• 16.

    יש לבטל את מינהג הטיפים!

    אחד העם אחד, 20/02/13 13:26

    באופן טבעי כל בתי האוכל יעלו
    את המחיר ב-10%, הגיוני.

    שכר המלצרים ישולם על פי חוק
    בתלוש שכר כולל תנאים סוציאליים
    מלאים ויקבע על שכר מינימום של
    40 שקלים ברוטו בשעה!

    IP: 79.183.164.21 דווח על תגובה זו

  • 15.

    אתם בעצם מבקשים שיפעלו לפי החוק?

    יוחאי, 16/02/13 19:07

    אז בואו גם אתם תפעלו לפי החוק ותצהירו למס הכנסה על הטיפים שלכם

    IP: 87.68.243.224 דווח על תגובה זו

    • אבל אנחנו מצהיריםםםםםםםם למה אף אחד לא מקשיב??? (ל''ת)

      מלצרית בפאב 55, 17/02/13 12:41


      IP: 79.180.37.199 דווח על תגובה זו

  • 14.

    כל הכבוד על היוזמה

    אלון הגבר, 16/02/13 18:55

    אבל מה קשור תמונה של בקסטריט בויז בתחילת הכתבה?

    IP: 87.68.243.224 דווח על תגובה זו

  • 13.

    נראה לי שצריך לעשות קצת סדר בדברים

    מלצר ב55, 13/02/13 16:16

    קודם כל ולפני הכל המעסיק מחויב על פי חוק לשלם שכר לעובדיו. בין אם זה שכר מינימום או שכר אסטרונומי.
    המאבק שלנו בראש ובראשונה זה לקבל את הזכות הזו שלנו, לקבל שכר בסיס!
    עכשיו מה שקורה בפאב 55 הוא דבר כזה:
    את הטיפים (!!) שאנו המלצרים מרוויחים המעסיק מעביר דרך קופת המסעדה, בתעריף של 28 שקלים לשעה, כדי לפברק שכר בסיס (הכסף הזה נכנס לנו בתלוש משכורת ונתקבל בצ'ק). היתר נרשם בחוברות בצורה מסודרת לכדי מעקב.
    מהכסף הזה שהעבירו דרך הקופה מורידים לנו 5 שקלים על כל שעה, כביכול על המע"מ (!) שהמעסיק (!!) צריך לשלם על כך שהעביר את הכסף דרך קופת המסעדה... מורידים לנו את זה מהכסף שלנו!! מהטיפים!!!!
    כך שבסופו של דבר מה28 שקל לשעה שלקחו לנו מהטיפים שלנו אנו מקבלים בצ'ק רק 23 שקלים לשעה, להלן "שכר בסיס" שבתכלס המעסיק לא הוציא שקל מכיסו על כל התהליך!!!

    המעסיקים של הפאב 55 מגלגלים את כספם על גב המלצרים את המלצרים.
    בתלוש משכורת יורד לנו ביטוח לאומי וביטוח בריאות כרגיל וכמו שצריך לפי חוק, שוב מהכסף שלנו... מה23 לשעה שנותרו מה28.

    IP: 84.229.15.139 דווח על תגובה זו

    • המשך התגובה

      מלצר ב55, 13/02/13 16:17

      המאבק שלנו הוא.. שדבר כזה לא יכול להימשך. על המעסיק לשלם לי בתור עובד שלו שכר בסיס מכיסו! בלי קשר לטיפים!
      למעסיק לא אמור להיות אכפת אם אני עושה 60, 100, או 200 שקל לשעה בלי קשר לשכר הבסיס. כי זה כסף שאני עבדתי בשבילו והגיע לי אותו. זה טיפים!

      ולייפה נפש שנקרא פה "סטודנט מהטכניון", רואים שלא עבדת בעבר בתחום המלצרות, עבדת בכל העבודות הבטוחות עם השכר בסיס "והתנאים". תחום המלצרות היה מייאש אותה ומתסכל אותך, לועס אותך בלי מלח ויורק אותך החוצה.

      IP: 84.229.15.139 דווח על תגובה זו

    • נשמע לא נחמד בכלל כל הדברים שסיפרת

      הגיון, 16/02/13 19:03

      אבל מה עם ציטוטים של חוקים? אדרי לא חייב להיות נחמד, הוא חייב לפעול לפי החוק, על איזה חוק הוא עבר?

      IP: 87.68.243.224 דווח על תגובה זו

  • 12.

    נשמח לעזרתכם - הצטרפו לקבוצתו בפייסבוק! לינק:

    מלצרית בפאב 55, 13/02/13 12:26

    https://www.facebook.com/groups/hitagdut55/

    IP: 79.180.37.199 דווח על תגובה זו

  • 11.

    כל הכבוד לכם! אני מחרימה את המקום עד לקבלת הסדר

    רינת האחת, 12/02/13 23:32

    כל הכבוד על ההתארגנות. כולנו צריכים ללמוד ממכם. בטוחה שתצליחו, ועד אז אני מחרימה את המקום! בהצלחה

    IP: 109.226.15.49 דווח על תגובה זו

    • לא חוכמה להחרים את הבאר בראשון לציון

      רינה מרגרינה, 16/02/13 19:04

      כשאת גרה בקריית שמונה !!!!

      IP: 87.68.243.224 דווח על תגובה זו

  • 10.

    מילכוד 22 - אם יצליח להם הם יפסידו בענק

    אחד, 12/02/13 17:58

    נגיד שהם יצליחו בהתארגנות-
    בעל המקום יעלה את המחירים ב-10% וידפיס תפריטים שכתוב בהם - המחירים כוללים שירות.אז המלצרים לא יקבלו כמעט טיפים ו-100% מהטיפ שיתקבל (מגולם במחיר) יגיע למעביד. הוא מצדו יציע איזה שכר שהוא רוצה (מינימום וקצת), מזה ינקו למלצרים מ"ה, ביטוח בריאות ובט"ל והמלצרים שהצליחו במאבק יקבלו 18 ש"ח נטו לשעה במקום מה שהם מרוויחים עכשיו.

    בקיצור - מופסדים

    IP: 85.250.161.101 דווח על תגובה זו

    • מעניין

      מלצר, 13/02/13 08:25

      דווקא העלת אופציה מעניינת שכנראה ותקרה...הבעיה היא שגם ככה האוכל והשתייה יקרים שם אז אם הוא יעלה עוד את המחירים הוא משמעותית יאבד לקוחות ויפסיד הרבה

      IP: 2.54.250.254 דווח על תגובה זו

  • 9.

    חיי סטודנט כמו חיי כלב

    efiat, 12/02/13 15:03

    התופעה המתוארת לצערי הרב מוכרת לי מקרוב.. הרבה מאוד פאבים/מסעדות/בתי קפה מנצלים את העובדה שעושים אצלם שכר שעתי גבוה (בגלל הטיפים לא בגלל הרצון הטוב של בעלי המקום) ולכן מזלזלים בזכויות סוציאליות בסיסיות ששייכות לאלה שאמורים להיות דור העתיד של מדינת ישראל. לדעתי זה רק המיקרו ואת הבעיה הזו צריך לפתור ברמת המקרו. היוזמה של החבר'ה האלה בכתבה היא יוזמה מבורכת ואני מקווה מאוד שזה באמת יצליח להם אבל המדינה חייבת להיות יותר מעורבת כדי למגר תופעות כאלה.
    נ.ב- דורה את נסיכה אמיתית!

    IP: 79.182.131.236 דווח על תגובה זו

  • 8.

    זו המציאות בכל מקום

    רותם, 12/02/13 14:10

    בתור סטודנטית שמילצרה בלא מעט מקומות, וכל האנשים הסובבים אותי- זה ככה בכל מקום. זו הסיבה שעזבתי את המקצוע. פשוט נוראי

    IP: 85.250.106.189 דווח על תגובה זו

  • 7.

    שיהיה בהצלחה לעובדי ה 55

    יסמין, 12/02/13 13:39

    כל הכבוד!! מקווה שיצטרפו עוד עובדים לשינוי הזה שאתם מביאים...

    IP: 91.135.102.179 דווח על תגובה זו

  • 6.

    הפתרון הוא אכיפה של החוק לא ועדי עובדים

    שוקו, 12/02/13 13:01

    המעסיק צריך לשלם גם על שעות נוספות וגם על שבתות וחגים.
    העובדים צריכים לשלם מס הכנסה ביטוח לאומי וביטוח בריאות על כל ההכנסה כולל הטיפים.

    IP: 155.56.68.216 דווח על תגובה זו

  • 5.

    טוב, זה כנראה תחילת סופו של ענף המסעדות בישראל

    סטודנט בטכניון, 12/02/13 12:57

    אם יש תחום אחד בישראל שבו אין ריכוזיות, אלא יש תחרותיות מפותחת, זה ענף המסעדות. יש לנו היום שפע של מסעדות מכל הסוגים, שבהן גם שפע של לקוחות נהנים ממחירים נמוכים יחסית, וגם לשפע של עובדים יש אפשרות לעבוד ולהרוויח.
    אם עכשיו ינסו ''להסדיר'' בכוח את הענף הזה, התוצאה הישירה הראשונה תהיה, שמסעדנים יפסיקו להעסיק שפע של צעירים לעבודה מזדמנת, אלא יתחילו להעסיק רק עובדים קבועים, כי כאב הראש הביורוקרטי על עובדים זמניים יהיה גדול מדי. כך שמי שייפגע ראשון יהיו דווקא אלה שרוצים להגן עליהם.
    באופן כללי, ההוצאות על החזקת מסעדה יהיו גדולות יותר, הרווחים קטנים יותר וכאב הראש של הבעלים גדול יותר. ככה יותר מסעדות יתחילו להיסגר ופחות מסעדות חדשות ייפתחו. יותר בעלי מסעדות קטנות יתפתו למכור את המסעדות שלהם לבעלי רשתות גדולות.
    בסוף כולנו נקבל כמות קטנה יותר של מסעדות, שבנוסף גם ישתייכו כולן למספר קטן של רשתות. יהיו פחות מקומות עבודה, והמחירים יהיו גבוהים יותר.
    ולזה קוראים בארץ ''צדק חברתי''.

    IP: 93.172.9.220 דווח על תגובה זו

    • סטודנט יקר

      מלצר, 12/02/13 13:33

      אם היית פעם מלצר בחייך ואני מניח שלא היית לפי התגובות שלך, אתה צריך לדעת שרוב העסקים בעולם המסעדנות לא נותנים שכר בסיס למלצרים ולברמנים לפעמים כן. אתה חייב להבין שבתור עובד שמשקיע שעות ומתרוצץ במסעדה כדי שבכל יום יכנס יותר כסף לקופת המסעדה ולאו דווקא לכיסי האישי, אני לא יכול להיות תלוי בטוב ליבם של הלקוחות (בכל זאת טיפ זה מחווה של רצון טוב והערכה למלצר) ולא יתכן שהשכר החודשי שלי יתבסס על הלקוח בלבד! אז מה לעשות? בעלי המסעדות ירוויחו את לחמם לאט ובצורה חוקית ולא יגזרו על העובדים קופונים כי את המסים הרגילים אנחנו גם ככה משלמים. ולגבי כאב הראש הבירוקרטי...שיקחו כדור.

      IP: 2.55.119.138 דווח על תגובה זו

      • מלצר יקר, תאמין לי שעבדתי ביותר עבודות שחורות ממה שאתה יכול לחלום

        סטודנט בטכניון, 12/02/13 13:56

        אמנם לא הייתי מלצר אף פעם, אבל הייתי פועל ייצור במפעל, מאבטח ועוד ועוד. אז אל תעשה עליי פוזות של מעמד פועלים מדוכא.
        לעצם העניין, אתה הבנת בכלל מה שכתבתי? אני מסביר בצורה פשוטה, למה כל ההתארגנות הזאת תפגע בסוף דווקא בעובדים. ואתה לא מוכן להבין את ההסברים שלי.

        IP: 93.172.9.220 דווח על תגובה זו

      • מדוייק!!! (ל''ת)

        מלצרית, 13/02/13 14:38


        IP: 212.199.121.196 דווח על תגובה זו

  • 4.

    לא מתקרב למקום עד שהבעלים לא ישב עם עובדיו!

    לקוח בירות קבוע, 12/02/13 12:49

    וקורא לאנשים נוספים לעשות כמוני.

    IP: 109.67.26.90 דווח על תגובה זו

    • שמענו עליך :) (ל''ת)

      דניאל, 12/02/13 17:45


      IP: 89.139.58.11 דווח על תגובה זו

  • 3.

    אתם הסיוט של כל בעל עסק! נבלות, רוצים להרוויח, תפתחו פאב מתחרה

    רונן, 12/02/13 12:30

    וועדי העובדים הם מכשול מרכזי לשינויים ושיפורים רבים בבתי עסק, אויי לנו עם עכשיו זה נכנס גם לבתי עסק קטנים.

    IP: 77.126.229.93 דווח על תגובה זו

    • צודק!!!

      שי, 12/02/13 12:45

      הנוער המפונק של היום דופק כל חלקה טובה.
      כנ''ל בפלאפון וכלל!

      IP: 192.117.236.29 דווח על תגובה זו

    • אנשים כמוך נורא מתסכלים

      מלצרית בפאב 55, 12/02/13 12:55

      איזה מין שיפור זה לעשות כסף על גב צעירים שמנסים סך הכל להתפרנס בכבוד? כולנו שירתנו בצבא, רובנו סטודנטים שמנסים לממן את לימודיהם לבד ומוכנים לעבוד קשה, וזו עבודה קשה. ועדי העובדים נועדו לצמצם את פערי הכוחות שיש בין שכירים לבין מעסיקים שמוצאים פרצות בחוק כדי לעשות כסף על גבינו. הלקוחות בטוחים שהטיפים הולכים אלינו, ולא יודעים מה קורה מתחת לפני השטח. איך אתה מעז לקרוא לנו נבלות?

      IP: 79.180.37.199 דווח על תגובה זו

      • מלצרית יקרה, את לא מבינה שאתם פוגעים רק בעצמכם?

        סטודנט בטכניון, 12/02/13 13:09

        הרי הסיבה שבעל הפאב מעסיק הרבה צעירים בצורה גמישה כזאת היא כי זה לא גורם לו הרבה כאב ראש. ברגע שכל מלצר שעובד כמה משמרות בשבוע יגרור איתו כל כך הרבה כאב ראש ביורוקרטי, בעל המקום פשוט יפסיק להעסיק אנשים בצורה כזאת, ויתחיל להעסיק אך ורק אנשים קבועים עם הרבה משמרות. או שיכול להיות שהוא פשוט יסגור את המקום, כמו שקרה עם קופי בין.

        IP: 93.172.9.220 דווח על תגובה זו

        • לסטודנט מהטכניון

          מלצרית בפאב 55, 12/02/13 13:19

          איך בדיוק נוצר כאב ראש בירוקרטי? אנחנו המלצרים משלמים את המס, אנחנו משלמים גם את החלק של מס הבריאות שלו וגם את שלנו, אנחנו מחכים כל סוף משמרת שיחשבו לנו את השעות כדי שיוכלו לקחת לנו 5 ש"ח מהטיפים שאנחנו מרוויחים בעצמנו! (כי הרי לא משלמים לנו שכר בסיס) - הרי לך בירוקרטיה שהם המציאו לעצמם. אנחנו נוסעים ב3 לפנות בוקר לאחר יום עבודה על חשבוננו, כי אנחנו לא מקבלים אפילו סכום שמגיע לכרטיסיה לאוטובוס, שלא נדבר על זה שבכלל אין תחבורה ציבורית בשעות כאלה ובשבת. לא ביקשנו ממנו כסף שלו, אנחנו רק מבקשים את הכסף שאנחנו הרווחנו בעצמנו! סטודנטים כמוך שעובדים קשה, שבגלל שזה מקום עבודה זמני יש אחלה הזדמנות לעשות עלינו כסף. עד שיש לעובדים אומץ לעמוד ולומר שנמאס לנו, אנחנו צריכים לקבל תגובות כאלה דווקא מאנשים כמונו-כמוך?

          IP: 79.180.37.199 דווח על תגובה זו

          • הבהרה

            מלצרית בפאב 55, 12/02/13 13:24

            ושלא תטעה... אין לנו שום כוונה שהוא ישלם את המס על המזומנים, רק שלא יתעלק לנו על כסף שלנו ועל החלק במס שהוא אמור לשלם בעצמו. הרווחים שלו אמורים להגיע מהמכירות, לא מהעובדים. קוראים לזה ניצול

            IP: 79.180.37.199 דווח על תגובה זו

            • אוקיי, בואי אני אסביר לך צעד צעד

              סטודנט בטכניון, 12/02/13 14:01

              אני לא מדבר על ההתארגנות ספציפית בפאב 55. כמו שאת רואה בעצמך, זאת אמורה להיות רק ההתחלה של התארגנות גדולה של כל המלצרים בכל המסעדות. כמו שאדון גרין אומר, יש המון דברים לכאורה לא חוקיים בענף המסעדות. למשל, יש סטודנטים שבאים לעבוד משמרת או שתיים בשבוע, מקבלים רק טיפים ואין עליהם אפילו רישום בשום מקום. אם יכפו על בעל המקום לרשום אותם כחוק, ולהפריש להם את כל מה שצריך להפריש, פשוט לא יהיה שום אינטרס להעסיק אותם. וזאת רק דוגמא.
              ולעצם זה שאת לא מבינה מה הבעיה בכאב ראש בירוקרטי - אין שום בעיה. תנסי את לפתוח ולנהל מסעדה, ונראה איך תדברי אז.

              IP: 93.172.9.220 דווח על תגובה זו

              • אהההה

                מלצרית בפאב 55, 12/02/13 14:25

                אהההההההההה אז כאילו החוק בא לו לא טוב, בגלל זה צריך להקל עליו. הבנתי, כן, הגיוני. צעד צעד אל תנסה להסביר לסטודנטית שכבר למדה דיני עבודה. אתה מביך את עצמך תפרוש בשיא.

                IP: 79.180.37.199 דווח על תגובה זו

                • השאלה מה את מעדיפה: שתהיה לך עבודה, או שהחוקים יישמרו?

                  סטודנט בטכניון, 12/02/13 14:35

                  המטרה של החוקים היא לעשות את החיים טובים יותר. אם החוקים גורמים לכך, שעסקים נסגרים ולאנשים אין עבודה, לדעתי זה חוקים שלא משרתים את המטרה של חיים טובים יותר.

                  IP: 93.172.9.220 דווח על תגובה זו

                  • לא...

                    מלצרית בפאב 55, 12/02/13 14:45

                    לא... המטרה של חוקים היא לשמור על סדר בחברה, לתקן פגמים ועיוותים ולמנוע פגיעות. איך לעזאזל הגענו למצב שצריך לבחור בין תעסוקה לבין זכויות בסיסיות? אתה כנראה מנסה לחתור לזה שהממשלה עושה לבעלי עסק פרטיים את המוות, אז במקום שיילחמו לשינוי בהיטלי המס פשוט מעבירים את זה הלאה לעובדים. כמו שרשרת המזון. שוב, סטודנט יקר, חבל שאתה ממשיך להתווכח על דברים שבאמת לא לעניין להתווכח עליהם. תקרא קצת, תשכיל בנושא ותחזור עם מסקנות.

                    IP: 79.180.37.199 דווח על תגובה זו

                    • מלצרית יקרה, השאלה מה זה זכויות בסיסיות

                      סטודנט בטכניון, 12/02/13 15:38

                      מעניין שבארצות שונות יש חוקי תעסוקה שונים. ישראל למשל נמצאת בדירוג העולמי אי שם באיזור המקום ה-30 מבחינת גמישות שוק העבודה (לשם השוואה, דנמרק למשל נמצאת במקום ה-8). אז יכול להיות שהחוקים בארץ עושים קצת יותר מלהבטיח זכויות בסיסיות (אחרת יוצא, שכמעט בכל מדינה מערבית אחרת לא מבטיחים זכויות בסיסיות)?

                      IP: 93.172.9.220 דווח על תגובה זו

                      • לסיכום

                        מלצרית בפאב 55, 13/02/13 16:10

                        אתה סותר את עצמך, ולא מכיר את חוקי העבודה בארץ. עם הזמן נעשה שינוי עצום בחקיקה של הכנסת וביחס השופטים לעובדים שכירים שמתקשים לעמוד מול העובדים שלהם. זכות ההתאגדות הוכרה כזכות חוקתית בסיסית בישראל, ולא בכדי. השינוי נעשה כתוצאה מהצורך לשנות את ההתנהלות הבזויה והנצלנית של המעסיקים בארץ. דוגמא לכך היא תרבות "עובדי הקבלן" שכלל לא זכו לקבל פנסיה וזכויות מינמליות שמגיעות להם. אנחנו לא חיים בדנמרק. אנשים פה לא תמימים. ואני מדברת על עבירה על החוק!!! אתה כמדומני דיברת על זה שכדאי לעבור על החוק "לטובתנו", זה התפרש בבירור מדבריך! אז מה פתאום אכפת לך פתאום מגמישות חוקי העבודה? ובקיצור.. שתול יקר של מר איציק אדרי, מי שלא תהיה, שמחתי לנהל איתך שיחה ברומו של עולם. אני מקווה שקוראי הטוקבקים יקראו ויבינו הכל בזכות השכל הישר, ואני מלאת תקווה שאיציק יסכים לדבר איתנו מרצונו. תודה!

                        IP: 79.180.37.199 דווח על תגובה זו

            • ניצול ?

              משה, 12/02/13 14:15

              אתם לא מרוויחים 70-80 שקל לשעה ? מי מנצל ? עובדי נקיון מנוצלים.. אתם ? היית עובדת בשביל 30 שקל לשעה ? שכחת את החלק שאת מקבלת ?

              IP: 2.55.127.45 דווח על תגובה זו

              • אז זהו שלא

                מלצרית בפאב 55, 12/02/13 14:27

                אנחנו באמת מרוויחים לרוב 30, לעיתים 45 ואם מתמזל מזלנו 50. תפקחו את העיניים!

                IP: 79.180.37.199 דווח על תגובה זו

        • לסטודנט בטכניון

          efiat, 12/02/13 15:12

          אתה סטודנט בטכניון כמו שאני סטודנט בייל. או שאתה לא חכם במיוחד או שאתה שתול של הבעלים בשני המקרים מאחל לך לעבוד במלצרות עד יומך האחרון תחת בעלים כמו הרונן הזה שקורא לנו נבלות למרות שהוא הנבלה הכי גדולה בטוקבקים האלה.

          IP: 79.182.131.236 דווח על תגובה זו

          • בדרך שלך, אף אחד מאיתנו לא יעבוד במלצרות

            סטודנט בטכניון, 12/02/13 15:39

            מהסיבה הפשוטה שלא יהיו מספיק מסעדות.
            וכאן שאלת מיליון הדולר: האם אתה מעדיף להיות מובטל על פני המצב הקיים?
            כי אם כן, אתה יכול פשוט להתפטר.

            IP: 93.172.9.220 דווח על תגובה זו

            • והדרך שלך מזכירה לי מדינות עולם שלישי

              efiat, 12/02/13 16:03

              אתה פסימי מאוד בחשיבה שלך. המדינה הזו זה לא הודו לא סודן ולא אריתראה. המדינה הזו כמה ע"י מעמד הפועלים ומה שאתה מציע בעצם זה לחזור לתפיסה של עבד ואדון במקום יחסי עובד מעביד. יש חוק במדינה הזו! כמו ששוטר יודע לעכב בנאדם בגלל איזה סיגרייה מגולגלת ככה צריך לעשות למי שמפר זכויות סוציאליות

              IP: 79.182.131.236 דווח על תגובה זו

    • וועדי עובדים הם כוח ! אף 1 לא עבד של בעל עסק להזכירך!!! (ל''ת)

      מלצרית לשעבר, 12/02/13 15:10


      IP: 79.182.112.62 דווח על תגובה זו

  • 2.

    עובדי 55

    אלון, 12/02/13 11:43

    כל הכבוד לעובדי 55 יא תותחים אל תוותרו להם קבלו את מה שמגיע לכם!!!!!

    IP: 77.125.155.87 דווח על תגובה זו

  • 1.

    צדק צריך להעשות

    עפר, 12/02/13 11:19

    רוצים זכויות! רוצים ועד!
    גם אני אשמח לא לשלם ביטוח לאומי, אבל המעסיק שלי שומר על החוק )-: על קצבת הזקנה עוד 40 שנה אתם לא תוותרו נכון? ודמי אבטלה לא תיקחו?
    שלמו מס הכנסה כחוק על הטיפים.
    שלמו מס בריאות כחוק - אחרת אני מסבסד לכם את הבריאות!
    אל תסתכלו רק על זכויות העובד - בצד השני יש חובות האזרח!!!

    IP: 195.219.67.165 דווח על תגובה זו

    • טעות גדולה בידיך

      מלצרית בפאב 55, 12/02/13 12:01

      חבל שאתה ממהר להסיק מסקנות פזיזות... אנחנו כן משלמים מס על הטיפים ומקבלים תלוש משכורת כדין. בתלוש המשכורת עצמו נלקח לנו גם ביטוח לאומי ומס בריאות. תאמין לי שהמעסיק מספיק חכם כדי לא להתעסק עם מס הכנסה. קל יותר להתעסק עם צעירים שבשבילם זה מקום עבודה זמני, לכן את הכסף שלנו הוא לוקח לכיסו.

      IP: 79.180.37.199 דווח על תגובה זו

      • עובדי ה 55 הם גיבורים שעושים את מה שכולם צריכים לעשות

        מיכל, 12/02/13 13:34

        העובדים של ה 55 סוללים דרך לעולם עבודה נורמלי עבור צעירים שעובדים במלצרות במדינה הזאת. הסכמים קיבוציים זה הדרך היחידה למגר את הניצול וכל מי שמתנגד לזה נותן יד לניצול ולמערכת הדפוקה. אין סיבה שמלצרים לא יקבלו שכר שעתי כמו כל עובד במשק בלי קשר לטיפים.
        עובדי ה55 שיהיה לכם בהצלחה. כל המדינה מאחוריכם!!

        IP: 91.135.102.179 דווח על תגובה זו