• 46.

    כתבה בעלת מאפיינים גזעניים בולטים.מפחיד

    ג.בלס דוקטורנט להיסטוריה, 07/06/13 12:00

    תחליפו את המילה "חרדים" ב"יהודים" ותקבלו כתבה זהה לדר שטירמר.

    IP: 79.183.169.84דווח על תגובה זו

  • 45.

    השיטה החרדית

    שנש, 10/05/12 19:50

    נכון שיש לחרדים שיטה, שיטה של גידול טבעי של האוכלוסייה, להתחתן צעיר ולהביא עשרה ילדים. אז מה תעשו, תגבילו את מספר הילדים שמותר למשפחה חרדית? תאסרו להם מלקנות דירות באיזורים מסוימיים? ככה נראה דמוקרטיה שכל אחד יביא מספר הילדים שהוא רוצה ויקנה דירה איפה שהוא רוצה.

    ואגב, המאמר כולו גזעני. אני רוצה לראות מאמר כזה כלפי ערבים. ערבים מביאים הרבה ילדים, מתפשטים לאיזורים שלנו, מקבלים קצבאות עבור המשפחות הגדולות שלהם. איזו צביעות.

    מליה אחרונה: כל הכבוד לחרדים.

    IP: 87.68.86.210דווח על תגובה זו

    • יישר כח מסכימה עם כל מילה (ל''ת)

      , 19/02/14 10:23


      IP: 95.86.101.217 דווח על תגובה זו

  • 44.

    שינוי יזום ? חיזרו בתשובה, היו דתיים מאמינים ותזכו למשפחה גדולה (ל''ת)

    אפשר לגדול בכיף - בלי להיות חרדים, 06/04/12 00:05


    IP: 95.86.127.135דווח על תגובה זו

  • 43.

    אתם לא מבינים שגם אם היו מיעוט הם נזק. אתם טמבלים

    ואדשים, 13/03/12 10:50

    חושבים שרק כשהם 90% הם נזק. איזה בולשיט. מספיק דוס או דתי לאומי אחד כדי להרוס רחוב או עיר הרבה פעמים. אז כמות כזאת? לדעתי אין טעם לחיות.

    IP: 77.125.252.216דווח על תגובה זו

  • 42.

    ''מוסדות חב''ד שלא הפריעו לאף אחד''. מי אמר לך שלא?

    בי זה מאוד פוגע שיש מוסדות דת, 13/03/12 10:43

    ולא משנה מאיזה סוג..כל עוד זה מסוג מונותאיסטי - זה פוגע בכל הנשים עד עמקי נשמתנו. אתם פשוט לא מבינים ואטומים לזה. אסור שתהיה בכלל לגיטימציה לשום דת..לא משנה אם זה מסורתיים, חרדים או דתיים לאומיים. אסור אסור ואסור שתהיה לגיטימציה לדת במרחב הציבורי. חבל מאוד אשתם לא מבינים את זה..בורים ועמי ארצות שלא מבינים מה הדת מייצגת ואילו נזקים היא גורמת.


    ובשביל מה החילונים בכלל מתעקשים להשאר שם? תשאירו את החרדים עם הערבים אחיהם וזהו.

    IP: 77.125.252.216דווח על תגובה זו

  • 41.

    החרדים מזניחים כל חלקה יפה הזנחה זה מה שרואים היום בירושלים (ל''ת)

    ירושלמית שעזבה את העיר, 20/02/12 14:52


    IP: 195.241.224.47דווח על תגובה זו

  • 40.

    נתונים הזויים ללא קשר למציאות

    בני, 08/01/12 15:59

    אני גם במושבה. יש קבוצה קטנה של חרדים וזהו. הם בטח לא 20% או 30% מילדים הגנים - אין אפילו אחד ואני מכיר את רוב הגנים של השכונה.
    יכול להיות שסופרים כ''חרדים'' גנים מנוהלים על ידי נשים חרדיות למרות שהילדים באים ממשפחות לא חרדיות (דתיות, חילוניות, מסורתיות).

    בכל מקרה כתבה הזויה לגמרי.

    IP: 147.237.70.108דווח על תגובה זו

  • 39.

    השם ישמור,יהודים ועוד במדינה יהודית,גוואלד. (ל''ת)

    אזרח פשוט, 02/01/12 20:16


    IP: 46.121.206.30דווח על תגובה זו

    • תמותו אמן אמן אמן. ואם זו מדינה יהודית, איך זה שיש נשים

      שהולכות בגופיות, 13/03/12 10:45

      אם זו היתה מדינה יהודית, לא היתה לנשים זכות לצאת מהבית ובטח שלא בגופיות. טמבל.

      IP: 77.125.252.216 דווח על תגובה זו

  • 38.

    התחרדות

    פופיק, 01/01/12 21:27

    לפרופסור גונן המאשים את החילונים שאינם מעונינים מספיק בירושלים: לציבור החילוני פה יש נסיון של שנים של אלימות חרדית והשתלטות שלהם על המרחב הציבורי מול קול ענות קלושה של הרשויות שמעולם לא גיבו את הרוב הדומם שעסוק כל יום בללכת לעבודה ולגדל את ילדיו תוך שימוש במשאביו הוא. אין לרוב הדומם סיכוי מול ציבור שאינו עסוק בלקיים את עצמו ומישהו אחר מממן את ילדיו. אני בוש לכתוב את זה - כי כמה שיותר ילדים ישראלים אמור להיות ברכה - אבל הילדים האלה שהרוב הדומם נאלץ לממן בנוסף לילדיו הוא - אינם ישראלים במובן שהרוב הדומם מתכןן אליו. את הכתבה הזו אפשר היה לכתוב על ישראל בכללותה. זה קורה בכל הארץ.

    IP: 50.53.117.224דווח על תגובה זו

  • 37.

    הפתרון היחיד הוא כפיית לימודי ליבה על כל מוסדות החינוך ולא משנה מאיזה

    צד או זרם. ודרישה לשירות לאומי מלא לפטורים מצבא, 01/01/12 21:12

    אי אפשר להמשיך במצב שבו כל האוכלוסיה הזו נהנית ממנעמי הדמוקרטיה הישראלית אבל תורמת לה אפס מאופס.

    IP: 69.122.224.73דווח על תגובה זו

  • 36.

    כמה שנאת חינם...

    יונתן, 01/01/12 18:47

    פשוט לא להאמין כמה שנאת חינם יש פה.
    החרדים רוצים לגור בירושלים כי זו עיר הקודש, ומה שיש לאנשים להגיד זה שהם משתלטים על ירושלים.
    לחרדים מותר לגור איפה שהם רוצים בדיוק כמו לכל אדם אחר, קוראים לזה חופש דיור.
    העובדה שהחילונים מפחדים לגור בשכנות עם חרדים היא בעיה גדולה, כי חרדים הם בני אדם בדיוק כמונו ואין סיבה לכזאת גזענות.
    הבעיה האמתית בסיפור הזה היא שחילונים לא מרגישים קרבה לירושלים, שהיא עיר הקודש ועיר הבירה, עיר בעלת היסטוריה גדולה מאוד לעם היהודי, וחילונים פשוט בורחים ממנה לתל אביב, תוך כדי שהם מאשימים את החרדים בזה.
    אז במקום להאשים את החרדים בהשתלטות, שהחילונים יעזבו את תל אביב, וילכו לגור איתם בשכנות בירושלים, ותראו שהם בכלל לא שונים, לא מנסים להשתלט על שום דבר, אלא בסך הכל רוצים לגור בעיר שכ''כ קדושה וחשובה ליהודים...

    אז בבקשה, מספיק עם שנאת החינם הזאת!!
    הבעיה הגדולה ביותר שלנו היא שנאת אחים, שאפשר בקלות להפסיק אותה...
    למה אנשים משכילים, בוגרים, ותרבותיים לא מסוגלים לקבל את האחר? (שבמבט לעומק רואים שהוא בעצם די דומה לנו)
    אז אנשים טובים, תרבו אהבת חינם, כי זה הפתרון האמיתי!!

    IP: 89.139.207.60דווח על תגובה זו

  • 35.

    אל תתנו לחרדים להתפשט אל שכונותיכם!

    אלי, 31/12/11 21:17

    ירושלים לא תהיה עוד עיר בירה אם חרדים ישתלטו עליה! זה עלול להיות בקרוב!
    עוד לא מאוחר לבנות לחרדים ערים משלהם רחוקות מכל יישוב נורמאלי כמו העיר אלעד ושיחיו שם לפי רצונם - הכי טוב בנגב, כדי שלא יפריעו לרוב האוכלוסיה המקיימת את המדינה לחיות לפי רצונה.

    IP: 109.66.242.177דווח על תגובה זו

    • המדינה קטנה מדי, עזוב את הנגב במנוחה

      אסף, 01/01/12 18:53

      עדיף לקנות שטח גדול באירופה, עדיף באוקראינה באזור של העיר אומן, ושיגורו שם. מזג האוויר שם מתאים ללבוש שלהם.

      IP: 84.111.100.123 דווח על תגובה זו

    • 35..אי אפשר לעצור אותם.. והם תמיד שלטו בירושלים

      איזו מין מחשבה, 13/03/12 10:48

      איזו מין מחשבה זו שאם החרדים ישתלטו על העיר היא כבר לא תהיה בירה? למה זה חשוב שהיא תהיה בירה?

      לדעתי גם דתי אחד מכל סוג, מזיק בכל מקום שהוא נמצא בו, אבל זה באופנים שלא תבינו..זה ברמה הפמיניסטית. שלא נדבר על כמויות

      ובכל מקרה, חרדים ודתיים מאז ומעולם היו הרוב בירושלים. ירושלים מעולם לא היתה בירת ישראל אלא בירת הדוסים.

      IP: 77.125.252.216 דווח על תגובה זו

  • 34.

    וחושך על פני תהום...... (ל''ת)

    תהילה., 28/12/11 09:28


    IP: 87.69.122.113דווח על תגובה זו

  • 33.

     (ל''ת)

    , 28/12/11 05:42


    IP: 199.203.55.52דווח על תגובה זו

  • 32.

    אולי כדאי גם לבדוק את השתלטות החילונים על תל אביב

    חילונית שאוהבת פלורליזם, 28/12/11 00:14

    אני עזבתי לצערי את ירושלים בגלל מחירי הדירות ולא כי היא מגוונת חברתית- מה שיפה בעיני וחסר במרכז

    IP: 87.68.53.87דווח על תגובה זו

  • 31.

    אין מנוס מאיחוד כוחות החילונים

    דני מקרית יובל, 27/12/11 11:55

    רק איחוד הכוחות החילוניים והחדרת ההבנה לראשי העיר שהעירייה חייבת להתערב ולעשות הכל על מנת להשאיר שכונות חילוניות, יוכל אולי לשנות את התהליך הנורא שירושלים עוברת.
    החילוניים חייבים להעביר את המסר לניר ברקת שללא פעולה ברורה של העירייה שתמנע פתיחה של מוסדות ציבור חרדים כולל גני ילדים, בתי ספר, בתי כנסת, כוללים, מקאוות וכד' בשכונות חילוניות, אין סיכוי שמישהו שפוי יישאר בעיר הזו.

    IP: 132.64.92.118דווח על תגובה זו

  • 30.

    רק מפלגת אור

    דוד סלע, 27/12/11 07:51

    היא שחרטה על דיגלה את התרופה למצב הזה שיביא עלינו כליה כמדינה דמקרטית.
    הפרדת הדת מהמדינה.

    IP: 93.172.34.219דווח על תגובה זו

    • אני הצבעתי בעדמפלגת אור בבחירות האחרונות.

      בת שבע., 28/12/11 09:27

      מסתבר שהייתי במיעט מזערי שראה את פני הבאות. מקווה שיותר ויותר אנשים יבינו את הסכנה הקיומית האמיתית של מדינת ישראל, ובבחירות הבאות (שהלוואי ויוקדמו) המפלגה הזו תצבור כוח כדי להציל את קיומה השפוי של מדינת ישראל.

      ישראל בסכנה אמיתית, ולא מאויביה מחוץ.

      IP: 87.69.122.113 דווח על תגובה זו

      • ובתכלס, איך תשכנעו את החילונים לחזור לירושלים? (ל''ת)

        זה מה שיקבע, 04/01/12 22:08


        IP: 109.67.207.26 דווח על תגובה זו

  • 29.

    שום מילה על פסגת זאב?

    כלום?, 27/12/11 03:35

    באמת, כלום? זה מאד לא ברור לי משום מה.

    IP: 71.68.48.71דווח על תגובה זו

    • צודק

      שי, 27/12/11 10:08

      כתושב פסגת זאב מזה 15 שנה-גם שם יש מגמת התחרדות ברורה,השכונה תהיה בשנים הקרובות כמו נווה יעקוב הסמוכה לה,יש של כוללים ורואים ויותר חרדים שמגיעים לבתי הכנסת

      IP: 147.237.70.106 דווח על תגובה זו

  • 28.

    חורבן בית 3

    moza, 27/12/11 02:31

    והנה החורבן השלשי בדרך לירושלים. על חומתיך עיר דוד הפקדתי בוגדים.

    IP: 77.127.110.164דווח על תגובה זו

    • ניצחנו אתכם בחנוכה, ננצח אתכם שוב! (ל''ת)

      מתיוונים תחזרו ליוון!, 27/12/11 16:13


      IP: 87.70.144.79 דווח על תגובה זו

      • נראה נראה

        פופיק, 01/01/12 21:32

        ומה תעשה כשלא יהיו מספיק מיסים חילוניים לממן אותך וחבר בטלניך? שלא לדבר על ללכת לצבא ולהגן עליכם? בוא נשאיר את ירושלים חודש אחד להגנה ע''י חרדים. בלי מג''ב חילוני, בלי משטרה חילונית בלי שב''כ חילוני? נראה לי שתסתדרו טוב. אתם חזקים בעיקר בזק''א יהיה לכם הרבה מה לעשות

        IP: 50.53.117.224 דווח על תגובה זו

  • 27.

    תגובה ל-16

    יעקב, 27/12/11 02:14

    רעיון נפלא.תקימי/ תגדירי שכונות לחילונים בלבד/נקיות מחרדים,ובג''ץ כבר יכפה עליך לקבל את הערבים

    IP: 95.86.122.182דווח על תגובה זו

  • 26.

    ממי לפחד?

    אוסנת, 27/12/11 01:09

    אני כבר לא יודעת ממי אני אמורה לפחד יותר , מהפלסתינאים או מהסיקריקים? על פי הכתובים אנחנו אויבים של שניהם. מה שכן אפשר לעשות. שניהם רוצים את ירושלים , אפשר לרכז את כל הסיקריקים בירושלים ולמסור אותה לפלסטינאים, כך שני הצדדים יהיו מרוצים. לאחר שיאכלו אחד את השני, נחזור אנחנו ונאכל את מה שנשאר.

    IP: 79.180.24.54דווח על תגובה זו

    • אוסנת את לא מקורית

      פופיק, 01/01/12 21:33

      אני חשבתי על זה גם כן...

      IP: 50.53.117.224 דווח על תגובה זו

  • 25.

    כמה שנים??!! שנה שנתיים, בעיקר בגלל זה ברחנו ממנה, עיר מתה. (ל''ת)

    נ, 27/12/11 00:18


    IP: 79.180.211.224דווח על תגובה זו

  • 24.

    איך זה שעד 77' אוכלוסית החרדים היתה יציבה?

    אבי, 27/12/11 00:09

    ביטול המכסה של לומדי תורה משוחררי גיוס הרגה את העיר. תודה רבה בגין! רק הליכוד יכול!

    IP: 132.64.43.72דווח על תגובה זו

  • 23.

    כשגרתי ברחביה שילמתי 4000 ש''ח ארנונה

    אבי, 26/12/11 23:55

    על 2.5 חדרים. היום בתל אביב אני משלם ארנונה 1900 על דירה באותו הגודל. ואוספים לי את הזבל כל יום ושולחים לי תו חניה עם שליח. אני ירושלמי מלידה שאהב את העיר אבל העיר בעטה אותי החוצה כי היא העדיפה חרדים. במקום מפעלים ומקומות תעסוקה בנו כוללים. במקום לגבות ארנונה בצורה שיוויונית דפקו את החילוניים והסטודנטים (כי הם עובדים), במקום לטפח גנים ובתי ספר, מסרו מוסדות לחרדים. זוהי לא ''דמוגרפיה''. אם החילונים היו רוצים להשאר הם היו חוסמים את הדתיים (בכל זאת, יש להם יותר כסף) כמו שקורה בתל אביב. אבל למה להם להשאר בעיר מטונפת? הסטטוס קוו זה בדיחה כי חרדים יכולים לגור בשכונה חילונית אבל לא ההיפך. אם הייתי דתי לאומי בקטמון הייתי מעודד חילונים לפתוח בשכונה פאבים בשבת. רק זה יציל אותה.

    IP: 132.64.43.72דווח על תגובה זו

    • גדול אתה,צודק בכל מילה

      שי, 27/12/11 10:41

      גם אני אוהב את העיר,חי בה ומגדל בה ילד,אישתי ואני עובדים מרוויחים לא רע וקשה לנו לעמוד בארנונה המטורפת 6000 שח לדירת 3 וחצי חדרים ובשאר ההוצאות הלא שוויוניות .
      חבל שעזבת אבל אני מבין אותך לגמרי בקושי נשארו לנו כאן חברים ואנחנו נאחזים כאן בשיניים,מקווים שהמצב ישתפר אבל אם לא גם אנחנו נעזוב
      ברקת איכזב

      IP: 147.237.70.106 דווח על תגובה זו

  • 22.

    מצוין פחות ערבים פחות ציונים ויותר יהודים יראי ה'. (ל''ת)

    1, 26/12/11 16:32


    IP: 31.44.136.78דווח על תגובה זו

    • פחות ציונים?

      שושנה, 27/12/11 03:38

      מי ישאר כאן כשכולנו נעזוב? חרדיים וערבים. למרות שזה וודאי יהיה מחזה משעשע אני לא באמת מייחלת לראותו. איי הטיפשות, הטיפשות.

      IP: 71.68.48.71 דווח על תגובה זו

  • 21.

    די לקנאה איפה אתם החילונים??? נראה אותכם מתגוררים בהדר או בשכונת חליסה (ל''ת)

    1, 26/12/11 16:31


    IP: 31.44.136.78דווח על תגובה זו

  • 20.

    ''האימה! האימה!''

    אסף ארצי, 26/12/11 16:23

    מתבקש תיקון לחוק יסוד 'ירושלים' - הוקעה פומבית לכל חילוני שימכור או ישכיר דירה לחרדי.

    IP: 192.118.12.9דווח על תגובה זו

  • 19.

    די לצביעות

    יקי, 26/12/11 12:25

    זה מדינה דמוקרטית שיש רוב שבוחר המדינה לא שייכת לרוב אלא גם למיעוט רק שהרוב מכריע ואם יש רוב חרדי אז הוא יקבע ומזה השטויות האלה שמסתכלים כאילו משתלטים עלינו למה זה שלנו ולא שלהם יש לנו זכויות שוות כמו שלהם והרוב מכריעה

    IP: 77.124.249.25דווח על תגובה זו

    • יקי - אין לך מושג ירוק מהי דמוקרטיה

      חילונית, 26/12/11 13:23

      דמוקרטיה היא לא עריצות הרוב - כי זה מה שאתם החרדים חושבים כנראה. דמוקרטיה היא שלטון שמבטיח את זכויות הפרט וחופש הפרט לכולם - גם למיעוט. דמוקרטיה אמורה להיות מנותקת מדת כיוון ששלטון דתי (תיאורקטיה) הוא שלטון שכופה אורח חיים דתי מסויים על כלל האוכלוסיה. זה בדיוק מה שאתם החרדים מנסים לעשות, ואין לזה קשר לדמוקרטיה.
      כשהייתם מיעוט שבמיעוט במדינה אף אחד לא התנכל לכם או כפה עליכם לא להיות דתיים. אף אחד לא ירק בפרצוף של הנשים שלכן על כי הן חובשות פאות, או ירק וקילל את הילדות שלכם כי הן לובשות גרביוני צמר בקיץ. כשאתם הופכים לחלק גדול יותר באוכלטוסיה, אל תכפו על החילונים להיות דתיים. זאת המשמעות של דמוקרטיה.

      IP: 84.111.180.198 דווח על תגובה זו

    • כנראה שלא התעמקת בנושא הסקריטים!

      אוסנת, 27/12/11 01:13

      כנס לויקיפדיה תקרא עליהם קצת, אין הרבה אבל המעט שיש מספיק להבין שיום אחרי שהם ישלטו כאן, אנחנו ברי מינן.

      IP: 79.180.24.54 דווח על תגובה זו

  • 18.

    ברקת נכשל בהשארת החילונים בירושלים

    משה, 26/12/11 11:54

    הסיבה שבחרנו בכך היית שתחזק את ירושלים
    היום כל חילוני שיכול לצאת יוצא
    אין מגורים לחילונים
    מקפיאים תוכניות לבניה מסביב כדי לא לריב עם ירוקים
    והעיר נגמרת
    אני דור רביעי בירושלים ואני רואה את השינוי,
    רק בנייה יעודית לחילונים זאת אומרת : אין מבני ''ציבור'' = בתי כנסת כמה שרוצים , אפשר אחד בשכונה. אין מקוואות, אין כוללים
    יש בריכה וקניון שפתוח בשבת, ואין אפשרות לשנות את התוכנית של השכונה
    רק ככה חילונים לא יעזבו וחלק יחזרו לעיר

    IP: 62.219.230.1דווח על תגובה זו

  • 17.

    עיוות המציאות

    אחד העם, 26/12/11 11:45

    לפי הנתונים של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מהשנה האחרונה ,רוב מוחץ מההגירה אל ירושלים הייתה חילונית ודתית לאומית , רוב מוחץ מהתושבים שעזבו את ירושלים היו חרדים , העיר שאליה עזבו הכי הרבה תושבים היא מודיעין עילית (עיר חרדית ב100 אחוז) , העיר שממנה הגרו הכי הרבה לירושלים הייתה תל אביב..(כן כן תל אביב) , חיי הלילה בירושלים איכותיים יותר מתל אביב (ע"ע כמויות הערסים) ועל פי בדיקה שערכתי ספק גדול אם בתל אביב יש יותר פאבים וברים וירושלים , בתי קולנוע בתוך שנה יפתח פה הסינמה וישנה התוכנית של מתחם הקולנוע והתאטרון באבו טור שיהיה פתוח גם בשבת..

    IP: 93.173.5.77דווח על תגובה זו

    • חיי התרבות בירושלים = פרפורי גסיסה?

      ירושלמית, 26/12/11 13:05

      אני מסכימה איתך שיש חיי תרבות בעיר אבל את מי הם משרתים כרגע? את הסטודנטים והציבור החילוני שעדיין נשאר + הציבור הדתי לאומי שעדיין נשאר. כשמראים לך עובדות המורות על כך שרוב הילדים בעיר הם חרדים, משמע רוב המבוגרים בעיר עוד שנים מועטות הולך להיות חרדי - מי אתה חושב יאכלס את מקומות התרבות והבילוי בעיר והאם יתירו להם להישאר פתוחים? נראה לי שמה שאנחנו חווים כעת בירושלים זה ימי פומפיי האחרונים - זה אם לא תהיה התערבות ברמה ארצית לשינוי הדמוגרפיה בירושלים. כי מה שמאפשר לעיר להיות תוססת ותרבותית היא האוכלוסיה הגרה בה, לא אוכלוסיה המגיעה מחוץ לעיר לביקור.

      IP: 84.111.180.198 דווח על תגובה זו

  • 16.

    חייבים למות על התגובות הסתמיות של העירייה

    ירון, 26/12/11 11:23

    ''העירייה פועלת לשמר את אופיין של השכונות ומתאימה את הפעילות העירונית, מבני הציבור ובתי הספר לאופי השכונה'' -- כל הכבוד לכם.

    IP: 93.172.237.135דווח על תגובה זו

  • 15.

    המשפט הכי חשוב בכתבה הזאת: ''אם לא יהיה שינוי יזום''!!!!!

    ירושלמית מרחביה, 26/12/11 11:03

    כל ירושלמי חילוני מבין כמובן על מה הכתבה הזאת מדברת ואנו צועקים ומוחים כבר שנים.
    אני חשבתי כבר לפני שנים שצריך לעשות משהו שאולי נחשב ללא דמוקרטי ומנוגד לכלכלה חופשית אבל הכרחי בירושלים ואולי בכל המדינה והוא - הפרדת אוכלוסיות.
    פשוט הקצאת שכונות לאוכלוסיות שונות. היום זה כבר מאוחר מדי אבל אם לפני 10 שנים היו מכריזים שרחביה, המושבות, קרית יובל, בית הכרם וכד' הן שכונות המיועדות לחילונים, לא היינו מגיעים לקטסטרופה של היום בה אין בעצם שכונה אחת בירושלים בה החילונים יכולים לחיות בשקט מבלי החשש הריאלי שבעוד כמה שנים החרדים ישתלטו על שכונתם, ישנו את אופיה והם יאלצו לנוס על נפשם ממנה כדי לחפש איזור בו הם יוכלו לחיות כחילונים.
    הדבר כבר עובד אבל רק בכיוון אחד. יש שכונות שהן רק חרדיות (מאה שערים, גאולה וכד') בה חילונים לא רק שלא יכולים לגור, גם בקושי יכולים לעבור בשכונה בלי שיטרידו אותם, היו צריכים מזמן, ובכל הארץ, לשמר איזורי מחיה לחילונים בהם הם ידעו שיוכלו לחיות לאורך שנים בין אנשים כמותם וע''פ אורח החיים המקובל עליהם.

    IP: 84.111.180.198דווח על תגובה זו

    • צודקת, ומה שעצוב כאן שיש רק 20 תגובות לכתבה מדאיגה זו

      ., 26/12/11 17:05

      החילונים ישנים וחבל.

      IP: 85.65.174.66 דווח על תגובה זו

  • 14.

    עדיף לחיות בעזה מאשר בשונות שבהם חרדים (ל''ת)

    יעקב, 26/12/11 10:35


    IP: 79.178.243.103דווח על תגובה זו

    • אז למה אתה מחכה? (ל''ת)

      לך תצטרף לחבריך בעזה. שמעתי שהחמאס מאוד ליברלי, 27/12/11 16:14


      IP: 87.70.144.79 דווח על תגובה זו

  • 13.

    כל עוד אנחנו מסכימים לממן את החגיגה המטורפת הזו, זה לא יעצר

    רונן, 26/12/11 10:34

    ותודה לליבני בעלת האגו המפלצתי שלא יכלה להכנס לממשלת ביבי והפקירה אותנו לקואליציית חרדים. העם בחר בחילונים, והיא החליטה שאם היא לא ראש ממשלה, אז לעזאזל עם המדינה.

    IP: 79.182.204.98דווח על תגובה זו

  • 12.

    אז השחילונים גם יביאו הרבה ילדים

    יוגב, 26/12/11 10:07

    אולי גם החיונים יביאו הרבה ילדים וישמרו על האחוזים שלהם?
    לא חשבתם על הראיון?
    אולי כי לא להביא הרבה ילדים מגיע החשיבה אינוכית

    IP: 77.125.108.182דווח על תגובה זו

    • הכסף הוא שם המשחק

      פופיק, 01/01/12 21:43

      מהיכן לדעתך מביא אברך העוסק בלימודי תורתינו הקדושה מבוקר עד ערב כסף לגדל 8, 10, 12 ילדים? בדיוק. מכספי המיסים של החילונים. כלומר לחילוני המצוי יש כמה ילדים על הראש עוד לפני שהביא לעולם את ילדיו הוא. יכולת כלכלית לדאוג לילדים הוא שיקול אחראי כשמביאים ילדים לעולם וכוון זרימת הכספים מהמגזר החילוני לחרדי משפיע בין השאר על יחסי הילודה בין המגזרים.

      IP: 50.53.117.224 דווח על תגובה זו

  • 11.

    אז במקום לכתוב כותרות גדולות

    אלה, ירושלים, 26/12/11 09:50

    אני פה פשוט חיה פה, בירושלים, כחילונית, והכל בסדר! אולי אתם אוהבים כותרות מפוצצות אבל אתם עושים רק נזק! אנחנו הציבור הלא חרדי בירושלים פה ומתכוון להשאר!
    אני לא חושבת שחרדים זה איזה חיות טרף שברחו מגן החיות התנכי ושצריך לפחד מהם, די לדה-הומניזציה! נכון, זו אוכלוסיה שכן, יש לה יותר ילדים. ואגב יש יותר ילדים חרדים בגן כי משפחות לא חרדיות שולחות לגן חרדי ואח''כ בבית הספר שולחות לבי''ס לא חרדי...

    IP: 46.117.95.23דווח על תגובה זו

    • אלה, מכירה את ההוא שנופל מקומה שלושים?

      טל, 26/12/11 19:18

      בדרך למטה, מישהו מוציא את הראש מאחת הקומות ושואל אותו ''מה קורה?''
      הנופל ואת באותה עמדה. שניכם עונים ''So far, so good''.

      IP: 79.181.7.3 דווח על תגובה זו

  • 10.

    מה זה השלטות . חרדים יש להם ילדים . יגורו בירח.או בעזה (ל''ת)

    שאול, 26/12/11 09:49


    IP: 84.108.37.104דווח על תגובה זו

    • יש להם הרבה ילדים כי זה משתלם להם. אם היו צריכים להשקיע כלכלית בחינוך (ל''ת)

      בשאר ההוצאות כמו החילונים, היית רואה פחות ופחות, 01/01/12 21:13


      IP: 69.122.224.73 דווח על תגובה זו

  • 9.

    ירושלים ליהודים. ולא לשונאי כל מורשת יהודית. (ל''ת)

    נינוה, 26/12/11 09:41


    IP: 77.125.155.138דווח על תגובה זו

  • 8.

    מדינת תל אביב מברכת על התחרדות ירושלים

    גל, 26/12/11 09:29

    זכותם של החרדים לגור בכל מקום שיבחרו לנכון. אם המחיר שירושלים תהיה חרדית אז כך יהיה. גם ככה חוץ מיום טיול באתרי התיירות בעיר פעם בשנה אין שם מה לעשות.

    IP: 123.121.36.95דווח על תגובה זו

    • כשיבואו ''לקחת'' אותך,כבר לא יהיה מי שיעמוד לצידך

      לגל השאנן מת''א, 26/12/11 13:14

      יש לך טעות חמורה מאוד אם אתה חושב שזה יעצר בירושלים, או אם אתה חושב שאתה תוכל להמשיך לחיות במדינת ת''א בשקט ובחופש כאשר כל הארץ מסביב בוערת ומלאה באפליית נשים, בדיכוי חופש הפרט ובכפייה דתית. ת''א היא לא בועה צפה, היא ממוקמת במדינה מסויימת שנקראת ישראל. אני מציעה לך להתחיל להיות מודאג מפרצופה של המדינה בה אתה חי אחרת לא תוכל להמשיך לחיות בת''א כפי שאתה חי בה היום.

      IP: 84.111.180.198 דווח על תגובה זו

      • אני מזכירה לך שהחילונים השתלטו על ת''א

        שפויה, 27/12/11 00:38

        בעבר היא הייתה ברובה דתית - חרדית. החילונים השתלטו כאן על המדינה ומשליטים טרור חילוני.

        IP: 192.116.141.223 דווח על תגובה זו

  • 7.

    העם דורש צדק חברתי-שירות צבאי לכולם ודיור מסובסד גם לחילונים

    די לאפליית חילוניים, 26/12/11 09:21

    העם דורש צדק חברתי-שירות צבאי לכולם ודיור מסובסד גם לחילונים

    IP: 192.118.35.248דווח על תגובה זו

  • 6.

    שכונת רמות

    דוד, 26/12/11 09:20

    את יש רוב חילונים ברמות, למה שלא יקיימו תהליך דמוקרטי ויערכו בחירות. שדמוקרטיה נוח לחילונים, זה טוב, שזה לא נוח לא צריך דמוקרטיה

    IP: 62.90.15.8דווח על תגובה זו

    • דמוקרטיה זה לא רק שלטון הרוב, זה גם שמירה על זכויות המיעוט (ל''ת)

      ירושלמית, 26/12/11 13:15


      IP: 84.111.180.198 דווח על תגובה זו

      • באמת, ואיך בדיוק שומרים כאן על זכויות החרדים?

        תמהה, 27/12/11 00:39

        האם למיעוט אין זכות בסיסית שימנעו מלהסית נגדו? להציג אודותיו נתונים מעוותים?

        IP: 192.116.141.223 דווח על תגובה זו

  • 5.

    מה לעשות? להביא שוב מיליון גוים כמו שיולי תמיר עשתה אז? ובת''א עדיין

    yoya, 26/12/11 09:17

    קשה למצא מסעדה כשרה... אז יש ויש. מה התשקורת רוצה? ולפני השואה היו עוד הרבה יותר כי פשוט העם היהודי אוהב לשמור תורה ומצוות. אין מה לעשות.ואמדינאז'ד לא איכפת לו חילוני... דתי... הכוח שלנו באחדות להכליל את כל ההבדלים, ולא לפלג.

    IP: 81.218.200.232דווח על תגובה זו

  • 4.

    ניר ברקת - התעורר!!!

    דליה, 26/12/11 09:14

    נתנו לך מנדט והכזבת!
    התעורר פן יהיה מאוחר מדי,
    רוב חברינו כבר אינם בעיר

    IP: 31.210.179.102דווח על תגובה זו

    • הוא נעדר

      פופיק, 01/01/12 21:47

      צריך מישהו אחר

      IP: 50.53.117.224 דווח על תגובה זו

  • 3.

    ירושלים=טהראן (ל''ת)

    יסו, 26/12/11 09:10


    IP: 109.160.138.241דווח על תגובה זו

  • 2.

    עיר מתה י-ם אפשר רק לבוא לבקר כבר מזמן

    ס, 26/12/11 09:01

    אין מה לחפש שם

    IP: 79.178.7.104דווח על תגובה זו

    • לבקר

      פופיק, 01/01/12 21:46

      תתכונני לקופות מדרכות ואוטובוסים נפרדים לנשים וגברים

      IP: 50.53.117.224 דווח על תגובה זו

  • 1.

    ירושלים אבדה וכך כל ארץ ישראל לחילוני (ל''ת)

    חילוני פליט מירושלים, 26/12/11 08:55


    IP: 79.183.35.89דווח על תגובה זו