ההפקעה של נתיב תנועה אחד מתוך שלושה נתיבים ביציאה מהנתיב המהיר, בנתיבי איילון סמוך למחלף קיבוץ גלויות.
המחיר לנסיעה בנתיב, ההופך את הכביש לכביש קפיטליסטי או ל-"כביש לעשירים בלבד", ומגביר את הבדלי המעמדות.
העובדה שבכניסה לנתיב המהיר אין תחנת רכבת, למרות שאיזור הכניסה והחניה נמצאים על פסי הרכבת, ולמרות קיומה של תחנת רכבת קטנה בכפר חב"ד, סמוך מאד למקום.
רכב עם 4 נוסעים ומעלה, הראשי לעבור בנתיב באופן חופשי, צריך לעבור דרך בתור לתחנת בדיקה ידנית הגוזלת זמן, ומעמידה בשאלה את החסכון בזמן. זאת, במקום להשתמש במערכות אוטומטיות הסופרות את מספר האנשים ברכב, כמקובל בעולם.
הנתיב נתפס כנתיב לחברי כנסת, שרים ואנשי ציבור המרבים לנסוע בין ירושלים לתל אביב וסבלו בעבר מפקקי התנועה באיזור, ואשר מחיר הנסיעה אינו רלוונטי עבורם.
ב-9.1.2011, יום החול הראשון לפעולת הכביש נרשמו פקקי תנועה חריגים בכביש 1 ובאיילון דרום לנהגים שלא השתמשו בנתיב בגלל הצרת הכביש מ-3 נתיבים ל-2 באיזור מחלף קיבוץ גלויות. זמן הנסיעה בקטע של הנתיב המהיר כמעט והוכפל