נכון שהתאונה היא באשמת נהג הטרקטור, אבל גם הנהג האחר תמיד יכול למנוע את התאונה או לפחות להפוך אותה לתאונת פח קלה (וזה נכון גם לגבי תאונות חזיתיות או תאונות חזית-צד ואחרים).
בכתבה נאמר שנהג האוטובוס לא הספיק לבלום. זה תירוץ מאוד נפוץ וזה קורה בגלל מגוון סיבות: יכול להיות שנהג האוטובוס נסע מהר מידי, יכול גם להיות שהוא לא היה מרוכז או לא הביט רחוק מספיק לפנים. הרי פנית פרסה נעשית לאט, בטח כשמדובר בטרקטור ולכן היה לנהג האוטובוס הרבה זמן להתחיל להאט ולהתכונן למצב של התפרצות של נהג הטרקטור לנתיבו.
סיבה נוספת היא שנהגים שלא עברו תרגול אינם בולמים חזק מספיק בזמן אמת! הם מהססים ובולמים בעוצמה חלשה מידי ורק אז מגבירים. תרגול מעשי קצר היה מונע זאת!