• 34.

    ''וברבים מהקווים האוטובוסים יוזנקו מתחנת המוצא כל שלוש-ארבע דקות''

    תל אביבית, 08/07/11 14:54

    אתה האחרון שהייתי מצפה ממנו להיות עתונאי ביפרים. איפה האוטובוסים של השלוש ארבע דקות? לא צריך להאמין לכל קומוניקט. חיסלו את כל התחבורה כמעט באזור דיזנגוף, ולא סיפקו אף תחליף ראוי, עם או ללא החלפה. כל הקוים בהם אני משתמשת, ללימודים ולשני מקומות עבודה, קוצצו. אני נאלצת עכשיו לעשות כמה חילופים, לצעוד מרחק גדול יותר בשמש, וממש, אבל ממש לא מתקצר לי הזמן הכולל בדרכים... באמת נראה לך שאמשיך להשתמש בתחבורה ציבורית אם יש לי אפשרות אחרת? עשו בחוכמה שעשו מכל המרכז אזור אחד - משתלם היום יותר לבוא באוטובוס מחלק מערי הלוויין. אבל בתוך תל אביב - סיוט. דרך אגב, תימחור הנסיעה ברכבת הוא מטופש. נסיעה מרל''צ למשל, עולה היום פי שניים וחצי מאוטובוס - זה הגיוני?

  • 33.

    רפורמה? אל מה אתה מדבר?! זו האמא של כל השחיטיות!!!

    אזרח זועם, 05/07/11 06:21

    עד היום נסעתי לחולון בקו אחד ולקח שעה.
    אתמול נסעתי בשתי אוטובוסים ולקח שעתיים.
    היכן ההטבה-למה אני אמור להמתין?

    אגד ודן הם מונופול!
    תמורת זה הם חייבים להפעיל גם קווים לא ריווחים מספיק {לטעמם}.הממשלה מעניקה להם מילירדים בשנה כסופסידיה -למה? ככה !

    ברפורמה הם ביטלו את הקווים שלא ריוחים מספיק
    ואת הכסף מילירדים בשנה כסופסידיה הם ממשיכים לקבל !
    האם עד לשלא תהיה פה גיליוטינה השרים
    ימשיכו לרקוד על דמנו?

  • 32.

    לביא , לא ידעת כי אתה לא משתמש בתחבורה ציבורית, אתה רוכב

    אזרח, 30/06/11 14:34

    על אופניים, אבל אנחנו כן משתמשים, אז למה שלא נתלונן על זה שעושים מאיתנו שפני נסיון?

  • 31.

    קו 45

    מגבעתיים, 28/06/11 12:12

    ביטול קו 45 לא נותן מענה לסטודנטים ותושבים מבני ברק, רמת גן וגבעתיים שרוצים להגיע לאוניברסיטת תל אביב. תרתי אחרי חלופות- באתר הרפורמה ובחוברת שלה. אין כאלה.הן פשוט מעמיסות קושי בלתי אפשרי על כל מי שינסה להגיע לרמת אביב.
    איפה פה השינוי לטובה?

  • 30.

    הככבת הקלה, הסכמי אוסלו, רקבת ישראל, האינטגרציה בחינוך, שיפוץ הבימה.

    לידיה קסאח, 27/06/11 10:45

    נתב''ג 2004 וגשר המכביה. לכל אלו ועוד נתנו יופי של צ'אנסים. מי שילם עבור הכתבת הפרופגנדה הזאת?

  • 29.

    זה מעולה כרטיס חופשי חודשי שיש בו שימוש בכל החברות אגד וקווים ודן (ל''ת)

    במחיר של 227 שקל שווה, 27/06/11 10:42

  • 28.

    מדינת תל אביב

    Nושיקו הקטן, 27/06/11 10:38

    יש עוד ערים חוץ מתל אביב.

    יש אנשים שגרים מחוץ לתל אביב שרוצים להגיע לתל אביב.

    לאנשים אלו הרבה יותר קשה, כי קווים בוטלו להם ליד הבית ועכשיו איך הם יגיעו לתחנה קרובה?

    ביטול קו 45 לא גרר אחריו שידרוג קווים תומכים (68/168/70) ואנשים ימלאו את האוטובוסים המלאים גם ככה!

    • דווקא מי שגר מחוץ לתל אביב הרוויח הכי הרבה

      דוד, 27/06/11 12:41

      מהרפורמה. מחירי הנסיעה לראשון לציון או לפתח תקווה למשל הוזלו משמעותית, וכולן נחשבות לאיזור 1.

  • 27.

    הבעיה היא בחוסר המידע

    ניר, 27/06/11 10:32

    התקשרתי למוקדנית והיא הפנתה אותי לחפש תשובות באתר.
    בגלל העומס, האתר עלה אחרי כשעה.
    למפה לקח לעלות עוד כחצי שעה.
    ואז התברר שהאינפורמציה חסרה.

    הרפורמה אולי נפלאה, אבל ההתארגנות לקראתה איומה.

  • 26.

    צודק, אנחנו הישראלים נולדנו רק להתלונן ולבקר כל היום!!

    Dp, Israel, 27/06/11 10:07

    אנו חייבים ללמוד גם לשבח מה שטוב.
    גם נראה שאנשי התקשורת בויינט מפחידים את האנשים כי הם מתביישים להראות שיש הישגים בתקופת ממשלת הליכוד..

    • תשובה ל 26

      אבי, 27/06/11 11:25

      מתי פעם אחרונה השתמשת בתחבורה ציבורית?

  • 25.

    לא רק שניאלץ לצעוד יותר כפי שמצוין בכתבה, אלא נצטרך

    אזרח המדינה, 27/06/11 09:45

    להשתמש ביותר אוטובוסים לאותו קטע שבו היינו מורגלים להשתמש באוטובוס אחד. כדאי לחשוב מה זה יעשה לזקנים ולאימהות עם ילדים ונשים בהריון וכן, גם לכולנו, שיאלצו, בשם הרפורמה הנפלאה הזו לעלות ולרדת מספר פעמים בימי בחמסין ובימי הגשמים והקור. נכון היה לטפל נקודתית בקווים בעייתיים. בקו שבו צריך להמתין 40 דקות, אפשר לתגבר אותו ולהקפיד על קצב נסיעה כזה כדי שלא יגיעו שני אוטובוסים בו זמנית לתחנה. אני למשל נוסע בקו 45,ממרכז גבעתיים, הן לכיוון רמת אביב והן לכיוון אונ. בר-אילן. לכל כיוון זו נסיעה ללא החלפת אוטובוס. לאור הרפורמה המופלאה, איאלץ להשתמש בשניים-שלושה אוטובוסים לכל כיוון. אין ספק שמדובר כאן בגאונות לשמה.

  • 24.

    ''והרבה נשים שאיש לא טרח לשלוח אותם לשיעורי נהיגה''

    מהפכה, 27/06/11 09:41

    למה מישהו צריך לטרוח לשלוח אותן? למן הן לא יכולות לשלוח את עצמן? אי אפשר לשבת ולחכות למהפכה שתבוא אלייך. רוצים שינוי? תעשו שינוי!

    • תתפלא הוא דווקא צודק

      יעל, 01/07/11 12:30

      יש קושי גדול לחלק מהנשים ללמוד לנהוג.התנגדות מהמשפחה, למשל זה מה שגרם לי לנטוש את הרעיון. זה לא קל לחסוך כסף ללמודי נהיגה בלי שום תמיכה מאף אחד ואחרי זה לצאת לשעורים כשכולם מסתכלים עליך עקום. וזו הסיבה שאחי נוהג ולי נשארו האוטובוסים.

  • 23.

    הייתי מוכן לתת צ'אנס אבל מה פתאום העליתם מחירים לפני ינואר? (ל''ת)

    אוהד, 27/06/11 09:37

  • 22.

    עוד ועוד יחסי ציבור

    צביקה, 27/06/11 09:34

    יפה שnrg ממשיך במסע התעמולה שלו לעידוד הגזל, התיקרות המחירים חסרת הפשר (בגוש דן בלבד כמובן) ולתוכנית האווילית של שתי החברות הכושלות.

  • 21.

    גם באיראן נתנו צ'אנס לשינוי

    אייתוללה סייד רוחאללה מוסאוי ח'ומייני, 27/06/11 09:16

    נתנו צ'אנס לולדימיר איליץ' לנין במהפכת אוקטובר
    נתנו צ'אנס לפידל קסטרו ב1956
    נתנו צ'אנס לליכוד במהפך 1977
    מספיק עם הצ'אנסים לכל הרעיונות הדפוקים

  • 20.

    איך אפשר לותר על רכב

    נוסע מתמיד, 27/06/11 09:05

    איך אפשר לותר על רכב אם אי אפשר לנסוע לארוחת ערב אצל הורים או חברים ביום שישי ? אם אי אפשר לקפוץ לאנשהו ביום שבת ?
    בלי תחבורה ציבורית בשבת אין תחליף לרכב.

    • ברר לגבי car2go (ל''ת)

      dw, 28/06/11 11:07

  • 19.

    לפני עשור

    רועי, 27/06/11 08:49

    עבדתי על קטנוע בת אביב המשפט שךלך בריבוע משמאל למעלה שייך לי. אמרתי כבר אז לפני עזור שאני מעשן אוטובוסים לא יפה לגנוב רעיונות מאחרים.

  • 18.

    ''נוסעת פעמיים-שלוש בשבוע באוטובוסים'' - זה לא מספיק

    תומר, 27/06/11 08:42

    אביב, תודה. עכשיו יותר ברור לי למה היא לא מבינה מה זה תחבורה ציבורית. כדי להבין איך תחבורה ציבורית עובדת צריך לנסוע פעמיים-שלוש ביום באוטובוסים!!!!
    לא בשבוע ביום!
    הייתי מוכן בכל זאת לתת צאנס אם הייתי יודע שהם מוכנים לשנות דברים לאחר חודש של ניסויים אבל לכך הרי אין שום סיכוי...

  • 17.

    הבעייה היא שאף אחד לא מסביר מה הולך להיות ואיך יראו הקווים

    יוסי, 27/06/11 08:39

    אפילו באתר שמוקדש לנושא לא מסבירים את התמונה הכללית, רק מאפשרים לבדוק אם הקו שנסעת בו עדיין קיים. לא ייאמן שלא הקצו קצת כסף להסברה:
    מפה של כל הקווים
    הסבר למה חלק נשארים וחלק לא (הסבר בתכלס לא משהו כללי).
    אני למשל ממש מעוניין לדעת איך הרפורמה הזאת שינתה את מסלולי הקווים, למה היא טובה ואולי אפילו לסוע באוטובוס, אבל אין לי מושג מה בדיוק עשו ואיך שיפרו ברמה המעשית.

    • השינויים בתחבורה בת''א כנראה משיקולים זרים ולא עניניים

      דליה, 28/06/11 17:59

      מדוע ביטלו את קו 61 שעבר ברח דיזנגוף לז'בוטינסקי ואין כלל אוטובוס אחר ברח זבוטיסקי שהינו רח ראשי ומרכזי
      מדוע ביטלו את קו 5 שנסע בשד' נורדאו לדיזנגוף וקרב הנוסעים לנמל ת''א, ומאידך אין כל אוטובוס אחר הנוסע בשדרה במקומו.
      מדוע ביטלו את קו 4 בבן יהודה ואין כל קו אחר בקטע הצפוני של בן יהודה
      מדוע אין קוי אוטוס בקטע הצפוני מערבי של העיר ברחובות הראשיים כמו: שד' נורדאו , פנקס וזבוטיסקי???
      מדוע את קו 66 ,למשל, לא מעבירים דרך רח' דיזנגוף לרח זבוטינסקי או דרך שד' נורדאו.מדוע העבירו הקו 66 דרך רח ארלוזורוב שהינו צר ועמוס ועוברים בו כבר אוטובוסים אחרים. רח' ארלוזורוב הינו רח' מגורים בדיוק כמו רח' זבוטינסקי ושד' נורדאו ופנקס. אני מצפה להסבר הגיוני ועניני לשינויים הנ''ל או שיחזירו המצב לקדמותו.

  • 16.

    בתכל'ס, קווים שביטלו - כמו 62 ו- 72 אלה קווים מזעזעים

    מגיעים מביתי לעבודה - אבל נסעתי בהם פעם אחת וזהו, 27/06/11 08:39

    אלה קוים שעושים סיבובים בכל רחבי ת''א במסלול מפותל ומזעזע.
    עדיף בהרבה להחליף אוטובוס באמצע, מאשר לנסוע בקווים האלה.
    מקווה שהשינוי לא יקשה מדי על הזקנים.

    • עמוסים מאד בכל שעות היום

      צביקה, 27/06/11 10:10

      הקווים הללו עמוסים מאד ונחוצים מאד

  • 15.

    ביטול מסלולי 45 ו-27 פוגעים במאות נוסעים שאין להם

    אופציה אחרת וזו התעללות לשמה, 27/06/11 08:28

    הרעיון לחסוך זיהום ודלק ועומס בכבישים אז למה להתעלל כך באנשים מבוגרים פנסיונרים וסטודנטים בושה וחרפה אין בכך שום יתרונות זה מעשה טפשי ואכזרי לדעתי

  • 14.

    על איזה צאנס?

    אבי, 27/06/11 08:23

    קחו לדוגמה את תושבי חולון.מ 1.07 הם ינותקו מהתחנה המרכזית.
    אם הם ירצו לנסוע לאילת לדוגמה יאלצו לכתת רגליהם עם המזוודות ברחבי התחנה הישנה כדי להגיע לחדשה.
    אם ירצו לנסוע לטבריה לדוגמה,השר כץ מציע להם לעמוד בעזריאלי ולהדחף עם עוד 100 גולנציקים על מקום פנוי.
    חברה נגזמתם!!!

  • 13.

    ביטול קווים 53 ו45 ללא אלטרנטיבה ראויה-חוצפה! (ל''ת)

    קובי, 27/06/11 08:14

  • 12.

    ברכבת ישראל לא יודעים לגבי חופשי חודשי משולב אוטובוס.....

    4 ימים לפני הרפורמה....., 27/06/11 08:05

    התקשרתי הבוקר לברר האם יהיה כרטיס משולב רכבת ואוטובוס ומה יהיה מחירו - המוקדן לא יודע ומבירור עם האחראי - שום דבר עדיין לא ידוע.

    למה בדיוק מחכים? יום ראשון הקרוב הולך להיות ב ל ג ן

  • 11.

    תחבורה ציבורית זו לא רק דרך לנוע ממקום למקום. זה גם סביבה, חברה, תרבות

    י, 27/06/11 07:04

    ומיולי, תחבורה ציבורית זה גם התעמלות:הליכה מתחנה לתחנה , ריצה אל האוטובוס שעומד לנסוע ומנוחה בין התחנות.
    הירוקים דואגים לכם לבריאות.

  • 10.

    עד שלא תהיה רכבת תחתית בגוש דן, שום רפורמה לא תעזור

    רונן, 27/06/11 05:04

    מתי כבר יבינו את זה?
    אפילו כבר בהודו יש רכבת תחתית.

    • נכון

      מישקה פופר, 28/06/11 07:30

      צודק, דרושה רכבת תחתית או מגלב

    • צודק

      מישקה פופר, 28/06/11 07:43

      נכון, דרושה רכבת תחתית או מגלב

  • 9.

    דואגים לזקנים, אז מרחיקים להם את התחנה

    אבי, 27/06/11 03:14

    התכנית הזו מלאת יהירות וברוב המקרים לא מתאימה לרצון התושבים. כאשר לוקחים את אחד הקווים הכי מוצלחים בעיר ומשנים את נתיבו, עשרות אלפי נוסעים נפגעים ובמיוחד החלשים שבהם. התכנית למעשה שוללת את התחבורה הציבורית מנכים ומבוגרים שמרחיקים להם את התחנה מהבית. אתה מבקש לתת צ'אנס לתכנית כזו? לא נראה שזקני העיר יסכימו אתך.

  • 8.

    ב- 1.7 אני עובר לרכב פרטי (טרנטה ב 4000 ש''ח)

    עובד לרכב, 27/06/11 02:59

    כמו תנובה, שטרוס וכיו''ב, גם בנושא זה משתינים על הציבור בקשת. ללא התייעצות, ללא בדיקת רצון הציבור. רק גברת אחת שקבעה איך תראה מפת התחבורה הציבורית החדשה.
    בולשביזם במיטבו בישראל 2011.

    אני מעדיף לקנות טרנטה ב4 אלף ולהיות אדון לעצמי. זה קצת יותר יקר מתחבורה ציבורית, אבל לפחות לא צריך להתרוצץ כל היום מקו לקו, על פי הגחמות של מישהו.

    מה יעשו קשישים, בקיץ הרותח ובחורף הרטוב, ואיך יתחילו להתרוצץ מקו לקו, מתחנה לתחנה - רק אלוהים יודע. אולי הם פשוט יישארו מרותקים לביתם, ואף אחד לא באמת יוטרד מכך. אולי זה רווח נקי של כל השאר - גם ככה יש תורים ארוכים בקופ''ח, ושוק הכרמל עמוס מדי.

    מה שנראה טוב על הנייר לא בהכרח טוב גם במציאות. אבל לך תנסה ללמד מישהו שבטוח שהוא יותר חכם ממך ומכל אחד אחר.

    חלם.

    • ''קצת'' יקר יותר?

      dw, 28/06/11 11:11

      במקרה הטוב פי 4. חופשי חודשי שנתי עולה 2700. אחזקת רכב פרטי מתחילה מ 10 אלף לשנה. אל תשכח ירידת ערך (נכון,לא בטרנטה),ביטוח,טסט ועלויות משתנות (דלק). במקרה של טרנטה עלויות התיקונים יגיעו כמו כלום לכמה אלפים טובים, וזה עוד בהנחה שמדובר ברכב יפני (או קוריאני אבל רק יונדאי). ברנו על טיפול אחד אתה עלול להדרש לשלם 5000 שקל. רציני לגמרי. שקול שוב את הנושא הכלכלי.
      מאזדהפוקוס ליסינג יעלה לך, מדי שנה, 30 אלף שקל.

  • 7.

    אביב היקר, לפני שלושה ימים דעתי היתה בדיוק כדעתך.

    איליה קוגן, 27/06/11 01:14

    לפני שלושה ימים הייתי יכול לכתוב כתבה מאד דומה לזו שכתבת.
    אבל מאז גיליתי עוד דברים על הארגון מחדש, ואם יש לך חמש דקות, אתה מוזמן לקרוא אותם כאן:
    http://www.tapuz.co.il/Forums2008/ViewMsg.aspx?ForumId=394&MessageId=153483578

  • 6.

    ראיתי את זה מתבצע בחיפה! רק רע!

    נוסעת, 27/06/11 00:49

    סליחה, אבל ראיתי את זה בחיפה, ויצא רע.
    התיאוריה באמת כמו בכתבה: קווים מרכזיים, כשתושבי השכונות צריכים להגיע אליהם ברגל או באוטובוס פנים-שכונתי.

    אבל כצפוי, תאוות הבצע לא הניחה לעשות את זה כראוי.
    מי שניסה ללכת ברגל, לא הלך 10 דקות אלא חצי שעה.
    מי שבנה על אוטובוס פנים-שכונתי, חיכה לו חצי שעה... ואז כשהגיע לקו המרכזי, חיכה עוד חצי שעה - כי ''שכחו'' את הפרט השולי שהקו המרכזי צריך להיות בתדירות גבוהה.
    אני גרתי 15 דקות(!) מהעבודה, אבל באוטובוס זה 60 דקות (שרובן המתנה לאוטובוסים).

    ושתי הבהרות - אלף, זה לא ש''דפקו 10 איש כדי לעזור ל-50''. שכונות שלמות הוזנחו לגמרי.
    בית, תלונתי רק כלפי ההנהלה, ולא כלפי הנהגים - שרובם הכי מאירי פנים והכי מנסים לעזור.

  • 5.

    הטעות העיקרית היא שניסו להגיע להסכמה עם אגד ודן במקום לכפות עליהם

    אלון, 27/06/11 00:43

    בכל פעם שהולכים לקראת אגד ודן - זה תמיד על חשבון הציבור.

    ועוד דבר חשוב שלא נתנו עליו את הדעת - מי יאכוף שהאוטובוסים באמת יוצאים בזמן?

    היום הרבה אוטובוסים פשוט לא יוצאים, ואף אחד לא עושה כלום.

  • 4.

    צודק!!! (ל''ת)

    בוא ניתן לנושא צ'אנס, 27/06/11 00:18

  • 3.

    הכוונה טובה הביצוע כושל

    האזרח דרור, 26/06/11 23:20

    אין מספיק ידוע של הנוסעים על קיום הרפומרה - לדוגמה אין שילוט בתחנות! אין מפות ברורות מספיק של הקווים. אין הנגשה של הנתונים הגולמיים כדי שמפתחים מהסקטור הפרטי או של הקוד הפתוח יוכלו לפתח יישומים לאייפונים או לאינטנרט. בתחום ידוע הציבור לבדו אפשר לסמן כבר כעת פשלה גדולה. (את רוב המידע תוכלו למצוא באתר ''תחבורה בדרך שלנו'' - חבורה של נוסעים שמאסו בהתנהלות הלא מוצלחת של משרד התחבורה ושאר הגופים בתחום).

    אני מקווה שהרפורמה לא תיגמר בפיאסקו. זה שמצב התחבורה גרוע, לא אומר שהיא לא יכולה להתדרדר עוד. יש צורך ביותר תחבורת מעברים, עם פחות קווים - לדוגמה לא צריך 30 קווים שיסעו באלנבי - מספיק אחד. צריך קווים שכונתיים אמיתיים. בקיצור נחזיק לרפורמה אצבעות כי החלופה גרועה בהרבה.

    • bus.gov.il - אתר שיחפש לך אוטובוסים למסלול מכל החברות

      ., 27/06/11 10:44

      כולל הרכבת

    • מסכים

      dw, 28/06/11 11:15

      ולגבי קו 45 - שכנראה מוכר לך מקרוב, אין באמת צורך בקו ישיר מגבעתיים לרמת אביב, כמו שלא עושים קו ישיר מקצרין, אריאל או דימונה לרמת אביב. לא סביר ולא הגיוני שמכל נקודה יהיו 20 קווים לכל הנקודות האחרות.
      קו אחד לרכבת מרכז + עוד קו מהרכבת לאוניברסיטה נותן פתרון מצויין.

      כל זאת בתנאי שהתדירות תהיה מספיק גבוהה, על מנת שהנוסעים בהחלפה לא ימתינו הרבה מדי.

  • 2.

    באמת כבר נמאס לשמוע רק תלונות

    עידן, 26/06/11 22:15

    השינוי עוד לא התחיל וכבר כולם מתלוננים.
    עד שסוף סוף החליטו על שינוי אמיתי באוטובוסים.
    אפשר גם לפרגן.

    • לפרגן למה?

      צביקה, 27/06/11 10:14

      סע קצת באוטובוס ואז נראה אותך ""מפרגן"" אין על מהה לפרגן. זו ""רפורמה ""פוגענית, חצופה ויקרה.
      כרגיל, אנחנו נשלם את המחיר אבל לא נורא העיקר שאתה תוכל להמשיך לפרגן.

  • 1.

    יש לתת עדיפות

    אוהד רמת גן, 26/06/11 13:13

    לשבילים אופניים במקביל לכבישים צדדים. אף רוכב אופניים לא יסתכן ויסע יום-יום בצמוד לעורק תנועה ראשי בגלל מהירות של כלי הרכב (שביל אופניים ברוחב מטר הצמוד לכביש מהיר נראה לי מסוכן) וגם בגלל זיהום האוויר הרב.
    תמיד במקביל לכל עורק תנועה ראשי קיים לפחות כביש משני אחד.