• 12.

    מישהו עצר לחשוב האם פרוייקט שבילי האופניים חיוני (לא רק יחצני)?

    nira, 13/02/11 08:33

    בתל אביב, בעיקר במרכז הצפוף, חיים הרבה מאד קשישים. חיים במרכז ובכלל גם משפחות. גם סתם אנשים בגילאים שונים שאינם רוכבים, בין אם משום שאינם יכולים או שאינם רוצים. האנשים האלה רוצים ללכת בביטחון על מדרכה, רוצים להביא קניות הביתה, לנסוע לבקר חברים ושיבואו לבקר אותם... כל מיני פעילויות של חיים נורמליים שלא תמיד מתאימות לאורח החיים של רכיבה על אופניים.
    מהם, מכולנו, נגזלים שטחים ציבוריים בלי ששואלים אותנו, בזכות לחצים של עמותות אופניים, בזכות יחסי ציבור של נושא הרכיבה - מליון סיבות, והתוצאה היא אחת - הרוב הדומם סובל ויסבול עוד יותר.
    אולי כדאי שהעירייה תבדוק האם הציבור התל אביבי באמת רוצה בשבילי האופניים האלה על חשבון מדרכות, חניות, ושטחי ציבור אחרים?

  • 11.

    השבילים באבן גבירול ובגאולה - נועדו להשניא רוכבי אופניים

    בקרוב תאונה בגאולה, 26/12/10 12:29

    העירייה יוצרת שבילי דמה שמגבירים את החיכוך בין רוכבי אופניים להולכי רגל ולנהגי מכוניות. ברחוב גאולה במרכז העיר, צפויה בקרוב תאונה קשה בין רוכב אופניים לדלת נפתחת של מכונית חונה. כל מי שמתבונן בכביש מזווית של רוכב אופניים רואה את זה. אבן גבירול (בפרט קטע בלוך רמברנט) וגאולה ממחישים שהעירייה עדיין רואה את העיר, כשייכת לבעלי רכב פרטי

  • 10.

    אני מציע כי יעשו שביל להולכי רגל בנמל ת''א

    אריאל, 26/12/10 02:25

    זוועה לעבור שם,
    אפניים ב80 קמ''ש, והם עוד צועקים עליך כי אתה מפריע.

    להאט..?
    להתחשב בהולכי הרגל..?
    אני ואפסי עוד.

    • נו באמת...

      רוכבת, 26/12/10 11:27

      כנראה שאתה לא רואה טוב, כי יש שביל להולכי רגל ובמקביל שביל (מסומן!!) לרוכבי האופניים. הבעיה היא שהרבה מהצועדים (לא נעים לי לומר, אבל לרוב מדשובר במבוגרים) פשוט לא מסתכלים וצועדים להם על שביל האופניים ובכל מסכנים את הרוכבים, שבדיוק כמו הצועדים - גם רוצים לעשות ספורט.
      הרבה פעמים הערבתי בצורה נחמדה לאותם צועדים בעלי ראיה לקויה, וקיבלתי שטף של קללות או סתם התעלמות.
      נמאס כבר. אולי צריך לחלק דוחות כדי שתשימו לב??

      • ברור - קנסות.

        אריאל, 26/12/10 13:11

        בא נקוה שחולדאי לא קורא את הכתבה הזו...

        ועל הגשר של רידינג...יש שביל אפנים?
        ובטיילת הארוכה על הים..יש...?
        ובמדרכה של דיזנגוף...?

        תרכבו רק בשבילי האפנים, וגם אז. תהיו זהירים.

  • 9.

    כל הכבוד! ועוד -

    תל אביבי 40 רוכב 25 שנה, 25/12/10 21:10

    אין על אופניים
    כל מקום בעיר הוא לא יותר רחוק מ-10 15דקות נסיעה באופניים
    לעבודה לסידורים לקניות לגן לבית ספר
    כל תוספת לשבילים מבורכת
    יש עוד צירים חשובים שצריך לעשות :
    המשך הציר רוטשילד -שדרות בן ציון לכיוון הים דרך בוגרשוב או מה שזה לא יהיה
    רחוב דיזינגוף
    אלנבי\\בן יהודה.עלייה
    כל הקטע שבין ת''א לחולון -העלייה \\הרצל\\תל גיבורים
    החיבור לרמת גן
    חיבור מגלילות לרמת השרון
    הגיע הזמן שאנשים יפנימו שאפשר להגיע ממרכז ת''א למרכז חולון\\גבעתיים\\ ב 25-35 דקות (בדוק) ובטח לא הרבה יותר מזה להרצליה ורמה''ש בלי להשמין בלי לחפש חנייה בלי לבזבז שקל בלי לזהם.זה הרכב האידיאלי למרחקים קצרים\\בינוניים בכל ימות השבוע ולא רק בשישי שבת .פתרון מושלם לבעיות התחבורה בגוש דן הפקוק כואב הלב לראות מאות מכוניות בפקק כל יום וברובן נהג ותו לא.

  • 8.

    במקום שבילי אופניים תעשו פניות פרסה!פיספסת פניה? פרסה רק ברמת גן (ל''ת)

    זה מההוא , 25/12/10 18:40

  • 7.

    צריך איזורי מיתון תנועה ושדרות אופניים

    האזרח דרור, 24/11/10 12:12

    שבילי אופניים זה דבר טוב , טוב לא פחות זה שדרות אופניים ואיזורי מיתון תנועה

    במקומות אלה, הרחוב הופך ידידותי לאופניים ולהולכי רגל, על חשבון המכוניות. מצד שני מכוניות עדיין מסוגלות לנסוע ברחוב ולחנות בו - אך בלי לפגוע בצורה קשה בשאר משתמשי הדרך ובדרי הרחוב.

    שדרות אופניים ואיזורי מיתון תנועה מקבלים קידום בכל העולם ומתאימים גם במקומות שבהם שבילי אופניים הם דבר קשה ליישום. כדאי להכיר וללחוץ על קידום דברים אלה.

  • 6.

    השביל ביגאל אלון מעולה!

    רוכבת, 22/11/10 23:20

    לא מבינה על מה המחלוקת. אני משתמשת בו כל הזמן. אם אחרים לא משתמשים בו, זה בגלל שהוא לא קשור לכלום; כל עוד לא יחברו בין השבילים, רוכבים ''שרופים'' פחות ימשיכו לחשוש ולרכוב על המדרכות.

    מה שמזכיר לי: אל תסמנו שבילים על המדרכות! אין בזה טעם, שהרי אם צריך לתמרן בין הולכי הרגל שזה עתה יצאו מחנות או מחכים בתחנת האוטובוס ונסוגים לאחור בהיסח הדעת, אי אפשר לנסוע מהר. כשאני רואה את השביל על המדרכה באבן גבירול אני נאנחת לנוכח הטמטום וממשיכה לרכוב על הכביש.

  • 5.

    למה רק במזרח קיבוץ גלויות?

    שפי, 21/11/10 01:15

    אנחנו צריכים שביל אופניים שייקח אותנו עד הטיילת ביפו.

  • 4.

    אם תחברו את רשת השבילים עשיתם דבר גדול (ל''ת)

    עד אז לא ארשה לילד שלי לרכב לבד!, 18/11/10 16:42

  • 3.

    עיר שלא ניתן ללכת בה אינה עיר

    אורי, 18/11/10 14:47

    העירייה מעלה את האופניים על המדרכות (בסדר - על מדרכות צבועות) בכדי להוריד אותם מהכביש ועל הדרך מפקיעה את מרחב המחיה של הולכי הרגל.

    עיר שלא ניתן ללכת בה היא עיר שלא ניתן לחיות בה ולכן אנחנו עוזבים אותה.

    • עיר שלא ניתן לרכב בה

      dan, 21/11/10 22:06

      היא עיר שאינה טובה לי, לה, לנו לכולנווווווו.

      אופניים - למען עתידינו. שבילי אופניים למען חיוך על פנינו.

    • הכביש מסוכן לאופניים. המדרכה היא פתרון גרוע אבל זה מה יש

      רוכב אופניים עירוני, 25/12/10 20:55

      נכון יותר בכל מקרה להפקיע נתיב מהכביש

  • 2.

    יוזמה מבורכת (ל''ת)

    רום ברעם, 18/11/10 11:12

  • 1.

    באיזור זה ישנו שביל אופניים ולמרות זאת יש כאלו

    פנייה לרוכבי האפניים בדרך נמיר מול סמינר הקיבוצים, 18/11/10 11:03

    הבוחרים לרכב במדרכה ממול זו הצמודה למוזיאון ישראל.בכל פעם שאני הולכת שם והמדרכה צרה מאוד+עצים השתולים ומצופפים את ההליכה גם להולכי הרגל אני נתקלת ברוכבים המתעקשים לרכב בצד זה ולא בצד הרחב ממול והלתקל בהולכי הרגל.אנא עברו לשטח המיועד לכם.

    • השביל ליד סמינר הקיבוצים עמוס יותר בהולכי רגל, במכוניות יוצאות מהסמינר

      ובממתינים לאוטובוסים., 18/11/10 16:34

      חוץ מזה, כשאני רוכב מהדר יוסף דרך רוקח מערב, נראה לך שאני אחצה ברמזורים לא מסוכרנים לסמינר הקיבוצים ושוב, ברמזורים לא מסוכרנים למוזיאון הארץ? לא סביר!