• 37.

    די להיתעלל בנו ממשלה נימאסתם תנו לחיות (ל''ת)

    אזרח, 08/11/11 11:57

  • 36.

    לא יותר זול

    יוסי, 17/04/11 11:20

    לבנות פסי האטה גם לנג וגם לרשות

  • 35.

    תשובה צרכנית - לקבוע ימים מוסכמים שלא משתמשים בכביש הזה

    נורגי, 17/04/11 11:09

    שהמדינה תחליט מה עדיף - להוריד את המצלמות המיותרות או להתמודד עם העומס בכבישים האחרים.

  • 34.

    אני סקרן לדעת מה יהיה אם יוכח (מספרית) שכמות התאונות והנפגעים לא ירדו

    כתוצאה מהמהלך ה''גאוני'', 17/04/11 11:02

    מה ישלם בראשו, למיזם הזדוני?

  • 33.

    מצלמות מהירות חדשות הוצבו בכביש

    כפר סבאי, 17/04/11 10:56

    הין אם זה נכון כי המהירות אינה גורם מכריע בתאונות ובין אם לאו, הרי ברור הוא כי המהירות מעצימה את התוצאות ההרסניות של תאונה שקרתה.

    אולם, כל עוד שחוקי המהירות קייממים כמות שהם, אין לאף אחד רשות להקל בחוק ולנהוג במהירות כפי שהיא ''רצויה'' לו.

    גם לאחר שכל נהג יקיים את כל חוקי התעבורה, ישנן מספיק סבות לתאונות שלא בהכרח הן בשליטתו של הנהג, אשר על כן יש לנהוג על פי חוקי התנועה על מנת לצמצם ככל האפשר את הסכונים.

  • 32.

    מספיק עם התירוצים- סעו כחוק ולא יתנו לכם רפורט (ל''ת)

    דני, 17/04/11 10:44

    • נראה אותך נוסע על 80 קמ''ש בכביש 1..חכמולוג.. (ל''ת)

      מיטל, 18/04/11 10:54

    • אתה בטח הולך רגל או שאתה נוסע רק בעיר

      אזרח, 08/11/11 11:55

      אתה בטח הולך רגל או שאתה נוסע רק בעיר לנסוע כחוק אני מסכים איתך אבל לנסוע מהר לפעמים זה יותר בטיחותי לנהג שנוהג שעה וחצי נסיעה אם הוא נוסע 100 או נוסע 130 140 זה משנה הרבה כך הוא יותר מפוקס על הכביש והאפשרות להירדם על ההגה נעלמת

  • 31.

    בחצי מיליארד שקל , להוסיף שוטרים ולשפר את איכותם ולא

    נלי, 17/04/11 08:43

    לגנוב כסף מאזרחי ישראל. המהירות איננה הגורם לתאונות. נקודה.

  • 30.

    זה פשוט התעללות

    חיים, 17/04/11 08:22

    אם היו מציבים גם מצלמות לחוצים ברמזור אדום , זה , היה מציל חיים ולא מריח כמס נוסף המוטל על הנהג , לו היו מספיק מכשירים לבדיקת אלכוהול , זה היה חוסך הרוגים ופצועים , לו ניתן היה לפתח מיכשור לבדיקת רמת עייפות , רמת עירנות , שמירת מרחק , זה היה נכון יותר , אבל זה? סתם התעללות , ינסה מאן דהו , לנהוג ב 2:00 בלילה על כביש ריק 90 קמ''ש ? הרכב לא מאפשר .
    והשופטים שדחו את העתירה , סתם מנותקים.

  • 29.

    המצלמות חסינות אש וירי. אבל

    עמית, 17/04/11 08:17

    ההצעה שלי היא הפוכה. בואו נחליט שכל יום חמישי בשעות 2 עד 5 מי שעולה לכביש 4 פשוט נוסע 45 ק''מ. נפוצץ את הנניידות שדוהרות בנסיעות פרטיות להקפיץ שוטרים הביתה.... להיפך - רק מחאה כזאת שבו ניסע בכוונה מאוד לאט תעזור. יום חמיש אחד תוקעים את המדינה והכל מסתדר.
    אולי עדיף לעשות זאת על כביש 1 .

    • עמית אתה גאון

      חגית, 17/04/11 09:09

      אוהבת ומתחנפת.

      • חגית את ממש נהדרת . יש לך חזון

        סאלי, 17/04/11 10:12

        כל כך שמחה לעבוד איתך ממני שרון.

  • 28.

    חבל שלא ממקמים מצלמות ב''עצור'' ובזכות קדימה למה?:

    דני, 17/04/11 08:01

    פשוט מאוד. כי זה פחות רווחי למשטרה!!! המשטרה חושבת על גזירת הקופון ולא על עצירת תאונות קשות. יש גבול עד כמה נאשים את הנהג הישראלי.
    ככל שהמשטרה מתמאמצת יותר, כך גם התאונות גוברות. אין אמון. בצער רב, נהג אמבולנס.

  • 27.

    הצביעות- זו זרך להיכנס לחשבון הנק של האזרח

    חי שדרות, 17/04/11 07:42

    אם המטרה היא מניעת תאונות ותאונות קטלניות יתכבדו מקבלי ההחלטה והגביל מיכנית את מהירות המכונית

    מדוע להעלות על הכביש מכוניות שנוסעות במהירות שמנוגדת לחוק?

    אלא שלא מדובר ברצון של שמירה על חיי אדם

    את הפעולה הפשוטה הזו לא יעשו כי אז לא יוכלו לשלוח יד לכיס האזרח

  • 26.

    כל מי שיקבל קנס יגיש ערעור לבית משפט ונראה איך הם יצאו מזה (ל''ת)

    הילה, 17/04/11 07:17

  • 25.

    העובדה שהוחלט לתקצב את הפרוייקט בחצי מיליארד מוכיחה את מטרתו

    גוגו, 17/04/11 07:16

    מתי האוצר מחליט להוסיף כסף למשטרה? רק שהוא בטוח שזאת דרך להכניס כסף. מקווה שתמצא דרך אלגנטית לחבל בעבודת המצלמות.

  • 24.

    להתקין אותם בתוך הערים, ליד בתי ספר וגנים (ל''ת)

    יואב, 17/04/11 07:08

  • 23.

    זה בדיוק הזמן של בג''צ להתערב

    אילן, 17/04/11 07:07

    ברור שאסור לבג''צ להתערב בעבודת הממשלה על כל דבר שאנשים מתנגדים לו.

    אבל פה מוצג להם מצב שהממשלה עוברת על החוק..
    אם זה לא הזמן להתערב אז מתי כן נכון?

    • על איזה חוק הממשלה עוברת ?

      דני, 17/04/11 10:45

      מגישי הבג''צ כלל לא טוענים שהממשלה מפרה החוק

  • 22.

    מדינה של מוצצי דם

    רפי, 17/04/11 07:03

    במקום לדאוג לפיתוח הכבישים אז בוני כבי אגרה מקרקעות המדינה ובמקום לדאוג לאזרחים שיוכלו לרכוש רכבים טובים יותר מרשתים את המדינה במצלמות תתבישו נבלות.

  • 21.

    וכרגיל, מתמקדים במה שקל ולא במה שנכון

    שמוליק, 17/04/11 06:49

    המשטרה מתמקדת במהירות, דבר שקל לאכוף עם אלפי מצלמות במקום להיות על הכביש ולתת דוחות לנסיעה פרועה, חוסר איתות, נסיעה במסלול שמאל ללא עקיפה וכו, זה מה שימנע את כמות התאונות הגדולה.

  • 20.

    האזדח הקטן נאלץ לשלם בגדול (ל''ת)

    עיזה גנבים, 17/04/11 03:40

  • 19.

    כסף כסף כסף עוד כסף עוד...כסף כסף כסף כסף כסף כסף כסף כסף כסף כסף כסף (ל''ת)

    יוסי, 17/04/11 02:08

  • 18.

    קצת מחשבה

    אני, 17/04/11 00:50

    המרחק בין חיפה לתל אביב הוא בסביבות 100 ק''מ. לו לא היו בכביש רמזורי עצירה (מחלף נתניה, חדרה וכ''ו) במהירות של 100 קמ''ש יקח שעה אחת להגיע לתחילת ת''א.נסיעה של 120 קמ''ש תחסוך 10 דקות, הרמזורים יקצרו את זמן החסכון, המסקנה מוטב להפסיד דקה בחיים מאשר את החיים בדקה. נהג כנדרש והפסק לחפש תרוצים לנהיגה גרועה, ייש מספיק נושאים חשובים להשקיע אנרגיה בהם מאשר להתעסק בנושא שולי כמו תנועה מנקודה א'' למקודה ב'', נהג בזהירות.

    • קצת מחשבה

      אני אחר, 17/04/11 12:19

      אם כולם יסעו 100 ק''מש אז כולם יעמדו כבר היום הכבישים נימצאים על סף קריסה.הורדת המהירות תגרום לפקקים ותאונות דרכים.יש מתאם הפוך בן מהירות לתאונות המהירות גורמת לחצי אחוז מהתאונות ופחות מזה בכבישים המהירים.
      הורדת המהירות תגרום ליותר זמן על הכביש ויותר צפיפות וכך תעלה את מספר ההרוגים.
      מגבלת המהירות הנכונה היא אכות הכביש והמכונית של היום ( לא של לפני חמישים שנה)

  • 17.

    נהדר עכשיו העיניים של הנהג יהיו כל הזמן על הספידומטר במקום על הכביש

    נ, 17/04/11 00:47

    יסתכלו כל הזמן שלא עוברים טיפ טיפה את המהירות המותרת (ומצד שני שגם לא יורדים ממנה, למה ''אנחנו פראיירים''?)
    עיניים יותר על הספידומטר = פחות על הכביש.
    רוב מוחלט של הנהגים מסוגל להעריך היטב את המהירות שסביר לנסוע בה בתנאי הדרך הנתונים. כשמאלצים אותם לנסוע לאט באופן בלתי סביר (לאור איכות הכבישים וכלי הרכב שעומדים לרשותנו כיום, וכביש 4 הוא דוגמה מצוינת לכך), הם יאלצו או להסתכל כל הזמן על מד המהירות (כי 90 קמ''ש בכביש 4 זה פשוט לא טבעי, אלא אם אתה נוהג בסוסיתא), או ישלמו...

  • 16.

    הפיתרון: להציף את המערכת המשפטית!!

    רובי, 17/04/11 00:42

    אם כל (או רוב) הנהגים ינצלו את זכותם לדרוש משפט, המערכת המשפטית תוצף במאות אלפי, אם לא מיליוני, בקשות משפט, ותיסתם לחלוטין. דירשו משפט בכל דו''ח, גם בעילה טיפשית לגמרי. המערכת לא תוכל לעמוד בזה. עניין של היגיון פשוט.

  • 15.

    שם הפרוייקט '' הגדלת הכנסות המדינה במסווה של הצלת חיים '' (ל''ת)

    פרוייקט ראשון ואחרון בעולם ( השפוי ), 17/04/11 00:09

  • 14.

    מצלמות מהירות שימו לב, לוחות רישוי בילתי מצטלמות שמות עליכן פס. (ל''ת)

    ZARA-טוסטרה, 17/04/11 00:06

    • לוחיות רישוי בלתי מצטלמות

      משה, 17/04/11 02:19

      היכן משיגים?

    • לוחות רישוי בלתי מצטלמות

      משה, 17/04/11 02:34

      היכן ניתן לרכוש לוחיות רישוי בלתי מצטלמות?

  • 13.

    כשאר מתרחשת תאונה במהירות גבוהה הפגיעה קשה יותר

    תום, 17/04/11 00:06

    ולגן גם אם הטיעון שמהירות לא גורמת תאונות(איך אדם נבון יכול לטעון דבר כזה?!?)

    הוא נכון,עדיין חשוב לנסוע במהירות נמוכה

    כי מה שבסופו של דבר הורג זו המהירות

    ומי שלא מאמין שישאל את אייזיק ניוטון

    (למעשה זה התאוטה)

    • אם חלילה תתנגש בקיר בטון

      דתי לאומי, 17/04/11 00:19

      זה לא ממש ישנה אם תהיה במהירות של 90 קמ''ש או 120. התוצאה תהיה זהה.

      כדי שמה שאתה אומר באמת יהיה נכון, יש צורך להוריד את המהירות המותרת בכל כבישי הארץ ל-20 קמ''ש בערך.

      היה עדיף להציב את המצלמות האלה ליד בתי ספר וברמזורים מסוכנים.

    • אתה דמגוג. הרי כל תאונה! לא משנה מה היא! כל תאונת רכב עם נפגעים נובעת

      דון קורטיזון , 17/04/11 02:32

      ממהירות!! אתה לא חכם, אתה מתחכם.
      גם תאונה במהירות 40 קמ''ש לא היתה גורמת לנזק הנגרם לולא נסע הנהג במהירות הליכה. וסביר להניח שאיש לא היה נוקע קרסוליו לולא הלך כלל!!
      מה שבאים לומר לך שסך התאונות ה נ ו ב ע ו ת ממהירות, הן אחוז קטן ביותר.
      ותאונות בכבישים מהירים כתוצאה ממהירות מופרזת, נמוכות מאוד.
      מה שמוכיח שהמדינה מעוניינת לנפח קופתה על חשבון הציבור ולא למנוע תאונות.
      אחרת, לא היה יכול כל נאשם תחבורתי להמיר עונשו בקנס אסטרונומי.

    • מהירות היא לא תאוצה. אתה מסלף את דברי (ל''ת)

      ניוטון, 17/04/11 03:11

      • זה היה הסבר ל ''עמך'' כתבתי בסוגריים שמדובר בתאוצה שלילית

        תום, 17/04/11 09:37

        בעת הפגיעה.תכניס את זה למשוואה F=MA

        ותראה מה ה F שהנהג מקבל לפרצוף

        F=FORCE

    • דיברתי עם אינשטיין

      יוני, 17/04/11 03:44

      הוא אומר שניוטון טעה...

      goolge it up

    • מה שאתה כותב לא מבוסס על בדיקות

      שי, 17/04/11 07:22

      החוקים נכתבים לא בעקבות תחושות בטן, אלא על סמך מחקרים ובדיקות.

      המהירות היא לא הגורם לתאונות- שים לב שכשאנחנו שומעים על תאונות דרכים זה לא כי נסעו מהר- דווקא אלה שנוהגים מהר מגיעים הביתה בשלום.

      אלה שחותכים בכביש, אלה שעוצרים במקום בו אסור לעצור, תשתיות גרועות, כתמי שמן, תחזוקה של כלי הרכב ועוד- הן הסיבות לתאונות.
      לא צריך גם לקחת את זה לקיצוניות השניה- ברור שנהג שינהג במהירות שמעל 30 קמ''ש באיזור בית ספר רשיונו צריך להישלל לצמיתות, למשל. אבל לא נהג שעבר את 130 קמ''ש בנתיבי איילון או גהה- זה לא יצמצם בכלום את מספר התאונות בכביש.

  • 12.

    מצלמות ברמזורים! (ל''ת)

    ב, 16/04/11 23:48

  • 11.

    ביריונות של הממסד כלפי האזרח ,להגיש בג''ץ נוסף ! דחוף ! (ל''ת)

    אילומינטי, 16/04/11 23:39

  • 10.

    שישימו מצלמות רמזור בדרום - יעלו באלפי אחוזים את ההכנסות.... (ל''ת)

    ח, 16/04/11 22:59

  • 9.

    טוב מאוד. תתחילו לנסוע ב- 100 קמ''ש וזהו

    אני, 16/04/11 22:56

    זו מהירות סבירה ולא איטית מדי. מהירות לא גורמת לרוב התאונות אך היא בוודאי מחמירה באופן משמעותי רבות מהן.

    • זו מהירות איטית מאוד ביחס לתנאי הדרך בחלק גדול מהכבישים הבינעירוניים

      דתי לאומי, 17/04/11 00:21

      המהירות המותרת בכביש שבין, מחלף בני דרום לבאר שבע, לא השתנתה ב-20 השנים האחרונות, זה למרות שהכביש כיום הוא דו נתיבי ועם גדר בטון מפרידה. למה?

      התשתיות היום הרבה יותר טובות ומאפשרות לנהוג על 120 ואפילו יותר בביטחון מלא.

    • נחזור לחמורים, הכי בטוח. (ל''ת)

      דון קורטיזון , 17/04/11 02:25

    • אתה באמת מאמין בזה?

      אורן, 17/04/11 07:17

      אתה באמת חושב שאם תתליק בכביש( וזו אחת הסיבות לתאונות- תשתיות גרועות) במהירות 110 קמ''ש במקום 100 זה יעזור לך במשהו?

      יקירי- אם נהג יחתוך אותך בצורה מסוכנת בנתיבי אחרון והוא ייכנס בך- זה לא בגלל שהוא נסע מהר. זה היה בגלל שהוא נהג בפראות ולא שמר על הנתיב ולא כיבד נהגים אחרים.

  • 8.

    הפוך גוטה הפוך...

    דור, 16/04/11 22:36

    צריך לעודד את הנהגים לנהוג מהר יותר ולא להיפך,
    מהירות גבוהה אינה גורמת לתאונות
    ומצד שני מהירות גבוהה מקטינה פקקים

  • 7.

    במקום שהשוטרים יתעסקו בלגדל תחת ולארוב לנהגים - שיעבדו

    יואבחלב, 16/04/11 22:26

    ישראל מדינה ללא אכיפה.

  • 6.

    סעו לאט לאט אבל ליד הבתים של אהרונוביץ ושאר מלחכי הפינכה

    והעיקר סעו בזהירות בזהירות, 16/04/11 22:18

    באופן חוקי לחלוטין לעט לעט הרבה מכניות ליד ביתו בשעות הבוקר המוקדמות והערב להפוך את התנועה בסביבת ביתו לפקק. המשטרה יכולה לצפור עד מחר. רדיו בוליום ראוי גם ימנע מיכם לשמוע צפירות. מכסימום לזוז הצידה בצומת לא לנוע קדימה. הכל חוקי.
    צלמו את עברות התנועה של השוטרים, חברי כנסת. אני נוסע הרבה ורואה. למשל מעבר נתיבים בלי איתות. מהירות של ויותר 120 קמש בכביש של 100. עמידה תוך חסימת כביש. שינה בנידת. צלמו ופרסמו. לשלוח לעיתון. לשלוח למשטרה ולבקש הסבר. ניראה מי ישבר ראשון.

  • 5.

    אני מתפלל ששלושת השופטים יחטפו דוחות על ימין ועל שמאל.

    מיקי, 16/04/11 22:16

    אים הם נוהגים בטוח שהם עוברים מידי פעם על המהירות אין אחד שלא עובר מידי פעם ומי שיגיד שלא הוא שקרן.

    • מתי ראית לאחרונה שופט נוהג?

      נ, 17/04/11 00:50

      עם משכורת של שופט גם אתה היית מרשה לעצמך להעסיק נהג פרטי.
      חוץ מזה, לאן יש להם למהר? אדם שעובד 4 שעות ביום, 3 ימים בשבוע, ועוד מרוויח על זה משכורת שופט, יכול להרשות לעצמו לקחת את הזמן בכביש...

  • 4.

    רק רוצים למצוץ עוד קצת דם.. (ל''ת)

    א, 16/04/11 21:50

  • 3.

    רק רוצים למצוץ עוד קצת דם.. (ל''ת)

    א, 16/04/11 21:50

  • 2.

    מעולה! כל הכבוד. סעו כחוק (ל''ת)

    swiss boy, 16/04/11 21:38

    • נסיעה כחוק במקרה הזה לא תורמת בכלום

      אירני, 17/04/11 07:13

      זו הסיבה שהוגש הבג''צ.

      הממשלות לדורותיהן מעודדות את המשך הקנסות ואף הקשחתם למי שנוהג מעל למהירות.

      אבל מומחי תחבורה קבעו שהחוק הזה לא מציל חיים.

      יש מדינות שבהן המהירות המותרת גבוהה הרבה יותר ויש כבישים בעולם שאין בהם הגבלה כלל.

      הממשלה חוקקה חוק במסווה של הצלת חיים, כשבפועל הוא לא כזה.

      האנשים שעוברים על החוק, האנשים שלא שומרים על החוק- הם הממשלה ושלוחיהם- השוטרים.

  • 1.

    למה לא מתקינים מצלמות מהירות בתוך העיר שם יש יותר תאונות ונוסעים מהר (ל''ת)

    נהג, 16/04/11 15:06