• 57.

    שתיית תלמידים בפולין

    מרים לוי, 13/09/12 11:40

    כמורה שהתלוותה מספר פעמים למסע ברצוני להגיד כי מקרה כזה הוא די נדיר. תלמידים עזבו את בית המלון בלילה בזמן שהמורים ישנים. וזה כדי להוכיח שהם יותר חכמים והצליחו במקום שחבריהם בשנים קודמות לא הצליחו. זה נושא שצריך לדבר עליו בבית הספר טרום המסע. לא השתיה היא הבעיה לדעתי אלא היציאה מהמלון אחרי חצות כאשר כולם ישנים ולהרגיש גיבורים.
    השתיה היא בעיה שעליה צריך להתייחס משרד החינוך כי היא קיימת בארץ בבתי הפסר בטיולים שנתים ובמסיבות

  • 56.

    חזר מהמסע אתמול

    תלמיד אלון, 11/09/12 16:40

    חזרתי מהמסע אתמול. זה היה בהחלט החוויה הכי חשובה שעברתי ב11 שנותיי עד כה במערכת החינוך. זוהי חוויה משמעותית, מבגרת ומלמדת על השואה, על עמינו ועל עצמי. לפני מסע זה אני ורבים אחרים לא הרגשנו כלל קשר לשואה, לעומת הקשר ההדוק אותו אנו מרגישים עכשיו. כמו כן, הנושא הנידון עוסק בתלמידי רוטברג בלבד אשר ביזו את בית ספרם, ולא קשור כלל לתיכון אלון בו כלל התלמידים התנהגו על פי הכללים. אם כבר יש להעניש רק את רוטברג ללא קשר לאלון. יש בהחלט להמשיך מסע זה לעוד דורות, ולהעניש אף ביתר סנקציות וחומרה את העוברים על כללי ההתנהגות כגון התלמידים המדוברים בכתבה זו אשר מבזים את המעמד והתכלית למענם יוצאים למסע זה.

  • 55.

    לא היה ולא נברא

    נימרוד, 11/09/12 15:49

    התלמידים אמנם יצאו אך לא שתו ולא חזרו שיכורים.
    בית הספר ניפח ללא פרופורציות כי לא רצה שיאישמו אותו במחדל ועכשיו לא יודע איך לצאת מהתסבוכת.
    * מישהו שיודע והיה שם

    • היה ונברא

      מישהי שהיתה שם, 13/09/12 11:42

      הילדים עזבו את בית הספר בלילה וזה כשלעמו גרוע. את מי אתה רוצה להאשים את המורים שישנו בשעה אחת וחצי אחר חצות האם הם צריכים להשאר כל הלילה ערים כדי לשמור עליכם האם את לא מספיק בוגרים לקבל הוראות להשאר במלון והשתיה היא לא הבעיה היציאה היא הבעיה קח אחריות על מעשיך ומעשי חבריך שעברו על ההוראות כי מחר הם יעברו ברמזור אדום כי לא בא להם לעצור ויהרגו אנשים בדרך

  • 54.

    גועל נפש !! .הם ממורשה ? ברור

    אמיר, 09/09/12 19:48

    שלאאאא !!! איכס, ילדים משתכרים במסע חינוכי שמטרתו לזכור ולא לשכוח את הנספים בשואה !! מזל שנתפסו בזמן אחרת היו נתפסים עם זונות גרמניות !! מה שבטוח - בשנים האחרונות החינוך במורשה טוב יותר מהחינוך במערבית.עובדה.

  • 53.

    מהקבוצה הבאה כבר יהיו לנו עריקים שיצטרפו לכנופיית גלוחי הראש המקומית. (ל''ת)

    הפרחים להורים המוצלחים, 09/09/12 18:58

  • 52.

    משרד החינוך ולא כל גורם אחר הוא האשם!!!

    איסי, 08/09/12 10:33

    קראתי בעיון רב את הטוקבקים הרצינים של חלק מהמגיבים.המסקנה שלי היא חד משמעית,מי שצריך לטפל בנושא זה משרד החינוך.להגדיר מחדש האם צריך מסעות אלה בהבטים החינוכים,מה זה עושה לנוער הישראלי לפני הליכה לצבא,ואם ממשיכים במסעות אלה.להפסיק את האמירה כולם צריכים לצאת,שייצאו אותם מתי מעט שרוצים לצאת וראויים לכך במימון המדינה.יש תעשיה שלמה מאחורי הסיפור התיירותי הזה ,סוכני נסיעות,מדריכים וכמובן גורמים בפולין שנהנים מתעשיית 30-40 אלף ישראלים המגיעים כל שנה.יתכבד שר החינוך וימנה ועדה המורכבת לא מאנשיו אלא מאנשי רוח וחינוך ולא חסרים כאלה בארץ ויבקשם לבחון המטרות,המתכונת וכו.בעבר היו נסיונות לערוך מסע בן שבוע בארץ - מסע שיוביל התלמידים ברגליים באתרי גבורה,מורשת,ציונות וגם יד ושם.הבורות של הנוער הישראלי לגבי מה היה כאן במאה השנים האחרונות מדהימה.יציאה לחו''ל לראות בעינים את המחנות והאתרים צריכה להיות אחרי שמכירים טוב את מה שיש פה,כשזה הדבר הכמעט יחיד שעושים מקבלים טיול-שואה ואל תבואו בטענות לילדים.האצבע חד משמעית לכוון משרד החינוך !

  • 51.

    מתי תבינו שזה החינוך שאתם נותנים הפחד מלהעניש תלמיד או בן מביא את זה

    אאא, 07/09/12 12:35

    הורה שפוחד מהילד מביא את זה על עצמו
    הורה שרוצה להיות חבר ולא הורה מביא על עצמו
    הורה שנותן כסף בלי לשאול שאלות אשם בכל הצרות
    לכן הרבה מהאשמות הם של ההורים
    להפסיק לתת לילד אחריות על עצמו וזכות להפליל הורה מותר בהחלט לתת פליק לילד זה לא אסון ומזה לא מתים אלה הפוך מזה לומדים להיות בני אדם נורמלים ו''נורמטיבים''

  • 50.

    הכל מתחיל בחינוך. טיול לחול ולא מסע בעקבות השואה.

    מדריך נוער לפולין, 07/09/12 09:55

    כשמתרחקים מהיהדות והמסורת,
    אובדת הזיקה ליהדות,
    אין ערכים יהודים,
    אין ערכים בכלל,
    ואז יוצאים לפולין רק ל''שופינג'' ולבילויים.

    בקיצור: טיול לחו''ל
    ולא ''מסע'' בעקבות השואה,
    ולא מסע בעקבות העולם היהודי
    ולא מסע בעקבות הזהות היהודית-ישראלית-עצמית.

  • 49.

    Noar Dafuk im Orim Dfukim

    ephi, 07/09/12 08:34

    im ayti tofes et yeled shel shote aya sofo

  • 48.

    זה שהם שתו לשוכרה מלמד שתלמידים אלה וכנראה רבים בישראל

    Avi Ecuador, 06/09/12 22:13

    באותו מצב ושיש נוער מושחת בממדים הרבה יותר גדולים משראינו כאן שהוא בתהליך ריקבון של ''החינוך המתקדם'' שמלמד השמאל.
    שלא תגידו לי שזה רק הם, הם מלמדים על תופעה שלא נדירה בנוער בישראל.
    לאחר כל ההתרעות, ההסברים, המקום שמצריך כבוד והזדהות, השטינקרים האלה הוללים?!
    זה מצביע על תופעה חמורה בנוער בחינוך ובבתי הספר, קרוב לוודאי גם בבית.
    שלא יבואו להאשים רק את התלמידים!
    בתי הספר יש בם מורים שרואים את התופעות אבל מעלימים עיין ומפחדים להעניש את תלמידיהם .מכיוון שהם לא רוצים בעיות עם ההורים ולא עם משרד ''החינוך''.
    אם מענישים את הש''ג שיענישו גם את השיטה ואלו שמאחריה.

    • שמאל ימין

      ל-48, 06/09/12 22:52

      מה שייך השמאל??? ובכן השתיינים הם דווקא ימנים ביותר!!!!

  • 47.

    ממתי רוטברג נחשב לתיכון יוקרתי?

    תלמיד אלון לשעבר, 06/09/12 22:07

    מלא ערסים ופרחות ממורשה, נראה יותר כמו תיכון בג'לג'וליה ופחות כמו תיכון יוקרתי כפי שמתואר בכתבה

    • צודק, אבל הם היו מהרב תחומית- כיביכול יוקרתי (ל''ת)

      תלמידת אלון לשעבר, 10/09/12 17:07

    • צודק לגמרי (ל''ת)

      תלמיד אלון, 11/09/12 16:29

  • 46.

    אפשר לגלות הבנה

    נתן, 06/09/12 21:26

    בתור אחד שהיה במסע שכזה, אני יכול לומר שההתנהגות של בני הנוער הינה חמורה, אך איננה מצדיקה חזרה לארץ. בני הנוער נמצאים במדינה זרה, תחת המון לחץ וציפיות מצד הבית ספר והמורים, המשפחות ומעצמם, וכמו כן המדינה זולה יחסית לארץ, אך תמיד יהיו אלה שימתחו גבולות וינסו לצאת לבלות ולהשתחרר.
    מסע שכזה דורש המון כוח נפשי ויכולת להתמודד עם מחזות קשים מאוד, אולי זו דרך שלהם לפרוק מתח? אולי זו דרך להבהיר למחנכים שכדאי להכניס לתוכנית המסע גם דברים כייפים על מנת להרגע??????

    • כן, אפשר למצוא אשמה רבה ''בחינוך'' של השמאל, כך שזה צפוי. (ל''ת)

      Avi Ecuador, 06/09/12 22:27

    • גילוי הבנה ??

      דוד ישראל, 07/09/12 18:23

      נתן החקר ,
      הרבה מחשבה כנראה לא השקעת בכתיבת התשובה שלא חכמה, לא בוגרת ואם ניתן לסכם , בהחלט מטופשת !!
      התגובה מבלי להתעכב כלל, נדרשו בבעיטה לארץ וכך בוצע.
      אפילו נדמה לי שיש איזה שהוא ערב חופשי במהלך המסע ליציאה משותפת של כולם למרכז העיר,
      אולם חבורת הנערים העלובה הזאת הייתה חייבת בערב הראשון לפרק הכללים, לברוח מבלי להודיע (כלומר ידעו מראש שעוברים עבירה, אולם ציפצפו...מה כבר יעשו לנו ??..),
      ויצאו מבלי להתרגש למרכז העיר, כאשר ידוע לכל הנטל והמשקל הכבד אותו כלל התלמידים נושאים עימם בהכנה למסע ולקראת רגעי השיא במסע עצמו.
      כהדמייה למנהל בית הספר הייתי מסלק אותם מהמוסד אותו הכפישו ורק מחכה לראות ההורים מגיבים ...
      בושה לקבוצה עלובה שכך הרסה מסע כל אינטימי, מרגש , מייצג עם ומורשת כל שחורה בעברנו ...הרוויחו עוד לגימה.

      עלובים !!

    • מסכים, למסע כזה ראוי לצרף לנערים פסיכולוגים, לא טוקבקיסטים מהירלגובהה (ל''ת)

      -ה, 09/09/12 18:28

    • אם הם רק רצו להשתחרר היה עדיף שהם ישתו בחדר במלון ולא

      רמתשרונית, 10/09/12 17:06

      יצאו מהמלון,ההפרה החמורה פה היא שהם יצאו מהמלון והפרו את חוקי ותנאי הביטחון, הייתי במסע שנה שעברה והכינו אותם טוב מאוד לא לצאת מהמלון בגלל הבעיה הבטחונית שבזה, וחוץ מזה הם היו שם רק יום וחצי ובקושי ראו מחנות הם לא שתו בגלל הזוועות שהם ראו כי הם בקושי הספיקו לראות, הם סתם שתו כי זה מה שרצו באותו הרגע, הם יצאו אידיוטים והביכו את העיר שלנו.

  • 45.

    בגנות התופעה

    אודי צין, 06/09/12 20:54

    מספרם של החורגים מהמסגרת במסעות פולין הוא קטן מאוד!
    אין מיעוט מבוטל מעיד על 25 אלף ויותר של תלמידים היוצאים למסע בפולין ומתנהגים בצורה מכובדת והולמת.
    תגובת מלווי הקבוצה ששלחו את החורגים כעבור כמה שעות בחזרה לארץ היא הולמת ונכונה.

    • אודי - למה אתה לא כותב שאתה מדריך....

      זיו, 08/09/12 10:52

      כבודו כזכור,חלק מהתעשיה הזו,..למה אתם המדריכים וברורה לי התשובה, לא יוזמים מול משרד החינוך דיון ערכי עמוק - המסעות האלה לאן? האם כולם באמת צריכים לצאת? האם אין כפל מול צהל שמוציא עשרות משלחות כל שנה - ואולי, למרות שמדובר בהפרש שנים מועט בין תלמיד לחייל זה הזמן והמסגרת היותר נכונה.
      שאלות קשות והתשובה האוטומטית שלך לא בהכרח עונה עליהן.אני מעריך מאד את ''עבודת הקודש'' של חלק מהמדריכים אבל חלק אחר הרים ידים מזמן ומצטרף לשיירה בלי לפצות פה,בעיקר אלה שהם מורים וחוששים להתעמט עם מנהלת פולין(גוף הזוי שמזמן צריך ניעור חזק...)ולבסוף באופן אישי מצדיע לך שאתה לא חושש להחשף בשמך.

  • 44.

    השפע דפק להם את הראש (ל''ת)

    הניה, 06/09/12 20:41

  • 43.

    אני מזהיר מראש את בית הספר מגיבעתיים.

    אכפתי., 06/09/12 19:11

    שיוצא בחודש הבא שלא תבזו את העיר והמדינה.

    • אכפת לך ללמוד לכתוב ללא שגיאות. זה בזיון רציני לגבעתיים (ל''ת)

      לגבעתיים יש רק שני יודים, 07/09/12 01:19

  • 42.

    יש להפסיק את מסע הביזיונות הזה.

    זועם., 06/09/12 19:04

    כבן לניצולי שואה לדעתי חייבים להפסיק את מסעי הביזיונות הללו. אני סמוך ובטוח שבקרב הרבה מהילדים הסוררים הסבים והסבתות היו מניצולי השואה. בתי הספר רוטנברג ואלון מוכרים כבתי ספר מהטובים בארץ ותלמידיה הינם במצב סוציואקונומי טוב ביותר. אם תלמידים מבתי הספר הנל ביזו את מטרת המסע למה לנו להלין על תלמידים שמישפחותיהם לא עברו את זוועות השואה וגם ביזו את בית הספר שלהם ואת המדינה. בתי הספר הנל חייבים להיות מחוץ לסבב של מסעות לפולין גם בגלל כשלון הצוות המכין למסע. צריך להיתמקד בימי השואה וטכסים אחרים בארץ הקשורים בנושא במיסגרת הבית סיפרית תנועות הנוער וכו.

    • לא מסכים

      תלמיד אלון, 11/09/12 16:40

      חזרתי מהמסע אתמול. זה היה בהחלט החוויה הכי חשובה שעברתי ב11 שנותיי עד כה במערכת החינוך. זוהי חוויה משמעותית, מבגרת ומלמדת על השואה, על עמינו ועל עצמי. לפני מסע זה אני ורבים אחרים לא הרגשנו כלל קשר לשואה, לעומת הקשר ההדוק אותו אנו מרגישים עכשיו. כמו כן, הנושא הנידון עוסק בתלמידי רוטברג בלבד אשר ביזו את בית ספרם, ולא קשור כלל לתיכון אלון בו כלל התלמידים התנהגו על פי הכללים. אם כבר יש להעניש רק את רוטברג ללא קשר לאלון. יש בהחלט להמשיך מסע זה לעוד דורות, ולהעניש אף ביתר סנקציות וחומרה את העוברים על כללי ההתנהגות כגון התלמידים המדוברים בכתבה זו אשר מבזים את המעמד והתכלית למענם יוצאים למסע זה.

  • 41.

    צריך לזרוק אותם מבת הספר הזה יש מחיר לכל שתות. מה זה כל השתיה המופרזת (ל''ת)

    עולה חדשה, 06/09/12 18:58

  • 40.

    עבור רוב התלמידים אם לא כולם ''מצעד-החיים'' הוא טיול לכל דבר..... לכן

    דורון לאופר ,כרמיאל, 06/09/12 18:42

    יש לשלוח למצעד קבוצה מזערית מכל בית -ספר,התלמיד שיצא יעבור סדנה בת 3 חודשים ללימוד השואה ,לאחר מבחן בקיאות היה ויעבור הוא יהיה שותף למסע מצעד החיים.
    יש לנו מספיק בתי ספר תיכוניים שאפשר לדלות מתוכם (לא חובה)קבוצה של 3-5 תלמיד שיהפכו עם שאר בתי הספר בארץ לקבוצה ענקית שיביאו כבוד ליהדות ולישראל.

  • 39.

    להלן מספר עובדות ותובנות, על פי היכרות אישית עם הנושא

    חפטליהו, 06/09/12 18:40

    ב 15 השנים האחרונות:
    א.ההתנהגות הביזיונית של הנוער הישראלי ממש איננה חריג, לרוב, העניין הוא רמת הביזיון... המשתנה בין משלחת זו או אחרת, בחיי!
    ב.רבים מבני הנוער 'פשוט נוסעים לחו''ל'... עוברים בדיוטי-פרי, מקבלים זמן פנוי לקניות, משתעממים בערבים(המורים עסוקים...) וכדומה.
    ג.הצוותים החינוכיים המלווים את הנוער הם בעיה אמיתית וגדולה כשלעצמה, אני יודע שיכעסו עלי מאד, האמת לפעמים מאד לא נעימה, זו האמת, במפורש, והאמינו לי שזה בהמעטה!
    ד.צדק שר החינוך בעבר - שריד - כשאמר שחובה לעצור את ה'מסעות' האלה, לחשוב, לתכנן, ולהתארגן מחדש.
    ה.בהחלט כואב ולא נעים לומר, שרוב הנוער איננו מתאים לנסיעות האלה. אותם יש לקחת ליד ושם. את אלה המתאימים למסע כזה יש לבחור ולברור בקפדנות.
    ואחרון חביב...''תיכון יוקרתי''...עאלק...גם כאן מהיכרות אישית...שווים בקושי בעיטה בישבן, אבל נפחנים מדופלמים הם בהחלט.

    • היכרות אישית

      ל-39, 06/09/12 22:56

      הצוותים החינוכיים המלווים הם אנשים יקרים, שמוכנים להקריב ימי חופשה בתשלום עבור חינוך וסיור קשה ביותר. הם אינם עסוקים אלא בתלמידיהם. בשעות היום , הערב והלילה. תפסיקו לחפש במורים את הגורם. איפה ההורים? נכים בגוף? בנפש? לא מסוגלים לשאת באחריות?

  • 38.

    מסע לפולין

    אשר יגורתי, 06/09/12 18:35

    הרבה אישים, פונקציונרים ומוסדות מגלגלים מליונים על טיולי הסרק האלה ועל כן הם ימשכו בי אחד משמן את השני והשלישי משתכר........

  • 37.

    ילדים נורמטיבים בני טובים רגילים לשתות ולעשן מהבית (ל''ת)

    נורמן, 06/09/12 18:29

  • 36.

    בלה בלה בלה- להפסיק כבר את הביזיון הזה

    אלי, 06/09/12 18:28

    שכל מטרתו להכניס כסף למקורבים

  • 35.

    כמוך! הניהליזם והחינוך לאנרכיה שמאלנית משחית

    ל32 זה בית ספר של שמאלנים איוולים, 06/09/12 18:12

    תתבייש לך!

  • 34.

    מישהו שמע פעם על ליה שמטוב?

    אלעד, 06/09/12 18:10

    ועוד אחת מישראל ביתנו שחברה בה אנסטסיה מיכאלי מטיפה להתנהגות ביזיונית. אם זה לא פאתטי אני לא יודע מה כן....

    • ליה שמטוב יש רק אחת אבל בהדיוטים כמוך הארץ מוצפת בשפע רב. (ל''ת)

      צ'אוצ'או, 06/09/12 18:46

  • 33.

    לכן אני מתנגדת שוב ושוב ל''טיול לפולין''

    מורה להסטוריה, 06/09/12 18:04

    הילדים שלי לא יצאו למסע הזה. ''טיול'' משחית ומקלקל את הנורמות ואת הנוער. ומה עם מי שאין לו ולא יכול ? וכל הבושה שעושים שם. ובכלל הם נוסעים לבלות. קצת בוכים, עובר להם מהר. וכשמגיעים לבחינת המתכונת אלו שיודעים הכי מעט על השואה, זה כל המצטיינים שהיו ב''טיול'' ומספרים את כל סיפורי המסע במקום את התמונה הכללית שצריך לבגרות. בזבוז, טמטום ובושה. ומשרד החינוך עוד תומך בזה. כשאהיה בכירה במשרד החינוך דבר ראשון אבטל את ה''טיול'' הזה.

    • פולין

      שינה שיסנדל, 06/09/12 18:46

      כל המוסיף, גורע.

    • מתנגדת לטיול ?? ממתי זה נחשב כטיול ?

      דוד אשר, 07/09/12 18:28

      ממתי זה טיול ?
      לטייל בין מחנות ההשמדה זה טיול ?
      לטייל בין בתי הכנסת היהודיים ששם התפללו יהודים בקהילה שמהם רק נותרו שמות ותמונות , זה טיול ?
      לאיזה אתר הם מטיילים בפולין ?
      מבקש שתצייני אחד כזה ?
      כיצד מורה יכולה לציין את המסע האישי והמטלטל הזה כטיול ?
      על קבוצת נערים מטופשת שעושה דבר מטופש את מחרבת את כלל כוונותיו של מסע זה ?

      דבר אחד אני בטוח, בגישתך , הייתי מפסיק את עבודתך במשרד החינוך ...

      • המסע הזה חשוב לכל צבר יהודי!

        האמת, 10/09/12 08:11

        ואין למחוק אותו, ואין לסגור את הטיול הזה
        לעולם. המסע הזה חשוב מהרבה מאוד סיבות

        א. בני נוער ישראלים תושבי ישראל עדים
        לחרפה האיומה שעבר על דור יהודי שלא חי
        תחת מדינה יהודית.

        ב. בני נוער ישראלים שחוזרים מהמסע הזה
        התבגרו בין ליל, ומבינים את גודל האחריות וחשיבות היותם אזרחי העתיד על כל האחריות החשובה מאוד המשתמעת מכך.

        ג. המסע הזה הוא הכנה מעולה לצה''ל. כל חייל בישראל צריך לראות את מחנות ההשמדה
        ואת העובדה המצערת שיהודים הובלו כצאן מובל לטבח, מבלי שידעו שזוהי דרכם האחרונה, ומבלי שיתאפשר להם להילחם על חייהם.

        ד. זהו מסע שמסביר טוב יותר מכל תהליך לימודי אחר על משמעות קיומה של מדינת ישראל
        אחרי מסע כזה כאמור, לא יהיה צעיר או צעירה שלא יבינו את גודל האחריות המוטלת על כתפיהם
        וגודל הגורל האכזר של העם היהודי.

        ה. מי שיבטל את המסע הזה לפולין ארור הוא
        וארור שמו.

  • 32.

    מתי כבר תלמדו שהכיבוש משחיט

    מנחם מנדל, 06/09/12 17:56

    עם שמבצע פשעים נגד האנושות, לא יכול לחנך את ילדיו.
    נוער בלי ערכים להורים בלי ערכים!

    • קודם תלמד שכותבים משחית ולא משחיט (ל''ת)

      האידיש נוזל לך מהאזניים מנדל גם עברית אתה לא יודע, 06/09/12 18:25

    • הטעות היחידה שישראל עשתה עם ''הכיבוש''

      Avi Ecuador, 06/09/12 22:25

      היא שלא נצחה אותכם כמו שמוסלמים יודעים לנצל.
      הלוואי אנשאללה בהזדמנות הבאה.
      תוכלו לזכות ליהיות שאהידים וגן עדן עם בתולות שתחגגו...

  • 31.

    עכשיו כל המתלהמים יקפצו על כלום

    ימני אתאיסט, 06/09/12 17:32

    אז הם שתו קצת אז מה, לא כתוב שהם הטרידו מישהו או הלכו מכות או משהו כזה.
    ושלא יכתבו עכשיו שזה רק בישראל, תרבות השתיה אצל הנוער מקובלת בכל העולם ובכל סוגי האוכלוסיה בישראל (כן גם אצל הדתיים והחרדים שהולכים לזונות ולמועדוני סקס ומשתכרים ואח''כ מיתממים ומשקרים ואומרים שזה עניין רק של החילונים).

    אם הם לא הפריעו לאף אחד אז זה לא עניין גדול בכלל והכתבה מיותרת לחלוטין.

  • 30.

    מניסיון אני קורא לנוער להתרחק מפאב, בר וממבשלות בירה (ל''ת)

    מדריך נוער, 06/09/12 17:29

  • 29.

    נוער זבל של הורים שמגדלים אותם כמו עיזים במדבר

    לכו לעזאזל חירבנתם את המדינה!, 06/09/12 17:06

    הגויים רואים איך מתנהגים צאצאי הזבלים
    שלא הספיקו לחסל וחושבים לעצמם.....

  • 28.

    המסעות לפולין

    מנדלה משינקין, 06/09/12 16:51

    כמי שנסע לפולין, לרגל עסקיו, עשרות פעמים,צר לי לקבוע כי המשלחות של התלמידים, ברובן ככולן, מבישות וגורמות נזק חמור בקרב האוכלוסיה.עד כמה שזה ירגיז מישהו, מדובר רק!! בבתי ספר חילוניים.בערבים מתנהגות התלמידות בפאבים ממש כפרוצות והתלמידים לא מפגרים אחריהן. אני שומע לא פעם דברי ביקורת נוראיים מאזרחים, ואין לי צורך בשמועות לאחר מה שאני רואה רואה בעיני. כל סיפור המשלחות מיותר ומזיק.
    חנכו את הילדים בבית , אם עוד ניתן לחנכם.

  • 27.

    אני אחד מה10. כנסו.

    אחד מהעשרה., 06/09/12 16:47

    קודם כל, היינו 9 אנשים. יצאנו למסעדה קטנה 20 מטר מהמלון (יוצאים מהמלון וחוצים מעבר חצייה). המקום גם מכר בירות. חמישה מאיתנו שתו כוס בירה קטנה ואפילו לא סיימו אותה. רכזת המשלחת שלנו ניפחה את כל הסיפור מאוד והמציאה סיפורים, ובגלל זה אנחנו בארץ כרגע. אל תאמינו לכל דבר שמאכילים אתכם.

    • לרוב (וממש לרוב) אני לא מאמין למה שכתוב ...אבל אתה בעצמך כותב

      קול קורא, 06/09/12 17:09

      שיצאתם מהמלון בניגוד לנהלים וגם חלק ממכם שתו בירה...אז לשתות בירה זה בניגוד לחוק והנהלים הם גם בגלל בעיות חמורות של בטיחות שגם אותם הפרתם...אם חס וחלילה היה רוקה משהוא ,אש ההורים שלך ושל האחרים היו מחפשים את מי להאשים ,חו. מהילדים הצדיקים שלהם....

    • אחד מהעשרה

      א., 06/09/12 18:16

      לא משנה אם שתיתי כוס או כוסית או לא שתית כלל.
      עבור עצם יציאתך מהמלון,במסגרת משלחת ממלכתית,עברת עבירת בטחון חמורה,די בכך,להעיף את התחת היפה או הלא יפה לארץ.

    • אם מה שעשיתם זה סבאבאבה אז מדוע הבילוי הזה לא נכלל בתוכנית ?

      Surfers Logic, 06/09/12 18:41

      א. אתה ואני וכווולם יודעים שכמעט כל התלמידים היו מצוידים בסמארטפונים, ומדבריך
      משתמע שמאחר שבסה''כ הייתם ''צמאים'' וחבל שלא
      חשבתם לצלצל לפאב ולהזמין בירה לחדרים, בלי לצאת מהמלון, בלי שמישהו ידע ובלי שהפרשה
      תנופח ותצא מפרופורציה ובלי שיחזירו אותכם לארץ, כי בסה''כ רציתם לשתות משהו...
      זה מה שאתה בעצם טוען גם עכשיו !

      ב. אילו הייתם מביאים בירה מהבית אז אולי אפילו היה מגיע לכם פרס על כשרון מחשבת התחילה והתושיה?

      ג. מה הייתה מטרת הנסיעה לפולין ?

      ד. מדוע אתה בכלל השתתפת במסע ולא וויתרת
      על טיול יקר שמעניין אותך פחות משתיית
      בירה עם החבר'ה?

      ה. הייתה הכנה אבל התוצאה מלמדת שאף אחד לא בדק אם אתם מוכנים כפי שצריך כדי לא לבייש
      את עצמכם, את משפחותיכם, את בית הספר, את העיר, את המדינה שבשמה וכנציגיה יצאתם למסע.

      ו. יש לך רעיון איך מלמדים אחד כמוך לכבד
      את עצמו? תשתה משהו, אולי זה יבוא לך...

    • אחד ממניין

      שינה שינהל, 06/09/12 18:49

      אתה אפילו לא מבין, נכון?

  • 26.

    ובדרך כלל בדרך חזרה מפולין הם עוצרים להתאווררות בהולנד או צ'כיה (ל''ת)

    אחלה חפלה - זמן לבטל את המסעות האלה, 06/09/12 16:45

    • מידע מצוץ מהאצבע

      אודי, 06/09/12 20:48

      כל המשלחות טסות לפולין ובחזרה!!!
      אין כלל מעבר דרך ארץ נוספת.
      אבל למה ניתן לעובדות לקלקל ביקורת שאין לה שחר...

      • חוזרים ישר לישראל

        אני, 06/09/12 22:58

        צודק.

  • 25.

    כל הטיולים האלה מיותרים לחלוטין, ממילא בני הנוער רואים בזה סתם טיול (ל''ת)

    מענין אותם הטיול לא השואה ולא ציפורים, 06/09/12 16:40

  • 24.

    יש לצאת בקריאה לאנשי הרוח החילונים לגנות את התופעה- מדוע הם לא מגנים?

    נו! אתם מגנים, 06/09/12 16:32

    אם תמיד החילונים מבקשים מכל הרבנים לגנות מקרה שלילי ואפילו מחפיר שעושים חרדים / דתיים /מתנחלים מדוע פטורים מכך החילונים?

    האמת היא ש''איש רוח'' שמאלני חילוני אינו אחראי ולא יכול להיות אחראי על קהל של מאות אלפים וכך גם לא רבנים חרדים או דתיים וגם לא מי שנחשב משום מה כמנהיג מתנחלים. (כי בתכל'ס אין דבר כזה)

  • 23.

    להפסיק את המסעות האלה. זה נורא. (ל''ת)

    אורי, 06/09/12 16:25

  • 22.

    מסע לפולין

    שרה גריזמן, 06/09/12 16:23

    אני מוחה נמרצות נגד המלעיזים בגנות המסעות לפולין. כל זה לא היה קורה אם החבר'ה האלה היו יוצאים לאותו מסע לפולין במיסגרת תנועת הצופים כפי שביתי הצעירה עשתה הקיץ. כמובן, שכל הנורמות של אותם צעירים היו שונות אם היו במיסגרת כמו תנועת הצופים מלכתחילה.
    המסע במיסגרת תנועת הצופים התנהל בצורה מופתית, סדר וארגון מדהימים, הצעירים חזרו מלאי רשמים, חוויות ותובנות לחיים, ההורים שותפו בכל תהליך ההכנה, המסע עצמו והסיכום למסע ואנחנו כבני דור שני למשפחות מוכות השואה יכולים רק להיות גאים בזה. נא הפסיקו להתייחס למעשים הנ''ל כנורמטיביים בטענות מטומטמות כגון: בזבוז כספי ציבור על המסעות, זילות בסידורי האבטחה וכו'. ואגב, שילמנו כל אגורה שנידרשה ולא חווינו סיבסוד של עם ישראל במסע זה.
    צר לי שמערכת החינוך בישראל לא השכילה להקנות לבני הנוער ערכים חיוביים יותר וכישורי חיים, שלא לדבר על איפה הם ההורים כשצריך לחנך?

    פה נכנסות תנועות הנוער למלא את הואקום הזה. יש לעודד את הילדים מגיל צעיר לקחת חלק בפעילויות האלה כדי להקדים רפואה למכה. יותר מאוחר זה כבר מאוחר מדי...

    • הבן שלי יצא מטעם בית הספר והטיול היה מסודר ומשמעותי!!! (ל''ת)

      גילי, 06/09/12 16:56

    • שרה את לא שונה מכל כותבי התגובות כאן!!!

      רחל, 06/09/12 17:00

      בגלל חבורה של תלמידים מפונקים, פסלת את כל הטיולים שעורך משרד החינוך!!! בבית הספר של ילדי (בהרצליה)נעשית הכנה יסודית והילדים יוצאים נשכרים מהמסע למרות שהםלא בצופים.

      • מסע לפולין

        שרה גריזמן, 07/09/12 02:49

        חבל שלא ירדת לסוף דעתי וכוונותי בתגובתי.

        לא פסלתי את מסעות משרד החינוך. גם ביתי הבכורה יצאה לפולין במיסגרת התיכון והכל עבר בצורה מכובדת.

        יחד עם זאת, בני נוער שנמצאים במיסגרת תנועת נוער ומטמיעים את הערכים שהם מקבלים בה, הסיכוי שיקרו להם מקרים כאלו אפסיים,כיוון שהמודעות שלהם והאחריות הקבוצתית גוברות על היצר והגחמות האישיות. ומאידך, ההתנהלות במיסגרת ביה''ס גם כאשר היא תוך כדי מסע כה טעון-עלולה להיות עוד מרד קטן במימסד.

    • הכללה פרועה ולא רלוונטית. חזק ואמץ (ל''ת)

      קול קורא, 06/09/12 17:11

    • חינוך

      לשרה, 06/09/12 23:00

      את הערכים הבסיסיים גבירתי מקנים בבית. חשבי, למה רק מספר נערים יצאו לשתות? למה לא כולם? הרי כולם נמצאים באותה מערכת חינוך ערכחית!!! אבל הם באים מבתים אחרים. הבית, גבירתי, הוא האחראי להתנהגותם!!!!!!!

      • מסע לפולין

        שרה גריזמן, 07/09/12 02:45

        אם היית קוראת בקפידה את דברי, היית ערה למשקל שנתתי לחינוך ההורים. יחד עם זאת, היות ומדובר בגילאי מתבגרים שגם לחברה בה הם נמצאים יש ערך מוסף רב להתנהגותם- הימצאותם בחברה ערכית כתנועת נוער היא בעלת משקל רב הבא לכדי ביטוי בדפוסי התנהגות, נורמות חברתיות וערכים.

    • לשרה וגילי

      רמת שרוני, 07/09/12 17:47

      שרה יש לי משהו להגיד לך, 7 מהילדים שהוחזרו לארץ, נמצאים בתנועת הצופים!, וגילי לידיעתך בהרצליה עשו במהך המסע סמים בשירותים ובזמן הפנוי.
      כולם שותים

  • 21.

    המסעות לפולין - ניצול ציני של טיול מסובסד לחו''ל

    רון הכחול, 06/09/12 16:22

    לוקחים אותם לחו''ל, כלומר לפולין, אבל ביד ושם, שלא לדבר על בכותל, רובם לא ביקרו מעולם וגם לא יבקרו.
    הגיע הזמן להפסיק עם הקרקס הזה.

  • 20.

    למה מבוכה הם חטאו ונענשו (ל''ת)

    אלי, 06/09/12 16:11

  • 19.

    לקשור מסע לפולין עם השירות בצה''ל

    גאלי, 06/09/12 16:08

    שנים אני חושב שהזמן וההקשר הטוב ביותר הוא להוציא את הנוער לפולין בעת היותו בצבא . בתיכון הם עדיין צעירים מידי ובצבא אפשר לקשור את השואה לתפקיד הצבא- המשך קיומינו

    • בצבא צריך לקדם את ביטחון העם

      לא מסכימה, 06/09/12 18:32

      הרעיון של צבא ככור היתוך או מחנך מזמן פשט את הרגל. גם הנסיעות בקורס מג''דים וכו' מיותרות. מדובר בבוגרים שכבר מכירים את המטריה, העודף של שימוש בסמלי השואה לא מוביל למקום טוב, אלא לאומני.

  • 18.

    שליחה חזרה לארץ היא טיפול נכון (ל''ת)

    אני, 06/09/12 16:07

  • 17.

    מספיק כבר עם הדיבורים על אבטחה ובטחון הכל קשקושים אדיוטים

    שביט, 06/09/12 16:05

    שמעתם פעם על איזו סכנה בטחונית במסעות בפולין ?
    \\הכל תעשייה של היסטריה ישראלית שמייקרת אתה נסיעות האלה למחירים של מסע תענוגות בקריביים
    אז מה כלה סודיות אם כמה שהתשכרו? הם עשו עבירה בפולין? לא !
    אז אל תבלבלו את המוח וזהו

    • לא שמעו גם על פיגוע בבולגריה ! עכשיו שמעו !!!...........

      אוסמה בין לאדן, 06/09/12 16:49

      לך תלבש טיטול יא שמנדריק !!!

  • 16.

    זה כזה שטויות

    zuch, 06/09/12 16:00

    אני לא מסכים עם שתיית אולכוהול באופן כללי אבל כל בית ספר ללא יוצא מן הכלל גם דתיים שותים בפולין אין מה לעשות יש דיוטי פרי ובפולין הכל זול יחסית עוד דבר אחרי המסע הקשה או באמצע צריך להשתחרר קצת כל מסע לפולין יהיה את השוטים ושמעתי מליון ואחד סיפורים רק כי תיכון רוטברג זה מקום ל''עליתה'' ומקום מוכר אז עשו מזה סיפור בתקשורת זה לא נדיר בכלל דווקה להיפך זה מאוד נפוץ שחברה גם יוצאים בבפולים
    ואגב לכל אנשי החינוך החילוני לקחת את הילדים לקניונים או להסתובב סתם בפולין הורס הרבה מהמסר והמשמעות העמוקה שיש במסע וצריך לקחת רק את מי שמוכן ולא את החברה שיעו שטויות.

  • 15.

    ההתנהגות המבישה התחילה כבר מול צוות המטוס

    אלונה, 06/09/12 15:56

    הייתי נוסעת במטוס עם בני נוער בגיליי 14 15 ונדהמתי מההתעללוות בצוות והתחרות למי תגיע יותר דיילות לאחר קריאה בלחצן לא נראה שלמישהוא מהמלווים הזיז.

    • לא מאמינה לך! את ידועת למה?

      ענבר, 07/09/12 08:03

      כי הם חבר'ה בני 17 כולם. הם תלמידי יב', אז מה עשית בזה ששיקרת?

  • 14.

    זמנים משתנים,בזמני זו הייתה מחששה (ל''ת)

    פבלו, 06/09/12 15:50

  • 13.

    פרוייקט טיולי אשכנזים לפולין ע''ח הקופה הציבורית פשט רגל.

    גיל, 06/09/12 15:42

    במקום לכבד את זכרון השואה, הילדים האלה, שחודש לפני כן בילו ברודוס, ממשיכים את הטיול המסובסד לחו''ל, ומקווים לבלות.
    הגיע הזמן לבטל את זה.

    • כל מילה נכונה (ל''ת)

      משה, 06/09/12 16:26

    • הטיול לא מסובסד, הוא עולה הרבה כסף

      יוני, 06/09/12 16:28

      ולא משתתפים בו רק אשכנזים (מה גם שהשואה פגעה בכל העדות כמעט)

    • מסובסד? לא זוכרת שסיבסדו לילדי ואפילו אגורה!!! (ל''ת)

      רחל, 06/09/12 17:02

    • מסובסד? יש לך ביקרות עניינית?

      ישראלי, 06/09/12 17:08

      זה יקר להחריד....!!! מיועד לכל העדות (אנחנו ב - 2012 , את מי זה מעניין).
      יש לך מה להגיד על ההתנהגות המבישה - אז תגיב לעניין!!!

    • רוב הנוסעים הם דווקא מעדות המזרח. אנחנו ובנותינו לא נסענו. מיותר לגמרי (ל''ת)

      דור שני, 06/09/12 17:09

  • 12.

    ואיפה שר החינוך ? (ל''ת)

    המורה לזימרה, 06/09/12 15:35

  • 11.

    אבל מה המורה המלווה אשם שהוא צריך לחזור לארץ עם העבריינים!?

    שרון, 06/09/12 15:28

    היו צריכים לשלוח אותם לבד בטיסה אם הם מספיק גדולים להשתכר הם מספיק גדולים לטוס לבד

    • זו הסיבה שהוא שם, כדי להחזיר אם צריך (ל''ת)

      חיים, 06/09/12 15:55

    • למורים זו עבודה לא טיול (ל''ת)

      אני, 06/09/12 16:08

  • 10.

    בני טובים מהשבט הלבן? (ל''ת)

    איפה הטוקבק ששונא מזרחיים?, 06/09/12 15:28

  • 9.

    נו מה מישהו חשב באמת שהילדים האלה טסים בביל לראות מחנות ריכוז!?

    רון, 06/09/12 15:26

    אני לא אתפלא אם נשמע יום אחד שנערים נתפשו בשירותים במחנות ריכוז מקיימים יחסים

    • הגזמת

      ??????????, 06/09/12 16:24

      נראה לי שאתה ניסחף אם יש גרעין רקוב מוקעים אותו והתפוח לא נרקב

  • 8.

    שתיית אלכוהול-מקרה נקודתי??..אלכוהול,סמים וזנות-מורשת השמאל החילוני (ל''ת)

    שתיית אלכוהול-מקרה נקודתי??.., 06/09/12 15:19

  • 7.

    הנסיעה מיותרת

    הדור השני, 06/09/12 15:14

    יש דרכים אחרות להטמעת זכרון השואה. ניצולי שואה שחיים בארץ יכולים להפגש עם תלמידים ועוד דרכים נוספות. הנסיעה מיותרת

    • צריך הורים אמיצים

      כתומית, 06/09/12 15:33

      לפני 14 שנים סירבתי לאשר לבני נסיעה לפולין מהטעם הזה בדיוק. שנים שאני מתלבטת אם לא עשיתי ממנו ''חריג''. אם היו עוד כמה הורים שעושים כמוני הפארסה הזאת כבר הייתה מאחורינו.

    • מסכימה איתך!!!! גם אני ילדה של ניצולי שואה

      רחל, 06/09/12 16:36

      מפגש עם ניצולי שואה חשוב הרבה יותר מאשר לפמפם את כלכלת פולין.
      הפולנים שונאי ועוכרי ישראל בצורה הכי מגעילה שיכולים להיות. למה ללון בפולין ולהעשיר את קופת המדינה האנטישמית הזאת?

  • 6.

    תגובה החלטית וקשה כך צריך להיות , כל הכבוד . (ל''ת)

    אור, גבעתיים, 06/09/12 15:05

  • 5.

    נו טוב. לפחות לא הלכו להרביץ ליהודים אחרי שהשתכרו (ל''ת)

    מאריק קובלסקי, 06/09/12 15:00

    • להרביץ ליהודים

      ישראל בנימין, 07/09/12 18:33

      הרבה חוכמה אתה לא מפגין ולכן טיפש הוא כנרה התיאור לעובדה שאתה לא מכיר.
      אתה באמת חושב שרק הרביצו ליהודים בסוף שנות השלושים ותחילת הארבעים רק בגלל שהם היו שיכורים ?
      אוי מה גדל כאן בארצנו היקרה .

  • 4.

    ''טיולי פולין''

    פולני, 06/09/12 14:57

    מכאן צא ולמד ש''טיולי פולין'' מיותרים לחלוטין ונער שנפשו חפצה באמת ותמים ללמוד על ארועי השואה והמלחמה אינו זקוק לטיול חו''ל אלא יכול לעשות זאת כאן בארצנו.נסיעות אלו הן בזבוז כספים ומשאבים רבים והפכן לנורמה של משרד החינוך ותעשיית רווחים כספיים לגורמים שמתפרנסים ממנה לא רע בכלל.

    • ''מכאן צא ולמד'' כתבת. נראה שמספיק לך חריצון ע''מ לצאת

      ישראלי, 06/09/12 15:32

      ללמוד מזה הרבה תוכל אולי רק על עצמך ועל תגובותך ההזויות!

    • ''צא ולמד '' זה רק איפה שבאמת אפשר לחוש את התחושות

      יוסי, 06/09/12 16:09

      את החוויות שאתה מרגיש שם כאשר אתה במחנות ריכוז,השמדה,יערות קור וכן גם בתוך הבתי מלון ותחושת הביחד ותחושת הלמידה על האירועים אתה לא יכול להרגיש בשום מקום גם לא בארץ מלבד שם ! אז בלי יותר מדי בלבולי שכל

    • yes

      k.h, 06/09/12 17:34

      you so right

    • מה הטעם במסע?

      מסכימה, 06/09/12 18:29

      אם בלמידת הסטוריה עסיקנן, הרבה יותר יעל לעשות סדנאות בארץ, במוזאונים שאינם מעטיחם, כולל פגישת ניצולים והקשבה לסיפור חיהם ממקור ראשון, אולי גם חונכות לניצולי שואה. הנסיעה לפולין דומה לטיפול בהלם, הנערים בגיל זה אינם בנויים לקלוט את עודף הגירויים הקיצוניים, שאמנם משקפים את עבר האומה, אך אין צורך ב'טיפול בהלם' כדי להשיג הכרה של ההסטוריה. ומה בדבר המשפחות ממעמד הביניים ש'קורעות את התחת' כדי לאפשר לבנם לצאת למשלחת מבלי לבייש אותו? תגובות הנוער שאינן נדירות רק מצביעות שלא זו הדרך.

    • לא נכון

      נכדה לניצולת שואה, 10/09/12 08:19

      אין למחוק את הטיול, ואין לסגור את הטיול הזה לעולם. המסע הזה חשוב מהרבה מאוד סיבות

      א. בני נוער ישראלים תושבי ישראל עדים
      לחרפה האיומה שעבר על דור יהודי שלא חי
      תחת מדינה יהודית.

      ב. בני נוער ישראלים שחוזרים מהמסע הזה
      התבגרו בין ליל, ומבינים את גודל האחריות וחשיבות היותם אזרחי העתיד על כל האחריות החשובה מאוד המשתמעת מכך.

      ג. המסע הזה הוא הכנה מעולה לצה''ל. כל חייל בישראל צריך לראות את מחנות ההשמדה
      ואת העובדה המצערת שיהודים הובלו כצאן מובל לטבח, מבלי שידעו שזוהי דרכם האחרונה, ומבלי שיתאפשר להם להילחם על חייהם.

      ד. זהו מסע שמסביר טוב יותר מכל תהליך לימודי אחר על משמעות קיומה של מדינת ישראל
      אחרי מסע כזה כאמור, לא יהיה צעיר או צעירה שלא יבינו את גודל האחריות המוטלת על כתפיהם
      וגודל הגורל האכזר של העם היהודי.

      ה. מי שיבטל את המסע הזה לפולין ארור הוא
      וארור שמו.

  • 3.

    ברצינות כמה אפשר לקחת נערים ונערות במטרה להראות להם סרט אימה (ל''ת)

    rtk, 06/09/12 14:56

    • נכון שאתה לא רציני? (ל''ת)

      חיים, 06/09/12 15:56

  • 2.

    זו הרמה הכוללת של החברה הישראלית ויש סיבה להיתנהגות זו ואם התופעה הזו

    פקק תנועה , 06/09/12 14:51

    תימשך יש לבטל כליל את הנסיעות הללו לפולין

    • פקק , האם לא עדיף לקחת את בני הנוער לאנדרטאות של מלחמת השחרור ? (ל''ת)

      סימה., 06/09/12 17:24

      • במיקרה הזה זה אותו הדבר כי החברה בישראל פשוט נגועה בתת התרבות הזו

        פקק תנועה , 10/09/12 14:47

        כי אן חינוך במדינת ישראל לא אצל הגדולים ולא אצל הקטנים

  • 1.

    אצל החילנוים הכול יכול לקרות ובגלל זה הם מטומטמים

    123, 06/09/12 14:48

    וחסרי כובד חינוך ומנהיגות

    • בגלל זה הדתיים גנבים וחיים על חשבון אחרים (ל''ת)

      טרון, 06/09/12 14:57

    • ואלנו החרדים הכל יכול לקרות אם רב יגיד ובגלל זה אנחנו מטומטמים

      123, 06/09/12 15:01

      וחסרי כובד חינוך ומנהיגות

    • דתי (ל''ת)

      מגיב 1 הוא פרובוקטור ואינו דתי, 06/09/12 17:59