• 4.

    מענין שבשום מקום לו הוזכרו דעוד של מומחים

    נחום, 31/05/11 17:03

    חשבתי שבגץ כדי לשפוט את הנושא בצדק יזמין גם את המומחים שיגידו האם בכלל קיימת אפשרות לשקוע מסילה לתוך האדמה. או אם ידוע שזה יקר אולי להרים לגשר. במידה ויש בעיה של נוף הם יכלו לשקול אפשרות לבנות עמודים וגשר דקורטיבים. בנוסף לכך בגץ התעלם מנושא שרוב הנפט קונים ממדינות קיצון שמעימות על קיומה מדינת ישראל. (חיסבלה הפציצה את חיפה ולא את תל-אביב)

  • 3.

    אם בנו את מנהרות הכרמל בתוך סלע ההר אין בעיה לשקע לאורך החוף (ל''ת)

    לא להפחיד זה יעלה גרושים, תעלת בטון, 27/05/11 13:21

    • רק שמנהרות הכרמל עלו מיליארד ורבע ש''ח.

      מישהו, 02/06/11 13:35

      אולי תשלם אתה את הגרושים במקום המדינה?
      לא ברור לי מה ההזויים שקוראים לבצע את המהלך הזה- מטר ליד המסילה יש כביש ברוחב 6 נתיבים ולאף אחד לא אכפת.

  • 2.

    אם כבר משקעים, אז כבר מתחת לכרמל, למה שהרכבת תיסע סביב לחיפה?

    אריק, 23/05/11 18:28

    בכל עיר נורמלית בעולם, הרכבת מגיעה קרוב למרכז העיר. רק בחיפה היא עוקפת אותה מרחוק. במקום זה, אפשר להעביר אותה מתחת לאחוזה, הכרמל, הדר וחזרה לעיר. התירוץ של רכבת לא נוסעת בעליות לא מפריע לרכבת לעלות 900 מטר לירושלים ואילו מרכז הכרמל רק בגובה 200 מטר.

    • אריק, לא הגובה קובע אלא השיפוע!

      איציק, 23/05/11 21:34

      יש רכבות בעולם שמטפסות לגובה הרבה יותר גדול, אבל לאורך קילומטרים רבים. כדי לעלות לכרמל ממישור החוף המרחק בערך 1 - 1.5 ק''מ. חוץ מזה שאחוזה לא בגובה של 200 מטר.
      נוסיף לזה שהרכבת בחיפה הייתה פעם במרכז העיר, אלא שזה ''זז'' לכיוון הדר הכרמל ואחר כך לכרמל.
      ועוד משהו: מסילת הברזל מפריעה הרבה פחות מכביש חיפה - תל אביב, אז אולי ''נשקע'' גם אותו? מעניין מאין צצים כל הגאונים, שמוכנים להילחם כשהציבור ישלם ביוקר עבור רעיונות הזויים. כי מה זה ''לשקע'' את מסילת הברזל? תהיה שם תעלה בעומק 6 - 7 מטרים? כדי שאפשר יהיה להגיע לים, יבנו מעליה גג?

  • 1.

    האם שיקוע אומר מנהרה, או תעלה עמוקה שתקיף את העיר ?

    נועם, 23/05/11 17:24

    האם מדובר יהיה בתעלה עמוקה שתקיף את העיר ורק תחצוץ עוד יותר בינה לבין הים בגלל שכל מי שירצה לעבור אותה יהיה חייב לחצות את החפיר ?

    • שיקוע זו מנהרה (ל''ת)

      תומר, 26/05/11 02:03