• 41.

    כתבה לעניין, תודה על היושר ועל הלהט :) (ל''ת)

    אמא, 07/01/11 06:08

  • 40.

    הייתה לי מורה למתמטיקה שהייתה אומרת צריך למצואָה (ל''ת)

    במקום למצוא, 03/01/11 13:49

  • 39.

    אם השפה העברית הייתה טיפה יותר הגיונית... (ל''ת)

    ., 29/12/10 01:41

  • 38.

    אהבתי מאוד!

    אורלי, 28/12/10 11:12

    מסכימה עם כל מילה

  • 37.

    המשך ניתוח נושא המאמר: מעניין

    חיים, 27/12/10 00:09

    1. במשך תקופה ארוכה אימצה עיריית ראשון את השיטה הדו-גילית. ילדים מכיתות ב-ג למדו יחד, וכן מכיתות ד-ה. אחד מילדי למד ב''שיטה'' הזו. השיטה, כצפוי, נכשלה כשלון צורב, וסופה שירדה לטמיון.
    2. מישהו המציא במכון וייצמן שיטה לימוד מתמטיקה עם כל מיני זנבגופים מוזרים, ןכפתורים צבעוניים. הסתכלתי בתמהון בחוברת של ילדי. מישהו מנסה ללמד אותם לספור בבסיס שהוא לא 10, אלא 3, 5,6 וכדומה ! נראה לי שהיה מקום לתלות אותו על עץ, בגין התעללות בילדים קטנים שלא עשו שום רע לאיש.
    3. מישהו המציא או ייבא את השיטה המוצגת במאמר: השפה כמכלול. נכון. בגלל שיטה זו - רוב אזרחי ישראל, כותבים בשגיאות כתיב.
    4. מישהו החליט שחטיבת הביניים היא המתכון לשיפור החינוך. הושקע הון עתק בהמרת כל מערכת החינוך בארץ לשיטה החדשה. בפועל: זו היתה נקודת מפנה לרעה.
    כפי הנראה לי - משרד החינוך התרוקן מכל הכשרונות לטובת ההייטק. הוא לא שילם מספיק.
    אבל הם לא קראו את המפה: במקום להחליף מורים, החליפו שיטות ללא אבחנה וללא ביקורת. לא הגיעה שום שיטה ראויה.
    אז עכשיו יש לנו גם מורים גרועים וגם שיטות גרועות.

    • אני מודה לך על כל המחמאות שהרעפת עלי

      מורה, 05/01/11 08:12

      ואני בטוחה שאתה בחור מבריק שאינו ניתן להחלפה במקום עבודתו.חבל רק שאת כל כשרונותיך הברוכים לא השקעת בהוראת ילדים.
      בתור בן אדם ?
      בשטח הזה יש לך עוד הרבה מה ללמוד.

  • 36.

    sorry, this is not correct by the Charedim (ל''ת)

    the truth, 26/12/10 16:10

  • 35.

    דרך אגב...

    גל, 23/12/10 21:23

    את צודקת בהחלט. דרך אגב - 'מנעו מהם את הנכס' / 'יש את האידיוטיזם' הם טעות - אין 'את ה...' במקרה זה. הדרך הנכונה היא:
    'מנעו מהם הנכס' / 'יש האידיוטיזם'

    • Ben Gurion? (ל''ת)

      Yishai, 30/12/10 01:43

  • 34.

    סחים, הם כותבים בשגיאות כתיב מגוחכות כדי להראות שהם יודעים (ל''ת)

    אויש, 22/12/10 23:19

    • סחים, הם כותבים על אחרים ''סחים'' (ל''ת)

      שיא הסחיות, 03/01/11 13:07

  • 33.

    צריך לשלוח את המורים והתלמידים לרוסיה

    מיכאל, 22/12/10 13:40

    עליתי מרוסיה שבה מלמדים לא רק כתיבה תקנית, אלא גם פיסוק, כולל כללים נוקשים למדיי. נהדמתי לראות ישראלים שלא יודעים לפסק ותוקעים פסיקים בלי הבחנה ובלי הצדקה. כמו כן, עצוב לראות סמנכ"ל שיווק באחת החברות הגדולות במשק ששולח אליי מייל אם המילים "אני יבחור" במקום "אבחור".

    • אחי...קצר אירוני

      נדב, 22/12/10 15:46

      תעשה הגהה למשפט האחרון שלך. אולי ''התפלק'' לך, אבל סה''כ אתה צודק.

  • 32.

    התקשורת בין אנשים הפכה היום ליותר אוריינית - מיילים, פייסבוק, טוקבקים.

    איתמר, 22/12/10 13:02

    אנשים מתקשרים בטלפון הרבה פחות מלפני 10 שנים ואנחנו נחשפים לטעויות הכתיב יותר מבעבר.

    • צודק (ל''ת)

      ש.מ., 22/12/10 22:52

    • צודק, לא חשבתי על זה:

      ש.מ., 22/12/10 22:54

      צריך להבדיל בין כתיבה המקבילה לדיבור לבין כתיבה של ממש.

      העניין הוא שצריך גם להבדיל בין סלנג (שלגיטימי בסוג הראשון), לבין עלגות או עברית נוראית, שאינם לגיטימיים אף פעם.

      ככה (כך?) נראה לי לפחות.

  • 31.

    כשמדברים על אנאלפביתיות

    יודע לשון, 22/12/10 12:46

    נהוג לא לכתוב משפטים שגויים תחבירית כגון "יש לי את כל הסימפטיה" (סימפתיה, אגב) או "כנראה שמישהו בשרשרת..." וכו'.
    טלי קורה מבין עינייך.

    • מילה בלועזית מותרת לגמישות בכתיבתה לכן סימפטיה ב ט' היא לגיטימית

      Gveret, 13/02/11 23:49

      כמוכן שטף דיבור הוא קומוניקטיבי. אתה לא חייב להיות טרחן ע''מ לדבר ולכתוב נכון

  • 30.

    מדינת כל ערסיה + קומץ טייקונים (ל''ת)

    צדק, צדק תרדוף, 22/12/10 12:43

  • 29.

    תגובה

    צנחן, 22/12/10 11:34

    מהו הפתרון יקירתי???ללכת בשביל הזהב.לשקוד גם על לימודי העברית והתנ''ך.ולהעיף כל מיני חכמולוגים מהשמאל המגיעים אחת לעשור עם תוכניות ''מאממות''משלהם לפתרון הבעיות בחינוך.צחקו על השר זבולון המר אך לפחות בתקופתו ידעו יותר עברית תנ''ך וגם חשבון.שלא נדע עוד צער.

  • 28.

    כמה נכון וכמה עצוב. לשמחתי העברית שלי ושל אחי לא עילגת, כי גדלנו

    בשנות ה- 70., 22/12/10 08:46

    התחנכנו בבתי הספר עם שיטת הלימוד הישנה והטובה, על ברכי ''דנה קמה, רמה נמה''...
    אחותי עם דיסלקציה קשה, ועם זאת עם פחות שגיאות כתיב מהרבה מאלו שלמדו עשר שנים אחריה במערכת חינוך שפושטת את הרגל.
    הכאב הוא שהיום, כשיטת לימוד השפה חזרה ללימוד שלא מבוסס על השפה כמכלול, אלא אכן לומדים אותיות, ניקוד ואת החיבור ביניהם, שיטה שעל פניו נראית נכונה. מגיעות מורות שכותבות בשגיאות קשות, מתנסחות בעברית קלוקלת, וכך יוצא שילד שלומד כבר בשיטה נכונה, מעתיק שגיאות מהלוח.
    ואגב, אני מדברת על מורות שלעיתים לא מעטות הן בוגרות אוניברסיטה, שרק ''עברו'' הסבה לחינוך.
    אני, אין מצב שאלך להוראה, אי אפשר להתקיים מזה.
    ולמזלי העוד יותר גדול, יש לי ילדים מחוננים, שקוראים המון, ויש להם גאונות לשונית כזו, שאין להם שום שגיאות והם אפילו יודעים לנקד נכון, תהרגו אותי איך.
    הם פותחים מילון על כל ספק הכי קטן, ולעיתים מגיעים לתובנות ומאירים את עיני בהגיות שונות מאלו שנדמה לנו שהן הנכונות.
    אבל כמה ילדים כאלו יש?
    וכמה מורים שכותבים בלי שגיאות על הלוח יש? וכמה מורים שמתבטאים בעברית רהוטה וברמה גבוהה יש?
    אז זהו, שכמעט ואין.

    • איכשהו נראה לי שרוב השגיאות באות מדיסלקציה

      עוד תוצר של שנות ה - 70 ., 26/12/10 16:29

      יש לי אח דיסלקט, ותאמינו לי שהוא לא טועה בכוונה.

      נראה לי שסתם מאשימים את מערכות החינוך כרגיל. מי שיש לו שגיאות צריך לקחת אחריות ולעבוד על עצמו לתיקונם.

  • 27.

    אנאלפביתים

    עינת, 22/12/10 08:31

    קראתי ואני חשה חרדה מעבר לעצב. המילים במאמר לא ישנו דבר...יש לעשות ולהתחיל עכשיו. כעס ימנע קשב... מוכנה לעשות ולא יודעת איך.

    • את יכולה להכנס למערכת החינוך ולהתחיל להשפיע (ל''ת)

      נ, 03/01/11 14:03

  • 26.

    כמו צאן לטבח

    אבא טרי, 22/12/10 08:14

    זו הפעם הראשונה שאני קורא ממכתמיה של מחברת הכתבה ולא רק שאני מסכים עם הרעיון אלא הנה גם הסבר יחסית פשוט להימצאות התופעה במחוזותינו-
    השלטון (הנהגה כמובן אין)במדינה כמו ישראל זקוק לדרך קלה ופשוטה בכדי לשמר את העם ברמת השכלה נמוכה דיה בכדי שהעם לא יתלונן ויקטר על מר גורלו מחד אך, גם לא יפריע לתושבי מגדל השן ב''מלאכתם'', מאידך.
    והנה, דרך חינוך מובנה לבורות נשמר השקט התעשייתי ועולם כמנהגו נוהג...
    אני את ילדיי כנראה אלמד בעצמי.

  • 25.

    מי עת בחלל שתגידי לי עיך לדבר , יא מתומתמת!!!!!!!!!!! (ל''ת)

    שאולי, 22/12/10 07:31

  • 24.

    כתבת את מחשבותיי. תודה! (ל''ת)

    se7en, 22/12/10 07:03

  • 23.

    תני לעצמך מכה בראש. זה בגלל השמאל שאת שייכת אליו

    י, 22/12/10 06:58

    בגלל מנהיגים שלכם שאומרים שלא צריך ללמוד הסטוריה כי יש אינטרנט. בגלל כל מיני שרות חינוך שלכם שהחליטו שהחתירה למצויינות פחות חשובה מהאינדיבידואליזם כי עוד מעט פורץ עלינו השלום

    • מה קשור שמאל ימין פה?

      סטודנט, 22/12/10 11:05

      המנהיגים של הימין יותר טובים? ביבי שמלמד שהדבר היחיד שחשוב בעולם זה כסף וקשרים? לימור לבנת שהיא הדבר הכי גרוע שקרה למשרד החינוך אי פעם?

      שים לב מתי התחילה ההתדרדרות הלימודית. ילידי תחילת שנות ה80 נכנסו למערכת החינוך ב86-90, לאחר שהמערכת עברה ''ימניזציה'' אחרי הבחירות של 82.

  • 22.

    כמה מחכ''י הכנסת מכירים את אצ''ג , ומי את הנשיא הראשון ?

    שמואל ב', 22/12/10 06:41

    אצ''ג מעיד על אביו שמימיו לא הלך לבית-הכנסת אך , הכיר את כל כתבי-הקדש . ''שלושה ספרים במאה , חוזרת '' ''לא , חוזר'' . זה העם , הוא עקשן וקשה . תופעה לא מובנת היא שכל אותם שומרי דת המכירים את כתבי הקדש ''על בוריים'' מתקשים לנסח מכתב על ''רבע עמוד'' . על המורים והמורות , מטען ''האי ידיעה'' המונחל לילדינו , מושתק כרגיל בתוספות, בכל פתיחת שנת הלימודים . אין טעם לתקן טעויות כתיב וכתב מן הסיבה שמיד מתריסים כנגדך : ''על תתרבן עלי'' !

  • 21.

    אנחנו היינו דור מזויין

    ישראלי יליד 80, 22/12/10 06:38

    זה לא נגמר בגיל ההתבגרות.
    עכשיו אנחנו דור מזויין שמגדל ילדים שהם דור הרבה הרבה יותר מאשר מזויין.
    כשהם יגיעו לגיל ההתבגרות הצרות האמיתיות יצוצו.
    כשאנחנו נהיה בני 70 לא נוכל להסתובב ברחוב בלי שומר ראש...

  • 20.

    תלמידים לא יודעים לקרוא

    מורה לתנ''ך, 22/12/10 06:22

    ברצף אפילו פסוק אחד מהתנ''ך, ואני לא מתכוון לפסוקים ''קשים''. כל מילה בפני עצמה נחשבת כפרוייקט שלם.... עצוב לראות שתלמידים מתמודדים עם כל מילה כאילו היתה מלחמה ממש.
    שעה עד שהם מוציאים מהפה שתיים-שלוש הברות המתלכדות לכדי מילה אחת ברורה.
    עילגים, לא מבינים את המשמעות, ולא יודעים לקרוא.
    עצוב.

  • 19.

    החינוך

    זו שעזבה למען הילדים, 22/12/10 06:13

    זאת חכמה קטנה להגיב בטוקבק צאו לרחובות ותפגינו

  • 18.

    המערכות מסואבות וזו התוצאה

    רזי הופמן, 22/12/10 06:06

    הפיתרון יקר אבל כדאי
    1. להכפיל את שכר המורים בישראל ואפילו לשלש
    2. להקטין את כתות הלימוד ל 20 תלמידים מקסימום בכתה
    3. לקבל רק מורים אקדמאיים אם תואר ראשון לפחות ולהתפטר מהבררה שנמצאת כבר במערכת, כולל כל הפקידונים אוכלי החינם
    4. להעלות את הרמה בסמינרים למורים.
    5. להעלות את הסטטוס של המורה בחברה ואת הכח בידיו מול הורים ותלמידים

    הכפלת השכר תמשוך למערכת אנשים ברמה גבוהה שיוכלו להתמודד עם העלאת הרמה בסמינרים.
    מורים אלו בסטטוס חברתי גבוה יוכלו ללמד בכתות של 20 תלמיד ויוכלו להתמודד עם בעיות משמעת בקלות גדולה יחסית להתמודדות היום.
    הרזיה בשומן האוכלי החינם ומורים חלשים תאפשר להחזיר חלק מההוצעות של התייעלות המערכת והפיכתה שוב לנורמאלית (כפי שהיתה לפני דור המדבר).

  • 17.

    עמן, עמן ועמן.... ;-)

    יניב, 22/12/10 05:52

    נועה, יצא לך הפעם טור מעולה!

  • 16.

    נשוא

    עת צודקט קול מילה לפנטיאון, 22/12/10 04:57

    עני ישטדל ללמוד לחטוב מחדש.

  • 15.

    אלוהים כמה שאת צודקת

    נורית, 22/12/10 04:28

    וכמה שהשיטה הזו, השפה כמכלול, מטומטמת.
    אני מכירה מעט מאוד אנשים מתחת לגיל 25 שיודעים לאיית כמו שצריך ואני לא מדברת על שגיאה פה ושם, זה קורה לרבים וטובים, אלא טעויות שיטתיות. כמובן שכחת את גולת הכותרת שהיא גוף ראשון עתיד - ''אני יעשה'', ''אני יגיד'', שאני מופתעת לראות שיש עדיין אנשים שלא טועים בזה.

  • 14.

    לדאבוני הרב את צודקת. כאמא לילדים בארץ המושחתת שלימדה את

    חכמה, 22/12/10 01:15

    המחנכים בארץ להיות עוד יותר מושחתים,(ארה"ב), לא הסכמתי שילדי יראו טמבלויזיה או ישחקו במחשב עד שיגמרו לקרוא את הספר התורן, (20 דקות ביום קריאה לפחות, זה מה שמומלץ). כיום לילדי אין שגיאות כתיב באנגלית או בעברית. אז נא לקרוא,לקרוא לקרוא. אין פתרון טוב מזה. בהצלחה!

  • 13.

    הכל אבוד

    פים, 22/12/10 01:10

    מדינה של עלובים.

  • 12.

    הבעיה מתחילה בבורות של המורים

    Yossi, 22/12/10 01:05

    בילדותי המורים לחמו נגד ביטוי ילדותי שכיח: "נורא יפה". אני עדיין זוכר את ה"היגיון" של המורה שאמרה: "או שזה נורא או שזה יפה. תחליט." מורים הפסיקו עם הטיפשות הזאת כשלבסוף מישהוא נתן ציטוט מאיוב לז,כב: "על-אלוה, נורא הוד."
    (בימים ההם המורים לא ניסו לשכתב את ספר הספרים.)

    • גם המורה שלי היה אומר את זה! שאפסיק לומר נורא טוב וכו (ל''ת)

      מעניין לדעת שהוא טעה, 03/01/11 14:07

  • 11.

    תודה

    Surfers Logic, 22/12/10 01:03

    תודה עבור המראה שהצבת
    בפני ההורים שעילגות מנחילים

    בפני עושי ילדים שבבורות בניהם לא מתביישים

    בפני מולידים שכל תורתם חוצפה וכל אומנותם
    אלימות ומרוב דאגה לילדים שואלים את המורים
    למה מי אתה בכלל שתקבע לגאון שלי את הציונים?
    בפני מורים שמצפונם נרדם ותקועים בהוראה
    לפרנסתם למרות שמלאכת קודש זו נוגדת את אופיים.

    בפני אירגונים שכל יהבם לסחוט כמה שיותר
    בתמורה "לכמה שפחות" ולהתנגד נחרצות
    לגמול הולם שימדד ביחס ישר לאיכות התוצאות.

    קריאת הכתבה הייתה בסבאבה שחבל על הזמן
    ותודה לך מראש אם תכתבי עוד שתיים שלוש
    מאמרים בז'ביל האח הקטן של בובליל וגם
    שלא יהיה לך נון עם היפה של החנון.

    בכיף נלמד ממך גם חשבון שיעזור לעם בציון
    להבין פעם לתמיד איך מוצאים דיל נכון
    וכמה עולה באמצע החורף במבצע סוף עונה
    החרטא בלי מ.ע.מ בכאילו אמה מה עם קבלה
    ואינשאללה מהפידבק שתבוא לך השראה
    למה אין אין אין עליך ...את תותחה !

  • 10.

    It gets worse

    Lila, 22/12/10 00:59

    Here in the states (and perhaps in Israel too) parents are letting their kids watch TV shows that "teach" them how to read. Kids are exposed to whole words too soon and do not learn how to read in the correct order (first letters and then words) - this is a bigger mistake than the Bli Sodot method. And all this because parents want their "little genious" to "know how to read" at the age of two.
    http://www.youtube.com/watch?v=ThQH2mJO10k&feature=related

  • 9.

    צודקת לחלוטין.

    שם, 22/12/10 00:58

    החלק שהכי הזדהיתי איתו היה "שדיים מקפצים".

  • 8.

    קול קח נחון! חייבים לשנוט את המצב. מאר מאר

    מכלוליסט, 22/12/10 00:50

    ממש עצוב. מקווה שיהיה אפי אנד שמח

  • 7.

    חינוך בשקל כבר אמרנו מה חדש?

    חמוצים, 22/12/10 00:42

    ברגע שרוב האוכלוסיה נידונת להיות אנאלפבית רואים את התוצאות מהר מאוד
    המטרה של ממסד מערכות ישראל הוא סיפור ארוך
    נתחיל בזה שהחינוך לא לקוי פשוט עושים אותו כך בכוונה למען ילדנו יצאו עובדים פשוטים ששכרם לא עולה על 4000 שקל בחודש
    עבודה של 10-11 שעות ביום כבר נשרף לך כל היום
    מחירים בשוק המזון רק עולים ואת ה4000 שקל אתה כבר לא מרגיש וזה עדיין בלי תשלום השכירות או המשכנתא
    אתה מסיים את החודש עם מספיק כסף בשביל לעמוד בצומת שיזרקו לך עוד שקל לקנות מסטיק בזוקה שהיום כבר עולה 2 שקל
    דבר שהיה שווה 20 אגורות בשנת 90
    בקיצור אתה מגיע אחרי יום עבודה ארוך שלא הספקת לראות את הילדים שלך ואתה יושב מול הטלוויזיה ושומע את השטויות של האח הגדול
    והיפה והחנון וכל התכנים תת רמה האלה
    ואתה תוך כדי אומר לעצמך כמה כמוני כאלה יש מלא אז אני במצב טוב
    אבל חמוד אתה לא במצב טוב אתה נקרא עבד למערכת ולעולם לא תוכל לצאת מהדרך הזאת
    כי החינוך הכין אותך לדרך הזאת
    אחר כך מוציאים לך את העבודה לחו"ל ופה בארץ אין לך יותר מה לעשות אז אתה מחליט לנדוד
    בזמן שאתה נודד מכניסים לך לארץ זרים וקוראים להם "מסתננים" ככה נעלמת מדינה

  • 6.

    צודקת.לא נגעת בסוגיות כתיב כמו

    יוני, 22/12/10 00:39

    אם\\עם. הלכת\\הלכתה . חבל שזה ככה.

  • 5.

    מממ:

    ש.מ., 22/12/10 00:33

    אחלה פוסט - כלומר יופי של טור (חזרתי מבלוג), עבל לדעתי עיקר הבעיה בניקוד:

    בגלל שכותבים בלי ניגוד אין לרוב קוראי השפה דרך לדעת איך מבטאים מילים מסויימות או אין מבטאים אותן כאשר הן במקום מסויים במשפט. הם נאלצים לסמוך על דוברי השפה הרהוטים, כלומר על האליטה התרבותית הפופולארית.

    ומיהי אליטה תרבותית פופולארית זו? אלה מגישי החדשות, הפוליטיקאים הבכירים, קריינים ברדיו ומגישים בטלוויזיה, וכ'.

    אבל גם גם הם לא מדברים בעברית נכונה, אז לאנשים כמוני אין לדעת איך נכון לדבר. בגלל שכל מילה אפשר לקרוא בכמה צורות, ובגלל שגם האליטיה התרבותית כבר לא דוברת עברית נכונה אין ממי ללמוד.

    מעניין אותי מה המצב בארצות הברית. אני לא יודע. אבל לפחות באנגלית אין בעיה של ניקוד: כל מילה קוראים בצורה אחת בלבד, גם אם אין קשר מיידי בין האותיות המרכיבות אותה לבין האופן בו היא מבוטאת בדיבור.

    • כשכשאנאלפביתים ידעו שני אלפביתים נכתוב עברית באנגלית Zeh Raayon (ל''ת)

      Surfers Logic, 22/12/10 02:11

    • גם דוברי האנגלית במצב גרוע

      ., 29/12/10 01:45

      לפני כמה זמן אמרתי למישהו שתיקן שגיאת כתיב ל definately, ואמרתי לו שהאיות הנכון הוא definitely.
      הוא לא ידע - בגלל שהמון דוברי אנגלית טועים בזה.
      גם ב alot ו a lot
      than ו then
      your ו you're

  • 4.

    לרוב, אני לא סובל את הגישה שלך, שהיא בכיינית. (ל''ת)

    אבל הפעם אני מסכים לכל מילה. די לבורות!, 22/12/10 00:29

  • 3.

    מילים כדורבנות

    יהואש, 22/12/10 00:27

    טור מצוין.

  • 2.

    צודקת (ל''ת)

    מה את מציעה?, 22/12/10 00:09

  • 1.

    את כל כך צודקת וזה כל כך עצוב

    שנת השפה העברית, 22/12/10 00:00

    אני מאלה ש''מתקנים'' כשמדובר במספרים...(חמישה שקלים ולא חמש שקל...וכולי) ותמיד אני חוטפת מבטי אימה ובוז על כך שאני מעזה לתקן. אז הפסקתי. וזה נורא צורם באוזן. לצערי, אני במיעוט.

    • גם אני מתקנת ולמי שמפריע - שמה עליו אות שביעית.

      אמא'לה, 22/12/10 06:40

      הילדה שלי התחילה עתה כתה א' ולפחות אצלנו ניתן לומר שיש בהחלט שיפור ברמה (גם אחותי הקטנה מהדור שלך - אני קצת יותר גדולה עם שיטת לימוד קצת אחרת, כך שיש לי למה להשוות)
      מה שכן, למה את בדיוק מצפה כשהאח הגדול ודומיו הפכו לסמלי תרבות? (סליחה, אייקונים)

    • חזקי ואמצי והמשיכי לתקן! (ל''ת)

      נטע, 02/01/11 18:53

    • אם אתקן את כל מי שמדבר לא נכון בסביבתי, במדינתנו האלימה (ל''ת)

      קרוב לוודאי שאדקר במהרה, 03/01/11 14:15