• 60.

    יום העצמאות תשי״ח

    , 01/03/16 00:05

    ב״חג העשור״ לקראת יום העצמאות שנחוג קושטה ושופצה הכניסה לירושלים( עד כמה שאפשר היה אז לעשות בכניסה הצרה לעיר) והעיר חגגה עם מצעד יום העצמאות.
    כל הסיפור והמחקר שנערך לא מציין עובדה אחת , השלדים המפויחים ,אוטנטית או לא, עמדו בשממונם בשער הגיא,הגברת חדוה איש- שלום שניהלה אז את בית הספר ע״ש חיים ארלוזורוב החליטה כי תלמידי בית הספר יגיעו למקום ויניחו זרים על השלדים ויערך טקס זיכרון קצר במקום.
    משום הסכנה שהייתה בעצם נוכחות גדולה של המוני תלמידים הוחלט כי רק מספר מצומצם מקרב התלמידים יבצע את הטקס. כך היה והדבר הפך למסורת שנקטעה עם הרחבת הכביש, סילוק המשוריינים וגניבות של שודדי מתכות.

    IP: 146.200.154.119דווח על תגובה זו

  • 59.

    לפי מה ששמעתי...

    ריקי, 05/05/14 15:38

    כל חיי גדלתי על סיפורי המשפחה. סבא שלי היה ציוני אדוק. שהיה צריך להעביר אספקה לירושלים הוא נידב חלק מצי משאיותיו והצבא השתמש בהן. סיפרו שבדרך עלו על מוקש והמשאיות נהרסו וגם קרוב משפחה שלי מת שם כי הוא נהג באחת מהן. במשך שנים לקחו את ילדי המשפחה לראות את משאיות אביהם וכך גם אותנו לראות את משאיות סבי. מוזר לי שיש טענה שזה מפוברק.

    IP: 46.116.161.55דווח על תגובה זו

  • 58.

    זה עניין של אותנטיות, של שימור, של אטימות

    יאיר, 11/05/11 13:11

    המגיבים כאן כל כך מפספסים את העיקר!

    1. בשימור יש ערך עליון לאבחנה בין אותנטי ללא-אותנטי, ולא - אף אחד שדיברתי אתו לא ידע שאת המשוריינים שנמצאים שם היום הוציאו מימ"חים, ירו בהם ושרפו אותם.

    2. המשוריינים זה פרט קטן בעבודה. פיקנטריה. היחס לאתרי מורשת ולגנים לאומיים הוא העיקר, למשל הכוחנות של המחלקה לשיפור נוף הארץ בהשתלטות על אתרים - כמו במקרה המשוריינים.

    IP: 132.64.44.80דווח על תגובה זו

    • אתה קשקשן קטן: ''פיברוק'' משמעותו ''הונאה'' - יצירת מצג שווא שלא באמת היה

      וגם למונח ''ביום'' בהקשר כאן יש משמעות של להד''ם!...., 11/05/11 18:03

      אז לא פיספסנו שום עיקר. מי שפיספס זה העורך (עם הכותרת המחליאה) ועורך ''המחקר'' הטיפש. לצורך העניין, אין שום חשיבות אם המשוריין הוא אותו אחד שנפגע או אחר שהחליפו, וגם אין חשיבות למיקום המדוייק בו היה בעת שנפגע... (סביר להניח שרוב נמשוריינים ''נחו'' על הכביש לאחר הפגיעה, ואח''כ הזיזו אותם לשוליים או דרדרו אותם לוואדי.
      בכל אתר ארכיאולוגי או עתיק בעולם יש את החלקים החסרים שנהרסו ונעלמו במהלך השנים, וששוחזרו ע''י בעלי המקצוע. גם תאורה הותקנה למען המבקרים במקומות... האם זה ''פיברוק'' או ''ביום''?... אפילו במחנה ההשמדה אושוויץ-בירקנאו חלק מהצריפים שוחזרו, לאחר שהעץ המקורי התפורר במהלך השנים.

      IP: 85.65.36.111 דווח על תגובה זו

  • 57.

    האמת הוא נשמע די פוץ שנצמד לקטנות

    עמי, 10/05/11 20:55

    רגע אחד בוכה שכולם חוץ ממנו בורים ושכל האנדרטות במצב נורא ורגע אחד מספר כמה נורא ששיפצו אנדרטה, טוב העיקר לקטר, ישראלים אלופים בזה.

    IP: 84.109.243.51דווח על תגובה זו

  • 56.

    כותרת מרושעת - זו אנדרטה! לא משנה אם ''אורגינל'' או רפרודוקציה!

    עדי, 10/05/11 13:18

    אולי רוצים גם את הדם המקורי שעל האורגינל?
    כל הכבוד למי שהגה את הרעיון לחיקוי, ואות קלון ל''חוקר'' אסף על שעשה קופה מהתגלית הנוראה - שמישהו חשב שיש להנציח את השיירות ואת סיפור באב אל ואד.
    זה לא הוליווד - זו הנצחה.

    IP: 93.173.20.213דווח על תגובה זו

  • 55.

    תמיד נתרגש לראות את המשורינים בדרך לירושלים (ל''ת)

    שרית, 10/05/11 09:16


    IP: 46.117.145.221דווח על תגובה זו

  • 54.

    לך תעשה מחקר מדוע לובשת הזברה פיג'מה (ל''ת)

    שרה, 10/05/11 09:16


    IP: 46.117.145.221דווח על תגובה זו

    • אהבתי! גדול! (ל''ת)

      ., 10/05/11 15:34


      IP: 85.65.36.111 דווח על תגובה זו

  • 53.

    המחקר שלך כולו שקר וכזב ואנו גאים בהיסטוריה שלנו (ל''ת)

    שרה, 10/05/11 09:14


    IP: 46.117.145.221דווח על תגובה זו

  • 52.

    באב אל וואד (ל''ת)

    moussi , 10/05/11 08:33


    IP: 79.178.113.204דווח על תגובה זו

  • 51.

    מזכיר המחקר השטני של אבו מאזן על פיברוק השואה

    פיברוקים מגמתיים!, 10/05/11 08:19

    בשיטה זהה לזו של ד''ר מיכה אסף נטפל אבו מאזן לחלקי עובדיות ומוריד מספר הקורבנות בשואה לכמה עשרות אלפים

    תוך ציון שזה פיברוק

    ובכלל מזימה יהודית לגנוב האדמה (מהעם ה''פלשטיני'' שלא היה קיים מעולם) ...

    יש להזהר ב''פיברוקים'' כי השטן המוסלמי עושה מהם הכשר להשמדת היהודים והפיכתם לסבון...

    IP: 89.138.86.66דווח על תגובה זו

  • 50.

    מדובר באנדרטה לזכר המאבק על הדרך - הפיברוק הוא שיש עם פלשטיני!

    למי שמחפש פיברוקים, 10/05/11 08:16

    אם עושים אנדרטה לזכר נופלים ולא שמים מתחתיה השלדים שלהם זה פיברוק?

    מה זה משנה בכלל מאיפה באו הרכבים הללו.

    נכון שהיה יותר נחמד אם היום המקוריים אבל את העניין עצמו זה לא משנה כלל!

    הקריאה לפיברוק היא עיוות

    IP: 89.138.86.66דווח על תגובה זו

  • 49.

    למה אתם מצנזרים אותי? אתם לא קולטים שהכתבה היא

    אווילית ומיותרת?, 10/05/11 07:33

    האם ירושלים לא היתה נצורה במלחמת העצמאות?האם שיירות רכבים ומשוריינים לא פרצו ו/או ניסו לפרוץ לירושלים הנצורה?... האם רבים מהרכבים לא נפגעו ונשרפו מאש הכנופיות הערביות שארבו בצידי הדרך, ולוחמים רבים נהרגו???......
    אז איפה פה ה''פיברוק'' וה''ביום''??? שינוי (מזערי) של מיקום (נכון: סידור ''מחדש'' אבל בצידי הדרך המקורית!!!! , שיחזור ושימור (צביעה וטיפול) הם פיברוק והונאה??? מי זה האוויל שבכלל כתב את זה? האם תעזו לטעון גם שאושוויץ בירקנאו ''מפוברק'', רק בגלל שחלק מהצריפים שעומדים כיום שם אינם אלה המקוריים, אלה שוחזרו ו/או שוקמו תחת השרידים שהתפוררו במהלך השנים ?!

    IP: 85.65.36.111דווח על תגובה זו

  • 48.

    חבל אבל

    ק, 10/05/11 03:00

    המשוריינים המקוריים היו עשויים מדיקט- הם לא היו שורדים בחיים,שלא לדבר על החלודה, אבל מין הראוי היה להקים מוזיאון ולשים אותם שם. המשוריינים הנוכחיים הם יותר מבחינת מיצג המסמל את הקודמים.

    IP: 79.181.192.183דווח על תגובה זו

  • 47.

    די לקלקל, זה היה מרגש

    ד''ר ע. ה., 10/05/11 02:54

    כואב לכם כשמסתמכים על מערכת השכל וההגיון יותר מאשר מסתמכים על מערכת הרגש, הא?

    ההיסטוריה מלמדת שמערכת ההגיון (המתבטאת בשיאה בעידן ההשכלה) הולידה יצירות מופלאות כמו קידוש הערכים הליברליים (הזכויות הטבעיות, וכדומה), וכן המהפכה הצרפתית והאמריקאית.

    לעומת זאת, ההיסטוריה מלמדת גם כן כי מערכת הרגש (ובשיאה -- התקופה הרומנטית, שצמחה כתנועת נגד לתנועת ההשכלה) הולידה את תנועת הלאומיות, שמובן שהיא הבסיס ללאומנות וכן לטאבו היישראלי הגדול. לא סתם פניה אל הרגש נחשבת כ''משחק מלוכלך'' ברטוריקה.

    אין מה לעשות: המערכת ההגיונית-שכלית של האדם התפתחה ברבות השנים, אך המערכת הרגשית של האדם אינה רחוקה כ''כ מאיך שהיא נראתה בתקופת האבן, ועד שלא נחזור להיות ציידים לקטים, עדיף להסתמך על ההגיון, מאשר על הרגש.

    IP: 79.178.45.37דווח על תגובה זו

  • 46.

    עכשיו הזמן לפרסם מחקר חדש..

    חזי כהן, 09/05/11 20:53

    לאחר ש''מחקר'' זה טוען שלא אלה שלדי המשורינים האותנתיים הגיע הזמן ל''מחקר'' חדש שיוכיח שבכלל אף משורין לא נפגע בדרך לירושלים , ובעקבותיו ''מחקר'' שיבהיר סופית שכלל לא היה מצור על ירושלים ואפשר להמשיך..

    אני זוכר מתחילת שנות החמישים את שרידי המשורינים בצידי הכביש הצר שהיה אז ,חלקם הפוכים בואדי, לא מטופלים ומחלידים.
    זכור לי גם, שמאוחר יותר, לא מצא חן בעיני קיבוצם וסידורם על המדרונות ואפילו לא צביעתם.

    בלי קשר לנ''ל, מה שחמור ומטופש בכתבה הוא השימוש במילים ''זיוף אחד גדול'' שממנו משתמע כאילו כלל לא היו במציאות משורינים שנפגעו ולא לוחמיהם שנהרגו שם, ובכלל הכל''זיוף אחד גדול''...

    מה מטופש וגם חמור בכתבה הזאת היא קריאת

    IP: 109.65.213.1דווח על תגובה זו

  • 45.

    בילדותי היו שם הרבה יותר משורינים - סנדביצ'ים ואפילו שריונית שכיום אני

    יעקב אפרת, 09/05/11 19:35

    הייתה גם שריונית וויט - שריונית עם צריח למקלע.
    מרכבים היו שלמים (פרט לנזקי המלחמה, כמעט לאורך כל הדרך משער הגיא כמעט עד הקסטל.
    דווקא במקומות שהם כיום - לא זכור לי מקבצי רכבים. הכל היה יותר מפוזר. היו על חלקם כתובות של ברוך ג'מילי.
    בשנות ה60, חל שינוי, חלקם נעלם בתואנה שמפריעים לכביש. היו שינויי מקום.
    חשבתי שנעשה ''דילול וקיבוץ'' לשם נוחיות סלילת הכביש.
    עתה אני יודע את הסיבה.

    IP: 109.186.57.115דווח על תגובה זו

    • ואני, גאון שכמותי, לא הבנתי מה אתה רוצה לומר...... (ל''ת)

      ואתה לא הבנת את הכותרת וחלק מהכתבה, 10/05/11 07:15


      IP: 85.65.36.111 דווח על תגובה זו

  • 44.

    זה לא ''פיברוק''!!! זו הצגה מחדש של אמיתות ועובדות

    גם אתם, ברוטוסים? עוד פוסטציונים מתערבים....., 09/05/11 19:33

    פיברוק זה סוג של הונאה. דבר שלא היה ולא נברא - אך מוצג כעובדה אמיתית.. במקרה הזה - הכל היה והכל קרה. פשוט, בנו או שיפצו או שיחזרו דגמים וצבעו אותם, ואז הניחו אותם במקומות שהנוסעים על הכביש יוכלו לראותם... מה פה ה''פיברוק''???? (ואני עוד זוכר מימי ילדותי הרחוקים את שלדי המתכת המקוריים, שהוזזו ושכבו אפילו בצידי הכביש. אח''כ אני זוכר אותם חלודים-חלודים).

    IP: 85.65.36.111דווח על תגובה זו

  • 43.

    אני דווקא מסכימה עם החוקר. לא צריך לשקר לעם.

    שדכ, 09/05/11 17:19

    גם אני תמיד חשבתי שאלה המשוריינים המקוריים, וחבל ששיקרו לי כך. יכלו להגיד שזו אנדרטה סמלית, וגם זה היה מקובל ויפה. אבל לא להוליך שולל.

    IP: 109.65.199.50דווח על תגובה זו

  • 42.

    כסמל לדור הצעיר זה משפיע. (ל''ת)

    אייזיק - פ''ת, 09/05/11 17:14


    IP: 84.228.40.35דווח על תגובה זו

  • 41.

    אני זוכר את המשוריינים משנת 1950, הרבה לפני המכתב של קולק

    שלמה, 09/05/11 15:32

    הנסיעה הראשונה לירושלים בהיותי ילד זכורה לי היטב. השנה היתה 1950, שנה לאחר תום מלחמת השחרור. הכביש בשער הגיא היה צר, המשוריינים היו בשולי הכביש, חלקם היו רחוקים ממנו במקצת. איש לא התפנה , בישראל של אז, לעסוק בשאלות של נוף.
    המכוניות המנותצות נראו היטב, הן לא היו רק שלדים ערומים. כל מי שחלף בכביש ידע את הסיפור שאחריהן.
    המשוריינים נותרו שם, לאחר כמה שנים הזיזו , אחר כך צבעו בצבע אדום נגד חלודה, כשהרחיבו את הכביש בראשית שנות השישים, סילקו את מרביתם. תמיד אותם משוריינים, רק ההעמדה שלהם שונתה, ומספרם הלך ופחת.

    שמונה שנים לאחר המלחמה כתב קולק מכתב, שבכלל לא ברור אם קרה משהו בעקבותיו. אבל המשוריינים הם אותם אלו שהיו גם לפני המכתב.

    בקיצור, שטויות

    IP: 98.110.42.108דווח על תגובה זו

  • 40.

    מטיף ומרביץ לעצמו

    יוסי וילנר, 09/05/11 12:25

    הכתבה כולה נופת צופים על אדם שמחזיק עצמו מחנך לערכים ולאהבת הארץ.
    אז מדוע הוא צריך להפיץ ידיעה האומרת שהמשוריינים בדרך לירושלים מזוייפים.
    מה זה משנה בכלל האם מדובר ברכבים אוטנטיים או ברכבים המשמשים אנדרטה.
    מקומם ותפקידם של כלי רכב אלו הוא להזכיר, לחנך ולהנהיג.
    ניתן כבוד לא לאלו שמרגישים צורך לשחוט פרות קדושות ולקשקש תוך כדי כך כדי להאדיר את עצמם.

    IP: 213.151.57.31דווח על תגובה זו

    • צודק! כיום מערערים ,שואלים ומתיחסים בספקנות ובציניות לכל דבר. (ל''ת)

      אלף מם, 09/05/11 22:37


      IP: 85.250.149.32 דווח על תגובה זו

  • 39.

    כתבה מטופשת על מחקר מטופש

    אזרח הגון, 09/05/11 12:18

    היו משוריינים. אחרים, אבל היו.
    היו קרבות קשים.
    היתה גבורה.
    אז היכן הבעייתיות ?
    עיסוק תמוה בשאלה תמוהה שזכתה - שלא בצדק - לבמה.

    IP: 46.116.114.191דווח על תגובה זו

  • 38.

    אז מה אם זה לא המשוריין הספציפי? מדובר בדבר סמלי. (ל''ת)

    אורי, 09/05/11 11:49


    IP: 80.230.102.176דווח על תגובה זו

  • 37.

    זה לא משנה, זאת אנדרטה וכל העם כבוד!!!

    חיים, 09/05/11 11:22

    נמאס כבר מאנשי אקדמיה, שחושבים רק איך להמציא תזה חדשה ולהתבלט, כי אחרת הם יהיו רק ''עוד'' איש אקדמיה אפור.

    IP: 79.181.30.124דווח על תגובה זו

  • 36.

    כל כך מכוער הסידור החדש של המשוריינים

    טוק טוק, 09/05/11 11:03

    פשוט זוועה, עומדים בשורה כמו במסדר...וגם צבעו אותם בחאקי מזעזע במקום להשאיר את החלודה.
    הרבה יותר מרגש היה לראות אותם מפוזרים בצידי הדרך.
    כל פעם שאני עובר שם ליבי נחמץ..רואים שאיזה רסר אדיוט העמיד אותם שם.
    אני לא מבין מי אישר כזה דבר

    IP: 93.172.85.169דווח על תגובה זו

  • 35.

    איזה טיפשות צורמת, לא מזמן הם הוחלפו בהדרגתיות כי נגנבו הברזלים ע''י

    דייב, 09/05/11 10:58

    גונבי המתכות.
    היה גל של גניבת מתכות ולכן החליפו את המשוריינים המקוריים שגם הם לא היו מקוריים.
    אם מישהו עשה מחקר על חשבון הציבור ובזבז את הזמן ומשאבי הציבור צריך לקנוס אותו בעבודות שירות על הטיפשות שלו ועל בזבוז הזמן והמשאבים.
    עדיף כבר שהיה הולך ללמוד תורה עם החרדים , זה אפילו היה עולה לנו פחות.

    IP: 217.132.46.60דווח על תגובה זו

  • 34.

    גם כיפה אדומה ושילגיה לא קיימות אז מה ? למה לקלקל ?.

    מיקי, 09/05/11 10:33

    זה האופי של היהודי הניבזה לקלקל להרוס ולהשמיד כול חלקה טובה .ואחר כך עוד מתפלאים למה שונאים אותנו בכול העולם.

    IP: 46.117.163.107דווח על תגובה זו

  • 33.

    do not spoil it for us,we want them as they are (ל''ת)

    gaby, 09/05/11 10:12


    IP: 58.11.101.58דווח על תגובה זו

  • 32.

    למה לקלקל כל רגש?

    שי, 09/05/11 10:01

    האם בחשיפת האמת העובדתית תורם מורה הדרך הנכבד לבניית תודעת זכרון יותר עמוקה, וחוויה לאומית משופרת? או מגדיל את שמו כ''ידען על'' ''רגיש'' ו''חוקר''?

    IP: 77.126.2.102דווח על תגובה זו

  • 31.

    כל מה שילד בכיתה א יודע

    גבש, 09/05/11 09:49

    כל הכבוד לעושה המחקר וכותב הכתבה עליתם
    לכתה א (אבל לא בבית סיפרנו) כל אדיוט יודע
    את מה שהמחקר מצא. המשוריינים הם סימליים.
    (אחר כך מתפלאים שמעריב בצרות ?)

    IP: 87.69.251.91דווח על תגובה זו

  • 30.

    אז היו ימים שהמפקדים נשארו בשטח???

    ???, 09/05/11 09:48

    ועוד שלחו את החיילים הפשוטים לאחור???
    מסביר המון. כאשר המפקדים נשארו בשטח, ניצחנו, כאשר הם יושבים במשרדים אנחנו בקושי שורדים.

    IP: 212.235.69.210דווח על תגובה זו

  • 29.

    כולם כאן ידענים מופלגים ... או שלא

    משה, 09/05/11 09:06

    אני, כמו מיכה, גדלתי על המשוריינים ופריצת הדרך לירושלים, והייתי בהלם מזה שהם אינם אותנטיים.

    כמו מיכה, גם לי צר על אתרי מורשת שהולכים ונעלמים, בגלל הזנחה מחד, וחוסר עניין של הציבור מאידך

    כנראה שכל המגיבים כאן חושבים שבעצם הכל בסדר בנושא ההנצחה בישראל. טלו קורה!

    IP: 62.90.162.50דווח על תגובה זו

  • 28.

    אי אפשר לעסוק כל החיים בזיכרון

    דני .פ, 09/05/11 08:52

    מי מה אתה מאוכזב .כל ילד צריך ללכת בכל שבילי הארץ .בדרכי הלוחמים ולחוש את השכול.??? אם אתה מאוכזב אז אתה כנראה לא מספיק מעורה במה שקורה . לך למכינות הצבאיות ותראה את מיטב הנוער .ליך ללשכות הגיוס ותראה את רוח ההתנדבות. לך ליחידות ותראה שעל כל מקום אחד בסיירת יש עשרים קופצים. לך בשביל ישראל.בשביל הגולן ותראה את המיטב שעושה דרכו בשבילים.לא הייתי רוצה להיות עם כמו הפרואנים שתקועים עם תרבות המאיה האבודה ואינה מתקדמת לשום מקום. אבל מה אומר לך הצלחתה לפרסם את עבודת הדוקטרט שלך על ידי שחיטה של פרה קדושה ....

    IP: 79.183.109.80דווח על תגובה זו

  • 27.

    טוקבקים מדהימים. אין מה לומר

    אבישי מתיה, 09/05/11 08:32

    אנשים מעדיפים שירמו אותם מאשר לדעת את האמת. וככה החיים שלנו גם נראים פה. ''אל תבלבל אותי עם העובדות''...

    מזמן אגב לא צחקתי כל כך. כמה אופייני לישראל לזייף את העבר שלה ולצבוע אותו בצבעים עליזים...

    IP: 87.69.204.181דווח על תגובה זו

  • 26.

    כל ''נאד'' שרוצה פירסום. פוגע לשם כך בסמל-לאומי חינוכי. (ל''ת)

    חבל לפרסם נפיחות., 09/05/11 08:28


    IP: 80.230.9.236דווח על תגובה זו

  • 25.

    תגיד לי ''דוקטורנט'', אתה אידיוט ? (ל''ת)

    תותוש, 09/05/11 08:08


    IP: 84.229.0.7דווח על תגובה זו

    • indeed an idiot (ל''ת)

      tal, 09/05/11 10:11


      IP: 58.11.101.58 דווח על תגובה זו

  • 24.

    לא משנה אם השלדים הספציפיים האלה הם מרכבים שנלחמו

    גדלתי על המסורת, 09/05/11 08:08

    הם אנדרטה. הם שומרים שלא נשכח. הם מיידעים תיירים ומבקרים. יש להם ולמיקום שלהם חשיבות עצומה. זה כמו שיש המערערים על עצם התרחשות יציאת מצרים. מה אכפת אם הייתה באמת יצאיה כזאת? המסורת והאמונה הקשורות בסיפור שמרו על קיומו של עם ישראל לדורותיו ועד היום. זה מה שחשוב.
    מה שכן, אם האיש בעל הדוקטורט אסף יפעל להגברת המודעות בארץ לכיבוד ושמירת האנדרטות והפסקת הזנחתן, הן ישמרו עלינו כמו שנשמור עליהן.

    IP: 79.182.201.110דווח על תגובה זו

  • 23.

    במה חשוב ענין השלדות? בשביל זה צריך מחקר ''מדעי''? (ל''ת)

    הרשלה, 09/05/11 07:58


    IP: 85.65.129.104דווח על תגובה זו

  • 22.

    התיירים מתרגשים אבל הבת שלי לא מכירה את הסיפור

    מורה דרך, 09/05/11 07:48

    בסיפור הזה כולם צודקים.
    התיירים מתרגשים מהמשוריינים בשער הגיא וביד לשריון. כי אלו פני ההסטוריה שלנו.
    אבל בבתי הספר כבר לא מלמדים עברית והסטוריה והבת שלי לא יודעת היכן לחם הסבא שלה.
    הנצחה זה לא רק אבן או שלדת משורין. זה חינוך לערבות הדדית ואהבת הארץ.

    IP: 217.132.89.9דווח על תגובה זו

  • 21.

    היו בעבר עוד מנהיגים שקרנים וזייפנים כמו תדי קולק?

    אסי, 09/05/11 07:36

    בשנות החמישים גדלנו בארץ על המיתוס של סיפורי הגבורה במלחמת השחרור, את שרידי המכוניות השרופות בשער הגיא הציגו בפנינו כעדות אילמת לקרבות ובשום אופן לא כאנדרטה
    שאיזה תומרקין בנה במקום.
    לשמוע היום את הסיפור האמיתי מאחורי שרידי המשוריינים ועל מי ולמה הניחו אותם שם, מאכזב מאוד.

    IP: 46.116.84.147דווח על תגובה זו

  • 20.

    אז מה בעצם ניסית להגיד?

    ארי, 09/05/11 07:19

    למי זה משנה אם המשורינים אמיתיים או לא?
    אולי לאקדמיה.

    הם מספרים את הסיפור וממחישים לכל מי שצופה בהם את מאורעות מלחמת העצמאות.

    אם לטענתך צריך להציג משהו אחר כדי לחבר יותר את הדור הצעיר נשמח לשמוע, אבל הטענה שהמשוריינים לא מקוריים אינה רלוונטית כי הם ממלאים את המטרה שלשמה הוקמו.

    IP: 192.115.248.2דווח על תגובה זו

  • 19.

    העיקר שזוכרים

    מיכל, 09/05/11 05:35

    בכל פעם שאני נוסעת לירושלים ורואה את המכוניות הנ''ל אני זוכרת וגם מזכירה לילדי, את מי ואת מה הן מסמלות. זה לדעתי מה שחשוב.

    IP: 76.28.207.25דווח על תגובה זו

    • המשוריינים מתש''ח

      טילה, 09/05/11 10:25

      אני לא בדקתי בציציות המשוריינים אך כל פעם כשמזדמן לי לעבור לידם הדמעות זולגות לי מעצמן

      IP: 79.180.14.131 דווח על תגובה זו

  • 18.

    אז מה יותר יפה מאשר ''הגרוטאות'' הללו לסמל ולזכור את הנופלים שם בקרב (ל''ת)

    אם זה נכון,אז גאון מי שהביא אותם לבאב אל וואד, 09/05/11 04:13


    IP: 99.225.228.77דווח על תגובה זו

  • 17.

    יורה לעצמו ברגל, בגלל שהקמת האנדרטאות נקשרת בזיוף נרתעים מללמד על הקרב

    הטרנד לחשוף זיופים מזניח את הדיון על האמת ההיסטורי, 09/05/11 02:55

    אף איש חינוך לא רוצה להיות זה שייקח את תלמידיו לראות מיצגים היסטוריים שיצא להם מוניטין של זיוף, תרמית, או הסטרה.
    ולהיות מואשם באינדוקטרינציה חד צדדית של ההיסטוריה של הסכסוך היהודי ערבי בא''י/פלשתינה

    אולי יש למיכה אסף איזה כוונה נסתרת למשוך תשומת לב לסיפור מלחמת השירות בשער הגיא ומבצע נחשון דרך העיסוק הפיקנטי/ קונספירטיבי בהסתרת מעשה הזיוף

    אם כבר עוסקים באותנטיות של משוריינים למה לא לזרוק איזה מילה על המשוריינים בצומת כברי לזכר שיירת יחיעם שנקשרה בשמו של הרוג במבצע ליל הגשרים שגם לזכרו קמה מצבה על קבר אחים של הנופלים שמופיע בה שם של אדם אשר למעשה בכלל לא נהרג

    IP: 84.110.195.116דווח על תגובה זו

  • 16.

    זה לא משנה. המשוריינים הם סמל, גם אם הם לא המקוריים. טמבל. (ל''ת)

    בן דוד, 09/05/11 02:36


    IP: 77.124.148.98דווח על תגובה זו

  • 15.

    זה מה שנקרא התעסקות בטפל...

    זה דוקטור זה ?!?!, 09/05/11 02:31

    כנראה שלא כל אחד שעושה דוקטורט הוא חכם גדול.
    אם אתה לא מצליח לברור את המוץ מן התבן אז תן לי לעזור לך, הרעיון הוא סמליות הרכבים, דבר שיזכיר לנו את הקרבות הקשים.
    אני לא יודע מה איתך, אבל אני יכול לומר על עצמי שבכל פעם שאני נוסע בנינוחות על כביש 1 ועובר ליד הרכבים ''המזוייפים'' אני מתרגש מהעוצמות של הלוחמים שלחמו שם.

    IP: 109.160.242.111דווח על תגובה זו

    • מסכים עם כל מילה של המגיב (ל''ת)

      יגאל, 09/05/11 07:09


      IP: 210.213.57.104 דווח על תגובה זו

  • 14.

    אלה מוצגים של אנדרטה. כולם יודעים שהם לא מקוריים

    אילנה, 09/05/11 02:24

    כתבה חסרת טעם. הרכבים בשער הגיא אלה מוצגים של אנדרטה. כולם יודעים שהם לא מקוריים. מה שחשוב זו הסימליות. תניח שאלו פסלים.

    כתבה חסרת טעם ונואלת. (כנראה ''דקונסטרוקציוניזם בגרוש''). נסיון מיותר ''לנפח'' עניין.

    IP: 82.81.18.13דווח על תגובה זו

  • 13.

    מעניין! ישראבלופ במיטבו... היום כמו אז. (ל''ת)

    נעם, 09/05/11 02:20


    IP: 94.159.189.88דווח על תגובה זו

  • 12.

    זה כבר מזמן לא חשוב

    סמלת, 09/05/11 02:04

    המשוריינים הם סמלים, וככאלה עצבו את התודעה של כולנו ''התיירים בארצנו''. זה ממש לא משנה שהם לא המקוריים... אבל בכל זאת - הפרסום הזה מיותר.

    IP: 132.64.37.94דווח על תגובה זו

  • 11.

    וואו, מדהים! (ל''ת)

    מכיר אותם, 09/05/11 01:03


    IP: 84.109.23.13דווח על תגובה זו

  • 10.

    כתבה חשובה (ל''ת)

    איתמר, ירושלים, 09/05/11 00:51


    IP: 109.64.46.247דווח על תגובה זו

  • 9.

    לא צריך מחקר

    אלי, 09/05/11 00:22

    לא צריך שום מחקר. הרכבים המקוריים היו משאיות רגילות וכאלה שחופו בלוחות מתכת.
    בזמן הפגיעה הן עלו באש והחלידו מאד. לקראת יום העצמאות העשירי הן פונו ובמקומן הציבו את המשורינים שאנו רואים היום. בכל הספרים והאלבומים שראו אור לאחר מלחמת העצמות יש תמונות של הרכבים המקוריים. על זה לא היה צריך לעשות מחקר.לא גלית לנו שום דבר חדש.
    לא הוצבו בשביל התירים אלא לשמור ההיסטוריה שלנו

    IP: 89.139.27.163דווח על תגובה זו

    • חבל שלא שאלו את מי שמכירים

      מכיר את הנושא, 09/05/11 06:22

      את רוב הכאילו אנדרטאות ושילדות הן במקור בכלל אמבולנסים ישנים שלקחו מצריפין לצורך האנדרטה
      ישראבלוף כבר כתבנו

      כנ''ל גם באנדרטת השיירה
      חוץ משילדה אחת כול השאר זה
      ישראבלוף.

      IP: 212.116.164.3 דווח על תגובה זו

    • מסכימה עם כל מה כתבת , חלק מהמשאיות היו של סבי (ל''ת)

      ריקי, 05/05/14 15:39


      IP: 46.116.161.55 דווח על תגובה זו

  • 8.

    אילו תגובות נמוכות-מה זה נא לקרוא..

    דודי, 09/05/11 00:05

    כל הכבוד על המחקר-האמת צריכה לצאת לאור ובכלל מחקר חשוב מאוד.
    חברים, לא צריך להתייחס רק לסייפא של הדברים שהובלטו כי זו אופייה של התקשורת אלא לכלל הדברים החשובים בכתבה ובמחקר שזה.

    IP: 46.120.52.217דווח על תגובה זו

  • 7.

    בהחלט מבין את הכותב

    ddekel , 08/05/11 23:59

    ןמבין התרעמותו על שיטת הזיוף ומצג השוא.
    מי שעשה את זה פספס את הכוונה ואת העומק של הדברים.
    אולי הגיע הזמן שאנחנו כמדינה נדע לבחור באמת, אמיתי והחשוב ולא בקוסמטיקה.

    הליצן שביים כל זאת גם מנע שימור הרכבים המקוריים. לא ברור לי למה יש כאן תגובות אוהדות לענין

    IP: 195.240.43.120דווח על תגובה זו

  • 6.

    גיליתה את אמריקה רק בבר אילן ''יודעים'' היסטוריה (ל''ת)

    פקפקן, 08/05/11 23:52


    IP: 79.183.192.179דווח על תגובה זו

  • 5.

    מיכה - יישר כח! (ל''ת)

    איריק, 08/05/11 22:59


    IP: 132.64.40.241דווח על תגובה זו

  • 4.

    ועוד לקרוא לזה מחקר???

    אילן, 08/05/11 20:10

    ''זיוף'', ''שקר'' ומה לא, גם כל המוצגים במוזיאונים לאומנות וארכאולוגיה הם העתקים, אז לא מתרגשים מהם??
    מתרגשים מעצם המעשה ומעצם הקרב שהיה שם.
    לשיטתך- אולי גם נבטל את הצפירה ביום הזיכרון?? הרי היא איננה באמת אזעקת מלחמה או משהו שבאמת קשור לאלו שנפלו במערכות ישראל...
    לסיכום- מה אתה רוצה?
    אשמח לקבל תשובה.

    IP: 109.67.26.33דווח על תגובה זו

    • אין שום בעיה ליצור העתק ולקרא לזה כך.

      עמיחי, 09/05/11 06:59

      הבעיה היא מסחור הרגש ע''י שקר..
      אני חושב שזה לא כ''כ קשה להבין את המורכבות הזו.
      יום זיכרון מועיל..

      IP: 84.228.45.210 דווח על תגובה זו

      • היה עדיף, עמימת, שתשב בלול ולא תתערב (ל''ת)

        פשוט תשתוק, 09/05/11 19:37


        IP: 85.65.36.111 דווח על תגובה זו

  • 3.

    המשורינים המקוריים נגנבו ע''י סוחרי מתכות

    מה רע בלרגש תיירים?, 08/05/11 18:23

    אפשר לחשוב שבעיירית ירושלים מישהו חושב שהוא המשיח וכותת יחי המלך המשיח ? מה קרה כבר

    IP: 212.179.159.210דווח על תגובה זו

  • 2.

    אז מה טמבל (אין לי מיחלה אחרת מצטער )- לא המקוריים - אז מה ?

    חן אדון , 08/05/11 18:16

    שאני עובר ואני רואה את הלא מקוריים האילו -אני מאוד מתרגש , מה זה חשוב מקורי או לא מקורי - חשובה הסמליות , חשוב הזכרון ההסטורי של הגבורה במלחמת 48 - ואתה בא לספר שהם לא המקוריים - שהרי כאילו ויש מישהו מעל גיל 7 שלא יודע שהם לא הרכבים המקוריים ???

    IP: 89.158.101.214דווח על תגובה זו

    • גם לי אין מיחלה... חסר כבוד- ותרבות.

      עמיחי, 09/05/11 06:56

      אנחנו לא חיים למען רגש מבוים .
      אנחנו לא מעונינים בסרטים מרגשים.

      האמת שבחיים נוגעת יותר . והכאב לגיטימי כשמשהו משקר לך .
      אני כאבתי כשקראתי את הכתבה. אני כואב את החיים השקריים מלאי הרגש הסתמי והממוסחר שאנו מתרגלים לחיות .

      IP: 84.228.45.210 דווח על תגובה זו

      • לייק (ל''ת)

        הנוער של היום, 10/05/11 03:05


        IP: 79.178.45.37 דווח על תגובה זו

  • 1.

    תסדרו את הסוף של המשנה (ל''ת)

    יובל, 08/05/11 16:01


    IP: 62.90.18.189דווח על תגובה זו