• 52.

    הם מגיבים בכל ערוצי התקשורת. (ל''ת)

    כל התגבות נגד, מקורם בכמה ערבים מעכו ובילעין, 20/07/10 20:14

  • 51.

    כאדם חילוני אני מקיא ממכם נמאסתם אתם כמו כינה

    שמעון הצדיק, 20/07/10 16:48

    בבית שחי של צבוע שאכל חזיר רקוב די נמאסתם מהייללות החזריות שלכם יא מגעילים
    תלמדו הסטוריה לא שקרית אלה אמתית
    תלמדו שאין הבדל בין השואה של המאה 120 לבין השמדת ישראל ירושלים רצח מליוני יהודים על ידי טיטוס בשנת 70 לספירה
    יא גועל נפש שכמוכם

  • 50.

    לסגור את סדום ועמורה ליום אחד לא יקרא כלום

    מדינה יהודית, 20/07/10 15:56

    שכל הפרחות והבטלנים ישתו את הקפה שלהם בבית

  • 49.

    פעם זה היה ברור שתשעה באב לא יוצאים לבלות. ולא התלוננו.

    בת 44 חילונית, 20/07/10 15:51

    לא היינו חרדים ולא דתיים אבל איכשהו תמיד הרגשנו גאווה להיות יהודים.
    חבל שזה השתנה אולי בגלל עליה של הרבה גויים שהשפיעה אל התרבות שלנו.

  • 48.

    חוק זה חוק, לא??? מדוע השמאל לא רוצה לאכוף את החוק?

    שומר חוק, 20/07/10 15:42

    גם אם הוא לא מוצא חן בעיניהם...?

  • 47.

    הרבנים הופכים אותנו לעם של בכיינים, שונאי עולם, שונאי חיים ויופי (ל''ת)

    די כבר עם דת ההבל, 20/07/10 14:35

    • האהבל מתהבל (ל''ת)

      שמעון הצדיק, 20/07/10 16:48

      • אין איזה איסור על לשון הרע או משהו בדת שלך?

        ronentat , 20/07/10 18:10

        או שזה רק כשאתם מנסים להצתדק?
        מתי כבר תתיחסו לטענה ולא לטוען?

  • 46.

    במקום לסגור היום בתי קפה, תחזירו את הריבונות היהודית להר הבית!!!!!

    יהודי צעיר, 20/07/10 14:00

    שאף אחד לא ירמה אתכם: הר הבית אינו בידינו!
    הוא כבוש על ידי הווקף המוסלמי.
    והכי גרוע, הוא היחס המשפיל שיהודים זוכים לו (הן מצד מדינת ישראל והן מצד אנשי הווקף) בעת עלייה להר הבית.

    כמה מגוחך שבכל שנה אנו מתאבלים וצמים מחדש על חורבן בתי המקדש של עם ישראל,
    אך מצד שני אנחנו מסרבים להחיל ריבונות יהודית מוחלטת בהר הבית - מקום המקדש.

    הר הבית הוא המקום הקדוש בעולם לעם ישראל,
    וכל עוד אנחנו לא נחזור לשם, לא יהיה שום סיכוי שיקום בית מקדש שלישי.
    וכך, כל שנה אנו נתאבל מחדש על צרות העבר,
    ונתעלם מהעתיד.

  • 45.

    נמאס

    איתן, 20/07/10 13:06

    נמאס מדוסים ושכל הטיפשים והמאוסים שכאב להם שיש אנשים שנהנים
    מסורת ודת ראוס

  • 44.

    ומי שיושב בבתי הקפה אלו שצועקים ל''שלטון החוק''? בהקפאת הבנייה. (ל''ת)

    עצוב, 20/07/10 12:47

  • 43.

    מעניין כמה דוחות ניתנו בפועל.... (ל''ת)

    חני, 20/07/10 11:50

  • 42.

    כפיה דתית ! (ל''ת)

    גדעון, 20/07/10 11:44

  • 41.

    אתם יודעים מה- אתם מבכים את הקורבן בדרככם ואני בדרכי

    ronentat , 20/07/10 09:33

    אתם צמים מקוננים ומתפללים, אני יוצא לפאב השכונתי ומרים כוסית לזכר הקורבנות.
    אחר כך אני יוצא למסעדה ואוכל לשובע מאכלי בקר לזכר קורבנות בית המקדש שעקב חורבנו תם עידן העלאת קורבנות לאל.

    כמו שאתם זוכרים את קורבנות השואה ומלחמות ישראל בדרכיכם, אני זוכר את זכר החורבן בדרכי.
    אבל אתם כופים עלי את מינהגיכם שזרים לי כעבודת אלילים.
    אתם דורשים ממני לנהוג בניגוד לצו מצפוני ולהתאים את עצמי אליכם.
    אתם דורשים ממני לאמץ מנהגים פגאנים רק כדי שלא יצרום בעיניכם מראה אדם שלא חי לפי דרישותיכם ומינהגיכם.

    אתם אל תעמדו ביום השואה כי זה מנהגי הגויים- זכותכם.
    אל תכפו עלי את מנהגיכם כי הם זרים לי בדיוק כמו שדרכי הגויים זרים לכם- זכותי.

  • 40.

    אתם יודעים מה- אתם מבכים את הקורבן בדרככם ואני בדרכי

    ronentat , 20/07/10 09:02

    אתם צמים מקוננים ומתפללים, אני יוצא לפאב השכונתי ומרים כוסית לזכר הקורבנות.
    אחר כך אני יוצא למסעדה ואוכל לשובע מאכלי בקר לזכר קורבנות בית המקדש שעקב חורבנו תם עידן העלאת קורבנות לאל.

    כמו שאתם זוכרים את קורבנות השואה ומלחמות ישראל בדרכיכם, אני זוכר את זכר החורבן בדרכי.
    אבל אתם כופים עלי את מינהגיכם שזרים לי כעבודת אלילים.
    אתם דורשים ממני לנהוג בניגוד לצו מצפוני ולהתאים את עצמי אליכם.
    אתם דורשים ממני לאמץ מנהגים פגאנים רק כדי שלא יצרום בעיניכם מראה אדם שלא חי לפי דרישותיכם ומינהגיכם.

    אתם אל תעמדו ביום השואה כי זה מנהגי הגויים- זכותכם.
    אל תכפו עלי את מנהגיכם כי הם זרים לי בדיוק כמו שדרכי הגויים זרים לכם- זכותי.

    • יאללה יאללה (ל''ת)

      משה, 20/07/10 11:50

      • מה קרה? התירוץ הזה אמור לעבוד משני הכיוונים

        ronentat , 20/07/10 18:16

        אין לכם מה להגיד כשזורקים את התירוץ הזה בפניכם? אין לכם פלפול מתפתל כשמצפים מכם לאותו יחס וכבוד שאתם מבקשים ומרגישים ראויים לו? אז אל תתפלאו שכשמצפים מכם לעמוד לזכר הניספים ביום האבל הלאומי, תשמעו ''יאללה יאללה'' מהמון אנשים כשתנסו להצדיק עצמכם בתירוצים דומים.
        צביעות המאמינים לא יודעת גבולות.

    • באמת יאללה יאללה, תגמור... (ל''ת)

      אלי, 20/07/10 12:35

  • 39.

    עם ששכח את עברו אין לו עתיד

    בומי, 20/07/10 04:49

    בושה

  • 38.

    להמנע מרחצה בים ובבריכה בשל אסונות שארעו בעבר

    עם ישראל, 20/07/10 03:20

    זכורים מספר מקרים בהם ארעו טביעות ביום תשעה באב, לא מדובר בכפייה דתית אלא בהמלצה לאור מקרי העבר.

    • ומה עם טביעות בי''ד בכיסלו וב ג' באדר? להם אין משמעות מיחדת?

      ronentat , 20/07/10 09:10

      גם בתשעה באב אנשים מתאהבים, מביאים ילדים לעולם, מכירים חבר חדש, וגם בתשעה באב אנשים מתים, עושים תאונות, וטובעים.
      העולם ממשיך להסתובב ודברים טובים ורעים קורים בו כל יום.

      היחיד שמוצא משמעות מיוחדת לאסונות שקורים בתשעה באב הוא זה שמחפש את המשמעות בתאריך הספציפי הזה בעוד הוא מתעלם מהדברים הטובים שגם כן קורים באותו יום.

    • להימנע מרחצה כל השנה! (ל''ת)

      הרב בריח, 20/07/10 11:51

  • 37.

    זה יום דתי ולא יום לאומי, שיפסיקו לבלבל את המוח !!!!!!!! (ל''ת)

    ישראלי, 20/07/10 02:46

  • 36.

    קודם שיועילו ויעמדו דקה אחת (!) בצפירה ביום הזיכרון

    ישראל, 20/07/10 01:08

    ורק אח''כ שיגידו לי מה לעשות, או לא לעשות, במשך יום שלם!

    • יואילו ולא יועילו

      jake, 20/07/10 04:45

      קודם תלמד לכתוב עברית,אחר כך נומר לך גם לעשות.

      • נאמר ולא נומר

        ronentat , 20/07/10 08:48

        אתה אל תגיד לו מה לעשות והוא לא יגיד לך מה לעשות. בסדר?

      • הם גם לא יועילו:) (ל''ת)

        הרב בריח, 20/07/10 11:51

    • מרוב שהכעסת אותי גם אני עשיתי שגיאת כתיב

      בומי, 20/07/10 05:08

      רציתי לכתוב נאמר ולא נומר.

    • אתה מעניש אותם?

      זוכמן, 20/07/10 05:49

      בגלל מיעוט שלא עומד בצפירה,אתה לא מכבד את ט' באב?זה מזכיר ילד קטן שכועס על אמו ומעניש אותה בזה שהוא מחרבן במכנסיים.

  • 35.

    מצידי אל תאכלו, אל תתקלחו, אל תקיימו יחסים

    יהודי פטריוט וחילוני!, 20/07/10 01:06

    ואם בא לכם תנעלו נעליים 3 מידות פחות, שיילחץ.
    רק תעשו טובה- תעזבו אותי בשקט ואל תכתיבו לי מה לעשות.

    נמאס מהכפיה הדתית ונמאס מלהתחשב ברגשותיהם.
    גם לי יש רגשות, הם מתחשבים בי?

    • גם ביום הזיכרון זה נחשב כפייה? (ל''ת)

      נודניק, 20/07/10 11:52

  • 34.

    גרתי בתל אביב כמה שנים וכל ערב ט' באב בתי עסק היו סוגרים

    מה הבעיה?, 20/07/10 00:45

    אני גם זוכר שפקחים היו עוברים ובודקים אם בתי עסק סוגרים. אני אישית לא זוכר שראיתי פאב או בית קפה אחד פתוח. וגרתי בכמה מקומות בתל אביב.

  • 33.

    פאקינג כת מזורגגת נקודה

    אלוהים, 20/07/10 00:35

    כולה רציתי לאכול המבורגר, הכל סגור

    • אתה רואה זיכו אותך במצווה,אסור לאכול בשר בט' באב. (ל''ת)

      זוכמן, 20/07/10 05:23

      • שכחת להוסיף: על אפך וחמתך

        ronentat , 20/07/10 09:12

        אל תשכח לגלגל עיניים ולהגיד שאין פה שום כפיה דתית

    • זה נשמע כמו אוי אוי אוי (ל''ת)

      רות, 20/07/10 11:52

  • 32.

    סגירת בתי העינוגים בתשעה באב פוגעת ברגשותי כחילונית (ל''ת)

    אני מרגישה כפויה ונאנסת לדת, 19/07/10 23:48

    • יהיה לך זמן להתייחס לחתולים שלך

      מיכל, 20/07/10 15:59

      מה זה החולניות הזו כל הזמן לעצמך

  • 31.

    הכל בסדר

    חוף דור, 19/07/10 23:40

    היום ככה מחר ככה, כל הזמן דברים משתנים. החוק הזה לא היה קיים עד לפני כמה שנים. יש פה רק 60 שנים לתת

  • 30.

    חרא-דים, מתי תבקשו גם לסגור את המדינה (ל''ת)

    תעברו לאירן, הזויים, 19/07/10 23:08

  • 29.

    חבל ששכחנו את העבר שלנו. כנסו וקראו

    יאיר, תל-אביב [חילוני מאז ומעולם], 19/07/10 23:05

    אני לא אדם מאמין, אבל מרגיש שאנחנו ממש מתכחשים לעבר שלנו. רק לפני כמה שנים הבנתי מה זה תשעה באב והחלטתי למצוא לעצמי דרך חילונית לציין אותו.

    • ט' באב זה יום השואה של עוד 1000 שנים. תמיד יהיה מישהו שיתכחש... (ל''ת)

      אלי, 20/07/10 12:38

  • 28.

    לפתוח בתי קפה גם ביום כיפור, די לטרור של ממוללי הזקנים. (ל''ת)

    EXTRA-שמאל , 19/07/10 22:48

  • 27.

    אני מצפה מהחילונים לחיבוק מינימלי (ל''ת)

    אני מצפה מהחילונים לחיבוק מינימלי, 19/07/10 22:37

  • 26.

    מי יזכור את יום השואה (ל''ת)

    7 אומר שאפשר לבטל את יום השואה עוד 30 שנה מי יזכור, 19/07/10 22:32

  • 25.

    תפסיקו לבלבל לנו את המוח.....

    ירון, 19/07/10 22:19

    תפסיקו לבלבל לנו במוח,תתעסקו בשטויות שלכם בירושלים ותנו ''לשוליים'' התל אביבים לחיות בשקט.
    9 באב מעניין לנו את הת.....כשלג דאשתקד.
    רדו לנו מהצוואר כבר !!!!!!

    • מי זה לנו? תשעה באב הוא יום אבל לאומי כבר 2000 שנה. קרא ותחכים

      אייל, 19/07/10 22:47

      http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%AA%D7%A9%D7%A2%D7%94_%D7%91%D7%90%D7%91

      • 1942 שנים (ל''ת)

        אחד שיודע, 20/07/10 08:45

    • Are you a Jew? hmmm

      Oded, 19/07/10 23:51

      Probaly yes but with no knowledge on who you are..

      I feel sorry for you

  • 24.

    די לכפיה הדתית-ימנית

    אלעד מראש העין, 19/07/10 21:59

    אמונה דתית היא עניין םרטי. כל אחד יכול להתאבל, לצום ולהתפלל בד' אמותיו, מבלי לכפות על כל הציבור דפוסי התנהגות דתיים מובהקים - עם גוון ימני אקטואלי מובהק - במקומות פומביים.

    • מדוע בערב יום הזכרון לחללי צה''ל כן והיום לא ? (ל''ת)

      בנעטיה פדהצור, 19/07/10 22:25

    • מדבריך מובן שהשמאל הוא ציבור רודף תענוגים שאין לו רצון בזיכרון לאומי (ל''ת)

      אייל, 19/07/10 22:48

    • אתה צודק,גם פה הליכוד אשם הא? (ל''ת)

      אחמדוביץ', 20/07/10 05:26

  • 23.

    ממה חרדים החרדים? מהמוות. לכן המציאו את ''העולם הבא''

    ואת ''אלוהים'', 19/07/10 21:53

    סיפור סבתא לילדים מפגרים שעוברים מדור לדור כבר אלפיים שנה.
    יש להוציא את הדתיים והעיסוק בדת מחוץ לחוק - לאלתר!

    • ומלבד שנאת החינם המפעפעת הקשר בין התגובה שלך לתשעה באב- הוא? (ל''ת)

      אייל, 19/07/10 22:48

  • 22.

    מצאו בסעודיה חוליה אבולוציונית משמעותית בהתפתחות הקוף ובן האדם (ל''ת)

    sam, 19/07/10 21:52

  • 21.

    אסור לנעול נעלים מעור אבל מותר לחבוש שטריימל מפרווה

    אחרת נתפרע ונשרוף פחי זבל, 19/07/10 21:48

    צביעות, בורות וברבריות
    זוהי יהדות כשרה

    • אתה בור ועם הארץ

      אייל, 19/07/10 22:14

      נעלי עור אסור ללבוש כחלק מאיסור ''נעילת הסנדל''- איסור שנועד להביע אבל חיצוני ונהוג ביום כיפור ותשעה באב.

      אמנם מסריח שהחרדים הולכים עם פרוות על הראש, אבל גם הבורות שלך מצחינה באותה מידה.

      • lech ti (ל''ת)

        shasha, 19/07/10 23:26

      • הבורות שלו מצחינה הרבה יותר,ואני לא דתי. (ל''ת)

        אחד שמבין, 20/07/10 05:28

      • הוא מודע למנהג האבלות הזה ואתה קורא לו בור ועם הארץ?

        ronentat , 20/07/10 09:28

        סתם פרצת לדלת פתוחה.

        איסור נעילת הסנדל היה איסור לנעול כל מנעל שהוא. רק במשך השנים גימשו את ההלכה ומצאו לה פתרונות יצירתיים מגובים בתירוצים עוד יותר יצירתיים.
        אתם רק עובדים על עצמכם- אם אלוהים היה קיים הוא לא היה מקבל את התירוצים של סנדל= עור, אבל גומי מותר.

        • חבל

          יוסי, 20/07/10 14:04

          אבל מה שהוא עשה לא נקרא להתפרץ לדלת פתוחה.
          בור ועם הארץ :)

    • רק לידע כללי

      ידוען, 20/07/10 00:20

      חסידים לא הולכים בט' באב עם שטריימל ועוד:השטריימל הומצה ברוסיה לאחר שגזרו על היהודים שם ללכת עם שועל מת על הראש הם החליתו להיות יצירתים ויצרו את השטריימל

      • רק לידע כללי זוהי רק סברה שהומצאה ע''י ש''י עגנון

        ronentat , 20/07/10 09:20

        ישנן מספיק עדויות ששטריימלים היו נפוצים בפולין וברוסיה ואפילו ישנם תמונות של קוזקים לובשים שטריימל.
        מה שבטוח זה שאברהם אבינו לא לבש שטריימל ולא ידע מה זה בכלל צובל ששלושים גופות של החיה המסכנה הזו נדרשים לעשית שטריימל אחד.

  • 20.

    תשימו לב...

    לי, 19/07/10 21:37

    אני מוכרחה להבהיר משהו- יום השואה, הזיכרון ומועדים כאלו ואחרים מסמלים את אופיה של המדינה שלנו כיהודית ואינם מוזכרים בתנ''ך או בכל ספר דתי אחר.
    לעומת זאת חורבן בית המקדש כן, אם כולם כ''כ צדיקים אז אולי כדאי גם שנתאבל ביום שבו קין הרג את הבל ובים שבו אמנון אנס את תמר...
    המועדים שלשמם מקומות סגורים מדברים על משהו לאומי בהגדרה ולכן, כן, סגירת ,בתי תענוגות'' בט' באב הוא כפייה דתית לכל דבר.
    זה לא אומר שמישהו מתנגד לעובדה שהוא יהודי ומכבד יהודים אחרים ומה שהם מכבדים לעשות אבל זה כן אומר שמרוב איסורים ופרוצדורות כבר אי אפשר לחיות בכיף וחבל.

    • שימי את לב

      אייל, 19/07/10 22:16

      יום השואה ויום הזיכרון הם ימים לאומיים שנחוגים כבר 60 שנה מקסימום.

      את תשעה באב יהודים ציינו בגלות 2000 שנה, ועד קום מדינת ישראל שימש יום זה כיום אבל על כל המאורעות ההיסטוריים שקרו לעם ישראל.

      יום אחד של התשתתפות פאסיבית איננו כפייה דתית, ובטח שלא יפריע לך ''לחיות בכיף''.

      • צודק (ל''ת)

        צודק, 20/07/10 11:53

    • אם תמצא בתנ'' פעם אחת את המילים חורבן ירושלים

      התנ''ך, 20/07/10 00:17

      חוץ ממגילת איכה ולא בתור נבואה אלה בתור מה שקרה אני בעצמי הולך ליפתוח את כל הבתי קפה בתל אביב

  • 19.

    כן..הם שכחו שהם יהודים אבל הם מיעוט שמאלני זעום והזוי (ל''ת)

    יהודי ישראלי, 19/07/10 21:34

  • 18.

    עד שהזבל הדתי הזה לא יחנוק את המדינה לא יתנו מנוחה (ל''ת)

    כד בינה, 19/07/10 21:15

  • 17.

    לא נשאר כלום , לא ערכים , לא מידות , לא כבוד לזולת , היינו כסדום ועמו (ל''ת)

    יהודי פשוט, 19/07/10 20:48

  • 16.

    כפייה דתית, כבר אמרנו?

    TA, 19/07/10 20:36

    מי שזה כ''כ מפריע לו שיש בתי קפה פתוחים בט' באב יכול פשוט לא לצאת מהבית. חופש הבחירה.

    • זו לא דת, זו תרבות יהודית. ומי שלא רוצה כזו, שבאמת ילך לשבת בבתי קפה (ל''ת)

      אייל, 19/07/10 22:17

      • יש המון ארצות שישמחו לפתוח בכל השנה

        אמריקה, 20/07/10 00:13

        גם ביום כיפור אם אתם רוצים

  • 15.

    הפרדת דת ממדינה עכשיו!

    יוסי, 19/07/10 19:39

    הפרדת דת ממדינה עכשיו!

    • סתום סתום

      משה, בבלי ת''א, 19/07/10 20:24

      כל הכבוד לחולדאי

    • מסכימה! צום תשעה באב זו אמונה דתית מה בין זה לבין חוק?! (ל''ת)

      בושה וחרפה!!!, 19/07/10 23:49

  • 14.

    זה שונה ולא כפייה דתית

    ירושלמית, 19/07/10 19:37

    אין בי טיפת סבלנות לדרישתם החד צדדית של דתיים להתחשבות, אבל ט' באב הוא מקרה שונה. זה אפילו לא עניין דתי, אתם לא חייבים להסתכל על זה ככה.

    בילוי ב-ט' באב דינו כבילוי ביום השואה. גם כאן וגם כאן מדובר על חורבן עם בקנה מידה שקשה לתפוס. אתם רוצים שעוד 2000 שנה לאף אחד לא יהיה אכפת מהשואה יותר?

    • עם כל הכבוד, לא איכפת לי מה יהיה פה עוד 2000 שנה

      נצר לניצולת שואה, 19/07/10 20:37

      אבל אם מישהו ירצה עוד 2000 שנה לצום - שיצום.

      • וזה חבל מאוד שלא אכפת לך, אבל את הפרזיטיות שלך תשמור לעצמך. (ל''ת)

        אייל, 19/07/10 22:18

  • 13.

    יותר חשוב חורבן הבית השלישי שמתרחש ממש עכשיו - בחסות החרדים

    ונתניהו עושה דברם, 19/07/10 19:34

    פורעי החוק, האלימים, המתנחלים, כופי הדת, המתנשאים, אנשי הכסף השחור, אנשי ההסתה העדתית, שונאי החיות, שונאי האדם, שונאי הערבים, שונאי היהודים החילוניים והרפורמים. כמה רשע יש ביהדות החרדית. זה חורבן הבית האמיתי. שלנו. כאן ועכשיו

    • כן, נכון, כמה שאתה צודק

      אלי, 19/07/10 21:33

      שכחת את שונאי החרדים (מכיר משהו כזה? ששונא שנאה עוורת?)

    • תראה מה אתה כותב!!!

      גלעד, 20/07/10 00:11

      אתה לא מתביש מה אשמים החרדים המתנחלים ואנשי ההסתה העדתית בכל הסיפור הזה?? תאשים קודם כל את עצמך!

  • 12.

    בכל מקום בעולם ,הנוצרי,המוסלמי ועוד,החילוניים שבהם

    אלעד, 19/07/10 19:08

    מכבדים את החגים וימי החופש הדתי...רק אצלנו היהודונים החילונים שחושבים את עצמם לבליינים נאורים וברור גם שרובם שמלאנים צבועים ללא שום עמוד שידרה., מחפשים איך להיות נגד.
    אני כחילוני בה לי להקיא עליהם

  • 11.

    המציאות מראה שהצום מיותר

    Amandla , 19/07/10 18:58

    כידוע בית שני חרב משום שנאת חינם
    שונאי החינם הגדולים ביותר לפי מדד האלימות הינם ''שומריי'' מצוות ומסורת כמו כשרות, ותשעה באב.
    מסקנה אם אנשים לא מפנימים את הסיבה לחורבן הבית חבל על המאמץ באותה ההזדמנות אפשר גם לותר על צום גדליה

    • תנוחי. (ל''ת)

      לונץ, 19/07/10 22:18

  • 10.

    עצוב וכואב לי מאוד לקרוא את התגובות. אתם זוכרים שאתם יהודים?

    אלכס, 19/07/10 18:50

    מה קרה ביום הזה אתם יודעים בכלל?
    אין לי כוחות מרוב הכאב להמשיך לכתוב

    • יודעים, וזה לא מפריע לנו לשבת בבית קפה.

      נאור, 20/07/10 00:41

      מדובר על תל אביב, לא על ירושלים ולא על בני ברק.

  • 9.

    עזוב אותך יהודי נהיה ככל העמים זה הפתרון נהנה מהחיים (ל''ת)

    יוני, 19/07/10 18:31

  • 8.

    יש הבדל בין יום השואה והזיכרון לבין תשעה באב

    ronentat , 19/07/10 18:22

    ההבדל הוא שקרובי משפחה מדרגה ראשונה או שניה של רבים מתושבי מדינת ישראל, אבות ובנים, סבים ודודות, משפחות שלמות נספו בשואה או מתו על הקמת והגנת מדינת ישראל.
    כשאנחנו עומדים בצפירה אנו בעצם עומדים לצד קרובי המשפחה שלהם שעדיין חיים לצידנו, אנו מרכינים ראש באבל מול ניצולי המחנות והשורדים שעדיין חיים ועדיין זוכרים את הסבל.
    וזאת הנקודה.

    תשעה באב הוא יום אבל דתי על הרס שנעשה לפני אלפי שנים לעם ישראל. אין בו שום דבר אישי או פרסונאלי שחילוני כמוני יכול להתיחס אליו.
    במיוחד כשלדעתי חורבן הארץ בבית שני הגיע לנו עקב התמיכה הרבנית במרד המטומטם של בר כוזיבא, שנידון מראש לכשלון והוכיח שאין השגחה ואין משיח.

    • ובעוד 1900 שנה?

      יהודי, 19/07/10 19:32

      כשלא יהיו אלה קרובים ממדרגה ראשונה או שנייה, לשואה לא יהיה זכר?

      זה שטויות! זה אבל לאומי, זה כי זה קרה לעמנו!

      וכך גם מה שהיה בט' באב, שגם הוחרבו בתי מקדשנו וגם נרצחו ונטבחו יהודים רבים, שהיו לפני 1900 שנה קרובים של יהודים אחרים ממדרגה ראשה ושנייה-מסופר על נהר של דם שירד מירושלים.

      בוש והכלם, איני מבין איך אפשר לפתח כזה ניכור לעם שלך רק כי יש עניין שהוא דתי בתוכו.

    • הסבל שלך זו ההנאה שלי יא חתיכת אשכנזי (ל''ת)

      א, 19/07/10 21:10

    • מוזר אבל אצלי זה בדיוק ההיפך לא מעניין אותי מה קרה בשואה

      א, 19/07/10 21:11

      ולא מעניין אותי מה קרה לסבתא ולסבא שלך קיבלתם מספיק פיצויים ושדדתם את כל המדינה

      • ואותי לא מעניין אם א' יתפגר מחר (ל''ת)

        ומעריב, אותו אתם לא מצנזרים?? תתביישו!, 19/07/10 23:52

    • יהודי יקר לו רק קראת קצת יותר (ל''ת)

      יהודי, 19/07/10 21:15

    • יהודי יקר לו רק קראת קצת יותר

      יהודי, 19/07/10 21:17

      היית יודע שבתשעה באב החל גירוש יהודי ספרד וזה לא קרה לפני 2000 שנה,
      ובוא אני אגלה לך סוד גם תחילתו של ''הפתרון הסופי'' בגרמניה הנאצית החל לצערי בתשעה באב

    • מילים כדורבנות. כולם כנסו לקרוא תגובה זאת (ל''ת)

      sivan, 19/07/10 23:12

    • מעט תיקונים

      יוסי, 20/07/10 14:02

      א. מרד בר כוכבא קרה הרבה אחרי חורבן בית שני
      ב. הספרות הרבנית הקלאסית איננה אוהדת את בר כוכבא (זאת גם הסיבה שאתה חושב שקוראים לו בר כוזיבא) והם באמת מסכימים איתך. פלא הא?
      ג. מה הבדל בין אישי לפרסונלי?
      ד. ט' מציין בייחוד את היציאה לגלות ואובדן הריבונית.
      ה. בימי הביניים הוסיפו צום על כל קהילה יהודית שחרבה. משרבו הצומות החליטו לאחד אותם עם ט' באב. זו גם הסיבה שמרבית הקינות שקוראים בט' באב הם מימי הביניים ומתארים אונס ורצח של יהודים.
      ה. נוהגים לומר קינות עד חצות כדי להימנע מדיבור כי דיבור יכול להוביל ללשון הרע שעליו חרב בית המקדש
      באמת אינך יכול להתחבר לכל אלה?

  • 7.

    תפסיקו להתערב לנו בחיים!!! הפרדת דת ממדינה עכשיו!!! (ל''ת)

    חנן, 19/07/10 18:03

  • 6.

    חסר לנו עכשו בית מטבחיים גדול שבו שוחטים פרות ועושים על האש לכהנים

    צריך לחגוג החורבן הזה, 19/07/10 17:53

    עיינו

    tomlev.org

  • 5.

    מה אין האח הגדול או השרדות היום? טוב נחפש משהו שטחי ורדוד אחר לעשות.

    ניר, 19/07/10 17:33

    יחי הישראלי הטמבל המצוי, מזון, שעשועים ואייל גולן!

  • 4.

    בלייני תשעה באב = נטורי קרטא (ל''ת)

    בורים וחלולים, 19/07/10 17:10

  • 3.

    אוי לנו אם אנחנו לא יודעים את עברנו (ל''ת)

    555, 19/07/10 16:56

  • 2.

    אוייש ... איפה נשתה, נאכל, נשבע, נשתכר, ונחשוב על העתיד של הדור הבא של

    אייל, 19/07/10 16:44

    ואיפה נקיים את האג'נדה הליברלית אנטיקונסרבטיבית שלנו ? ואיפה .....

  • 1.

    אוי.. כפייה דתית בצורה הכי ברורה שלה.

    ראשונית, 19/07/10 16:29

    תנו לנו לחיות, אתם רוצים לצום ולהתאבל בבית? לכו על זה, אנחנו לא מפריעים לכם. ןאם אני יושבת במסעדה בתל אביב, איך בדיוק אני מפריעה לכם? ציפור נפשכם לא יכולה לעכל את העובדה שיש אנשים שונים מכם?
    די עם הכפייה, תעזבו אותנו בשקט!

    • את צודקת לא צריך כפיה (ל''ת)

      יום רבין, 19/07/10 16:39

    • לא צריך כפיה לפתוח עסקים! (ל''ת)

      יום הזיכרון, 19/07/10 16:40

    • נמאס כבר מזה רוצים לחגוג לא לסגור את המעדות!!! (ל''ת)

      יום השואה, 19/07/10 16:40

    • מישהו אמר פבלוב?

      אסף, 19/07/10 16:43

      למה כפייה דתית?
      כל פעם שכמה חרדים הולכים בזמן הצפירה ביום הזכרון כולם עושים מזה מטעמים.
      זהו יום אבל לאומי של העם היהודי, וככזה המדינה היהודית מבטאת אותו גם במרחב הציבורי.

      • כחילוני אני מבין לחלוטין את הגישה שלה

        פנדה, 19/07/10 17:07

        לא מלמדים אותנו את משמעותו הלאומית של היום הזה ומתייחסים אליו כאל עוד ארוע דתי, ובגלל זה היא רואה את זה ככפייה דתית.

        • נכון מאוד!!!!!!!!!! (ל''ת)

          אלי, 19/07/10 21:35

    • ומה עם סגירת עסקים ביום השואה ויום הזיכרון?

      מהאמירה ''כפייה דתית'' משתמע שאת, 19/07/10 16:57

      מתנגדת לסגירת עסקים מהמניע (''דתי'') או שבאופן עקרוני אין זכות לציבור לעצב את המרחב הציבורי?

      הערה: קשה לומר שסגירת עסקים בט' באב נובעת ממניעים דתיים דווקא. אין איסור על פתיחת עסקים בט' באב (בניגוד לשבת וכו'). הסיבה העיקרית היא כבוד להיסטוריה ולמורשת שלנו. מה שקרוי ''סיבה לאומית''.

    • תפסיקו עם הבכיינות!

      יוסי, 19/07/10 17:03

      לא כל דבר הוא כפייה דתית! ללמוד תורה ויהדות בבית ספר זה לא כפייה דתית, לסגור עסקים במועדי ישראל זה לא כפייה דתית, בדיוק כמו שאיסור עיסוק ביום הזיכרון זה לא כפייה חילונית (או לאומית לצורך העניין). אם אתם מדברים ככה אז אל תשכחו שבעוד כמה חודשים ביום הזיכרון ויום השואה כשהחרדים יצפצפו על היום ''שלכם'' אתם ציפצפתם על היום ''שלהם''. כולנו אחים! כולנו ביחד! תתחילו להתנהג ככה ותכבדו את כל הזרמים, ואז אולי יהיה פה קצת יותר טוב.

    • מדובר ביום אבל לאומי, לא רק דתי

      פנדה, 19/07/10 17:05

      מדובר ביום הדומה ליום השואה או יום הזכרון, יום שבו מתאבלים באופן לאומי על אסונות שקרו לעם היהודי. את לא חייבת לצום, אבל אם הוחלט שבימי זכרון סוגרים בתי ענוגים אז מן הראוי שיסגרו אותם גם ב-ט' באב. אחרת צאצאייך ישאלו את אותה שאלה לגבי יום השואה ויום הזכרון בעוד כמה עשרות שנים.

    • אין בעיה בכלל

      אין בעיה, 19/07/10 17:09

      ביום השואה הקרוב נא לפתוח את כל
      בתי הקפה , המסעדות,פאבים וכיוצ''ב...
      אה לא, למה ,כי זה קרה לפני קצת יותר מ 60 שנה...
      אז עוד מאה שנה הנכדים שלנו יגידו אותו דבר, הטוקבקים שלהם בתאריך יום הזיכרון לשואה יהיו אותו דבר כמו כל מי שרשם את המשפט ''כפייה דתית'' .
      על המשפט ''צביון לאומי'' שמעתם, אתם מיישמים את זה בכלל..
      מישהו אמר לכם לצום, לא. אמרו לכם שבשם הזיכרון הקולקטיבי של העם היהודי אל תצאו לשבת בבתי קפה, אל תלכו למועדון, אפשר לחשוב שכל יום אחר בשבוע אתם עושים את זה.
      נו בחייאת תתבגרו.

    • אני מתנגד לחלוטין גם על חוק בעניין יום השואה או הזיכרון

      עידן, 19/07/10 17:28

      אני אישית לא אצא לבלות ביום השואה, ואם היה לי עסק, לא הייתי פותח אותו. הייתי רוצה לראות את ''בתי העינוגים'' סגורים ביום השואה\\זיכרון, אבל לא עקב חוק אלא עקב מוסכמה חברתית.
      אם יש מישהו שמעוניין לפתוח את העסק שלו בכל זאת, זוהי זכותו ואני לא אומר לו איך הוא צריך להתאבל בימים אלו.
      אין שום צורך בחוק במקרה הזה.
      ולגבי ט' באב - החוק היחידי שאני מכיר בו הוא החוק שלי שאומר שגם אם יהיו לי 40 מעלות חום, אני תמיד אצא בט' באב כדי לעודד עסקים לפתוח, עד שיבטלו את החוק הביזוני והשערורייתי הזה

      • טוב שאתה במיעוט מבוטל (ל''ת)

        ערן, 19/07/10 18:25

      • ומה עם חג העצמאות? (ל''ת)

        בקיצור תהפוך לבהמה, 19/07/10 19:04

    • את צודקת גם ביום השואה זה מיותר לסגור על משהו שלא שייך למדינה בכלל (ל''ת)

      א, 19/07/10 21:12