• 57.

    בשר זה (טעים) רצח! (ל''ת)

    הדוד משה, 21/08/11 17:32

    • אוי מוישה, מוישה. אתה מצחיק רצח. זה כנראה בגלל עודף (ל''ת)

      חלבונים במוח., 21/08/11 18:21

  • 56.

    עברית בבקשה

    עברית ללא הפסקה, 21/08/11 17:25

    בזנבה, לא חשוב אם של פרה או חתול, מכשעשת החיה. לקשקש ניתן בדרך כלל עם עפרון.

  • 55.

    מוזר לי קצת ...צביעות ?

    מממ, 22/05/11 21:52

    אני מבינה מאוד את מה שאביב כותב אודות חופש הבחירה לילדים שלו אבל אם הוא מודע כל כך לסבל של החיות ולהתעללות הנוראית שיש בכל העולם + הסכנות הבריאותיות של אכילת בשר , מדוע להאכיל את הילדים שלך בזה ? לדעתי זוהי גם תרומה להרג ! מי שכל כך מאמין שיש פה אי צדק כלפי בעלי החיים וכותב על כך כתבות בתשוקה כה רבה... שלא יאכיל את ילדיו בגופות ...
    דעתי בלבד...

    • מסכימה לגמרי.

      נטלי, 08/12/11 18:22

      חשבתי את אותו הדבר,זוהי דוגמה מושלמת להורות לא במיטבה,כיוון שברגע שהוא למד שצריכת בשר לא רק פוגעת דרמטית באספקט המורלי,היא גם פוגעת בבריאות ילדיו,ומלמדת אותם שזהו דבר נורמאלי לחלוטין בזמן שהוא יודע טוב יותר.

  • 54.

    צודק (ל''ת)

    אחת, 22/05/11 21:09

  • 53.

    הגיע הזמן להפסיק להתנצל ולהתחיל להפיץ את המסר

    המפיץ, 19/05/11 15:47

    כן, אני לא מתבייש בזה שאני חושב שאסור להתעלל בבעלי חיים והשמיד את העולם, וזה בדיוק מה שתעשיית הבשר עושה. אז לאכול בשר זה לא מוסרי, לא אתי, צבוע (תנסה לחתוך לאפרוח את המקור בעצמך?? לא תעשה את זה, נכון. למה? כי יותר קל לשלם למשהו אחר שיעשה את זה בשבילך) והרסני לבני אדם ולחיות כאחד. אני קורא לחרם צרכנים אחד גדול על בשר. למעשה, יש כבר מאות אלפים במדינה שהצטרפו לחרם (יש כ-10 אחוז צמחונים בישראל)

  • 52.

    זאת ההתחלה של הסוף

    אופטימי, 19/05/11 13:53

    צריכה עצומה של בשר לצערנו משתלמת מאוד עבור כמה בעלי הון בעולם, והם חזקים ומשתמשים בכוח שלהם כדי להלעיט אותנו בפרסומות והמלצות תזונתיות מעוותות, מממנים מחקרים כדי לנפנף בתוצאות שהם מזמינים. ההרגשה שלי היא שאנחנו מתקרבים לסוף של האסקלציה האיומה שבעלי אינטרסים דוחפים, היא מתחילה להאט. יש גבול לכמה שאפשר לשקר והאמת צפה החוצה בכל התחומים, לעשות את הדבר הנכון לבריאותנו, למערכת האקולוגית שלנו ולתרבות שלנו- להימנע מצריכת מוצרים מהחי, הוא דבר חתרני שיוצר חיכוחים ובלגן וזה קשה שהסביבה כל כך אטומה. אבל ברגע שהבנו שלשתף פעולה עם התעשיות האכזריות האלה מוביל לחורבן של האנושיות שלנו ומכלה את המשאבים שלנו בצורה שלא תאפשר את המשך הקיום. אין ברירה אחרת, ''עלינו להיות השינוי שאנחנו רוצים לראות בעולם''

  • 51.

    שמולנים ארורים אכלו חיות תגדלו ילדים לא ההפך (ל''ת)

    גל, 19/05/11 09:16

  • 50.

    תודה רבה לך!

    הלה אשחר, 18/05/11 21:45

    עוד קול שפוי, מוסרי ומדוייק
    תומכת ביותר
    ''בבקשה אל תאמר שאתה:

    'אוהב חיות', 'סביבתן', 'רוחני', 'שוחר שלום', או 'חומל'

    אתה לא באמת יכול להיות כל הדברים האלה

    אלא אם כן אתה טבעוני''.

  • 49.

    גם אני חשבתי על זנ ביום העצמאות וזה כ"כ עצוב (ל''ת)

    שוקיתי, 17/05/11 15:26

  • 48.

    אביב, מאמר מבריק

    ארז, 17/05/11 12:08

    מאוד נהניתי לקרוא, כל צמחוני וטבעוני היה שם במקום הזה של פתאום להקיץ ולהריח את המציאות במלוא צחנותה...

  • 47.

    עצוב.. הזלילה הבלתי פוסקת

    דנה, 17/05/11 10:40

    של חיות שחוטות שעברו סבל בחייהן הקצרים.
    עד מתי?

  • 46.

    יופי אביב לביא!

    תמי, טבעונית, 17/05/11 09:37

    כל הכבוד ותודה על כתבה טובה וחשובה

  • 45.

    כמה נכון כמה כואב....החג הלאומי הפך לחג השחיטה (ל''ת)

    אייל, 17/05/11 07:27

  • 44.

    כמה נכון כמה כואב....החג הלאומי הפך לחג השחיטה (ל''ת)

    אייל, 17/05/11 07:23

  • 43.

    אין לי בעיה לאכול חיות מתות

    טל, 17/05/11 07:06

    כמו שלאבות אבותי לא היתה בעיה.

    אף פעם לא שחטתי פרה, אז זה לא משהו שאני יכול לעשות ויהיה לי קשה לראות, אבל זה שיכאב לי לראות אותה נשחטת לא אומר שאני לא רוצה לאכול אותה אחרי שהיא מתה.

  • 42.

    אין סיבה לאכול בשר, זה ממש לא חג זה מדכא ונוראי (ל''ת)

    מספיק עם ההרג :[, 17/05/11 06:14

  • 41.

    כתבה טובה. אין לאן לברוח ביום העצמאות מכל הסירחון באוויר (ל''ת)

    שני, 16/05/11 23:51

  • 40.

    אביב בבקשה: ''פעל''

    גוני, 16/05/11 23:07

    אנא ממך נצל את מעמדך כעיתונאי לחשוף את האמת שמסתירים מהציבור. ברור כשמש שאם רק ידעו את האמת אנשים רבים יפסיקו לאכול בשר, חלב וביצים. בין ההדחקה להסתרה, נמשכת האכזריות הבלתי נתפסת לחיות האומללות. אם הייתי מליונר הייתי יוצא בקמפיין, חושף את הזוועות ושובר את ההדחקה. אבל אני לא. אבל אתה אביב יכול. זה חשוב אפילו יותר מכדור הארץ. כי אם זו החברה שלנו, המתעללת בחלשים למען בצע כסף ונהנתנות, איננו ראויים לחיות בכדור הארץ הזה.

    • מסכימה 100% (ל''ת)

      נטלי, 08/12/11 18:24

  • 39.

    כתבה מעולה!

    איציק, 16/05/11 21:23

    כל הכבוד, אביב לביא

  • 38.

    שרשרת המזון

    גיא, 16/05/11 21:21

    כאן אתה טועה. אני לא אוכל בשר כי אני מתעלם מכך שיש לפני חייה מתה.
    להיפך, אני נוסע על כביש בין עירוני כלשהו, רואה פרות בצד הדרך, ואומר ''היי, אוכל.''
    אני חושב שסטייק עם דם הוא טעים יותר.
    בדיוק כמו שנמרים אוכלים אנטילופות אי שם באפריקה, גם לי הזכות לאכול חיות צמחוניות כאלה או אחרות בדיוק באותה מידה.
    זוהי דרך הטבע, ואין שום בעיה מוסרית באכילת חייה מתה.
    לגבי הכלב שלי - לא אוכל את בעל החיים שכבר פיתחתי אליו רגשות עמוקים בעשר השנים האחרונות. קרא לזה צביעות, או שלא, זה באמת לא משנה. בסופו של דבר, הטיעון הזה לא תקף.
    ולגבי זכויות בעלי החיים - בסופו של דבר, כל אחד בוחר את הגבול לעצמו. לכן אני קונה ביצים אורגניות, ומשתמש בשמפו שלא נוסה על בעלי חיים. לגבי הבשר, זה כבר טעים מדי.

  • 37.

    חפשו בגווגל את ההרצאה של ''גארי יורופסקי'' (ל''ת)

    זה הכי חם שיש בנושא זה !!!!!, 16/05/11 20:52

  • 36.

    כל הכבוד

    אלי, 16/05/11 20:34

    הצלחת להציג בטור מתומצת וכתוב נפלא את כל מה שאני מרגיש. אינני יפה נפש, שמאלני ועדיין אוהב אני מאוד את בנות המין השני.... אבל לו ידעו כל הקרניבורים אלו יסורים ואיך מגודל ונשחט המזון שהם אוכלים,רבים מהם היו מפסיקים לצרוך בשר. שלא לדבר עד כמה בריא יותר אורח חיים נטול בשר.

  • 35.

    עפ''י חלק מהתגובות...אפשר להבין כמה אנשים אטומים יש..

    נורית, 16/05/11 20:22

    וחבל!!!
    כל אלה שמתקיפים את אביב או שאר צמחונים/טבעונים עושים זאת מהכחשה, אופי חלש ,חוסר אכפתיות לסביבה..ומתקיפים ובזים ושאר שטויות..''על ראש הגנב בוער הכובע''!!!!

    צמחונים=טבעונים= אנשים מוסריים יותר!!!!!
    וכל שאר אוכלי הגוויות צריכים להתמודד עם האיכסה שהם מכניסים לגופם...והאיכסה שיוצא להם מהפה!!!

  • 34.

    אתה צודק, אבל...

    צמחונית וזה, 16/05/11 20:07

    הפסקת לאכול בשר לפני 15 חודשים, עוד לא קיבלת את הזכות להטיף לאנשים מוסר על כמה זה אסור.

  • 33.

    כל הכבוד!! אמן שזה יעיר עוד אנשים מהאדישות לאכזריות

    צמחונית, 16/05/11 20:05

    חשיבה עצמאית ולקיחת אחריות על כל המעשים שלנו היא הפתרון לכל הרעות החולות בעולם ועד שזה לא יקרה, לא יהיה לעולם הזה נחת- זה מתחיל אצלכם בצלחת!!

  • 32.

    לכל מי שמדחיק ורוצה לא להדחיק - לתרופה קוראים ''גארי יורופסקי''

    רונן, 16/05/11 19:40

    ההרצאה שלו ביוטיוב היא מטלטלת באופן שלא ניתן לתיאור. הצפיה חובה.

    • באתי לחזק! (ל''ת)

      ג. יפית, 16/05/11 20:53

  • 31.

    תודה אביב. אוהבת לקרוא את הכתבות שלך

    T.s, 16/05/11 19:01

    בתור טבעונית וצמחונית הרבה שנים לפני כן, פשוט בלתי נתפס איך יש כאלה שמוכנים שבעלי החיים ייחיו חיי סבל, בצפיפות, באכזריות והכל רק כדי שיהיה להם טעים. גועל נפש

  • 30.

    חזק ואמץ

    צמחונית, 16/05/11 18:15

    חודש אפריל זה חודש קשה לצמחונים ולבעלי החיים. מעבר לענני עשן המנגל קשה לראות את מגמת ההצטמחנות של העולם. אבל אני מקווה שאנחנו כן בדרך הנכונה..

  • 29.

    אם אביב לביא עדיין מתגרה מריח צלי

    מעיין, 16/05/11 16:32

    כנראה שלא שמע למשל את ההרצאה של גארי יורובסקי ביוטיוב.
    איך מזון לא מוסרי שקשור ברצח ועינויים יכול לגרות?

    • אני טבעונית כבר 7 שנים

      אוהבת חיות, רמת גן, 17/05/11 20:46

      ועדיין אוהבת, לצערי הרב, את הריח של המבורגר או נקניקייה (ושונאת את עצמי בגלל זה). אבל העובדה שהריח הוא טוב בעיני אינה אומרת כלום. זו תוצאה של שנים רבות של שטיפת מוח בלתי פוסקת, ולא זה מה שחשוב (כלומר, ההרגשה שמדובר בריח טוב). מה שחשוב הוא שכבר 7 שנים לא הכנסתי לפה אפילו פירור בשר.

      ואפרופו ההרצאה של גארי יורופסקי - במהלך ההרצאה הוא מצהיר קבל עם ועדה שהוא אוהב בשר. כן, קראת נכון, הוא אוהב בשר. אבל למרות זאת נמנע מאכילתו משום שבעיניו זה לא מוסרי להרוג חיה על מנת לספק את בלוטות הטעם שלו (ושל כולנו). צפי שוב בהרצאה בעיון ותראי את הקטע הזה.

  • 28.

    מרגש לקרוא

    אור, 16/05/11 15:44

    תודה, אביב
    טוב לדעת שלא רק אני נחרד מהאדישות הזאת לסבל ולמוות של בעלי חיים

  • 27.

    כן, אתה באמת חי בבועה, הרי חצי מהמאמרים שלך שוכחים שישנם מקומות חוץ

    מתל אביב, 16/05/11 14:02

    המון המון בלה בלה דמגוגי רגיל של צמחונים, ערבוב בין תנאים של בעלי חיים לבין השאלה האם מוסרי לאכול חיות, קצת טרבלינקה, "האם הייתם אוכלים את הכלב שלכם", וכמובן "בלי דם" - כי הרי ברור שכדי להצדיק מוסרית את אכילת הבשר אנחנו צריכים לטרוף אותו חי בשיניים (אסור להשתמש בטפרים או בידיים).
    הסיבה שאתה לא מצליח לשכנע אחרים, היא כי אתה בקושי מסוגל לשכנע את עצמך. אין לך איזושהם נימוקים מסודרים, אלא המון להג צדקני ומבולבל, לקט של כל מיני תנכי"ם ירוקים, ובעיקר המון רגש, שאתה אולי חווית, אבל אנשים אחרים לא.

    • בולשיט!

      rotem123231, 16/05/11 19:16

      טועה לגמרה, אני מסכימה עם כול מה שהבן אדם הזה כתב!!

      יש מין ניסיון כזה של אנשים שלא צמחונים לחפש את התרוצים שלהם ללאכול בשר! כי כולם יודעים שבשר בא מפרה והפרה מתה.
      אז אתם מחפשים מה להגיד, פשוט שב בשקט ותחשוב טוב טוב עם בישביל הביס סטייק שאכלת ביום העצמאות שווה לרצוח משהו!!

    • טבעונית בנשמה ולא תל אביבית

      אני גרה בכפר הרחק מת''א ומזדהה לחלוטין עם אביב, 18/05/11 19:10

      למה זה דמגוגי לומר שאכילת בשר היא רצח? האם זה לא נכון? האם כדי לאכול את ליטרת הבשר של התרנגולת המסכנה או של הטלה- לא שחטתם אותם?
      אין ספק שבשר זה רצח וכל מי שלא רואה זאת- משקר לעצמו

  • 26.

    אביב, אוהבת אותך (ל''ת)

    שולי, 16/05/11 13:58

  • 25.

    אתה באמת חי בבועה . . . ואל תנסה למתוח אותה על אחרים (ל''ת)

    דימה, 16/05/11 11:19

  • 24.

    לפחות אתה יודע שאתה לא לוקח בזה חלק, ובאופן אנוכי משהו, יש בזה נחמה.

    טבעונית, 16/05/11 10:45

    אבל לא רק ברמה האנוכית - התעשייה הזאת תלך ותקטן, ופחות בעלי-חיים יסבלו. זה קורה - לאט, אבל בטוח.

  • 23.

    לא לאכול בעלי חיים זה נוגד את חוקי הטבע

    י, 16/05/11 08:25

    כל התכלית של החיים על פני האדמה זה לקיים את שרשרת המזון , לחרבן ולהעמיד דור המשך.
    הטרבלינקה היום יומית זה בדיוק מה שאמא טבע מעוניינת.
    כאשר נמלות האש פולשות ליער ומחסלות שם את כל הביומאסה , זה גם ''איום ונורא'' אך משום מה אביב לביא לא יוצא בקול מחאה.

    • טבע מה?!

      דינה, 16/05/11 19:07

      אהה ולכלוא מיליוני בעלי חיים כל שנה בכלובים שאין להם מקום אפילו לפרוש כנפיים זה הטבע?! לגדל אותם בתנאים נוראים במשך כמה שנים זה הטבע? לא זה לא הטבע! שרשרת מזון או לא, לא תמצא בטבע שלך שום חיה שמתאכזרת לבעלי החיים כמו בני האדם,

    • אבל לפני מאות שנים הכול הישתנה!

      rotem123231, 16/05/11 19:20

      אי אפשר להיתפס בתרוץ הזה של שרשרת המזון שכבר מאות שנים שינינו את האידון של מערכת המזון, הכחדנו מינים שלא מענינים אותנו והרבנו את מה שטעים לנו בפיתה, אז עפשר למנוע את המוות המטורף הזה שקורא בכול רגע ממש או לפחות לפחית אותו, בוא נעשה את זה,
      ולא נישב מאחורי תרוצים מאוסים.

    • אין שום שרשרת מזון במשקים המודרניים

      יעל, 16/05/11 19:43

      שרשרת מזון זה בג'ונגל, בסוואנה, בים...

      אתה מתחרה עם האריה על מזונך, או שאתה קונה אותו במכולת אחרי שמישהו אחר גידל אותו במקום סגור ועשה בשבילך את העבודה השחורה של השחיטה?

      כל עוד זו האופציה השניה, אל תדבר על שרשרת מזון כי מה שקורה בתעשיה מזמן עזב אותה.

    • גם לחרבן באסלה זה נוגד את חוקי הטבע

      אוהבת חיות, רמת גן, 17/05/11 20:50

      גם לבלות 8 או 9 שעות בין ארבעה קירות (קרי, עבודה) זה נגד חוקי הטבע. גם לנסוע ברכב זה נגד חוקי הטבע. גם להקליד תגובה טיפשית באינטרנט זה נגד חוקי הטבע. כנ''ל לגבי אכילה בסכין ומזלג - איפה ראית חיה בטבע שאוכלת עם סכין ומזלג?

      בקיצור - הטיעון הזה ניתן להפרכה בקלות, כפי שראית זה עתה.

  • 22.

    אל תיקוף תיתרוף ימיי (ל''ת)

    שמוליק, 16/05/11 07:38

  • 21.

    תן לאכול בשקט

    אלעד חדרה, 16/05/11 07:08

    אין ולא יהיה תחליף לבשר. מעבר לזה שזה הכי טעים בעולם, זה מזין, משביע ומענג. הייתי במסעדה חלבית לפני שבוע וכמעט הקאתי מכל הפסטות המוקרמות האלה. לא מתקרב לשם יותר...רק מסעדות בשריות. אני באמת מלא הערכה לצמחוניים אבל אין מצב שאהפך לכזה, לא כל עוד הבשר כזה טעים...(:

  • 20.

    כל פעם אתם נופלים על פרדיגמת ''החיה המתה''

    נון, 16/05/11 07:07

    כולנו, צמחונים כאומניבורים, מעכלים אורגניזמים חיים ומתים כל הזמן. שיטת ההגעלה (איכס, חיה מתה!) יעילה באותה מידה לגבי שורשים מבושלים ועלים שורצי תולעים והתמיהה המובעת לעיתים כה קרובות בכתבי צמחונים (איך אתם מסוגלים וגו') אינה שונה מהבעת הגועל על פניו של ילד קטן למראה מי שנועץ שיניו במשהו שמוחו הלא מפותח רואה כ''מגעיל'' (נגיד, עגבניה או חציל).

    במקום להיצמד לנושאים ברי וראויי השינוי (תנאי גידול, רגולציה סביבתית) ולהטיף לאנושות על בחירות הרבה יותר רלוונטיות לעתיד האנושות (כמו כמה ילדים בוחרים להביא, מה גודל ביתם המחומם וכמה טיסות מיותרות ביצעו לאירועי ספורט בחו''ל) אתם מבזבזים את האנרגיה - שוב ושוב - על חוסר יכולת להבין כי לא כולם סובלים מאותה נוירוזה כמוכם.

    ובמאמר מוסגר: באמת אין הבדל בין כלב וחתול לבין עגל, זו רק החלטה כלכלית-תרבותית להיצמד לחיות שמייצרות חלבון משובח מעשבים, וקרניבורים באמת אינם כלכליים לייצור בשר.

    • עוד אחד שמחזיק מעצמו אינטליגנט ושוכח:

      יערה, תל אביב, 17/05/11 23:23

      אין רוחניות בלי טבעונות.

      ח'תכת דמגוג, אתה לוקה בסוגנות (חפש מה זה בגוגל ותבין).

    • תתעדכן, חביבי. הוכח מדעית שחלבון מהמת אינו בריא לאדם (ל''ת)

      עמי, פ''ת, 17/05/11 23:24

      • אשמח לראות קישור למחקר מקיף בנושא

        נון, 18/05/11 03:58

        אך מתוך היכרות עם אנשים שאכלו בשר כל חייהם ועברו את גיל 90, כמו גם עם טעמו של סטייק טוב, מסופקני אם המידע ישפיע עלי יותר ממה שכבר ידוע על מה שטעים.

  • 19.

    תודה אביב.אל תפסיק לכתוב (ל''ת)

    1111, 16/05/11 05:18

  • 18.

    עם זלילה ריטואלית של כבסים של מוסלמים לסמולני פנאט אין בעיה כנראה (ל''ת)

    ברוך, 16/05/11 05:11

  • 17.

    Man is an omnivore, that's why we eat meat

    Ron, 16/05/11 03:47

    And anything else that you wrote is total bullshit

  • 16.

    נדפקת... (ל''ת)

    אה?, 15/05/11 23:54

  • 15.

    האם הימנעות בשר גורמת לאדם להיות הזוי או שמא אנשים הזויים נוטים להימנע

    כנניהו המיסר, 15/05/11 23:08

    מבשר.

    ביצה ותרנגולת.

    כדאי שיאכלו את שניהן.

  • 14.

    מסכימה איתך. ניסיתי החג להתחמק אך לא הצלחתי...ובכלל אני לא מבינה מה (ל''ת)

    הקשר בין מנגל ליום העצמאות? מדוע למנגל? צמחונית ., 15/05/11 22:31

  • 13.

    עוד פעם פנאט צמחוני?

    גיא, 15/05/11 21:48

    הבעיה בצמחונים זה לא אמונתם,זאת הפנאטיות שנלוות לכך. כאילו הם צריכים לשכנע את כל העולם בצדקתם. עשו מה שבא לכם,אני נהנה עם הסטייק שלי וחי עם זה מצויין. את הבכי שלכם על זה שאתם לא נהנים מאנטריקוט עסיסי לכו תפגינו במקום אחר.

    • סליחה בעמת!

      rotem123231, 16/05/11 19:21

      סליחה בעמת שאנחנו רוצים לשנות דברים שמפריעים לנו, ולא סתם מפריעים לנו שרוצחים אחרים!!

    • הה? מה פתאום?

      יעל, 16/05/11 19:44

      לא אכפת לנו מה אתה אוכל. אכפת לנו שלא תפגע בבעלי חיים. אכפת לנו רק כשמנהגי האכילה שלך גורמים לסבל נוראי לאחרים.

  • 12.

    אז מה נאכל כל היום? טבעול. (ל''ת)

    מאיה, 15/05/11 21:39

    • לצמחוניים יש מבחר גדול בהרבה הרבה יותר מאשר לקרניבורים (ל''ת)

      אני, 16/05/11 07:55

  • 11.

    יש יותר מדי אנשים בעולם (ל''ת)

    אורי, 15/05/11 18:17

    • במיוחד אתה (ל''ת)

      מיותר, 15/05/11 22:54

      • אני לא, אבל הילד השלישי שלך בטח (ל''ת)

        אורי, 16/05/11 15:31

  • 10.

    כי זה נורמאלי וטבעי - גם החיות אוכלות חיות

    fh, 15/05/11 18:06

    ההתעסקות באם יש לחיות רגשות או לא איננה עניינית. האדם הוא חיית העל והחיות ניתנו לאדם לאכול כמו שהחיות ניתנו לשאר החיות לאכול והדגים ניתנו לדגים לאכול. התאווה שאתה חש לאכילת בשר היא הטבע המדויק שלך, לא פחות ולא יותר. כל השאר זה קישקוש.

    • לאדם זה ממש לא נורמלי או טבעי לאכול בשר

      טעות בידיך!, 15/05/11 22:28

      גם אם מישהו בוחר לאכול בשר,לפחות שיודה בפני עצמו,שאפשר להתקיים מצויין,ולאכול טוב,מבלי להרוג חיות....

    • מה שכתבת מעיד על סוגנות (חפש בגוגל), והגיע הזמן שתתעדכן:

      רן, ת''א, 17/05/11 23:28

      גוף האדם (מבנה הלסת, המעיים) כלל אינו בנוי לאכול מזון מהמת.

      הוכח מדעית שחלבון מהמת אינו בריא לגופנו.

      תמשיך עם ''הטבע'' שלך, תעבור בחנויות לתוספי מזון כדי שיפצו על הנזק האדיר בהחדרת חלבון מתים לגופנו, ותסיים מוקדם מדי בבית החולים.

    • אתה מקרה מוצלח למדי של שטוף-מוח. נורמלי וטבעי, בטח. גם בריא! (ל''ת)

      אבי, רחובות, 17/05/11 23:29

  • 9.

    למה צמחונים דוחפים לנו את המנטרה המפגרת שלהם כל הזהמן?

    Alechko, 15/05/11 18:04

    לא רוצים - אל תוכלו. תעזבו אותנו בשקט.

  • 8.

    מסכימה עם מה שכתבת! תכתוב עוד על הנושא, אולי אנשים יפנימו....... (ל''ת)

    צמחונית מעל 20 שנה., 15/05/11 18:04

    • את תמימה או סתומה? כתבות ברשת ישנו? ? (ל''ת)

      תהיו צמחונים ואל תבלבלו לנו במוח, 15/05/11 22:53

  • 7.

    אביב- מזדהה וכואבת איתך (ל''ת)

    יוסי, 15/05/11 17:58

  • 6.

    האמת, אביב יקירי, תרצה גם לשכנע חיות טרף להפסיק לאכול בשר?

    ההוא, 15/05/11 17:40

    למעט העניין של המתה הומנית של החיה (עוף, טלה, פרה), למה שהאדם לא יאכל בשר?

    כמה דוגמאות יש בטבע של אוכלי בשר?
    בים, באוויר וביבשה, אוכלי הבשר נהנים ממאגר חלבונים, שיש לא מעט הטוענים, מחקרית, שהוא האחראי להתפתחות התבונית של האדם. וגם של בחיות היותר תבוניות.


    לא לחינם מייעצים, בעצם דורשים!, הרופאים מאנשים צמחונים וטבעונים להשלים ברזל, להשלים מינרלים, להשלים חלבונים, וכמעט תמיד זה באמצעים לא טריוויאלים של מזון, אלא כדורים, טבליות, גלולות. זה יותר טוב?

    אז אני מכבד זכותו של כול אדם לצמחונות ולטבעונות.
    אבל להטיף כאן, בצורה של תמיהה בשלילה (''איך כולם אוכלים חיות מתות?''), נראה לי לא ראוי ולא במקום.

    • ''למעט העניין של המתה הומנית של החיה''

      החמצת את הנקודה, 15/05/11 19:04

      והלא זה העניין, זו הנקודה החשובה ביותר. לא הבנת כלום.

      • המתה הומאנית

        אסף, 16/05/11 04:29

        מה זה בדיוק אומר? שבמקום לתת לחיות ביס באבי העורקים עד שהן מפסיקות לזוז אנחנו גורמים להן למות מהר?

        הרי הדרך ה'הומאנית' להרוג היא לשלוח פלוגת חי''ר ואיזה טנק ולפוצץ להם את הצורה. וגם זה רק אם לתרנגולת יש מזל והיא לא מתעסקת עם מדינה בעלת נשק גרעיני.

        תעשו לנו טובה צמחוניים וצאו מהאשליות שלכם.

    • נו..הבחור צודק ואני לא רואה שום תגובה...אה צימחוניים? (ל''ת)

      מהנדס, 22/05/11 16:35

  • 5.

    כל הכבוד אביב! (ל''ת)

    דולב, 15/05/11 17:28

  • 4.

    אביב, מה אתה אוכל במקום בשר וביצים וחלב? אני לא מוצאת לזה תחליף.

    שדגכ, 15/05/11 17:27

    הלוואי שהייתי מוצאת תחליף קל ונוח למוצרים מהחי, אבל כל התחליפים מאוד לא נוחים וגם הרבה יותר יקרים.
    אשמח לקרוא את תשובתך.

    • במקום בשר ביצים וחלב יש מבחר ע-נ-ק וזול בהרבה...

      אני לא אביב אבל..., 16/05/11 08:01

      קטניות , (כמו עדשים..) זרעים ואגוזים (טחינה וכו'), דגנים, ירקות ופירות. המבחר עצום! וטעים! וקל להכנה.
      במרכיבים אלה יש חלבון בכמות גבוהה מבשר, יש ברזל בכמות גבוהה מבשר, ויש סידן בכמות פי 10 מאשר במוצרי חלב!
      וללא הנזקים של מוצרים מן החי!!!!!

    • חומוס, שעועית, בורגול, עדשים

      לחוחית, 16/05/11 10:48

      בקיצור - דגנים וקטניות. זול ובריא

  • 3.

    הררי בשר

    חוחית, 15/05/11 16:02

    כתבה מאלפת. גם עבורי עם כל הפטריוטיות שבי יום עצמאות ושאר חגים מצטלבים אצלי עם פגיעה קשה בבעלי חיים.הכתבה עם כל הפסימיות שבה טיפחה בי את התחושה שאני לא לבד בעולם מתייסרת יום יום עם ההתעללות הכה קשה בבעלי חיים. - אוהבת לקרוא את הכתבות שלך

  • 2.

    לא מבין

    אורי, 15/05/11 13:50

    מה רע באכילת חיות. למה לא לשחוט בהמות ותרנגולות ולאכלם. לא מדובר על סדיזם, אלא על המתת אלה שאין שום תכלית לחייהם, ובשרם טעים מאד. אני ממליץ לכולם לאכול בפה מלא. רגשות ואינטליגנציה של החיות כלל אינם באים לידי ביטוי, ואם לחיות נוספות היה אותו טעם, ודאי גם אותם היינו אוכלים.

    • הבעיה העיקרית זה לא אכילת בשר

      MEE, 15/05/11 14:31

      הבעיה היא מה קורה עם הבשר לפני שהורגים את החיה . הענייין הוא שתעשיית הבשר מעבר להיות תעשיה אכזרית כלפי בע"ח היא גם התעשיה הכי מזהמת שיש בעולם . וזה רק בשר זה גם תעשיית הדייג שלפי האומדנים הרשמיים חסלה כבר בין 80 ל90 אחוז מכלל הדגה בים בתוך פחות מ60 שנה .
      אני איחשית צימחוני כבר יותר מ16 שנה ואני אף פעם לא מתיף לאנשים(והאמת היא שאלו שמתיפים דיי מרגיזים אותי) אבל חייבים להבין מה הנזק האקולוגי שגורמת לעולם המחשבה של בני אדם שהם צריכים לאכול בשר כל יום .

      • אז אולי הבעייה היא שיש יותר מדי בני אדם?

        איציק, 15/05/11 17:05

        הרי הם אלה שאוכלים את הדגים, העופות, העגלים, הכבשים... אילו היו כאן רק מיליארד בני אדם, הרבה פחות בעלי חיים היו נאכלים, לא? ואגב, מה יעשו כל החיות הטורפות? ''יחנכו'' אותן שלא יפה לאכול את השכנים החמודים (במבי המסכן)?
        מי שלא רוצה לאכול מזון מן החי, שלא יאכל. אבל תפסיקו לבלבל את המוח. האדם, כמו עוד בעלי חיים, הוא מה שנקרא ''אוכל כל''.

        • יש אנשים שאכפת להם קצת גם מיצורים אחרים. תנסה פעם, אולי ימצא חן בעיניך (ל''ת)

          מיכל, 15/05/11 20:24

      • לאורי בתגובה 2

        גילי, 15/05/11 22:32

        האמת היא שאני לא צמחונית אבל זה לא משנה, אני מסכימה איתך במאה אחוז! הבעיה היא באמת תנאי הגידול של החיות וזה באמת נושא שקרוב לליבי (בייחוד אחרי שראיתי תוכנית תחקיר על העניין - אנמון לוי או כלבוטק.. אני לא בטוחה). אני לא יודעת מה עם שאר האומה אבל אני עושה בדיקה לגבי תנאי הגידול של הבשר שאני אוכלת ובינתיים מצאתי את טבע-עוף. הלוואי והיו עושים שינוי כללי בעניין הזה

    • הררי בשר

      במבי, 15/05/11 16:05

      תגובה ל2 - אני מניחה שגם בשרך עשוי להיות טעים כי הרי אינטלגציה ורגשות הינם תכונות שלא נחונת בהם. מקווה מאוד שכל אכילה של בעלי חיים תלווה אצלך ביסוןרי מצפון

    • איזו תכלית יש לחיים שלך? מי אתה שתחליט?

      מיכל, 15/05/11 20:23

      למי יש תכלית ולמי אין? ולמה דווקא התכלית היא להיכנס לך לקיבה ולצאת בתור קקי?

    • ומה התכלית העמוקה של החיים שלך?

      אוהבת חיות, רמת גן, 17/05/11 20:57

      להרוס? לגרום נזק וסבל? לדבר שטויות? בשביל מה אתה קיים? מי אתה שתחליט איזה חיים הם בעלי תכלית ואיזה לא? חוצפן. האמן לי, בעיני, לחיים של אנשים כמוך אין שום תכלית והם לא מביאים שום תועלת. אז מותר לי להרוג ולאכול אותך? בעצם עדיף שלא. אנשים כמוך, סביר שהבשר שלהם ספוג ברוע שמבאיש את טעמו ואת ריחו.

  • 1.

    אני חובב בשר סוסים - שאף אחד לא יגע לי בסוס (ל''ת)

    חובב בשר, 15/05/11 13:33

    • תקישו בגוגל ''בשר סוס'' ותראו את הסרטון שיוצא. מצמרר!! (ל''ת)

      רועי, 16/05/11 19:39