• 52.

    אצלנו בפרדיס

    מחמוד, 20/12/10 15:58

    אצלנו יש מקום במדרסה אז תעבירו אותם אלנו זה יותר קרוב

  • 51.

    קריאת התגובות ממחישה את עוצמת וגודל הקרע.

    אזרח עצוב ומודאג, 20/12/10 15:23

    אנו חיים בתקופה בה המגמה היא הפוכה מאיזורי רישום. הורים לוקחים יותר ויותר אחריות על חינוך ילדיהם ומתעקשים על בחירת המוסד החינוכי המתאים. מוסדות החינוך צריכים להשתדרג, ולהביא אליהם אוכלוסיית תלמידים דרך שידרוג זה. צריך לבטל את המיפוי, ולשפר את ביה''ס הצפוני, כך שיהיה מספיק אטרקטיבי. זו הדרך היחידה. לגבי המשפחות השובתות, חבל שילדים סובלים בגלל מאבקים של מבוגרים. צריך למצוא דרך לסיים את הפרשה.

  • 50.

    איפה שר החינוך???? (ל''ת)

    א, 20/12/10 13:24

    • מוסתר מאחורי ראש המינהל לחינוך התיישבותי (ל''ת)

      מי למעשה מנהל את משרד החינוך?, 20/12/10 23:13

  • 49.

    בולשביזם

    גבעתי, 19/12/10 15:32

    אני קורא את המילה בולשביזם הרבה פעמים מה הקשר יש שמועות שהילדים יעברו ללמוד בזיכרון האם זה נכון

    • הילדים לא יעברו ללמוד בזכרון

      גבעתיים, 19/12/10 19:42

      בזכרון לא מקבלים אותם!
      ילדינו אינם ילדים חורגים!!!
      אנחנו תושבים שווי זכויות בשטחי הרשות של המועצה אזורית חוף הכרמל, משלמים מיסים למועצה וזכאים לקבל בתמורה את השרותים שהמועצה אמורה לספק לתושביה, וביניהם - חינוך ראוי ומוגן לילדים שלנו!

  • 48.

    התישבות אובדת

    ציון, 19/12/10 11:24

    לגבי הטענה בענין מחיר האדמה כול הזמן מאשמים אוחנו בעינין מחיר האדמות אל תשכחו שאתם רציתם לגור ביננו היתם מוכנים לשלם אז מה אתם מיבבים אל תשכחו שרוב הסכום זה מיסים לענין ראש מועצה מגדל בננות לא סמתם לב שאתם חיים בחוף הכרמל

    • ממש מעורר רחמים

      מה אתה רוצה?, 19/12/10 12:50

      לקחתם את הכסף ועכשיו אתם רוצים שנעוף?
      שידרגנו לכם את החוף. בעתיד נשדרג גם את הקוף. זמנם של העסקנים עבר. תתרגלו.

  • 47.

    שילוב

    חקלאי תוהה, 19/12/10 07:59

    האם באמת מדובר פה בילדים או באגו של ההורים למה לא שומעים ממושבים אחרים למה הענין לא מגיע לתקשורת האלקטרונית מאבק צודק אמורים לנהל בצורה חכמה

    • מושבים אחרים

      המסביר לצרחן, 19/12/10 12:49

      כל המושבים צפונית לדור מופו לכפר גלים. במחטף של הרגע האחרון סופחו ילדי הבונים ועין כרמל לאיזור המיפוי הדרומי. כל המושבים שנשארו שובתים.
      להורים אין אגו. ההורים רוצים סביבת לימודים שלווה לילדים שלהם, זו הדאגה העיקרית. היחידה בעצם. עם מי לא דיברו. למי לא פנו. האגו היחיד בסביבה הוא האגו של כרמל סלע. ראינו אותו מול מרים פיירברג ועוד. האגו של כרמל סלע לא רואה את הילדים בכלל. בושה שזהו האדם שעומד בראשנו שמעדיף נדל''ן על פני מסגרת לימודית בטוחה לילדים.

    • מדובר על ילדים מ-5 מושבים!!!!

      לחקלאי המטעה שתוהה, 19/12/10 13:31

      עין אילה, עופר, כרם מהר''ל, צרופה וגבע כרמל. אני לא מכיר הרבה הורים שלא רואים את טובת הילדים שלהם לנגד עיניהם - אז תרפה מהקשקוש שההורים מנהלים מלחמת אגו על גב הילדים!!!! להורים האלה אין בעיית אגו, והם הסכימו לקבל כל הצעה אלטרניטיבית , גרועה ככל שתהא, כשרק ילדיהם, טובתם ומוגנותם לנגד עיניהם. בעיית האגו היא של ראש הרשות שלך והאגו כל כך גדול ונפוח, עד ששדה ראייתו נפגם והוא פשוט לא רואה את טובת הקהילה, את טובת התושבים וביתר שאת את טובת הילדים המסכנים שפורעים את מחיר טעויותיו שלו!

  • 46.

    הורים חסרי אחריות

    יניב, 19/12/10 00:04

    מטיפים נגד אלימות
    אבל עוברים על חוקי המדינה וחוק חינוך החובה.

    ממש דוגמא לילדים, תתבישו לכם!!!
    תושב מודאג

    • מי שהחליט על המיפוי - חסר אחריות

      תושב מודאג אחר, 19/12/10 02:22

      אוי לנו מאלו שמחליטים עבורנו ועבור ילדינו. מי שהחליט על המיפוי והודה שטעה ביישומו הןא זה שצריך לתת את הדין... אם כבר החלטת, תעשה מה שהחלטת. אם טעית, זה הזמן לחשוב מחדש על המהלך כולו.
      ןאולי ל''החזיר את המפתחות'' לבוחר.
      כנראה שגם הוא טעה כשבחר במי שבחר.

    • להפסיק אלימות

      חקלאי תוהה, 19/12/10 08:11

      צריך ללחוץ החוצה מביהס את הנוער האלים ולהעבירו למסגרות אחרות זה אבסורד שבגלל מספר ילדים בעלי נורמות היתנהגות עברינית אנו צרכים לעצור את החיים ולגרום לסיכסוך פנימי בתוך המושב צברים שנאמרים נגד הצד השני ולא משנה מי הוא אל תישכחו שאנחנו אמורים לההמשיך לגור ביחד ולנהל חיי קהילה

  • 45.

    אבסורד בכותרת

    תלמיד חזק?, 18/12/10 13:36

    ואני לתומי חשבתי שהתלמידים החזקים הם אלו שמכים את החלשים ולא להיפך.
    אם אלו שנטשו את כפר גלים הם החזקים, אז איך החלשים היכו אותם וממה ה''חזקים'' שנטשו מפחדים?

    תראו מה תיוג מטעה עושה לכתבה.

    יש פה בעיה כללית, של בית ספר שאינו מתאים לתלמידים, של קהילה שאינה רוצה את בית הספר, של קהילה שרוצה משהו אחר, להיות ביחד ושלא יפצלו אותה.

    ושהפוליטיקאים והאינטרסנטים לא יטעו אתכם.

  • 44.

    אליטיזם

    ציון, 18/12/10 10:09

    אנחנו חיים במושב יותר מ-50 שנה, עד שהגעתם הכל היה טוב, האלימות הגיעה כשבאתם, אנא תעזבו, אין מקום לאנשים כמוכם בחוף הכרמל.תחזרו חזרה למקומכם

    • ציון אולי תספר לנו כמה כסף פרטי עשית ממכירת אדמות מדינה

      מתעניינת, 18/12/10 22:41

      תוך שינוי ייעוד מחקלאות למגורים?
      קשה לך כנראה לקבל את הדרישה שלנו לניהול תקין ומודרני של המועצה. הבולשביזם, מה לעשות, אוהב שושו וחושך.

      • תשובה למתענינת

        ציון, 19/12/10 07:44

        אתם רציתם לגור ביננו למרות המחיר אני יודע שרובכם היה רוצה לגור בכרם מהרל או בעין אילה אבל לא היתקבלתם אז אל תירקו בבאר שאתם שותים ממנה אם זה חשוב לכם אז תפגינו מול המועצה ותנהלו מאבק אפקטיבי לא כמו נמושות תחת שם אחר בטוקבקים זה לא מדגדג לאף אחד ןסתם שאלה לכול החכמולוגים למה לא לומדים בעומר ביום שישי

  • 43.

    שר החינוך לא רואה ולא יראה את הילדים שלכם

    משת''פית ממשרד החינוך, 17/12/10 14:14

    מהיכרות אישית עם השר - הוא אוהב חיוכים והרבה פלאשים של מצלמות - אבל למה לו להתעמק בבעיה שהיא לא ממש שלו?
    אתם יושבים בשקט, לא מרימים קול המולה רבה, לא מפריעים את מנוחת הצהריים של מכובדי המדינה - אז אין סיבה שהוא יטפל בכם או בילדים שלכם! כל עוד שרוולי חולצתו לא מתלכלכים מהרפש שהטביעו אותכם ואת ילדיכם בו - למר גדעון סער זה ממש לא אכפת!

    • שילוב

      ציון, 18/12/10 10:17

      אולי שהילדים שלכם יגגדלו ויגעו לצבא נפתח להם יחידה רק לתושבי גבע

  • 42.

    זו דוגמית קטנה לבעיות שתופענה עוד כעשור עם המסתננים והעובדים הלא חוקיי

    אזרח אחראי, 17/12/10 06:56

    הורים אינם מוכנים לשלוח את ילדיהם ללמוד עם ילדים ישראלים מאוכלוסיות מצוקה.
    מגוחך לחשוב ששהשמאל הרדיקלי בגיבוי תיקשורתי מעוניין אפוא לייבא לישראל כמליון סודנים שילדיהם ילמדו בבתי הספר הישראלים.

    • לא מדובר פה בתופעה חברתית ו/או בסוגייה באזרחות

      אמא אחראית, 17/12/10 10:08

      מדובר במצוקה של ילדים וממש לא ברור לי מהיכן שאבת את האינפורמציה על ''הורים שאינם מוכנים לשלוח את ילדיהם ללמוד עם ילדים מאוכלוסיית מצוקה'' - זה פשוט לנכון!!!! אנחנו שלחנו את ילדינו בלב חפץ ובכוונה אמיתית, אלא שמערכת החינוך הכושלת של חוף הכרמל לא עשתה דבר למען הצלחתו של המהלך האינטגרטיבי הזה. ההורים את חלקם מילאו! ילדינו היושם בתחילת שנת הלימודים וחוו חוויות קשות במהלך החודש הראשון, בו התרענו ובקשנו את עזרת המערכת להגן על ילדינו. משזו כשלה ולא עשתה דבר - נאלצנו אנו להבטיח את שלום ילדינו ולהוציאם מביה''ס שהיווה עבורם סביבה בלתי מוגנת לשון המעטה!
      איפה זה מתקשר לשאלת הילדים הסודנים???

    • אחראי למה?

      לאזרח האחראי, 17/12/10 10:10

      מה הקשר למסתנני עבודה לא חוקיים? לשמאל הרדיקלי? אין שום קשר.
      הורים מחוף הכרמל - מכל העשירונים, אגב, ממגוון מקצועות - אינם מוכנים שילדיהם יהיו חשופים לאלימות בוטה, יומיומית, במוסד החינוכי שבו הם מבקרים כתוצאה מהפנייה שרירותית של הילדים ללמוד במוסד שאינו כשיר לקלוט אותם, טענה שאוששה על ידי מומחים לעניין שנשכרו על ידי ראש המועצה עצמו. הילדים שלנו לא ישמשו מס השפתיים של ראש המועצה כדי שיוכל לומר שכפר גלים מטופל. אנחנו לא הדרך לפתור הזנחה של שנים ארוכות.

  • 41.

    ל-40 - אתה לא מחנך אלא דמגוג!!!

    אמא, 16/12/10 23:19

    מי שמך לשפוט אותנו? האם היית עד לשבר הגדול שפורר את ילדינו כתוצאה מרצף האירועים אליו נחשפו?! האם אתה מחית את דמעותיהם?
    המקום הטבעי לילדינו הוא עם חבריהם, בבי''ס מוגן ובטוח - בו יוכלו ללמוד, להתפתח ובעיקר להיות מאושרים.
    ילדינו הופלו לרעה, בודדו מיתר חבריהם והיו אומללים במקום המאיים והמנוכר אליו נשלחו.
    ילדינו חווים חוויה קשה אך מעצימה, בה הם למדים כי הוריהם חרדים לשלומם ולבטחונם. הוריהם לא ירכינו ראש אל מול העוול הנורא שנגרם להם. הוריהם יעמדו איתנים ויגנו עליהם בכל מחיר - ומי שמאמין - לא מפחד!
    כמובן שלא היינו מזמינים לעצמנו את החוויה הקשה הזו ובוודאי שלא היינו מזמינים לילדינו התחלה כה איומה של בי''ס חדש - אבל, בהיותנו קורבנות של מערכת החינוך המסואבת של כרמל סלע - לא נותר לנו אלא לזעוק זעקתנו - ולא! אין בכוונתנו לאפשר עוד לשערה משערות ראשם של ילדינו ליפול ארצה, כדי שאתה, ''מחנך'' יקר, תאשר את צדקת מאבקנו!

  • 40.

    היכן הילדים?

    מחנך, 16/12/10 21:50

    אתם הורים אחראים, מגנים על הילדים על גבם שלהם ומה התוצאה? הילדים מורחקים מהסביבה הטבעית שלהם, אינכם מנסים לגרום לשינוי הרצוי על ידכם, אתם ממשיכים להוציא את כל האנרגיות בלהאשים אחרים במקום לקחת את העניינים בידים ולשלוח את הילדים לבית הספר ולגרום לכך שדברים ישתנו. מה בעצם אתם רוצים? איך אתם דואגים לילדיכם? וההתבצרות שלכם מאחורי כעסים ואכזבות - האם זה החינוך אותו אתם רוצים להקנות לילדיכם? החזירו אותם למקומם הטבעי ותפסיקו להגזים ולהקצין דברים - מי שיוצא נפסד והתנהגותכם ועקשנותכם אם הילדים שלכם.....

    • על 4 וועדות המומחים ששכר ראש המועצה שמעת?

      תוהה, 16/12/10 22:30

      על 4 וועדות מומחים ששכר
      ופיטר
      משום שכולם כאחד אמרו לו שהמיפוי שלו כושל

      4
      ועדות
      על חשבון משלם המיסים

      וכרמל סלע אוטם את אזניו וממשיך בשלו. אז אתה מגיע ואומר שאנחנו פועלים על הגב של הילדים? כשראש המועצה החצוף שוגה, מודה ששגה, ומתנער מההשלכות של טעויותיו החמורות?

      אתה סתם מבלבל את המוח. אינך מסוגל להתייחס עניינית לטענות ורק זורק האשמות לחלל האוויר כדי לטשטש את האמת הברורה.

      וכרמל סלע מתחבא כרגיל. רקפת ביישנית מתחת לסלע.

    • פחד

      מוקי, 16/12/10 22:44

      נכון, ההורים אשמים. הם אשמים שבכפר גלים נערים בוגרים מתלווים לבנות שלא ברצונן לשרותים. הם אחראים לכך שנערים כופים ילדים להביא להם חפיסת סיגריות מידי יום אחרת יבולע להם וכמובן הס מלספר. הם אשמים במכות באמצעות מקלות שמקבלים היילדים. הם כנראה אשמים בכל במיוחד בילדיהם החיים ובריאים.
      ובכן מחנך דגול, שלח את ילדיך שלך למאורת הצפעונים הזאת ותרגיש לא אשם.

  • 39.

    היכן הילדים?

    מחנך, 16/12/10 21:34

    אתם הורים אחראים, מגנים על הילדים על גבם שלהם ומה התוצאה? הילדים מורחקים מהסביבה הטבעית שלהם, אינכם מנסים לגרום לשינוי הרצוי על ידכם, אתם ממשיכים להוציא את כל האנרגיות בלהאשים אחרים במקום לקחת את העניינים בידים ולשלוח את הילדים לבית הספר ולגרום לכך שדברים ישתנו. מה בעצם אתם רוצים? איך אתם דואגים לילדיכם? וההתבצרות שלכם מאחורי כעסים ואכזבות - האם זה החינוך אותו אתם רוצים להקנות לילדיכם? החזירו אותם למקומם הטבעי ותפסיקו להגזים ולהקצין דברים - מי שיוצא נפסד והתנהגותכם ועקשנותכם אם הילדים שלכם.....

    • אולי הסביבה הטבעית שלך היא סביבה אלימה. לא שלי

      מירי, אמא, 16/12/10 21:54

      הסביבה הטבעית שלי היא בית הספר המשותף בחוף הכרמל בו לומדים עכשיו שלושת ילדיי הגדולים, ורק אחיהם הצעיר, כמו משה מול הר נבו, ניצב מנגד וכניסתו נמנעת.

      די עם הדמגוגיה הזולה, 'מחנך'. אני רוצה לילד שלי בדיוק את מה שקיבלו הילדים מעין כרמל והבונים ועוד כמה ספיחים שמופו לכפר גלים ובדרך ניסית כלשהי הגיעו למשותף בחוף הכרמל.
      אתה מבין? אני מחנכת את הילד שלי לזעוק כשגורמים לו עוול, ולא להוריד ראש כשהוא קרבן לאפלייה ברורה ולשרירות לב.

    • ההורים צודקים

      מחנך (אחר), 17/12/10 08:11

      אני מחנך בעצמי, מורה עם ותק של עשרים ותשע שנים, אין לי שום קשר להורים האלה או למועצה הזאת, ומקריאת הדברים ותגובותיהם של ההורים הגעתי למסקנה שהם צודקים.
      מתברר ששלחו קבוצה קטנה של תלמידים טובים למסגרת שמיועדת לקליטת תלמידים בעייתיים, בציפיה שהתלמידים הטובים יעלו את הרמה.
      מנסיון של עשרים ותשע שנים אני חותם לך, דבר כזה לא עובד. ז ה ל א ע ו ב ד.
      התלמידים האיכותיים הם בעצמם בתהליך של צמיחה ולמידה. אי אפשר להטיל עליהם משימה כזאת, במיוחד כשהם במיעוט. הרוב קובע, והרוב כאן נשמע בעייתי, אלים, ומתקשה בלימודים.
      מה שנעשה כאן הוא עוול. ואני שולח קריאת עידוד להורים -- אתם עושים את הדבר הנכון. תמשיכו לדרוש חינוך טוב לילדים שלכם, מגיע להם לקבל את זה.

      • תודה רבה. מעודד לשמוע. אני מקווה שגם המימסד מקשיב. (ל''ת)

        אמא, 17/12/10 10:11

      • כל הכבוד לך על אופקי ההבנה

        הורים מחנכים, 17/12/10 13:03

        חשוב שישמעו אותה קובעי מדיניות!!!

      • תודה רבה ! חבל שבמשרד החינוך למעלה אין מישהו שיקשיב (ל''ת)

        אמא מאוכזבת, 18/12/10 09:18

  • 38.

    הכל מתחיל מבית. (ל''ת)

    הכל מתחיל מבית, 16/12/10 19:04

  • 37.

    הפך למאבק אישי על גב ילדיכם.

    תושבת חוף כרמל, 16/12/10 19:02

    ילדי לומדים בכפר גלים לשביעות רצונם ורצוננו.

    תרדו מהעץ וכל האנרגיה תשקיעו בבית ספר של ילדיכם.

    • תביני אין כמו בתי הספר הקיבוצים...אם לומדים שנה אחת לפחות בבתי הספר

      אחת שמבינה, 16/12/10 19:24

      הללו אין להם כבר תחליף, משום שהכיתות הן כיתות קטנות, יש יחס מהמורים, רמת האלימות היא אפסית...אין מה לעשות אותם הורים צודקים...חבל שהילדים צריכים לחטוף בגלל רשות מקומית סוג' ז'

      • מנהל הרשות הוא סוג ז',

        סלע לך הביתה, 17/12/10 11:03

        הרשות דוקא היתה בסדר לפני שהוא הגיע...

  • 36.

    כתושב מעגן מיכאל אני מתבייש בנציג שלנו במועצה אדון מודי ברכה

    תושב מעגן מיכאל, 16/12/10 16:57

    כתושב ותיק במעגן מיכאל אני פשוט מתבייש בבחירה שעשינו במודי ברכה כנציג הקיבוץ במליאת חוף הכרמל ועוד יותר על מינויו האומלל לסגנות ראשות המועצה ועוד במקום נציגנו הקודם הנבון, השפוי וההוגן ירון רם. כנראה שעסקינן במקרה קלאסי של עבד כי ימלוך. האיש שכח מזמן את שורשיו, אנשי קהילתו, המטרות וקווי המדיניות אשר בשמם קיבל מנדט מטעם קהיליית הקיבוץ לייצגו במועצה.בכל יום שעובר הוא גורם נזק גדל והולך לשמו הטוב של הקיבוץ. מעל בימה זו אני קורא לך מודי להתעשת. פקח עיניך והטה אוזניך וחדל ללכת כמו סומא אחר האיש האטום הבריוני והבזיוני הזה אדון סלע. ויפה שעה אחת קודם.

    • סלע נפנף את ירון רם כי ירון לא הסכים עם ההתנהלות שלו

      אזרח מחוף כרמל, 18/12/10 20:44

      ירון רם בניגוד למלקקים המנהלים את המועצה יחד עם מר בננה ראה את טובת המועצה והתושבים, חשב בהגיון ועמד על שלו - לכרמל זה לא התאים והוא נפטר ממנו כמו מרבים טובים אחרים!

  • 35.

    גדעון סער התשמע קולי או שמא אתה עסוק מידי בקידומך האישי (ל''ת)

    נבון, 16/12/10 16:42

  • 34.

    גדעון סער תתעורר ותיקח מנהיגות ותעמיד את האיש האטום והכוחני הזה במקומו

    אזרח מזועזע, 16/12/10 16:34

    היום ברור לכולם שההורים ןילדיהם חווים התעללות מצד ראש מועצה שיכור כוח אשר לא סופר אותם ממטר. מה נאמר ומה נלין, בפעם הראשונה בחיי אני נתקל בתגובה רשמית של מועצה מקומית שבפה מלא מגרשת את טובי בניה ללמוד ולרעות בשדות זרים. כנראה שאכן כל הסיפורים הבלתי נתפסים על אדון כרמל סלע הם אכן נכונים כך שגם התנהלותו הגסה והבהמתית מול מרים פיירברג,שכל חטאה היה בהיענותה מהירה לבקשתו האישית של ראש הממשלה לעזוב מייד את לשכתה ולהירתם למלאכת השיקום, אינה מפתיעה עוד. הדבר היחיד שנותר תמוה בסיפור ההזוי הפרוש לפנינו הנו הכיצד נפקד מקומו של שר החינוך הכריזמטי והשאפתן שלנו? מדוע לא נשמע קולו? מדוע הוא לא פועל מיידית לסייע לאותם ילדים אומללים ובני משפחותיהם גם כשברור לכל שהצד השני למשוואה, ראש המועצה, אינו בר תיקון?

  • 33.

    בין שלטון מרכזי לשלטון מקומי - האוטוריטה החינוכית היא חסרת השכלה

    אתם קולטים מה עלה כאן?, 16/12/10 15:58

    למשרד החינוך אין סמכות להורות לראש מועצה כיצד לנהוג בכל הקשור לניהול מוסדות החינוך בתחומו! ראש המועצה יכול להזיז ילדים ממקום למקום כאוות נפשו, בלי לדפוק חשבון לאף אחד! הוא יכול אפילו למנות את הדוברת האישית שלו לתפקיד מנהלת בית הספר היסודי! שוו בנפשכם!!!!

  • 32.

    למה לא רואים אותנו? אף אחד לא סופר אותנו

    אמא מודאגת, 16/12/10 15:29

    האם קיים בעולם כולו הורה שמוכן לשלוח את ילדו ללמוד בבית ספר בידיעה שזה מוסד שמנקז אליו תלמידים בעייתיים מכל איזור הצפון? בית ספר שאין לו בכלל תנאי סף לקבלה?

    כרמל סלע הוא ראש מועצה מגלומן, שהתבלבל וחושב שיש לו מנדט מוחלט לעשות ככל העולה על רוחו. ראינו את גסות רוחו מול מרים פיירברג וראש הממשלה. אין במדינה אף אחד שיכול לעצור את האיש חסר המעצורים הזה?

    כרמל סלע הצליח להשניא את עצמו על מאות ואולי כבר אלפי אנשים ברחבי המועצה, ששומעים על מעלליו ונחרדים. עכשיו כל המדינה יודעת - כרמל סלע - אדם עילג, מנוול, ובעיקר טיפש. כל כך טיפש.

  • 31.

    רפובליקת בננות=חוף כרמל

    תושבת חוף כרמל, 16/12/10 15:24

    זה המצב בחוף כרמל, קבוצת מגדלי בננות מנהלים לנו את החינוך, התקציב והחיים, כרמל לך הביתה וטאטא בדרך את החברים ששיבצת בקרב המועצה שלנו!

    • כל מלא בסלע!!! (ל''ת)

      ממשהי מבינה....., 16/12/10 18:00

    • אמן. (ל''ת)

      אמן ואמן, 17/12/10 11:04

    • תתביש

      מגדל בננות, 18/12/10 10:12

      ממתי זו בושה לעבוד בחקלאות

      • חס וחלילה זו לא בושה לעסוק בחקלאות אלא כבוד

        תושבת חוף כרמל, 18/12/10 20:40

        אבל מי שעוסק בחקלאות שימשיך לעסוק בה ולא יוביל מועצה משגשגת לתהום!

  • 30.

    אליטיזם

    תושב ותיק, 16/12/10 15:05

    אתם לא אליטיסטים אתם אנשים רגילים מינוס שיש להם כסף לקנות כית במושב ראינו את החינוך שלכם תורידו קצת את האף הרסתם לנו את המושב לא טוב לכם תעזבו

    • אליטיזם

      מישהו, 16/12/10 16:05

      אינני גר במושביכם אך מכיר האזור על דייריו הייטב. בלי שום ספק, אותם אלו שאתה מציע להם לעזוב העלו בצורה ברורה את איכות האוכלוסיה המושבי חוף הכרמל.
      מה לך כי תלין, גם גבית מחיר לא סביר עבור
      אדמות מדינה שניתנו לך, גם שופרו רמת ואיכות החיים בישובים.

    • לתושב הותיק

      מבינה פלוס..., 16/12/10 18:09

      אתה חצוף!!! בטוח אין לך ילדים בגיל בית ספר, ולכן אתה יכול להמשיך וללקק לכרמל ושות'....
      יש לך מזל גדול שאנשים כאלו גרים במושבך!!!
      איכות חייך בזכותינו!!!

      • תשובה למבינה פלוס

        תושב ותיק, 19/12/10 07:53

        אני חצוף על מה את מדברת מתי בפעם האחרונה יצאת בשעות הלילה לסיבוב במרכז את לא יודעת לצערי מה מתרחש

  • 29.

    האמת פשוטה וגלויה לעין

    רון גלילי, 16/12/10 14:00

    איך מישהו בכלל יכול להטיל ספק בכנות הטענות של ההורים. אין דבר הקרוב אצל אדם יותר מאשר ילדו. אפשר להאבק על ממון, על אדמות, על שליטה - אבל אף אחד לא היה נאבק על גב ילדו - זה ברור כשמש וכל מי שמנסה לטעון אחרת עוסק בדמגוגיה זולה ופופוליסטיות!
    צריך למצוא פתרון הגון לילדים האלה, אם המדינה שלנו בכלל עוד שווה משהו?!

    • אמת

      מישהו, 16/12/10 15:03

      רון יקר.
      על איזו אמת אתה מדבר?
      בארץ הזאת ובאזור חוף הכרמל
      יש רק אמת אחת והיא מפלגת העבודה
      וראה איך היא נראית.
      כרמל סלע ואמת אמיתית לא הלכו יחד מעולם.!
      הכנס לגוגל, הקלד את שמו ותבין הכל.

  • 28.

    כרמל סלע צחק לראש הממשלה בפרצוף, למה נראה לכם שהוא יספור את גדעון סער? (ל''ת)

    מתבוננן מן הצד, 16/12/10 13:27

  • 27.

    קריאה כנה לשר החינוך

    סבתא חנה, 16/12/10 13:24

    אני סבתא של ילדה מבין הילדים ששובתים. עדה לסבל הרב שנגרם לנכדתי כמו גם להורים וליתר בני הבית. קשה לתאר במילים מה עובר על המשפחות המסכנות הללו שכל שבקשו - זה בטחון ומוגנות לילדים שלהם. איך זה ייתכן המדינה מתוקנת במאה ה-21, מתיימרים להיות נאורים ומפותחים - ועדיין נותרים אדישים למצוקה אמיתית של ילדים?!
    אני קוראת בזאת לשר החינוך.
    איני מכירה אותך באופן אישי אך נדמה לי, מלהביט אל תוך עיניך בטלויזיה, שהלב שלך מצוי במקום הנכון. אנא עשה מעשה!!! התערב למען הילדים האלה שנפלו בין כסאות האינטרסים, הכח והממון שחלחלו כאן גם אל תוך מערכת החינוך.
    הם לא אשמים במאבקי השררה, האגו והאינטרסים הקרים והזרים - הם במקרה נולדו לשנתון הלא נכון, ו''זכו'' להיות תושבים תחת ראש הרשות הלא נכון - עד מתי ישאו על גבם את הטעות הזו??? איך ניתן יהיה אחר כך לפצותם על כל העוול שנגרם להם?
    הזמן דוחק והנזק מצטבר - השמע קולך, גדעון סער.

  • 26.

    אשמים

    משי, 16/12/10 12:56

    הורים יקרים, אתם אשמים.
    אתם אשמים בכך שבחרתם בפגע רע כמו כרמל סלע לראש המועצה, כרמל סלע קרוב אצל עצמו ודואג אך ורק לעניניו. עניינים כלכליים וענייני אגו. בחרתם בו וקיבלתם אותו.!
    מי שהולך לישון עם כלבים עשוי לקום עם פשפשים. חבל שהילדים הם אלו שסובלים.

    • אפשר לקבל שליש על התנהגות טובה? (ל''ת)

      מודים באשמה, 16/12/10 15:11

    • לא הצבעתי לכרמל באף בחירות!!!!

      תושבת גאה, 16/12/10 15:14

      וכמובן שגם לא אצביע

  • 25.

    מה עם טובת הילדים?

    שערוריה, 16/12/10 11:55

    חשוב לציין כי טובת הילדים לא עמדה בשום שלב לנגד עיני מקבלי ההחלטות ואיש אף לא מתיימר לטעון טענה שכזו. הצורך שהתגבש, לכאורה, להקמת בי''ס על יסודי נוסף הוא צורך מערכתי ואין בו כדי לקדם ו/או לראות את טובתם של ילדינו. אין חולק כי טובת ילדינו היא השמתם בבית הספר המשותף – ביה''ס השני שבשטחי המועצה.
    ולראיה - הבת של מנהלת מחלקת החינוך במועצה, המתגוררת בעתלית והיתה אמורה ללמוד בכפר גלים - לומדת בביה''ס המשותף במעגן מיכאל; וכך גם בתו של חבר מליאת המועצה, מקיבוץ החותרים, הקיבוץ הצפוני ביותר בשטחי המועצה, הממופה לכפר גלים ומצוי בסמוך לכפר - ולמרות כל אלה - המועצה משגרת ותמשיך עוד לשגר ב-6 השנים הבאות אוטובוס צהוב מידי יום לאסוף את בתו של חבר המליאה ולהסיעה אל ביה''ס במעגן מיכאל - ובלבד שלילדי נבחרי הציבור בחוף הכרמל יובטח החינוך הטוב ביותר!

    • מדובר בבתו של אורן קנטור, נציג המליאה מהחותרים

      יודע, 16/12/10 13:07

      אותו נציג שלא התבלבל בכלל והרים ידו בהצבעה על מנת לתמוך בהוצאת צווים כנגד ההורים. זו צביעות בהתגלמותה הפועלת תחת חסות רפובליקת הבננות של ראש המועצה.

      • אל תאמין לכל מה שכתוב בפרוטוקול- תשאל אותו ישירות...

        יודע דבר, 16/12/10 14:06

        אחד שיודע

    • חבר המליאה

      התנצלות, 16/12/10 13:52

      אותו חבר המליאה, הוא גם חבר הנהלה. אבל, הוא חבר ההנהלה היחיד שהצביע לאורך כל הדרך נגד אותה החלטה שגוייה של המיפוי ואף זכה לכנוי ''בוגד'' מיד לאחר אותה הצבעה אומללה בכפר גלים מפיו של ראש המועצה. אני הייתי שם ושמעתי זאת.
      אז, בשמי, ובשם כל אלו שלוחמים נגד הפילוג בחינוך בחוף כרמל אני מתנצל בפניו.
      בנוסף, השימוש הציני בילדיהם של נושאי תפקידים כאלו ואחרים אינו רלוונטי ואינו ראוי. אני מתנצל גם בפניה של מנהלת מחלקת החינוך בשמי ובשם כל אלו שאינם מסכימים לשימוש כמו שנעשה לעיל.
      מה ששנוא עליך- אל תעשה לחברך.
      סוף שבוע מהנה ושבת שלום
      דורון

      • לדורון

        משי, 16/12/10 14:09

        תגובתי נמצאת בתוך דבריך.
        ''אל תעשה לחברך מה ששנוא עליך''
        נכון לגבי חברי המועצה ומנהלת
        מחלקת החינוך.

      • ובמבחן התוצאה?

        לא מסכימה עם דורון, 16/12/10 14:16

        הוא לא קיבל את ''דין'' הרשות ועכשיו, במשך 6 שנים שלמות ייסע אוטובוס צהוב מהחותרים למעגן מיכאל. מי משלם על זה? אנחנו! אין באמירה ובקביעה הזו כדי להפחית מתרומות אחרות שלו לחוף הכרמל. בל נשכח שבאותו נושא, בישיבת ההנהלה ב-15.11.10, הוא הרים ידו להוצאת צווים כנגד ההורים. הייתכן? לפחות באופן מצפוני הוא היה צריך להימנע ולא לתמוך בהחלטה האומללה הזו.

        • פרוטוקול

          דורון, 16/12/10 14:40

          לפני שאת מפרסמת, תרימי טלפון ודברי איתו.
          גם אני קראתי את הפרוטוקול. אבל אני גם הרמתי טלפון ובררתי. מהכירותי עם מה שכתוב בפרוטוקולים ואיך שהצבעות התנהלו במליאה עד החלטת המליאה לפני שתי ישיבות, לציין במפורש גם כל מי שמצביע בעד, אין משהו פחות מדוייק מלהסיק מסקנות על סמך הכתוב בפרוטוקול.
          לא פעם טעו גם ברישום דברי בפרוטוקול המליאה... ואפילו ברישום הצבעתי.

          • מוסיפים חטא על פשע

            משי, 16/12/10 15:17

            דבריך מוסיפים חטא על פשע.
            לא רק שמחליטים החלטה שגויה
            אלא שבנוסף משכתבים הפרוטוקול
            ואח''כ כופים ילדים והורים כנגד רצונם
            לאשר כתוב בפרוטוקול.

        • חבר המליאה

          בני, 16/12/10 14:46

          כאחד שהיה שם אני יכול לענות לך שלקחו רק חלק מדבריו ורשמו בפרוטוקול. מה שהוא כן אמר הוא שההורים לא רוצים את כפר גלים וצריך לחשוב איך עוזרים להם מיידית. בנוסף הוא אמר שנכון שצריך לקיים חוקים ואת החלטת המליאה אך זה לא פוסל חשיבה מחודשת ומתן פתרון מיידי למצוקת הילדים. זה שפרסמו רק חלק מסוים מדבריו ובפרוטוקול נכתב שההורים לא רוצים את כפר גלים וצריך לקיים את החלטת המליאה פגע בו ואנשים כמוך ממשיכים את הפגיעה. אני כמו דורון מציע לך לדבר עמו ישירות.

        • לדורון ובני

          כנראה שאני נאיבית, 16/12/10 15:07

          מה שמשתמע מדבריכם הוא שהפרוטוקולים של מליאת המועצה משוכתבים או מפורסמים עם מידע מסויים, חלקי ומגמתי. זה עצוב מאד וזה עוד בלשון המעטה! אם ההתנהלות בפועל שונה מהמוצג בפרוטוקול עליכם חברי המליאה, להקים זעקה! איך זה ייתכן? הרי כאן מכירים כל אחד ואחת, שכנים, נציגים, מדוע הוא לא דורש תיקון הפרוטוקול? האם חשבתם שאולי יש כאן כוונה סמויה להסיט את האש מכרמל סלע? זה כל כך מדאיג. איפה מבקרת המועצה? או שגם היא מלהקת הבננות.... ממש מפחיד מה שקורה כאן.

          • נאיביות

            דורון, 16/12/10 15:51

            גם אני הייתי פעם נאיבי כזה.
            אני מתפקח.
            באחרונה, ובניגוד לדעת ההנהלה, החליטה המליאה שגם אלו שתומכים בהצעות ההנהלה ירשמו בשמם המלא על מנת שאת תוכלי לקרוא הפרוטוקול ולדעת בדיוק מי הצביע בעד ההחלטה. עד כעת זה היה מספרית, משמע אלו שהצביעו בעד הצעת ההנהלה הצביעו בדרך כלל בהצבעה חשאית ולא היה ניתן לשייך את ההצבעה לאדם מסויים. אלו שהצביעו נגד או נמנעו - נרשמו במפורש. אלו שיצאו לרגע מהישיבה או התחבאו מתחת לשולחן בזמן ההצבעה - היוו את אותו חלק שהיסווה את אלו שהצביעו בעד.
            זיק אור בקצה המנהרה?

            ולגבי שיכתוב- לפעמים צריך להיאבק על מנת שהדברים ירשמו במדוייק. למרות שיש הקלטה לפחות בישיבת מליאה.
            לא תמיד יש כוח להיאבק. במיוחד, כאשר אין לזה השפעה על התוצאה.
            וגם אם היה מתעקש ומתקן את דבריו בפרוטוקול האם זה היה משנה? אולי זה היה חוסך לו את הבקורת שהעבירו עליו מבית, אבל לא בשביל זה הוא או אני נמצאים שם.

            ובשל כך אני, בשמי ובשם אחרים (ואני מקווה שגם בשמך) מתנצל בפניו.

            • לדורון, עם כל הכבוד ויש כבוד

              תמי, 17/12/10 08:57

              הטענה לפיה רישומי פרוטוקול מישיבת מליאה /הנהלה משקפים את הנאמר באותה ישיבה, היא בגדר חזקה. הבא לסתור חזקה - חובת ההוכחה חלה עליו. ככל שדבריו של אורן קנטר הוצאו מהקשרם ו/או לא הובאו במלואם ו/או שובשו - היה על מר קנטר לדרוש תיקונם. ככל שלא עשה זאת, חזקה על הדברים הכתובים שם כי הם משקפים את המציאות ואל לאיש לטעון כנגד מי שמסיק מסקנות ו/או מביא ציטטות מתוך הכתובים האמורים.
              אם אורן קנטר אכן התנהל אחרת - כנראה שבכל מקרה, לא ממש חשוב לו להביא זאת לידיעת הציבור, שאם לא כן - היה טורח לתקן העיוות הנטען.

              • תאויוט

                דורון, 17/12/10 11:24

                אני לא אכנס מעל דפי הבלוג לדיון מה קורה במועצה ובמליאה ומה ההבדלים בינהם- גם מבחינה פרסונלית.
                מה שאומרים ומצביעים בישיבות הנהלה- זו ועדה מייעצת לראש המועצה שבדברים מהותיים ממילא צריכה להביאם לאישור המליאה.נוהל כתיבת הפרוטוקול בהנהלה וההצבעות בה מוכתב ע''י ראש המועצה. אין גם שלב של ''אישור פרוטוקול קודם'' כמו במליאה ומי שכותב את הפרוטוקול הזה כנראה אינו מקפיד במיוחד על דיוק. איני יודע אם ישובות ההנהלה מוקלטות גם הם ואי לכך זה שרושם הוא האחראי לטעויות אם ישנן ואליו תבואי בטענות.
                מה שיותר מוזר באותה החלטת הנהלה 07-2010 שראש המועצה הביא הצעה ותמך בה בדבריו וההנהלה החליטה ''פה אחד'' נגד ההצעה (שהילדים ילמדו חודש במירב) - האם ראש המועצה גם הוא הצביע נגד ההצעה שלו?? אגב, הוא וירון חתומים מטה על אותו מסמך כך שיכלו לתקנו לפני שחתם.

                • ההצעה היתה שהילדים ילמדו עד סוף שנת הלימודים במיר''ב!

                  תמי, 17/12/10 12:49

                  ולא חודש!
                  יש בידי את נוסח ההצעה שהונח על שולחן ההנהלה ואם תתעניין אשמח להעבירו לידייך.
                  העובדה כי ההחלטה לדחות את ההצעה נתקבלה פה אחד, מאשרת את טענתנו כי, למרות שההצעה הובאה בפני ההורים מטעמו של כרמל, הרי שהוא אינו מעוניין באמת לסייע בסיום המשבר ולשם כך כינס את ההנהלה בעניין - לא במטרה להכשיר את ההצעה כי אם להכשיל אותה.
                  כרמל, כמו יתר חברי ההנהלה, הצביעו כנגד הצעתו של כרמל - פה אחד!

  • 24.

    מעגן מיכאל יכול ורוצה לקלוט את הילדים

    מקור מהימן, 16/12/10 11:20

    חשוב לציין כי ביה''ס המשותף מעגן מיכאל - ביה''ס השני בשטחי המועצה, אליו מבקשים ההורים לשלוח את ילדיהם, חפץ בקליטת ילדים, ערוך לקליטתם ומתחייב לתמוך בהם מעבר לשעות הלימוד להשלמת פערים. אבל (!!!!!) האגו הנפוח של ראש המועצה לא מאפשר זאת!!!

    • המינהל לחינוך התיישבותי

      הגולם שקם על יוצרו, 16/12/10 15:20

      ומה עם התמיכה שה''אגו'' מקבל מהמינהל לחינוך התיישבותי?
      תרומתו של המינהל להרס, פיצול וריסוק החינוך במושבים ובקיבוצים מסתכם ב:
      ''ראו את הגולם שקם על יוצרו''- והחריבו.

      מזמן היה צריך לסגור אותו.

  • 23.

    הילדים שלנו הם קורבנות!!!

    הורים מחוף כרמל, 16/12/10 11:15

    מאחורי כל המלל הרבה שנכתב כאן, ישנם ילדים. ילדים אמיתיים, בשר ודם, שהיו יכולים להיות של כל אחד מקוראי הכתבה. ילדים שנחשפו לחוויות קשות, איומים ופחד ופניהם מחווירות ועיניהן דומעות, כל אימת שאוזניהן שומעות את שם ביה''ס ''כפר גלים''. ילדים שכל מבוקשם הוא ללכת לבי''ס עם יתר חבריהם, שכניהם מהישובים הסמוכים, אותם חברים שלמדו עימם בביה''ס היסודי ומטעמים שאי אפשר להסביר לילדים בני 13 (טעמים שאף נסתרים מעיני ההורים המבוגרים) זכו ללמוד בבי''ס מוגן ונעים, בי''ס המספק חוויות לימודיות, חברתיות וקהילתיות, אותו ביה''ס בו לומדים אחיהם הבוגרים – ביה''ס המשותף במעגן מיכאל.
    אנחנו כהורים פעלנו ועשינו את הדבר היחיד שנותר לעשות כהורים אחראיים החרדים לשלום גופם ונפשם של ילדיהם. לא פעלנו מתוך כוחנות, אלא מתוך מצוקה! לא פעלנו אחרת מאיך ששר החינוך היה פועל כהורה וכך גם כל הורה שפוי אחר.
    ההורים שפעלו בכוחנות, השמיעו קול זעקה רמה והפריכו איומים – הם ההורים שתוגמלו ע''י המערכת – וילדיהם נשלחו למעגן מיכאל בניגוד גמור להחלטת המיפוי הכפוי!
    אנחנו היינו שם בתחילת השנה ולא הגענו בשביל ללכת. סמכנו על המערכת שתנקוט בכל האמצעים להצלחת המהלך, אך לא כל היה!!!
    מלבד בעיית האלימות הקשה וחוסר המוגנות הנפשית והפיזית של ילדינו גילינו בי''ס שאינו ערוך כלל לקליטת ילדינו – בי''ס שמנוהל ע''י מנהלת נעימה וחביבה, שניהלה בהצלחה בי''ס יסודי חממתי במיוחד של ילדי קיבוצים במעגן מיכאל, ואותגרה ללא כל ניסיון מוקדם בניהול בי''ס על –יסודי כושל, בעייתי ומורכב מאין כמוהו; בי''ס שבו יועצת אחת לכל השכבות, במשרה חלקית בהיותה חובשת אף כובע של מחנכת כיתה ז' (לעומת ביה''ס השני של המועצה – בו יועצת לכל שכבת לימוד); בי''ס שבו מידי כמה ימים משנים את הרכבי הכיתות ומעבירים ילדים מכיתה לכיתה, חדשות לבקרים, תוך ניתוקם כל פעם מחדש מקשרי חברות ארעיים שרק החלו ליצור – וזאת נוכח הקושי הרב במציאת הרכב ראוי, שכן בבי''ס כפר גלים בכלל ובשכבת ז' בפרט יחס בנים בנות הוא בת אחת על כל 3 בנים!
    קל מאוד לפתור את הבעיה באמירה – ''הורים אליטיסטיים'' – אך לא כך היא!!! לא מדובר בקומץ הורים אליטיסטיים וגם לא חלילה בגזענות. מדובר בהורים ששמו יהבם במערכת החינוך הממלכתית, הושיטו ידם לאינטגרציה וגילו לתדהמתם שהפקירו את ילדיהם, חשופים בצריח.
    ילדינו זכאים היום לחיבוק אוהב, תומך ומשקמם של מערכת החינוך – הם קורבנות המערכת!

  • 22.

    היכן התקשורת

    יהושע שמואל, 16/12/10 11:03

    היכן התקשורת, לאן נעלמה במשך חודשיים.
    האם יתכן שבלחץ המועצה, העתונות ומערכת
    החינוך הממלכתית הסתירו פניהם.
    טובת הילדים קודמת לכל, יש לשלבם בבי''ס האזורי במעגן מיכאל, מה פשוט מזה?
    ובא לציון גואל.

  • 21.

    כרמל סלע הראיס של חוף הכרמל

    תושב חרד, 16/12/10 10:56

    הכתבה מתמקדת רובה ככולה בבעיית האלימות, שיש מי שיגיד שאלימות קיימת בכל בי''ס.
    חשוב להביר כי הסיפור המשמעותי טמון בהתנהלות כושלת של מועצה. טעמים בלתי סבירים לעצם קבלת ההחלטה על המיפוי (בפועל, הצפי לגידול דמוגרפי שהיה בבסיס קבלת ההחלטה על הצורך בבי''ס על יסודי נוסף בשטחי המועצה, נמצא כמטעה ושגוי), יישום סלקטיבי ומפלה בצורה חמורה ילדים ''שווים יותר'' ו''שווים פחות'' והתפוררות טוטאלית של קהילה, כאשר מיישוב אחד יוצאים כל בוקר 5 אוטובוסים ומפזרים 15 ילדים, שעד לא מזמן היו כאחים ולמדו יחדיו, ל-5 בתי ספר שונים.
    3 גופי חינוך שונים ומומחים שנשכרו ע''י המועצה לשם מתן המלצות וליווי תהליך המיפוי אמרו את שההורים זועקים היום ונשלחו הביתה.
    פרופ' אדלר - חתן פרס ישראל לחינוך - התריע כי מדובר במעשה איוולת חסר סיכוי להצלחה.
    מנכ''ל משרד החינוך, מר שושני - הזהיר את כרמל סלע, ראש המועצה, כי הוא הולך לשבור את המפרקת של עצמו בתהליך ואילו כרמל מצידו מאוד גאה לספר על כך.
    לפני כ-3 שבועות הודיע ראש המועצה על פיטוריה של מנהלת מח' החינוך (מן הסתם על רקע הטעויות החמורות שנעשו).
    ואחרי כל אלה - וביתר שאת, אחרי שראש המועצה וחברי מליאתו מודים בפה מלא שנעשתה כל טעות אפשרית לאורך הדרך, עדין, אף אחד לא רואה את הילדים -25 ילדים לא לומדים למעלה מ-70 יום ועולם כמנהגו נוהג !!!
    המצב הזוי - כרמל סלע, ראש המועצה, מתנהל כמו שריף בעיירתו וכמו ששלח את מרים פיירברג בבושת פנים משטחי המועצה, אחרי שהאחרונה ישבה ברכב במהלך ביקור המנכ''לים - וכל זאת בניגוד גמור למינוי שמינה ראש ממשלת ישראל, ערב קודם לכן, קבל עם ועדה על גבי מסכי הטלוויזיה, כך ממשיך להתעמר סלע בילדינו - באטימות אין קץ ובזדון; אמירות ותמיכות מצד חברי מליאה, חברי כנסת וכו' - נהדפות באחת.
    הסיפור כולו סובב סביב איש אחד - מגלומן דגול, אשר רומס ברגליו המגושמות את כל שנקרה בדרכו ללא היסוס, והפעם 25 ילדים, בני 12, נמחצים תחת סוליותיו של הדורסן והלוואי וימצא הצדיק שיקום ויצעק ''המלך עירום'' - מי הוא אותו כרמל סלע המתעתע בחיים של ילדים זכים? מי נתן את הכח בידיו ומדוע איש לא מצליח לעצור אותו?
    והיכן משרד החינוך בתמונה? הכיצד יתכן שלשר חינוך במדינת ישראל אין יכולת אמירה, בתחום החינוך, מול ראש רשות, נטול כל זיקה לחינוך?

    • במלחמה כמו במלחמה

      דוידסקו, 16/12/10 12:08

      בבחרותנו לימדונו שדבר ראשון טרם מלחמה יש לדעת את האויב.
      ובכן, כרמל סלע חשוף. כל אחד יכול לנסות וללמוד הכל אודותיו ולפגוע היכן שכואב לו.
      את נקודות התורפה של ההורים למעט זו של הילדים יקשה על כרמל סלע למצוא לכן יש אף יש סיכוי למלחמת ההורים וטוב יעשה כרמל סלע אם ירד ומהר מהעץ עליו טיפס.

    • זה לא יאומן. שר החינוך צריך להראות לו שכוחנות זה לא בבית ספרנו !

      אמא צעירה, 16/12/10 12:50

      אני נחרדת לחשוב שראש רשות שאין לו דבר וחצי דבר עם ענייני חינוך מתנהג באופן בלתי נתפש ומתעלל ככה בילדים והוריהם. איפה שר החינוך? בעיני דווקא גדעון סער הוא בהחלט דמות חיובית ולא נראה לי שהוא יכול להתעלם מהעוול הזה. למה לא כותבים מה דעתו?

    • מסכימה עם כל מילה

      תושבת דרום חוף כרמל, 16/12/10 15:10

      אין ספק שכרמל סלע דרדר אותנו לתהום, חכו חכו החינוך יהיה רק פסיק מהתנהלות המועצה בשנים האחרונות

  • 20.

    אנחנו לא אליטיסטים ושיפסיקו לנסות ולהציג אותנו כך

    אורלי וגיורא - הורים של ילדה שובתת מגבע כרמל, 16/12/10 10:51

    בראש ובראשונה אנו הורים לילדים שחוו טראומה וכל הורה אחר שחשוב לו שלום ילדו, היה נוהג באותו האופן!
    בכתבה שכחו לציין ששני ישובים שלמים ועוד כמות נכבדה של ילדים מישובים אחרים, שהיו אמורים להיכלל במסגרת המיפוי ולעבור גם הם לכפר גלים, הועברו למעגן מיכאל עקב שיקולים זרים ועפ''י החלטה חד צדדית של ראש המועצה, שבכך פגע באופן בלתי הפיך בכל התהליך עצמו והשאיר מעט מאד ילדים להוביל מהלך לחיזוק בית ספר שגם כמות כפולה ומכופלת לא הייתה יכולה לשנות! בכל הליך ההידברות שלנו מולו התייחס ראש המועצה אל ילדינו כ''ראשים'' ולא כאל ילדים, רק מעצם התייחסות זו אפשר ללמוד על דרך ההתנהלות הבריונית שלו.
    אנחנו וילדינו חלק בלתי נפרד מהמועצה האזורית חוף הכרמל ואנו דורשים שילדינו ילמדו במקום בטוח במסגרת המועצה שלנו ושלא ישלחו אותם או ימצאו להם פתרונות בבתי ספר מחוץ למועצה! למה שבנוסף לטראומה ולאלימות שהם חוו, הם גם יצטרכו להיות בנתק חברתי???? מספיק! אנחנו היינו הבודדים שהסכימו לתת צ'אנס לביה''ס ושלחנו אותם למרות חששות גדולים שהלוואי והיו מתבדים! דיינו, ילדינו לא יהיו יותר שפני הניסיון של כרמל סלע!

    • אורלי וגיורא היקרים

      אורית, 16/12/10 11:07

      זו לא בושה להיות אליסיסטים. אתם האוכלוסיה אשר בזכותה ישראל עדיין לא שקעה במדמנה של ריקבון ופשע הישר אל מעמקי הלבנט. בזכות אליטיסטים אנו עדיין יכולים להתגאות בהתקדמות טכנולוגית, רפואה מתקדמת, מחקר והשכלה גבוהה. בזכות אליטיסטים המשלמים מיסים ושולחים את בניהם להגן על המדינה, אנו יכולים לחיות כאן. נקודה.ביום בו לא תהיו - אבדנו.
      דוד לוי הגה את המילה פרופסורים בבוז השמור לבעלי רגשי נחיתות בלבד, ומאז החלה פושה הנגע של הפוליטיקלי קורקט יחד עם הפוסט מודרניזם שאינו מבחין בין טוב ורע, עליון ותחתון. אלא שכל מי שחי כאן בסוג מסוים של רווחה ובטחון יודע היטב שרק בזכות בעלי ההשכלה, רק בזכותם, יש עתיד (מוגבל משהו) לקיום הציוני. ביום בו נהפוך לאספסוף פרוע נחדל מלהתקיים.

      • התגובה הטובה ביותר שקראתי מאז ומעולם

        אייל- חוף הכרמל, 16/12/10 11:57

        בלי גוזמא!
        כל הכבוד אורית

  • 19.

    ישנם ישובים מצפון לעין איילה שממשיכים ללמוד במעגן מיכאל

    תום, 16/12/10 10:49

    ראש המועצה כרמל סלע עשה טעות קשה כשנכנע ללחצים האדירים שהפעיל קיבוץ עין כרמל ואישר ל-10 בני שכבת ז' מהקיבוץ ללמוד במעגן מיכאל. בעקבות עין כרמל גם במושב הבונים הפעילו לחץ- והצליחו. בכך פתח כרמל סלע פתח למאבקים קשים ומרים, שכן שני היישובים נמצאים צפונית לעין איילה.
    בנוסף, המטרה של אינטרגרציה זה לשלב תלמידים חלשים בקבוצות חזקות יותר, מתוך מטרה להרימם מעלה. בפועל- מספר התלמידים החזקים בכפר גלים מתגמד אל מול החלשים שמספרם גדול בהרבה. כך שבמקום שהרוב החזק ירים את החלשים מעלה, מה שעלול לקרות זה שהרוב החלש יוריד את החזקים מטה.
    בקיצור- מהלך שגוי ביסודו של ראש המועצה- גם אין חלוקה שווה של האוכלוסיה (מבחינת הרמה) בין כפר גלים ומעגן מיכאל, וגם נכנע ללחצים של יישובים ואיפשר חריגות מההחלטה לשרטט את הקו החוצץ בין קיבוץ נחשולים לעין איילה.
    עכשיו הוא משלם את המחיר...

    • לתום

      הזזת כוחות, 16/12/10 14:51

      מאחר ו"קו החזית" בין הצפון לדרום נשבר, אולי נזיז את קיסריה ומעגן מיכאל לבית הספר הצפוני, את עתלית למעגן מיכאל ואת המועצה האזורית חוף כרמל לאסדה בים.

    • אל תפילו את טעויות ראש המועצה על הורי עין כרמל

      נמרוד, 18/12/10 13:07

      ההורים מעין כרמל נאבקו לפני תחילת שנת הלימודים את המאבק שאותם הורים ל27 ילדים נאבקים היום - והצליחו (חלקית). אולי אם אותם הורים שובתים היו מצטרפים למאבק אז הכל היה נראה אחרת, אבל אי אפשר לחזור בזמן. עכשיו צריך להתרכז במאבק לשינוי ההחלטה על המיפוי הכפוי (ואולי בדרך גם להעיף את כרמל סלע). אגב ההורים מעין כרמל ממשיכים במאבק בכל כוכם גם היום בכדי להשלים את שהצליחו חלקית.

      • אין לנו דבר נגד הורי עין כרמל!!!

        אמא, 18/12/10 21:44

        נהפוך הוא - בעובדה - הם צדקו ואנחנו טעינו.
        בזמנו היה נראה לנו כי הם נאבקים ברוח - מאבק חסר סיכוי. מבחן התוצאה מלמד שאנחנו היינו פתיים, נפלנו במלכודת הזדונית שראש המועצה טמן לנו - ואילו הם צדקו וילדיהם מאושרים ובטוחים, בשונה משלנו! הלוואי והיינו מקשיבים להם וחוברים אליהם אז!

  • 18.

    מועצה שמעדיפה ''לעקור'' תלמידים מהמועצה לטובת שקט

    סופיה, 16/12/10 10:48

    רק חבל שמודי ברכה,סגן ראש המועצה, לא חשב לפני שדיבר.... לתשומת לבכם הורים ותשובים יקרים- לטובת ''שקט'' מצד ההורים, המועצה מעדיפה לעקור את התלמידים מתחומי המועצה, מאשר להתמודד עם הטעויות שהם בעצמם עשו !! כתושבת המועצה, המשלמת מיסים כחוק, לא נראה הגיוני שעל התלמידים המעוניינים מאד להשאר ללמוד בתחומי המועצה, לחפש לימודים במקום אחר!! בושה וחרפה! כרמל- קח אחריות על הטעויות שלך! להגיד טעיתי- זה לא בושה- אלא גדולה!!!

  • 17.

    כאן מדובר באינטגרציה הפוכה!!!!

    שעיר לעזאזל, 16/12/10 10:45

    בתי ספר אינטגרטיבים מוהלים שכבות סוציואקנומיות שונות ותוך כך מעניקים שוויון הזדמנויות בפני כלל האוכלוסיה.
    המקרה כאן מדבר על שליחת קומץ ילדים אל תוך בי''ס שלם הסובל מזה שנים מדימוי של בי''ס כושל ומאופיין בבעיות אלימות חמורות, כנופיות, סחטנות ואיומים.לקומץ הילדים אין את הכלים ולא את היכולת להתמודד עם המציאות אליה נחשפו וממילא - 40 ילדים לא יכולים להוביל על גבם שינוי של 500.

  • 16.

    זעקה לעזרה!!!!!!

    אמא שובתת, 16/12/10 10:37

    אנחנו היינו ההורים המתונים, ה''מאמינים'' - סמכנו על המערכת והפקדנו בידיה את היקר לנו מכל - ילדינו. אלא מה? אז גילינו כי דווקא אותם הורים שנלחמו בהחלטת המיפוי ונאבקו עד הרגע האחרון, זכו לכבוד והערכה מצידו של ראש המועצה שלנו - מר כרמל סלע, שהעביר לביה''ס המשותף במעגן מיכאל, בניגוד ובסתירה גמורה להחלטת המיפוי של עצמו, למעלה מ-30 ילדים מהישובים שהיו אמורים לעבור איתנו לכפר גלים . בתוך קבוצה זו של ילדים נמצאים ילדים משני ישובים שלמים שהפעילו מכבש לחצים על ראש המועצה (קיבוץ עין כרמל ומושב הבונים) והועברו בשלמותם בניגוד למיפוי!!! וכך, נוצר מצב בלתי אפשרי שבו ילדינו (הילדים של ההורים הצייתנים והמאמינים) הגיעו כקומץ דל ונבדל, ומיד סומנו כקבוצה קטנה וכמטרה נייחת להטרדות והצקות.
    ילדינו סבלו וחוו חוויות קשות במיוחד וראש המועצה, אחרי שהפלה אותם לרעה ואף הודה בטעויות הקשות שעשה כלפיהם, ממשיך לגלות אטימות ומתעקש למוטט אותם עד דוק!!!!
    אנחנו מצויים במלחמת קיום, מלחמת קיום על הבית, על הילדים שלנו - ילדים שכל הנוגעים בדבר בוחרים שלא לראות כלל!!!!!!!!!

  • 15.

    הנסיון הנועל להשוות לפרשת עמנואל לא יצלח

    לא להתבלבל, 16/12/10 10:30

    נראה אתכם שולחים ילד למקום שפוגעים בו

    • נואל, לא נועל (ל''ת)

      עברי, 17/12/10 07:54

  • 14.

    חרם הורים?!

    דליה, 16/12/10 10:24

    בואו נראה את הבג''ץ מכניס את ההורים לכלא כמו בפרשת עמנואל......

  • 13.

    הייתי נגד ההורים עד שקראתי על אלימות שביה''ס לא דיווח עליה

    זה כבר פשע, 16/12/10 10:23

    לאיש אין זכות לעשות מהילדים ניסוי שעלול לפגוע בשלומם.ואם במועצה האזורית ובהנהלת ביה''ס לא מבינים את האחריות הקדושה לשלום התלמידים, אז טוב שלפחות ההורים שומרים עליהם.

    אינטגרציה זה חשוב וטוב (כמי שלמדה בבי''ס שהיה בסכנת סגירה כל שנה טנחשב מהדפוקים בארץ ועם זאת הוציאה בגרות מצוינת אני יודעת שזה יכול גם להיות דרייב) אבל רק אם עושים אותה בצורה אחראית. מי שלא מבין את גודל האחריות עליו לשלום הילדים לא יכול לעשות אינטגרציה.

  • 12.

    אוי לראש ואוי למועצה

    אביבה, 16/12/10 10:21

    אוי למועצה שבראשה עומד אדם ללא רגישות לצרכיהם של תושבי המועצה.
    אוי לתושבים שבראש מחלקת החינוך במועצתם עומדת גברת שבחרה שלא לשלוח את ילדיה שלה לכפר גלים אך במקביל מקדמת מיפוי כפוי לילדים אחרים.

  • 11.

    וכשהחרדים האשכנזים לא רצו ללמוד עם הספרדים?

    אריה הגבר, 16/12/10 10:16

    איך התייחסו לזה אז? באותה הבנה כמו שאתם מתייחסים לאפליות נגד הילדים היום אצל החילונים?

  • 10.

    כשזה דתיים קוראים לזה גזענות. כשמדובר בחילונים אז מצדיקים אותם.

    כנניהו המיסר, 16/12/10 10:04

    צביעות - כבר אמרנו?

  • 9.

    הוצאת הילדים מתחומי המועצה

    VV, 16/12/10 09:59

    למה המועצה ממהרת להוציא את הילדים מתחומי המועצה? האם נבדקו כל האפשרויות בתוך המועצה? האם ביה''ס המשותף מלא לגמרי ואי אפשר להוסיף עוד 25 ילדים אליו?
    מעניין לדעת מה השיקולים שמנחים את המועצה בהחלטה מהסוג הזה?

    • השיקול היחידי הוא טיפשות!!! (ל''ת)

      ושוב... המבינה...., 16/12/10 18:01

  • 8.

    האינטגרציה הוכחה ככישלון מוחלט גם בארץ וגם בארה''ב

    בז נודד דיגיטלי, 16/12/10 09:55

    על התלמידים ''פליטי כל המסגרות'' הווה אומר פושעים קטנים, ללכת לכלא צעירים ולהתחנך שם

    • אתה צודק ועוד איך

      מורה לשעבר, 16/12/10 10:55

      קל לומר שהאינטגרציה דוחפת תלמידים חלשים ללמוד. בפועל, מה שקורה הוא שגם תלמידים בעלי פוטנציאל ''נדבקים'' ומפסיקים ללמוד. שלא לדבר על כך שבכתה ''אינטגרטיבית'' פשוט קשה ללמד (בלשון המעטה). אז כל ה''אינטגרציה'' היא בעצם ביטוי זול ומטופש של פופוליזם.

    • אינטגרציה מחייבת אחראיות

      אלישבע, 16/12/10 13:04

      אינטגרציה היא פתרון זול וגרוע בפני עצמה. יש אמנם שיטות שונות ללמד בקבוצות וכד' בתוך כיתה מעורבת, אבל זה מצריך משאבים, תכנון ועוד.
      לא חכמה לקלוט אוכלוסיות מהרכב אחר בלי לתת בתוך המסגרת טיפול ייחודי לכל קבוצה, זה לא יועיל לא לחלשים ולא לחזקים. לעומת זאת, אינטגרציה הכוללת מענה לצרכים שונים של תלמידים שונים יכולה להיות טובה לשתי הקבוצות.

  • 7.

    מעשה אוילי?

    מדבריו של פרופ אדלר, 16/12/10 09:47

    אלו בכתבה הם קבוצה לא גדולה שלא פנתה השנה לחינוך הפרטי. לפחות בחלק מהיישובים הם מיעוט יחסית לאלו ששלחו ילדיהם מחוץ לכתלי המועצה. לכן, קשה לקרוא להם אליטיסטים. קצת לפני שהילדים התפצלו לכל בתי הספר הפרטיים היה פה פרופ' אדלר.
    משפט הסיום מדבריו של חתן פרס ישראל שניסה לתווך ולמצוא פתרונות עוד לפני שחלק נכבד נטש את החינוך הציבורי: האינטגרציה כמטרה וכיעד כשרים בעיני, אך להכריח כיום לאינטגרציה בכפייה, זהו מעשה אווילי שלא ניתן לבצעו על אנשים ותלמידים.

    לראיון כולו: מגזין המושבות, גליון 237, דעה אישית של פרופ' אדלר.

  • 6.

    אני שולח את ביתי לבית ספר פרטי, לעולם לא למוסדות הפתטים הציבוריים. (ל''ת)

    THE SIXTH GATE , 16/12/10 09:44

    • 4 אזרחים מדהימים גידלתי לתפארת כאן בחוף הכרמל (ל''ת)

      הכל מתחיל מבית, 16/12/10 19:22

  • 5.

    הגיע הזמן שהורים ואזרחים יפעלו נגד שלטון מגלומן-ולהחזרת אחיות בתי הספר (ל''ת)

    ציוני, 16/12/10 09:41

  • 4.

    כרמל וסלע וגב' לביא, תחזרו בכם מההחלטה השגויה ברור

    מיכל, 16/12/10 09:30

    לכם שזו לא הדרך הנכונה , אנו רוצים לקדם את החינוך ולא ללכת אחורה .

  • 3.

    למה כפר גלים

    שושי, 16/12/10 09:16

    לא מדובר על אליטזם אלא על אוטיזם של המועצה בתור עובד בכפר גלים זה ברור שמהפנימיה לעולם לאיורחק תלמיד הכול עינין של תקציבים

  • 2.

    איפה יש חוק שהורה לא יכול לבחור את ביהס' של ילדיו?

    אא, 16/12/10 08:47

    ההחלטות לשבץ ילדים בביתי ספר לפי החלטת המועצה האזורית פסולים כי השיקולים הם תקציביים בלבד ולא השקפת עולמם של ההורים ואין להם שום אפשרות בחירה חוץ מלמרוד ואז שוב מופיע הגוף שכופה עליך את בחירתו בדרכים לא חינוכיות כלל....

    • הורה בחוף הכרמל לא יכול לבחור את ביה''ס לילדיו

      VV, 16/12/10 10:04

      ילדי חוף הכרמל גם לא קבלו אישור ללמוד בבית ספר בזכרון (קשת) למה????

    • גם כשההורים בעמנואל בחרו בבי''ס בבני ברק שאלת את זה?

      אריה הגבר, 16/12/10 10:14

      או ששם היית חלק מהעדר שתמך בבג''צ שכפה עליהם לשלוח את ילדיהם לבית הספר בעמנואל, ושלח אותם לכלא עקב סירובם?

      • ילדי עמנואל לא סבלו מאלימות חריפה

        אלישבע, 16/12/10 12:58

        כאן מדובר לא רק בכפיית ההורים לשלוח את הילדים לבית ספר מסוים, אלא גם בהזנחה פושעת של אותו בית ספר קולט.

  • 1.

    פחד

    מוקי, 16/12/10 08:23

    פחדם של הילדים לא הודגש בכתבה.דמיין עצמך כהורה לילד שמפחד לעלות להסעה לביה''ס, מפחד לרדת ממנה ולעבור לכתה, מפחד לצאת להפסקות
    (גם המורים המליצו לא לצאת)מפחד לחזור הבייתה בהסעה. עכשיו נראה אותך כופה עליו ללכת לביה''ס יום אחרי יום ומתמודד בעתיד עם הנזקים שנגרמו לילדך, כשאתה שומע מידי יום על מקרה הטרדה ואלימות חדשים בביה''ס.
    כמו כן לא מוזכרת בכתבה העובדה שלחלק מהישובים אישר ראש המועצה שלא לעבור לביה''ס בכפר גלים ובכך הקטין והחליש מאוד את המסה שאולי יכולה הייתה בשל גודלה להסתדר.

    • אין ספק!

      מיכאל וייס, 16/12/10 11:32

      כדאי שבמשרד החינוך יבינו שכח וכפייה אינם כלים ברי שימוש בתחום החינוך. אי אפשר לכפות על הורים לשלוח את ילדיהם לבי''ס שאינו טוב בעיניהם וביתר שאת, אי אפשר לכפות על הורים לשלוח את ילדיהם למקום שבו הילדים מפחדים ומאויימים. בי''ס אמור להיות מקום מעצים המספק חוויות מעשירות הן בתחום הלימוד והן בתחום החברתי - מחובת המערכת לדאוג שבתי הספר שלה יהיו כאלה - ולא החינוך הממלכתי יפשוט רגל במהרה.