• 80.

    תלמידה של עדנה

    ....., 02/11/10 13:39

    עדנה היא מורה מדהימה , היא מעבירה שיעורים בצורה שאף מורה אחרת לא מסוגלת היא יוצרת עיניין בקרב התלמידים ואנחנו פשוט מעריצים אותה והלוואי שכל המורות יהיו כמוה ..
    הילדה הזאת צריכה להתבייש שהיא גרמה למורה הזאת לסבול..
    ועובדה שמרוב שהילדה התביישה בזה היא אפילו עזבה את בית הספר מכיוון שהתלמידים שאיתה בשכבה הוכיחו לה כמה היא עשתה רע למורה שהכי לא מגיע לה!

  • 79.

    כל הכבוד לאמא. אני הייתי עושה אותו הדבר.

    י, 01/11/10 07:48

    שולחים ילד לבית הספר והוא חוזר משם סוטה מין.

  • 78.

    לאן הגענו? צריך ללמד עם עורך דין צמוד (ל''ת)

    מורה ללא עו''ד, 31/10/10 18:28

  • 77.

    עדנה היא המחנכת שהיית מאחלת לילדייך ולנכדייך

    אסתי אחת, 30/10/10 18:24

    אני מכירה את עדנה רש ובוטחת בשיקול דעתה, במניעיה ובמצפונה, וביושרתה.
    גם אני איני חובבת וולך דווקא, אז מה?!
    להקשר של שיח חברי בבית מדרש, בו נדון מה שמציעים משתתפיו - וכאן הציעו תלמידים, והם גם אלה שיצאו להגנת מורתם - בשביל לגעת בשאלות קיומיות להם, הרי זהו סצנריו מרשים. הידד לתלמידיה שכך פעלו, והאח לעדנה שהובילה מהלך כזה, של מעורבות תלמידים בחיפוש אחר משמעות. אין זה חיזיון נפרץ במקומותינו, ואני מתפעלת ממנו. לא מן הנמנע שגדלו תלמידים שכאלה (שהלוואי שיהיו אזרחים שכאלה), בוודאי גם הודות למורה שכזאת.

  • 76.

    יונה וולך - תנ''ך

    מוטקה, 30/10/10 18:01

    דברי יונה אינם כה שערוריתים , צאו ולמדו פרקי תנ''כ כגון סדום ועמורה וכו'

  • 75.

    אל תפיל את המיליון

    שני, 30/10/10 17:59

    בהצלחה בתביעה, תנו למורה ללמד ולתלמיד ללמוד

  • 74.

    כל הכבוד

    מעיין, 30/10/10 17:58

    ארז גביש חבר לשחף גרוס ופתחו משרד ולאחרונה התרחבו וצירפו את השותפה דינה
    בהצלחה

  • 73.

    יונה וולך

    יפית, 30/10/10 17:56

    כותבת מוכשרת, לפחות עכשיו השירה שלה תקבל קצת רייטינג

  • 72.

    זכות המורה ללמד

    חנן, 30/10/10 17:55

    המחנכים בארץ הם בין הטובים שיש אך לא נותנים להם לעבוד
    התביעה הזו היא רק אצבע בסכר להגנה על זכות המורה ללמד

  • 71.

    אנחנו מאחורי עדנה רש

    כפר סבאי, 30/10/10 16:55

    עדנה ישר כוח הצדק ינצח
    אסור להתערב לך בעבודה

  • 70.

    יצור מבחיל שונא וחולה מאד מחנך דור שלם במדינה הקרויה ''ישראל''

    הסוף קרב, 30/10/10 16:36

    ''ישראל'' והעם מתמוגג מנחת בעדוד ''אנשי הרוח''.

    שומו שמים! צמרמורת אחזה בי - בל יהי חלקי עמכם!

  • 69.

    לפעמים לא ברור מי מחנך- כמו ההתיימרות לעיון ספרותי בנרטיב אויב

    אבל ברור שיש לגבות מורים יצירתיים תומכי התבגרות, 30/10/10 15:54

    יש לגבות את האוטוריטה של המורה בקביעות, בלי קשר לחילופי שרים, כדי שבית הספר יוכל לפתח משהו בילד בשעות הרבות בו הוא מופקד עליו.

    הורים המגוננים על ינוקותיהם באופן סוגר, אולי כי אינם קרובים אליו, גורמים חרדות ואלימות סמויה.

  • 68.

    למרות שאני נגד דעת המורה- המזל שלה שלקחה אחלה עו''ד. bitch! (ל''ת)

    עם עו''ד טוב תצליח גם להפוך את העולם. ככה זה., 30/10/10 14:47

  • 67.

    איפה משרד החינוך

    צבי, 30/10/10 14:29

    למה הם לא מגבים את המורים!!!!
    הגיע הזמן שהמורים לא יפחדו ללמד.

  • 66.

    תגובה ל 42 כנסו כנסו

    אבי, 30/10/10 14:27

    ראשית הצדק ינצח והמורה תקבל את מה שמגיע לה
    דבר שני אני סומך על המשרד גביש את גרוס מתל אביב דרויאנוב 5 ' עד היום הם הביאו את הצדק

  • 65.

    באנו חושך לגרש!

    הילה, 30/10/10 11:24

    כמורה שמאמינה בשליחות החינוכית, אני גאה בעדנה שלא מוכנה שירמסו אותה בשם כל מיני דעות קדומות.
    ההורים בבית לא יודעים מה עובר על הילדים שלהם ואת הצורך ביד מכוונת ולב מכיל הם מקבלים מאותם מורים שבזמן הלימוד מעודדים חשיבה עצמאית, ביקורת ויכולת לומר את מה שבאמת על ליבם.
    יישר כוח עדנה יקירתי!
    אני גאה להיות קולגה שלך.
    ולכל מי שלא הבין, יונה וולך היא לא הנושא של הדיון, מעמד המורה והורים חסרי גבולות שיש להעמידם במקום - הם העניין.

  • 64.

    סדום ועמורה בתנ''ך

    תלמידת תיכון רבין לשעבר, 30/10/10 10:14

    לכל המתחכמים למניהם רעננו את זכרונכם.
    יש לציין כי גם בתנ''ך יש סיפורי נואפה, יחסים חד מינייים ותועבה.
    בואו נסכים שלהוציא פרקים ''נבחרים'' מהתנ''ך אף אחד לא מתכוון.
    ישר כוח לעדנה רש ולמשרד עו''ד גביש את גרוס.
    הצדק ינצח!

  • 63.

    שחררי את חרצובות לשונך אישה

    אורנית, 30/10/10 10:14

    אהבתי את התמונה בעיתון, בה נראית המורה מעיינת בספרה המרשים של צפרירה לידובסקי כהן פרופסורית וראש מחלקה בישיבה יוניברסיטי בניו יורק ''שחררי את חרצובות לשונך אישה - על כיסוי וגילוי בשירת יונה וולך''.
    טוב שהמורה החליטה לשחרר את חרצובות לשונה. הגיע הזמן שמורים יוכלו לענות על השמצות פרועות. טוב שנושא כזה המפגין איזה טרור יכולים הורים להטיל על מורים יידון בבית המשפט.
    בהקדשה לכל הפרימיטיבים בהמשך המלעיזים על יונה וולך ועל שירתה.

    • אכן ספר מרשים

      תמי, 30/10/10 11:19

      הספר יצא השנה בסמיכות להוצאת הביוגרפיה המחודשת על יונה וולך מאת יגאל סרנה שהקדיש 4 שנים למחקר מקיף על חייה של יונה וולך, משוררת חשובה שלא בחינם נלמדים שיריה שנוגעים בבעיות רבות המעסיקות את בני הנוער.

  • 62.

    הוצאת לשון הרע

    ארנון, 30/10/10 07:44

    נראה מהדברים המובאים בכתבה שאכן הייתה כאן הוצאת לשון הרע. מצד שני נראה שהזכות הלגיטימית של מורה להתגונן בפני התקפה משמיצה ומוגזמת של אמא לתלמידה כנראה אינה מובנת לחלק מהמגיבים.
    טוב שהנושא יתברר בבית המשפט ואני בטוח שעורכי הדין הרציניים והיסודיים שאת חלקם אני מכיר אישית יוציאו את האמת לאור.

  • 61.

    עדנה מחנכת נפלאה

    אמא של תלמידה לשעבר של עדנה, 30/10/10 07:37

    עדנה חנכה את כיתת בתי החל מיא וכלה יב . מורה נפלאה , מחנכת הדואגת לתלמידיה . עד היום תלמידיה לשעבר בקשר איתה. לא האמנתי שהסיפור הזה נוגע למורה עדנה.

    בהצלחה לעדנה בתביעה, כי מגיע לאנשים טובים לנצח.

  • 60.

    הצלחה לעדנה רש

    מוקי, 30/10/10 07:35

    איני מחבב את המשוררת יונה וולך ושיריה, בעיקר משום שאני לא סובל אנשים שלוקחים סמים.ובכל זאת חשוב לומר, כי יונה וולך היתה נפלאה, הן בשיריה והן בשפה העברית. היא לא היתה, צריכה לדעת להיות כל כך וולגרית, אך מה לעשות? כך היא כתבה וכך היא שרה, וידיעת התלמידים תהיה רחבה יותר, כאשר גם הנושא הזה כלול בלימודיהם. חבל שיש עדיין הורים שחושבים את עצמם למתקדמים, כשהם מטילים חרם על נושא זה או אחר בתכנית הלימודים. אם המורה רש תזכה במשפט, ואמה של התלמידה תשלם קנס כספי, יהיה זה שיעור טוב לכל החושבים את עצמם לנאורים.

  • 59.

    הילדים אינם רכוש המדינה, המורים או בתי הספר

    להקים ארגוני הורים, 30/10/10 06:38

    הם שיכים להוריהם, למשפחה (לפחות עד גיל 18). להורים ישנה הזכות והחובה לדרוש שילדיהם לא יחונכו בנגוד לדתם, לתרבותם, וערכי המשפחה והמוסר המקובלים עליהם!

    הורים שמעונינים בחנוך בלתי-שיגרתי, (אנרכיסטי,סוטה, גלוי עריות, אנטי יהודי,אנטי לאומי וכו), יקימו לעצמם בתי ספר מיוחדים באשור משרד החינוך.

    לא יתכן שמורה בחינוך הממלכתי תכפה את דעתה והשקפת עולמה על הילדים ותמנע מההורים את זכותם האלמנטרית.יש להקים במהירות ארגוני הורים לשמירת זכויותיהם.

    • נכון, לא ייתכן

      יעקב, 30/10/10 11:23

      נכון ! לא ייתכן שאם אחת תכפה את דעתה הריאקציונית והמתחסדת על בית ספר שלם של תלמידים ומורים נאורים וחכמים היודעים מה נכון ללמוד ומה נכון ללמד. ובכלל מה הקשר בין דעתך לבין השמצות חריגות שהשמיצה האם את המורה?

  • 58.

    בהצלחה

    דניאל, 30/10/10 06:11

    אני מאחל לך הצלחה במשפט ושתקבלי כל סכום כסף שבית המשפט יחליט ותהני ממנו.

    בהתחלה אוסרים ללמד שירים ואחר כך שורפים אותם בככר העיר - ובין זה לפגיעה בבני אדם הדרך קצרה

    יונה וולך הייתה ונשארה משוררת דגולה יחודית פרובוטטיבית אולי אבל וודאי בקדימה את דורה

    בהצלחה

  • 57.

    הנה דוגמא מדוע לא מגיע למורים תוספת שכר. המורה אינה יודעת מקומה

    אמנון, 30/10/10 05:54

    מוטב שמשרד החינוך יטפל בבעלת החסך האינטלקטואלי כמורה הפרובוקטיבית הזו המרעילה את הנוער שלנו עם המופרעת וולך.

    • אמנון היקר

      מורה לספרות, 30/10/10 07:33

      התרגשתי מהבנתך הרבה בשירה.
      רציתי להזכיר שלמזלנו משרד החינוך אינו חושב כמוך ולראיה רבים משיריה של יונה וולך נמצאים ונלמדים כחלק מתוכנית הלימודים.
      טרחתי ומצאתי את תגובתו של המפקח לספרות בעקבות הפרשה: ''למותר לציין, שלא מעט מיצירותיה של יונה וולך הן חלק מתכנית הלימודים בספרות לבית הספר העל-יסודי הכללי (התשס''ז), ובהן שירים ששאלת הזהות (כן, גם הזהות המינית) היא במרכזם''

  • 56.

    למה נדמה שכמעט כל יצירה מגויסת כהזדהות פוליטית

    עוד לפני שנמצאה דרך ללמדה בשפיות הדעת, 30/10/10 02:49

    משום מה מתעורר הרושם שרשימת הנושאים שהוצאו לתלמידים בבית הספר רבין בכפר סבא רומזת על משיכה עזה למחאה דווקא מול סמלים מאחדים ולא התעמתות עם בעיות של חברת השפע למשל.

  • 55.

    המשך לפרשנות לשיר

    יובל, 30/10/10 02:22

    וולך מבהירה כיצד ביטוי כגון:''את בחור בחורה'',נאמר בהערכה,בגלל ש''מהתחלה מפחיתים בערך נשים''.השיר מציג את מצבם של אלה,שאינם מתאימים להבחנה בין גברי ולנשי,אך מנסים להתכחש לכך ולהעמיד פנים של נורמליות על פי קנה מידה חברתי.הם נאלצים להתנכר לצרכיהם האותנטיים,ולנהל ''חיים ממוסדים/'כמו שצריך'/דומים לכל החיים האחרים''.התוצאה של הזיוף היא:''חיים ריקים לגמרי/רק כלפי חוץ/בלי תכנים שאין,שאין''.
    וולך מתארת את האלימות החברה כלפי אלה,שהיא מגדירה כחריגים:''המהויות שלכם אחרות/והן שותקות ומושתקות ומצונזרות''.הטון בשיר זועם,כועס וכואב.
    וולך תובעת שחרור,היא מדגישה את החסר הלשוני בהגדרות של מיניות שונה,כדי להוקיע את עריצותה של התרבות,שמנעה בדרך זו לגיטימציה מן האפשרויות המיניות להן התנגדה.יש קריאת תיגר על הקיים ותביעה להניח לכל אדם לבטא את מיניותו בדרכו.הטון האירוני מקורו בניסיון לאלץ את מי שחי בשקר,להכיר את האמת המורכבת של קיומו,ולהודות באי-התאמתו לכללי החלוקה המינית המקובלים מבחינה נורמטיבית.
    וולך מציגה את הדרכים,שבהן מפעילה החברה את כוחה הדורסני וההורסת את הפרט,שאינו מצליח לקבל על עצמו את המידור והסידור שקבעה

    • עוד על אתה חברה שלי

      יוני, 01/11/10 04:30

      עקבתי בעניין רב אחר הפרשה בתחילת השנה, אני מצרף דברים שהתפרסמו מפי המורה, זכור לי שהסבירה במקום אחר שהשיר עוסק בניתוק בין גוף לנפש:
      ''השיר 'אתה חברה שלי' של יונה וולך הוא לא שיר מיני. אנחנו משתמשים בו כדי לדבר עם התלמידים על רגשות, על זהות מינית וכאב... רק כאשר מלמדים את היצירות בלי פחד, מתוך חיבור עמוק אליהן ולעולם התלמידים, הן ייכנסו ללבבות התלמידים. אז יתרחש הקסם של הספרות'', אומרת עדנה רש, המורה לספרות בתיכון ''רבין'' בכפר סבא.

  • 54.

    נראה כמו תביעה קנטרנית שמנסה לעשות הון מהסיפור

    ליברל. בעד ללמד את יונה וולך, 30/10/10 02:06

    הסיפור הוא שההמון מוביל במקום להיות מובל.

    משרד החינוך קבע עמדה נגד לימוד השיר בשל קול ההמון או אולי בגלל דעותיו השמרניות.
    צריך לתבוע את משרד החינוך ולא את האמא.

    לאמא מותר להביע את דעתה גם כשהיא מוזרה וקיצונית כמו שליונה וולך מותר לכתוב שירים פרובוקטיביים ולמורה מותר ללמד אותם.

    הבעיה היא כשמישהו תוקף משהו כולם רצים לעשות מזה מטעמים בנוסח ''יאללה מכות'' ולא מתייחסים לעניין

    • האמא לא הביעה את דעתה , היא התלוננה

      מיכל, 30/10/10 05:04

      ויש הבדל גדול בין לנקוט עמדה ולקבול בפני משרד החינוך ולהציג את המורה הנאורה לסוטה.

    • האמא לא הביעה את דעתה, היא השמיצה

      רפי, 30/10/10 07:06

      האשמותיה של האם המופיעות בכתבה הן השמצה ולשון הרע והדרך הנכונה להתמודד מולן היא בבית המשפט.

  • 53.

    המשך הצעה פרשנות לשיר ''אתה חברה שלי''

    יובל, 30/10/10 01:57

    וולך מתארת את שלל מצבי הביניים של הזהות המינית,וקוראת תיגר על המוסכמות החברתיות,אשר מאשרות רק את מה שמקובל כגברי לחלוטין או נשי לחלוטין.הבחירה בשתי האופציות המנוגדות מוצגת בשירה הפרובוקטיבי ''אתה חברה שלי''.כהתכחשות לריבוי פניה של המיניות האנושית.בחירה זו נעשית כדי לשמור על הסדר קיים.שירתה חותרת תחת סדר זה,ומציעה ''כיווני ראייה חדשים-רב מוקדיים,גמישים וניידים''.ואופציות של טרנס מיניות,אנדרוגניות''.ומצבי ביניים אשר עדיין אין להם הגדרה לשונית.יש לזכור שהשיר נכתב ב 1985 כך שהיא הקדימה בשנים רבות את ההידרשות לנושאים אלה בתחום האומנות הפלסטית.
    השיר נפתח בהגדרה שונה של הזהות המינית:''יש לך ראש
    של בחורה'',כלומר,בעוד הגדרת המין הקונבנציונאלית מוכתבת על ידי אברי המין,מכריזה וולך כי הדבר הקובע אינו הביולוגיה אלא ''הראש'',המנטליות:''הרי המוח מה שמשנה ולא הצורה הגופנית''.
    וולך האמינה עוד בשנות השישים כי ''יבוא זמן שיגיעו יחד שחרור האישה וההומוסקסואל,אנשים יתארגנו להגן על זכויות הפרט שלהם''(עפ'י הביוגרפיה שלה עפ'י סרנה) תובעת בשנות ה 80' את השינוי התפיסה המקובלת של המיניות כדי למנוע דיכוי ואפליה. המשך...

    • אם פרובוקציה אז ללמד גם שתורת דרווין היא שטויות

      יותמי, 30/10/10 05:46

      פתיחות פרובוקטיבית היא חשובה אולם מיועדת יותר ללימודים אוניברסיטאים ולא ללומדי התיכון אשר חייבים בהכנה מתאימה לחיים במסגרת החברה הנורמטיבית.
      קיימות תופעות לא-נורמטיביות רבות אז מה צריך ללמד את כולן? כך גם נושא העליזים. אין להתעלם מנושא זה כליל אך אין לקדמו במסגרת הלימוד בבית הספר התיכון.

      • בתשובה לדבריך הלא נאורים

        תלמיד לשעבר, 30/10/10 07:16

        כאן המקום להזכיר מה אמרו תלמידותיה של המורה עדנה כשהתפרסמה הפרשה:
        ''אפשר לחשוב מה כבר קרה? אומרת סיטון. ''נכון שהשיר בוטה, אבל זה לא משהו רע. אנחנו שומעים את המלים האלה כל היום ובכל מקום. לא יעזור שום בית דין - מיניות, אינטימיות ומערכות יחסים הן נושאים בלתי נפרדים מהחיים שלנו ומתהליך ההתבגרות. גם אם משרד החינוך יאטום לנו את האוזניים ויכסה לנו את העיניים, הדברים האלה ימשיכו לבעור''.
        ''כנראה שמבחינת משרד החינוך, אנחנו מספיק בוגרים כדי להחזיק נשק עוד כמה חודשים, אבל חס וחלילה שנדבר על הומואים'', מוסיפה תורג'מן, ''אנחנו צריכים מישהו מבוגר כמו רש שיכוון אותנו. לא רק שהיא לא מפחדת לדבר אתנו על החיים שלנו, כמו שמורים אחרים ולפעמים גם הורים חוששים, אלא שהיא גם משקיעה בנו המון ומתעקשת ליצור חווית למידה מעניינת'', היא מוסיפה.

      • ליותמי

        גיא הגאה, 30/10/10 11:32

        מדבריך, אני מבין שלהתחיל ללמוד על החיים ראוי רק באוניברסיטה... אתה מזלזל בתלמידי התיכון כאילו אין להם זכות להיחשף ל''פתיחות פרובוקטיבית''ואין להם יכולת שיפוט עצמאית. מי קובע מה לא נורמטיבי, אתה או משרד החינוך ? נושא הזהות המינית הוא נוושא חשוב המעניין את בני הנוער, חשוב להם וראוי לדון בו בבית הספר ולא ברחוב.

  • 52.

    הכתב לא הבין את השיר.הוא לא עוסק בזוגיות חד מינית אלא בזהות מגדרית.

    יובל, 30/10/10 01:54

    הצעה שלי לפירוש השיר.אך לפני כן אקדים ואומר,שהשיר''אתה חברה שלי''אינו חלק מהתוכנית הלימודית של בתי הספר,הוא מעולם לא הוכנס לשם.המורה מכפר סבא שלימדה את השיר לא עשתה זאת במסגרת שיעורי הספרות של בית הספר אלא במסגרת ''בית מדרש'' - שיעור העשרה בבית הספר,שבו המורים דנים עם קבוצת תלמידים מכיתות שונות בנושאים על פי בחירתם,תוך שימוש בשירים וביצירות מהספרות המודרנית,המקרא והתלמוד,שירים
    שאינם חלק מהתוכנית הלימודית.ממה שהבנתי השיר ''אתה חברה שלי''לא עורר רעש בגלל שמתעסק בזהות מינית אלא בגלל המילים הבוטות שבו השזורים לכל אורכו ורוחבו.אך מצד שני במסגרת תוכנית הלימודית מלמדים את הספר ''התפסן בשדה השיפון'' של סלינג'ר,והקללות והמילים הבוטות תופסים חלק משמעותי בספר מאחר והספר מתואר בגוף ראשון של נער מתבגר שהקללות והמילים הבוטות מסגלות אותנטיות לדמות למרות
    שבארה''ב זהו הספר השני המוחרם ביותר בגלל תכניו.ואחרי ההקדמה הארוכה.לעניין פרשנות של השיר:
    שירתה המאוחרת של וולך מוקדשת בחלקה הגדול לאיתגור גבולות המין וערעור הדיכוטמיות הנתפסים ביצירתה כגאולה מעריצותה של החשיבה הביניארית בתחום המיניות. המשך...

  • 51.

    אני לא מאמין שישנו אפילו טוקבקיסט אחד שהיה יושב עם ילדיו וקורא איתם את

    אבי, 30/10/10 00:18

    וקורא איתם את השיר המגעיל.
    גם כל אלו המציגים עצמם כסופר מתקדמים.

    • בחור בן 18 זה לא ילד

      ש, 30/10/10 02:52

      ואם נראה לך שבגיל הזה יונה וולך זה מה שיקלקל אותם, אתה חיי בסרט. תיהיה בטוח שהם כבר כבר נתקלו בדברים הרבה יותר גרועים וגסים בכוחות עצמם.

  • 50.

    יש כל כך הרבה שירה איכותית שאין לתלמידים כל ידע .מדוע להתחיל במה שסוטה

    אבי, 30/10/10 00:07

    אנחנו בתקופה של גיבוי לכל הסוטה ולכל מה שמופרע.תקופה בה יש להבין את כולם ולרצותם גם אם הוא סתם פרחח שלא נותן ללמד.

    במקום שנשקיע לימוד בטוב,ביפה ברצון לפתח עולם טוב יותר מגיעה מורה חוכמולוגית ומלמדת צעירים עם נסיון מיני מועט דווקא את הסוטה והמגעיל.

    • לא מדובר בלימוד שירה אלא בדיון על זהות מינית

      תלמיד לשעבר, 30/10/10 07:25

      כאן המקום להזכיר מה אמרו תלמידותיה של המורה עדנה כשהתפרסמה הפרשה
      ''אפשר לחשוב מה כבר קרה? אומרת סיטון. ''נכון שהשיר בוטה, אבל זה לא משהו רע. אנחנו שומעים את המלים האלה כל היום ובכל מקום. לא יעזור שום בית דין - מיניות, אינטימיות ומערכות יחסים הן נושאים בלתי נפרדים מהחיים שלנו ומתהליך ההתבגרות. גם אם משרד החינוך יאטום לנו את האוזניים ויכסה לנו את העיניים, הדברים האלה ימשיכו לבעור''.
      ''כנראה שמבחינת משרד החינוך, אנחנו מספיק בוגרים כדי להחזיק נשק עוד כמה חודשים, אבל חס וחלילה שנדבר על הומואים'', מוסיפה תורג'מן, ''אנחנו צריכים מישהו מבוגר כמו רש שיכוון אותנו. לא רק שהיא לא מפחדת לדבר אתנו על החיים שלנו, כמו שמורים אחרים ולפעמים גם הורים חוששים, אלא שהיא גם משקיעה בנו המון ומתעקשת ליצור חווית למידה מעניינת'', היא מוסיפה.

  • 49.

    אומרים שוולך הייתה מוכשרת - אינני יודע, לא קראתי ולא אקרא אותה מעבר

    שירוני, 29/10/10 22:21

    לשיר או שניים שפורסמו בעיתונות ומהם למדתי שמדובר באישה שנשמתה הייתה אשפה מצחינה מאיכות ירודה במיוחד.
    אז מה איכפת אם ידעה להשתמש במלים במיומנות?
    גם מנכ''לית משרד החינוך בזמנו כינתה אותה ''בהמה מיוחמת'' - וזה היה ביטוי דיפלומטי.
    מאחל לאם שהתלוננה שתנצח במאבקה למרות שכיום יש כאן דיקטטורה של השמאל האנטישמי בישראל.

    • שירוני היקר

      מורה לספרות, 30/10/10 07:31

      התרגשתי מהבנתך הרבה בשירה.
      רציתי להזכיר שלמזלנו משרד החינוך אינו חושב כמוך ולראיה רבים משיריה של יונה וולך נמצאים ונלמדים כחלק מתוכנית הלימודים.
      טרחתי ומצאתי את תגובתו של המפקח לספרות בעקבות הפרשה: ''למותר לציין, שלא מעט מיצירותיה של יונה וולך הן חלק מתכנית הלימודים בספרות לבית הספר העל-יסודי הכללי (התשס''ז), ובהן שירים ששאלת הזהות (כן, גם הזהות המינית) היא במרכזם''

  • 48.

    בהצלחה המורה עדנה. (ל''ת)

    תלמידך, 29/10/10 22:10

  • 47.

    כל הכבוד למורה! הלואי שתצליח בבית המשפט! (ל''ת)

    שרה, 29/10/10 21:42

  • 46.

    אל תחשפו את ילדיכם לחומר בעייתי, שילחו אותם לממלכתי-דתי

    לא נפקיר את ילדינו לגחמותיהם של מורים ''מתקדמים'', 29/10/10 21:41

    ה''קידמה'' הזאת היא בעצם נסיגה לתקופת סדום ועמורה.

  • 45.

    אני לא מבין מה הביג דיל?!הנערים בגירים דיו בכדי ללמוד שירים מהסוג הזה (ל''ת)

    אופק, 29/10/10 21:36

    • האם הם כבר מומחים גדולים בשירה הרגילה והנורמטיבית? (ל''ת)

      אבי, 30/10/10 00:08

    • מדוע צריך את יונה וולך אולי שיביאו זונות רחוב שיעשירו את שפת הצעירים (ל''ת)

      אבי, 30/10/10 00:11

  • 44.

    סתאאם

    אבי זרמין, 29/10/10 21:09

    כל המדינה הזאת מדרדרת מרגע לדודלי,
    גיסנו

  • 43.

    לכל מיט שמגיב מיבלי ליקרא את השיר פשוט בור

    עופר, 29/10/10 21:05

    אין זה משנה אם אתה תומך או מיתנגד
    יש אינטרנט יש gogel אפשר ליקרוא את השיר ולהגיב.
    אני לעניות דעתי השיר אינו תואם לבתי הספר
    הוא ישיר מידי מציצני מידי ונוגעה מעט בולגריות לבני הנוער

    • למה נראה לך שבני נוער הם כאלה מלאכים תמימים שצריך להגן עליהם?

      יואב, 29/10/10 21:40

      אני מבטיח לך שבני נוער בני 18 (אוטוטו חיילים) ב2010 כבר נחשפו לדברים הרבה יותר קיצוניים משירים של יונה וולך.

      הם יודעים מה זה הומואים, הם משתמשים במילים ''כוס'' ו''זין'' בדיבור היומיומי שלהם, ורובם גם לא בתולים, אז לא ברור ממה בדיוק אמורים להגן עליהם.

    • קראתי את השיר ולא הבנתי

      ברוך, 29/10/10 22:54

      מה יש בו, מה יש ב''משוררת'' ומדוע הוא חשוב. סתם מילים שניכר בהן שכווונתן פרובוקטיביות לשמה ותו לא. לא הסקס מפריע לי, לא הבוטות מפריעה לי, אלא הפרובוקטיביות לשמה שאין אחריה מאום. אני משוכנע שניתן למצוא שירים טובים יותר ובעלי משמעות רבה יותר ללמד ולא גבב של מילים שאין בהן כלום.

  • 42.

    מיוצגת ע''י משרד מעולה ...

    לקוח, 29/10/10 21:01

    מהטובים בארץ !! יצגו אותי גם בעבר ...

    עו''ד ארז גביש תותח

    בהצלחה לתביעה !

    • יתכן שמשרד מעולה,אבל בכל זאת לא תראה שקל מהתביעה. (ל''ת)

      חבל על הזמן, 30/10/10 00:34

  • 41.

    תנו למוזרים לחיות את חייהם אבל המורה הזאת הגזימה (ל''ת)

    הילה, 29/10/10 20:58

  • 40.

    אמא חוצפנית ולא חכמה

    רז, 29/10/10 20:40

    מתערבת ומתעלקת על הילדה שלה ועל בית הספר. ממה היא פוחדת אם הילדה שלה בכתה י''ב תלמד שיר עם קונוטציה מינית?. טיפשות.

    • לא מדובר על קונוטציה מינית בלבד - אלא על משוררת חולת נפש שיש להרחיק

      שרינה, 29/10/10 22:22

      מתכנית הלימודים.

  • 39.

    בהצלחה למורה (ל''ת)

    12345, 29/10/10 20:33

  • 38.

    המורה צודקת!

    ענת דוד!, 29/10/10 20:27

    נמאס שההורים מתערבים בחינוך בבתי הספר!

    • האמא צודקת!!

      ספור, 29/10/10 22:25

      נמאס ממחדלי משרד החינוך שמכניס את כל הסוטים וחולי הנפש לתכנית הלימודים
      מי שירצה יקרא ביוזמתו - אבל אין הצדקה שמשרד החינוך יתן לגיטימציה לסטנוגרמות מעיוועי מוחותיהם של פסיכופטים למיניהם.

  • 37.

    מסכנה התלמידה שיש לה כזאת אמא (ל''ת)

    אורית, 29/10/10 20:25

  • 36.

    וואו זאת יונה וולך או פותנה? (ל''ת)

    2 ניגובי חומוס, 29/10/10 20:17

  • 35.

    מאוד מאכזב..

    הילה, 29/10/10 20:16

    די עצוב לשמוע שאנשים לא רואים את היופי שבהרחבת האופקים.. אותי בתיכון לא לימדו שום דבר שקצת מוציא מהקופסא ואני חושבת שזה יכל לתרום לי הרבה, אפילו אם רק כדי להכיר את השם של המשורר או המשוררת. אני בטוחה שלא חייבו אף תלמיד לאמץ לחיקו אי אלו העדפות בתחום השירה.
    שוב.. חבל לשמוע על קטנוניות וחוסר פרגון שכזה..

  • 34.

    המורה צודקת. ההורים איבדו כל גבולות כמו הילדים.. (ל''ת)

    אלינור, 29/10/10 20:07

  • 33.

    יונה וולך-ראוי ועוד איך!

    יעל, 29/10/10 20:03

    התכנים של יונה וולך בהחלט ראויים ובעלי נופך ורבדים נוספים שלעיתים אינם נמצאים בחומרי הלימוד הספרותיים הקבועים מדי שנה. ראוי בהחלט ללמדם בבתי הספר התיכוניים.ישר כוח למורה, שבוחרת לתת גיוון ללימודי תלמידיה ולהעשיר את עולמם הספרותי.

    • יש לפסול את יונה וולך למסגרת הלימודים - והמורה צריכה להיקרא לסדר (ל''ת)

      מורי, 29/10/10 22:26

      • ומה עם התנך

        יעקב, 03/11/10 17:48

        גם אותו נפסול בגלל קטעים פורנוגרפיים על דוד ובת שבע? או את שיר השירים עם התאורים המפליגים שלו על נשים?

  • 32.

    בתור מורה

    איתי, 29/10/10 19:47

    אנחנו אמורים להתחיל לעמוד על שלנו ולא לספוג את חוסר הגיבוי של המערכת, ואם אין מי שיגבה אותנו אז נפעל עצמאית כמו עדנה

  • 31.

    מרוב ליברליות התלמידה נאלצה לעבור בית ספר...

    עופר, 29/10/10 19:44

    מצחיקים אותי כל הליברלים הצבועים...

  • 30.

    למה מלמדים בכלל שירים שלה?

    סטודנטית, 29/10/10 19:36

    במיוחד אם מדובר בשירים כ''כ טעונים.
    אלה לא תכנים מתאימים לכיתה יב'.. מה קרה ל'תפסן בשדה השיפון'? הוא כבר לא במודה?

    • שיפון

      שופוני, 29/10/10 20:13

      שיפון זה לא לחם

    • קראת את התפסן?

      אחת שיודעת, 29/10/10 20:26

      אז את זוכרת מה התכנים בספר... אותה אמא היתה תובעת שוב אם הבת שלה היתה לומדת את הספר הזה.הבעיה היא עם האמא, לא עם הספרות. מעניין אילו ספרים היא קוראת.

    • מדוע את קוראת לזה שירים טעונים

      יעקב, 29/10/10 20:45

      אולי נקרא לילד בשמו: מדובר בערימה של גללים

    • סטודנטית יקרה

      מורה לספרות, 30/10/10 07:39

      רציתי להזכיר שלמזלנו משרד החינוך אינו חושב כמוך ולראיה רבים משיריה של יונה וולך נמצאים ונלמדים כחלק מתוכנית הלימודים.
      טרחתי ומצאתי את תגובתו של המפקח לספרות בעקבות הפרשה: בשנת 1951 ראה אור ספרו ה''שערורייתי'' של הסופר האמריקאי ג'. ד. סלינג'ר ''התפסן בשדה השיפון''. ה''שערורייתי'' הושם כאן במירכאות כפולות, שכן מאז ועד היום קפאו מים רבים באגם הקטן שבסנטראל פארק, ניו-יורק, והספר המושמץ הזה, שמשרד החינוך האמריקאי דאז אסר על הכנסתו לבתי הספר בשל סגנונו ה''בוטה'' ותכניו ה''נועזים'', הפך לקלאסיקה ולאחת היצירות הנלמדות ביותר במערכת החינוך, למותר לציין, של'תפסן' מקום של כבוד גם בתוכנית הלימודים בספרות בבית הספר הממלכתי הכללי בישראל, ואלפי תלמידים קוראים בו מדי שנה, בהנאה מרובה, ללא כל חשש (של המבוגרים) מקלקול המידות בשל לשונו משולחת הרסן של הולדן קולפילד, גיבור הרומן והמספר בו.

  • 29.

    המורה צודקת יש גבול ללשון הרע

    זלצמן האשכנזי, 29/10/10 19:33

    וטוב לרדוף את מי שמתלונן תוך פםגיע לא מוצדקת באחר...
    מה אם נעצום עינים לא יהיו הומאים ולסביות?
    אם לא נראה לא יהיו ערבים בישראל?
    ואם לא נשמע לא תיהיה גזענות?

    • נכון, יש גבול - והמורשת של וולך המופרעת היא לשון הרע בלשון המעטה (ל''ת)

      תילמד, 29/10/10 22:27

  • 28.

    איכס, מגעיל!

    חובבת שירה, 29/10/10 19:30

    כל הכבוד לך עדנה, מחזקת את ידייך ומקווה מאוד שתזכי בתביעה!!!

  • 27.

    הגיע הזמן שיחזירו את הכבוד למורים!!! (ל''ת)

    סמדר, 29/10/10 19:21

  • 26.

    נמאס מההתערבות של הורים בחינוך של מורים!!!! (ל''ת)

    בגלל זה הנוער היום נראה ככה!, 29/10/10 19:17

  • 25.

    זה מה שקורה שמלמדים פרחות מטומטמות ממשפחה של בבונים

    את יונה וולך הגאונית..., 29/10/10 19:13

    שילכו ללמוד תפירה ובישול מטבוחה ויעזבו את יונה וולך בשקט

    • אכן תגובה של אידיוט הראויה לוולך הפסיכופטית - ובאמת ראוי ללמוד את וולך

      סייקו, 29/10/10 22:30

      בפקולטה לפסיכיאטריה בתור ''היסטורי קייס'' של מופרעת עם קבלות

  • 24.

    הקטע הכי מקומם זה תגובת בית הספר שמיידית נכנע לאמא ולא הלך לפי קו

    בית ספר ללא הנהגה חינוכית, 29/10/10 19:09

    מסויים משל עצמו.

    מאחר ומערכת החינוך בישראל בפשיטת רגל מוחלטת מזה עשרים שנה לפחות, בית הספר לא קיים כגוף עם עמוד שידרה משל עצמו, ומתכופף ומתרפס ומתוסס בפני כל הורה. כל הורה !!!
    זה כולל הורים אלימים (שיש להם בדרך כלל ילדים אלימים), זה כולל הורים צעקניים או משועממים שחפשים עניין בחייהם על גב המורות.

    לו בית הספר היה אושיית חינוך הוא לא היה מיידית מורה למורה לא ללמד את השיר (או כל תוכן לימודי אחר).
    בהעדר כל קו מנחה ועמוד שידרה של מערכת החינוך כל הורה יכול להחליט להתערב כאוות נפשו ושטויותיו.

  • 23.

    יהודים זה עם שמחפש לעשות כסף מבלי לעבוד וזה מה שהאמא רוצה (ל''ת)

    א, 29/10/10 19:07

  • 22.

    A teacher should present facts Not his opinions

    james, 29/10/10 19:02

    an educator does not use the classroom to promote his own opinions

    • Litrature is not facts. you didnt understood cause it was in HEBREW (ל''ת)

      Not a REDNECK, 30/10/10 02:09

  • 21.

    אחת הבעיות הקשות ביותר במע' החינוך היא הזלזול שרוב ההורים מפגינים כלפי (ל''ת)

    המורים. ללא כבוד למורה אין לימודים., 29/10/10 18:54

  • 20.

    כל הכבוד למאבק של עדנה רש בעד חופש הביטוי והתרבות

    אורי, 29/10/10 18:52

    כל הכבוד למאבק המורה
    שתצליח ושבית המשפט יכפיל את הקנס
    האמא צרכה גם להיטבע על ידי ביתה שנאלצה לעבור משכת יסורים בעיקבות אמא סתומה

    • מהשגי מערכת החינוך הליברלית: מגיבים עילגים וגסי רוח. הבת מטביעה את אמה

      מראה מראה שעל הקיר, 29/10/10 19:03

      אלהים אדירים!

  • 19.

    אין מילים.

    ., 29/10/10 18:40

    נראה לי שמי שצריך שיעורי העשרה זו האמא...

  • 18.

    הורים מזיקים

    oran, 29/10/10 18:39

    הורים עם אף ארוך ובמקום לחנך את ילדיהם לסובלנות וסבלנות מתערבים בבוטות, מנסחם להעלות ציונים ולשנות הקבצות לילדיהם . לא נותנים לילדים להתמודד ולראיה בתה של אותה אם תסבול והרבה
    המנהלים פוחדים מההורים ובמקום לפרגן למורים מלקקים להורים
    המצה נורא ואיום!

  • 17.

    אין לתביעתה כל סיכוי. זכותה של האם להתלונן מעוגנת בחוק (ל''ת)

    עוד תביעה הזויה, 29/10/10 18:35

    • מותר להתלונן, לא לקרוא לאנשים סוטים

      דמוסתנס, 29/10/10 20:47

      וחוץ מזה, אם האם דיברה עם התקשורת - זה לא חלק מהתלונה.

    • למגיב 17

      עו''ד, 29/10/10 20:54

      וזכותה של המורה לתבוע בגין לשון הרע, מעוגנת אף היא בחוק.
      שם המשחק: ''מידתיות''!
      מסע הכפשה כנגד מורה אינו מידתי ואינו ראוי.

      • אתה מטעה . אין לתביעה כל סיכוי. יש לאם הגנה בחוק. (ל''ת)

        דחיה על הסף, 29/10/10 22:16

      • לעו''ד - אתה מצדיק את הדעה הכללית שיש על בני המקצוע שלך (ל''ת)

        שפיט, 29/10/10 22:31

    • מותר להתלונן, אסור להשמיץ מורה

      מורה מהצפון, 30/10/10 08:33

      יש גבול לכל תעלול, אם האמא לא יודעת את הגבולות, לא בית הספר ולא משרד החינוך יוכלו להעמיד אותה בפינה. בדיוק לשם כך נועד בית המשפט.

  • 16.

    בהצלחה לעדנה רש!

    חיים, 29/10/10 18:29

    הגיע הזמן לרסן את כל הפיות המלוכלכים שנפתחים בכל פעם שמשהו לא מוצא חן בעיני מישהו.
    נראה לי שמשפט דיבה מהסוג הזה ילמד לקח את כל הלכלכנים.

  • 15.

    אוי יויי יויי רמסו את שמה ואת כבודה עתידה להיות נשיאת ישראל (ל''ת)

    כבוד אלק, 29/10/10 18:26

    • הזלזול שלך במורה מקומם

      לאה, 29/10/10 19:24

      נכון שישנם מורים גרועים ונכון שלפעמים אנחנו מרגישים שהרמה הכללית של המורים נמוכה. אבל כאן מדובר במורה מקצועית ומסורה שביקשה להעשיר את תלמידיה ואף זכתה להערכה שלהם וגם של הוריהם. אין כל הצדקה למסע ההכפשה שערכה האם המתלוננת. אם הייתה לה בעיה עם התוכן שלימדה המורה, היה עליה להתנהג בבגרות ולפנות אל המורה. דווקא ההתנהגות של האם מלמדת על חוסר בגרות ועל התנהגות בלתי הולמת, ומצער לדעת שבדרך זו היא מחנכת את בתה.וכן, גם שמה וכבודה של המורה חשובים, כמו כבודו של כל אדם בישראל!

    • ל-15:תן לי לנחש,אתה שייך לאותה להקת בבונים שבטנם נפוחה ומוגזת מסביח עם

      המשורר המחורפן, 29/10/10 20:30

      הרבה עמבה וחוואג' ובלהקה אתה נספח לתת-קבוצה שאליה שייכת האמא חסרת האינטלגנציה
      שכנראה מוכנה שהבת שלה תשנן רק שירה של
      יהודה הלוי,נעמי שמר,אריאל זילבר והבן של ביבי ושרה

    • יצאת טמבל, הייתה לנו כבר נשיאה מורה

      יואב, 29/10/10 21:34

      דליה איציק התחילה את הקריירה שלה בתור מורה לספרות, בתור יושבת ראש הכנסת היא הייתה מ''מ נשיא המדינה בחצי השנה שקצב היה בנבצרות.

      אז טכנית הייתה לנו כבר מורה לספרות שהייתה נשיאת המדינה, תאכל את הכובע.

  • 14.

    יונה וולך בשעור ''בית מדרש ישראלי''

    חיים יפים, 29/10/10 18:13

    הללויה המשיח הגיע ולא אמרו לי כלום, יש מורים שלא משנה מה יגרמו לתלמידים לחשוב, לבחור וללמוד

  • 13.

    הבת של הבאבונית עברה בצפר בגלל אמא. אני מרוצה.

    לידיה קסאח, 29/10/10 18:10

    וכל הכבוד למורה שלא ויתרה. יונה וולך היא יוצרת חשובה ולא הפרחות קובעות את הדברים האלו תודה לאל.

    • נא לא להטיל עוון אמא על בתה

      רפי, 29/10/10 20:34

      אמנם רשום ~אמהות אכלו בוסר ושיני בנות תקהינה, אבל עדיין יש להצטער שהאם לא שקלה איך תרגיש בתה בעקבות האשמותיה הפרועות. כנראה חיפשה רק את השפלת המורה ולא ראתה שהאשמות כאלו הן נשק מסוכן.

  • 12.

    לא ברור איך להתלונן על תכנית הלימודים או על מורה מסויים זה עברה על

    יובל, 29/10/10 18:08

    החוק.

    אין מצב שהתביעה הזאת תתקבל. יש פה נסיון להפחיד את מי שמעז להביע דעות שיכולות להשמע לא נעימות, במקרה הזה- דעת האמא. סביר מאוד להניח שהמורה שיפתה פעולה עם ארגוני שמאל קיצוני בהחלטה לתבוע את האמא. ברור שהתביעה לא תתקבל, זה הכל נסיון הפחדה, והתקשורת משתפת עם זה פעולה בצורה נאיבית.

    • יש הבדל בין תלונה על תכנית הלימודים

      ., 29/10/10 18:41

      לבין האשמת מורה בלימוד ''סטיות''.

      הראשון לגיטימי.
      השני הוא הוצאת דיבה והתנכלות.

    • ברור שזה שמאל קיצוני אולי אפילו ארגון טרור? (ל''ת)

      לך תחפש, 30/10/10 02:10

  • 11.

    טוב מאוד, שתתבע את האימ' אמא שלה (ל''ת)

    יונה, 29/10/10 18:04

  • 10.

    הורים מטומטמים, מרחיקים מורים ראויים מן המקצוע

    יואב, 29/10/10 18:01

    אני לא מכיר את המורה הזאת, אבל אם התלמידים התייצבו לצידה זה מצביע על משהו.

  • 9.

    פשוטים

    חיים, 29/10/10 18:01

    אמא פשוטה כמו תעסה גלזר איכות ירודה מכפר סבא הקרובה לקלקיליה

  • 8.

    קראת את ה''שיר''. גיבוב מילים לא מובן, אבל-

    יצחק, 29/10/10 17:55

    זה לא אומר שאסור למורה להגיש אותו לתלמידיה. עם כל הכבוד ליונה וולאך, ביאליק או טשרניחובסקי או רחל (להזכיר רק שלושה ממשוררינו) היא לא. איך קרא לזה שייקספיר? רוב מהומה על לא מאומה.

    • ואת שייקספיר אתה מבין?

      תמר, 29/10/10 19:33

      רק מלימוד ונסיון באה גם ההבנה ולעתים הערכה. פסילות וחרמות הן מתכון לבורות ורישעות.

      • אם אינך יודעת להבדיל (ל''ת)

        יעקב, 29/10/10 20:41

    • יצחק דבר אחד ברור שמי שלא מבין את וולך,את שייקספיר הוא בוודאי לא מבין (ל''ת)

      זמירה, 29/10/10 20:32

      • נכון מאוד - כי גם מי שעוסק בשייקספיר צריך מדי פעם לנגב את התחת - ואין

        המקשר, 29/10/10 22:33

        מתאימים לכך יותר מהדפים עליהם מודפסים תרבות האשפה של וולך

    • אם אינך יודעת ההבדל

      יעקב, 29/10/10 20:43

      בין שייקספיר לזבל המדובר של וולך כדאי שתמנעי מתגובה בנושא זה

      • כן אבל אני יודע לזהות הבדל בין מגינ אינטלגנט למגיב זבל (ל''ת)

        מנקה אשפה, 30/10/10 02:12

    • אם האם לא הבינה- למה לא שאלה את המורה?

      דמוסתנס, 29/10/10 20:49

      מה קרה להידברות לפני שקוראים למישהו סוטה?

  • 7.

    מדינה של תובעים ונתבעים

    עמיר, 29/10/10 17:54

    אי אפשר לעשות כבר משהו בישראל בלי לערב ערכאות?

    • ומה אתה מציע במקום? (ל''ת)

      דני, 29/10/10 18:08

    • ומה אתה מציע במקום?

      דני, 29/10/10 18:15

      להזמין את האמא לדו קרב או אולי לוותר לה ולהשאר עם הפגיעה?
      הבעיה אצלנו היא שאנשים לא מוכנים לקחת אחריות על דבריהם ועל מעשיהם. היה עדיף לאם לחשוב מראש על התוצאות ועל ההשלכות.
      אנני מכיר את פרטי המקרה אך בית המשפט הוא המוסד המקצועי הראוי לדון בנזק שנגרם לטענת המורה.

      • ומה אתה מציע במקום במקום? (ל''ת)

        מני, 29/10/10 18:29

    • מדינה שבה החוק נלקח ליידים (ל''ת)

      היא מדינת תביעות, 29/10/10 18:27

    • ואפשר להוסיף: מדינה של טובעים ומוטבעים. אבל גם של טובים ומוטבים... (ל''ת)

      תובע טוב טבע בטבע, 29/10/10 19:06

    • אפשר לדבר ולבקש הבהרות. חבל שהאמא לא עשתה זאת. (ל''ת)

      דמוסתנס, 29/10/10 20:50

  • 6.

    התערבות הורים בתכנים הנלמדים

    רותם, 29/10/10 16:35

    לא ייתכן שהורים יתערבו בצורה כה פוגעת בשיקול דעת מקצועי של צוות החינוך. מותר לבקש הסבר אך מכאן ועד האשמות כה פוגעות כפי שמובאות בכתבה, הדרך ארוכה.
    יונה וולך אכן משוררת חשובה ופורצת דרך וידוע לי שחלק משיריה נלמדים במסגרת תוכנית הלימודים. אני ממליצה על הביוגרפיה המרתקת על חייה של יונה וולך שכתב יגאל סרנה.

  • 5.

    ישר כח!

    נועה, 29/10/10 15:58

    כל הכבוד למורה ולעורכי הדין המעולים!!!

    • כל הכבוד לאם שלא נכנעת לתכתיבי השמאל האנטישמי בישראל (ל''ת)

      א6ם השנה, 29/10/10 22:34

  • 4.

    כל הכבוד!

    יעל, 29/10/10 15:41

    הגיע הזמן שמורים ידרשו ויקבלו את הכבוד המגיע להם!
    יישר כוח.
    בהצלחה לעורכי הדין המעולים!!!!
    ממליצה עליהם בחום - רציניים, מביני עניין ומאוד מקצועיים

  • 3.

    כל הכבוד למורה

    יעל, 29/10/10 12:22

    מורה מצוינת ואשה מאוד נחמדה. עדנה אנחנו איתך!! כל הכבוד לך שהחלטת לפנות לעו''ד כדי לתבוע!
    איפה אני יכולה למצוא את הפרטים של עו''ד של עדנה אני גם רוצה לתבוע תלמיד שלי שפרסם סרטון מהכיתה ביוטיוב

    • המלצה אישית

      מיכאל, 29/10/10 14:48

      הי יעל
      אני בעבר נתקלתי בבעיה כמעט באותו הנושא, ולכן פניתי למשרד של העורך-דין גביש וגרוס
      (שהם במקרה מייצגים גם את המורה בתיק הזה)
      אני ממש ממליץ בחום עלייהם
      ממש רציניים וסימפטיים

  • 2.

    מורה אמיצה

    רזי, 29/10/10 12:15

    יפה שהמורה החליטה לתבוע עם כל מה שקורה עכשיו עם מורים.
    גם ההורים צריכים לדעת את הגבול.
    ישר כח, העם עם המורה!

    • גם אני העם

      יעקב, 29/10/10 19:39

      ואני לא עם המורה
      להורים יש בהחלט זכות להתלונן אם מאכילים את הילדים שלהם בזבל
      ליונה וולך יש בהחלט שירים טובים אבל ה''שיר'' המדובר הוא לא יותר מגיבוב של גסויות

      • גם אם השיר הוא גסויות וזבל, ואני ממש לא אוהב שירה ישראלית

        שמוליק, 29/10/10 21:13

        זכותה של המורה ללמד זאת אם לא התקבלה מראש הנחיה לגבי שיר זה. רהע מתפלא על משרד החינוך וטיפולו בפרשה

  • 1.

    כל הכבוד!

    גדליה, 29/10/10 12:07

    הגיע הזמן שמישהו יעשה פה משהו בשביל המורים!
    כל הכבוד

    • תגובה

      צנחן, 29/10/10 23:21

      גדליה ידידי.יש לי ספור מעניין לספר לך .בשנת 1882 היתה עלייה עצמאית של יהודי תימן ברגל לירושלים.לאחר שנתקלו בדרכם בשודדים.מחלות הדרך ושאר מרעין בישין הגיעו לירושלים שהיתה עיר מסוגרת בחומה.אף אחד לא רצה את הנוודים המוזרים הללו טכך משך חודש התגוללו להם תחת כיפת השמיים סובלים מחסור קשה רעב ופגעי מזג האוויר.התימנים זיהו את כפר השילוחעל פי הכתובים ולא זזו מהכפר שהייה אדמת מדבר שוממה.
      לאחר כחודש התארגנה משלחת רבנים שתהו לפשרם ולזהותם של אנשים אלה.דין ודברים קצר עם ראש הקהילה המוזרה ''המורי '' הבהיר לרבני ירושלים את גודל טעותם והחטא החמור שחטאו כלפיהם.מייד יצאו שליחים אל הברון הירש תוך בקשת הצלה דחופה לנדבה על מנת להציל את הנותרים מגזירת רעב ומוות.לאחר שהגיעה התרומה פנו מייד אל ''המורי'' לזרזו בבניית בתים לכל העולים העלובים שאיתו.אך ''המורי'' עמד על דעתו שייש לבנות דבר ראשון בית מדרש.אבל אדוני הפצירו בו הרבנים קודם בתים שלא תתגוללו כחיות השדה תחת כיפת השמיים.פנה אליהם ''המורי'' העיקש ואמר לא אזוז מדעתי קודם כיתת לימוד לילדים רכים על מנת שיילמדו תורה גמרא ומשנה ורק לאחר מכן בתים .רק כך אצילם מסכנה.

    • תגובה

      צנחן, 29/10/10 23:33

      המשך...
      עכשיו תוכל להבין מהי חשיבות החינוך ביהדות לאורך ההסטוריה.טובי ''המלמדים'' הוקצו למלאכת חיים זאת הנחשבת עד היום למפעל חיים החשוב ביותר בעולם היהודי.דמה בנפשך ילדים רכים כחומר ביד היוצר מה שתלמדם ואיך שתלמדם ישפיע עמוקות על מוחם לשארית חייהם.חשוב מה הייה קורה אם כל סמל בצבא הייה מחליט על דעת עצמו לסגל לאנשיו תורת לחימה שאותה הוא הגה בעצמו.היית מסכים לזה???ראה את הסרט ''כוכב הקופים''שעורר פולמוס רחב בארה''ב של תחילת המאה שעברה.המורה טעתה ולא בתום לב.המורה היא כמו הסמל שדובר בו החליטה על דעת עצמה להגניב-ללא רשות הממונים-בסתר תכני לימוד המתאימים להשקפת עולמה.היא עוררה סערה וכעס בצדק רב.ועתה היא מתנהגת כקוזאק נגזל ומאיימת בתביעות משפטיות.לא אדון בצדקת טענותיה אלא רק ברק בדרך בה ניסתה לכפות אותן על תלמידיה .החינוך הוא חשוב מידיי מכדי להותירו בידי אנשים לא תמימים שוברי מסגרות שכמותה.אינני מדבר עליה באופן אישי אלא על הרעיון בכללותו.האם היית מסכים שסמל כזה יוביל את בינך לקרב חייו???

      • צנחן אני מקווה שכשאתה נלחם אתה יורה לצד של אוייבנו

        אתה ממש מבולבל, 30/10/10 02:19

        הסרט הוא לא כוכב הקופים אלא ''משפט הקופים''

        והוא דווקא מציג את המשפט כטמטום שמרני
        על ממסדד שמנסה לחנוק את חופש הביטוי ולאסור לימוד נושא לגיטימי.
        כך בשבדיוק כמו בסרט משפט הקופים, הלימוד של המורה הוא זכותה חיובית.

        אבל כתבת כל כך הרבה על הלימוד ביהדות אז נראה לי שאתה מאותם שמרנים שהופכים את העובדות כדי שיתאימו לדעתם

        • אדוני, חרגת מהליגה שלך

          יותמי, 30/10/10 06:10

          ניראה כי אינך נימצא בליגה הנכונה.

          תגובת ''צנחן'' הינה עמוקה ואוטנטית ואילו תגובתך רדודה ושיטחית.

          פתיחות פרובוקטיבית היא חשובה אולם מיועדת יותר ללימודים אוניברסיטאים ולא ללומדי התיכון אשר חייבים בהכנה מתאימה לחיים במסגרת החברה הנורמטיבית.
          קיימות תופעות לא-נורמטיביות רבות אז מה צריך ללמד את כולן? כך גם נושא העליזים. אין להתעלם מנושא זה כליל אך אין לקדמו במסגרת הלימוד בבית הספר התיכון.

          החינוך הינו חשוב מדי מכדי להפקידו בידי כל ''פתוח'', ''אוניברסלי'' ו''ליברלי''. דבר בשמך, שלח ילדיך לפינות הרחובות ללמוד מהפרוצות אורחות חיים ומזמוטי מיטה, זכותך. אך אל תנימ אצבעך על ילדינו, אוויל משריש שכמותך.

          • טעיתם והטעיתם

            לצנחן וליותמי מתלמיד לשעבר, 30/10/10 08:42

            אתם פוסקים דעה נחרצת על סמך דעותיכם הלא נאורות והמעט מבולבלות.
            לימדו ממה שאמרו תלמידותיה של המורה עדנה כשהתפרסמה הפרשה:
            ''אפשר לחשוב מה כבר קרה? אומרת סיטון. ''נכון שהשיר בוטה, אבל זה לא משהו רע. אנחנו שומעים את המלים האלה כל היום ובכל מקום. לא יעזור שום בית דין - מיניות, אינטימיות ומערכות יחסים הן נושאים בלתי נפרדים מהחיים שלנו ומתהליך ההתבגרות. גם אם הצנחן ויותמי יאטמו לנו את האוזניים ויכסו לנו את העיניים, הדברים האלה ימשיכו לבעור''.
            ''כנראה שמבחינת הצנחן ויותמי, אנחנו מספיק בוגרים כדי להחזיק נשק עוד כמה חודשים, אבל חס וחלילה שנדבר על הומואים'', מוסיפה תורג'מן, ''אנחנו צריכים מישהו מבוגר כמו רש שיכוון אותנו. לא רק שהיא לא מפחדת לדבר אתנו על החיים שלנו, כמו שמורים אחרים ולפעמים גם הורים חוששים, אלא שהיא גם משקיעה בנו המון ומתעקשת ליצור חווית למידה מעניינת'', היא מוסיפה.