• 10.

    לפרופסור הנכבד -בוא ללמוד קבלה תראה כמה ראציונאליות (ל''ת)

    יש בלימוד הקבלה., 02/01/12 23:38

  • 9.

    מה בדיוק הוא רצה להגיד?

    צביקה, 02/01/12 16:07

    אנחנו מכירים את סיפורו ומעריכים את הישגיו המדעיים ואת העקשנות על האמת המדעית. אבל מה בדיוק קרה לו במאמר הזה? הוא קפץ מהחשיבות של לימוד וחינוך הילדים ולערכי לימוד ועבודה (שזה יפה מאוד) לכיוון של דיקטוטורה קלה ''את כל אלה יש ללמד, בין שההורים בכך רוצים ובין שלא'', משם קפץ לפוליטיקה בגרוש ולדמגוגיה נגד החרדים (בלי להזכיר אותם) תוך כדי התעלמות מהמהפיכה שאכן מתרחשת בעולם של החרדים של יציאה ללימודי מקצוע ולשוק העבודה, ומשם ל2-3 פסקאות די מוזרות על תחושתיו האישיות השנה ובעבר בהקשר לפרס הזה ופרסים קודמים וקורותיו המקצועיים, דברים שאין להם שום קשר לכל מה שנכתב לפני כן. מה נסגר איתו?

  • 8.

    פרופ' דן כשאתה אוכל פולקע חרדי עבד ושחט אותו ושילם מיסים!

    פולק'ע, 02/01/12 14:32

    ועוד מיליונים של פולקע ביום. עאלק לא עובדים. לפי נתוני המדינה יש 70000 אברכים בלבד. ו 800000 חרדים שזה דומה לאחוז הלא מועסקים בציבור הכללי. די להסתה!

  • 7.

    פשוט מענטש

    אלפרד נובל, 02/01/12 08:34

    גבר גבר

  • 6.

    תנו לנו עוד הרבה שכטמנים

    איש העמק, 02/01/12 07:54

    זה האיש שמשמש דוגמא לכולנו- סליחה... למעט החרדים שבשבילם יהדות שווה גלות והסתגרות.
    הרי כשהמדינה חס וחלילה תתמוטט בגללם לא תהיה להם בעיה לעבור לגולה אחרת ולחכות למשיח.
    מדינת ישראל הציונית מתקיימת בזכות אנשים כמו שכטמן, אבל הטפיל החרדי משתלט עלינו.
    להפסיק מיידית מימון מכל סוג למוסדות דת. ולהעביר הכסף לאוניברסיטאות, ולמדען הראשי.
    ובעיקר! להצביע נכון בבחירות.

  • 5.

    ואיזה כימיה יש בריבוי ילדי חכמים...

    י יש ישוע ישועה, 02/01/12 03:12

    הקשבה, התקרבות, חוש איזון, שווי משקל, דרך ארץ, תכונות שישוע- היהודי המפורסם בעולם שהוצא להורג על יהדותו- הוריש ולא לרב משה הירש, ולאו דווקא לנוצרים, אלא לרבי עקיבא ולכולנו. בשביל 'ואהבת לרעך כמוך' לא צריך ללמוד להתפלפל, אולי להיפך.
    מי שרוצה לחיות רק על דעותיו הקדומות אינו חוקר, הוא לומד פלפול. במקום יצירה יצטיין בוויכוח, תיאולוגי או משפטי, ישכלל דבריו כאחד הרבנים על תת סוגיות הלכתיות ולא יעז לערער על העיקר, אינו תלמיד אמת, תורתו אינה נבחרת.

  • 4.

    גם הצטיינות בלימוד תורה, בגידול הרבה ילדים היא הצטיינות

    תן כבוד גם לחרדים - בלי תורה לא היו יהודים בעולם, 01/01/12 23:27

    מדוע לא לשלב חקירה מדעית עם לימוד תורה? מדוע ללעוג למי שמצטיין בתחום שכדאי גם לך, המדען המצטיין ללמוד? המדע הוא חשוב אבל אם נאבד את התורה נאבד את עצמנו, האם זה רצוי בעיניך?

    • ומדוע לא לשלב לימוד תורה עם שירות בצבא?

      מהנדס שמשלם הרבה מאוד מיסים, 02/01/12 02:04

      הרי אם לא נגן על עצמנו בוודאי נאבד!

    • למה לבלבל את המוח? בישיבות לא לומדים תןרה (ל''ת)

      לומדים רק משניות!, 02/01/12 13:10

  • 3.

    שוני במתן משמעות או דקות בהבנת הנקרא

    מסכימה עם פרופ' דן שכטמן, 01/01/12 22:14

    לעשיה טכנולוגית והשגים תוך כדי התארגנות, שתוף פעולה והצנעת הפרט, זקוק העולם ולא למשחקי כבוד ותחרויות יוהרה. -אלו דבריך ולפי הבנת הנקרא שלי פרופ' דן שכטמן מדבר בדיוק על זה.

  • 2.

    אין קשר בין חינוך לכימיה

    שבח בן דוד, 01/01/12 20:57

    הפרופסור מבין בכימיה אך לא בחינוך.
    במדינה שהתלמידים מצוידים בסכינים ובאג רופנים להגנה עצמית,לא צריך יותר כימיה ומדע אלא חינוך מוסרי.
    אלפים של חילוניים משכילים מעדיפים לשלוח את ילדיהם לחינוך חרדי שבו לא יושפלו ולא יוכו .
    כדאי שהכימאי ילך לבדוק את העובדות לפני שיפרסם הגיגיו הדמיוניים.

    • רצוי לעיין ביחזקאל פרק ל''ג.

      השפוי האחרון, 02/01/12 15:05

      שם אומר השם לנביא כי צדקת הצדיק לא תצילנו ביום פשעו- כל צדקותיו לא תזכרנה. ואם הפרופ' הנכבד אכן הצניע דרכו, שיתף פעולה עם אחרים והוביל את האנושות להשגים טכנולוגיים למען רווחתה, אשרנו ודיינו. אלא שלא כך היה הדבר. כלומר שמיעת הנקרא מפי האח''מ אננה מספקת כאן, צריך גם עינים ע''מ לראות את התמונה כולה.

  • 1.

    לאחר מופע הראוותנות והרעבתנות הביזארי בטכס חלוקת הפרס

    השפוי האחרון, 01/01/12 18:53

    לא נשארה הרבה סימפטיה ל''אצולת המדע''.
    היה שם בטכס למי שראה, משהו רקוב ודקדנטי, ממש משתה בלשאצאר...כל תופעות ה''מצוינות'' האלה והחינגאות שבעקבותיהן, הן עוד נדבך בתעשית הסלבריטאות והגברת הפערים, או כפי ששרה להקת אבבה (עוד שבדים):'' המנצח לוקח הכל''. כאילו שהזוכים המאושרים פעלו לבדם בחלל ריק ורק להם מגיעה התהילה. וכך גם המלצותיו של הפרופ' ל''מצוינות'' ו''מומחיות'' בשדה החינוך...שישמור אותן לעצמו. לעשיה טכנולוגית והשגים תוך כדי התארגנות, שתוף פעולה והצנעת הפרט, זקוק העולם ולא למשחקי כבוד ותחרויות יוהרה.

    • אם כך, אז למה העולם זקוק? (ל''ת)

      מאיה, 01/01/12 20:56

    • אני מסכים איתך 100% ואתה לא השפוי האחרון - יש עוד כמה :-) (ל''ת)

      יהודי, 01/01/12 22:01

    • כנראה לא קראת נכון

      שפויה נוספת, 02/01/12 09:35

      פרופ' שכטמן לא מציע עיליתה בלתי מושגת אלא דוקא מה שכולנו צריכים - שפיות (שכבר היתה פה) שנובעת מחינוך לערכים. שים לב למשפטו שאומר שהוא שואף לכך שכל ילד יצליח במה שהוא טוב בו, לוא דוקא במדעים אלא בכל תחומי החיים. הגיע הזמן באמת!!

      • יש סכנה גדולה בלשאוף לכך שכולם יהיו מומחים למשהו.

        השפוי האחרון, 02/01/12 15:16

        יש כאן הכללה. משום שבפרוש ישנם אנשים שיכולים לעסוק בכמה דברים ולתרום לחברה מיכולתם בתחומים הרבה, גם אם אינם מומחים. כמו כן קימת הבעיה שלא כל אחד יוכל לגלות את כשרונותיו המיוחדים, או שלא ירצה להביאם לידי בטוי מסיבה כזו או אחרת. הכל לגופו של ענין וכמה שפחות הכללות כן יטב. כאשר האדם אינו מבין משהו, הוא אץ וממציא לענין חוקים. לכן ''המצוינות'' עלולה להיות בעוכרינו משום שהיא תעמיק פערים ותנטרל את רוב הצבור למען קבוצה קטנה שתקבל הכל. וכך גם ''המומחיות'' שתיצר אנשים שלא יהיו מסוגלים אף לשרוך את נעליהם, אך ידעו הכל על קוצו של יוד.

        • צדק בדבריך- גם אני שפוי

          הערך בעיני האדם שלא הופך לאוטומט מומחה, 02/01/12 16:16

          נדיבות מבחירה, דרך ערך.