• 32.

    אסון של יופי-פגיעה לאורך שנים (ל''ת)

    רקפת, 03/07/11 08:53

  • 31.

    תרגיעו! עד שיתחיל הפרויקט רכבות כבר ירחפו באוויר (ל''ת)

    רוני, 02/07/11 18:52

  • 30.

    נתנחם בזה שאולי יבוא צונאמי וייקח את הרכבת לאלף עזאזל

    המעודדת הלאומית, 02/07/11 15:19

    מדינה מחורבנת ומושחתת

    • הייתי שם

      חיפה חיפה, 02/07/11 18:26

      הייתי בוועדה בירושלים אנשי הרכבת התייחסו בשרלטנות בלתי נסבלת! זילזלו בחיפאים הרגשתי כמו דוד וגוליית... למרות מחאות הקבוצה החיפאית הרכבת המשיכה לשקר שימו לב הרכבת לא סופרת את תושבי חיפה האימרה ''מדינת תל אביב'' בלטה בשטח . אני מבחינתי מפסיקה לנסוע ברכבת צריך לצאת מפה מרד צרכנים ויפה שעה אחת קודם....

    • רכבת ישראל בושה

      חיפאי בוכה, 02/07/11 18:27

      צונאמי בסולם 9

  • 29.

    הישראלים חושבים רק על נדל''ן ולכן המדינה נהרסת. להציל את מה שנותר (ל''ת)

    ולהתחיל לחשוב על הנוף-זה יעלה הערך של כל המדינה, 02/07/11 07:26

  • 28.

    זה ניצחון לטבע, לסביבה ולתושבי חיפה

    שי, 01/07/11 19:50

    רק במדינה מטומטמת ארגונים סביבתיים מתנגדים לחישמול הרכבת.
    כביש בן שישה נתיבים לא מפריע? מלון מרידיאן המכוער לא מפריע?
    כמה קווי מתח זה מה שינתק את חיפה מהים?
    תבדקו בשוויץ כמה רכבות עוברות ליד אגמים עם קווי חשמל מעל, ולא, זה ממש לא מפריע לשום נוף

    • בדיוק. לארגונים ה''ירוקים'' בארץ יש סדר עדיפויות תמוה

      יאיר אחר, 02/07/11 13:00

      עם כל הכבוד לנוף (שחוט חשמל לא יגרע ממנו הרבה), יש לנו אטמוספירה לשמור עליה, להקטין את פליטת המזהמים והפחמן.

      החלטה נכונה.

      • הארגונים הירוקים ממש לא מתנגדים לחשמול!!

        ניר, 02/07/11 18:51

        הם רצו שבנית הרכבת תהיה מתחת לאדמה כדי שהתושבים יוכלו להגיע לים בקלות והנוף לא יהרס ע''י חוטי חשמל. הם דווקא מאד מרוצים מחשמול הרכבת, רק לא מעל האדמה.

        • צריך להיות ריאליים

          שי, 03/07/11 01:21

          התניית החישמול בשיקוע דמיוני שלא יקרה בזמן הקרוב תמנע כל אפשרות של חישמול רשת הרכבות לפחות בעשרים השנים הקרובות.
          הנזק הסביבתי גדול לאין שיעור מכמה קווי מתח.
          הגישה לים בחיפה חסומה בחלקה גם עכשיו ולא רק ע''י הרכבת אלא ע''י כביש בן 6 נתיבים, מלון מכוער, בסיס צבאי ועוד ועוד
          אז מספיק עם הדמגוגיות הזולות של יונה יהב וחבריו

        • מי שמתנה את החשמול בשיקוע מתנגד למעשה לחשמול

          עמית, 03/07/11 01:32

          מי שחושב שיש לנו 10-20 שנה לבזבז על תכנון וביצוע של הפרויקט היקר הזה ובינתיים להמתין לחשמול לא יכול להיחשב ''סביבתי''.

  • 27.

    ניצחנו את ברוני הנפט של חיפה! (ל''ת)

    ניצחון לעם, 01/07/11 16:05

  • 26.

    נצחון לאיכות הסביבה ולכלל תושבי המדינה

    תושב, 01/07/11 13:53

    אין קשר בין נוף לחשמל של הרכבת

  • 25.

    יונה יהב עייף מדי מכדי להילחם

    מיכאל, 01/07/11 13:29

    חיפה היתה צריכה ראש עיר צעיר ובעל מוטיבציה.יהב עייף מדי.

    • יונה יהב מחפש מלחמות מטופשות וחסרות שחר

      המייגיב, 01/07/11 19:37

      טוב שהפסיד. המדינה זכתה.

  • 24.

    אני ממליץ לקוראים לקרוא

    לפני שמגיבים, 01/07/11 12:55

    מה שאושר זו תוכנית חישמול המסילות הארצית. משמעות ההחלטה היא שאין קשר בין החישמול לבין השיקוע.
    העניין הוא, שבאמת אין קשר!
    החישמול לא משנה את חיבור חיפה לים. המסילה הייתה ונשארת, רק מוסיפים כמה קווי חשמל מעליה.
    יונה יהב וחלק מהחלה''ט ניסו ל''מנף'' את פרויקט החישמול לטובת השיקוע, ובעצם לעצור פרויקט חשוב מאין כמוהו כבן ערובה לטובת השיקוע.
    בגלל שעדיין אין חישמול התעכבה רכישת הקרונות החדשים, ואין מספיק רכבות בישראל.

    אם רוצים שיקוע, יופי, זה מאבק נפרד לחלוטין. גם אחרי החשמול ניתן לשקע. אין קשר בין הדברים

  • 23.

    דמגוגיה במיטבה

    ערן, 01/07/11 07:36

    איך דיוק המסילה פוגעת בהתפתחות העיר בזמן שלידה יש כביש בין 6 נתיבים עליו בעירייה לא מתלוננים? אין בדיוק עמודי החשמל של הרכבת יפגעו בנוף בזמן שעמודי התאורה בכביש הרבה יותר גבוהים ? שמעתם פעם מישהו משוויץ או צרפת או שבדיה שאומרים שהרכבות החשמליות פוגעים בנוף?

    תפסיקו ללכת אחרי השקרים של יהב

  • 22.

    מי זו יו''ר הוועדה? מה שמה? (ל''ת)

    לילי, 01/07/11 07:22

  • 21.

    בכיה לדורות. הצ'אנס היחיד של חיפה להתחבר לים

    תל אביבית שמתמצאת בתכנון, 01/07/11 01:43

    שיקוע הרכבת בקטע בין אזור הכניסה הדרומי ועד אחרי הממגורות, היה מאפשר חיבור ציר בן גוריון לים ומעניק לעיר את מה שהיא כל כך חסרה. טעות חמורה!

    • אין קשר בין החשמול לשיקוע

      עמית, 01/07/11 22:10

      הספין של עיריית חיפה וארגוני ה''סביבה'' כאילו החשמול מנתק את העיר מהים ויש להתנות אותו בשיקוע לא הצליח לעבוד על הוולחו''ף למזלנו.

      חשמול המסילה העילי לא ישנה במילימטר את המצב הקיים מבחינת גישה לים. הפגיעה בנוף גם כן לא תהיה גדולה.

      את השיקוע, לעומת זאת, אפשר לעשות בכל זמן בעתיד. ברגע שהופכים אותו לתנאי בל-יעבור לחשמול גוזרים על הפרויקט הלאומי הזה גזר דין מוות או לפחות עיכוב של עשור ויותר.

    • חיפה

      יצחק, 01/07/11 22:26

      נו, תל אביבית שמבינה במשהו שלא ראתה כנראה מימיה. איך קשורות שדרות בן גוריון לחיבור לים? גברת נכבדה, שד' בן גוריון הן מדרום לצפון, מערבית לממגורות דגון, ואין שום בעיה! אז אולי את מתמצאת בתכנון, אבל לא בגיאוגרפיה של חיפה. וחוץ מזה, תקראי את רוב התגובות כאן: כביש חיפה-תל אביב מפריע הרבה יותר ממסילת הברזל!

  • 20.

    חיפאים אל תידאגו. חישמול הרכבת יבוא ... בעוד 100 שנה.

    צפירת הרגעה, 01/07/11 01:11

    ש''ס תדרוש עוד מיליארד שקל כדי להצביע בעד.
    הירוקים יתנגדו בגלל השדה החשמלי שיפגע בפרפרים.
    החרדים יגלו קברים.
    וכשהכל יהיה מוכן ועד האובדים ידרוש תוספת מאמץ: סטקים סינטה לכל פועל ומשפחתו המורחבת בדומה לחיות האפריקאיות בנמל אשדוד.

  • 19.

    אסון!

    חיפאית מתוסכלת, 30/06/11 19:57

    אסון גדול - הרס המרחב לדורות. הם לא מבינים בכל הועדות המקצועיות שההפסד הכלכלי יהיה גדול עשרות מונים בגלל שהעיר לא תצמח, המרחב הציבורי לא יתפתח, הנדל''ן לא יעלה. תארו לכם כמה שווה חלקת אדמה בערי חוף ליד הים? בחיפה הערך שם הוא למרבית האירוניה - הנמוך ביותר. למה מישהו לא דואג שהקערה תתהפך על פיה?

  • 18.

    חיפאים עשיתם טעות - בחרתם זקן שמרן (ל''ת)

    תביטו על באר שבע, 30/06/11 18:57

  • 17.

    עוד פעם דפקו את בת גלים. המשקיעים אכלו אותה (ל''ת)

    ג'ורה, 30/06/11 17:19

  • 16.

    צריך ראש עיריה יותר נמרץ כדי להציל את חיפה (ל''ת)

    גם זיהום, ולאחרונה גם דתיים להדר, 30/06/11 14:04

  • 15.

    גם ככה עוד 50 שנה חיפה תהיה עיר ערבית בלבד. (ל''ת)

    טווח רחוק, 30/06/11 13:16

  • 14.

    רק בישראל מכשילים את הפוטנציאל לפיתוח חוף ורק כאן....

    רותי בר, 30/06/11 13:09

    יכולות האדמות היקרות להמצא בידי רכבת ישראל. הקביעה החדשה מנציחה את המצב העגום למאות שנים באחד האיזורים שהיו יכולים למשוך תיירות.

  • 13.

    תפסיקו ליילל. הנוף לא יפסיד וזה נעשה בכל העולם.

    די לבכיינות, 30/06/11 13:09

    בקושי רואים את עמודי החשמל (שלא כמו בהדמייה המופיעה בתמונה).

    • פוץ

      ארצי, 30/06/11 17:19

      מאוד חכם אם לא שמת לב אנחנו מדינה קטנה כל ס''מ נחשב תיכף תגיד למה להעביר קווי מתח מתחת לקרקע אם אפשר ליתלות לך אותם ליד החלון לא יפריע לך

      • הוא צודק - התמונה מניפולטיבית

        ליאור, 30/06/11 21:27

        הנזק לסביבה יהיה קטן ממה שנראה בתמונה

      • בוא נתחיל בזה שהתגובה שלך סתם גסה וחצופה.

        א., 01/07/11 22:31

        אתה כנראה גם מהנדס חשמל / רכבות עם עשרות שנות ניסיון, ולכן אתה לא יודע שקיימת גם אפשרות להוסיף פס חשמל בגובה המסילה, אם קו עיליל כל כך מפריע לך. וכמו שהגיבו כאן אחרים, המפלצות שבנו בחוף הכרמל, הכביש בן 6 נתיבים - זה לא מפריע לך, רק הרכבת? עכשיו תשאל את עצמך האם התואר שחילקת לכותב התגובה לא מתאים לך יותר...

        • מפריע גם הכביש וגם עמודי החשמל. ובגלל אנשים כמוך שחושבים שהם

          חכמים (מהנדס?)-המדינה מהמכוערות בעולם, 02/07/11 07:26

          בגלל הגישה הישראלית של עדיף פיתוח ומהר וכמה שיותר-ובלי שום חשבה על אסתיטיקה ועתיד.

          ולגבי הפתרון: חשמל בגובה המסילה: את מי בדיוק תשכנע שיבצעו את זה? לא לזרוק פתרונות מתוחכמים שלא יבוצעו.

          והכל זו לא המצאה:
          תראה איזו תייורת ואיכות חיים יש במדינות ששומרות על עטבע ועל המורשת שלהן.רמז: לשם הישראלים נוסעים בשביל להתפעל. חלם

          • למה אתה מגיב על דברים שאין לך מושג בהם?

            א., 02/07/11 09:23

            פס חשמל בגובה המסילה זו לא ''המצאה'' שלי. זה פיתרון שקיים מזמן, ומשתמשים בו כשצריך.

  • 12.

    לפני החישמול יש להעביר את מסילת הברזל........

    יוני בר, 30/06/11 13:06

    רק בישראל ניתן למצוא מסילת ברזל בין כביש ראשי לחוף הים בעוד שאזרחי המדינה צריכים לחצות את שני עורקי התחבורה האלה בדרכם לאחד מהתענוגות שקיימים במדינה. את שגיאת התכנון הזו יש לתקן ולא לקבע ע"י חישמול חיצוני שיהרוס את האיזור עוד יותר שלא לדבר על הקשיים בהגעה לחופי חיפה. רק כאשר המסילה תועבר לנתיב אחר או מנהרה כדאי לעסוק בחישמול הקו. תכונון חלם מאנשים שלא מבינים דבר וחצי דבר בתכנון. שלא לדבר על הכישלון של עיריית חיפה בהצגת הדברים. בושה וחרפה.

    • צריך פסים מאלומיניום כדי שלמופרעים ונבערים יהיה מה לכתוב (ל''ת)

      צריך בהחלט, 30/06/11 17:44

  • 11.

    מר יהב תפסיק לדאוג לנוף ותתחיל לדאוג לאזרחי העיר.

    פיקומט, 30/06/11 12:56

    כאשר נוסעים ברכב ברחובות חיפה אפשר לחשוב שאנו נמצאים בג'בלייה. מתי לאחרונה ריבדה עירית חיפה את הכבישים בתחומה?
    רח' ווג'ווד גרוע מעזה.
    רק ברגע שיורדים ומגיעים לכביש החוף אנו מפסיקים לרקד.
    אז קדימה ויפה שעה אחת קודם !

    • שירבד את הכבישים

      רני הגבוה, 03/07/11 12:08

      שהראש עיריה הזה יתעורר כבר ויתחיל לרבד את כבישי חיפה המשובשים!

      להייכן לעזזל הולכים כספי הארנונה הרצחניים?

  • 10.

    זהו , אני מיואס סופית מהעיר הזאת. אני עובר לתל אביב

    צעיר חיפאי מתוסכל, 30/06/11 12:52

    זה פשוט לא הגיוני שהמדינה עושה כל שביכולתה כדי להרוס את העיר הזאת. הנכס היקר שיש לחיפה זה החיבור בין רכס הכרמל לים ועכשיו גם אותו לוקחים לנו. נמאאאאאאאאס!
    אחרי זה מתפאלים למה העיר הזו מזדקנת וכל הצעירים עוברים למרכז.

    • לא לקחו לך כלום

      מבעיר הבערות, 01/07/11 19:40

      המסילה הזו נמצאת שם לפני שהוריך נולדו.

  • 9.

    השיקוע רק יזיק, כי מדובר בשיקוע בלבד ולא במנהרה

    יעל, 30/06/11 12:50

    הכוונה להקיף את חיפה בחפיר עמוק רק תרחיק את העיר מהים.

    • חידה:

      חיפאי, 30/06/11 20:38

      על מה קל יותר לגשר: חפיר או שתיים עד ארבע מסילות עם עמודים וכבלים מחושמלים?

  • 8.

    שיקוע הרכבת רעיון נחמד אך לא בר ביצוע

    יאיר, 30/06/11 12:19

    אכן ייגרם נזק סביבתי והעדר הגישה לחוף מעצבן, אבל זה זניח מול הנזק הסביבתי שתגרום ההתעקשות על פרויקט מגלומני של שיקוע הפסים, שיעכב את חישמול הרכבת בעשרות (!) שנים.

  • 7.

    הרכבת היתה צריכה לעבור במנהרות הכרמל!!!! והיה סוף לבלאגן הזה!!! (ל''ת)

    ישראל, 30/06/11 12:14

    • מנהרה

      ארמלי, 30/06/11 17:58

      צודק לגמרי

  • 6.

    גם ככה חיפה נראית כמו חדר שירותים...

    שם, 30/06/11 12:07

    מה זה משנה כבר עם יעשו חשמול גלוי לעין?
    הם בעצם אומרים לחיפאים: "אין לכם מה לחפש פה, יש פה הרבה בתי חרושת, אין נוף ואין עתיד. בואו לתל אביב, שם יש הכל."
    זה מה שאני לוקח מההחלטה הזאת.
    חבל.

    • תל אביב נראית כמו חדר שירותים של התחנה המרכזית (ל''ת)

      #, 01/07/11 18:43

    • תגיד, ''שם'', איזה נוף יש בתל אביב? עיירה שנראית כמו שירותים? (ל''ת)

      איציק, 01/07/11 22:34

  • 5.

    ברור שבאזור המרכז החלטה כזו לא היתה עוברת (ל''ת)

    תושבת הפריפריה, 30/06/11 12:05

  • 4.

    בתל אביב זה לא היה קורה- פשוט ביזיון! (ל''ת)

    גיל, 30/06/11 12:03

  • 3.

    חיפה לא צריכה לתת למדינת תל אביב לקבוע לה דברים כאלה.

    יואבחלב, 30/06/11 11:39

    אולי נסראללה יהיה יותר קשוב?

  • 2.

    מטה המאבק??

    שיר, 30/06/11 11:22

    איפה הוא? איך מצטרפים? למה הוא לא מפרסם את עצמו ועושה רעש???

    • תשובה לשיר

      דב, החברה להגנת הטבע, 30/06/11 12:07

      מטה המאבק כולל את עיריית חיפה, החברה להגנת הטבע ועוד 10 ארגוני סביבה וחברה. את כל הפרטים על המאבק ניתן למצוא באתר החברה להגנת הטבע

    • ''מטה המאבק'' (עלאק) הפסיד והלך לחפש נושאים מופרכים אחרים להיטפל אליהם

      המסביר לצרחן, 01/07/11 19:43

      בטח במעקות הבטיחות העירוניים. אלו שמונעים את הגישה לכביש, חסומים את נוף האגזוזים המרהיב ופוגעים בחרויות האזרח ליהרג כרצונו בעת חציה לא זהירה.

  • 1.

    אידיוטים. חיפה תוסיף להיות אנומליה יוצאת דופן

    לא גר שם, אבל מתגעגע, 30/06/11 10:53

    עיר החוף היחידה שאני מכיר בה מצב הנדלן ומחיחו גדל ככל ככל שמתרחקים מהים. העיר הזו יכולה להיות ריביירה לתפארת, ואלי ייעשה צדק עם האוכלוסיות החלשות שמחזיקות בנכסיהם הדלים בנווה דוד ובת גלים. עוד החלטה אומללה המשקפת קצרות רואי וחלוקת משאבים לא הוגנת.