• 5.

    מרכז העיר בשבתות מאוד מלוכלך

    אורלי, 13/09/11 22:44

    אנחנו גרים במרכז העיר ולפעמים אני פשוט לא מסוגלת ללכת ברחוב יפו כדי לא לראות את הלכלוך וגם את האוכלוסיה שמסתובבת שם בשבתות
    לא להאמין איך הכל התדרדר
    בושה שזו עיר הבירה שלנו
    איפה הימים ההם איפה????????????????????

  • 4.

    כתבה מצויינת

    יעל, 13/09/11 11:07

    כתבה מצויינת. כאילו לנסוע במנהרת זמן - יישר כוח הילית.

  • 3.

    למה אף אחד לא מתייחס לתופעה החדשה של הצפת ערבים את מרכז העיר

    ירושלמית, 13/09/11 02:10

    בחודשים האחרונים יש תופעה חדשה ומדהימה שמוזר לי שאיש לא מתייחס אליה, והיא של פשוט הצפה של ערבים את מרכז העיר. חבורות חבורות של ערבים - בחורים, בחורות (עם כיסוי ראש), משפחות, שמסתובבים במרכז העיר, עושים שופינג, מציפים את הגנים וכ''ו. כאילו מדובר במרכז העיר שלהם. כאילו הם לא זרים שם. בחורים ערביים מסגנון אלה שרואים בסילוואן הם פתאום האוכלוסיה שמסתובבת בקינג ג'ורג', נחלת שבעה, גן העצמאות, המדרחוב.
    לא יודעת מבחינתי יש בזה משהו די מבאס. זה מן הסתם גזעני אבל לצערי זאת לא האוכלוסיה שהייתי רוצה לחלוק איתה את העיר. לא הכי כיף ללכת במרכז העיר שחבורות של שבאב ערבי מתנחל על הספסלים שם ונועץ מבטים.
    או לשבת בבית קפה כשמסביבי בעיקר ערבים (או חרדים, אבל זה כבר עניין אחר).
    אין לי בעיה אם ערבים שיבלו במערב העיר אבל המספרים העצומים שלהם פשוט משנים את הצביון של החלק המערבי של העיר והופך אותה, מבחינת אוכלוסיה, לדי דומה למזרח העיר.

    • צודקת 100%

      הישראלי היפה, 13/09/11 08:16

      זה ממש מפחיד להסתובב במרכז העיר בעיקר בשעות הערב, אני מסתובב ומרגיש מיעוט במרכז עיר ערבית.

      • ולהצפת הדוסים את מרכז העיר?

        גיל, 13/09/11 11:22

        הערבים עובדים במרכז העיר. מה לעשות שאף אחד אחר לא מוכן לשטוף כלים במסעדות או לנקות את הרחוב? חבל שהדוסים שמציפים את מרכז העיר לא מוצאים לנכון גם כן להצטרף למעגל העבודה. אה סליחה, אין זמן גם לעבוד וגם להיות דוס...

        • לגיל: זה הרבה מעבר לעובדים. עובדים ערבים תמיד היו

          מדובר על כך שהערבים אימצו את מרכז העיר כמקום בילוי, 16/09/11 23:26

          וזה חדש.
          פעם הערבים היו מסתובבים בעיר בדרך למקום העבודה או מממנו וחוזרים הביתה.
          לא היית רואה אותם יושבים חבורות או משפחות בבתי קפה, מסתובבים סתם ברחובות ועושים שופינג, מציפים את הגנים הציבוריים ועושים פיקניקים. לא היית רואה את זה. זאת תופעה לגמרי חדשה.
          בימי חמישי בערב כל גן הפעמון למשל פשוט נכבש לגמרי ע''י משפחות ערביות וגם כל האיזור, כך גם לגבי גן סאקר שיום אחד עברתי לידו והוא היה מכוסה עד אפס מקום במשפחות ערביות. ומדובר באיזור שהוא עמוק בתוך מערב העיר.
          המזרקה של האריות ליד גן הפעמון משמשת בריכה ציבורית לילדים מסילוואן (וגם לילדים חרדים) וזה לא ממש נעים לשבת על ספסל שם.
          ושוב, כל מרכז העיר - מתי היית רואה חבורות כאלה של נשים ברעלות, צעירים , משפחות?
          מצד אחד אין מה לעשות , זאת גם עיר שלהם. מצד שני, אני לפחות לא מוכנה פסיכולוגית לשינוי שהעיר ''שלי'' כלומר החלק המערבי של העיר הוא כבר לא שלי, כלומר הוא לא בעל אופי יהודי ישראלי ציוני, אלא נראה יותר כמו ירושלים בימי המנדט - ערב רב של יהודים וערבים, כשאין תחושה ברורה שזה החלק הישראלי/יהודי בשונה ממזרח העיר הערבי ברובו.

    • רציתם עיר מאוחדת? קיבלתם!

      הישראלי המכוער, 13/09/11 11:36

      פשוט לא ייאמן שאת לא מצליחה לשים לב לדיסוננס אצלך. את מוכנה לוותר על מזרח ירושלים? לשים גבול בין ירושלים שלנו לירושלים המזרחית של הערבים והימנים-הפנאטים? אם כן, תמצאי את הפיתרון.

      • לישראלי המכוער: אני דווקא שמה לב מאוד לדיסוננס

        ירושלמית, 13/09/11 14:27

        אני מודה שזה לגיטימי שהם יסתובבו במערב העיר - כי כמו שאתה אומר, זאת עיר מעורבת. אני רק מצביעה על התופעה הזאת שהיא חדשה. שלמרות שישראל סיפחה את ירושלים המזרחית לפני יותר מ-40 שנה, רק עכשיו הערבים הופכים את מרכז העיר לעיר שלהם.אכן זה לגיטימי שהם יעשו זאת, אבל זאת עדיין לא תופעה שאני אוהבת מבחינה אישית.
        לדעתי מה שגרם לזה זה בהתחלה ממילא, שנועדה ליצור גשר בין מזרח למערב העיר, ויצרה כנראה גשר טוב מדי. קניון ממילא הוא למעשה החצר האחורית של ערביי ירושלים, והרבה יותר קרוב אליהם מאשר לרוב תושביה היהודים של העיר. כך שזה התחיל בהצפה של ערבים את ממילא, ואז כשהם מסיימים את הקניון הם נמצאים כבר בלב ליבה של ירושלים המערבית - אגרון, המלך דוד, שלומציון, ומשם הם פשוט ממשיכים בהסתובבות בעיר המערבית. מה שמדהים זה שהם מסתובבים עם גישה של מי שהמקום הוא השכונה הטבעית שלהם. אין משהו בהתנהגות שלהם שמרמז על כך שהם מרגישים כמבקרים באיזור שהוא לא האיזור ''שלהם''. עדיין ירושלים המערבית היא מקום בו 99% מהתושבים ובעלי העסקים הם יהודים, ובכל זאת המוני הערבים שמסתובבים שם נראים כאילו מאז ומתמיד זה היה איזור הבילוי שלהם

  • 2.

    איך, איך תהיה תחיה לעיר, שלא ניתן אפילו לפתוח בתי קולנוע במרכז העיר

    בגלל התנגדות החרדים, 13/09/11 01:54

    אני ירושלמית חילונית שאוהבת את ירושלים אבל על סף יאוש בכל הקשור לעתידה. עם כל הכבוד לרכבת הקלה, לממילא, לבניה (חלקה יפה מאוד) במרכז העיר, מי הולך להשתכן בבניינים החדשים? אז אני אומר לך - דתיים עשירים.
    ירושלים כמרכז תרבותי תוסס לעולם לא תחזור לעצמה. איך אפשר לדבר על עיר ממש, כשאין במרכזה אפילו קומפלקס אחד של בתי קולנוע. ולא ניתן לפתוח כזה כי החרדים מתנגדים!
    רק תתארו לעצמכם כמה היה מוסיף לעיר קומפלקס בבניין יפה של בתי קולנוע מודרנים באיזור כיכר ציון. כמה חיים ואורבניות ובילוי ותרבותיות זה היה מזריק למרכז העיר.
    כמה זה היה טוב לתיירות חוץ ופנים, ולמשיכת ירושלמים למרכז העיר.
    כיום בתי הקולנוע ממוקמים באיזורים מרוחקים ומבאסים כדי שהחרדים לא יצעקו.
    כמה מבאס להגיע לחור של איזור התעשיה בתלפיות כדי לראות סרט. ואיך אי אפשר להשוות את זה עם הכיף של להיכנס לבית קולנוע במרכז עיר.
    ואיך עם האוכלוסיה שנותרה בירושלים אפשר לחשוב בכלל על ליצור מרכז תרבותי חדש?
    כשיש רוב חרדי/דתי/ערבי לך תבנה עיר קוסמופוליטית ואטרקטיבית.

    • מילים כדורבנות -למה זה כל כך מסובך למה??? (ל''ת)

      שלי, 13/09/11 22:51

  • 1.

    אני גאה להיות צאצא למשפחת פינק מייסדת קפה פינק

    יוסי ג, 12/09/11 17:41

    דודי (אח של אימי) משה פינק (אחר כך גידרון)
    ייסד את בית הקפה האגדי הזה.אימי הייתה שם שוטפת כלים.אחר כך מחר דודי את בית הקפה למשפחת רוטשילד (לא המיליונרים) ועבר לשכונת תלפיות (והקים פנסיון בית גידרון) שכן לעגנון ולקלאוזנר.דודי (הונגרי) הגיש שם גולש וברנדי משובח.וגדולי עולם ביקרו שם.
    בבקורי האחרון נוכחתי שהמקום סגור ואטום.

    • חבל שעם כל ייחוסך אתה כותב ''מחר'' במקום ''מכר'' (ל''ת)

      עבריתן, 13/09/11 00:47

    • כבר כמה שנים יש שם סניף של מאפה נאמן (ל''ת)

      ירושלמי, 13/09/11 11:34