• 29.

    כיתה ברוסית - סוף הציונות

    הרצל, 12/07/10 12:23

    בימי קום המדינה אמרו: ''עברי, דבר עברית''

    מעתה אמור: ''יהודי גלותי, דבר רוסית/אנגלית/צרפתית'' (מחק את המיותר)

  • 28.

    בטח שצריך לחזק את החזקים, הכלכלה שלנו בנויה על, כנסו..

    גיא, 11/07/10 13:19

    הכלכלה שלנו בנויה על היצוא הבטחוני ועל ההיטק ושם נמצאים החזקים אז כמובן שצריך להמשיך לפתח את דור ההמשך שכל המדינה מרוויחה ממנו יותר מהחלשים שממילא יעבדו במפעלים שהחזקים יתכננו... אין מה לעשות ככה זה לכל אחד יכולות שונות

  • 27.

    עליה מבורכת - כן ירבו !

    ששי, 11/07/10 13:14

    שליש מעובדי חברת ההייטק בה אני עובד הם יוצאי מדינות ברה''מ לשעבר, אנשים מבריקים, בעלי משפחות ובוגרי שרות צבאי מלא. את יסודות המתמטיקה והמדעים הם רכשו אגב ברוסיה..
    אגב, ארוסתו של בני הצבר - מוצאה מאוקראינה...
    זו עליה מבורכת !!!

  • 26.

    נראה שהמצוינות של 'שבח מופ''ת' משפיעה לערים אחרות

    מדוע לא ציינתם את התחרות?, 11/07/10 09:56

    חוץ מזה, (אני לא משפטנית)נראה שלהורי הילדים שלא נתנו להם לעבור איזור לשם השתתפות במגמה יש הרבה בשר לעתירה לבג''צ.

  • 25.

    לידיעת ראש ועד ההורים: בן-יהודה מת מזמן

    מבוגר מחונן, 11/07/10 09:48

    מדוע אין זה הגיוני לפתוח כיתה שבה מלמדים ברוסית? בארץ יש לא מעט בתי ספר שמלמדים בהם ביידיש, בערבית, באנגלית ובצרפתית.

    באשר לטענות הנציגה האתיופית הגב' מקונן - במקום לקונן, מוטב שתפנה אל בני המגזר שלה שיעודדו את ילדיהם לרכוש השכלה במקום לשמוע ראפ כל היום ולשבת על הברזלים.

  • 24.

    כל המקצעות ברוסית? זה טיפשי אם זה כך (ל''ת)

    מ, 11/07/10 09:16

  • 23.

    זה רק יפגע בהם ואף אחד לא ירצה להעסיק אחד שלמד במוסד רוסי

    א, 11/07/10 09:07

    אלא אם כן זו חברה של רוסים

  • 22.

    ומכאן גם באוניברסיטה כיתות בנפרד לרוסים והיא גם תהפוך לשפה רשמית (ל''ת)

    א, 11/07/10 09:06

  • 21.

    האם זה יגיע לכותרות?

    בגש''מ, 11/07/10 09:00

    זה ממש דומה למה שקרה בעמנואל - הפרדה על בסיס גזעי.
    בעמנואל טענו: זה לא על רקע עדתי אלא על רקע דתי,
    כאן טוענים: זה לא על רקע עדתי, זה על רקע מצוינות במדעים ובידיעת השפה הרוסית על בוריה.

    הקבלה ממש מדויקת, אבל שם בג''ץ התערב ושלח הורים לכלא. כאן בג''ץ לא ישמע על זה בכלל ואם ישמע - כנראה יאשר.

    כמובן שהתלונה שלי היא כלפי בג''ץ אבל לא פחות כלפי התקשורת.

  • 20.

    כיהודי רוסי - הייתי מתבייש ויוצא נגד התופעה. זוכרים מה היה פה בעמנואל? (ל''ת)

    ישראלי מצוי, 11/07/10 08:10

  • 19.

    המדינה מממנת מוסדות שלמים שמעודדים נכשלות ורק לדוברי שפת היידיש (ל''ת)

    מכאן לפחות יתרמו למדינה, 11/07/10 07:36

  • 18.

    מה הבעיה לפתוח את הכיתה גם למי שלא ייגש לבגרות ברוסית ?

    א, 11/07/10 07:24

    ממילא למי שלומד שם יש יותר נקודות בבגרות מהמינימום הנדרש.
    אם הכוונה היא לא לבודד את ה''רוסים'', אלא רק לתת הזדמנות למחוננים - פתחו את הכיתה לכולם, ומי שלא רוצה לא ייבחן ברוסית.

    אם לא עושים כך - זה חושף את הקומבינה הגזענית של העירייה.

  • 17.

    רק לברך. מכאן יצאו מדענים ולא זמרים מזרחים (או פושעים). (ל''ת)

    ג, 11/07/10 06:58

    • מעניין מאוד מהר מאוד את שוכח את הרציחות האכזריות ביותר

      שמעון הצדיק, 11/07/10 07:55

      שקראו בארץ תנחש מי עשו

  • 16.

    יותר חשוב ללמוד רוסית מאשר צרפתית לא מבין מה הבעיה (ל''ת)

    דודו, 11/07/10 06:45

  • 15.

    פרשת עמנואל גרסת 2010 ?

    אור ניר, 11/07/10 01:41

    אין שום סיבה ששפת הלימוד לא תהיה עברית ושתנאי הקבלה יסתכמו מאיפה באו ההורים .

  • 14.

    העליה הזאת נכשלה בכל התחומים ומדינת ישראל מסרבת לקבל את זה.

    עמליה, 11/07/10 01:10

    מתבודדים,מתנשאים חים בקומונות ,מאפיות במקומות העבודה,חוגגים את חגי הנוצרים,מדברים רק רוסית,
    התוצאות נוראיות.
    למה הביאו אותם??

    • העליה הזאת היא מזל של מדינת ישראל. אם לא הם היינו מזמן מדינה ערבית (ל''ת)

      כ, 11/07/10 06:55

    • את חיה בסרט.כדאי שתחזירי למציאות ומהר. השנאה מעוורת אותך (ל''ת)

      דניאל ויינר, 11/07/10 07:47

    • כי את טועה - זו עליה מבורכת !

      ששי, 11/07/10 07:52

      שליש מעובדי חברת ההייטק בה אני עובד הם יוצאי מדינות ברה''מ לשעבר, אנשים מבריקים, בעלי משפחות ובוגרי שרות צבאי מלא. את יסודות המתמטיקה והמדעים הם רכשו אגב ברוסיה..
      אגב, ארוסתו של בני הצבר - מוצאה מאוקראינה...
      זו עליה מבורכת !!!

  • 13.

    הלכה המדינה.

    עמית, 11/07/10 00:58

    מי שדואג לילדיו שיברח היום.

    • זה נכון. ישראל של היום היא מדינה ערבית (ל''ת)

      ג, 11/07/10 06:55

  • 12.

    כל הזמן סיפרו לי על הגזענות באירופה,היום אני יודע שגזענות זה כאן.

    אבנר, 11/07/10 00:54

    בית ספר לרוסים עלאק.

    • נכון. כשהתרבות השלטת היא ערבית, יש הרבה גזענות נגד האשכנזים (ל''ת)

      ג, 11/07/10 06:56

  • 11.

    במילה אחת מזעזע. (ל''ת)

    שי, 11/07/10 00:44

  • 10.

    מה החידוש? שבח מופת זה בית ספר על ''טהרת'' השפה הרוסית (ל''ת)

    איתי, 11/07/10 00:40

    • זה רחוק מלהיות מדויק !

      אור ניר, 11/07/10 01:42

      אני למדתי בשבח מופת ולפי שמי אתה יכול להבין שאני צבר.
      מעבר לזה שפת הלימוד הייתה בעברית ומאיפה באו אמא ואבא לא היו רלוונטים לתהליך הקבלה

  • 9.

    ממלא מקום ראש העירייה ואדים קירפצ'וב - אז תבינו מדוע ברוסית

    הוא מייצר פער לטובת הקהילה שלו!, 11/07/10 00:09

    הרוסים השתלטו על עיריית רשל''צ ואצלם החשיבה היא לקדם את עצמם ושירפו כל השאר - זו מנאליות רוסית טיפוסית
    אינטגרציה - דאגה למגזרים אחרים -- זה מילה גסה אצל הרוסים... אצלם הכול פשוט.. :-)

    • אם הייתי קופה הייתי נעלבת מהאבולוציה

      ראשלצי''ת, 11/07/10 01:01

      יופי של אינדוקציה, אז אם ככה לפי התגובה העילגת שלך - כל הישראלים גזענים.

      אני מאחלת לך שיבוא יום ותזכה לראות מהי באמת מנטליות רוסית טיפוסית...

      • התגובה שלך מתנשאת בדיוק כמו של האהבל שעליו הגבת

        הפראייר, 11/07/10 02:18

        אי אפשר להגיב להתנשאות בהתנשאות! אני מבין שאת לא מסכימה עם הדעה שלו, גם אני דרך אגב. אבל יש בעיה כאן במדינה, שמגיבים לגזענות/התנשאות בגזענות והתנשאות. המעגל בחיים לא יישבר בצורה הזאת. אנחנו עם אחד, מספיק כבר עם כל הבדלנות בכוח הזאת, זכותם של רוסים לשמור תרבותם (בכלל זה השפה) אבל יש לעצור את ההתבדלות בכוח. מהצד השני, ישראלים רבים מאוד פשוט צריכים חינוך מחדש לסילוק נגע הגזענות מגופם.

        • איך את יכולה לקרא ''גזענות'' כאשר ברור מה קורה כאן?

          איפה יש ארגון יוצאי רוסיה שדואג לכלל?, 11/07/10 08:29

          לא ראיתי ארגון אחד של יוצאי רוסיה שדואג לכלל האוכלוסיה - אם תראי לי אני לוקח בחזרה מה שאמרתי...
          ויש עשרות כאלה שדואגים כיצד לקדם המגזר הרוסי (בלי שום יחס לשאר המגזרים - כפי שאמרתי שישרפו)

          • אין שום בעיה בקהילה שמנסה לקדם את עצמה

            הפראייר, 11/07/10 08:44

            היית מעדיף לראות קהילה שמתבססת על כספי משלם המיסים? קהילה שהיא עול על צוואר שאר הציבור? הבעיה היא באמת ההבדלות והתחושה שיש לחלק מהאוכ' הרוסית שהם לא שייכים לכאן, הרגשה שנגרמת גם בגלל אנשים גזענים כמוך בעלי דעות לא מבוססות.

  • 8.

    ''רוסים''

    גלינה, 11/07/10 00:00

    גזענות

  • 7.

    כיתה לדוברי רוסית??? הם עם אחר או משהו?? כיוצא בריה''מ הייתי מתקומם. (ל''ת)

    מה זה הטמטום הזה??, 10/07/10 23:39

  • 6.

    הם לא מחוננים מספיק בשביל ללמוד עברית?!

    נעמה, 10/07/10 22:44

    מה זו החוצפה הזו? מילא כשמקימים כיתות דוברות שפה מסויימת לאוכלוסיה שמתקשה בלימודים, על מנת לסייע להדביק פערים, אבל מה ההיגיון לפתוח כיתה לחזקים בשפה מסויימת?! פשוט טפשות!

    • למדתי בבית ספר לעולים שפעל על טהרת השפה העברית

      מבוגר מחונן, 11/07/10 09:52

      נעמה היקרה, עליתי ארצה בתחילת שנות ה-90 ובמשך 3 שנים למדתי בבית ספר שהיה מיועד אך ורק ליוצאי בריה''מ לשעבר. כפי שאת רואה, אני מתנסח בשפתך באופן שוטף. בנוסף לרוסית אני יודע אנגלית וערבית. אז לפני שאת יוצאת למתקפה, תבדקי מה קורה מסביבך ותגלי שכולנו השתלבנו הן מבחינת השפה, הן משאר הבחינות (בניגוד גמור, אגב, ליוצאי אתיופיה).

  • 5.

    שילמדו ברוסיה בכיתת רוסים

    אסף, 10/07/10 22:32

    האתיופים צודקים,הם מנסים לשבור את האפלייה והרוסים יוצרים אותה.
    רוסית זה לא שפה מדוברת בישראל עם כל הכבוד לדוברי הרוסית הם צריכים להשתלב במדינה כפי שכולם עשו בשנות העלייה ארצה ב-50 וה-60 .

    • תגיד את אותו הדבר לערביי ישראל, נראה אותך

      רוסי שיודע 3 שפות, 11/07/10 21:57

      אוי, כמה נמאס מהצווחות הלבנטיניות האלה כל פעם כשאיזה אסף אחר שומע שבמדינת ישראל מעיזים לדבר או ללמד בשפה שהוא לא יודע. יאללה, חבוב, לך אל המגזר הערבי ותודיע להם חגיגית שיארזו את הפקלאות וילמדו בערבית בסעודיה, אך לא כאן. נראה אותך, גזען קטן שכמותך.

      • הערבים יודעים עברית וזה שילדים יהודים לא יודעים ערבית צריך לתקן ולא

        זבע, 15/07/10 09:06

        ליצור בגלל זה אפלייה נוספת

  • 4.

    בושה

    רוטשילד, 10/07/10 21:07

    בושה וחרפה
    מיסדי ראשון לציון מתהפכים בקברם.
    שהם שומעים דבר כזה
    פה זה מדינת ישראל ופה מדברים ולומדים
    רק בעברית

  • 3.

    חטעיה

    איציק, 10/07/10 20:42

    זו הטעיה מכוונת של הקוראים זו אינה כתת מחוננים והתלמידים לא עברו מבחני מחוננים ואינה מאןשרת ככזו עי אף אחד כתת מחוננים יחידה פועלת בגימנסיה ויש בה גם יוצאי רוסיה
    זו בסך הכל כתה לדוברי רוסית שלומדים מדעים ואין לה שום יתרון או שינוי ממופת

  • 2.

    בכיתת מופ''ת, 99% רוסים.

    אני הייתי גם בכיתה כזו, 10/07/10 19:41

    עמותת מופ''ת עושה את זה כבר שנים, אני למדתי גם בחטיבה וגם בתיכון בכיתת מופת, בירושלים. ובמחזור שלי לא היה ישראלי אחד בכיתה. כולם רוסים, בממוצע יש 2 צברים בכיתה של 38 רוסים.

    • אם הרוסים כאלה מוצלחים למה רוסיה ניראית כמו בית שימוש?? (ל''ת)

      צבי, 11/07/10 00:52

      • מכיוון שכאן אנחנו מדברים על יהודים ילידי רוסיה ולא על הרוסים באמת (ל''ת)

        נינה, 11/07/10 07:44

  • 1.

    סך הכל רוצים 5 יחידות נוספות במקצוע שיהיה להם קל, מה רע בזה?

    7, 10/07/10 18:55

    זאת לא כיתת רוסים וכל אחד יכול ללמוד בה, פשוט משלבים 5 יחידות בשפה הרוסית ביחד עם מדעים...

    • כמו שלומדים צרפתית ערבית אפשר להוסיף גם רוסית למי שרוצה למה צריך לפתוח

      גג, 10/07/10 22:37

      כיתות נוספות ולבזבז כספי ציבור