36.111דווח על תגובה זו

  • 86.

    60 שקל על חביתה של ביצה בשווי 2 שקלים ? מה זה קשור לשבת (ל''ת)

    פלצנים, 19/03/13 08:11


    IP: 93.173.187.37דווח על תגובה זו

  • 85.

    היהודים ייגרמו לשחר ואביגיל לוי פשיטת רגל בכל מקום שיהיו (ל''ת)

    אל תבליגו יותר -עת לפעול, 19/03/13 08:08


    IP: 93.173.187.37דווח על תגובה זו

  • 84.

    זכותו של בעל הנכס לידרוש זאת בכינים עלובים לכו לתא (ל''ת)

    דורי, 19/03/13 07:53


    IP: 84.228.159.56דווח על תגובה זו

  • 83.

    מסעדה של פלצנים מחירים של שודדי דרכים (ל''ת)

    לא קשור לשבת בכלל, 19/03/13 07:51


    IP: 93.173.187.37דווח על תגובה זו

  • 82.

    "לא יכולים להרשות לעצמנו לשמור שבת"????

    יאצק מגטו ורשה, 19/03/13 07:45

    אני בשואה שמרתי שבת אז למה אתה לא יכול להרשות לעצמך חבוב???

    אני שרדתי כדי להמשיך את היהדות ואתה בהנף
    יד לא יכול להרשות זאת??

    IP: 208.120.80.204דווח על תגובה זו

    • שחר ואביגיל לוי ? פעם הלויים שירתו את הקב'ה באמונה ולא היו משומדים (ל''ת)

      לנדות אותם מקהל ישראל, 19/03/13 07:53


      IP: 93.173.187.37 דווח על תגובה זו

    • יאצק איש יקר

      יוני, 19/03/13 08:23

      אכו , אבל לא כפית על אחרים שמירת שבת, לכן הציבור החילוני רשאי לפעול כרצונו ואני מקוה שבקרוב יפתח מתחם הרכבת לבילוי בשבת אל אפם וחמתם של המתנגדים החרדים,ומספיק אם קשקושי הסטטוס קוו זה תמיד עובד בכוון אנטי חילוני וזה נמאס ואף איום חרדי לא ימנע זאת העיר של כולנו וכל אחד יעשה במקומו את אשר הוא חפץ, גם הסבלנות של החילוניים עלולה לפקוע.

      IP: 109.186.35.198 דווח על תגובה זו

      • משומדים שיחיו מחוץ למדינה היהודית (ל''ת)

        תתחיל לארוז, 19/03/13 08:33


        IP: 93.173.187.37 דווח על תגובה זו

  • 81.

    נכס פרטי

    רועי.כ, 19/03/13 07:29

    מה הבעיה? לבעל הנכס יש דרישות ממי שמעוניין לשכור את הנכס ,אם לשוכר לא מתאים אז שיחפש נכס אחר .מדובר בנכס פרטי.

    IP: 213.8.49.242דווח על תגובה זו

  • 80.

    תגיד תודה הציל את נשמתך מכליה בגיהנום יהודי יקר (ל''ת)

    חזור בתשובה והודה לשם, 19/03/13 07:07


    IP: 79.176.214.231דווח על תגובה זו

    • אם אתה מאמין בדברים האלה

      E, 19/03/13 08:18

      שיבושם לך אבל אל תכפה אותם על אחרים

      IP: 109.67.173.155 דווח על תגובה זו

      • איש לא כופה עליהם...

        אסי, 19/03/13 08:27

        זכותו של בעל הנכס לדרוש כי נכסיו לא ישמשו לחילול שבת (מבחינתו בזה שהוא משכיר נכס כזה הוא נותן יד לחילול השבת).

        אגב, אם צמחוני היה מתנה את שכירות המקום באי מכירת בשר זה לא היה גורר כתבה באתר הרדוד הזה... אבל "כפייה דתית" זה תמיד גימיק טוב!

        IP: 89.139.7.195 דווח על תגובה זו

      • מדינת היהודים נועשה ליהודים לא למשומדים כמוך (ל''ת)

        תתחיל לארוז, 19/03/13 08:30


        IP: 93.173.187.37 דווח על תגובה זו

  • 79.

    כל הכבוד ליהודי שלא מאפשר לחלל שבת בנכס שלו (ל''ת)

    כל הכבוד, 19/03/13 06:53


    IP: 93.173.187.37דווח על תגובה זו

  • 78.

    יקרנים!!

    שמעון, 19/03/13 06:46

    אכלנו שם לפני כחודש. מחירים גבוהים
    באופן מטורף!

    IP: 85.250.163.201דווח על תגובה זו

  • 77.

    לא סביר-כניראה בעל הנכס רוצה להוסיף מספר קומות (ל''ת)

    אבי, 19/03/13 06:35


    IP: 93.173.148.166דווח על תגובה זו

  • 76.

    איי בצער רב וביגוו קודר, מי שישמע,,, יגיד, יהודי תתבייש לך! (ל''ת)

    יונתן, מה ביקשו ממך כבר י—עגל ''לכבד''!, 19/03/13 06:29


    IP: 2.55.118.175דווח על תגובה זו

    • ערס מצוי, מבקש "כבוד" אבל יורק על האחר.

      דודו, 19/03/13 07:32

      אתה הדוגמא לבורות ולרוע שמתפשטים בארץ. גועל נפש.

      IP: 138.134.102.15 דווח על תגובה זו

  • 75.

    נשמע יותר כמו מכה, (ל''ת)

    אלון, 19/03/13 05:49


    IP: 24.129.26.120דווח על תגובה זו

  • 74.

    זכות הקיניין זכות בסיסית ועליונה

    דוד אברהם, 19/03/13 05:18

    זכותו של בעל לא להאריך חוזה.

    שהמסעדן יפסיק להתבכיין.
    יש בעלי נכסים חילופיים רבים.
    השוק חופשי.

    IP: 65.96.202.198דווח על תגובה זו

  • 73.

    אלי ישי, מזכיר לך (יום יום) שהדתיים הם הם הגורמים לקרע בעם. עוד דוגמא

    לכפיה דתית שמשניאה את הדת והדתיים, 19/03/13 05:11

    מתי כבר יבינו הדתיים שאלוהים לא מינה אותם לנציגיו על פני כדור הארץ ולא הטיל עליהם לשמור על האינטרסים שלו, שהוא כל כך גדול וחזק שהוא יכול לטפל בכל אדם אישית אם זה חשוב לו, ולקבוע לבד ובעצמו אם הוא רוצה להעניש את החילונים שלא מקיימים מצוות.
    איש, כולל אלוהים, לא מינה את אלה שמינו עצמם למנהיגים הפוליטיים של החרדים, להיות המזוזה של עם ישראל, וזה לא התפקיד של הדתיים לכוון לכל עם ישראל את החיים, אפילו שהם נורא מרגישים צורך לרצות את אלוהים על ידי כפייה עלינו את מה שהם תופסים כרצונו.
    די מהפרימטיביות הדתית (וזה נכון לכל הדתות, לא רק ליהודים). תתחילו לקבל אחרים כמו שהם ולהבין שיש עוד דרכים נכונות לחיות.
    תזכירו לאלי ישי כל יום מי הגורמים לקרע בעם. רק הפוליטיקאים החרדים.

    IP: 70.79.94.151דווח על תגובה זו

    • אין שום קשר לדת

      אבי, 19/03/13 08:14

      זכותו של בעל נכס להשכיר נכס בתנאיו הוא.
      גם אם התנאים כוללים דברים שלא מתאימים למן דהו, כל עוד שהתנאים הללו אינם נוגדים את החוק (למשל שהתנאי הוא פתיחת מאורת סמים בנכס).
      אף אחד לא מעניש את השוכר,להיפך, המשכיר החתים אותו על כך מראש ומשלא עמד בתנאים המתין עד תום החוזה וסירב להאריכו, האם זה עונש? האם אני חייב להמשיך הסכם שכירות עם שוכר שלא מילא את התנאים עליהם חתם והתחייב?

      ובאשר לדת, גם אם בעיניך זו פרימיטיבית, אחוז מכובד מאד מהעם סבור אחרת, וכדאי לכבד את זכותם לחיים על פי אמונתם, בדיוק כפי שאתה רוצה שיקבלו אותך ואת דעותיך שאינן מקובלות עליהן.

      ובאשר לגורמים לקרע בעם ישנם רבים וטובים ובהם החרדים,יש עתיד והבית היהודי גם יחד.

      IP: 81.218.97.45 דווח על תגובה זו

  • 72.

    כפיה דתית יכולה להיות רק ממשלתית - לא בשוק הפרטי

    נתן, 19/03/13 02:16

    בעל הנכס יכול היה גם לדרוש שביום ראשון מ-8 עד 4 המסעדה תהיה סגורה ובמקומה יהיה מופע קופים לעוברים ושבים - הוא יכול להחליט מה שבא לו. הנכס שלו. כפייה בוודאי אין פה. הגיע הזמן שאנשים יבינו מתי אפשר להשתמש במונח "כפייה" ומתי אי אפשר. אין לכתבים על מה לכתוב אז ממציאים שטויות?

    IP: 192.117.118.49דווח על תגובה זו

    • שכל הוא לא הצד החזק שלך. אולי תעבור לסריגה? (ל''ת)

      מעיין, 19/03/13 04:03


      IP: 132.74.152.165 דווח על תגובה זו

      • עם כל התיעוב שלי לעסקנים החרדים, המגיב צודק: אדם יכול לדרוש משוכר כל

        דבר ובתנאי שזה מוזכר בהסכם. החתימה על ההסכם מהווה, 19/03/13 05:24

        הסכמה לדרישה ואם הדרישה היא לא הגיונית, כמו מופע קופים פעם בשבוע, אבל השוכר מסכים לה, הוא לא יכול להתלונן.
        ברור שכל דרישה מאוחרת, אפילו שהגיונית ביותר, קל וחומר אם היא אינה כזאת, וביחוד אם היא מהווה כפייה דתית, היא מהווה עילה להפרת חוזה ולדרישה לפיצויים.
        אני, במקום שחר לוי, הייתי תובע את בעל הנכס על נזקים ונזקים עתידיים בסכומים נכבדים ומתפלל שהשופט יהיה חילוני ולא "מבין" ללב הדתיים כי הוא שותף לתפיסת עולמם המעוותת.

        IP: 70.79.94.151 דווח על תגובה זו

        • ואני חושב שאתה טועה (דרוש בדיקה ולא טוקבק).

          דודו, 19/03/13 07:38

          הרי אם בעל המסעדה היה גוי (ערבי לדוגמא) גם אז זו זכותו של בעל הבית לבקש סגירה בשבת? האם זכותו לא להשכיר לערבים? הרי, לדעתי, יש כאן הפליה מהסוג השפל (והלא חוקי) ביותר. כמו שבחיפה אסרו על בעל מסעדה לאסור כניסה לחיילים על מדים (הרי לפי ההגיון שלך זו זכותו). אני ממש נגעל מאנשים כמוך, אם זה תואם את השקפת עולמך אז זכות בעל הבית אבל אם לא תואם אז אין זכויות לבעל הבית.ישנו משפט יהודי חכם: "הפוסל במומו פוסל" ואתה בעל מום רציני.

          IP: 138.134.102.15 דווח על תגובה זו

          • זכותו וחובתו לא להשכיר לערבים גם מבחינת ההלכה היהודית (ל''ת)

            למרות שלמשומד כמוך זה לא מזיז, 19/03/13 08:13


            IP: 93.173.187.37 דווח על תגובה זו

          • תתפלא אבל כן זכותו לבקש שהנכס לא יפעל בשבת גם אם השוכר הנו לא יהודי

            אבי, 19/03/13 11:50

            השאלה אינה האם הוא השכיר את הנכס לאדם א' ולא לב' מסיבות גזעניות כי אם האם באופן עקרוני הוא זכאי לדרוש אי הפעלת הנכס השבת או במועד אחר כפי שבא לו? לדעתי בהתשובה היא כן, ואם זה לא מוצא חן בעיני המשכיר הוא תמיד יכול לחפש לעצמו מקום אחר.

            IP: 81.218.97.45 דווח על תגובה זו

        • שימו לב שהכתבלב האנטישמי זה יוסי אלי שונא היהודים (ל''ת)

          אל תבליגו יותר -עת לפעול, 19/03/13 08:10


          IP: 93.173.187.37 דווח על תגובה זו

  • 71.

    זאת אפלייה על רקע דתי!! מייד לקנוס את בעל הנכס ולהחזיר את המסעדה!!

    .., 19/03/13 02:11

    ואת זה כותב ימני, תל אביבי, ואני אומר לכם שזה לא חוקי.

    IP: 37.142.194.17דווח על תגובה זו

    • האפליה היחידה פה היא שאם המצב היה הפוך - היו מצדדים דווקא בבעל הנכס

      נ, 19/03/13 02:38

      אם אדם חילוני היה רוכש נכס המשמש כמסעדה כשרה, והיה מתנה את המשך השכירות בכך שהמסעדה תהיה פתוחה גם בשבת, והציבור הדתי היה מוחה על כך - הכתבות שהיית רואה היו מצדדות דווקא בבעל הנכס (ובצדק, אבל לא מהסיבות הנכונות - לא בגלל שזו זכותו, אלא פשוט בגלל שהוא היה החילוני בסיפור, וכשיש סיפור של חילונים מול דתיים, בתקשורת כמעט תמיד יצדדו בצד החילוני, גם כשמדובר באבסורד מוחלט).

      IP: 85.64.146.104 דווח על תגובה זו

      • דוגמא מטומטמת, כי זה פשוט לא נכון.

        דודו, 19/03/13 07:41

        איך אני "אוהב" שנותנים דוגמאות מומצאות אבל מתעלמים מהמציאות. הרי זה קרה כבר: בחיפה בעל מסעדה אסר לחיילים להכנס עם מדים. מייד כמה צעקה (גם בתקשורת) ובעל המסעדה עמד לדין פלילי (הרי לפי ההגיון שלך זו זכותו, לא?). גם לדעתי מעשה זה אינו חוקי, אם בעל המסעדה (לא בעל הנכס) היה ערבי, האם מותר לא להשכיר לו? או לבקש ממנו לא לפתוח בשבת? אם זו לא הפליה דתית אז אני לא יודע מה כן.

        IP: 138.134.102.15 דווח על תגובה זו

        • ר

          חיים, 19/03/13 08:19

          כאשר חילונים לא רוצים שיהיה בית הכנסת בשכונה שלהם או חרדים יגרו זה בסדר זה מותר אבל לחרדי אסור להגיד מילה

          IP: 109.65.173.120 דווח על תגובה זו

  • 70.

    סליחה???????????????

    משה, 19/03/13 01:26

    הבעלים חייב לו משהו? רוצה, תקנה נכס בעצמך. הבעלים יכול להחליט שהוא לא רוצה להשכיר לך גם כי הוא קם על רגל שמאל היום - שוק חופשי זה שוק חופשי.

    IP: 213.8.59.241דווח על תגובה זו

    • למרבה הצער אין לנו חוקה שמבדילה בין דת ומדינה ולכן אתה צודק

      אופיר, 19/03/13 01:38

      זו לא דוגמה מוצלחת לשוק חופשי ובטח לא גאווה גדולה...

      IP: 76.21.116.139 דווח על תגובה זו

    • זה פשוט לא נכון. בעל הבית הוא לא כול יכול. דוגמא:

      דודו, 19/03/13 07:44

      בחיפה מסעדה אסרה לחיילים על מדים להכנס עליה. מייד כמה צעקה ובעל הבית עמד לדין. הרי לתפיסתך זו זכותו, לא? יש משפט יהודי חכם: "הפוסל במומו פוסל" ואתה בעל מום רציני, מום ה"רק אני צודק ושכול מי שלא חושב כמוני שימות".

      IP: 138.134.102.15 דווח על תגובה זו

      • בחיפה בעל הנכס עבר על החוק.

        עידו, 19/03/13 21:35

        על איזה חוק עובר כאן בעל הנכס?

        IP: 84.229.35.182 דווח על תגובה זו

  • 69.

    לא הבנתי מה הבעיה

    דויד, 19/03/13 00:52

    הוא הבעלים... זכותו להחליט מה לעשות עם הנכס.


    אם בן אדם היה פעיל של זכויות בעלי חיים לאף אחד לא היתה בעיה עם הוא היה מסרב להשכיר למקדונלדס...

    IP: 37.142.111.224דווח על תגובה זו

    • בעליו הדתי של הנכס לא מוכן שיעבוד בשבת (ל''ת)

      מה הבעיה?, 19/03/13 01:00


      IP: 2.55.140.128 דווח על תגובה זו

  • 68.

    מדינת ישראל מתחרדת. עצוב ומרתיח. (ל''ת)

    ליאור, 19/03/13 00:38


    IP: 31.210.179.4דווח על תגובה זו

  • 67.

    שיסגור

    אחד שיודע, 18/03/13 23:58

    לא אבדה גדולה לירושלמים

    IP: 77.126.42.179דווח על תגובה זו

  • 66.

    חופש הקניין- בעל נכס יכול לעשות כרצונו (ל''ת)

    אזרח, 18/03/13 23:43


    IP: 2.54.229.60דווח על תגובה זו

  • 65.

    אין סיכוי

    איתן, 18/03/13 23:29

    אין סיכוי לשלום איתם- לא עם הפלסטינאים, עם החרדים. שיקימו להם מדינה נפרדת.

    IP: 64.134.43.79דווח על תגובה זו

  • 64.

    דמגוגיה מגעילה. אין זכות לבעל נכס לעשות בשלו כפי שהוא רוצה היום? (ל''ת)

    חרות ודמוקרטיה, 18/03/13 23:29


    IP: 85.250.79.105דווח על תגובה זו

  • 63.

    בעל נכס לא רשאי לכפות את ערכיו על השוכר

    אפי, 18/03/13 23:26

    זו אפליה על רקע דתי.באותה מידה אסור לו שלא להשכיר לאישה,לשחור וכו.

    IP: 79.176.67.251דווח על תגובה זו

    • באמת? אני יכול לשכור ממך דירה ולהשתמש בה בניגוד למוסכם בינינו? (ל''ת)

      איזו צביעות בוטה ומגעילה. מתי תהיו בני אדם?, 19/03/13 00:19


      IP: 212.76.103.23 דווח על תגובה זו

    • ההשוואה שלך פסולה.

      יהודה, 19/03/13 07:38

      לא להשכיר לאדם עקב מוצאו זו גזענות.
      לא להשכיר לאדם בגלל תנאי שימוש בנכס זו זכותו של בעל הנכס.

      IP: 212.116.182.92 דווח על תגובה זו

  • 62.

    זכותו של בעל הנכס להכתיב תנאי שכירות

    רוני, 18/03/13 23:19

    שיפסיק לבכות ושייפתח במקום אחר

    IP: 85.64.224.143דווח על תגובה זו

  • 61.

    במקרים הפוכים זה לא מגיע לתקשורת.ברור למה.מה שנגד הדת

    נ.ארז, 18/03/13 23:18

    בעיני התקשורת זה בסדר.
    ידידי היקר,לא ניסית לסגור בשבת ולמכור כשר,אילו ניסית ייתכן מאוד ולא היתה נפגעת הפרנסה.התעקשת לשווא ופגעת בעצמך.

    IP: 84.94.88.183דווח על תגובה זו

  • 60.

    אשתו של בעל הבית שלי דתייה!

    avi, 18/03/13 23:05

    עובדה הוא לא נותן לי לעשות מסיבות בסופי שבוע בדירה ששכרתי

    IP: 46.65.21.67דווח על תגובה זו

  • 59.

    ברוך השם! עשה בעל הנכס נכון. ואגב הטענה על כפייה מעליבה את האנטיליגנצי (ל''ת)

    שלכם. נסו לשמור על מינימום סבירות בניסיון לחנך, 18/03/13 22:51


    IP: 85.250.81.212דווח על תגובה זו

  • 58.

    טוב מאוד. כל הכבוד לבעל הנכס שמעדיף ערכים על כסף (ל''ת)

    לוי מחפש פרסום קל וחינם, 18/03/13 22:48


    IP: 62.0.103.166דווח על תגובה זו

  • 57.

    סליחה? זה הנכס שלו וזו זכותו. היכן הכפייה כאן בדיוק?

    הזוי, 18/03/13 22:48

    אם היה מישהו רוצה לפתוח סניף של הטפה גזענית נגד ערבים בנכס שלך, היית מוכן? אז גם היו כותבים שזו כפייה וזה עצוב?

    ודרך אגב, לדעתי זו גם חובתו של בעל הנכס, ואכן כן ברוך השם שנסגרה כזו חוצפה. ברוך שפטרנו.

    IP: 85.250.81.212דווח על תגובה זו

  • 56.

    ברקת מכר את ירושלים לחרדים!

    עדיף כבר ראש עיר חרדי, 18/03/13 22:48

    ברקת הוא האסון של ירושלים!

    IP: 37.46.44.10דווח על תגובה זו

  • 55.

    אתה רק שוכר את המקום. לבעלים יש זכות להחליט מה יעשו בבניין שלהם!

    יואב, 18/03/13 22:46

    חצוף. הבעלים רוציפ לקיים את אמונתם ואתה מסרב בשם ה"פלורליזם" המזוייף שלך.

    IP: 46.117.95.23דווח על תגובה זו

  • 54.

    הפעלת עסק בשבת היא עבירה על החוק, מדוע הכתבה תומכת באופן מובהק בהפרתו? (ל''ת)

    אחד העם, 18/03/13 22:24


    IP: 37.60.45.246דווח על תגובה זו

    • אתה רציני ? שליש מבתי המסחר ועינוגים פתוחים בשבת

      גד, 18/03/13 22:34

      אתרי אינטרנט וכל העיריות לוקחות על זה ארנונה ונותנות שירותים. החוק רלבנטי בערך כמו חוק שעות מנוחה .

      IP: 84.228.109.249 דווח על תגובה זו

      • זה פשוט לא נכון

        אלמוג, 19/03/13 13:49

        לא כל הפעלת עסק בשבת היא לא חוקית. יש תנאים והגבלות על סוגי עסק שיכולים ולא יכולים לפעול בשבת, גם לפי סוג העסק וגם לפי מיקומו. מסעדות ובתי קפה יכולים להיות פתוחים בשבת, אין פה שום עבירה על החוק.

        IP: 109.186.159.86 דווח על תגובה זו

  • 53.

    איפה כל הדתיים הנאורים - שפוגשים בחיים האמיתיים ואומרים

    אבישי, 18/03/13 22:18

    שלא אכפת להם מה החילוני עושה בשבת ? מה הוא אוכל ? איפה הם ?

    IP: 79.182.220.147דווח על תגובה זו

    • באמת לא אכפת לנו - כל עוד זה לא בבית או בנכס שלנו

      דתי, 18/03/13 22:37

      אכפת לך שדתיים מתפללים במנין?
      כנראה שלא.

      היית מוכן שהם יקיימו מנין בסלון הבית שלך?
      כנראה שלא.

      זה הכל.

      IP: 79.176.161.155 דווח על תגובה זו

  • 52.

    חוצפן זה לא שלו הוא שוכר את המקום הבעלים של המקום יכול לעשות מה שבאלו! (ל''ת)

    סתרשף, 18/03/13 22:09


    IP: 87.69.6.43דווח על תגובה זו

  • 51.

    חוצפן זה לא שלו הוא שוכר את המקום הבעלים של המקום יכול לעשות מה שבאלו! (ל''ת)

    סתרשף, 18/03/13 22:08


    IP: 87.69.6.43דווח על תגובה זו

  • 50.

    המשגיח הוא בא כוחי ואסור לך לפתוח בשבת (ל''ת)

    אודי, 18/03/13 21:54


    IP: 192.115.83.5דווח על תגובה זו

  • 49.

    חבל שמזמן לא סגר (ל''ת)

    דן, 18/03/13 21:51


    IP: 213.151.63.105דווח על תגובה זו

  • 48.

    שיאכל חזיר בביתו , מגעיל שמחזיק ת.ז עם לאום יהודי (ל''ת)

    עוד צבוע עם לב חזירי, 18/03/13 21:45


    IP: 109.66.12.234דווח על תגובה זו

    • חזיר זה לא כל כך טעים תכלס... (ל''ת)

      אופיר, 19/03/13 01:40


      IP: 76.21.116.139 דווח על תגובה זו

  • 47.

    שיאכל חזיר בביתו , מגעיל שמחזיק ת.ז עם לאום יהודי (ל''ת)

    עוד אנטישמי, 18/03/13 21:44


    IP: 109.66.12.234דווח על תגובה זו

  • 46.

    שיאכל חזיר בביתו , מגעיל שמחזיק ת.ז עם לאום יהודי (ל''ת)

    עוד אנטישמי, 18/03/13 21:43


    IP: 109.66.12.234דווח על תגובה זו

    • למה לך יש ת.ז ישראלית? אתה לא מאמין במדינה

      משה, 09/05/13 23:42

      אתה צריך ת.ז כתומה.
      בעל המקום עשה צבא ומשלם מיסים-תורם למדינה מה שאתה לא עשית ולא ילדייך.
      ממך צריך לשלול את ת.ז הכחולה

      IP: 85.250.63.49 דווח על תגובה זו

  • 45.

    לפי נוסח המודעה (בלב שבור) אפשר לחשוב שמישהו מת.

    גם מפעל חייך לא ירד לטימיון., 18/03/13 21:36

    הרי ידעת שהחוזה מסתיים, יכולת להערך ולשכור מקום אחר.

    IP: 93.173.225.191דווח על תגובה זו

  • 44.

    איבוד פרופורציה/הסתה

    אריאל, 18/03/13 21:18

    נראה לי שהכתבה היא שילוב של איבוד פרופורציות והתרנד האופנתי לתקוף כל דעה אורתודוקסית.
    מדובר בבעל נכס שרוצה שהנכס יתופעל על פי השקפת עולמו(זו זכותו המלאה) אם בעל המסעדה רוצה לפתוח עסק עם אופי אחר זו זכותו(כנראה במקום אחר),אבל לבעל הנכס יש זכות לקבוע במה הנכס שלו מושע.

    IP: 164.138.120.46דווח על תגובה זו

  • 43.

    עצוב שחילונים כופים את ליב"תם וחילוניותם על חרדים ע"ע לפיד הרשע.. (ל''ת)

    מוישה אופניק, 18/03/13 21:11


    IP: 212.179.87.180דווח על תגובה זו

  • 42.

    עצוב שחילונים כופים את ליב"תם וחילוניותם על חרדים ע"ע לפיד הרשע.. (ל''ת)

    מוישה אופניק, 18/03/13 21:11


    IP: 212.179.87.180דווח על תגובה זו

  • 41.

    זו כפיה דתית?

    אביגדור, 18/03/13 21:02

    תמהני: אם בעל נכס היה מסכים להשכיר רק למי שכן פותח בשבת וכתוצאה מכך בעל מסעדה דתי היה נאלץ לצאת מהנכס האם גם אז כל תומכי החופש היו צועקים נגד הכפיה הדתית? בעצם השאלה אינה במקומה. בקניון בעיר שלא אנקוב בשמה, חייבו את השוכרים לפתוח את החנויות בשבת. תנועת רוח חדשה לא הפגינה כנגד הכפיה הזו.
    בשורה התחתונה - לא חייבו את בעל העסק לסגור את עסקו. הוא תמיד יכול לשכור נכס אחר.

    IP: 212.235.89.157דווח על תגובה זו

  • 40.

    Come to Canada (ל''ת)

    Happy Palitt, 18/03/13 20:52


    IP: 74.213.184.178דווח על תגובה זו

    • And become a Chozer Bitshuva over there

      Moshe, 19/03/13 00:02

      When you go out of your Gheto

      IP: 69.114.210.138 דווח על תגובה זו

  • 39.

    לא הבנתי מה הבעיה

    אני, 18/03/13 20:40

    מבין את הבאסה שלך אבל מה לעשות הנכס שלו ולא בא לו עליך, מה זה משנה מה הסיבה? הוא יכול לפתוח שם מסעדה כשרה שתצליח לא פחות. לא צריך להפוך הכל למלחמת דת.

    IP: 94.116.50.238דווח על תגובה זו

  • 38.

    הנכס שלו - זכותו המלאה לא להסכים לשימוש מסוים בנכסיו הפרטיים (ל''ת)

    אמיר ש, 18/03/13 20:33


    IP: 94.245.127.12דווח על תגובה זו

    • צודק מאוד

      יוסי, 18/03/13 21:28

      אני נגד כפיה, אך זכותו של בעל המקום להשכיר או לא

      IP: 79.182.142.215 דווח על תגובה זו

  • 37.

    כתבה עלובה

    אני, 18/03/13 20:31

    הניסיונות הבלתי פוסקים שלכם להאיר בכל דרך אפשרית את הדת ו/או את הציבור הדתי באור שלילי מגוחכת ומעציבה.

    זכותו של בעל הנכס להחליט להפסיק את הסכם השכירות עם השוכר והניסיון להציג זאת ככפייה דתית הוא פשוט אוילי ומהווה עלבון לאינטיליגנציה.

    IP: 84.229.32.87דווח על תגובה זו

  • 36.

    אין אדם נתפס בשעת צערו (ל''ת)

    אבי, 18/03/13 20:28


    IP: 46.117.175.95דווח על תגובה זו

  • 35.

    והמערכת סוגרת את החלון (ל''ת)

    מותר ליכתב פסולת אנושית, 18/03/13 20:23


    IP: 62.219.132.240דווח על תגובה זו

  • 34.

    ואם בעל הנכס

    באבא, 18/03/13 20:20

    היה טבעוני, והיה דורש שלא יגישו שם מוצרים מן החי עקב צער בעלי חיים?
    גם אז הייתם מציגים את הסיפור באותו אופן, אתמהה.

    IP: 109.186.71.29דווח על תגובה זו

    • תגובה לענין (ל''ת)

      אבי,התנחלות רמת אביב ג'י, 18/03/13 22:26


      IP: 85.64.187.108 דווח על תגובה זו

    • תגובה לענין (ל''ת)

      אבי,התנחלות רמת אביב ג'י, 18/03/13 22:27


      IP: 85.64.187.108 דווח על תגובה זו

  • 33.

    בני משפחת נתניהו אוכלים לא כשר????????????????

    משפחת נתניהו?, 18/03/13 20:20

    זה חידוש בשבילי הרי תמיד הוא מתפאר איך בנו עומד על הספא ושר "אדון עולם"

    IP: 164.138.113.163דווח על תגובה זו

  • 32.

    שילך וישכור מקום אחר ויפסיק לבלבל את המוח. (ל''ת)

    ////, 18/03/13 20:15


    IP: 84.111.2.3דווח על תגובה זו

  • 31.

    האדון רסטובר מבלבל את המוח. שיחפש מבנה אחר וישכור

    ////, 18/03/13 20:14

    אפשר לחשוב שזה יהיה המקרה הראשון בהיסטוריה האנושית שבו עסק שנמצא בנכס שכור
    מחליף מיקום. פשוט חירטוט בינלאומי שמחפש לעשות הון פוליטי אנטי דתי משום דבר.
    אני חילוני למהדרין וחושב שהוא מבלבל את המוח . פשוט כך.

    IP: 84.111.2.3דווח על תגובה זו

  • 30.

    הכל תלוי בתנאים שהוסכמו בחוזה

    מציאותי, דרום, 18/03/13 20:11

    אם אין תנאי שמתייחס לפעילות ו\\או כשרות בחוזה - לבעל הנכס אין זכות לגרש את המשכיר...אבל יש לו זכות לא לחדש את החוזה כאשר יגמר.

    IP: 109.65.208.156דווח על תגובה זו

  • 29.

    אוי אוי אוי לא מאריכים לי את החוזה

    קרן מור, 18/03/13 20:01

    אוי אוי אוי, לבעל הנכס טוען שגם לו יש זכויות בנכס שלו. אוי אוי אוי אין אף מבנה אחר בירושלים שאפשר לשכור.

    IP: 109.186.71.29דווח על תגובה זו

  • 28.

    זה אומר שאני יכול לחייב שוכר לפתוח בשבת ולימכור פרות ים?? (ל''ת)

    power to the people, 18/03/13 19:55


    IP: 109.160.211.135דווח על תגובה זו

    • התשובה היא כן אם תמצא מי שיסכים לתנאי !! (ל''ת)

      בדרך כלל לשוכר אכפת מתשלום שכירות בזמן!, 18/03/13 21:14


      IP: 5.102.194.125 דווח על תגובה זו

    • אתה יכול למכור גם פרות יבשה. (ל''ת)

      אריה מחשי, 18/03/13 21:32


      IP: 84.229.54.109 דווח על תגובה זו

  • 27.

    פשוט חבל. אני עוברת שם הרבה בשבתות והמקום מלא לגמרי

    בית הקפה היחיד ברחביה שפתוח בשבת, 18/03/13 19:49

    חבל. המקום הוא פינתי, על רחוב עזה, לא בתוככי השכונה. מקום נעים שהעובדה שהוא היה מפוצץ בשבתות מראה רק כמה יש דרישה למקומות בילוי שפתוחים בשבת.
    מה שלא ברור לי זה למה בעל הנכס שינה את דעתו - בהתחלה לא הפריע לו שהמקום פתוח בשבת?
    הנחמה שלי שדווקא יש עכשיו יותר מקומות שפתוחים בשבת בירושלים, כמו הקפה/מסעדה בבניין העגול בקינג ג'ורג', ברחוב הלל וכ"ו.

    IP: 79.181.186.234דווח על תגובה זו

  • 26.

    אז תן לי להבין

    ירושלמי, 18/03/13 19:49

    במשך שנים פעלת בניגוד לחוזה השכירות שלך. לאורך שנם הפרת חוזה משפטי חתום.

    ועכשיו בעל הנכס לא תובע אותך על הפרת חוזה לא מבקש ממך קנס על זה שצפצפת ארוכות וממושכות על החוזה עליו חתמת. הוא בסך הכל לא האריך את החוזה שלך לתקופה נוספת.

    ואתה בתמורה יוצא לתקשורת ומעז כאותו קוזק נגזל לטעון שבעל הבית לא בסדר? נראה לך שמישהו קונה את זה?

    רוצה "ירושלים פלורליסטית וחופשית" לך תמצא לך מבנה שבו תוכל לעשות ככל העולה על רוחך. אל תכפה על בעל הבית שלך את סגנון חייך.

    IP: 93.173.151.77דווח על תגובה זו

    • איך אתה יודע מה כתוב בחוזה? הסקת מסקנות תמוהה (ל''ת)

      ara, 18/03/13 21:03


      IP: 79.179.220.237 דווח על תגובה זו

  • 25.

    מי זה בעל הנכס? למה לא מפרסים את שמו? (ל''ת)

    .., 18/03/13 19:45


    IP: 79.181.186.234דווח על תגובה זו

  • 24.

    Th eproperty owner has rights to

    eli abir, 18/03/13 19:40

    The property owner has the right to rent it to whoever he wishes. It must be that the old rental agreement expired and the owner doesn't want a HILONI establishment. It is his right. I as a HILONI have a lot of complaints about the Haredim for forcing the rest of us to live by their rules wherever they can. But in this case the owner is within his rights. Both legally as well as morally. Forcing him to rent to someone that in his mind violates the Shabbath is wrong. I'm against forcing people to follow anything the religion demands. But I'm just as much against the reverse.

    IP: 79.176.136.214דווח על תגובה זו

  • 23.

    בכיינות חילונית טיפוסית

    נ, 18/03/13 19:40

    "הדתיים האלה - אכלו לי, שתו לי, לקחו לי, סגרו לי"

    נכון, זכותכם לפתוח מסעדה לא כשרה, בהתאם לאמונתכם; אבל זו גם זכותו של בעל הנכס לפעול לפי אמונתו הדתית, ולהחליט שאינו מעוניין שהנכס שלו ישמש לחילול שבת של יהודים.

    במקום להתבכיין, רכשו לעצמכם נכס, ועשו בו ככל העולה על רוחכם, ככל שזה תואם את החוק. בכל מקרה, הרגשנות והבכיינות מיותרים לגמרי - ברוכים הבאים לעולם העסקים. בעל הנכס הוא לא החברה שלכם ולא אמא שלכם; חתמתם מולו חוזה, ולחוזה יש תוקף, וזה דבר שהייתם צריכים לקחת בחשבון.

    IP: 85.64.146.104דווח על תגובה זו

  • 22.

    תכלס .. בעייה שלו. זכותו של בעל הנכס להשכיר למי רוצה. (ל''ת)

    גדי, 18/03/13 19:29


    IP: 217.132.116.174דווח על תגובה זו

  • 21.

    לבעל הנכס חזק ואמץ על שמירת השבת (ל''ת)

    ברכה והצלחה לבעל הנכס, 18/03/13 19:24


    IP: 212.76.125.222דווח על תגובה זו

    • אני בטוח שבעל הנכס יבלה הרבה שבתות במחשבה על ההפסד שנגרם לו

      נחמיה (''הגרזן'') וילהלם, 18/03/13 19:32

      מאי השכרת הנכס. בהרבה בתי כנסת (לא כולם כמובן, אבל הרבה מאלה שביקרתי בהם) ביום שבת אפשר לשמוע בעיקר דיבורים על עסקים, השקעות, עיצות עסקיות וכו'

      IP: 114.165.46.2 דווח על תגובה זו

  • 20.

    זאת זכותו של בעל הנכס! תפסיקו לבכות... (ל''ת)

    תל אביבי חילוני, 18/03/13 19:23


    IP: 87.68.64.4דווח על תגובה זו

  • 19.

    זכותו של בעל הנכס, אין כאן שום בעיה

    בני, 18/03/13 19:22

    שיחפשו מקום אחר.
    חוץ מזה אכלתי כמה פעמים שם, האוכל היה מגעיל.

    IP: 77.125.87.5דווח על תגובה זו

  • 18.

    אתה קשקשן ובכין

    שושי, 18/03/13 19:20

    למרות שאני חילונית ומבלה במסעדות בשבת אני מכירה בזכותו של בעל הנכס לבחור להשכיר את הנכס בתנאי שאינו מחלל שבת.
    על מה יש למחות?
    חפש מקום אחר ושיהיה לך בהצלחה

    IP: 46.116.101.215דווח על תגובה זו

    • גם המסעדן מכיר בזכות בעל העסק, והוא מסביר למה הוא סוגר.

      נחמיה (''הגרזן'') וילהלם, 18/03/13 19:25

      אין לו תלונות על חוקיות הדרישה של בעל העסק. הוא רק מסביר לציבור למה הוא סוגר. הוא לא מוכן להכנע לכפייה דתית והוא צודק כמובן. גם בעל הנכס צודק, אבל לא חכם. מקווה שהנכס יעמוד שנים בלי שוכר ובעל הנכס יפסיד תשואות יפות

      IP: 114.165.46.2 דווח על תגובה זו

      • אדם

        היזהר מקללות, 18/03/13 21:44

        מה שאתה מאחל לאחרים עלול לחזור אליך

        IP: 46.121.215.153 דווח על תגובה זו

      • אז זהו שאין כאן כפיה דתית. זהו רכושו הפרטי של אדם

        יהודה, 19/03/13 07:27

        וזכותו של בעל הנכס לעשות כרצונו ברכושו.
        שום כפיה דתית אין פה.
        כפיה דתית היא לומר לך משהו שאתה אינך מוכן לו ברכושך הפרטי או ברכוש הציבורי.

        IP: 212.116.182.92 דווח על תגובה זו

  • 17.

    מי שרוצה לכפות פה את אמונותיו זה אתה שחר לוי (ל''ת)

    לא מתאים לך? אל תשכור! בכיין, 18/03/13 19:12


    IP: 212.179.71.70דווח על תגובה זו

  • 16.

    לשחר לוי

    י, 18/03/13 19:10

    אני משוכנע ובטוח שעכשיו תצליח יותר בזכות שמירת השבת . אין ברכה בכסף של מחללי שבת וכאדם חרדי אני מברך אותך שבזכות סגירת המקום בשבת הקב"ה ישלח לך שפע פרנסה והצלחה גדולה בתנאי שתשמור את השבת.

    IP: 109.66.58.236דווח על תגובה זו

  • 15.

    זו זכותו של בעל הנכס. (ל''ת)

    לא מתאים לך? חפש מקום אחר., 18/03/13 19:09


    IP: 84.109.210.40דווח על תגובה זו

  • 14.

    האסון של מדינת ישראל - הכפייה הדתית

    שרגא, 18/03/13 19:09

    לפני הכל הוא זכות הבחירה. 150 אלף שנה חיי האדם על האדמה הזאת לפני ההלכה.
    רק חיי אדם וזכויותיו קדושים. השאר תפיסת חיים פרימטיבית.

    IP: 85.64.207.143דווח על תגובה זו

    • זכויות אדם = גם הזכות לא להשכיר למי שמשתמש בנכס בניגוד לרצונך (ל''ת)

      האסון של מדינת ישראל - צבועים במסווה ליברלים, 18/03/13 19:15


      IP: 212.179.71.70 דווח על תגובה זו

  • 13.

    It is his right

    Motti, 18/03/13 19:08

    First of all, it would be very nice if you did not follow the cheap Israeli trend of giving English names to everything. Restobar? Give me a fucking break

    Secondly, it is the property owner's right and duty to keep his/hers principals. You do live in Israel if you did not realize that by now and Israel keep Sabbath as opposed to the rest of the world

    If you want to open on Shabath, open it somewhere else.

    By the way I m a complete HILONI and do not keep sabbath or even Kosher. However, I do absolutely respect the people who do follow the thousands year tradition.

    IP: 70.80.65.71דווח על תגובה זו

  • 12.

    זה ממש מלחמת קיום של עם ישראל במדינת ישראל

    אדם מתל-אביב, 18/03/13 19:00

    לא היה קורה כלום אם הייתם הופכים את המסעדה לכשרה, נחים בשבת והופכים להיות חלק מעם ישראל,
    עם קדוש בארצו הקדושה.
    עם עתיק עם מסורת ומנהגים מופלאים, עם של תורה ושל מלך מלכי המלכים.
    עם ישראל.
    אתם הבנתם את זה?

    IP: 84.229.59.105דווח על תגובה זו

    • מה עם הרבי מלובביץ? הוא מעולם לא ביקר בארץ הקודש, אפילו לא פעם אחת

      נחמיה (''הגרזן'') וילהלם, 18/03/13 19:14

      כי הוא יודע שפה זה לא ארץ הקודש, ארץ הקודש זה מושג דתי. מי שדתי שיאכל לפי דתו ומי שלא דתי שיאכל לפי דעתו. ומי שמתכוון לפתוח עסק כדאי מאוד שלא ישכיר מדתי או חרדי, כדי למנוע אלימות דתית כזאת.
      אתם פשוט לא מסוגלים לכפות על אנשים מה לאכול, אתה הבנת את זה?

      IP: 114.165.46.2 דווח על תגובה זו

      • ואתם פשוט לא יכולים לכפות עלינו מה להשכיר ולמי, הבנת את זה? (ל''ת)

        ומה לך ולרבי כלשהו?, 18/03/13 19:18


        IP: 212.179.71.70 דווח על תגובה זו

        • אין לי דבר עם אף רב, רק אמרתי שהרבה מלובביץ מלך המשיח מעולם

          נחמיה (''הגרזן'') וילהלם, 18/03/13 19:28

          לא ביקר בארץ הקודש שלך...אפילו לא פעם אחת...אפילו לא עצירת ביניים...

          IP: 114.165.46.2 דווח על תגובה זו

  • 11.

    זכותו של בעל הנכס ואף חובתו

    מרעול צהוב, 18/03/13 18:57

    היה ובעל הנכס הוא שומר שבת,כיצד יעשה שקר בנפשו,שכן,הוא מרוויח מעסק שעובד בשבת וזה לא אפשרי.חפש מקום אחר גבר

    IP: 212.117.143.29דווח על תגובה זו

    • מה אתה מבלבל את המוח? יהודים יכול להרוויח מעסק של גוי שעובד בשבת.

      נחמיה (''הגרזן'') וילהלם, 18/03/13 19:17

      החילוני הזה אומר לך שהוא כמו גוי, לא רוצה דבר עם הדת היהודית, צריך לכבד את זה, אי אפשר להכריח אדם להיות יהודי או דתי, כפייה דתית זה מה שעושים הטאליבן או האיקוויזציה הנוצרית, יהודים לא יכולים לעשות את זה, זה טמטום.

      IP: 114.165.46.2 דווח על תגובה זו

  • 10.

    בכיין - זו זכותו של בעל הנכס, אפילו לדוסים מגיעות זכויות אזרח (ל''ת)

    כתבה אדיוטית, 18/03/13 18:54


    IP: 212.179.71.70דווח על תגובה זו

  • 9.

    מה עם זכויות בעל הנכס

    רפול, 18/03/13 18:54

    הנכס שייך לבעליו וזכותו לקבוע למי הוא משכיר ולמי לא .מה עוד שזה בודאי פוגע ברגשותיו ובערכיו.

    IP: 89.139.57.213דווח על תגובה זו

  • 8.

    זכותו המלאה של בעל הנכס לקבוע איך ישתמשו בנכס . (ל''ת)

    צפוני, 18/03/13 18:52


    IP: 93.173.228.127דווח על תגובה זו

    • אז לא, אתה טועה

      אריה, 18/03/13 19:14

      אין זו זכותו של בעל הנכס לקבוע איך ישתמשו בנכס מעבר למה שחתמו בחוזה אלא אם כן, הגידרו בחוזה שעל המסעדה להיות כשרה. אין שום חובה של בעל המסעדה להיכנע לדרישותיו של בעל המכס לאחר מכן.

      IP: 213.57.142.70 דווח על תגובה זו

      • אם זה היה המקרה כבר מזמ היו נפגשים בבית משפט (ל''ת)

        אז זהו שכן, 18/03/13 19:19


        IP: 212.179.71.70 דווח על תגובה זו

        • אבל יכול בעל הנכס להחליט לא להאריך את חוזה השכירות מעבר למצה (ל''ת)

          עינת, 18/03/13 20:30


          IP: 85.250.162.167 דווח על תגובה זו

      • אז זהו, שהוא קבע בחוזה שלא יחללו שבת בנכס (ל''ת)

        ובעל המסעדה צפצף עליו ועכשיו הוא מתבכיין, 18/03/13 22:18


        IP: 95.86.90.235 דווח על תגובה זו

  • 7.

    זה מלחמת קיום של ישראל

    אדם מתל-אביב, 18/03/13 18:51

    כתוב בספרים הקדושים שהקב"ה, התורה ועם ישראל, אחד הם.

    IP: 84.229.59.105דווח על תגובה זו

  • 6.

    אוף יש לנו ככ מעט מקומות בילוי בירושלים, למה למה למה לא יכולים להשאיר

    ללי, 18/03/13 18:24

    לנו משהו???

    IP: 84.109.166.78דווח על תגובה זו

    • לאדם דתי - אסור להרוויח מנכס שפתוח בשבת ... האם זה הופך אותו לנוכל

      אבי, 18/03/13 18:58

      זכות יסודית של בעל הנכס היא לפעול לפי אמונתו ורצונו
      ובהתצאם לכך לחתום על חוזים עם שוכרים

      להציג אותו כנוכל, רק כי עומד על דעותיו זה מעבר לקטנוניות זה:
      איך לומר בעדינות

      1. לא להכיר בזכויות אדם - זכותו על רכושו
      2. חסר תרבותיות (לכבד החלטה של אדם)
      3. חוסר הסכמה לכבד את אמונתו של אדם

      וכל זה תחת הכותרת כביכול של 'חופש'
      זה לא דמוקרטי לא אנושי
      ומאוד קטנוני ...

      IP: 46.117.175.95 דווח על תגובה זו

      • הוא לא מציג את בעל הנכס כנוכל. הוא רק מסביר למה סגר. (ל''ת)

        נחמיה (''הגרזן'') וילהלם, 18/03/13 19:19


        IP: 114.165.46.2 דווח על תגובה זו

    • אין אדם נתפס בשעת צערו

      אבי, 18/03/13 20:30

      אני רוצה בכל לבי להזדהות עם הצער של מפעילי הרסטו בר

      כי לא קל לשנות עסק אחרי 8 שנים

      אבל - הסימפטיה עם הצער לא משנה את העובדה שהם מביעים את ההתמרמרות בצורה לא הוגנת

      האם הם לא היו מפסיקים להעסיק מלצר שלא יקבל את תנאיהם? האם זה נחשב דרקוני? האם שמירה של אדם על ערכיו הדתיים היא דרקונית? מדוע מה שמותר להם (להקים עסק ולהתפרנס לפי רצונם) אסור לבעל הנכס?
      אני מבין לליבם אבל ... התגובה שלהם לא בוגרת ולא הולמת
      מי שרוצה חופש ראוי שיכבד חופש של אחרים

      IP: 46.117.175.95 דווח על תגובה זו

  • 5.

    בדיחה עלובה ומסריחה

    דמוקרט, 18/03/13 16:52

    קוטרים בכיינים וזוללי שרימפס, תמצאו לכם נכס אחר. זכותו של בעל נכס לעשות עם רכושו ככל העולה על רוחו. זו לא כפייה, זו דמוקרטיה! זה לא חושך - זה האור של השבת והאמונה שזורחת על העם היהודי ותבריח את אפילת החושך של הכפירה ושל זלילת הטריפות, ההסתאבות וחילול השבת בירושלים - עיר של קדושה, אמונה - עיר שאליו התאוו אבותינו במשך 2,000 שנה גלות לשמור שבת וכשרות, והיו מוכנים להישרף על המוקד רק לא לשבת במסעדה כמו רסטובר!!

    IP: 213.151.37.147דווח על תגובה זו

    • מה שאתה מדבר עליו זו אכן כפייה דתית וזה הדבר הכי רחוק מדמוקרטי שקיים

      ירושלמית יהודיה חילונית, 18/03/13 17:48

      זה נכון שזכותו של בעל העסק לעשות ככל העולה על רוחו, ולכן המסעדה נסגרה באופן מיידי. אם זה כפייה דתית? כן! לחלוטין!
      מה היית עושה אם היית מסתובב פה בארץ ולא מוצא אף מסעדה כשרה אחת? היית מפסיק לשמור כשרות? אני מניחה שלא, היית ממשיך לנהוג במנהגי הכשרות בביתך.

      כך גם אנשים שלא שומרים כשרות. סגירת מסעדה לא תגרום להם להתחיל לאכול ע"פ חוקי הכשרות, זה רק יגרום להם לצער- שמישהו אחר שולט על חייהם ועל ההנאות שלהם.
      אם אתה שם לב או לא, בירושלים חיים, נושמים וכן גם אוכלים, אנשים שלא שומרים כשרות -- או בשפה שלך: מפזרים אפילת חושך של זלילת טריפות (די טעים אני חייבת לומר!).
      המילים המתייפייפות האלה שלך לא ישנו את המצב הזה- זה המצב וכך הוא ישאר! או שתשלים אם זה או שתעזוב את הקהל החילוני בירושלים במנוחה - קהל חילוני שרק רוצה לחיות את אורח החיים שלו מבלי להיערב בכך את הקהל הדתי! אנשים שלא שומרים כשרות, לא חייבים להיכנס למסעדה!!! זה הכל!

      אז לכל האנשים שחושבים שהצעד המצער הזה הוא צעד צודק שהיה צריך להתבצע הוא אדם שכופה את דתו ומנהגיו שלו על אנשים אחרים שחיים באותה מדינה, באותה עיר שלו- וזה לא דמוקרטיה!

      IP: 84.111.117.188 דווח על תגובה זו

  • 4.

    מסקנה- לא לעסות עסקים עם חובשי כיפה,אפילו לא עם מסורתיים

    כולם נוכלים, 18/03/13 16:45

    איך זה שלא חשפו את שם הבעלים, שנדע לא להתקרב אליו.

    IP: 46.117.37.224דווח על תגובה זו

    • לא משנה מי בעל הנכס, יש אלפים כמותו

      יאיר, 18/03/13 18:42

      צריך פשוט לוודא שאין לו כוונות להטיל מגבלות כאלה לפני ששוכרים, ואפילו לכלול את זה בחוזה

      IP: 90.216.65.90 דווח על תגובה זו

      • אין זכות לבעל הנכס לפגוע בציפור נפשנו

        אבי, 18/03/13 19:00

        מה זאת אומרת לבעל הנכס יש זכויות?
        מה וזה בא על חשבון זכותונו לבלות?
        איזה קשקוש שנקרא אמונתו, או לחילופין זכותו על רכושו
        קודמת לזכותנו לבלות בדיוק בדיוק איך שבא לנו

        דמוקרטיה - פירושה שאני אחליט מה שבא לי ולא אכפת לי שזה פוגע אנושות באחר (או ברכושו או באמונתו הדתית)

        IP: 46.117.175.95 דווח על תגובה זו

        • גדול (ל''ת)

          סתרשף, 18/03/13 22:17


          IP: 87.69.6.43 דווח על תגובה זו

        • גדול (ל''ת)

          סתרשף, 18/03/13 22:17


          IP: 87.69.6.43 דווח על תגובה זו

  • 3.

    גם לבעל הנכסס יש זכויות.

    רחלי, 18/03/13 16:24

    וזכותו לדרוש למי ממשכיר ממנו את התנאים שלו.

    IP: 77.126.49.245דווח על תגובה זו

    • בעל הנכס צודק אבל לא חכם. שניהם הפסידו לחינם. אי אפשר לכפות יהדות (ל''ת)

      נחמיה (''הגרזן'') וילהלם, 18/03/13 19:21


      IP: 114.165.46.2 דווח על תגובה זו

      • לבעל הנכס יש עקרונות, והוא מוכן להפסיד כסף, כדי לשמור

        גלית, 18/03/13 21:29

        על עקרונותיו.

        IP: 93.173.225.191 דווח על תגובה זו

        • וכמו שכבר נאמר פה

          אני, 19/03/13 07:33

          אסור לאדם דתי לתת למישהו לעבוד בשבת בתוך נכס שלו - זה יוצא שהוא מתפרנס מחילול שבת.

          לא מדובר ככפיה על החילוני, אלא בעצם הבעיה שהשוכר כופה עלי לחלל שבת ברכושי על ידו.

          כלומר, כפייה חילונית טיפוסית.

          הבעיה היא שאין באמת ליברליות אצל החילונים.
          ישנו ניסיון ללמד את ה"דתיים החשוכים האילו" מה הם הערכים החשובים באמת, שהם כמובן, הזכות לבלות איך שאני רוצה ומתי שאני רוצה.

          IP: 194.29.34.182 דווח על תגובה זו

  • 2.

    ירושלים זה לא מקום לתרבות ואוכל איכותי. תעברו מיד לת"א (ל''ת)

    יונה, 18/03/13 16:13


    IP: 93.173.23.141דווח על תגובה זו

    • אמא שלך תעבור לת"א (ל''ת)

      ירושלמי חילוני, 18/03/13 20:09


      IP: 77.126.149.87 דווח על תגובה זו

  • 1.

    אזרחי ישראל

    אודי, 18/03/13 15:49

    אזרחי ישראל = פסולת אנושית

    IP: 84.229.143.43דווח על תגובה זו

    • תגובה ממצה ולעניין (ל''ת)

      נחמיה (''הגרזן'') וילהלם, 18/03/13 19:34


      IP: 114.165.46.2 דווח על תגובה זו

    • אזרחי ישראל

      אדן, 18/03/13 23:41

      אזרחי ישראל = בני אדם.
      מתוכם פסולת אנושית, מתוכם מלאכים... הרוב הגדול מתפלגים בין 2 הקיצונים האלו באופן שווה.

      מי שרואה בכולם רק את הפסולת האנושית הוא פשוט אדם אומלל.

      IP: 109.66.26.137 דווח על תגובה זו