דוחות מפורטים הנמצאים בידי משרד התחבורה ורשות שדות התעופה, מלמדים כי מטוסים קלים הממריאים משדה התעופה הרצליה, עלולים להתרסק על בתי מגורים ומרכזי מסחר הסמוכים לשדה התעופה, ולגרום לאסון מן הגדולים שהיו בתולדות המדינה. המציאות מלמדת כי מטוסים קלים אכן מתרסקים אחת למספר חודשים, עד היום בדרך נס בשטחים חקלאיים ובסמוך לשטחים בנויים, וכמו מסמנים את העתיד לבוא שיוביל על פי מיטב המסורת להקמת ועדת חקירה ולפינוי שדה התעופה, לא לפני שימצא מי שיידרש לשלם על כך בחייו. בינתיים המרוויחים הגדולים הם בתי הספר לטיסה, הפועלים ממבנים מאולתרים שהוקמו בשטח שדה התעופה, ומגלגלים מחזורים של מיליוני שקלים בשנה מהוראת מקצוע הטיסה לצעירים שטרם מלאו להם שמונה עשרה, לפנסיונרים שמוצאים בלימודי הטייס אמצעי לבילוי בשעות הפנאי, ולכל מי שיש בידו לשלם את עשרות אלפי השקלים אשר מקנים את הזכות להשבית את מנוחתם ולאיים על חייהם של אחרים. להבדיל מנתב''ג ומשדה דב, בשדה''ת הרצליה לא מתקיימות טיסות נוסעים, סחר או טיסות של צה''ל, אלא טיסות של חובבי טיסה בלבד. לאחרונה טוען המשרד לאיכות הסביבה כי מעבר לבעיות הרעש שמעורר שדה התעופה, מזהמים המוסכים של החברות ללימודי התעופה את הקרקע בשדה התעופה של הרצליה, מתוך שהם מזרימים שמנים לאדמה וגורמים לזיהום מקורות המים. כזכור כבר לפני למעלה משלוש שנים, הוכן דו''ח ממצה על ידי חברת ''חזובר'' בניהולם של אל''מ מיל אבי הורוביץ מפקד בית ספר לטיסה של חיל האוויר ואינג' ראובן סולן מהנדס אווירונאוטי ונווט בחיל האוויר, ממצאי הדו''ח העלו כי אחת לשנה צפוי אסון בקנה מידה נקודתי, מאלו שמתקיימים כל העת, ואחת לחמש שנים צפוי אסון בקנה מידה המוני עם תרחיש אפשרי לעשרות ואפילו מאות נפגעים. במידה ויועתק שדה התעופה של הרצליה למקום אחר בארץ, יוקם בשטחו פארק ''ריאה ירוקה'' (פרויקט מיוחד של עיריית הרצליה) ולא יהפוך לאזור נדל''ן או מגורים. כל אלו לפני ועוד מבלי להתייחס למטרדי הרעש הבלתי נסבל עליו מדווחים תושבי האזור הסמוך לשדה התעופה, החל מהשעות המוקדמות של הבוקר, עוד לפני זריחת השמש, ועד לשעות הערב המאוחרות ועם השקיעה ממש. ממכתב אותו שיגר סגן מנהל מחוז ת''א במשרד לאיכות הסביבה עמיר אשד, עולה כי בסיור שנערך במוסכים נמצאו ליקויים רבים הגורמים לזיהום מסיבי של מקורות המים המשמשים את תושבי האזור.