• 43.

    הממשלה לא יכולה לאשר קווי רכבת נוספים - גם אלו שקיימים בעייתיים.

    בינימין (חסוי), 07/10/10 16:12

    כל קו רכבת גורע מיליוני שקלים ממיסים על הדלק \\ המכוניות \\ האגרות \\ המוסכים \\ הקנסות - הקיצור - מהכנסות המדינה. הממשלה לא יכולה לאשר עוד קווי רכבת - אחרת לא יהייה מספיק כסף לשרים.

  • 42.

    עיר לכלונו כבר מצאו פתרון

    אלי, 27/09/10 13:27

    עכשיו צריך שחולדאי יאצץ אותו או שדב יתפוס את השלטון.

    • יפה אמרת! (ל''ת)

      אור, 27/09/10 20:48

  • 41.

    אני ממש מופתע ומאוכזב מרמת הדיון

    גיל, 27/09/10 06:40

    אני מכיר כמו כל אחד את ההקשר ההיסטורי הטראגי לגרמנים ולשואה, אבל האם אי-אפשר ללמוד מהגרמנים דבר או שניים על יעילות ושירות למען עתידנו? עד מתי העבר שלנו יהיה צידוק להתבוססות עלובה במקום? havent the jewish people sufferd enough? כן! סבלנו מספיק בעבר, עכשיו צריך להתקדם עם המדינה היחידה שלנו, ואם זה אומר שנלמד מהגרמנים-אז ללמוד מהגרמנים או מהיוונים או מהערבים.(רחמנא ליצלן!) ללמוד מכל מי שיכול ללמד אותנו משהו שיקדם אותנו כמדינה. כל דבר אחר זה שקיעה והדרדרות שבסופה פירוק המדינה הזאת כגוף חי והקמתה מחדש כעירה יהודית עלובה ומוגדלת מלפני 150 שנה.

  • 40.

    אני דווקא מעדיף רכבות ואוטובוסים שמתעכבים

    פדלאה רכרוכית, 27/09/10 05:23

    כי אז אפשר לבחון טוב יותר את החבילות של הגברברים הים-תיכוניים הסקסים
    לעומת הפדלאות הרכרוכיות בגרמניה.

  • 39.

    אם הכל כל כך טוב אז למה?

    מיקי המשוטט, 27/09/10 05:08

    מינכן כל כך דחוסה ופקוקה במכוניות. מי בכל זאת נוסע במוניות? למה להגיע לרוסנהיים (40 ק''מ) לוקח שעתיים? תחבורה ציבורית טובה יש בשטוקהולם וגם שם רבים מאד נוסעים ברכב פרטי למרות זאת? גם בברצלונה יש רכבת תחתית יעילה אבל רק למיטיבי לכת. ומה עם נגישות לנכים?
    אז נכון זה מה שאנחנו הספקנו לבנות ב62 שנה.
    לא הרבה אבל בהתחשב בתנאי ההתחלה זה בהחלט לא רע.

  • 38.

    השאלה אם משהו בכלל נעשה בנדון פה

    אבי, 27/09/10 01:04

    מרוב ועדות ועניינים מנהלתיים שום דבר לא זז וח-ב-ל!

  • 37.

    תלל אביב זה לא עיר. סתם רחובות ובתים, בתים ורחובות. זו עיר?

    תל אביבי: ה''עיר'' הכי מכוערת בעולם., 27/09/10 00:20

    חוץ מתל אביב הישנה, כל השאר לא שונה מחולון בת ים, רמת גן או גבעתיים: סתם קוביות שבורות עם תריסי פלסטיק מסריחים, מדרכות שבורות ועקומות, שום דבר יפה או משובב נפש.
    זאת עיר בכלל? העיר הכי פשוטה באירופה יפה פי אלף מתל אביב.
    להרוס ולבנות מחדש.

  • 36.

    לא יעזור כלום, זה העם. צר לי אבל הישראלים זה עם ברברי ונחות

    עם סגולה my foot, 27/09/10 00:00

    כש-70% מהעם הם על אופיום דת. כל היום שרים ברחובות לאדוני אלוהינו כששום עניין של מודרניות, יעילות, מקצועיות לא נמצא בכלל בלקסיקון שלהם. אלא תנו להם לחיות על סם הדת עם 12 ילדים, כל היום מתפללים לאלוהים, ואם האוטובוס לא מגיע, או שיש פקק של שעתיים לא צריך להתעצבן, זה הכל מלמעלה - עם אוכלוסיה כזאת אתה רוצה לבנות פה מדינה נורמלית?
    מתי נכניס לעצמנו לראש - ישראל היא לא מדינה מערבית. והסטנדרטים פה של המון דברים הם של עולם שלישי. כולל תחבורה ציבורית. כל פעם שאני חוזרת מאירופה לישראל אני צריכה כמה ימים של הסתגלות לדכאון שהמדינה הזאת משרה בפיגור שלה אחרי המערב בכל כך הרבה תחומים.

    • חידה לפרימיטיבים - מי זכה בפרס פילדס? ובנובל?

      איתן, 27/09/10 21:15

      גרמני? אנגלי? איטלקי? או אולי צרפתי? פולני? יווני? אלבני? ספרדי? בלגי? אה! שוודי? מה לא?

      כל מדינה והיתרונות שלה והחסרונות שלה. תתגאו במה שיש, לא במה שאין, ותשאפו לשפר את עצמנו.

  • 35.

    זה פועל יוצא של תרבות והתנהגות אנושית

    בועז, 27/09/10 00:00

    גם אם היית מעתיק לישראל את מערך התחבורה ממניכן תוך חודש הוא היה נראה כמו שאר הדברים פה - מנהל הרכבת היה מקבל את העבודה בקומבינה מהמפלגה ומסדר ג'ובים לחברים.הנוער היה הורס את הרכבת מבפנים וכן הלאה.
    מה לעשות, במדינה שאנשים עוד זורקים מסטיקים ובדלי סיגריות ברחוב בלי למצמץ גם מאה שנה לא יעזרו

  • 34.

    אחחח... אין כמו איזה ליל בדולח טוב כדי להיזכר בגרמניה הישנה והטובה (ל''ת)

    אירופאים חולי נפש, 26/09/10 22:00

  • 33.

    תגובות של ילדים בגן. הוא הביא דוגמא לתחבורה עירונית. (ל''ת)

    משה, 26/09/10 21:40

  • 32.

    Die beste Bildung findet ein gescheiter Mensch auf Reisen

    סימונה .דימונה, 26/09/10 21:00

    החינוך האמיתי והטוב ביותר מוצא האדם הנבון בנסיעות

  • 31.

    מה שלא מובן הוא:

    ש., 26/09/10 20:16

    מושא הקינאה צריך להיות: עמידה בזמנים,
    והתחלף משום מה עם מושא קינאה ב:גרמנים.
    מאיפה זה נובע, ומה פרויד היה אומר על זה?

  • 30.

    אבל כאן הסקס יותר טוב.....חיחיחי (ל''ת)

    סקסמאניאק, 26/09/10 19:19

  • 29.

    מה שהגרמנים מתכננים הם אכן מבצעים בדייקנות- למשל רצח של 6 מליון (ל''ת)

    היסטוריונית, 26/09/10 18:58

    • טעות

      צודק, 26/09/10 21:14

      הם דווקא תכננו 13

    • נמאסתם עם הקשקוש הזה. עברו 65 שנים וכל פעם זה עולה מחדש

      בן של ניצולי שואה, 26/09/10 22:13

      כל פטריוט יהודי לאומי שופך כל הזמן את הפתגמים והמכתמים האלה על הגרמנים. כעת עברו 3 דורות של גרמנים שמזמן אינם מודעים לעוולות של הדורותת ההם. מספיק כבר עם האזכורים האין-ספויים המייגעים של השואה. תתחילו לחיות חיים חדשים.

      • פטריוט?? ימני יכול להיות פטריוט? (ל''ת)

        טפו., 27/09/10 01:11

      • 65 שנה וכלום עוד לא נמחק (ל''ת)

        אין גרמניה אחרת, 27/09/10 04:33

    • אז מה את מנסה להגיד? שאם הגרמנים רצחו מיליונים והם יעילים ומודרניים

      אז אנחנו צריכים להיות לא יעילים ומושחתים?, 27/09/10 06:12

      איזה מין היגיון מעוות זה? אם הגרמנים הם מופת ליעילות, מקצועיות, משמעת והם רצחו מיליוני יהודים, זה אומר שעצלנות, חדלות אישים, חוסר מקצועיות, שחיתות, ברבריות, שאנטי של עולם שלישי - זה מה שאנחנו היהודים צריכים להיות כדי שזה יבדיל אותנו מוסרית מהגרמנים?
      אני מתארת לעצמי שבקורס לוגיקה קיבלת אפס אחד גדול.

  • 28.

    בבוסטון יש אפליקצית אייפון שאומרת איפה האוטובוס עכשיו

    MBTA, 26/09/10 18:50

    האפליקציה מחברת את מערכת הג'יפיאס של האוטובוסים למפה, ואומרת תוך כמה דקות האוטובוס יהיה בתחנה. לא מה לוח הזמנים - מתי ב א מ ת הוא יגיע.
    אה, וזה עולה 99 סנט בלבד.

  • 27.

    תחזור למינכן גם כך אינך אוהב אותנו (ל''ת)

    עם ישראל, 26/09/10 18:46

  • 26.

    תחכה למונית ל-5 ואז תראה...

    נתב''ג, 26/09/10 17:59

    אמא, אבא ושלושה ילדים, לא משהו חריג בנוף הישראלי, אבל בנתב''ג אין מוניות כאלה ואתה צריך לחכות למיניבוס שיגיע מרחבי גוש דן או לקחת שתי מוניות. מריח כמו קומבינה.......

  • 25.

    אכן , געגועיך למינכן מובנים. במיוחד באוקטובר פסט במרתפי הבירה....

    יהושע סובול, 26/09/10 17:58

    אנשים טובים ותרבותיים.

  • 24.

    איזה כיף היה לי בברלין. הכל זורם נקי ומדוייק (ל''ת)

    אנחנו בפיגור של אלף שנה, 26/09/10 17:52

  • 23.

    רואים שהיית במינכן רק ארבעה ימים

    ברוריה מפרדס חנה, 26/09/10 17:49

    בתור מי שחייתה בגרמניה מסםר שנים לצורכי עבודה, עליי לציין שאם יש משהו שהגרמנים יכולים להתהדר בו - זוהי לא התחבורה הציבורית.
    הדוישטה באן המחברת בין ערי גרמניה גרועה יותר מרכבת ישראל. איחורים כרוניים, חוסר דיוק בזמן הנסיעה, עצירות ממושכות בחורף לאור תקלות טכניות. נסיעות פשוטות בנות שעה אורכות כשלוש שעות, ולכן הגרמנים המציאו רכבת חלופית לעשירים - האייס. אנשי העסקים מאסו בכלי התחבורה האיומים ולכן ישנה כעת רכבת יקרה שמנסה לדייק יותר ולהגיע מהר. ועדיין, בהשוואה לאנגליה ולצרפת, התחבורה הגרמנית מקרטעת ובלתי מקצועית. יש לציין, כי או באן ואס באן אין בכל עיר, אלא רק במטרופולינים.
    חבל שישראלים ממשיכים לצייר את גרמניה, המדינה הכי לא שירותית בעולם, כאידיאל. בלי קשר לעבר, חיים במדינה זו איומים, אין במדינה כל מודעות לשירות, ויש להם ה ר ב ה מה ללמוד מהשירותיות הישראלית. אפילו בתחום התחבורה.

    • לברוריה

      דנית, 26/09/10 20:26

      אני לא חייתי בגרמניה, אני חייתי בארה''ב ואני אומרת לך שיש לנו המוווון מה ללמוד מהשירות, האדיבות והחיוך שמקבלים שם בכל הזדמנות. אה, וגם מהתחבורה הציבורית שפה בארץ היא זוועתית לכל הדיעות.

      • לדנית היקרה

        ברוריה מפרדס חנה, 27/09/10 16:56

        מסכימה עמך במאת האחוזים. אם הכותב היה מהלל את השירותיות האנגלוסקסית - לא הייתי פוצה פה. כמי שחיתה שנים רבות באנגליה וביקרה לא אחת בארה''ב, הארצות הללו הן בעיני שיר הלל לשירותיות. לעומת זאת גרמניה, היא מדינה שבה המוטו הוא ''הלקוח תמיד טועה''. היחס של כלל נותני השירות מחפיר והתפישה היא שאתה כלקוח יודע הכי פחות טוב ולכן עליך לשתוק ולא לפצות פה. שיא השיאים היא התחבורה הציבורית האיומה - יקרה, לעולם לא תגיע בזמן, לא נעימה (לא ממוזגת לרוב) ולא נגישה.

    • אמת ויציב - כל מילה , גם מניסיוני (ל''ת)

      חן אדון , 27/09/10 00:42

  • 22.

    גילה את אמריקה,אבל בישראל אני לפחות יכול........

    ניצול יהודי, 26/09/10 17:36

    לצרוח בקול כמה הכל דרק ושאייסה,כי זה שלי לטוב ולרע,
    ולהיזכר בתוך כך איך הכלבים הגרמנים רצחו באכזריות את כל בני משפחתי
    כשלא הייתה להם מדינה ולא צבא שיגן עליהם.
    הבנת את זה ברוך?
    עדיף מדינת עולם שלישי חזקה ומגנה,
    מהרכבות שהובילו אותנו לאאושויץ ובירקנאו.

    • האם מדינת ישראל תהיה חזקה או חלשה יותר עם תחבורה ציבורית יעילה? (ל''ת)

      זאת השאלה, מעבר להיסטוריה שלנו., 27/09/10 06:34

    • תגובה פאתטית של מי שמעדיף שיאכילו אותו חרא (ל''ת)

      העיקר שזה יהיה חרא יהודי, 27/09/10 06:58

    • מה הקשר למה שאביב לביא מנסה להעביר?

      יוסי, 27/09/10 09:42

      מה שאביב מתאר קורה גם בקופנהגן.
      הדנים עזרו ליהודים בשואה.
      האם עכשיו התיאור משכנע אותך?

  • 21.

    גן עדן אמיתי

    אריאל, 26/09/10 17:31

    יש כמה ערים בעולם, שכשעזבתי אותן והתבוננתי עליהן מחלון המטוס אמרתי לעצמי שאני רק מזיק לעצמי בביקוריי, שכן תחושת דיכאון מלווה אותי בחזרה ארצה:
    קופנהגן
    ונקובר
    ציריך
    מינכן
    המבורג
    סטוקהולם
    אוסלו
    ג'נבה

    • ציריך המשעממת , סטוקלהם הערבית והקרה , אוסלו??????

      חן אדון , 27/09/10 00:44

      ונקובר? מה נפל עליך?

  • 20.

    ברור, הכל ורוד. אבא שלי גר קצת בפרברי פריז

    ., 26/09/10 17:30

    אמר שאי אפשר להשתמש באוטובוסים כדי להגיע לעיר, צריך אוטו
    כמו פה

    • נו בטח -והוא לא סיפר לך על פחד מוות מכנופיות הערבים והשחורים??? (ל''ת)

      חן אדון , 27/09/10 00:45

  • 19.

    חברת דן.

    cinege, 26/09/10 17:29

    אין כל דמיון בן המובטח לבין המתקיים בכל הנוגע ללוחות הזמנים של חברת דן. גם התיחסות החברה לתלונות הנוסעים לא זוכות לתשובה, הנהגים מצטיינים בחוסר אדיבות ובגסות רוח והרבה פעמים הנוסעים נשארים בתחנות גם לאחר המתנה מתישה בחום הרב כאשר האוטובוס חולף על פניהם בנונשלנטיות מרגיזה.
    אכן שרות לציבור למופת.

  • 18.

    גם ג'נבה או ברצלונה מעוררות קנאה (ל''ת)

    ע, 26/09/10 17:29

  • 17.

    הגרמנים הם גם אלופים במיחזור

    האנס וולפגנג, 26/09/10 17:24

    הכל הם יודעים למחזר - נעליים, משקפיים, שיניים תותבות, מזוודות, שיער..

  • 16.

    בגרמניה הרכבת לקרימטוריום היא הכי מדייקת

    רעמסס, 26/09/10 17:08

    מתגעגעים מה ?

  • 15.

    בהחלט-בהחלט!

    אנה, 26/09/10 17:02

    נכון מאוד, כל החוזר מעיר אירופאית גדולה (ובעיקר מגרמניה) יכול לדבר על התחבורה הציבורית הנהדרת שלהם. כמובן שבתור תיירים אנחנו לא שמים לב לבעיות, שכנראה לא חסרות, במערך התחבורה הציבורית של מקום ביקורנו, אבל אין בכלל מה להשוות.
    מאוד מפליא שלא נשלחו אנשים ממשרד התחבורה או מהעיריות השונות בארץ לארופה כדי ללמוד את נושא התחבורה הציבורית.

    • האינטרס הכלכלי החזק הוא

      הילה, 27/09/10 19:37

      דווקא לא לקדם כאן תחבורה ציבורית. אם תהיה תחבורה ציבורית יעילה ואופניים, יהיו כמה משפחות עושר מקושרות כמו משפחת עופר (עידן, סמי ויולי) - ע''ע הסרט ''שיטת השקשוקה'' - שממש מעדיפות שיקנו כמה שיותר דלק...
      כך שכדאי שלא נסמוך על הפוליטיקאים שיפתרו לנו את הבעיות בנושא זיהום סביבתי ותאונות דרכים (אופניים ותחבורה ציבורית יעילה שמפחיתה מכוניות פרטיות מהכביש).

  • 14.

    גרתי שם

    מינכנאי, 26/09/10 16:52

    עשר שנים. גם אני מתגעגע

  • 13.

    גם בגרמניה יש בעיות עם הרכבת....

    דורון, 26/09/10 16:45

    התחבורה בגרמניה בהחלט עולה בחמש דרגות על התחבורה בישראל, אבל שיהיה ברור, גם בגרמניה יש בעיות עם הרכבות, ודי לשמוע את הטענות והקיטורים של הגרמנים על מערכת הרכבות שלהם, כדי להבין שלא הכל ורוד שם.
    לפני שלוש שנים נסעתי ברכבת מהמבורג לברלין. לאחר 80% מהדרך, הרכבת עצרה באיזה חור ולא יכלה להמשיך בנסיעתה. מסתבר שהמחשב המפקח על הפסים ואשר תפקידו לנווט את הרכבות באמצעות הזזת הפסים, פשוט קרס. מדובר על מחשב שמפקח על אזור בשטח של בערך 10% מגרמניה. ועל כן פשוט באותו יום כל תנועת הרכבות בפריפרייה מסביב לברלין הושבתה. אני אגב ירדתי מהרכבת, ורכבתי עם אופניי עד ברלין, מרחק של בערך 40 ק''מ ממקום העצירה, יחד עם זוג גרמנים שחזרו מחופשת אופניים בים הצפוני-

    • נו, באמת

      אביעד, 26/09/10 17:58

      הרי אחד התחביבים הגדולים של הגרמנים הוא להתלונן, ועל כך גם הם מעידים הרי. תקלה כמו זו שתיארת מתרחשת בכל מקום, גם ביפן. אין לזה כל קשר לבעיות תשתית קשות ולהיעדר המחשבה על התחבורה הציבורית בארץ.

      הלוואי על ישראל שליש מן התחבורה הציבורית המופלאה שפועלת כאן בהמבורג.

  • 12.

    ירושלים

    נורי, 26/09/10 16:40

    כמה נכון, כמה עצוב!!!

  • 11.

    לגבי האפניים.... כאן באמת מזג האוויר החם והלח לא מאפשר

    XXX, 26/09/10 16:28

    לאנשים להגיע לעבודה'רעננים' ומבושמים ולהתחיל יום עבודה. הרי לא היית רוצה לעבוד בחברת אנשים שמזיעים כמו אחרי שעור כושר, כן זו האמת.
    בקשר לתחבורה הציבורית, מה יקחו הגנבים שיושבים קרוב לסיר הבשר?

  • 10.

    אכן, היעילות והדיוק הגרמניים הם שם דבר (ל''ת)

    11 ספורטאים, 26/09/10 16:23

  • 9.

    חזרתי מניו יורק השבוע

    Zach, 26/09/10 16:08

    אנחנו פשוט מדינת עולם שלישית בכל הנושא של תחבורה,זה לא רק אירופה זה כל העולם הנאור

    • כן. אולי תחבורה עירונית אבל תחבורה בין עירונית לך תחפש (ל''ת)

      נועם, 26/09/10 23:20

  • 8.

    Toda Aviv. (ל''ת)

    arik, 26/09/10 16:03

  • 7.

    אין מצב שאני חוזר לארץ אחרי שהתרגלתי לרכבות בשוויץ (ל''ת)

    מוח שברח, 26/09/10 16:03

  • 6.

    הרכבות היו בגרמניה נשק- וכך התייחסו אליהם-בניהול צבאי

    לידיעתך, 26/09/10 16:00

    כבר בתחילת המאה הקודמת הצבא הגרמני שלט על כל פס רכבת. אי אפשר היה להחליף שום מטר בלי אישור צבאי של לפחות רב סרן ...
    מלחמת העולם הראשונה התבססה על גיוס הצבא ברכבת, ופיזורו .
    כלומר התכנון של היום הוא פרי בישול וטיגון לפני 100 שנה.
    ולא דיברתי כלל על WWII
    לידיעתך.

  • 5.

    בוא לחיפה

    מתן, 26/09/10 15:59

    תוך שנה-שנתיים יש לנו רכבת כזאת משלנו - מטרונית

    בזמן שכל הפראיירים בת"א בוכים בפקקים

  • 4.

    כמה נכון, ככה עצוב. (ל''ת)

    הילה, 26/09/10 15:54

  • 3.

    מאה שנים ללא ספק

    גיא, 26/09/10 15:51

    בברלין ראיתי שלט בתחנת רכבת עילית "התחנה הוקמה ב1907" וגם אני נגנבתי איך מה שהם עשו לפני מאאה שנה אנחנו עדיין לא מצליחים לעשות. זה כל כך פשוט ונכון.

  • 2.

    בתחבורה הייתי נוטה לכיוון ה-200 (ל''ת)

    בוריס, 26/09/10 15:51

  • 1.

    Nonsense-many trains there are messed up

    Avy, 26/09/10 15:46

    long delays, cacelations, change of track in the last minute, many times.
    Credit card challenged.