• 129.

    לפני הכל רכבת תחתית בת"א

    רונית, 16/02/13 17:54

    באילת גרים לא הרבה אנשים. בת"א גרים הרבה.
    רוב התיירים באים לת"א ומיעוטם נוסעים/טסים לאילת.

    עדיף להשקיע בת"א

    IP: 109.65.202.173 דווח על תגובה זו

  • 128.

    מסילת רכבת לאילת תהפוך את ישראל למעצמה כלכלית!!!

    ליסה, 13/02/13 14:53

    לא צריך לפחד- לא מפיתוח אילת, לא מפיתוח נמל הים ולא מבניית מסילת רכבת - הכל אפשרי.
    המסילה תחבר את תעלת סואץ לים התיכון ומשם לאירופה.כך שאפשר יהיה להעביר סחורות מהמזרח הרחוק לאירופה דרך ישראל.
    כמובן שיש להתחשב בצרכי הטבע.

    IP: 81.218.148.147 דווח על תגובה זו

  • 127.

    ומה עם עלות תאונות הדרכים בכביש הערבה וירידות סדום ?

    חיים, 11/02/13 17:08

    הרוגים, פצועים ונזק לרכוש...

    IP: 109.67.197.146 דווח על תגובה זו

  • 126.

    ממתי פרויקט תעלת הימים זה עסק ירדני איזו מין גישה זו (ל''ת)

    פקק תנועה , 11/02/13 13:19


    IP: 132.68.4.115 דווח על תגובה זו

  • 125.

    לכתב עדי - כנס !!

    רון, 11/02/13 11:17

    אפשר להתחלק איתך בכסף של אלו שמממנים את הכתבות האלה ???

    גם אני רוצה !!!

    IP: 62.159.77.165 דווח על תגובה זו

  • 124.

    ההתנגדות צפויה מראש...

    טל לוי, 11/02/13 10:22

    הרי זה הקול ענין של אינטרס כלכלי מובהק.
    רכבת תהיה יותר זולה ויותר זמינה עבור אלפי אנשים שרוצים לנסוע לאילת ולא מגיעים אליה מפני שטיסות עולות למעלה מ- 2000 שקל למשפחה . זמינות של רכבת תפגע בתאגידים גדולים כמו ארקיע וישראייר ותפגיע בכיס של הטייקונים שעומדים מאחורי החברות הללו.
    אז למה להשקיע ברכבת ישראל ולעשות משהו סוף סוף שיקרב את אילת למרכז?
    הקרב הזה הוא יהדהד - מקווה שהקול שפוי ינצח!

    IP: 138.134.192.10 דווח על תגובה זו

    • ממתי המחירים ברכבת ישראל אטרקטיביים ? (ל''ת)

      קורא, 12/02/13 10:58


      IP: 80.178.148.252 דווח על תגובה זו

  • 123.

    ולזה יש תכלית ???

    יוסף, 11/02/13 10:16

    עלות תמיכת החרדים בתקציב המדינה - מעל מיליארד שקל בשנה

    "מדובר במיליארד שקל המוקצים להגברת העוני". מנהל מכון המרכז הישראלי לקידום חברתי וכלכלי: "הסכום בו קונות מפלגות השלטון את החרדים: העיסקה הכי טובה בעיר"

    IP: 109.67.197.146 דווח על תגובה זו

  • 122.

    יותר זול=יותר נוסעים=יותר חדרי מלון=יותר תעסוקה.

    ציפורי, 11/02/13 10:13

    נסיעה יותר זולה ומהירה=יותר נוסעים=יותר חדרי מלון=יותר תעסוקה=גידול באוכלוסיה.

    נסיעה זולה ומהירה יותר תגדיל את מספר המבקרים באילת(הן של תושבים והן של תיירים), מה שיביא לגידול במספר חדרי המלון ובכך לגידול במספר מקומות העבודה בענף המלונאות, המסעדנות, בענפי השירות השונים לתיירים ולכלל האוכלוסיה שתגדל, ואת זה המתנגדים לקו הרכבת אינם טורחים לספר, מבחינתם שיתהפך העולם ובלבד שציפור מסויימת תוכל להמשיך ולהפליץ בנחת!
    מי שיפסיד אלו חברות התעופה ונותני השירות בצידי הכביש לאילת.

    IP: 88.112.211.132 דווח על תגובה זו

    • המחיר לא יהיה יותר זול

      אמיר, 11/02/13 10:19

      הבעיה היא שמחיר הנסיעה לא יהיה יותר זול. להפך. ראה מה שקורה באירופה, שם מחירי הנסיעה ברכבת עולים בהרבה על מחירי הטיסה, ובמקרים רבים גם על מחירי הנסיעה ברכב פרטי.

      IP: 132.66.236.127 דווח על תגובה זו

  • 121.

    הכל אינטרסים

    טויה, 11/02/13 10:11

    לא להסכים חייבים רכבת די לכל בעלי השליטה שדואגים למצבם הכלכלי ולא למדינה הכל אינטרסים

    IP: 87.69.77.100 דווח על תגובה זו

    • צודקת, הכל אינטרסים, כולם רוצים את הכסף שלנו...

      יוסף, 11/02/13 10:31

      מי חושש משינוי השיטה? למי זה טוב ולמי זה רע?
      "מי שחוששים משינוי השיטה הם המפלגות הסקטוריאליות החרדיות, וגם אביגדור ליברמן. גם המפלגות הערביות עלולות להיפגע מעליית אחוז החסימה, אבל אני מאמין שיוכלו להתגבר על כך אם יתאחדו למפלגה אחת גדולה. זה גם יכול להגדיל את כוחם עד כדי 15 מנדטים. החרדים, לעומת זאת, יאבדו את כוח המיקוח ויפסיקו להיות לשון מאזניים, ולכן נוח להם שהמצב הנוכחי ישרוד לעד. גם מרצ תתנגד משום שתצטרך לוותר על זהותה ולהיבלע בגוף גדול יותר".

      IP: 109.67.197.146 דווח על תגובה זו

  • 120.

    רכבת לאילת

    רוני, 11/02/13 09:59

    הכל קישקוש בלבוש, עדיף להשקיע את הכסף שלנו (משלמי המיסים) בתשתיות כולל רכבת לאילת מאשר לבזבז את כספי המיסים על פוליטיקה וסחטנות מפלגות.

    IP: 109.67.197.146 דווח על תגובה זו

  • 119.

    instead of railway - waterway

    samklee, 11/02/13 09:14

    it will cost billions but a waterway to compete witrh suez canal also will bring a lot of revenues and make egypt go down on it's knees for israel not to do it

    IP: 81.242.165.2 דווח על תגובה זו

  • 118.

    רק שתדעו שגם לרכבת המהירה בין ירושלים לתל אביב התנגד האוצר בעבר.

    אמיר, 11/02/13 08:48

    הם אמרו שהפרויקט לעולם לא יחזיר את ההשקעה בו.
    אבל מה לעשות שלמדינה יש אינטרסים נוספים מלבד כלכליים.
    והחיבור בין ירושלים לתל אביב כמו גם בין אילת לתל אביב הוא אינטרס לאומי שישנה את פני ההתיישבות בארץ, ובתורו יביא לשינויים כלכליים שגם בכירי האוצר והאנשים המוכשרים ביותר ברשות הטבע וגנים לא יכולים לחזות.

    IP: 46.210.106.46 דווח על תגובה זו

    • מה בדיוק תרמה הרכבת לירושלים? (ל''ת)

      מישהו, 11/02/13 10:20


      IP: 132.66.236.127 דווח על תגובה זו

    • כן? באיזה מחיר בדיוק בנו את קו הרכבת החדש בין ת"א לירושלים?

      malkush, 11/02/13 14:43

      ואיזה בדיוק שינויים כלכליים והתיישבותיים הוא הביא?
      חוץ מזה שלאנשים קצת יותר קל להגיע לעבוד בירושלים בלי לגור בא, מה שמשאיר את העיר עוד יותר לחרדים. ובכל זאת רב האנשים מגיעים אליה עם רכב פרטי ואוטובוסים.
      סביר להניח שגם פרויקט מגלומני כזה לא ישפיע יותר מידי, ובטח גם ימשך שנים רבות, כנהוג במקומותינו.
      חוץ מפגיעה סביבתית זה לא יתן הרבה.

      IP: 91.135.109.37 דווח על תגובה זו

  • 117.

    stupid assess

    dd, 11/02/13 08:15

    only taking freight will be cost effective do not listen to mr maoz he is one big idiyot!!! only MR fisher is a real economist all the rest are blabla bla

    IP: 66.229.209.148 דווח על תגובה זו

  • 116.

    לרשות הטבע והגנים יש הרבה כסף לבזבז על דוחות מוזמנים

    גילבוע, 11/02/13 07:06

    רכבת זה עסק כלכלי?
    מישהו מדד את התועלת מפיתוח ישובים לאורך המסילה?
    חישוב קר של מספר נוסעים, לפי זה בונה רשות הגנים את התזה שלה? אפילו לא ציינו על פני כמה שנים.
    למה להתנגד לרכבת? איזה פגיעה אפסית בנוף!
    החברים בחוג לגיאוגרפיה בהם פייטלסון מתנגדים לכל דבר שמריח רכבת. גם בגוש דן הם יאמרו לך שעדיך אוטובוס. לא יודע מי מצוטט אותם. היו יכולים לראיין הרבה אנשים אחרים.

    IP: 85.250.8.204 דווח על תגובה זו

  • 115.

    כל המדינה הזו עסק לא כלכלי. הקמנו ארץ חדשה וההשקעה לא תחזיר את עצמה. (ל''ת)

    ג'וק, 11/02/13 06:44


    IP: 109.67.174.156 דווח על תגובה זו

  • 114.

    איפה ההגיון?

    מיקי, 11/02/13 04:39

    לחבר את אילת, ואני אומר גם את קרית שמונה למרכז עם רכבת זו לא עדיפות עליונה? לא משנה מה תגידו, מה הנזק, כמה יעלה, זה היה צריך לקרות מזמן. ראה ערך שווצריה, יפן.

    IP: 169.229.119.148 דווח על תגובה זו

  • 113.

    הירוקים תמיד משקרים כך היה עם כביש 6 אליו התנגדו

    רכבת ומייד כנסו כנסו, 11/02/13 00:16

    זוכרים את הפגנות הענק של החברה להגנת הטבע נגד כביש 6 ?
    זוכרים שצרחו כמה הכביש , כביש 6, מיותר?
    זוכרים את הפניות לבג"צ והטענות כי מספיק לנו כביש 2 ו-40
    הירוקים תמיד עצרו את הפיתוח בארץ
    והרכבת לאילת היא רק דוגמה נוספת.

    IP: 93.173.44.134 דווח על תגובה זו

  • 112.

    ממתי הירוקים מעדיפים משאיות שמזהמות אוויר וגורמות תאונות

    על פני רכבת שהיא כלי תחבורה הכי ירוק שיש?, 10/02/13 23:46

    וממתי רשות הטבע והגנים נהיו כלכלנים?
    אם כן, בענייני אקולוגיה יש להתייעץ עם משרד האוצר

    התחרפנו לגמרי

    IP: 46.116.223.230 דווח על תגובה זו

  • 111.

    מה עם החיסכון בדלק של רכבים ומטוסים ? את זה לא שיקללתם (ל''ת)

    כלכלנים אלעק, 10/02/13 23:42


    IP: 46.117.185.87 דווח על תגובה זו

  • 110.

    בלי חזון לא נגיע לשום מקום

    אסי ד., 10/02/13 23:15

    הסברים למה אי אפשר גם אני יכול לתת,
    הערכים המוספים של פרויקט גדולים מעלות ההקמה.

    IP: 87.68.19.66 דווח על תגובה זו

  • 109.

    פיתוח הנגב, תאונות דרכים, פיזור אוכלוסין, כלל התיירות בארץ ויחסי חוץ (ל''ת)

    ממש קטני אמונה וחזון צריך להכניס למשוואה גם את, 10/02/13 22:55


    IP: 62.255.70.227 דווח על תגובה זו

  • 108.

    מעניין י משלם על הכתבה, ארקיע? אגד? או ישראייר? (ל''ת)

    עוזי , 10/02/13 22:54


    IP: 79.181.142.221 דווח על תגובה זו

  • 107.

    אם לסכם את התגובות עם ישראל רוצה את הרכבת ולא מוכן לוותר על הנגב!

    לממשלה יש אור ירוק חזק לצאת לדרך, 10/02/13 22:52

    גם אני חושב שיישוב מסיבי של הנגב יאזן את מחירי הדירות ובכלל את הכלכלה, אין מה לדאוג ישראל לא תישאר בגודלה הנוכחי היא תגדל על חשבון המדינות השכנות המתחסלות מבפנים..רק קצת סבלנות !!

    IP: 94.230.82.152 דווח על תגובה זו

  • 106.

    לא הבנתי איזה טבע

    דניאל, 10/02/13 22:25

    מדובר על חול ואבנים עם כמה צבאים שאיתרע מזלם לחיות שם.

    IP: 109.186.38.171 דווח על תגובה זו

  • 105.

    השיקולים של סדן מתאימים לחנווני ביהופיץ - צריך ראש יותר גדול

    ייבנו עוד חדרי מלון באילת, ייפתחו את היישובים בדרך, 10/02/13 21:42

    כיום אין הרבה חדרי מלון באילת כי אין ביקוש, אשר חסום ע"י מספר מושבי הטיסה היקרים לאילת. במיוחד חסרים מלונות בדרג בינוני. כאשר אפשר יהיה להגיע ברכבת בקלות ייבנו עוד הרבה חדרים זולים יותר, אשר מתאימים לאוכלוסיה שמגיעה ברכבת.

    וכמובן ליד כל תחנה בדרכה של הרכבת תהיה התפתחות - כמו שקורה לכל יישוב המקושר היטב לשאר המדינה.

    בקיצור, אי אפשר לשקול לפי המצב כיום את מה שיקרה כאשר תהיה רכבת.

    IP: 77.125.123.105 דווח על תגובה זו

    • ואחרי כל זה מחירי הלינות באילת יהיו עצומים וכולם יקטרו ! (ל''ת)

      קורא, 12/02/13 11:02


      IP: 80.178.148.252 דווח על תגובה זו

  • 104.

    אנשים ללא חזון הם הרסניים. למזלנו בקום המדינה היו מספר אנשי חזון ולכן (ל''ת)

    אנו קיימים.ללא חזון יש רק כישלון והוא אופייני לקטנ, 10/02/13 21:26


    IP: 79.181.200.116 דווח על תגובה זו

  • 103.

    מי שמחפש תשובה לעניין לכתבה הלא רצינית הזו

    אוריה, 10/02/13 21:17

    ימצא אותה כאן:
    http://www.gplanet.co.il/prodetailsamewin.asp?pro_id=1564

    IP: 95.35.62.48 דווח על תגובה זו

  • 102.

    מעולה, אז ייבנו עוד בתי מלון (ל''ת)

    חושם, 10/02/13 20:50


    IP: 46.116.141.190 דווח על תגובה זו

  • 101.

    לעשות את קו הרכבת לאילת ולנמל אילת-נמל אשדוד בשיטת BOT (ל''ת)

    עוקף סואץ, 10/02/13 20:38


    IP: 79.176.14.137 דווח על תגובה זו

  • 100.

    מה לחברה להגנת הטבע ולחישובים כלכליים (ל''ת)

    דן, 10/02/13 20:25


    IP: 93.173.154.221 דווח על תגובה זו

  • 99.

    שוכחים את חסכון במיליארדים במחירי דירות ושכירות

    התמונה הכוללת, 10/02/13 20:09

    אלו שטוענים שרכבת היא בזבוז שוכחים את החסכון הענק לציבור במכוניות ודירות.

    IP: 84.109.161.47 דווח על תגובה זו

  • 98.

    יש לחשב כמה אנשים נמנעים מלהגיע לאילת בשל הדרך הארוכה

    הילה, 10/02/13 19:22

    מאוד על הכביש, שהחלופה שלה היא טיסה יקרה מאוד.

    זה נהדר לבני/ות נוער ולמשפחות.

    לדעתי כמות המבקרים באילת תכפיל את עצמה, בתנאי שמחירי הלינה במלונות והנסיעה ברכבת לא ינסקו לגבהים שיהפכו את הנסיעה לפחות כדאית מנופש בחו"ל.

    IP: 81.178.163.61 דווח על תגובה זו

  • 97.

    אבל ברור שמסלול הרכבת יעודד בניה

    פטריוט, 10/02/13 19:22

    של מפעלים ומגורים לאורך התוואי ובכך תגדיל משמעותית מאד את מספר הנוסעים. לא צריך להיות פרופסור כדי לראות זאת.

    IP: 2.55.69.17 דווח על תגובה זו

    • כדאי לקרוא לפני שכותבים

      פרופסור, 18/02/13 22:44

      היתרון של פרופסורים שהם גם קוראים ולומדים לפני שהם מביעים עמדה. לו היית לומד קצת את הנושא היית רואה שבמאה השנים האחרונות הרכבת כמעט ולא משפיעה על התיישבות. אנחנו לא בתנאי המערב הפרוע.

      IP: 46.116.42.152 דווח על תגובה זו

  • 96.

    רכבת היא אלטרנטיבה גם למי שנוסע ברכבו הפרטי !!!

    רון, 10/02/13 18:47

    יש כמיליון מבקרים בשנה באילת.
    דלק ל- 1000 ק''מ בהנחה של 10 ק''מ לליטר זה 100 ליטר כלומר כ- 800 ש''ח + 200 ש''ח בלאי לרכב
    כלומר מחיר לנסיעה למבקר יכול להיות כ- 250 ש''ח שזה מאתיים וחמישים מיליון ש''ח הכנסות לשנה רק מנוסעי רכב פרטי.... בהחלט יכול להיות כדאי לטווח ארוך ...

    IP: 46.116.100.9 דווח על תגובה זו

  • 95.

    זה יפתח את התעשייה ויתרום למדינה. וזה יגדיל את תנועת הסחורות!

    ברק, 10/02/13 18:40

    לא ברור אם הם לקחו בחשבון את הוצאות הדלק של הספינות שנאלצות לנסוע דרך תעלת סואץ או שרק את עלות המעבר (אגרה).
    לא מאמין להם.
    if you build it they will come
    אם תהייה רכבת לסחורות הספינות יגיעו.
    זה יקצר את זמני המשלוח מאסיה לאירופה וישראל תקבל מיסי נמל ותשלום עבור שינוע מאילת לאשדוד או חיפה.

    IP: 62.90.10.11 דווח על תגובה זו

    • כמה חברות תפרוקנה באילת, אח"כ רכבת אח"כ באשדוד ולהפליג הלאה ? (ל''ת)

      קורא, 12/02/13 11:04


      IP: 80.178.148.252 דווח על תגובה זו

  • 94.

    השטויות של פרופסור סדן כותב אינן עולות בקנה מידה אסטראטגי

    אלי, 10/02/13 18:35

    אם יחברו בין נמלי אילת ואשדוד , ארץ ישראל תחזור להיות העורק התחבורתי העיקרי לאירופה מהמזרח הרחוק , אניות יעגנו בנמל אילת יעבירו סחורות ברכבות מהירות לנמל אשדוד והמדינה תרוויח מהשינוע מליארדי דולרים שהולכים היום למצרים .
    המצב במצרים לא יציב פוליטית ורק אנחנו נרוויח מכך ...
    לגבי רכבת נוסעים אכן אין מידע עד כמה יש צורך כלכלי לכך ...אבל רכבות משא הן צורך כלכלי ממדרגה ראשונה .
    לא לתת לא לסינים , לא לצרפתים , ולא לספרדים לבנות לנו , עם ישראל יכול לעשות זאת לבד ! הסינים , הספרדים , והצרפתים תמיד מצביעים נגד ישראל בכל ענין יש מחיר תמורת הפוליטיקה הרקובה שלהם אז שישלמו אותו .

    IP: 109.66.110.75 דווח על תגובה זו

    • אתה צודק 100%!! (ל''ת)

      הילה, 10/02/13 19:25


      IP: 81.178.163.61 דווח על תגובה זו

    • כשאוניה מפליגה ישירות דרך סואץ מה האינטרס להיכנס לאילת ? (ל''ת)

      קורא, 12/02/13 11:05


      IP: 80.178.148.252 דווח על תגובה זו

    • חלומות באספמיה (ל''ת)

      כלכלן, 18/02/13 22:45


      IP: 46.116.42.152 דווח על תגובה זו

  • 93.

    לביבי לא איכפת העיקר שהרכבת תישא את שמו העלוב

    יייייייייייישששששששש, 10/02/13 18:26

    מצידו שלא יהיה טבע העיקר השם שלו ושל שרהלה

    IP: 81.218.8.169 דווח על תגובה זו

    • ואתה עלוב מצדד בקרטל הירוקים שנלחם נגד סלילת כביש מס 6 בטענה שהוא מיו (ל''ת)

      הירוקים = עוצרים פיתוח, 11/02/13 00:22


      IP: 93.173.44.134 דווח על תגובה זו

  • 92.

    רכבת כזו יכולה לחסוך שדה תעופה

    אוליבר טוויסט, 10/02/13 18:24

    לפי התכנון צריך שדה חדש לאילת. אם יקימו אותו כך שיוכל לקלוט מטוסים גדולים, הרי שבעת בעית מזג אויר בבן גוריון, המטוסים ינחתו האילת, והנוסעים יגעו למרכז ברכבת. כך ייחסך הצורך בשדה תעופה מיוחד לעיתות חרום בנבטים.

    IP: 79.176.6.216 דווח על תגובה זו

  • 91.

    טיסה זה הפיתרון הכי טוב להגיע לאילת

    רועי, 10/02/13 18:17

    40 דקות ואתה באילת

    IP: 79.181.163.16 דווח על תגובה זו

    • יש לך שדה תעופה על יד הבית? לא. אז כמה זמן תהיה בדרך?

      איציק, 10/02/13 21:34

      נניח, במקרה הטוב, חצי שעה. וכדי לעלות לטיסה, אתה צריך חהיות בשדה לפחות רבע שעה לפני הטיסה?כבר הגענו ל- 40 + 30 + 15 דקות, כלומר, הטיסה לאילת 85 דקות, שזה שעה ו- 25 דקות.חביבי, באירופה, ביפן, בסין - רכבות מהירות ומודרניות במקום טיסות - התפרון המועדף.

      IP: 93.172.167.23 דווח על תגובה זו

  • 90.

    למה לא לסלול את המסילה בשטח שהמדינה מתכוונת להעביר לידי הבדואים??? (ל''ת)

    במדינה בה הטירוף חוגג אפשר להכניס מעט שכל ישר, 10/02/13 18:09


    IP: 213.113.52.241 דווח על תגובה זו

  • 89.

    לרכבת יש משמעויות הרבה מעבר לחישובים כלכליים!!

    איתן, 10/02/13 18:08

    חברים הגיע להבין משהו. מדינצ ישראל היא לא מדינת תל אביב והיא לא מסתכמת רק בין גדרה לחדרה.

    60% משטחי המדינה נמצאים בנגב! הנגב כיום לא מיושב ונשלט ברובו ע"ףי הבדואים. כל יום שעובר הנגב יותר ויותר מתרחק ממדינתו.

    על מנת סוף סוף להתחיל ולקיים את חזון בן גוריון, מדינת ישראל חייבת רכבת איכותית ומהירה שתחבר את מרכזה לנגב.

    כמה חדרים יש בבית מלון באילת ממש לא איכפת לי. גם ככה הגיוני שבעתיד ייבנו עוד חדרי מלונות. מה שאיכפת לי ולמדינת ישראל זאת ההגירה החיובית שתתחיל בקרוב לנגב אחרי שתוקם רכבת שתחבר את הנגב עם המרכז.

    30 מליארד שקל? אני אומר גם 60 מליארד הכסף הזה שווה.

    יאללה לעבודה!

    IP: 109.64.57.172 דווח על תגובה זו

    • -הצעד הראשון וההכרחי להפריח את הנגב

      jחמישה שאול, 10/02/13 20:12

      כדי לאפשר לאנשים לחשוב להתישב בנגב -חיבים לבנות כמה תשתיות הכרחיות-במצב הקיים -הנגב מנותק ומרוחק-כל הכבוד לכל תושבי הנגב שהם יושבים שם ומצליחים להתקיים-רכבת היתה עוזרת להם מאוד בשינוע מוצרים ובזמני הגעה לשירותים במרכז-ובמקביל-מאפשרת להרבה משפחות לעבור לנגב ולעבוד משם

      IP: 212.143.118.196 דווח על תגובה זו

  • 88.

    דייי עם ההפחדות ! שיטת ביבי בום . (ל''ת)

    m, 10/02/13 18:03


    IP: 37.142.136.250 דווח על תגובה זו

  • 87.

    היו צריכים לבקש מהאברהם אבינו "ארץ כנען" ללא רמת הנגב (ל''ת)

    יותר זול לנסוע במסילת הברזל החיג'זית של העות'מנים, 10/02/13 17:55


    IP: 62.219.180.180 דווח על תגובה זו

  • 86.

    רכבת לאילת???? לבאר שבע זה עדיין כמו בשיר של אריק לביא (ל''ת)

    וציק ציק צק ניתוק קוו כל שבועים לצורך עבודות, 10/02/13 17:21


    IP: 62.219.180.180 דווח על תגובה זו

  • 85.

    לא שכנעתם

    אמיר מנדלבאום, 10/02/13 17:02

    אין פה שינוע שזה לא כלכלי

    IP: 79.180.187.117 דווח על תגובה זו

  • 84.

    שכחו לציין שעלות נסיעה צפויה להיות סביב 600 ש"ח הלוך חזור

    עמית, 10/02/13 16:50

    במחיר כזה כבר עדיף לקחת טיסה. אותו הזמן בסכום דומה.

    IP: 193.43.246.250 דווח על תגובה זו

    • כן אבל יהיו תחנות בדרך וגם האזורים בדרך לאילת ירויחו מהענין (ל''ת)

      שרון, 10/02/13 17:24


      IP: 84.228.185.106 דווח על תגובה זו

    • מאין הבאת את המחיר? (ל''ת)

      איציק, 10/02/13 17:43


      IP: 93.172.167.23 דווח על תגובה זו

    • את מכוונת ל-60 שקל? (ל''ת)

      חיים, 10/02/13 20:45


      IP: 94.6.66.161 דווח על תגובה זו

  • 83.

    שנים מבטיחים רכבת תחתית בתל אביב ואין כלום,עכשיו גם ימנעו רכבת לאילת

    ישראל =התחבורה הציבורית הגרועה בעולם, 10/02/13 16:30

    מבחינת התחבורה הציבורית המצב במדינת ישראל גרוע כמו המצב בנחשלות ביותר מבין מדינות העולם השלישי.

    IP: 109.67.140.143 דווח על תגובה זו

  • 82.

    פרויקט חשוב מאוד !!!!!!

    עומרי, 10/02/13 16:25

    ברגע שיבנו את המסילה עד לאילת היכולת הכלכלית של ישראל תגדל עוד יותר.
    אני מציע גם בנייה של עוד עיר בין דימונה לאילת שתהיה עיר של עסקים והימורים בסגנון לאס וגאס הישראלי.
    תחשבו על זה

    IP: 85.64.62.252 דווח על תגובה זו

    • עומרי !האם גם הרצל תכנן עיר בסגנון לאס ואגס מדרום לדימונה? (ל''ת)

      מקס נורדאו, 10/02/13 17:23


      IP: 62.219.180.180 דווח על תגובה זו

      • בלאס ווגאס היו מעט יהודים (גנגסטרים) בעלי חזון והרבה גוים שעזרו להם (ל''ת)

        אנחנו הישראלים לא מבינים שיותר מגיי חכמים, 10/02/13 19:12


        IP: 213.113.52.241 דווח על תגובה זו

  • 81.

    קו הרכבת הזה חשוב מאוד לישראל ! צריכים להכין את הנגב להתיישבות

    איתי, 10/02/13 16:00

    כדי לאפשר הקמת עיר נוספת בנגב בין אילת לדימונה יש להקים את קו הרכבת.

    IP: 46.116.184.61 דווח על תגובה זו

  • 80.

    מקבל מימון מחברות האוטובוסים ומחברות התעופה לטרפד את הפרוייקט

    חכם מימון, 10/02/13 15:58

    הרי הרכבת הזו תחסל את קווי האוטובוס המבחילים וקווי התעופה היקרים
    הרכבת תקשר בין נמל אשדוד לנמל אילת ותקצר את תנועת הסחורות מאסיה לאירופה !
    אין דבר אחד שיכול להצדיק אי הקמת הרכבת המהירה והמשוכללת לאילת ! זהו פיתרון שיהיה מוכן לקראת העתיד בו יחיו במדינת ישראל כ 20 מיליון איש וכמובן ל 100 השנים הבאות

    IP: 46.116.184.61 דווח על תגובה זו

    • למה, הרכבת תפעל כל חצי שעה ? (ל''ת)

      קורא, 12/02/13 11:13


      IP: 80.178.148.252 דווח על תגובה זו

  • 79.

    מסילה הלוך מסילה חזור "תתחרה גיאופוליטית" "עצמאות כלכלית"??

    ברצינות?, 10/02/13 15:35

    סגירת סואץ תהיה עילה למלחמה גם עם רכבת..

    לא שלא אמורות להיות רכבות לגשר על מרחקים-
    אבל עושה רושם שהפרוייקט גדול על ישראל,כלומר על חשבון מה התיקצוב, גם לשים לב שנהיה פה הרגל "הערכות יתר/חסר" בסדרי גודל גדולים מדי,לעתים קרובות מדי.

    IP: 109.65.135.205 דווח על תגובה זו

  • 78.

    הארץ הזו צריכה מסלולי אופניים (ל''ת)

    בחור, 10/02/13 15:24


    IP: 84.229.173.188 דווח על תגובה זו

  • 77.

    פעם דיברו על רכבת מאשדוד לאילת ומובארק המצרי התנגד נחרצות בגלל סואץ.

    אייל, תל אביב-יפו, 10/02/13 14:47

    משהו לא ברור בסיפור הזה. רכבת מאשדוד לאילת יכולה להוות תחתליף במצבים רבים להפלגה דרך תעלת סואץ, ומפחידה מאוד את המצרים בגלל זה. מדובר בפריקת מכולות בנמל אשדוד, שינוע ברכבת לנמל אילת והעמסה שם על אוניות שפניהן למזרח. מדובר גם בשינוע בכיוון ההפוך. זה יכול להוות מקור הכנסה אדיר המאפשר לחברות הובלה בינלאומיות לשנע ביתר יעילות מכולות מאירופה למזרח ובחזרה, ולשים את ישראל על המפה העולמית כתחליף לתעלת סואץ. נושא הובלת הנוסעים ברכבת לאילת הופך לעניין משני ביחס לאותו מיזם.

    מה לא כלכלי בזה, אלה אם כן מדובר כיום על תוואי אחר?

    IP: 193.200.150.82 דווח על תגובה זו

    • פשוט, יותר זול להעביר מכולות דרך סואץ מאשר דרך הרכבת, וגם יותר מהיר (ל''ת)

      עמית, 10/02/13 16:52


      IP: 193.43.245.250 דווח על תגובה זו

      • לא כשיש (בממוצע) תור של 3 ימים לעבור את תעלת סואץ... (ל''ת)

        בן אדם, 10/02/13 17:57


        IP: 79.183.220.102 דווח על תגובה זו

  • 76.

    וחיי אדם שהרכבת הזו תציל???? (ל''ת)

    את זה לא חישבתם, 10/02/13 14:25


    IP: 79.181.100.96 דווח על תגובה זו

  • 75.

    מי צריך רכבת לאילת (ל''ת)

    אבי, 10/02/13 14:06


    IP: 109.186.128.212 דווח על תגובה זו

    • אני למשל. קשר יעיל של אילת למרכז הארץ הוא דבר חיוני -

      צביקה, 10/02/13 16:16

      למטענים וגם לנוסעים.
      פתיחת קו הרכבת לירושלים ב- 1892 האיץ את התפתחותה בצורה דרמטית.

      IP: 212.179.165.129 דווח על תגובה זו

  • 74.

    למי אכפת, בכל מקרה במדינה שלנו הרכבת לא תושלם ב-20 שנים הקרובות (ל''ת)

    יונתן, 10/02/13 13:50


    IP: 193.238.191.86 דווח על תגובה זו

  • 73.

    למה דווקא רכבת אדומה ומגעילה, ועוד על שתי קומות? תלמדו קצת

    אנחנו לא קומוניסטים..., 10/02/13 13:42

    מאירופה. אפילו בסין אין רכבות על שתי קומות.אפשר להוסיף קרונות לפי הצורך.

    IP: 84.238.46.5 דווח על תגובה זו

  • 72.

    וובכן הפתרון הוא:

    אנונימי, 10/02/13 13:22

    חפירה של מנהרה מן המרכז בעומק 30 מטר מטה מתחת לאדמה - ובעצם יצירת רכבת תחתית לאילת !

    זה הפתרון הכי טוב

    IP: 84.229.173.188 דווח על תגובה זו

  • 71.

    נמאס מהירוקים המדכאים התפתחות

    הגיון, 10/02/13 13:22

    מי שישמע יש לנו סוואנות של אפריקה במדבר

    IP: 62.219.198.6 דווח על תגובה זו

    • אין להם בעיה למשל שהבדווים יקבלו חצי מהנגב (ל''ת)

      שקד,ירושלים, 10/02/13 18:11


      IP: 85.65.88.16 דווח על תגובה זו

  • 70.

    תשמרו את הכתבה הזאת ותעינו בה עוד 15 שנה.... ותגלו שזה היה שווה. (ל''ת)

    אופטימיסט, 10/02/13 12:49


    IP: 84.111.173.200 דווח על תגובה זו

  • 69.

    אם הנסיעה תהיה שעתיים,אנשים יסעו גם ליום אחד לבלות שם (ל''ת)

    אורנה, 10/02/13 12:22


    IP: 212.29.198.117 דווח על תגובה זו

  • 68.

    מוטציה חדשה - חזירים ירוקים (ל''ת)

    שווינשטייגר - לאלף את החזירים, 10/02/13 11:59


    IP: 81.218.26.138 דווח על תגובה זו

  • 67.

    קודם תדאגו שתהיה סיבה לסוע לאילת.. (ל''ת)

    שמורת ערסים, אולי?, 10/02/13 11:29


    IP: 80.179.198.213 דווח על תגובה זו

  • 66.

    אם נהגי המשאיות לא יתארגנו ..רכבת לאילת תפטר אלפי נהגים

    נהג משאית חבר הסתדרות, 10/02/13 11:14

    באמריקה בסיס הקפיטליזם .הרכבות מאבדות מחשיבותן והמשאיות חוזרות להיות מלכות התחבורה ..

    IP: 89.139.177.143 דווח על תגובה זו

    • תרגע , עד שתהיה רכבת לאילת יגמר כל הדלק בעולם ויותר בטוח (ל''ת)

      שלא יהיו משאיות עם נהגים, 10/02/13 18:00


      IP: 77.126.235.77 דווח על תגובה זו

    • פחות משאיות = פחות תאונות קטלניות= יותר בטיחות (ל''ת)

      כן רכבת לאילת, 10/02/13 23:32


      IP: 46.116.223.230 דווח על תגובה זו

  • 65.

    רכבת לאילת טובה רק למליונרים היבואנים והיצואנים דרך אילת (ל''ת)

    כלכלה קפיטליסטית ארורה, 10/02/13 11:08


    IP: 89.139.177.143 דווח על תגובה זו

  • 64.

    מוטב לפרופסור שימשוך את הדו"ח לגריסה מיידית

    ירוק עד, 10/02/13 10:47

    ואח"כ יצא וילמד איזו פריחה כלכלית יש בכל מקום בעולם בו הרימה רשת רכבות.
    לנוף ולטבע יש אינסוף פיתרונות יעילים שלא יפגעו בהם.

    IP: 84.228.45.77 דווח על תגובה זו

  • 63.

    אנשים בלי מעוף, גם על כיפת ברזל היו אותם תלונות ,,,,,,,,,,

    SHEZ, 10/02/13 10:39

    לא כדאי כלכלית??????. הגיע הזמן לחבר את אילת למדינה .
    ההסטוריה מלמדת שלאן שהגיע רכבת הגיע סיגסוג כלכלי -בכל בעולם!

    IP: 62.219.228.168 דווח על תגובה זו

  • 62.

    תעלת סואץ מכניסה 5 מיליארד $ בשנה

    דני, 10/02/13 10:25

    מעבר מכולות יכניס כסף למדינה ויתן ערך מוסף אסטרטגי חשוב

    IP: 84.228.214.214 דווח על תגובה זו

  • 61.

    נשמע מוזר שרשות הטבע והגנים טוענים שזה לא כדאי כלכלית..

    אור, 10/02/13 09:34

    מי מריח מניע נסתר .. ?

    IP: 212.29.192.202 דווח על תגובה זו

    • יש לבדוק האם הקרן החד"שה (והתועבת) לא דחפה את כפותיה המזוהמות גם לשם

      ר.בקצה, 10/02/13 16:27

      ..כל ארגוני הירוקים השונים מרובבים באנשי הקרן החד"שה הפועלים לעצירת ההתיישבות היהודית בפריפריה (וקידום זו הבדואית).
      למשל, יו"ר התאחדות כל הארגונים הירוקים הוא הנאוריסט מוסי רז, שניסה להכנס לכנסת ברשימת מרצ.

      IP: 212.199.58.34 דווח על תגובה זו

  • 60.

    החזון הלאומי נדרס היום ע"י בעלי אינטרסים שאתמול התעשרו ממנו (ל''ת)

    משה, 10/02/13 09:28


    IP: 79.179.51.133 דווח על תגובה זו

  • 59.

    השווי הכלכלי של מוות בכביש של איש צעיר הוא כ 1-10 מיליון ש"ח

    נקודה למחשבה, 10/02/13 09:27

    ובמילים אחרות כמה מקרי מוות או פציעות (שזה לעיתים יקר יותר ממוות !) נחסוך בזכות הרכבת?

    וזה עוד לפני שמשקללים זיהום אוויר, עלות הון \\ ריבית נחסכת בזכות שינוע ושטעון מהירים מאד בין הים התיכון למזרח הרחוק, הורדת מחירי הדיור (פתאום ב"ש פרבר של ת"א) ועוד ועוד.

    IP: 93.173.241.102 דווח על תגובה זו

  • 58.

    חייבים לפתוח בכל בית מלון קזינו ואז כדאי יותר. (ל''ת)

    וקדימה להתחיל לבנות ולא לדבר הרבה., 10/02/13 09:11


    IP: 37.142.181.62 דווח על תגובה זו

  • 57.

    חלם ואינטרסנטים. בכל העולם רכבות מפריחות שממה, רק אצלנו "נזק"

    רובן, 10/02/13 09:06

    בסיאול הקימו תשתית למופת של רכבות תחתית בחמש שנים! שיביאו אותם לבנות לנו תחתית בתל אביב ויפנים לרכבת נורמלית לאילת ונגמור את זה.

    IP: 79.179.215.17 דווח על תגובה זו

  • 56.

    סקר מוזמן מראש על ידי בעלי עניין, גם להקים את המדינה זה לא

    רון, 10/02/13 09:05

    כלכלי - ופוגע בסביבה ....

    IP: 62.159.77.165 דווח על תגובה זו

  • 55.

    איכשהו, דו"ח כלכלי של רשות הטבע והגנים לא עושה עלי רושם

    זוהר, 10/02/13 09:04

    ברור שיש להם מטרה והיא לא כלכלת ישראל.

    IP: 80.179.125.66 דווח על תגובה זו

  • 54.

    בימקום הפרויקט הזה תבצעו את פרויקט תעלת הימים (ל''ת)

    פקק תנועה , 10/02/13 08:58


    IP: 132.68.4.115 דווח על תגובה זו

  • 53.

    הגופים הירוקים עושים נזק אדיר למדינה לצד פעילותם הטובה

    ישראלה, 10/02/13 08:51

    הגופים הירוקים צריכים להבין שאנו חיים במאה ה-21. האם מישהו מעלה על דעתו לבטל את כביש 6? אתם יודעים איזו פעילות אדירה פעלו הירוקים נגד סלילת הכביש הזה?
    האם מישהו מעלה על דעתו איך היה נראה היום כביש החוף ללא כביש 6?
    יש גם מגבלת תקציב. נכון, צריך להשתדל לפגוע כמה שפחות בסביבה והמודעות לכך היום היא גבוהה ומבורכת, אבל די להתנגדויות המטופשות בגלל כל גשר או כל מנהרה. צריך לאזן בין הצרכים שלנו כחברה, בין התקציב העומד לרשותנו כדי לממש צרכים אלה ולבין שמירה על הסביבה. התחשבות רק בסביבה היא מטופשת ועיוורת. היא יקוב הדין את ההר והיא בלתי מציאותית

    IP: 109.67.203.71 דווח על תגובה זו

    • מילים כדורבנות אמרת. קלעת לדעת רוב האזרחים. (ל''ת)

      דני, 10/02/13 09:10


      IP: 194.90.37.90 דווח על תגובה זו

    • מומלץ לקריאה !

      עובר אורח, 10/02/13 10:31

      כביש הערבה מסוכן מאוד.
      תואי הרכבת יחסוך קורבנות אדם ונזקים כספיים רבים.

      IP: 93.172.178.222 דווח על תגובה זו

    • צודק ! להוציא את הירוקים מחוץ לחוק !

      עופר, 10/02/13 16:20

      לא מבינים את מצוקת העם בדיור ופרנסה.
      גם מתנגדים לבניה בגובה שיכול להוזיל את מחירי הדיור

      IP: 46.116.148.156 דווח על תגובה זו

      • הם מביניהם היטב, אלא שמדובר בשלוחות של הקרן החד"שה המתועבת

        ר.בקצה, 10/02/13 16:28

        ...הפועלת לעצירת התיישבות יהודית בפריפריה

        IP: 212.199.58.34 דווח על תגובה זו

  • 52.

    הטייקון רוצה רכבת למשאות שלו, הטייקון יקבל רכבת

    צפוני, 10/02/13 08:45

    כל טיעון אחר לא רלוונטי.

    IP: 84.108.138.168 דווח על תגובה זו

  • 51.

    וזה שפרוייקט מסוג זה ייפרנס די הרבה אנשים לאורך שנים לא מספיק חשוב? (ל''ת)

    לפעמים צריך גם עבודות יזומות וזה עדיף על דמי אבטלה, 10/02/13 08:43


    IP: 24.184.199.61 דווח על תגובה זו

    • סינים יבנו את זה עיוני - סינים!

      צ'אנג, 10/02/13 09:05

      זה עבודות יזומות בשכר מיני-מינימום לסינים.

      IP: 147.236.138.214 דווח על תגובה זו

      • גם סינים צריכים לאכול , חומרי גלם, הובלות,וכו' (ל''ת)

        shez, 10/02/13 10:36


        IP: 62.219.228.168 דווח על תגובה זו

        • בדיוק! וחוץ מהסינים יש עבודה לעשרות אנשים מסביב, אז די להטעיות

          זה פרוייקט חשוב שצריך לקדם אותו והוא גם ישתלם, 11/02/13 08:57

          ומה האלטרנטיבה? לא לעשות כלום? להשאיר את הנגב שומם?
          אה, כן, העיקר שלחיות הבר יהיה מקום.

          IP: 24.184.199.61 דווח על תגובה זו

  • 50.

    דו"ח מוזמן שלא מוכיח שום דבר משום שהוזמן בידי גורם אינטרסנטי.

    אזרח, 10/02/13 08:42

    לא יכול להיות שהרכבת לאילת לא תהיה כלכלית, היות ששינוע הסחורות ברכבת זולה עשרות מונים משינוע הסחורות במכוניות. לכן גם אם מוציאים את הצד התיירותי של העניין - כלומרת הגברה משמעותית של ההגעה לאילת גם של ישראלים וגם של התיירים - הרכבת חייבת להיות כלכלית. נכון, שכמה נופים עלולים להפגע, אבל בני אדם חשובים יותר. שלא לדבר על כך, שאולי פעם הרכבת הזאת תמשיך למצרים ולירדן...

    IP: 212.143.122.4 דווח על תגובה זו

  • 49.

    מיקור חוץ. כמו כביש 6 ומנהרות הכרמל.

    אורן כץ, 10/02/13 08:39

    שיעלה מיליארדים.
    לא למשלם המיסים.

    IP: 213.57.245.140 דווח על תגובה זו

  • 48.

    לא להקשיב לקצרי הרואי ואומרי הלא

    בועמבר, 10/02/13 08:37

    הרכבת לאילת תשנה את מדינת ישראל. כל הייבוא העולמי שתלוי כיום בשגיונות האחים המוסלמים יקבל נמל בטוח תרתימשממע. ביחד עם המסילה יגיע גם פיתוח תיירותי אדיר, כולל קזינו באילת ומספר התיירים פנים וחוץ שישתמשו ברכבת יעמוד על מיליונים רבים בשנה. כן לרכבת, כן לפיתוח וכן לעתיד מזהיר!

    IP: 84.111.215.171 דווח על תגובה זו

  • 47.

    מטומטמים= ימנים

    דני, 10/02/13 08:32

    כל הימין המפגר כרגיל קופץ "למען הציונות! למען הכלכלה!"
    מבלי לחשוב רגע למה בכלל צריך רכבת לאילת הא? למה?
    פעם בשנה אנשים יורדים לאילת (במקרה הטוב). אתם הייתם יןרדים עם כל המזןודות ברכבת? מה פתאום. או טיסה או רכב.
    דבר שני, את מי הרכבת הזו תשרת? את האילתים? מה, עו"ד יסע ברכבת שעתיים וחצי (במקרה הטוב) עד באר שבע (שגם מלאה באבטלה) בשביל לעבוד בשכר מינימום? הרי ברור שכרטיס לרכבת יעלה יותר מ-50 שקל. תעשו לבד את החשבון כמה זה עולה בחודש.

    הרכבת הזו לא תשרת אף אחד. סתם תעלה מיליארדים ולא תיתן כלום.

    תחשבו על עצמכם ספציפית- האם אתם או החברים שלכם ירדו לאילת יותר בגלל שיש רכבת?

    IP: 79.180.213.249 דווח על תגובה זו

    • ומה עם שינוע סחורות מסין (תעלת סואץ) לאירופה, שהיום למצרים יש מונופול

      אור, 10/02/13 09:40

      למצריים יש מונופול על הקו הזה, ומצריים למקרה שלא שמת לב (או שלא בא לך לפתוח עיניים..) היא דיקטטורה שמנוהלת ע"י פנאטים דתיים.

      זה לא "רק" אינטרס כלכלי, אלה גם אינטרס פוליטי..

      אגב, הרכבת עובדת לשני הכיוונים, גם זרימת סחורות מאירופה לאסיה תעבור דרכינו.. עוד כמה שקלים בשנה לא..?

      IP: 212.29.192.202 דווח על תגובה זו

    • הרכבת תכניס עשרות מיליארדים משינוע סחורות

      נדב, 10/02/13 10:02

      מצרים במצב לא יציב ועתיד תעלת סואץ הוא לוט בערפל.
      חוץ מזה שלוקח שלושה ימים לעבור את התעלה ולסינים נמאס מזה. הם יוכלו לפרוק באילת ולהעמיס באותו יום בחיפה או אשדוד.

      עשרות מיליארדים הכנסות למדינה

      IP: 194.54.168.65 דווח על תגובה זו

    • זה לא הימין מפגר, זה אתה המפגר.

      יעל, 10/02/13 13:55

      הרכבת תחבר בין אילת ומדינת ישראל. הרבה מאוד אנשים יסעו (והרבה יותר) בזכות הרכבת. סחורות יוסעו דרך הרכבת ולא במשאיות. הרכבת תעשה רק טוב.

      IP: 79.182.199.107 דווח על תגובה זו

    • כרטיס לרכבת יעלה 600 ש"ח הלוך ושוב

      עמית, 10/02/13 16:55

      כך על פי תחשיבי האוצר, וזה עוד כולל סבסוד של המדינה להקמת הקו (כלומר רק עלות תפעולית). אני רוצה לראות אחד שיעדיף לשלם סכום כזה במקום לקחת טיסה.

      IP: 193.43.245.250 דווח על תגובה זו

      • עמית, גם בתי חולים "לא שווים כלכלית", לסגור גם אותם?

        אור, 10/02/13 17:54

        בכח לא להקשיב למה שכולם אומרים? בכח??

        IP: 212.29.192.202 דווח על תגובה זו

    • אילו היתה רכבת לאילת היתי נוסעת לשם יותר מפעם בשנה

      בעד רכבת לאילת, 10/02/13 23:40

      הרבה יותר נוח מרכב- לא מתעייפים מנהיגה בכביש משעמם ומסוכן, אפשר לנמנם בנסיעה, אפשר ללכת לשירותים, לילדים הרבה יותר נוח וכיף

      טיסה היא יקרה ומצריכה להגיע לנתבג - מי שגר דרומית לגוש דן זה סתם סיבוב מיותר

      ולא ברור לי על איזה נוף בראשיתי נלחמים?
      פיסה של חולות ואבנים, כאילו חסר חולות בנגב

      IP: 46.116.223.230 דווח על תגובה זו

  • 46.

    חייבים רכבת באילת - אילתית שמיואשת כבר מהנסיעות ! (ל''ת)

    opiey, 10/02/13 08:27


    IP: 46.117.100.200 דווח על תגובה זו

  • 45.

    כתבה לא הגונה ולדעתי מוזמנת

    אקולוג חובב, 10/02/13 08:26

    לכל מי שלא מאמין הכתבה הזו הוזמנה נערכה ומומנה על ידי חברות התובלה הגדולות שנעות על קו אילת מרכז הארץ.. אייך אפשר לטעון שכלי רכב אחד שאינו מזהם וירוק כמו רכבת זה הפסד ??? כל ישובי הערבה שותפים לכתבה הזו ההפסד שלהם מתיור מסעדות מדלק ושאר הדברים זועק לשמים מהכתבה הזו.תתארו לכם רכבת משא עם 100 קונטיינרים חוסכת 100 משאיות 12 תאונות וודאיות דבר שמעלה את החשד שעוד גורמים פיננסים מעורבים בסיפור. בכל העולם רכבות נוסעות במרחבי שמורות טבע ובערבות ומדבריות איפה הנזק ??? זו כתבה מוזמנת פרופר ..זה יהייה כייף גדול לעלות על רכבת בחיפה ואחרי 3 או4 שעות לרדת באילת. נמאסתם אינטרסנטים תנו לנו את היכולת לחיות כמו כל האנשים בעולם רכבת לאילת דבר חכם ניפלא כנל תעלת הימים

    IP: 109.67.20.11 דווח על תגובה זו

    • דבריך דברי טעם!

      יוני, 10/02/13 08:41

      מחזק בהחלט

      IP: 80.246.133.97 דווח על תגובה זו

    • אמת לאמיתה אמרת. (ל''ת)

      דני, 10/02/13 09:14


      IP: 194.90.37.90 דווח על תגובה זו

      • ודאי ודאי! חשבת שארקיע ואגד ושות' יכנעו ללא קרב?

        צביקה, 10/02/13 16:21

        כבר ארבעים שנה הם הודפים כל נסיון להקים את קו הרכבת הזה...

        IP: 212.179.165.129 דווח על תגובה זו

  • 44.

    רק בישראל ימצאו סיבה לא לפתח תחבורה ציבורית!

    נמאס!, 10/02/13 08:21

    רכבת לאילת אינה חשובה רק לגישה לאילת אלה לקירוב כל הנגב ואיזור הדרום בכלל למרכז הארץ!

    IP: 81.218.241.23 דווח על תגובה זו

  • 43.

    קודם שתהיה רכבת תחתית נורמלית בגוש דן אח"כ נדבר. (ל''ת)

    בנימין מאי, 10/02/13 08:19


    IP: 212.199.176.161 דווח על תגובה זו

  • 42.

    מי קבע שכל פרופסור חכם או ....

    שמואל, 10/02/13 08:01

    הלאה פרופסור מעניין מי שילם לך לכתוב שטויות. הנזק היחידי הוא אובדן הכנסות ממיסי דלק ששורפות משאיות אוטובוסים ומכוניות בדרך הארוכה לאילת

    IP: 79.183.197.100 דווח על תגובה זו

  • 41.

    איזו ראייה צרה

    אלון, 10/02/13 08:00

    הדו"ח בעייתי מעצם התבססותו על נתונים עכשויים. ברגע שתהיה מסילה, זה לא יהיה מופרך לגור בבאר שבע ולעבוד באילת, או ההיפך.
    ההתמודדות עם חיזוק הפריפריה באמעות חינוך וחיזוק התעסוקה נכשל פעם אחר פעם. המחונכים עוזבים והמעסיקים שקיבלו הטבות מהמדינה נעלמים ביום שגובה ההטבות יורד מתחת לסף מסויים, או שההפסדים כל כך גדולים שגם מה שהמדינה נותנת לא שווה כלום.
    כל מה שרוצה מי שחי בפריפריה זה אלטרנטיבות ואת זה ניתן יהיה לקבל רק במידה ויהיה חיבור אמיתי בין הפריפריה למרכז.

    IP: 192.114.162.210 דווח על תגובה זו

  • 40.

    הבדווים יגנבו את המסילה (ל''ת)

    גונב מתכות, 10/02/13 07:55


    IP: 79.181.174.134 דווח על תגובה זו

  • 39.

    הרכבת הייתה צריכה להיות כבר מזמן (ל''ת)

    amir, 10/02/13 07:47


    IP: 85.250.128.147 דווח על תגובה זו

  • 38.

    מגיני הטבע מנופפים דגל הגנה על קופת המדינה...חבל..אתם

    מיקי ג., 10/02/13 07:47

    סוגרים את המשרד שלכם...

    IP: 77.126.225.190 דווח על תגובה זו

  • 37.

    בבקשה איש משכיל לך הביתה

    רונן, 10/02/13 07:34

    הוא לא מבין כלום הוא מושתל של חברות התעופה
    ושל צי משאיות תעבורה לים המלח.הכול מאינטרס
    ולא חזון.יאלה רכבת לאילת פיתוח לנגב.
    חזון בן-גוריון.

    IP: 77.127.253.158 דווח על תגובה זו

  • 36.

    הרכבת ליאלת שגשוג אדיר!!! תלמדו כלכלה!!!

    ורד, 10/02/13 07:27

    הרכבת לאילת פריחה כלכלית, מי שאומר את ההיפך לא מבין מאומה בכלכלה!!! זו תהייה מתנה אדירה לאזרחים שזקוקים לרכבת כמו חמצן לנשימה,
    הרכבת ליאלת תהייה שיגשוג כלכלי אדיר לכל מי שיעסוק בתחום בכל המקצועות. עם פגיעה מזערית בתוואי.

    IP: 84.229.147.74 דווח על תגובה זו

    • כמה אנשים כבר גרים באילת?

      יהודה, 10/02/13 07:39

      את מי זה בדיוק ישרת?
      כמה מהלך כזה יכניס לכלכלה???
      בקיצור, מיותר לחלוטין!

      IP: 212.116.182.92 דווח על תגובה זו

  • 35.

    הרכבת מאוד כלכלית ותיצור תנופת פיתוח עד אילת !!

    עופר, 10/02/13 07:08

    הירוקים מזמינים סקרים מחמירים !ומוטים !רכבת חיונית לפיתוח הנגב הערבה ואילת!!!עכשיו קדימה לקירית שמונה!!!

    IP: 212.29.198.117 דווח על תגובה זו

  • 34.

    המפחידים

    מטולה, 10/02/13 06:54

    צריך לקרוא טוב טוב על איזה הנחות מסתמך הדוח ולהבין איך הגיעו למסקנות המוזרות האלו. זה כמו לירות חץ ואחר כך לסמן את הפגיעה. ניתן להגיע לכל תוצאה כאשר משחקים בהנחות המתאימות. בגלל שטויות כאלו דחו בזמנו את פרויקט תעלת הימים. כל פיתוח הקשור לנגב תמיד מתעוררים נגדו ומחפשים איך לא לעשות. עזבו אותנו כבר!!!!

    IP: 213.57.171.235 דווח על תגובה זו

  • 33.

    לא כל דבר הוא כלכלי

    מושון, 10/02/13 06:47

    לחבר את קצוות הארץ למרכז זה לא עניין כלכלי זה רצון וחזון לאומי. גם לטפל בהורינו המזדקנים זה לא כלכלי... הכי כלכלי זה להחזיק מערכת הפחדות ומלחמות כדי לשים את כל המשאבים שלנו בעוד טנקים, עוד פצצות, עוד מטוסים, עוד קצינים, עוד משכורות וכו׳. מאיפה הכסף? מכיסו המחורר של מעמד הביניים.

    IP: 95.35.62.36 דווח על תגובה זו

  • 32.

    אל תתרגשו כאן

    רמי, 10/02/13 06:21

    מדברים אינטרסנטים, לא מעניין אותם עלות כלכלית ואף אחד לא ביקש מהם לערוך חישוב כלכלי. חברות המפעילות טיסות הן שצועקות הצילו, חוצמזה קו רכבת לא חייב כלל להיות על בסיס כלכלי אלא חלק מתחבורה נורמאלית, כל אירופה מרושתת ברכבות . אז. אני מאשר להמשיך

    IP: 80.246.130.7 דווח על תגובה זו

  • 31.

    כביש 6 גם הפחידו אותנו הירוקים והיום הצלחה כלכלית מסחררת

    יוסי לוי, 10/02/13 06:05

    הירוקים = שמולאנים =משוגעים רוצים להרוס את כלכלת המדינה

    IP: 188.120.140.6 דווח על תגובה זו

    • זה העניין בדיוק. (ל''ת)

      השמאל יעשה הכל כדי להרוס את המדינה., 10/02/13 13:25


      IP: 84.238.46.5 דווח על תגובה זו

    • הצלחה כלכלית אבל אסון סביבתי

      מרקו, 12/02/13 03:16

      ויותר מזה - בעניין חיבור הפריפריה למרכז - הוא פתרון חלקי בלבד שמדיר את אלה מהפריפריה שאין להם כסף לתחזק מכונית. אם כבר היה עדיף להשקיע בתחבורה ציבורית.

      IP: 87.68.75.171 דווח על תגובה זו

  • 30.

    צודק 22, גם לגרעון בתקציב יש סיבה לפירסום.

    חיפני, 10/02/13 05:52

    כל מומחה בנושא כלכלה יודע שבנית כביש או מסילת ברזל יוצרת פעילות כלכלית סביב הדרך החדשה. ישובים חדשים נבנים כמו גם מיזמים כלכליים, עם כל הכבוד לפרופסור סדן שקיבל את שכרו ממי שקיבל. מסילת הברזל תיהיה הדבר הכי ציוני שיעשה בארץ. אה עוד דבר המדינה תצתרך לשמור על המסילה שהבדווים לא יגנבו את הברזל.

    IP: 213.57.245.162 דווח על תגובה זו

    • הבדויים יגנבו גם אם המדינה תשמור!! (ל''ת)

      דרומי, 10/02/13 07:33


      IP: 212.235.98.153 דווח על תגובה זו

  • 29.

    על אפם וחמתם של כל הירוקים - את הרכבת הזו חייבים להקים ....!! (ל''ת)

    כך אמרו גם על כביש 6 ...!!, 10/02/13 05:38


    IP: 77.127.33.67 דווח על תגובה זו

  • 28.

    בתבונה אבל רכבת!!! מדוע נותנים אדמות לבדווים? (ל''ת)

    רק רכבת, 10/02/13 05:32


    IP: 87.69.62.200 דווח על תגובה זו

  • 27.

    תעלה סגורה

    תושב הצפון, 10/02/13 04:36

    ומה יקרה שתעלת סואץ תסגר לאור מצב פוליטי רעוע במצרים!? מהיכן יגיעו סחורות ממזרח למערב?

    IP: 46.116.115.196 דווח על תגובה זו

    • אם המצרים ינסו לסגור את תעלת סואץ יהיה להם עסק עם סין.. נראה אותם.. :) (ל''ת)

      אור, 10/02/13 09:42


      IP: 212.29.192.202 דווח על תגובה זו

  • 26.

    הבת שלי נהרגה בתאונת דרכים בכביש הדמים לאילת. חייבים רכבת! (ל''ת)

    אם שכולה, 10/02/13 04:29


    IP: 84.111.155.220 דווח על תגובה זו

  • 25.

    הזייה ושמה מדינת ישראל

    אורי, 10/02/13 04:06

    ההזייה בכל התחומים
    מערכת החינוך
    חוסר התהליך המדיני
    המשך הבנייה בהתנחלויות שנפנה מתישהו
    ועוד ועוד
    ועוד ועוד

    ה ז י י ה@@@

    IP: 128.143.171.28 דווח על תגובה זו

    • אורי אנחנו הבנו שאתה שמאלני

      מוטי, 10/02/13 05:32

      אבל מדברים פה על רכבת לאילת לא על איזה כפר בגבול לבנון

      IP: 86.25.202.84 דווח על תגובה זו

  • 24.

    אה ולתת מאות אלפי דונמים לבדווים,אין נזק כלכלי וסביבתי,מסבנים אותנו (ל''ת)

    שקד,ירושלים, 10/02/13 04:04


    IP: 85.65.88.16 דווח על תגובה זו

  • 23.

    קרית שמונה לתל אביב בשעה

    מיקי, 10/02/13 03:33

    רכבת זה טוב. לכסות את ישראך ברכבות. ישראל קטנה מספיק כדי להפוך כל מקום לשעה מתל אביב ברכבת מודרנית (שין כאו סן?)

    IP: 169.229.119.148 דווח על תגובה זו

  • 22.

    רק דבר אחד: אם היו מחפשים התכנות כלכלית ב1948, לא היתה מוקדמת פה מדינה

    דוד, 10/02/13 02:53

    יש דברים שעומדים מעבר להתכנת כלכלית.
    ישנן השפעות נלוות לדברים, והחזר ההשקעה על מסילת הרכבת לא צריך להיות מיידי, זו השקעה שעשויה, צעד אחר צעד, להוביל ליישוב מוגבר של איזורי הדרום שאיש לא רוצה להגיע אליהם. אישית, הייתי עובר לגור באילת אם הנסיעה היתה לוקחת שעתיים לכל כיוון ובמחיר סביר (כבר התגוררתי שם בעבר וחוסר היכולת להגיע לעבודה בתחום שלי גרם לי לחזור למרכז).

    IP: 213.57.120.195 דווח על תגובה זו

  • 21.

    הכביש לאילת מסכן חיים -לא לשפוט הכל

    דרך החור שבגרוש, 10/02/13 02:41

    דרך החור שבגרוש
    וכשתהיה רכבת הנגב יתפתח ואילת תשגשג

    IP: 87.69.232.117 דווח על תגובה זו

  • 20.

    בטח לא משתלם לאגד ולארקיע (ל''ת)

    אורית, 10/02/13 02:41


    IP: 46.120.94.250 דווח על תגובה זו

  • 19.

    מכפר יונה לנתניה יותר ישוב דהייינו קווים קצרים מקשרים (ל''ת)

    אור עקיבא בנימינה, 10/02/13 01:59


    IP: 79.180.36.80 דווח על תגובה זו

  • 18.

    רכבת לאילת = נמל מחודש ויעיל יותר באילת = הוזלה בעלויות שינוע ו

    ו, 10/02/13 01:49

    = הורדת מחירים בסחורה מיובאת

    IP: 94.230.83.246 דווח על תגובה זו

  • 17.

    מגוחך שהרשות להגנת הטבע מתעסקת ביתכנות כלכלית של פרוייקט תשתיות

    , 10/02/13 01:46

    תגובת הממשלה קצרה וקולעת.
    אילו כלים יש בכלל לרשות להגנת הטבע לבדוק את היתכנות הכלכלית של הפרוייקט?
    את הנתונים, המספרים והיתכנות הכלכלית הם ממש לא אמורים לבחון. זה לא תחום המומחיות שלהם.
    הם אמורים לביות מומחים בשמירה על הטבע.
    הנימוק של שמירה על הטבע, די בו כשלעצמו כדי לשלול את הרצון שלי לפרוייקט, אבל עדיין לא השתכנעתי שיש לרשות הזאת את כל המידע ואת כל התמונה על הנתונים שצריכים לבדוק כדי לבחון יתכנות כלכלית של פרוייקט תשתיות, הנמצא בתחום המומחיות והאחריות של המשרד לתשתיות...
    שימשיכו להתעסק בשמירה על הטבע ולא בניתוח כלכלי

    IP: 84.111.132.172 דווח על תגובה זו

  • 16.

    לא יודע אם לתמוך במסילה או לא

    מרקו, 10/02/13 01:39

    אבל עושה רושם שמשרד התחבורה כבר החליט בשביל הממשלה, בלי לנסות לשמוע את ההשלכות.
    חבל.

    IP: 84.228.193.70 דווח על תגובה זו

  • 15.

    אפשר להתחיל במסילה לרכבת משא, ולהשאיר נוסעים להמשך (ל''ת)

    עיתונות יומית היא מטבעה שטחית, 10/02/13 01:24


    IP: 85.65.57.76 דווח על תגובה זו

  • 14.

    אז שהמדינה תספוג!

    ליאור, 10/02/13 01:21

    שמעתם פעם על מדיניות רווחה?
    מה זה פה ארה"ב? הממשלה תבנה רכבת רק אם זה יחזיר את ההוצאה?
    שתספוג. אנחנו משלמים ממיטב כספנו בשביל לחיות במדינה הזאת, תחבורה ציבורית סבירה זה מינימום שבמינימום.

    IP: 109.64.11.113 דווח על תגובה זו

    • ליאור מתי שתגיע למעמד שר האוצר או ראש הממשלה

      עני מרוד, 10/02/13 01:43

      אז תחליט אם ניתן להוציא כספים בלי לכסות את ההשקעה,עד אז תשלם לשלם מס ההכנסה ותשתוק...

      IP: 79.176.122.30 דווח על תגובה זו

      • איזה שטויות אתה מדבר, שתהיה בריא. (ל''ת)

        ליאור, 10/02/13 20:41


        IP: 109.64.11.113 דווח על תגובה זו

  • 13.

    בכל העולם יש רכבות לכל מקום שכוח אל אפילו במדינות העניות ביותר ..

    עומרי, 10/02/13 01:18

    כל הטענות הם מטעם הגופים בעלי אינטרס שזה לא יקרה , התועלת עולה על כל ספקולצית נגד ותביא את אילת והדרך אליה לנפלאות אדירות שכולנו בארץ נשמח עליה ונהנה ממנה לעולם טוב יותר , צאו לדרך ושאו ברכה .

    IP: 109.67.13.165 דווח על תגובה זו

  • 12.

    קשקוש ביבי לפני הבחירות וביבי אחרי הבחירות האיש שקרן ותחמן (ל''ת)

    בוחרי הליכוג אין רכבת לאלת מה לא ברור ביבי שקר, 10/02/13 01:16


    IP: 109.64.134.159 דווח על תגובה זו

    • דייי כבר!! ביבי כבר לקח את הבחירות

      יניב, 10/02/13 01:25

      תחכה עם התגובות האלה עוד 4 שנים לקראת הבחירות הבאות!!
      דרך אגב
      1 מכל 4 שהצביעו בבחירות בחרו בביבי....

      אז בבקשה תמצא משהו יותר מעניין לעשות חוץ מלכתוב טוקבקים שלא יעזרו או יוסיפו בכלום!!

      IP: 79.182.177.208 דווח על תגובה זו

      • וואו 1 מכל 4 הצביע לביבי, אתה קולט מה שאתה אומר?

        אורי, 10/02/13 04:07

        שרה"מ מכהן קיבל 25 אחוז תמיכה?!
        ואגב, 20 מנדטים זה ממש לא רבע.
        הליכוד זה רק 20. ישראל ביתנו 11.
        20 זה שישית לא רבע, מתוק.

        IP: 128.143.171.28 דווח על תגובה זו

        • אורי, חזור אחרי: "ביבי ראש ממשלה"

          שמואל א, 10/02/13 09:25

          ועכשיו יותר לאט אם לא הבנת:
          " ב י ב י ר א ש מ מ ש ל ה"...
          קפיש?

          IP: 192.114.187.36 דווח על תגובה זו

  • 11.

    עוד מעט יקום עוד זב חוטם וגיד כי ישראל היא לא כלכלית ...

    עמיחי, 10/02/13 01:08

    אז כדאי לעזוב וללכת לאוגנדה. ישראל היא לא חברה כלכלית זו מדינה לרווחת האזרחים שלה. מי שלא מבין זאת שילמד אזרחות לפני הוצאת תארים בכלכלה.

    IP: 79.183.1.20 דווח על תגובה זו

    • בדיוק. (ל''ת)

      ליאור, 10/02/13 01:22


      IP: 109.64.11.113 דווח על תגובה זו

  • 10.

    ניחוש:יוזמי הדוח הם אגד, ארקיע וחב' תעבורה (ל''ת)

    ., 10/02/13 00:57


    IP: 93.173.138.17 דווח על תגובה זו

    • זה בטח מובילי הרכבים מיפן וקוריאה שמגיעים לאילת. (ל''ת)

      לכל מקום שהרכבת הגיעה פריחה וזינוק ראו פרדס חנה, 11/02/13 00:19


      IP: 93.173.44.134 דווח על תגובה זו

  • 9.

    למי שלא הבין את המצב הגאופוליטי - הסבר...

    דביר, 10/02/13 00:56

    היה והשלום עם מצרים יקרוס (כפי שהוא קרוב יותר מאי פעם היום) ונאלץ לכבוש את סיני שוב, תוותר תעלת סואץ חצויה בין ישראל לסיני ללא יכולת מעבר אוניות בתוכה (כפי שהיה במבצע קדש וממלחמת ששת הימים עד נטישת סיני). במצב שכזה תוותר רכבת אילת-אשדוד הקו היחידי בעולם שמאפשר שינוע סחורות מהיר ויעיל בין אסיה לארופה. לכן יש לזה משמעות אסטרטגית מהמעלה הראשונה.
    לכן גם עדיף שמעצמות עולמיות כגון סין או מעצמות אירופה יערבו לבניית הקו, תפעולו והגנתו. זה יתן לנו מעמד של ''שסתום סחורות'' ויאפשר לנו חופש מדיני עצום כאשר הצדדים תלוים בנו. גם בזה וגם בגז מלוויתן שיכול לשחרר את אירופה מהדב הרוסי.

    IP: 87.69.229.203 דווח על תגובה זו

    • סוף סוף תגובה ענינית!! (ל''ת)

      יניב, 10/02/13 01:27


      IP: 79.182.177.208 דווח על תגובה זו

    • צריך רכבת בין טאבה לחבל ימית (ל''ת)

      הפתרון המושלם, 10/02/13 18:30


      IP: 87.68.75.174 דווח על תגובה זו

  • 8.

    זה פרופסור או נהג משאית רשם את זה? (ל''ת)

    n, 10/02/13 00:50


    IP: 79.180.135.176 דווח על תגובה זו

  • 7.

    אין לך מושג

    שי, 10/02/13 00:48

    כלכלה זה בדיקת כדאיות של פרויקט אחד אלא השפעתו על המכלול של החיים , אבל מכיוון שאתה מקבל שכר עבור הייעוץ הזה אז אין ספק שזאת התשובה . תשתיות היו ונשארו מקדמי כלכלה ומדינות . תעסוקה אדירה בבנייה , אלפי חדרי מלון אולי קזינו ופארקים גדולים והרבה מיסים למדינה ובעיקר הון שחור . אבל מדוע לעשות יותר חשוב שהכסף שוב יגיע לעיר שאתה בטח גר או בקילומטר וחצי שאתה זז ביום ולשכר שעתי שבטח סגרו איתך בחוזה . חבל .

    IP: 24.191.36.59 דווח על תגובה זו

  • 6.

    כאשר שרות הרכבות הקיים יהיה באיכות, רק אז, אילת, אולי.

    מעדיף אופניים, 10/02/13 00:47

    הנזקים העכשויים של הרכבת, מספיק רעים.

    IP: 213.57.38.160 דווח על תגובה זו

  • 5.

    איזה כלכלן יכול לומר שמוצר ציבורי הוא כלכלי ?

    דנידין, 10/02/13 00:42

    הרי מוצר ציבורי אף פעם הוא לא כלכלי ולמה שתושב תא צריך לצרוך רכבת יותר מתושב אילת ? ברור שצריך רכבת לאילת רק שיש כאלו שיש להם אינטרסים שלא תהיה כזו

    IP: 46.117.88.2 דווח על תגובה זו

  • 4.

    ואלה צודקים

    אד, 10/02/13 00:37

    אולי נחזור להשתמש בשבילי עפר. פאק מדינה כזאת קטנה כמו ישראל לא יכולה לעשות תחבורה ציבורית יעילה,לא יאומן ! רשות הטבע והגנים אין ספק שהמסקנות משרתות את האינטרס שלהם,וזה מעלה שאלות.

    IP: 212.143.147.50 דווח על תגובה זו

  • 3.

    מזל שהפרופסור לא ייעץ לאירופאים

    שפשפ, 10/02/13 00:35

    אם היו פונים אליו לקבלת ייעוץ, כל אירופה היה נשארת תקועה בראשית ימי הביניים. או שאולי שם מסילות הברזל אינם חוצים איסורי טבע עשירים כמו שיש בנגב בואכה אילת.

    IP: 109.66.124.46 דווח על תגובה זו

    • כמו שזה נראה, הפרוטפסור המכובד יעץ לאירופיים לאמץ מליוני פליטים עניים

      אור, 10/02/13 09:46

      כי ההמלצה הזו שהרכבת לא כדאית מאוד מוזרה..

      IP: 212.29.192.202 דווח על תגובה זו

  • 2.

    קודם כל שיטפלו בכל העוולות

    עומר, 10/02/13 00:22

    מדינת פח, רכבת תת קרקעית היא השקעה חד פעמית ומאוד משתלמת
    קודם כל שתהיה תחבורה באיזורים המיושבים ואחר כך נדאג למי שרוצה לנסוע למדבר

    IP: 93.172.8.161 דווח על תגובה זו

    • אם תעלת סואץ תסגר, אתה תסע ברכבת המטרופולינית שלך רק למילואים (ל''ת)

      ושרשות הטבע והגנים תתרכז בעבודה שלה, 10/02/13 01:20


      IP: 87.69.102.224 דווח על תגובה זו

  • 1.

    בישראל תהיה רכבת לאילת במקרה הטוב בעוד 300 שנה (ל''ת)

    הסחבת כבר החלה זה יתקע בין ועדות, 10/02/13 00:21


    IP: 109.65.207.122 דווח על תגובה זו

    • לייק (ל''ת)

      מומו, 10/02/13 00:34


      IP: 77.126.69.125 דווח על תגובה זו

    • אם הסינים יטפלו בעניין תוך שנתיים-שלוש תהיה רכבת

      נועם, 10/02/13 07:51

      הם כבר יסגרו עניין מול כל הועדות המחוזיות.
      ישמנו את מי שצריך לשמן וירימו את הפרוייקט.

      IP: 212.25.104.125 דווח על תגובה זו

    • הסינים מאוד רוצים

      רועי, 10/02/13 10:55

      האמריקאים לא ייתנו לבצע מהלך שימוטט לחלוטין את כלכלת מצרים הרעועה ממילא

      IP: 95.35.63.221 דווח על תגובה זו

      • אמריקה כח כלכלי ופוליטי אדיר, אך אם הפרויקט הוא אינטרס

        אחד, 10/02/13 16:26

        חיוני של מדינת ישראל, דבר לא יחסום אותו.

        IP: 212.179.165.129 דווח על תגובה זו

    • ישראל היתה צריכה לפתוח את תעלת סואץ לשייט ב67

      ליאורי, 10/02/13 18:34

      ככה המצרים לא היו יכולים להפתיע ב73...
      ובכלל התוואי הכי טוב זה מנמל אל עריש לאילת\\טאבה..מסביב לכל ההרים

      IP: 87.68.75.174 דווח על תגובה זו