• 151.

    איזה אידיוט פרימיטיבי - הוא ואלה ששמעו לו !!! (ל''ת)

    אריה, 29/01/11 18:16

  • 150.

    מדינה של מפגרים

    אריק, רמת גן, 29/01/11 15:39

    יש לי כרטיס אדי בארנק. אני תקווה כשאעזוב פה בעוד X שנים אף רב/מקובל/ תמהוני שהוא לא יגיע למשפחתי וינסה לשכנע אותם שלא לתרום את איברי התקינים (אם ישארו כאלו).מדינה אוכלת תושביה ואזרחיה. וליועצים למינהם - ''כול המציל נפש אחת בישראל, כאילו הציל עולם מלא.תפנימו את זה לפני שאתם פותחים את הפה''!!!!

  • 149.

    יותר טוב 4 אנשים חיים מיהודי מת (ל''ת)

    טל, 28/01/11 20:05

  • 148.

    אידיוט

    נו באמת, 28/01/11 16:16

    ואת הבעיטה שהבאת לרוקבן אני זוכר עד היום.ובתור מנהל ברשת סקס-סטייל אני בטוח שהוא יותר יהודי ויותר ירא שמיים ממך.

  • 147.

    אלון, הלוואי שתצטרך ולא תקבל. (ל''ת)

    גבעתיים, 28/01/11 13:29

  • 146.

    אם אתה רב אז אני מלכת אנגליה!

    לולה, 28/01/11 12:09

    איזה בורות איזה טיפשות מי שתורם הוא לא יהודי?!אם אני אתרום איברים אני אקבל בחלקה הנוצרית????טיפשות מובילה את הדת הזאת!אנשים טיפשים ובורים

    גם מצווה להרוג אנשים?????איזה מין דבר זה?!

    ולמשפחת כהן אתם עשיתם את הפאשלה שלכם אני מקווה שתבינו שגלגלים הם דבר עגול ואם חס וחלילה מישהו שאתם מכירים יצטרך איבר תבינו את החשיבות של הדבר?!

    בושה!

  • 145.

    האם הוא מבין שהוא הרג לפחות 4 אנשים אחרים? (ל''ת)

    עדי, 28/01/11 11:58

  • 144.

    אני מתבייש בך-אלון (ל''ת)

    מיכאל קמפ, 28/01/11 11:06

  • 143.

    לחרדים אין שום בעיה לקבל איברים....רק לתת הם לא מוכנים

    תפנימו:החרדים בכלל לא יהודים, 28/01/11 09:28

    זו דרכם של הפרזיטים בכל תחומי החיים וכל עוד אנחנו מאפשרים להם לחיות כטפילים על גבינו אין לנו למי להלין אלא על עצמנו

    • הרי לקבל נקרא הצלת חיים, וכל המציל נפש בישראל....... רק לתת זה קשה להם (ל''ת)

      סמדר, 29/01/11 21:31

  • 142.

    גם אם אלון קפלן בור בסופו של דבר זו היתה החלטה של המשפ'!לא לחפש אשמים (ל''ת)

    אחרים. המשפ' ''הנאורה'' בחרה כך!, 28/01/11 09:02

  • 141.

    האם הוא ייעץ גם למי שצריך לקבל איברים, לא לקבל ??????????????? (ל''ת)

    אבי, 28/01/11 08:58

  • 140.

    בזכותך, אבי מת כיהודי. (ל''ת)

    אילולא התערבת, מס' אנשים היו ממשיכים לחיות כיהודים, 28/01/11 08:35

  • 139.

    ''הוא לא הבין את המשמעות של להפסיק חיים''? ואתה הבנת שזה בדיוק מה שעשיתם

    גוגו, 28/01/11 07:45

    חבל שבכרטיס שלי אין אפשרות להגדיר שאתרום רק למי שחתום על כרטיס אדי (דרך חוקית להגדיר שאני לא תורם לטפילים). ממש דוגמה לעניין הבאת בעניין הפרת צוואה. אני מחכה ליום שבו אדמו''ר יצטרך לב לילד שלו. גם שם הוא ישים על הציבור שלו פס (כמו בשואה, על זה למדת?) וידאג לעצמו קודם.

  • 138.

    האיש אוויל אבל מה אפשר לעשות (ל''ת)

    מיתר, 28/01/11 07:45

  • 137.

    יש רק מילה אחת שתתאים לך...ט מ ב ל !!!

    גורג'י, 28/01/11 07:42

    אתה יודע מה ? ...יש עוד אחת...אידיוט .

  • 136.

    אבי כהן יכל למות כיהודי,

    מושון-'' כל המציל נפש אחת כאילו הציל עולם ומלואו'', 28/01/11 07:21

    ואולי עוד חמישה אנשים היו יכולים לחיות כיהודים.

  • 135.

    חוזר בתשובה

    מחיר החלטתך, 28/01/11 06:51

    הצדיק הגדול אלון קפלן יעץ למשפחה לא לתרום איברים שהיו יכולים להציל מספר אנשים הנמקים בייסורים גדולים בבתי החולים וזאת עוד בניגוד לרצונו המפורש של אבי כהן.
    יש לו כמובן את החוצפה לחשוב שהוא ''טוב יותר'' מהעולם החילוני שעזב והא בטח מדבר על עצמו כמי שהפך לצדיק גדול.

    זוהי מהותם של החוזרים בתשובה- צדקנות ולא צדיקות.

  • 134.

    היהדות מקדשת קודם את החיים!!!

    אפי, 28/01/11 05:55

    אנשים טיפשים שלא מבינים כלום.כבוד החי חשוב יותר מכבוד המת אפילו חלק גדול מהרבנים כבר הבינו את זה

  • 133.

    אלון קפלן, הוספת קטגוריה לתרומה לאדי

    עמרי, 28/01/11 02:23

    שלא תזדקק, אבל באמת, אם תזדקק, תבקש את חסדי שמים. ממני לא תקבל קצה ציפורן.
    כחרדי, בטח תפנה פנייך לשמים ותגיד '' יהודים, צדיקים, עשו חסד עם בני, בתי, אתי, קרובי..... תירמו... ''.
    אז ככה, לא ממני.
    אתה וקרובייך תגיעו לעפר יפים וחסרים, בלי הכליה שהיתה משפרת לכם את החיים ומנתקת אתכם מדיאליזה, בלי הקרנית שהייתה משיבה לכם מאור עיניים, בלי הריאה שהייתה נותנת לכם קצת אוויר לנשימה....
    אבל זה בסדר. כחרדי שרגיל לא לתת - לא במסים, לא לצבא ורק בא בדרישות תחמניות למדינה, התרגלנו כבר לגלגול העיניים ולעושק המדינה. לפחות שאתה וחבר מרעייך לא תפריעו לאחרים לתת חיים במותם. בסדר ??

  • 132.

    איך אנשים שכל מה שמעניין אותם זה חומוס וכדור-רגל יכולים להביע דעה

    כל שהיא על דברים העומדים ברומו של עולם, ועוד לשפוט, 28/01/11 01:52

    אלו שכן עניינים אלו, מעסיקים אותם מבוקר ועד ערב? שדרך הגב המגיבים כאן אינם נמנים עם הקבוצה השניה.

  • 131.

    חשוך לחלוטין. ומה אם בנו יהיה זקוק להשתלה?

    אפרת, 27/01/11 23:10

    האם גם אז יסרב לקבל תרומת איברים, בגלל שזה איננו ''אקט יהודי''? כל מי שמדבר נגד השתלת איברים ומשכנע אחרים לא לתרום, צריך לחשוב איך יפעל אם מישהו שיקר לליבו יהיה זקוק לתרומת איברים. אז פתאום הכל ישתנה, ואם לא - הוא לא שונה מקיצוני הטאליבן.

  • 130.

    אלון מחקתי אותך מהזיכרון

    שלום, 27/01/11 23:08

    אתה בושה למועדון

  • 129.

    האם קפלן לא היה נוטל איבר מתרומת איברים אם היה צריך - תגובה מרופא דתי

    שי, 27/01/11 21:35

    אני רופא, שומר הלכה, חתום על כרטיס אדי ויודע שאנשים רבים מתים מדי שנה בישראל תוך כדי המתנה לתרומת איברים.

    רציתי לדעת :האם במקרה שחלילה קפלן או משפחתו היו צריכים לתרומת איבר - האם לא היו נוטלים מיהודי שסמך על פסיקתו של הרב אבינר (ופוסקים אחרים) למרות שהם עצמם כפופים לפסיקה החרדית?

    נראה לי שהיו מתירים להם לסמוך על דעה זו בגלל פקוח נפש. ואם כך - נראה לי מאוד לא מוסרי שקפלן ודומיו שכנעו את משפחתו של אבי כהן ז''ל שלא לסמוך על הפסיקה המקילה!

    אינני חושב שקפלן היה מחויב על פי ההלכה ''לקדם'' את הפסק של הרבנים שלו. כרגיל כשיש מחלוקות - נהוג לכבד את הציבור שסומך על דעה הלכתית מבוססת ולא לשכנע אחרים לנהוג דווקא לפי הרב שלך.

    חשוב שידעו - כך נמנעה תרומת איברים מלפחות 5-6 חולים שיתכן שחלקם יקפחו את חייהם ללא התרומה שתגיע בזמן.

    חשוב שידע קפלן ודומיו שמתוך החשיבה הצרה שלו יהיו מספר אנשים שלא יזכו להארכת חייהם!

  • 128.

    הרב דוס הזה או משפחת כהן,

    עוד לא החלטתי מי יותר אידיוט, 27/01/11 21:14

    אבל כנראה שלשניהם אין הרבה שכל.
    איך אנשים בכלל מקשיבים לרבנים הדפרים האלו? יש להם הרי שכל של ציפור.

    • רק לך יש המון שכל ולכן אתה מתערב בנושאים שאינם נוגעים לך (ל''ת)

      מתוך שעמום, 27/01/11 23:56

  • 127.

    לא לתרום איברים לחרדים, די לצביעות שלהם (ל''ת)

    אבימ, 27/01/11 20:57

  • 126.

    בגללך ימותו עוד כמה אנשים. אולי כיהודים, אולי לא. הם יכלו לחיות!! (ל''ת)

    -, 27/01/11 19:06

  • 125.

    בושה. היו צריכים לתת למשפחה להחליט (ל''ת)

    שלומי, 27/01/11 18:24

  • 124.

    חלאה!!!! תתבייש!! הלוואי ויעמידו אותך לדין על אי כיבוד צוואה של אדם!!

    נ, 27/01/11 18:22

    הדוסים האלה פשוט קטסטרופה!! אחרי זה שואלים למה שונאים אותם!!

  • 123.

    ואם היה תורם אז הוא 1/2 יהודי. עדיף 1/2 יהודי מיהודי שלם חרדי נבער (ל''ת)

    עע, 27/01/11 17:58

  • 122.

    לא יכול לקבל דעות של אחרים (ל''ת)

    מה הקטע שלוו?, 27/01/11 17:49

  • 121.

    אתה אדם חשוך ואינטרסנט

    רועי, 27/01/11 17:42

    אם אחד הרבנים הגדויילים שלכם יהיה זקוק
    ח''ו לתרומת איבר , הוא לא יהסס לקחת זאת.

    הלאה הצביעות! אתם וכמותך פשוט מחליאים

  • 120.

    הבעיה היא ההחלטה האומללה של המשפחה. חבל,למותו הייתה יכולה להיות משמעות (ל''ת)

    א, 27/01/11 17:37

  • 119.

    עוד חוזר בתשובה מטורלל שחושב בטפשותו שהוא מבין משהו ביהדות. (ל''ת)

    רואים שחי בעבר במ''ט שערי טומאה, 27/01/11 17:14

  • 118.

    מי הוא בכלל שהתערב בצוואה של מנוח? לא יהודי, אלא עובד אלילים (ל''ת)

    י.ג., 27/01/11 16:57

  • 117.

    פגעת בצוואתו

    יהודי, 27/01/11 16:33

    כשהוא חתם על אדי , כלומר תרומת איברים , זו היתה צוואתו ולא היתה זכות לאף אחד לא לקיימה ,

  • 116.

    מה?? אז אוקי, כשהחרדים יחלו במחלה, לא להציל אותם! זה הכל! כי כך כתוב

    ilana, 27/01/11 16:29

    בתורה! סרטן או לא, לא עוזרים להם. שיתפללו!

  • 115.

    כל הכבוד לך!!! הסבר בפנים

    האזרח הקטן, 27/01/11 16:22

    עכשיו גם כל האנשים שיכלו להינצל מתרומת האיברים, ימותו גם הם כיהודים.
    מה זה משנה לך בכלל אם אנשים יוכלו להמשיך לחיות, בשבילך יותר חשוב למות כ''יהודי'' מאשר לתת ליהודים אחרים לחיות.
    אתה נבלה אנוכית, מה היית אומר אם הבת שלך הייתה צריכה תרומת איברים?
    פרזיט אומלל שכמוך!!!

  • 114.

    עובד אלילים מחליט מי יחיה ומי ימות (ל''ת)

    עוד אחד, 27/01/11 15:56

  • 113.

    אני מכיר רק איבר אחד, שמזהה יהודי...

    יהודי חנון, 27/01/11 15:56

    לא הבנתי שביקשו ממשפחת כהן לתרום אותו.

    ממילא כל האברים הרכים נרקבים מיד עם הפטירה. כעבור זמן קצר נותר רק שלד.
    אז מה החכמה ב''שלמות הגופה?'' מישהו יראה בעתיד את הנפטר?
    עם תחיית המתים ריבון עולם יידע לשחזר את הגופה בשלמותה. המשפחה תקבל את הנפטר כמו חדש.

  • 112.

    לקבוע בחוק

    גיורא, 27/01/11 15:50

    שניתן לקחת מכל נפטר איברים להצלת הזולת.
    מי שאינו רוצה, הוא יחתום (הפוך מאדי כיום), ולא יוכל בשום אופן לקבל תרומת איברים.

    • רעיון גדול!

      דנה, 03/07/11 18:28

      אני אוהבת את הרעיון המקדם את החיים.

  • 111.

    וגם: למה המשפחה אמרה שאף אחד לא השפיע עליהם?? (ל''ת)

    גל א , 27/01/11 15:43

    • כי הם שקרנים זה למה...

      תום, 27/01/11 19:28

      טבעם של אנשים מסוימים....

  • 110.

    כהן אשכנזי, שפתאום החליט לשמוע דוקא לאלא שיודעים רק להחמיר ולהרע

    גל א , 27/01/11 15:39

    ולעולם לא לאפשר ולאהוב?

  • 109.

    מכיר אותו אישית כשהיה חשמלאי בישיבת פוניבז'

    יורם, 27/01/11 15:24

    הוא שיחק במכבי כשלא קיבלו משכורות עתק כמו היום אלא שיחקו מהנערים ובילדים עד הבוגרים והכל בשביל הסמל, הוא חזר בתשובה ועבד למחיתו בישיבת פוניבז' עד שעבר לבית שמש.
    איש צנוע וחכם.
    זכותו לעשות את מה שהוא מאמין כיון שהוא עושה זאת באמת ועם כל הלב.
    אין הרבה אנשים כמותו.

  • 108.

    רואים שרוב התגובות המתלהמות פשוט לא קוראים - באים מאנשים שלא קראו את ה (ל''ת)

    הכתבה, 27/01/11 15:16

  • 107.

    ''החרדי'' שיעץ למשפחת כהן לא לתרום איברים: ''רציתי שאבי ימות כמו יהודי''

    יעקב, ירושלים, 27/01/11 15:07

    כך צריך לקרוא את הכותרת: ''החרדי'' שיעץ למשפחת כהן לא לתרום איברים: ''רציתי שאבי ימות כמו יהודי''
    אז יש לך כיפה שחורה על הראש. נו אז מה? זה לא הופך אותך למבין גדול בהלכה.
    מילא הייתי מביא את דעת הרבנים שמתנגדים לתרומת איברים, ומוסיף גם את הנימוקים שלהם. אבל גם את זה לא עשית. מה כן עשית? ביזית את ההלכה היהודית שמבינה שהחיים הם מורכבים, ולא רק כותרות כמו ''רציתי שהוא ימות כיהודי''..
    חבל!

  • 106.

    בור ועם הארץ. אדיוט גמור שמדקלם פרימיטביות!

    דניאל איש חמודות, 27/01/11 15:02

    ככה זה כשאין דרישה ללימודי ליבה ולמשהו שיפתח לך את השכל ואת יכולת הביקורת שלך!!!

    • הפעם נכשלת כי אלון קפלן נולד וחי חילוני עד שחזר בתשובה (ל''ת)

      ציון, 27/01/11 15:25

  • 105.

    יה חרדי מחורבן

    נח, 27/01/11 14:44

    ומה עם המצוה:המציל נפש בישראל כאילו קים עולם ומלואו.את זה לא שמעת?האם יש יותר מאשר עולם ומלואו ההא ,יה זיפט שכמוך!

  • 104.

    לא אתרום אברים לחרדים זאת רשמתי בצוואתי. (ל''ת)

    בעל כרטיס עדי, 27/01/11 14:33

  • 103.

    לכל הפלצנים הידעתם שרק יש תורמים לאדי רק 500000 איש שחתמו (ל''ת)

    יוסי, 27/01/11 14:31

  • 102.

    הרדמה לפני קצירה חובה!

    מדברים לפני שבודקים, 27/01/11 14:14

    דת כן או לא, זה לא משנה. רוב התגובות המתלהמות פשוט לא קוראים ואתם בורים בנושא ממש כמו החרדי המסכן. הידעתם: בקצירת האיברים הניקצר אינו מקבל חומרים להרדמה כללית ולפי כול התגובות של הגוף לקצירה הגוף סובל מכאבים (לחץ דם עולה, דופק מואץ עד מאוד ועיותי שרירים). בגלל שאף אחד עדיין לא התעורר ממות מוחי לא באמת יודעים אם הנקצר מרגיש את הכאבים הנ''ל. (ישנה אגודה של רופאים בבריטניה שמסרבים לחתום על כרטיס תרומה רק בגלל שהקצירה נעשת ללא הרדמה). אז לפני השאלה כן או לא? צריך לחוקק חוק שהקצירה תעשה בהרדמה כללית לפני זה התשובה היא ברורה: לא!

    • מה הנך מתלהם! אם חלילה אהיה במוות מוחי שיקצרו לי גם... מה התלהמותך?

      דן ל-96 אתה מתלהם!, 27/01/11 15:39

      ברור שקוצרים אברים חיים אבל מה תעשה עם האברים חיים והמח מת???
      אפילו לגרד אי אפשר!
      ראה תגובתי למגיב 71 וכי מה זה עניינך או אלון קפלן מה קורה בעת הניתוח הגם שהאם הנך מכיר ניתוח לא כואב??? נפצעתי קשה בקרבות שלא אפרט וממש לא היה נעים בלשון המעטה.
      להציל חיים זו תורה שהתפתחה ואלוהים הפריד האדם מהבהמה שנתן לו שכל לחשוב ולהתפתח ואם אפשר להציל חיים הרי זה לפני הכל!!!
      פיקוח נפש!!!

      • אתה יכול לתרום חלקים מגופך בעודך חי ולאחרים מותר לשכנע שלא לתרום כלום (ל''ת)

        מה ההתלהמות, 28/01/11 00:01

    • אל תפריע למתלהמים הבורים להציג עצמם כנאורים (ל''ת)

      מוריד מסכות, 27/01/11 23:59

    • מוות מוחי משמעו - המוח מת (ל''ת)

      המוח מת = אין יכולת להרגיש כאב, 28/01/11 12:45

  • 101.

    הצרה אינה במציעים. אלא במפגרים הפרימיטיבים ששומעים להם. (ל''ת)

    תולעת האלון, 27/01/11 14:07

  • 100.

    בעצם יעצת למשפחה לשים זין על רצונו של האב!!! דעתך חשובה משלו?????????? (ל''ת)

    אנשים טיפשים באמצע הדרך.., 27/01/11 14:05

  • 99.

    אם אלי ישי מחליט על מלחמה באמצעות מכשפות אז מה אתם רוצים מהמסכן הזה? (ל''ת)

    nani10 , 27/01/11 14:03

  • 98.

    עובד אלילים מהסוג הגרוע ביותר (ל''ת)

    קורא, 27/01/11 14:02

  • 97.

    כשקפלן יצטרך כליה הוא יהרוג במו ידיו את התורם (ל''ת)

    משה, 27/01/11 14:01

  • 96.

    מציל נפש אחת כאילו הציל עולם ומלואו, יש יותר יהודי מיזה?? (ל''ת)

    אנשים טיפשים באמצע הדרך.., 27/01/11 14:01

  • 95.

    אחח אלון כמה שאתה טיפש. (ל''ת)

    עדי, 27/01/11 13:47

  • 94.

    אני תרמתי את אברי ואני יותר יהודיה ממך. שיבוא יומך אל תבקש תרומה!

    דיפני, 27/01/11 13:47

    רק אידיוט (ואפילו הוא יהודי) יכול להגיד דברי הבל כאלה! ההפך, מי שתורם להציל חיים הוא יותר יהודי ממך כנאמר : ''וכל המציל נפש אחת כאילו הציל עולם ומלואו''.

  • 93.

    אנחנו משפחה דתית ולכולנו כרטיס אדי

    שרה, 27/01/11 13:43

    כנראה שהבורות הוא מצד קפלן בלבד היות ורבנים גדולים רבים תומכים בתרומת איברים המקיים מצוה חשובה ביותר של הצלת חיים.
    התקפת רבנים במקרה זה אווילי ביותר היות ויש פסיקות הלכה הפוכות האומרות שזו מצוה חשובה מאוד.

  • 92.

    חפשו ביוטיוב על ישיבת ''שובו בנים'' שהבטיחו ''נס'' לאבי כהן ז''ל (ל''ת)

    ותבינו הרבה דברים, 27/01/11 13:28

  • 91.

    מקוה שבקרוב יזדקק להשתלת כבד ויבין את משמעות הצורך לרצות חיים (ל''ת)

    דנה, 27/01/11 13:22

  • 90.

    פיקוח נפש דוחה כל פסיקה מפגרת של רבנים (ל''ת)

    פרזיטים נמאסתם, 27/01/11 13:22

  • 89.

    אני מתבייש במה שאיש הזה, אלון קפלן, עשה

    יהודי, 27/01/11 13:14

    אין לזה שום קשר ליהדות, נהפוך הוא.

  • 88.

    לא נזכור אותו לטובה. (ל''ת)

    אוהד, 27/01/11 13:12

  • 87.

    הפסולת הזאת שנקראים דתיים גורמים רק נזק שום תועלת אין מהם. (ל''ת)

    מסמר חלוד, 27/01/11 13:06

    • אתה באמת חלוד ... מה אתה מכניס יחד את כל הדתיים- אתה יודע כמה מהם

      אחד, 27/01/11 19:07

      חתומים על כרטיס אדי?

  • 86.

    מהנגיחות במשחקים המח שלו נהיה שניצל החרדי המדומה הזה (ל''ת)

    נוירולוג, 27/01/11 13:05

  • 85.

    הצעתך הנואלת גרמה למות 2 עד 4 אחרים יה אפס מאופס. אבל תמיר הזה טמבל

    אחיתופל, 27/01/11 13:03

    יותר ממך ששמע לך

    • רוצח

      יהודי כשר, 27/01/11 15:43

      האיש בעצת האחיטופל שלו, רצח חמישה אנשים חפים מפשע, הוא לא! יהודי.

      • הוא לא חייב לתרום כלום וזה לא עושה אותו רוצח (ל''ת)

        גועל נפש, 28/01/11 00:08

  • 84.

    לא בא לי למדוד לאיזה רב יותר גדול!!!!

    נחום פ''ת, 27/01/11 13:03

    אני דתי, וחתום אל עדי!!!!
    מטריד לחשוב שאם חלילה יבוא תורי מאן-דהוא יוכל להשפיע אל בני משפחתי לא לתרום את איברי נגד רצוני.
    בכל מקרה לא ארצה לתרום למי שאינו חתום!!!!

  • 83.

    חבל שחזר בתשובה

    ירון, 27/01/11 12:59

    הציבור החרדי מלא בחוזרים בתשובה שהפכו יותר קיצונים מהחרדים עצמם.

  • 82.

    יש אנשים שבטיפשותם משניאים את הדת

    יפה, ירושלים, 27/01/11 12:58

    זה לא משנה אם אני דתיה או לא (ואני כן) להציל חיים זאת זכות ומצווה גדולה, זו הנתינה הכי גדולה וגבוהה בחיים, בזה שגרמת לאבי לא לעזור לאנשים אחרים, בעצם החטאת אותו. תתבייש לך.

  • 81.

    אידיוט גמור. התרומה היתה עוזרת לעוד 5 בני אדם

    pooshkash, 27/01/11 12:52

    אין לי כל טענות למשפחת כהן ותמיר בכלל זה. הקושי שלהם לאשר תרומת איברים מובן בהחלט. אבל אותו אלון קפלן שהוא עובד כוכבים ומזלות, אסור היה לו לדבר!
    כתוצאה מהשכנוע האידיוטי שהוא הפעיל על תמיר, יתכן ונמנעה עזרה ממשית ל-5 בני אדם!
    בני אדם, קפלן, אידיוט שכמותך!

    • קפלן צדק כאשר שיכנע את משפחת כהן שלא לתרום למי שמכנה אותו..

      מוריד מסכות, 28/01/11 00:10

      עובד כוכבים ומזלות.

      חפש ת'חברים שלך בסיבוב

  • 80.

    אנשי החושך

    אריק הויקינג, 27/01/11 12:46

    החרדים הן האשכנזים והן הספרים הם אנשי חושך.
    הם לא מבינים בדבר פרט בתורה.
    אם בנו של קפלן יצטרך לב או כלייה הוא יעשה הכל על מנת שבנו יקבל תרומה.
    דבר נוס, כהן היה יהודי ממוצא מצרי. מה לו ולחרדים אשכנזים שהם מאד קיצוניים בנושא דת?!

  • 79.

    ב''זכותך'' מת כיהודי ,ועוד יהודים מתו כיהודים

    עמית, 27/01/11 12:45

    ואני חשבתי לתומי שהיהדות מקדשת את החיים ...

    מה אם כך ההבדל בן אנשים כמוך למוסלמי קיצוני שמקדש את המוות כ''שהיד'' ?

  • 78.

    הוא אדיוט ותמיר יותר בגלל שהקשיב לו

    שיר, 27/01/11 12:44

    אמן ומשהו במשפחה שלו יצטרך תורמה ונראה אז מה הוא יגיד

    • אמן היא שמיי רבה מבורך. אמן אמן אמן!!! (ל''ת)

      אמן העם, 27/01/11 13:04

  • 77.

    מה כבר אפשר לצפות מכדורגלן...? השכל שלהם ברגליים והראש ריק!! (ל''ת)

    כדור, 27/01/11 12:41

  • 76.

    עדי צריך להיות חוק.

    איציק, 27/01/11 12:40

    אם יעוגן בחוק שכרטיס עדי לא מצריך אישור של המשפחה (כמו צוואה), אז חשוכים כמו אלון קפלן ושות. לא יוכלו לעשות כלום.
    חבל על המשפחה שגועל נפש כזה מסתובב אצלה ומנצל את הכאב שלה.

    • יש לי כרטיס וחשבתי עד האירוע שזה קובע ומה פתאום יקבעו לי???

      דן - מסכים עם 71 איציק אבל, 27/01/11 13:08

      אני לא רוצה שאף אחד מבני משפחתי בנסיבותיי יקבע על גופי מה לעשות ולא לשווא ביקשתי כרטיס אד''י והייתי בהלם כשקרה האירוע עם השחקן ז''ל שכן מי יקבע לי אם לשבת או לשכב סיעודי כאשר אני בחיי חושב שאם קורה לי חלילה כזה אסון, ספציפי אלי, אינני רוצה לראות אף פרצוף של מי מהמשפחה ובנסיבותיי אסבול ממש במחשבה שהם יעמדו לידי ואני סבור שעצם הכרטיס מאפשר לי להציל חיים.
      קראתי הכתבה והכדורגלן הזה לטעמי חטא שבכלל בא לייעץ וטוב היה לו שתק...! שתיקה יפה לחכמים ובוודאי שיבין לבד.
      והכי חבל בפרשה העגומה שהמשפחה בכלל התערבה שכן אבי ז''ל היה זוכה להלוויה מכובדת ומצילים חיים.
      לכן חייבים להעביר לחקיקה כפי שכתבת. אין ברירה.

  • 75.

    מעניין כמה שהדתיים לא בוטחים באלוהים

    טל, 27/01/11 12:40

    הרי אם אלוהים היה רוצה שהאיברים לא ייתרמו ושהפצוע יחזור לחיים הוא היה מחזיר אותו לחיים ומונע מהרופאים לקצור את איבריו, לא?

    הוא לא אמור להיות כל-יכול?

    • שאלה ילדותית שמעידה גם על בורות וגם על ילדותיות...אין

      ילד בגן חובה, 27/01/11 13:20

      קשר לדתיים, שיעור הדתיים המוכנים לתרום (כולל אותי) זהה לשיעור ה''חילוניים'' המוכנים לתרום. ובאשר לשאלה - אלהים נותן לאדם בחירה חפשית מה לעשות בכל דילמה שהוא מגיע אליה בחייו. אם אלהים אוהב את היהודים זה מחייב שהוא יטביע את עזה בים? אם הוא אסר לגנוב ולרצוח, האם הוא חייב לגרום לתקלה בכל פעולת גנבה?
      לא עשו לך עדיין בר/בת מצווה?

  • 74.

    מה שהדת הקיצונית עושה לאנשים

    אורן, 27/01/11 12:39

    ולא רק ביהדות
    ועוד אין לו בושה

  • 73.

    על המצפון שלך אלה שימותו בגלל שהמשפחה הקשיבה לך.

    אילן, 27/01/11 12:36

    מה הקשר בין זה ובין אלוהים? אתה פשוט רוצח. ומחלל את שם האלוהים לשוא.

  • 72.

    אם מקבל האיברים היה חרדי אז...

    אלון, 27/01/11 12:35

    לא היה אכפת לו לקחת איברים של גוי, של חילוני, לא היה אכפת לו כול הפלפולים
    ( הרב שלו היה מתיר לו לקחת אברים)

    לתרום איברים חס וחלילה ( בשביל זה יש פריירים)

  • 71.

    מי שפה רוצח זה אתה! במקום להציל חיי 7 אנשים, התולעים עכשיו חוגגות!

    עמנואל, 27/01/11 12:35

    איך אתה חי עם עצמך?!

    • ממליץ (ל''ת)

      אורי, 27/01/11 12:49

  • 70.

    אלון קפלן החשוך חשוב יותר מצוואתו של אבי כהן ? (ל''ת)

    אבי כהן חתם על כרטיס אדי והיתה חובה לכבד את צוואתו, 27/01/11 12:29

  • 69.

    תגובה

    צנחן, 27/01/11 12:29

    וואוו...איזה התנפלות על האיש ואמונתו . מקווה שאף חילוני נאור לא יעמוד במצב דומה בו הוא מתחנן לעוד דקה ועוד נשימה של יקירו. שנהייה בריאים כולנו.

    • על בורותו בהלכה, יוהרתו לפסוק לאחרים, וצביעות הציבור

      לא על אמונתו, 27/01/11 13:23

      ממנו הוא בא - הרי אם מישהו מהקהילה שלו יצטרך תרומת איברים - ה''ה קפלן ידחוף אותו לראש התור, אם רק יוכל!

  • 68.

    האב, הבן ורוח הקודש

    בן דוגית, 27/01/11 12:28

    אכן, הבן לא רצח את אביו כדברי שחקן הכדורגל בעבר והקדוש בהווה. אבל הוא ביזה אותו ביזיון שלא ימחה. גרם לבן להפר את רצון אביו המפורש מפני רצונו של ''הקדוש'' המטומטם שאינו אלא בור ונבל. אבל הבן נעשה שותף לעיוות רצון אביו המת ועל-כך בודאי יתמודד עם עצמו במשך כל חייו.

  • 67.

    אלון קפלן החשוך חשוב יותר מצוואתו של אבי כהן ? (ל''ת)

    אבי כהן חתם על כרטיס אדי והיתה חובה לכבד את צוואתו, 27/01/11 12:27

  • 66.

    לתרום איברים רק למי שמוכן לתרום (ל''ת)

    רציתי שימות כיהודי ? אלון קפלן ביזה את צוואת המת, 27/01/11 12:25

  • 65.

    ''מה זה משנה מה רצונו?''

    לילך, 27/01/11 12:25

    חצוף, אידיוט, כל מילה רעה שאני אגיד לא תהיה מספיקה לבן אדם הנבזה הזה.

  • 64.

    אלון קפלן ביזה את צוואתו של אבי כהן שזאת מצווה הכי גדולה (ל''ת)

    טמבלים מקדשים את המוות ולא את החיים - תתבייש !, 27/01/11 12:20

  • 63.

    אלון קפלן ביזה את צוואתו של אבי כהן שזאת מצווה הכי גדולה (ל''ת)

    טמבלים מקדשים את המוות ולא את החיים - תתבייש !, 27/01/11 12:20

  • 62.

    עובדי אלילים ובנוסף עלוקות (ל''ת)

    משה, 27/01/11 12:20

  • 61.

    אז מי שתורם איברים הופך ללא יהודי?

    PPK, 27/01/11 12:19

    איזה גיבוב של שטויות.
    בטח שהאיברים צריכים להיות במצב של חיים, כי אם הם מתים הם כבר לא שווים דבר.

  • 60.

    יהודי טוב כן דואג להצלת נפשות. (ל''ת)

    יש אנשים שדואגים להמאיס את היהדות על הציבור., 27/01/11 12:18

  • 59.

    אבל לקבל תרומת איברים לעצמו -קפלן לא יתנגד

    דוד, 27/01/11 12:17

    להיפך , ירוץ ראשון

  • 58.

    הזרמים החרדים האשכנזים הם החשוכים והאטומים מכולם

    אשכנזי ציוני דתי, 27/01/11 12:17

    הם נגד תרומות איברים,ובעד אפליה עדתית במוסדות החינוך,ונגד הציונות.
    יוצאים מן הכלל מהם,הם חב''ד אוהבי העם והארץ.

  • 57.

    הפסקת טיפול רפואי הרואי תרומות ועירויים לרבנים שטוענים כך

    זיו לבני, 27/01/11 12:14

    לפי דעתי, יש למנוע מכל רב שפסק באופן כזה תרומה כלשהי, דם, פלזמה, איברים קרניות וכיוצ''ב.

    מי שמעוניין לשמור על דיעות אפלות מזעזעות כאלו, שישמור עליהן בעוד הוא סובל מקטראקט,לב שפועם באופן בלתי סדיר, שישמור על אמונותיו תוך שהוא מקבל דיאליזה פעמיים שלוש בשבוע וכיוצ''ב.

    כל המקיים נפש אחת מישראל, כאילו קיים עולם שלם-זאת לא המצאה שלי, משנה תורה- הלכות סנהדרין פרק י''ב.

  • 56.

    nrg, אני לא אוהב את מה שאתם עושים

    סימן שאלה, 27/01/11 12:13

    תרומת איברים היא דבר חשוב מאין כמותו ויש להעלות את המודעות בקרב האוכלוסיה. כל אדם שחתום על כרטיס אדי וכל משפחה שתורמת איברי אדם יקר שנלקח בטרם עת עושים מצווה גדולה. יחד עם זאת, זה מובן לגמרי שאדם ירגיש לא נוח ויוותר על כך. צריך לכבד את זה. גם אם האדם מת וההחלטה כולה נתונה בידי המשפחה, זה לא נושא שכ''כ קל לשפוט. זו זכות בסיסית, לשמור על הגוף. אי אפשר להחליט בשביל המשפחה. זה לא חפץ שאפשר פשוט להפקיע לטובת הציבור. יש כאן רגשות רבים שמעורבים.
    ריבוי כתבות וכותרות כאלה רק מיישרות קו עם הפאשיזם שהולך ומתפשט בארץ, שכל מי שלא מסכים- בוגד. זה לא צריך להיות ככה. זה נושא רגיש וזו אינה הדרך לטפל בו ולהעלותו לדיון. המשפחה המסכנה הופכת שעירה לעזאזל וסמל ללא בחירתם. הניחו להם בשקט ונסו לתעל את המאמצים האלה לערוצים הנכונים.

  • 55.

    הוא רצה שכהן ימות כיהודי ועוד כמה יהודים שימותו גם

    מוטי, 27/01/11 12:12

    כי עדיף למות מרשר להציל אנשים ממות
    כי אסור להפריע את מנוחת המתים שימותו מאות אנשים רק לא להזיר לאדם שכבר נפתר
    מעניין אם אותו
    ''אדם, שיעץ לא לתרום
    אם מישהוא מבני משפחתו יצתרך תרומת אברים
    אז בטח הוא היה מעדיף שימות ושלא יקח תרומת אברים

  • 54.

    אלוהים מחייה המתים יחיה ראשון מצילי חיים. האיברים נרקבים בקבר (ל''ת)

    רועי, 27/01/11 12:12

  • 53.

    ל''חרדי''!

    המאמין, 27/01/11 12:11

    הלוואי שתחלה במחלה קשה ויגידו לך שיש תורם,ושנייה לפני תרומת האברים משפחתו תחליט לא לתרום איברים ואתה תמות בייסורים קשים!!!
    חלאה!!!

  • 52.

    מסכן אלון קפלן - גם כך הוא חרדי סוג ב' כחוזר בתשובה (ל''ת)

    אולי זה יעזור לך למצוא שידוך לילדים, 27/01/11 12:11

  • 51.

    אלון קפלן ''מה הם מבינים'' ומה אתה מבין איש האלוהים ,הצדיק

    Erez, 27/01/11 12:10

    במקום שאיבריו של אבי כהן יצילו את חייהם של 7 חולים וישפרו את חייהם קברתם את גופתו של אבי כהן שתרקב באדמה (אבל תשאר שלמה) התולעים יהנו. אז מסר לי אליכם עובדי האלילים לא די שלא כיבדתם את רצונו / צוואתו של אבי כהן אתה בטיפשותך אומר ''מה הם מבינים''.

  • 50.

    גועל נפש!

    דוד, רמת גן, 27/01/11 12:09

    כל כך מרגיז - גם פגיעה בכבוד המת וברצונו, וגם טמטום חשוך וגועלי. אבי יכל במותו להציל חיים של כמה וכמה אנשים. וזו הייתה בחירתו והחלטתו. מיהו האפס הזה, שניצל את מצב המשפחה ברגעי האבל הקשים , כדי לקדם את עצמו ואת אמונותיו הטפלות??? פשוט גועל נפש!!! בטוח שהמשפחה מצטערת עכשיו ששמעה לדפוק הזה ולא מילאה אחר רצונו ובקשתו האחרונה של אבי.

  • 49.

    ל''חרדי'' (ל''ת)

    המאמין, 27/01/11 12:08

  • 48.

    השחצנות החרדית במיטבה, זה החינוך שהם מעניקים לעצמם ולאחרים (ל''ת)

    הראש, כידוע, מסריח מהדג, 27/01/11 12:08

  • 47.

    אלון קפלן הזה - מבזה את היהדות את ישראל ובעיקר את עצמו ! (ל''ת)

    חן אדון , 27/01/11 12:08

  • 46.

    ברירת המחדל צריכה להיות שלוקחים מגופת כל נפטר אברים להשתלה.

    ע''ש, 27/01/11 12:04

    אין צורך לבקש רשות מקרובי המשפחה.
    להפך, מי שמסרב לתרום יצטרך להודיע לרופאים ולחתום על מסמכי סרוב.

  • 45.

    אלון קפלן אתה אידיוט מנעת חיים מ7 יהודים ולא הצלת את אבי

    מאיר נימני, 27/01/11 12:04

    וחוץ מזה פעלת נגד רצונו המפורש של אבי כהן.
    איך יכולת?
    מי שם אותך להיות אלוהים?

  • 44.

    אם הבן שלו יזדקק לתרומה פתאום זה יהיה הכי יהודי

    מעיין, 27/01/11 12:00

    פשוט מדהים איזה אטימות וחוצפה
    לקבל אפשר אבל לתת חס וחלילה , כנראה שזה מתחיל בחינוך ובערכי עבודה ופרנסה ומגיע גם לעזרה לזולת , פשוט מדינה עצובה

  • 43.

    אלון קפלן מת מוות מוחי (ל''ת)

    השד הא-דתי, 27/01/11 11:59

    • הוא לא יכול למות מות מוחי אין לו דבר כזה (ל''ת)

      מוטי, 27/01/11 12:13

  • 42.

    אני מוכן לחתום אם

    לא לדוסים החשוכים, 27/01/11 11:58

    התנאי היחיד שלי לחתימה היא ''לא מוכן שדוסים חשוכים ומלוכלכים יקבלו את איברי - תודה ושלום.''
    הא ועוד דבר - אם משפחתי תתנגד לרצוני אחרי המוות אני רוצה לשלול מהם את כל מה ששלי ולתת למדינה.

    מאוד פשוט...

  • 41.

    יהודי אמיתי (ל''ת)

    מוריס אבוטבול, 27/01/11 11:55

  • 40.

    אני לא אתרום רק בגלל שממש מכריחים.

    נגד כפיית תרומות, 27/01/11 11:53

    אני אתרום רק אם אני אהיה שלמה עם התרומה. למה מתנפלים על המשפחה. לא מספיק הסבל שלהם ממותו. מדינה שאוכלי אדם.איזה רוע, איזה זבל אנושי!!!!

    • ההתנפלות היא על היועצים שיעצו למשפחה לא לעשות מה שאבי כהן ביקש (ל''ת)

      מוטי, 27/01/11 12:15

    • המשפחה הרוויחה את זה ביושר (ל''ת)

      גיל, 27/01/11 12:20

  • 39.

    אני רותח! אנשים טיפשים וחשוחים!!

    אוהד, 27/01/11 11:51

    מה יקרה אם יום אחד אתה תזדקק להשתלה? נראה אם גם אז תחשוב כך...

  • 38.

    טימטום הדת

    עצבני, 27/01/11 11:44

    מזכיר לי את החרדית הניבזית שחייה ניצלו בגלל תרומת אברים אבל כאשר נשאלה באם היא תתרום את אבריה בכדי להציל מישהו אחר במידה והיא תמות ענתה בשלילה.מה פתאום .
    אלה אנשים הנחותים ביותר על פני כדור הארץ.
    פרזיטים.

  • 37.

    בשם האל

    חרדת מוות, 27/01/11 11:44

    האמונה מכחידה את יכולת החשיבה האנושית. אין ולו דבר אחד בהם מקדמת דת כלשהיא את האנושות למעט מלחמות.
    המשפחה היא שיוצאת חסרת כבוד על כך שלא כבדה את בקשתו של אבי לתרומת איברים.

  • 36.

    אלון קפלן, המעשה שלך זה הדבר הכי רחוק מהיהדות שאדם יכול לעשות

    נדב זאבי, 27/01/11 11:42

    שכחת:
    ובחרת בחיים...
    במשנה, במסכת סנהדרין (ד, ה) נאמר: ''לפיכך נברא אדם יחידי בעולם, ללמד שכל המאבד נפש אחת, מעלים עליו כאילו איבד עולם מלא; וכל המקיים נפש אחת, מעלים עליו כאילו קיים עולם מלא''
    דברים פרק ל' פסוק ט''ו ''ראה נתתי לפניך היום את החיים ואת הטוב ואת המוות ואת הרע.הברכה והקללה ובחרת בחיים למען תחיה אתה וזרעך''.

  • 35.

    אלון קפלן, מלבד היותך עובד אלילים אתה איש רע חסר נשמה

    גיל, 27/01/11 11:40

    הלוואי ותחבור במהירות לתולעים המכרסמות את חלקי גופתו של אבי, חלקים שהיו יכולים להציל חיים.
    אגב תרומת איברים אינה סותרת את ההלכה.
    לאבי מת המוח ולך מתה הנשמה

  • 34.

    אבי רצה לתרום! משפחתו האגואסטית לא קימה את רצונו!!!

    ניר, 27/01/11 11:40

    יכלו לעזור להציל חיים. אבל יצאו אנשים קטנים קטנים וטפשים גדולים גדולים. אשתו אמרה שרצונה היה שהוא יקבר שלם ויפה. נו מה אפשר לומר עאל טימטום כזה? ועצות רעות לא צריך לשמוע.

  • 33.

    הוא לא כפה דעתו על איש . ודי לכפייה החילונית!!! (ל''ת)

    דו-רון, 27/01/11 11:34

  • 32.

    קיצוניות חרדית שמחללת שם שמים ברבים!!!! (ל''ת)

    יאיר, 27/01/11 11:34

  • 31.

    שיילוק - לתרום אתה לא מוכן, ומה עם לקבל ?

    שי,, 27/01/11 11:30

    שילכו לעזאזל כל החרדים מוצצי הדם !
    לתרום איברים - מה פתאום ?
    אבל לקבל - למה לא, תודה רבה. הרי אנחנו קדושים נפלאים ונשגבים, וכל השאר קיימים כדי לקיים אותנו, כולל על ידי בשר גופם.
    שונא אתכם, בז לכם.
    אתם גרועים מזבל.

  • 30.

    מטומטם- הצלת חיים בתרומת איברים חשובה מכך

    יובל, 27/01/11 11:27

    מדהים שאנשים כמו אלון קפלן לא מבינים את זה. עדיף שימותו אנשים נוספים כי לא הסכמת לתרום איברים???
    רק נותר לאחל לו שלא ייקלע למצב בו יצטרך איבר ואף אחד לא יסכים לתרום.

  • 29.

    כל המדינה הזו חולי נפש..

    שונא ישראל, 27/01/11 11:24

    כאשר אבי כהן חתם על כרטיס אדי הוא ידע בדיוק מה הוא עושה. כל מיני עובדי אלילים החליטו שהם יודעים מה טוב בשבילו ולא כיבדו את מה שהוא רצה.
    כל החרדים איבדו כל קשר ליהדות ואהבת האדם.
    לחצו על המשפחה לא לתרום את איבריו. אין הבדל אם הגופה נרקבת באדמה אם או בלי איבר מסויים. יכלו להציל\\לשנות את חייהם של לפחות חמישה אנשים. ובשם אלוהים החליטו לגזור עליהם מוות.
    המדינה הזו איבדה את דעתה. בהזדמנות הראשונה שתהיה לי אני עף מפה. המזוודות כבר ארוזות.

  • 28.

    איברים לא לדוסים

    משה, 27/01/11 11:24

    שיתבישו הדתיים אני רוצה לראות אב או אם חרדים שצריכים איבר לבנם או ביתם איך הם פתאום לא חושבים על דת ,שיתבישו להם לא לתת להם תרומה כל שהיא כללית

  • 27.

    אני אוהד מכבי ואני סבור שמשפחת כהן ביזתה את זכרו

    ביזיתם את אבי יא חשוכים, 27/01/11 11:24

    הם יזכרו לנצח ככאלה שסירבו להציל חיים בשם כמה רבנים חולי נפש

    • נכון

      shosh, 27/01/11 12:37

      גם דעתי

  • 26.

    רב טיפש (ל''ת)

    שי, 27/01/11 11:23

  • 25.

    צריך חוק לאסור לתרום איברים לאזרחים ללא כרטיס אדי. (ל''ת)

    אחד מהעם., 27/01/11 11:18

  • 24.

    אין בעיה בכלל, רק אל תשכח ש...

    דתי, תומך בתרומת אברים, 27/01/11 11:15

    כמו שאתה אוסר לקחת איברים ממי שמת מוות מוחי, כך בעצם לא תוכל גם לקבל תרומות.
    מכאן, שלאנשים כשיטתך, יש לפסול מראש קבלת תרומות איברים שבאו בתנאים הללו, שכן לא ניתן להנות מדבר עבירה. לא?

    • שכחת שיש ערבים? אותם ''מצווה'' להרוג... (ל''ת)

      שפוי, 27/01/11 12:07

  • 23.

    עדיפות קבלת אברים למחזיקי כרטיס אדי

    אורן, 27/01/11 11:14

    הפרימיטיבים משלטתים על המדינה.
    אבל יש גם אחריות על אלה שמקשיבים להם. אי-תרימת אברים זה פשע נגד האנושות. זה הפיכת היהדות לכת פריטיבית.

  • 22.

    אתה אדם אגואיסט שלא מכבד את רצון המת

    סומך, 27/01/11 11:09

    מעניין תתחת שהיית חבר שלו לפני שלושים שנה...

  • 21.

    מבחינתי ש''ירצחו'' אותי אם אמות מוות מוחי (ל''ת)

    מיכל - יהודיה כשרה למהדרין, 27/01/11 11:06

  • 20.

    אל תשפטו לעולם אנשים בעת צערם (ל''ת)

    א, 27/01/11 11:06

  • 19.

    הביקורת צריכה להיות מכוונת אלינו...

    דנה, 27/01/11 11:05

    אתחיל ואומר שאני בעלת כרטיס אדי כבר שנים,וברגע שיכולתי חתמתי על כרטיס.
    אך דבר אחד מפריע לי מאוד,תגובת הציבור ביחס להחלטת המשפחה.
    אין אדם אחד בציבור (הטוקבקיסטים בין השאר) שיש לו את הזכות להעביר ביקורת על המשפחה,יותר מכך,אני משוכנעת,על אף מה שנאמר בחדשות,שמקרים כאלה כבר קרו לפני,אך מכיוון שזה לא היה במרכז השיח הציבורי לא שמעו על זה.
    גם אני לא מתיימרת להבין מה קרה שם,אבל כשאתה מאבד מישהו קרוב לך,ועל אף מה שאומרים הרופאים,עוד יש בך שביב של תקווה שמא אולי אחד ה''ניסים'' שקורים מדי פעם,יקרו גם לך,אתה תעשה את כל מה שתוכל על מנת לאפשר לזה לקרות.
    אז תגלו קצת יותר רחמים,אל תסכימו עם המעשה אם אתם לא רוצים,אבל אל תשכחו שהמשפחה עליה אתם מדברים היא משפחה שרק לא מזמן אבדה אהוב.

    • מעולם לא קרה הנס שאדם שמת מוות מוחי חזר לחיים

      גיל, 27/01/11 12:19

      והמשפחה זכתה לכבוד המפוקפק להיות המשפחה הראשונה שלא כיבדה את רצון יקירה המת לתרום איברים.
      העיקר שהתולעים לא ירעבו, צער בעלי תולעים

  • 18.

    הרבה שכל אין בקודקוד

    שרון, 27/01/11 11:05

    שום דבר בעולם לא היה משנה את עצם היותו יהודי.
    להפך , היה מציל נפשות.
    לוקחים ולוקחים ולא נותנים דבר בתמורה
    מה חדש באמת?

  • 17.

    אמן שיהיה מחובר לדיאליזה כל החיים. (ל''ת)

    כן יהי רצון., 27/01/11 11:02

  • 16.

    אולי נודיע שלא נתרום איברים לחרדים שיקחו איברים מהגוים (ל''ת)

    נראה מה יגידו אז, 27/01/11 10:58

  • 15.

    אני בטוח שאם הבן שלך היה צריך לקבל תרומה היית מדבר אחרת

    גל, 27/01/11 10:52

    צבועים, נמאסתם!!!!

  • 14.

    אלון קפלן, כ''כ לא חכם. מאחלת לך להיזקק לתרומה שלא תגיע!! (ל''ת)

    טיפשות נבערת, 27/01/11 10:51

  • 13.

    בגללו ביטלתי את כרטיס אדי עליו חתמתי.

    שפוי, 27/01/11 10:51

    יש לי צוואה, לפיה אני מוכן לתרום איברים (במקרה של מוות מוחי), בתנאי שלא יתרמו לחרדים (מכל סוג שהוא).
    מצדי, עדיף לתת חיים למשפחה של מחבל מתאבד ולא ליצור בזוי כזה.

    • ביטול כרטיס זו טעות מרה בעיניי.

      בזבוז, 28/01/11 09:26

      האמירות בכתבה מרתיחות, אבל טרנד הביטולים מתסכל לא פחות. ביטול הכרטיס מונע עזרה מכולם כדי להעניש קבוצה מסויימת. אם כדי לוודא שהאדם הלא נכון לא ירוויח ממך אתה מוכן לוותר על האפשרות להצלת חייו של אחר, זה עגום בעיניי.
      אז כתבת צוואה. בוא נניח שאנשים פותחים צוואה כשאדם עוד בביה''ח ולא לאחר פטירתו (מה שלא קורה לרוב). נניח שיידעת את יקיריך ושהם יזכרו את זה. לשלוח את בני המשפחה לפשפש בצוואות כשאדם נמצא במצב קריטי זה להוסיף עליהם נטל מיותר, ולהאריך תהליכים שלפעמים הזמן בהם הוא חיוני. זו בדיוק הסיבה שצריך כרטיס. הוא מקצר תהליכים ומקל על המשפחה.
      מעבר לזה, כל הרעיון של ''תורם אבל רק ל...'' הוא לא פרקטי. אתה באמת מצפה שבמקרה של אסון הקרובים לך יתנערו מההלם והאבל שלהם ויתחילו להלחם עבור האידיאלים שלך? לדרוש לדעת פרטים על הנתרם כמו השקפותיו הדתיות (אסור), להכריע אם מגיע לו או לא (מטלה איומה בכל מצב), לקחת עליהם עול כזה כשעולמם חרב?
      המצב בעייתי, אבל פתרון כזה לא יקל על איש חוץ ממך, ובמחיר כבד. אם אתה רוצה לעשות מעשה נאצל ולתרום, קח בחשבון את האפשרות שזה עלול להגיע לאדם שלתחושתך לא מגיע לו. לא סיכון ראוי?

    • מאחל לך לממש את הצוואה בקרוב (ל''ת)

      דג, 03/07/11 10:58

  • 12.

    אי תרימת האיברים היתה חילול כבוד המת ובניגוד לרצונו של הנפטר.

    דני ב., 27/01/11 10:49

    זה בדיוק כמו להפר צוואה של אדם שביקש בחייו מה שיעשה בו וברכושו לאחר מותו.
    אין פירוש אחר פרט לזלזול בכבוד המת.
    ניכוס ההלכה על ידי חוזר בתשובה זה או אחר כאילו שהם יודעים טוב יותר מה ההלכה דורשת היא זלזול מוחלט באינטיליגנציה.
    ביננו זה היה ניצול ציני של מצוקת המשפחה שפתאום רצה לחפש ברכות מרבנים כאילו הם יכולים היו להושיעו.
    ביננו כולנו יודעים כמה שומר מסורת היה אבי כהן וכמה פעמים הלך לבקש ברכות מרבנים.
    אז איך אם כך העזו להשפיע על משפחתו בעת צרה ולזלזל כך ברצונו של המנוח?

  • 11.

    הגיע הזמן לחוקק חוק- מי שלא תורם- לא מקבל

    רועי, 27/01/11 10:46

    זה רק פייר

    תראו מהר מאוד איך כל היהודים ה''טובים'' מוצאים פתרונות הלכתיים מבריקים.

  • 10.

    כשהבן שלך יגסוס ורק תרומת איברים תציל אותו +התאסלמות . (ל''ת)

    ====גם תיהיה מוכן להתאסלם !, 27/01/11 10:44

  • 9.

    דת זה זבל, רק זבל ואופיום להמונים (ל''ת)

    דורון, 27/01/11 10:42

    • אתה שטוף מוח

      יהודי אמיתי, 27/01/11 11:11

      אותם סיסמאות שאתם מדקלמים כל הזמן מה ששטפו לכם תמוח כל החיים . תתבייש לך אתה מתיוון עלוב

      • הרי רק אידיוט מוחלט יכול להאמין שיש אלוהים

        ציוני נלהב, 27/01/11 12:09

        ורק פסיכי עם תעודות גם יודע מה אלוהים רוצה ממנו.

  • 8.

    הוא יודע יותר טוב מכולנו

    עוד הזוי שחושב שבגלל שמחוברת לו כיפה לראש, 27/01/11 10:42

    בפועל
    גזלת מהמשפחה את ההזדמנות
    לעשות חסד עם ארבעה מושתלים
    אחד המושתלים צולם לטלויזיה
    בחור בן 28
    שזקוק ללב פועם
    אתה גזרת עליו סבל מיותר.

  • 7.

    אני לא מבין החרדים לא לוקחים או עושים השתלות ..מהיכן האיברים מהירח? (ל''ת)

    קובי, 27/01/11 10:41

    • לפי ההתנהגות שלהם, נראה לי שלוקחים את האיברים מחזירים. (ל''ת)

      החתול שמיל, 27/01/11 11:23

  • 6.

    מה לא סיפרו לכם בכתבה :

    מקלקל את החגיגה, 27/01/11 10:41

    מכל הכתבה משמע ש''הרבנים החשוכים'' נגד תרימת איברים

    מנסים להציג כאילו יש בעיה הלכתית בעצם תרומת איברים

    וזה השקר הגדול!
    ההלכה ממש לא אוסרת תרומת איברים ! להיפך זה מצווה גדולה

    מה כן הבעיה : בזמן שאדם מוגדר כמוות מוחי - לפי ההלכה הוא עדיין חי
    ולכן ''קצירת איבריו'' זה רצח לפי ההלכה
    ופה כל הבעיה : בהגדרה אם הוא חי או לא
    אבל ברור שאין בעיה ביהדות לתרום איברים

    • מה שתיארת זו זו הבעיה ההלכתית בתרומת איברים. כי אי אפשר לתרום אח''כ (ל''ת)

      חכם גדול, 27/01/11 10:55

    • איפה כתוב בהלכה שהאדם נחשב חי כאשר מוחו מת?

      אבנר, 27/01/11 11:38

      רוצה לדעת איפה בדיוק כתוב על זה

      • הנה, עובדה: אלון קפלן חי ומוחו מת. לא מספיק הוכחה לך? (ל''ת)

        סיגלית, 27/01/11 13:45

        • סיגלית - את גאון! (ל''ת)

          קרעת אותי מצחוק, 27/01/11 14:16

    • אתה רציני?

      לא חוגג בכל מקרה, 27/01/11 11:45

      אז באיזה מצב ההלכה כן מתירה לתרום?
      חלון ההזדמנויות לקבלת איברים לתרומה הוא מהרגע שיש מוות מוחי ועד שהלב חדל לפעום.

      זה כמו לומר שליהדות אין בעיה עם לסוע בשבת רק שזה יהיה אחרי צאת השבת.

      • חבל שמפיצים שנאה בחינם

        אולי יטרח מישהו ללמוד את העובדות?, 27/01/11 13:49

        אקדים ואומר: אני חרדי, חתום על אד״י (בכפוף לתנאי כנשי הדת, למי שמכיר), ומתעסק באחד מארגוני ההתנדבות האמונים על כבוד המת.
        ולגופו של ענין: אינני יודע מה היה בדיוק עם משפחת כהן - מהתקשורת לא הצלחתי להבין פרטים קריטיים כמו - באיזה שלב הייתה אמורה להתבצע הקצירה, איזה איברים וכו׳. לכן אתייחס רק לענין עצמו בלי קשר לאירוע הטעון הזה:
        א. תרומת איברים מותרת, ולדעת כמה מהפוסקים אפילו מתחייבת, על פי ההלכה (למעט יוצא מהכלל אחד עליו ארחיב מיד).
        ב. כמעט כל האיברים (כליות, רשתית, ובוודאי כבד ומח עצם) ניתנים לתרומה כמה שעות אחרי הפטירה.
        ג. הפטירה נקבעת על פי ההלכה מהפסקת פעימות הלב.
        ד. האיבר היחיד שחייב להיקצר כשהלב עדיין פועם הוא הלב עצמו. על כן, השתלת לב היא ההשתלה היחיד האסורה על פי ההלכה באופן כמעט גורף ע״י כמעט כל הפוסקים.
        אירוני לציין, שהפוסק הגדול היחיד שמתיר זאת הוא הרב עובדיה יוסף - אותו אחד שעל ראשו נשפכים על בסיס יומי קיתונות של בוז בשל היותו חשוך, פרימיטיבי ולא מתקדם. תחשבו על זה... 

    • אתה חושב שאנחנו מטומטמים? או אתה כזה? אם לא הבנת

      רב יואליש טייטלבויים, 27/01/11 13:28

      אי אפשר לקבל תרומת אברים ממישהוא שהלב שלו הפסיק לפעול לפני זמן. אפשר לקבל ממישהו שהפעילות המוחית שלו פסקה ואילו במטבוליזם שלו ניתן לתמוך זמנית. באותו פרק זמן ניתן ''לקצור'' את האברים. אי לכך כל רב (או זבלן מסוג אחר) שלא מסכים להגדרת מוות מוחי כמוות ''אמיתי'', בעצם מתנגד גם לתרומת אברים.

      • רב יואליש, צא ולמד

        אולי יטרח מישהו ללמוד את העובדות, 29/01/11 17:09

        לצערי, צברתי ניסיון בתחום ההשתלות, המוצלחות וכאלה שלא עלו יפה.
        אינני יודע מי אתה, אבל המידע הביולוגי שבתגובתך איננו נכון. אני חוזר - למעט לב, כל קצירה של אבר המיועד להשתלה ניתנת להתבצע גם זמן קצר לאחר שהלב פסק לפעום.
        ואתה מוזמן לאמת את המידע הזה עם כל רופא.
        ולכל אלו שטענו על החרדים שמוכנים לקבל השתלה ואינם נותנים - אספר לכם על ידידי, הרב יוסי רייצ׳יק ז״ל, עסקן חב״דניק ידוע, שסבל ממחלת ריאות סופנית.
        בשלב מסויים נמצא לו תורם - צעירה לא יהודייה מחבר העמים, שעברה תאונת דרכים ומתה מוות מוחי.
        לאחר מרתון טלפוני בין גדולי הפוסקים דחתה המשפחה את הצעת התרומה.
        הדחיה הועברה במוצאי שבת, 2:00 בלילה. בחמש בבוקר החזיר יוסי את נשמתו לבוראו.
        המשפחה לא התחרטה.
        תחשבו על זה.

  • 5.

    ואתה חשבת כל הזמן על הכתבה של אחרי אך שמך ישתרבב

    אני, 27/01/11 10:41

    מה אתה מבין ? , זה שאתה מאמין לא הופך את אמונתך לנכונה וגם ללא נכונה , לכבד את רצונו של האחר שמעת?
    לא כבדת ובזה חטאת ולפי אמונתך גם תשלם על כך בעולם הבא .
    אגב לקבל תרומות אין בעיה נכון? אבל לתת מה פתאום

  • 4.

    ככה זה כשנכנסים לענין הזה כל מיני חוזרים בתשובה

    רפול, 27/01/11 10:39

    ופוסקים הלכות כשאין להם מושג כיצד ההלכה נפסקת.מענין אם עדכנו את המשפחה של אבי כהן שיש מחלוקת בין גדולי הפוסקים בענין הזה?והדבר אינו מוחלט.

    • לרפול, אם המשפ' של אבי כהן היתה רוצה לדעת-היו יודעים שיש חילוקי דעות. (ל''ת)

      שומעים מה שנוח ומתאים לשמוע.., 27/01/11 10:56

  • 3.

    מאחל לך כי במצוקותך וצרותך יעזור לך רק אלוהים ולא בן

    1 במאי, 27/01/11 10:34

    אנוש , כי בך אין אנושיות ורחמים , על מצוקת האדם

  • 2.

    צריך להפסיק לתת תרומת איברים למי שלא מוכן לתרום (ל''ת)

    ירושלמי, 27/01/11 10:33

    • צריך להפסיק לתת לטוקבקיסטים בשכר לכתוב תגובות (ל''ת)

      א, 27/01/11 11:06

    • החרדים הם הראשונים שבאים לקבל תרומת

      אריק הויקינג, 27/01/11 12:48

      החרדים הם הראשונים שבאים לקבל תרומת איברים. הרי הם מתחתנים עם קרובי משפחה אז הגנטיקה שלהם דפוקה לגמרי

  • 1.

    רבנים רפורמים לא נחשבים. (ל''ת)

    גילוי נאות., 27/01/11 08:22

    • ברור, אבל צריך להבין מיהו רפורמי.

      רז, 27/01/11 10:39

      כל הרבנים החרדים, שהרמב''ם מגדיר אותם כמבזי הדת ''כל המשים על לבו שיעסוק בתורה ולא יעשה מלאכה
      ויתפרנס מן הצדקה, הרי זה חלל את השם וביזה את התורה וכבה מאור הדת, וגרם
      רעה לעצמו ונטל חייו מן העולם הבא. ''
      הם הם הרפורמים. כל רבני ישראל עבדו ועובדים לפרנסתם, מהילל דרך הרמב''מ ועד הגרמ''א אליהו זצוק''ל.

    • לא ידעתי שהרב מרדכי אליהו הוא רפורמי

      דתיה אמיתית, 27/01/11 11:24

      ודרך אגב זילזול בתלמידי חכמים זה דבר לא פחות חמור מחילול שבת אז תעשה חשבון נפש חצוף

      • את יכולה לחלל לי (יחד עם הרבנים בשמלות) (ל''ת)

        המחלל מהמלין, 27/01/11 12:11