• 51.

    מדרשת השילוב איננה ביקורת על המכינות הקדם צבאיות אלא להפך

    ראשי המדרשה, 10/12/12 17:21

    למי שלא הבין- אין במהלך הקמת המדרשה אכזבה או ביקורת על המכינות הקדם צבאיות. ההפך הוא הנכון- עקב קיומו של מערך של מכינות כה רבות וכה מוצלחות, הרי שיש אפשרות ואת הצורך להתמקדות זו בלימודים. ההבשלה הציבורית שהביאו המכינות הקדם צבאיות מניבה פירות רבים שזהו אחד מהם. ההבדל בין מכינה למדרשה הוא בהתמקדות בלימודים ובאורך המסלול.

  • 50.

    כתבה בעיתון מעריב

    ולדמן רחל, 09/12/12 00:12

    זה עתה נחשפתי למפעלכם הנפלא.
    אני חילונית אוהבת מסורת,
    מורה גימלאית שחינכתי דורות על מסורת וציונות (לא במרכאות!!!)

    התרגשתי מאד על היוזמה הברוכה והנעלה.

    לוואי והייתי שוב צעירה,כי אז הייתי מוצאת בישיבת ההסדר החילונית -דתית,תשובה לדרך החיים בה אני מאמינה.
    חבל שלא הקדמתם כשילדיי היו צעירים....

    סוף סוף אולי יקום גשר איתן של חיים משותפים וערכיים,בין חילוניים לדתיים.

    עצוב לי,שרבנים רבים כיום מרחיקים את החילוניים במקום לקרבם....

    תבואו על הברכה ותצלח דרככם,
    ולדמן רחל,
    בת-ים

  • 49.

    יששששששששש

    יוני, 04/12/12 13:40

    :)

  • 48.

    כמה רוע בתגובות משני צידי המתרס.

    יהודיה, 03/12/12 00:13

    בתור דתיה אתייחס קודם לדתיים: אתם יודעים כמה מעט יודעים רוב החילונים על היהדות? סיפרה לי פעם חילונית שהמפגש הראשון שלה עם היהדות היה כשנאלצה להפגש עם רבנית לפני נישואיה. זה נראה לכם תקין? מה רע בהבאת היהדות לכל עם ישראל? והדרך היחידה צריכה להיות כזו. עם פתיחות. אחרת זה לא יקרה. ותפסיקו לנכס לעצמכם את היהדות!
    ולחילונים: כמה צרות אופקים ושנאה לשונה מכם או למי שהחליט ללמוד משהו שקבעתם כ''חשוך'', למרות שאין לכם כמעט מושג מהו דבר זה! הזהו ה''פלורליזם'' שאתם כ''כ גאים בו? היתכן שהכל הצגה ואתם בעצם ה''חשוכים''?

  • 47.

    זהירות: איולת וטמטום

    ציונה, 02/12/12 23:52

    הבנים חצי מטומטמים.
    הבנות סתם מעוניינות.
    לבריאות.

  • 46.

    מה עם בית מדרש לסבי פמיניסטי?

    שמאלנית גאה מתל אביב, 02/12/12 23:48

    זו העת לבית מדרש לסבי פמיניסטי בו יןכלו הנשים הגאות להגות במשנתם של הוגים פלשתינאים והוגות לסביות.
    אני מתעבת יהודים דתיים, אך אוהבת בכל ליבי את בנות מיני הגאות באשר הן.
    אכן, גאווה לסבית בהתגלמותה.
    לסביות היא היהדות האמיתית.
    בבית מדרש ללסביות נילמד בין השאר לנהוג במשאית סמיטריילר.

  • 45.

    מעורר השראה

    מדהים, 02/12/12 23:40

    כל הכבוד,חזקו ואמצו

  • 44.

    זה לא כמו עין פרת? (ל''ת)

    ה, 02/12/12 22:30

  • 43.

    זה נראה חילוני כמו איראן, כמעט

    באנו חושך לגרש, 02/12/12 20:52

    לא המציאו אוניברסיטאות בשביל להעמיק בתכנים חופשים

  • 42.

    למה הבנות חייבות להתהלך חצי עירומות?

    מיה החילונית ההגונה, 02/12/12 20:39

    האם ראש הישיבה הנכבד אינו רואה טעם לפגם בכך שהבנות בבית המדרש חושפות את מבושיהן לעיני כל?
    איך דתי אורתודוכסי יכול להתרכז בגמרא כשבחורות מתערטלות לפניו וחושפות את כל הפירות והירקות שהקדוש ברוך הוא העניק להן?

  • 41.

    ציצית וציציות

    גלעד, 02/12/12 20:25

    הבחורים עם ציצית.
    הבחורות עם ציציות.
    הפקרות של דתיים כזה כאילו.
    שמחה וצהלה של אורגיה כשרה למהדרין.

  • 40.

    בית מדרש אניננו בית בושת

    יונית, 02/12/12 20:08

    מה בחורים דתיים עושים במחיצת בחורות המציגות את מרכולתן לראווה?
    ראש הישיבה המפוברקת, הסר מיד את הכיפה מעל ראשך.
    כחילונית אני מכבדת דתיים, אבל בזה לדתיים שרוצים להנות מכל העולמות.

    • תיקון קטן: בית מדרש איננו... (ל''ת)

      יונית, 02/12/12 20:28

    • יונית את אישה חשוכה. תני לאנשים להיות!

      לא, רציני, 02/12/12 22:03

      מה כואב לך?
      צאי מהשחור לבן של החיים שלך ותגלי שיש עוד המון ליהדות ויש עוד המון לאנשים, מעבר לתאים שהכנסת את המציאות שלך לתוכם.
      אבל אם בכל זאת נח לך עם הגדרות אז פשוט ספרי לעצמך שהם הזרם היהודי הנפוץ בארה''ב - קונסרבטיבים.

    • כבר כתב פעם מישהו שהבעיה עם החילונים היא שהם מחזיקים מהחרדים

      יעל, 03/12/12 00:24

      כדתיים האמיתיים, ושבעצם הם מכבדים יותר את החרדים מאשר את חובשי הכיפות הסרוגות, ואח''כ הם מתבכיינים על כך שלחרדים יש עודף זכויות. הנה, את הדוגמא לכך! מה רע בחילוניות שלומדות יהדות? הרי אם היו דורשים מהן להתכסות היית את וחברייך זועקים שזו כפיה דתית או יותר גרוע, שמנסים להחזירן בתשובה (שומו שמיים!). וכן, אל תדאגי לבחורים הדתיים, כל אחד בוחר את המסגרת המתאימה לו. מי שלא ''חזק'' מספיק לא ילך למסגרת כזו, ואם הוא מחפש שינוי זו גם זכותו

  • 39.

    מה הקשקוש הזה?ישיבת הסדר משרתים שנה וארבע בצבא ואלה משרתים שנתיים וחצי (ל''ת)

    הסדר מקבלים קצבאות אברכים בנוסף..., 02/12/12 19:44

  • 38.

    כלומר החילוניות לומדות שם לסרוג כיפות? זה הרעיון? (ל''ת)

    אפשר לקנות!, 02/12/12 16:50

  • 37.

    כהסדרניק לשעבר- כל הכבוד

    משה, 02/12/12 15:45

    כל הכבוד על היוזמה.הדבר היה נחוץ מזמן. הזהות היהודית צריכה בירור עמוק אצל אנשים רבים. מהבירור הזה נקבל רק תוצאות טובות. היהדות היא לא נכס שלנו הדתיים ובמשך השנים הקשר בינה לבין הפוליטיקה הפך את היהדות למאוסה. הגיעה העת להניח את היהדות על השולחן ולהוציא ממנה את כל הטוב, התנועה הזו בין דתיים לשאינם דתיים יכולה לחדד נקותות משותפות שהחברה הישראלית משתוקקת להם. דומה לפעמים שתנך ומושגי יסוד ביהדות הם נחלתם של קבוצה מאוד משכילה ואליטיסטית בציבור החילוני. הלואי ובעקבות המסגרת הזו יוקמו מסגרות נוספות שיהפכו את השיח והידע ביהדות לנחלתם של כולם.
    המון הצלחה

  • 36.

    הכל סבבה - רק שזו לא ישיבת הסדר

    ב, 02/12/12 12:42

    אין לי בעיה. רק אל תקראו לזה ישיבת הסדר- זה לא מקום תורני. ישיבה היא מקום שכל ייעודו לגדול בתורה ובמידות. המקום המתואר בכתבה הוא מקום שיש בו גם לימוד תורה, בין השאר.

  • 35.

    יאללה, ישיבת מהנדסים, ישיבת עו''ד וישיבת רופאים

    הייטקיסט, הרצליה קיפוח, 02/12/12 12:18

    נמאס מהפריבילגיות של החרדים - הטבות זהות לכולם!

    • למה אתה לא מלין על הנח''ל? כי זן מסגרת חילונית? (ל''ת)

      גם כן מקופח..., 02/12/12 23:56

  • 34.

    נראה שהדתיים פה קצת בלחץ

    מטילדה, 02/12/12 12:00

    שמא בני המגזר יתרחקו מהדת עקב השהות הממושכת במסגרת פחות אורתודוקסית ואנכרוניסטית.
    וכדי לסכם את המסר מהטוקבקים עד כה ולחסוך את זמנם של מטקבקים עתידיים: בשביל חינוך באמת יהודי צריך ללמוד בישיבות ההשתמטות החלקית (=''הסדר''), ולקבל חינוך מעולה לערכי תקופת הברונזה.

    • החילוניות שלומדות יעזרו להם לשחרר את הלחץ (ל''ת)

      מה הפואנטה, 02/12/12 16:49

  • 33.

    לצפר אותם בחבילות שוקולד

    בחור, 02/12/12 11:57

    בנוסף גם חבילות בורקסים

  • 32.

    ניו אייג' אליטיסטי?

    מישהו, 02/12/12 08:53

    בחרנו בפינצטה...

    • אני לא מבין...

      תלמיד במדרשה, 02/12/12 11:53

      מה? כואב לך ומפריע לך שעשו עבודת מיון רצינית ואיכותית? אתה חש שזה בא על חשבונך? מה העניין? מכל הכתבה הגימיקית האווילית הזאת דווקא על זה נתפסת?

      • כן

        מישהו, 02/12/12 20:33

        מעניין שלא מחית על זה של''יהדות'' שאתם לומדים שם קראתי ''ניו אייג'''.
        רק על האליטיזם...

  • 31.

    ישיבה חילונית לכיפות סרוגות זה רפורמים (ל''ת)

    אלי, 02/12/12 08:35

  • 30.

    4 וחצי שנים של קולג' אירוטי ללא שום תואר (ל''ת)

    מה זה נותן?, 02/12/12 05:24

  • 29.

    כל פעם שניסו לעשות רפורמה בדת וביהדות (ל''ת)

    זה נגמר לא טוב, 02/12/12 05:23

    • אתה צודק. בתקופת בית שני גזרו על הפרדה בין גברים לנשים בעזרה, ותראה

      הרפורמה הקטסטרופלית: הפרדת גברים ונשים בבית שני, 02/12/12 12:33

      איזה בלגן נוראי יצא מזה. גברים ונשים חרדים לא יכולים לשבת זה לצד זה באוטובוס, בחתונה, בתנועת הנוער - זה באמת נגמר לא טוב!

  • 28.

    זה יהדות רפורמית ותו לא. זה לא לדתיים או חרדים אלא למתייונים עם רגל (ל''ת)

    דודו, 02/12/12 04:16

  • 27.

    זו ישיבה כמו שהמבורגר מסויה הוא המבורגר.

    ערן, 02/12/12 03:36

    בשביל מי שנמנע מבשר, המבורגר מסויה זה אחלה - אבל זה ממש ממש לא הדבר האמיתי...

    • גם אנחנו לא טוענים שזאת ישיבה. עיתונאים, מכיר? (ל''ת)

      תלמידה במדרשה, 02/12/12 11:10

  • 26.

    הכיפות סרוגות כבר נהיו חילונים (ל''ת)

    כיפה לקישוט, 02/12/12 03:00

  • 25.

    בדיחה וחוסר הבנת ערך לימוד התורה

    הסדרניק (אמיתי) לשעבר, 02/12/12 01:41

    שרק בגללו ולמענו אני וחברי עשינו את מסלול ההסדר.
    לא בשביל לעשות חיים כמו שהם רוצים וכמו שעושים בגרעיני הנח''ל עם השנת ''משימה-מסיבה'' שלהם.
    לימוד התורה מחזיק את עם ישראל אך מכיוון שצריך גם צבא בפועל אנו מתגייסים ומשלבים.
    מי שמתאים לאישיות שלו יותר צבא- ממשיך בצבא.
    מי שיותר בישיבה- ממשיך בישיבה.
    ושאר החברה (הרוב) אחרי התרומה וההתמלאות הבסיסית (תורה וצבא)- יוצאים ללימודים ושוק העבודה.
    אני אישית עשיתי הסדר, יצאתי לקצונה, חזרתי לישיבה והמשכתי עוד שנתיים וחצי נוספות וכיום אני לקראת סיום התואר בהנדסת אלקטרוניקה.
    העיקר לתרום למדינה בכל דרך.
    הבעייה כאן היא שנראה לי קצת סטו מן העיקר כי אני לא מבין מה התרומה בללמוד לימודי חול על חשבון שירות לעם.
    אין צורך בניסיון חיקוי לא מוצלח הזה.
    זו דעתי

    • אתה לא קורא

      תלמידה במדרשה, 02/12/12 11:16

      ''בתום שתי שנות שירות חוזרים החברים לחצי שנה במדרשה, ולאחריה הבנים שבים לשנת שירות נוספת''

    • ''לא מבין מה התרומה בללמוד לימודי חול על חשבון שירות לעם - ברור שלא מבי

      סטודנט בטכניון, 02/12/12 14:26

      אני בטוח שיש עוד הרבה מאוד דברים שאתה לא מבין. אולי אם היית לומד קצת לימודי חול היית מבין קצת יותר.

  • 24.

    במילה אחת- תכנסו

    נאור, 02/12/12 00:26

    כבוגר ישיבת הסדר אור עציון, כשכן לא רחוק מהאבא הרב רוזן בגוש עציון, אני יכול להגיד במילה אחת
    רפורמים- זה הדרך שלהם,
    מי מתיר בנים ובנות? מי מתיר את כל הפריצות הזאת?

    • אתה לא חושב שכדאי שהחילונים יכירו קצת יותר את השורשים היהודים שלהם? (ל''ת)

      היוזמה ברוכה, 03/12/12 00:27

  • 23.

    מה פתאום ישיבת הסדר? זו עוד מכיה קדם צבאית טובה

    מכיניסט, 01/12/12 23:59

    מעורבת דתיים חילוניים,שכמוה יש היום בארץ כ 40. כולן מצויינות !

  • 22.

    כל הכבוד

    אלעד, 01/12/12 23:56

    כדתי אני מאחל לכם המון בהצלחה תומך ב 100% אשמח לראות עוד מקומות כאילו אשר דוגלים בשבת אחים/אחיות גם יחד.

  • 21.

    במקום להתברבר שיקימו צבא קבע, ושלום על ישראל

    שאול, 01/12/12 23:53

    במקום להמציא תכניות הזויות כאלה ואחרות מזמן היה צריך להפוך את ''צבא העם'' לצבא קבע. זה היה פותר אינספור בעיות לכוווולם.

  • 20.

    הם כבר דומים לדתיים

    דני מור, 01/12/12 22:14

    בסיפורים. אין היום חוק טל ולכן אין גם דיחוי לישיבות ההסדר וגם לא לתורתו אומנותו. משרד הבטחון אין לו את הכלים לאשר את זה באין חוק. גם כשיהיה - אם יהיה - חוק אזי לא נראה שיוכלו לכלול בו מי שלא מתאים בקריטריונים לישיבה גבוהה כך שהדרך לגאולה עוד רחוקה.הסיבה פשוטה, הצידוק לישיבות ההסדר הוא שאם יש דיחוי לישיבות הגבוהות אז צריך לתת דיחוי למי שרוצה לשרת ולו באופן חלקי. מי שלא ראוי ללמוד בישיבה גבוהה לא יקבל שום דיחוי.

  • 19.

    כבר בכותרות. טרם הספיק לצמוח. יחצנ''ים בכל מיני צבעים. (ל''ת)

    קיים רק שלושה חודשים, 01/12/12 22:00

  • 18.

    לא נראה לי שהם יודעים מה זה חילוני (ל''ת)

    ., 01/12/12 21:59

  • 17.

    היי. אביה רוזן היה אתי בצבא... (ל''ת)

    נוסטלגיה, 01/12/12 21:25

  • 16.

    ניסוי מעניין - נראה מה יהו התוצרים שלו. (ל''ת)

    מדען, 01/12/12 21:12

  • 15.

    נו שויין. עלכ ישיבה. עוד מכינה משלבת דתילונים וחובבי מסורת (ל''ת)

    בן הארץ, 01/12/12 20:40

  • 14.

    בלה בלה בלה (ל''ת)

    נו באמת!, 01/12/12 20:33

  • 13.

    התמונה של הבחורה בגופיה שסורגת כיפה- אחלה תמונה! (ל''ת)

    תמונה שווה אלף מילים., 01/12/12 20:22

  • 12.

    מקסים ומרגש (ל''ת)

    כל הכבוד, 01/12/12 20:20

  • 11.

    סוף סוף לומדים את הדברים הטובים מהדתיים. ויש מה. למרות שאני לא דתי. (ל''ת)

    אורי, 01/12/12 19:13

  • 10.

    לא הדרך האידיאלית

    תלמיד ישיבה אמיתית, 01/12/12 19:13

    בתור בחור הלומד במסגרת ישיבתית רצינית שגם מאמין בלימוד תורה לנשים, אני חייב לומר שלדעתי לא זו הדרך. בכתבה יש ציטוטים כמו:
    ''מתסכל אותי שאני חיה באורח חיים דתי, אבל יודעת גם שיש כל כך הרבה דברים מעבר. ההלכה נראית חסרת משמעות, אפילו מפריעה''.
    ''אני לא בדיוק דתי כרגע, לפי הקטגוריות הקלסיות. זה לא שאני לא מתחבר להלכה, אבל אני חושב שפספסנו את העניין המרכזי של היהדות''
    האם אלה משפטים של אנשים שמגיעים על תקן דתיים? ברור שהמוסד מושך אליו מלכתחילה אנשים לא רציניים (אני בטוח שלא כולם, אבל זה הרושם מהכתבה).
    חוץ מזה אי אפשר לעבוד על אף אחד-זה פשוט מגניב ומושך לכל בן להיות בחברה שיש בה בנות.
    אני תוהה לאלו הישגים לימודיים תורניים אפשר להגיע במוסד שכזה? (ואני מתכוון לדברים שמעבר לרמת החיימי נבון ומיכה גודמן, כבודם במקומם מונח). כדי לגדול בתורה צריך ללמוד גמרא והלכה באינטנסיביות והמקום כנראה לא חפץ בכך.
    אולי האידיאל הוא ללמוד בנים ובנות יחד אבל זה יכול לקרות רק בגיל מבוגר יותר, לאחר שנות לימוד בנפרד, כשההורמוניםלא במרכז והכל נובע מתוך אתוס של תורה כחיים ולא כמסע חסר מחוייבות לכלום לצורך חיפוש עצמי.

    • תנועה ופתיחות לא סותרות לימוד מעמיק ורציני

      לומדת במדרשת השילוב, 01/12/12 20:53

      התנועה לא סותרת לימוד מעמיק ורציני - יש שלומדים גמרא באופן מורחב ורציני (אני ביניהם) ולהתעסק פחות בהגות. העניין הוא שהלימוד מגיע מתוך בחירה - כל תלמיד בוחר את הדגש שלו וחופר לעומקיו - מה שבסופו של דבר לטעמי רק מחזק את התשוקה ללימוד אינטסיבי ואמיתי.
      הלימוד הרוחבי הכוללני הוא זה שבסופו של יום יביא להישגים תורניים משמעותיים הרבה יותר ורלוונטים לחברה הישראלית שאנו חיים בה היום.

      • תגובה לתגובות

        תלמיד ישיבה אמיתית, 03/12/12 00:29

        חלק מהתגובות היו ענייניות וחלקן לא.
        אני מסכים שמן הסתם הכתבה צהובה ולא משקפת בהכרח את המתרחש במדרשה במדיוק.
        בנוסף, אני בטוח שיש כאלו שלומדים לימודי קודש בדגש יותר מן האחרים.
        לגבי השאר יש להבהיר - אני לא רואה שום פסול בלימוד מרחיב דעת, במיוחד ביהדות, אלא שמבחינתי אין תורה בלי גמרא והלכה, ואין דבר כזה לגדול בתורה במסגרת אלטרנטיבית של לאהוב את הזולת או לא לנקום. זה אפשרי לעשות גם בלי אלוקים ובלי יהדות. אז אם אתה רפורמי אז אחלה אבל אתה כבר לא במסגרת הרלוונטית אלי ולציבור שלי.
        בכל מקרה חיזקו ואימצו וישר כח לכל הלומדים לשם שמים, ואפילו לאלו שלא לשם שמים!

    • תגובה מצויינת (ל''ת)

      דוברת אמת, 01/12/12 21:58

    • איש יקר אתה מדבר על ''לגדול בהלכה האורתודוקסית''

      דעות ואמונות מסתירות אמת, 01/12/12 22:34

      בכדי לגדול בתורה כל שנדרש הוא מקום בו מתקיים הפסוק

      לֹא-תִקֹּם וְלֹא-תִטֹּר אֶת-בְּנֵי עַמֶּךָ, וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ, אֲנִי ה'

    • בייניש יקר, זאת עיתונות

      תלמיד המדרשה,, 02/12/12 01:40

      בייניש יקר, זאת עיתונות, להגיד לך שיש פה תמונה של שתי חברה מתפללים (בן ובת) ותפתח את העיתון בכתבה של מעריב, תמצא את אותה תמונה תחת הכותרת, ''בחור ישיבה חילוני'' כששם, חתכו לו את הכיפה..

      כך את זה בערבון מוגבל, זה משקף, אבל אם יש לך ביקורת על סמך הכתבה, אני מזמין אותך לבוא ולראות לבד כמה מגניב אותנו להיות בנים ובנות יחד? ואיזה מקום זה תןפס בלימוד היום יומי..

    • הטעות במשפט ''כדי לגדול בתורה צריך ללמוד גמרא והלכה באינטנסיביות''

      חיים, 02/12/12 02:08

      לא.

    • מסתבר שהתשובה לשאלה שהעסיקה אותי כל חיי כל כך פשוטה?

      תלמיד מכינה מעורבת, 02/12/12 10:26

      כדי לגדול בתורה צריך סך הכל ללמוד באינטנסיביות לתקופה? יופי אז אקרא מהיום במיטה במקום ספר קריאה גמרא... נראלי שאני מסוגל לסיים ככה את הש''ס תוך שנתיים ואז אני אהיה גדול בתורה!!! בהצלחה עם הגישה הזאת...

  • 9.

    הזוי לחלוטין

    לירון, 01/12/12 18:43

    מה הקטע שאתם עוד רוצים לקרוא לזה ישיבה??
    אני מאמין שמי שמקים את זה טועה ומטעה ופשוט זקוק לצומי...

  • 8.

    יפה מאד בהצלחה לכם! נוער אידאליסטי בעידן חומרני ואני גאה בכם (ל''ת)

    ארבינקא, 01/12/12 18:27

  • 7.

    הסדר=השתמטות!!!

    החושף, 01/12/12 18:08

    https://www.facebook.com/beinish.lie?fref=ts

    • נחשפת ברדידותך...

      א, 01/12/12 19:40

      ציטוט מהכתבה:
      הצעירים מתחייבים לארבע שנים וחצי: השנה הראשונה מתרכזת בעיקר בבית המדרש, שם לומדים יהדות, פילוסופיה וציונות ברמה גבוהה. במקביל משתלבים התלמידים בעבודות בקהילה ומתנ''סים בעבודות חינוך מגוונות. לאחר מכן מתגייסים התלמידים לנח''ל - הקרביים משרתים יחד ואילו בעלי הפרופיל העורפי משתלבים בתפקידים שונים.

      בתום שתי שנות שירות חוזרים החברים לחצי שנה במדרשה, ולאחריה הבנים שבים לצבא לשנת שירות נוספת, והבנות יכולות להמשיך את הלימודים במדרשה וללמוד הוראה. במשך שנות הלימודים במדרשה יוכלו התלמידים להשתלם בקורסים לקראת תעודת הוראה ותואר ראשון בחינוך, שיוכלו להשלים עם תום השירות.

      נו?
      מה אתה חושב?

      • צודק, מתקן: ביני''שים=משתמטים!!!

        החושף, 01/12/12 22:34

        https://www.facebook.com/beinish.lie?fref=ts

  • 6.

    לא מאמין זה הבל וקשקוש

    רפול, 01/12/12 18:03

    לא יצא מזה דבר למעט אנשים מבולבלים

  • 5.

    אשריכם...זכיתם לטעום את טעמה האמיתי של היהדות הנאורה, השפויה והמוסרית (ל''ת)

    הלואי ויכולתי להצטרף, 01/12/12 17:56

  • 4.

    חבורת פלצנים (ל''ת)

    רז, 01/12/12 17:47

  • 3.

    נפלא, בהצלחה רבה! (ל''ת)

    עמי, 01/12/12 17:44

  • 2.

    כל הכבוד

    איציק, 01/12/12 16:58

    למנהלים למורים וללומדים רק כך נבנה חברה חדשה

  • 1.

    ביזיון (ל''ת)

    נעמי, 01/12/12 16:43