• 48.

    היה צריך לחפור מנהרות או להרים אותה על גשרים (ל''ת)

    חיים, 25/08/11 19:11

  • 47.

    הידעת אחד עשרה שנים עובדים על הרכבת מה אתה כותב 5 שנים (ל''ת)

    לולו, 25/08/11 13:23

  • 46.

    לא מובן מה אתם רוצים - השוחד עבר מהר יותר

    פיליפ פרבו, 13/07/11 08:39

    שנוררו את המדינה במאות מליוני דולרים.
    הדבר הכי מסובך שהציבור יודע להתמודד איתו זה מחיר הקוטג', אבל מליוני הדולרים שנגנבו ברמאות מהציבור בפרויקט הרכבת הקלה, זה קצת מסובך להבנה אפילו למבקר המדינה.
    אז קבלו מה שאתם שווים.

  • 45.

    איך לא חשבו על זה קודם?? אם לוקחים נתיבים עבור רכבת ברור שיהיה פקק!!!!

    רכבת תחתית, 12/07/11 15:29

    בשביל מה אנשים יושבים וחושבים?

    למה לא לקחו נייר עיפורון או מחשב ובדקו
    שאי אפשר לקחת נתיבים...

    רק רכבת תחתית תפתור את הבעיות!!!!!
    read my lips
    רק רכבת תחתית תפתור את הבעיות!!!!

  • 44.

    העיר פקוקה לפחות צד אחד של העיר ולא האמנתי שזה בגלל הרכבת הקלה

    הייתי בירושלים, 12/07/11 10:56

    שלומיאלים
    אין דבר טוב במה שאתם עושים

    רכבת תחתית זו התשובה!!!

  • 43.

    מהנדס מומחה בתחום - אין אפשרות לתכנן עדיפות לרכבת

    עוד ירושלמית, 12/07/11 10:06

    לדברי חבר מהנדס מומחה בתחום המייעץ לעיריות אחרות אין אפשרות בכלל לתכנת מערכת שנותנת עדיפות לרכבת בגלל המשתנים הלא ידועים - אי אפשר לדעת מראש כמה זמן בדיוק עוצרת הרכבת בכל תחנה, זה הרי תלוי במספר הנוסעים העולים ויורדים, ושינויים אלו אפילו אם אורכים רק מס' שניות בכל תחנה מצטברים ומשפיעים אל משך הנסיעה; את הרמזורים אי אפשר לעצור מיידית עם הגעת הרכבת וצריך ויסות כולל. אחרת, אם תהיה עדיפות גורפת לרכבת לא משנה מתי היא מגיעה אי אפשר יהיה בכלל לסע במכוניות פרטיות ואוטובוסים, כל התנועה תעמוד.
    בקיצור - נתנו הבטחות שאין להן כיסוי (מה חדש?) ועכשיו מחפשים על מי להטיל את האחריות.

    • תגידי ל"מהנדס" שיש חיישנים במסילה ומערכת GPS ברכבת

      דוד, 12/07/11 11:39

      כל זה נותן תמונה ברורה על מיקום הרכבתת קצב התקדמותה,ויאפשרות להפעיל עבורה אור ירוק בדיוק בזמן הנכון.

  • 42.

    סיטי פס חתמו חוזה בשנת 2002, כישלון ההפרטה.

    חמש שנים???????????????, 12/07/11 05:01

    יעילות הסקטור הפרטי בלטה בעיקר ביכולת לסחוט מהמדינה כספים. גם ולמרות כישלונה של סיטיפס בתכנוןובביצוע. חוכמה קטנה בעובדה שמולם העמידו הנהלה כושלת ורשלנית תערובת מוזרה של פקידים לא מקצועיים ממשרד התחבורה, אוצר, צוות תכנית אב ועיריה פטפטנית ואימפוטנטית.

  • 41.

    תחבורה ציבורית בישראל מיועדת לעניים בלבד.

    אבנר, 12/07/11 00:51

    ולמה שיעדיפו כלי רכב ציבורי על פני הפרטי??

  • 40.

    מושחתים!! זה לא רק סיטי פס זה כל מי שנתן ידו לעושק הזה-של זמן

    נמאס!!, 12/07/11 00:17

    של נוחות ,של בזבוז כספי ציבור כדי למלא את צהכיסים לאחרים. תתבבישו לכם

  • 39.

    היושבים במשרד התחבורה הם אפסים!!!!!!!!עיר הבירה נראי כמו בררה (ל''ת)

    ירושלמית שנמאס לה, 12/07/11 00:15

  • 38.

    חלם בהתגשמותו

    בני, 11/07/11 23:26

    אם המידע בכתבה נכון ליבי לתושבי ירושלים שהזדקקו לרכבת הכבדה הזאת .חלם חלם !!!!

  • 37.

    מה זה 91 דקות לעומת 7 שנים ? (ל''ת)

    מרדכי, 11/07/11 22:58

  • 36.

    הבוררים לא נסעו מימיהם בתחבורה ציבורית

    האזרח ק., 11/07/11 22:12

    ההחלטה האומללה משקפת הלך רוח ישראלי טיפוסי לפיו תחבורה ציבורית זה עסק ללוזרים. אוקון ווייסגלס לצורך העניין הם נציגי בעלי כלי הרכב שמשפילים את חסרי כלי הרכב. זו לא החלטה רשמית אבל בפועל זה מה שקורה פה 60 שנה.
    כך גם נערי המיצובישי מאגף התקציבים באוצר שחולמים על ב-מ-וו, מעודדים פרויקטים שטובים לרכב פרטי והורסים את התחבורה הציבורית

  • 35.

    למרות הכל עדיף באמת לפחות להפעיל כבר את הדבר הזה. אי אפשר יותר (ל''ת)

    ועדיף לשבת ברכבת ממוזגת ונוחה על פני אוטובוס., 11/07/11 21:32

  • 34.

    מגזר ציבורי של ניגריה הייטק מהמפוארים בעולם

    BOT פשט את הרגל במגזר הציבורי, 11/07/11 21:13

    כישלונרים,זה מה שקורה כשנותנים מיליארדים לגוף ציבורי
    ועדת חקירה ממלכתית שתתפוס את הקומבינטורים והמאכרים במשרדי הממשלה ,אין לי ספק שעיקר האשמה בממשלה

  • 33.

    כמו שנאמר כבר בעניין הרפורמה - רק רכבת תחתית!!!!!! כץ לך הביתה

    עדיין נוסע בציבורית לא להרבה זמן, 11/07/11 19:49

    משרד התחבורה נכשל ביותר מידי פרויקטים
    בושה!!!

    להחליף את השלטון ומייד!!!!

  • 32.

    רכבת קלה

    סימה ב.ה., 11/07/11 19:06

    לנואשים /ת קצת סבלנות
    אני כבר מגיעה!!!
    אין יאוש בעולם כלללללללל!!!!!

    • תגובה לסימה מצפים לבואך. (ל''ת)

      שולה, 13/07/11 15:10

  • 31.

    כתבה חד צדדית ומגמתית

    עמית, 11/07/11 17:44

    הזמן שנמדד בנסיעת מבחן לא מייצג את זמו הנסיעה המסחרי. בכל אופן, גם רכבת ''איטית'' תהיה מהירה יותר מכל אוטובוס שנוסע כיום בירושלים הפקוקה.

    • אם כבר, הטוקבק שלך נראה מגמתי

      נוסעת באגד, 11/07/11 21:49

      האוטובוסים דווקא בסדר גמור מבחינת זמן נסיעה למה סתם להקניט.

    • אולי היא פקוקה בגלל העבודות על הרכבת הקלה ?!!! (ל''ת)

      , 19/08/11 00:55

  • 30.

    שפכו מיליארדים ושיגעו 800 אלף תושבים....בשביל כלום...אפסים !!! (ל''ת)

    ברווז ושמו געגוע , 11/07/11 16:57

  • 29.

    הרכבת הקלה היא פרצופה של המדינה

    רעי רודד, 11/07/11 16:44

    הקימו עם חזון- ולא נשאר הרבה..חבל מאוד!

  • 28.

    היצוא הכי גדול של ישראל זה----- אידיוטים.!!! הלואי במרכז רכבת כזאת (ל''ת)

    יוסי חולון, 11/07/11 16:30

  • 27.

    היצוא הכי גדול של ישראל זה----- אידיוטים.!!! הלואי במרכז רכבת כזאת (ל''ת)

    יוסי חולון, 11/07/11 16:30

  • 26.

    היצוא הכי גדול של ישראל זה----- אידיוטים.!!! הלואי במרכז רכבת כזאת (ל''ת)

    יוסי חולון, 11/07/11 16:29

  • 25.

    איך קורה שנושא הרמזורים עולה רק עכשו?

    יונתן, 11/07/11 16:20

    אנחנו מצפים לתשובה מהאחראים על המחדל הלא יאמן הזה.
    חכמי חלם הם חכמים כשלמה המלך לעומת האחראים על הרכבתקלה הזאת.

  • 24.

    יהיה בסדר מלה מנצחת ,במקום תכנון. (ל''ת)

    גודמן, 11/07/11 16:17

  • 23.

    עם כל הכבוד הזמן של העניים שמשתמשים בתחבורה הציבורית לא יותר

    רועי, 11/07/11 14:29

    חשוב מזמנם של בעלי הרכבים ואין סיבה שהרכבת תקבל עדיפות וקדימות על פני הרכבים הפרטיים.

  • 22.

    זאת רכבת ''הקללה'' ירושה שקיבלנו מהצמד אולמרט - לופוליאנסקי

    julia, 11/07/11 14:18

    יש להקים ועדת חקירה לאלתר לבדיקת העיניין. כל הפרוייקט הזוי לחלוטין

  • 21.

    עדיפות לרמזורים- לכלי הרכב ולאוטובוסים!!!!!!!!!!!!!!

    שש, 11/07/11 14:15

    הרכבת כבר הרסה מספיק את כל התחבורה הפרטית והציבורית בעיר
    לוקח שעה וחצי לחצות את העיר באוטובוס
    לא מגיעה לרכבת זכות לדפוק את שאר התחבורה עוד יותר.

    אתם יודעים- 99% מהאנשים לא ישתמשו בקו הספציפי של הרכבת והיא לא צריכה לשבש עוד יותר את כל התנועה בעיר.

  • 20.

    פוליטיקאים לא מפותחים - לחשמלית חייבת להיות עדיפות אוטומטית ת-מ-י-ד! (ל''ת)

    תושב שוויץ, ציריך, 11/07/11 12:54

  • 19.

    כתבה שיווקית

    ח.ק, 11/07/11 12:52

    ברור בצד של מי אתם :)

    תודה בכל אופן על המידע

  • 18.

    ניר ברקת! בטל את הרכבת או לך הביתה

    ירושלמי, 11/07/11 12:49

    לא ייאמן מה שעושים לנו- הירושלמים. כמה אפשר לסבול?
    אחרי חמש שנים של סבל צרוף ועבודות אינסופיות מתברר שעברנו את כל הויה דולורוזה הזאת
    כדי לקבל זחילה איטית בקצב הליכה.
    ע''פ בדיקת מעריב לוקח לרכבת 93! דקות להגיע מהר הרצל לפסגת זאב.כן, כן- שעה וחצי!
    האמת זה לא מפתיע אותי בכלל- שמתי לב מזמן שהרכבת עוצרת בכל רמזור לפחות שתי דקות.

    אני בחרתי בניר ברקת בעיקר בגלל הנושא של הפרוייקט המיותר הזה,
    אני ועוד רבים אחרים סמכנו עליו שיידע למסמס את הטירוף הזה, למצוא דרך לצאת מהברוך.
    עכשיו לא רק שהוא לא ביטל את זה, לא רק שהוא לא קיצץ את הגשר המגלומני שנבנה.
    אלא מרחיבים את הפרוייקט. או שמא צריך לומר מחריבים. מחריבים את קריית יובל,
    בשביל הטמטום הזה. להמשיך את הדבר המיותר הזה עד הדסה.
    שעוד אנשים יוכלו לסבול מהקללה הזאת.

    ניר ברקת. ברגע שלקחת את הפרוייקט הזה ודחפת אותו קדימה הוא הפך לאחריותך.
    זה כתם שלא יימחה לך. ולא, הארינה וגם עוד אלף ארינות לא ישכיחו את הכישלון הזה מהציבור.
    אם אתה לא יכול להילחם במגלומניה הזאת- לך הבייתה.

    נשבר הזין.

  • 17.

    אני לא יודע אם לצחוק או לבכות או לצרוח ....

    ריאלי, 11/07/11 12:46

    אז אחרי שנים של סבל מסתבר שכל הפרוייקט הזה חסר משמעות לחלוטין! אם לוקח לרכבת אותו זמן לחצות את העיר כמו באוטובוסים אז מה לעזעזל הם עשו פה?

    חוץ מלמרר את חיי הירושלמים במשך יותר מעשור ולגנוב נתיבי תחבורה למכוניות ואוטובוסים ובכך להגביר את הפקקים נוצר משהו טוב מהקללה הזאת?

    אז יש לנו פיל לבן על גלגלים שרק תיירים נינוחים יואילו לעלות עליו.

  • 16.

    אופניים

    אי, 11/07/11 12:46

    בקיצור בחלם זה כאן כי במחיר הזה יכלו לתת אופניים חשמליות בחינם לכל תושבי העיר ובעודף לתת שוחד למקרבים כמקובל בארצנו

  • 15.

    מי צריך רכבת שנוסעת שעה ו33 דקות בקו אחד.?בזבוז כספי צבור (ל''ת)

    חכמי חלם, 11/07/11 12:34

  • 14.

    מה שבאירופה הבנו לפני 100 שנה פה לא ילמדו עוד 1000 שנה !!!

    שמש25, 11/07/11 12:12

    גם רכבת קלה לא יודעים לעשות פה ,לא חבל על הכסף הזה?!

  • 13.

    חלם

    חכם, 11/07/11 11:55

    כבר לא נעים לקרוא לזה חלם כי זה מעליב את תושבי העיירה החביבה בפולין. אולי נקרא לזה ישראל? ואם כך אז אולי זה ייצוג טוב של מדינתנו על ידי בירתנו?

  • 12.

    שר תחבורה?הצחקתם אותי

    בני ויטמן, 11/07/11 11:43

    שר התחבורה שלא מבין מימינו ומסביבו-תתפטר כבר

  • 11.

    פרוייקט נכשל וחבל!

    s, 11/07/11 11:35

    אולי הגיע הזמן לחתוך הפסדים, כמו שהפרוייקט הזה מנוהל כל המדינה נראת...על הפנים,בזבזני ולא מתואם ברמה של בורג!!!

  • 10.

    טמבלים, לא ידעתם שרכבת צריכה להיות תת קרקעית? (ל''ת)

    למה מעל הקרקע???, 11/07/11 11:32

    • עם האדמה הסלעית של ירושלים זה לא היה מתאפשר

      אז די לשטויות, 11/07/11 21:33

      כל אחד נהיה לי מהנדס.

  • 9.

    כמו כל דבר בא"י חרטה ברטה.

    בקרוב בחיפה, 11/07/11 11:31

    הרי כול דבר בא"י 2011 הכול חרטה ברטה (דיבורים לחוד ומעשים לחוד) מדברים שיהיה טוב ויהיה שיפור אבל תכלס הכול למען הכסף של הקבלן (בן דוד של ראש העיר) ראו מפרצי חניה בכבישי ישראל. בקרוב רכבת איטית חשמלית בחיפה עם עמודים עיליים שיהרסו לנו את קו החוף (והכול כדי לחסוך בכסף לכיבלי חשמל מתחת לאדמה - אבל את פקידי האוצר זה לא מעניין הם גרים בהרצליה).

  • 8.

    לא, לא, לא!!! אני לא מאמינה!!!! פשוט אין לי מילים! (ל''ת)

    שלי, 11/07/11 11:26

  • 7.

    עאלק נסיעה מפסגת זאב למרכז העיר ברכב אורכת 20 דק' בשעות העומס...

    ירושלמי, 11/07/11 11:25

    רק על הגשר אפשר לבלות 40 דק'....

    • די עם הבכיינות!

      אריה, 11/07/11 14:13

      בואו נדבר על עובדות: לרכבת יש נתיב ייחודי שלה, הדבר כבר מייצר קיצור זמן משמעותי, אף אחד לא נוסע את כל הדרך מפסגת זאב להר הרצל: רוב האנשים ירדו בעיר או בתחנה המרכזית. ''סיטיפס'' זה ביזיון מהלך על שניים והגיע הזמן פשוט להלאים את הפרויקט ולזרוק אותם לכל הרוחות. מקווה שלקראת הארכת הקו להדסה למדו את הלקח וחברת מוריה תבצע את הפרויקט.

      • מאיפה לך לדעת

        יעל, 11/07/11 21:52

        דווקא אני נוסעת לקרית יובל מפסגת זאב מה יש לך

    • 20 דקות אתה אפילו לא יוצא מהשכונה פחחח (ל''ת)

      יעל, 11/07/11 21:52

  • 6.

    חלם זה פה.

    יאיר מוטס, 11/07/11 11:08

    מזלם של הפקידונים שאנו לא בסין,
    שם היו מעמידים אותם ליד הקיר.

  • 5.

    אם זה לא מהיר למה צריך את זה? (ל''ת)

    אלכס טוקבק, 11/07/11 11:05

  • 4.

    הגישה והתגובה של משרד התחבורה אינפנטילית ומזיקה

    גיל אזולאי, 11/07/11 11:02

    עדיף לחכות עוד חודש לרמזורים חכמים ולא לסבול מרמת שרות נמוכה כמה חודשים. מה גם שאם הבנתי נכון האחריות על מחדל עיכוב הרמזורים החכמים היא של משרד התחבורה והעירייה

  • 3.

    וגם רכבת חייבת לפנות דרך לרכב כיבוי הצלה או ביטחון ופניוי אשפה (ל''ת)

    ואסיה, 11/07/11 11:00

  • 2.

    משרד התחבורה - הגיע הזמן שגם אתם תכבדו את תושבי העיר והמדינה בכלל (ל''ת)

    וניל, 11/07/11 10:53

  • 1.

    נודניקים

    יצחק, 11/07/11 10:35

    כן, הרכבת הקלה לא תיסע באופן האופטימאלי. אבל צודק ברקת שצריך לאפשר לה לזוז כבר. לפחות איכות הנסיעה טובה בהרבה משל אוטובוסים העמוסים לעייפה, פעמים רבות עם מזגן מקולקל וחלונות סגורים. נמאס מכתבים שרגלם מעולם לא דרכה בתחבורה ציבורית.

    • יש יותר מחודש להתקנת רמזורים חכמים

      יוסי, 11/07/11 14:41

      אז למה מבוצעת בדיקה כעת?נראה לי שהכתבה באה מסיטיפס המעונינת בהפעלה מלאה של הרכבת הקלה.

    • תגובתך היא היחידה הראויה היתר קשקשנים

      מיכאל ב, 11/07/11 16:04

      מה קרה? הרכבת רק מתחילה לנוע וכבר יש ביקורת. פרוייקטים לא עוברים באפס בעיות ובודאילא מהרגע הראשון. תנו לעסק צ'נס.
      אגב מעריב מתנהל יותר טוב מהרכבת?
      קצת סבלנות ואורך רוח והקשיים יתפוגגו.
      אגב אני ירושלמי.