• 61.

    הם צודקים בכל מילה , ערד הפכה לעיר פשע ,

    ערדניק שאכפת לו, 07/06/12 01:25

    צריך דחוףף להעיףף את כל הסודניםם ולשקם את העיר .

  • 60.

    רדיפת ושינאת הזר והשונה

    xhdkh,, 15/11/11 23:40

    המאמר הזה נקרא נשמע ונראה כמו המאמרים שנכתבו בשטרומר בגרמניה הנאצית בשנות העשרים המאוחרות ושנות השלושים המוקדמות,איך זה שמאז אין שינוי או התפתחות מוסרית רוחנית התנהגותית ורגשית.........

  • 59.

    בר שדה מותיקי ערד???איפרגן, תעשה את העבודה שלך!!!

    רונית קרן, 19/10/10 01:36

    בערד ולערד יש בעיה. בעיה קשה וחמורה שעיקרה - דרדור העיר המקסימה והאיכותית לביבים.הצפתה באוכלוסיה חלשה כעולים מאתיופיה,חרדים ורוסים ובשנים האחרונות הסודנים. אז במקום לעשות תחקיר רציני שיאיר את הסיבות ואולי לסייע בפתרון, מסייע הכתב לאדם שהתמודד בבחירות והפסיד הפסד צורב. בר שדה גר בערד בערך עשר שנים והוא עובר דירה אחת לכמה שנים ממקום למקום. הוא מעורב מאוד בפוליטיקה מקומית וכשמפסיד פתאום המקום לא מתאים ולא נראה. לא אתפלא אם יעבור מכאן עוד מעט. זה מה שתמיד הוא עושה

  • 58.

    הבריונים עושים את העבודה של הממשלה

    אזרחית, 27/06/10 21:56

    הפליטים לא היו צריכים להיות שם בכלל.

  • 57.

    ערד בדד תשכון

    ריקי, 12/05/10 23:15

    מה הבכי הזה? מה קורה? למה לללכלך? זו העיר שגידלנו את ילדינו לתפארת המדינה.
    זו העיר שקיבלה אותנו מכל המקומות בארץ כזוגות צעירים עם תמריצים והלוואות נוחות והגענו והיתה לנו ויש לנו עדיין עיר מקסימה. חבל שישנם כאלה שתמורת בצע כסף כותבים דברי בלע על עיר שעמלו להקימה המון שנים.
    נכון כרגע המצב לא הכי וב אבל הואלא ייחודי לערד ולא צריך של יום לפתוח עיתון ולראות כותרות מרוחות על כל העיתון כאילו אנחנו גרים בעיירת פשע . זה לא המצב וזו לא העיר הנכונה.
    יש בעיות כמו בכל עיר אבל זה לא אופייני רק לערד ויש מה לשפר אבל לא במרמה כזו חבל שיורקים לבאר ממנה שתו.

  • 56.

    הגינות למענינו ולמען דור ההמשך

    איכפת לי מטינופת שמזהמת את העם היהודי, 11/05/10 03:11

    הפלרה כתבו ביו טיוב הפלרה והבינו הייכן אתם חיים - הפלרה -

    • האם אתה בעד תורת הגזע?

      batya roded, 12/05/10 10:34

      חסרות רק חולצות חומות ומועל יד
      לשם כך עברנו את השואה?

  • 55.

    השכנים טובים בעיני !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    ערדית גאה, 10/05/10 18:46

    הייתי בפריז וגם ברומא, בבאר-שבע, עומר ומיתר, הייתי בקיבוץ וגם בכפר, במודיעין, רעננה וערד.
    וכשהגענו לערד חיוך גדול קיבל פני, וילדי מצאו חברה מיד. בעלי נוסע לעבוד בגבעתיים ואשדוד ולערד חוזר יום-יום מאושר.
    את הילדים פה מחנכים להיות אדם מועיל-מוביל ולא רק ציונים בראש. כי את הציונים אפשר להשיג בגיל בוגר יותר, אך החינוך לערכים חשוב פי כמה ויותר.
    אז יש פה שפע של עדות, צבעים מגוונים מאד וכולם ביחד משתלבים לא רע.
    תמיד יש משהו לשפר, לקדם ולקטר, אך זהו טבע האדם.
    הגענו הנה מרצון למרות עיתונאים שלוחי-עפרון שבאו לדקה קלה כדי להשמיץ.
    ואיפרגן הלכלכן חבל שנכנסת לאג'נדה של ''סקופ'' בדוי ומשמיצן כשהאמת מוכיחה אחרת את פניה היפות ומעלותיה של ערד.
    אז באנו ממודיעין וכפר-סבא, ושם אנו ממשיכים לעבוד, לגור בערד בחרנו ולנו כאן טוב-מאד.
    אל תקחו ללב ערדים את הכתבות למיניהן, דעו שבעיר נפלאה בחרתם לגור ולהמשיך את חייכם.

    כל הכבוד לערד היהלום שבמדבר.

    • הוצאת לי את המילים מהפה

      תושב ערד, 12/05/10 08:12

      וכשזה בא ממישהו שהיגיע מהמרכז, תוקפן של המילים חזק פי מאה

  • 54.

    כתבה רצופת שקרים

    יעקב לקס - ערד, 10/05/10 17:15

    (המשך)

    התארגנות ללחימה על הסחר בוודקה - נבדתה ממוחו של הכותב (שתה וודקה?).

    קטטות, היתה אכן קטטה אחת! שבה חבורת שיכורים (לא סודנים), יצאה להכות בסודנים. הם נעצרו והודו שמה שהפעיל אותם היתה אכן הוודקה, אבל היא היתה כבר בראשים שלהם, לא בבקבוקים ולא בקרטונים. מלחמת הסחר היתה אכן, אבל על אופיום, בסין לפני כמאתיים שנה.

    אז איפרגן, רד מערד, מוטב שתכתוב על עירך באר-שבע, יש שם הרבה יותר מה לתקן.
    איני יודע מי מפמפם באזניך את השקרים האלה, די, חדל!

  • 53.

    כתבה רצופה שקרים

    יעקב לקס, 10/05/10 17:13

    גב' תמר שקד, בתגובה מס' 44, התבטאה - כדרכה - בעדינות. לא אחזור על השקרים שהיא חשפה ב''כתבה'' של איפרגן.


    בכתבה ההיא נכתב (בכותרת המשנה): ''ערד, עיר הפסטיבלים השלווה, זו שמשכה אמנים ואנשי רוח - היא עתה מוכת פשע...''

    להלן משהו על הפשיעה בערד.
    מאז 2002 נמצאת הפשיעה בערד במגמה רצופה של ירידה.
    שנים אחדות היתה תחנת משטרת ישראל בערד התחנה שהורידה את הפשיעה בשיעורי הירידה הגדולים בארץ. בשנת 2009 ''איבדנו את התואר'' לתחנת ראש-פינה, כמעט שלא נותר לאן לרדת...

    האלימות של הסודנים, קטטות ומה לא. אפשר לחשוב שבערד ''הסודנים'' אורבים ברחוב להכות ולשדוד את העוברים ושבים. זה עוד רושם שקרי שהכתבה יוצרת. ''האלימות'' של הסודנים היא במשפחות, לא כלפי תושבים אחרים, גם על זו מנסים להתגבר.

    1500 סודנים, לא היה ולא נברא. השמועות שרצו בעיר היו עד 1300. האמת היא שלא הגיעו ל-1000.

    התארגנות ללחימה על הסחר בוודקה - נבדתה ממוחו של הכותב (שתה וודקה?).

    (המשך בתגובה הבאה)

  • 52.

    בר שדה מותיקי ערד?

    שיר, 09/05/10 22:05

    הלו
    שכחתם לציין הבן אדם קיבל 400 קולות בבחירות לראשות העיר.

  • 51.

    נתוני מט''י ערד - התעורות של יזמים שרוצים להקים עסק בעיר.

    עמוס, 09/05/10 18:09

    החל מתחילת השנה ישנה התעוררות של יזמים תושבי ערד וכן תושבי חוץ המגיעים למשרדי מט''י ערד לקבלת יעוץ בהקמת עסק חדש בעיר.

    ערד אינה עיר בקריסה אלא בתנופה.

    מר איפרגן, בדוק את עצמך.

  • 50.

    לבטל את המנוי של עיתון מעריב

    משה, 09/05/10 16:44

    עורך נכבד
    עם כתבים כאלה עוד היום
    אני מבטל את המנוי של העיתון

  • 49.

    אז איך אתה ישן בלילה עיתונאי קטן....

    סגלית, 09/05/10 15:02

    אני חושבת שהכותרת ממצה את כל מה שרציתי לכתוב לך.

  • 48.

    השמצות השמצות משעמם לך בחיים?

    ינון, 09/05/10 12:56

    אדון איפרגן היקר משעמם לך בחיים עד כדי שאתה מחפש להעליל עלילות, להמציא מעשיות ולספר סיפורים??
    גרת פעם בערד? היית פה יותר מ 10 דקות ושחוחחת אם אנשים אחרים מבלבד אליעזר בר שדה? תתבייש לך חוצפן!!לא בודק עובדות ולא מאמת נתונים, מכפיש את שמה של עירנו בתירוץ של אמונות תפלות???? אתה עיתונאי? לא נראה לי! אתה סמרטוט רצפה שיכתוב הכל, בשביל לקבל דקות של תהילה ופרסום! תתבייש לך!

  • 47.

    הצעירים עוזבים למען השכלה אקדמאית שאין בערד ומשם

    אביבה, 09/05/10 09:10

    הצעירים עוזבים את ערד למען השכלה אקדמאית ומכאן הכדור הוא עגול והעולם הוא גדול, הבעיה קיימת בכל מקום, רק שבערד הקטנה הבעיה היא גדולה, מוסדות אקדמאים יעצימו את ערד.
    מטבע הדברים הפנסיונרים עוזבים בעקבות ילדיהם שמא יזדקקו לסיעוד מיקירהם - טבעו של עולם.
    רוב תושבי ערד שלא ישכחו גם עזבו ערים ומשפחות והגיעו לערד ושם לא קמה הזעקה - ילדינו עוזבים.
    למרות הכל עדיין יש לערד לתת הרבה יותר מאשר בערים אחרות, השלווה בה אנו מגדלים את המשפחות שלנו - אין לה מחיר.

  • 46.

    קשקוש בלבוש

    עמי, 09/05/10 08:26

    בערד לא היו יותר תושבים מאשר כעת.
    החרדים ממשיכים לבוא-ובשכונה אחת מעברי החצייה- הם בשחור לבן-כשהשחור הינו בבגשי אצילים פולניים.והלבן עור הפנים של החרדים האשכנזים.שכונה אחרת-מנומרת בצבע אפריקאי-סודני. אבל חצי מתושבי העיר הינם ממקור אוקראיני..
    הבעיה היא כביש 31..שהינו כביש אדום.
    ונכון שהרבה ותיקים עזבו..בעקבות הבנים.
    וזו הבעיה של ערד. שמקומות העבודה-לא מתרבים והעיר לא מתפתחת.
    אולי ראש העיר החדשה- תעשה שינוי -אבל כבר שבוע היא בתפקיד ולא עשתה כלום..!
    ואולי היא לא יודעת מה צריך !
    קודם כל להפסיק להתעסק עם הסודנים.
    כי הבעיות של העיר הם אחרות.

  • 45.

    260 משרות פנויות בערד ובאזור

    נילי, 09/05/10 08:17

    במרכז הצעירים מסייעים לצעירים בכל הקשור לתעסוקה , לימודים גבוהים , מלגות
    וגם פעילות קהילתית ענפה, משפחות צעירות חוזרות וחדשות, קהילה מחבקת , אדון איפרגן בדוק את העובדות שלך

    • אני תושב ערד אקדמאי

      א.ה, 10/05/10 13:40

      זה עתה סיימתי לימודי באוניברסיטה ואני מוכרח להגיד לך שאתה טועה.
      מקומות העבודה המוצעים לשכמוני, שגדלו בערד בשנות פריחתה וקיימת בליבם פינה חמה למקום, אינם אטרקטיביים בלשון המעטה ואני משוכנע מעבר לכל ספק, לצערי הרב, כי לא אמצא את מקומי בעיר - לפחות לא מבחינת תעסוקה.

      מקומות התעסוקה המוצעים בעיר משמרים את הסטטוס שלה כעיר בהגירה של בני ערד. ובעקבותינו הורינו-- והמעגל ברור לך. יותר (חלק יחסי) חרדים יותר המצאות של הממשלה (סודנים) ופחות שגשוג. מי שכן ישאר בעיר מבניה, על-פי רוב, לא יהיה מגדולי הדור. דגש- אינני מחשיב עצמי לאחד כזה, אולם ישנם כמה בינינו שלא חוזרים שכן יהיו מגדולי הדור.

      כואב לי מאוד לכתוב על כך מכיוון שאני מבין שתדמית כלפי חוץ היא דבר חשוב לעיר, אבל מבלי לשים דברים על השולחן לא נמצא בעיות.

      האם את מאחלת לבנייך ונכדייך לעבודות במקומות המוצעים ע''י מרכז הצעירים?

      נילי-אשמח לתגובתך.

      • ונוסע שעה לעבודה. חוזר אל ביתי בשמחה ואושר. (ל''ת)

        גם אני, 10/05/10 19:19

      • תפיסת עולם

        נילי, 11/05/10 09:15

        במרכז הצעירים אנו רואים את התעסוקה בראי אזורי, כשגרתי בהרצליה עבדתי ברמת גן וכך עושים רבים אחרים בגוש דן תוך כדי עמידה בפקקים , אפשר לגור בערד ולעבוד בעומר, באר-שבע, ים המלח ועוד ועוד. יש לי חברים רבים בעלי מקצועות חופשיים, עצמאים ובעלי חברות, יזמים שעובדים מחוץ לעיר ובוחרים לחיות בה . אינני יודעת מה מצבך המשפחתי אבל אין כערד בתחום הקהילתי. הילדים והנכדים שלי יבחרו היכן לחיות והיכן לעבוד וזה לא תמיד אותו מקום.
        מזמינה אותך למרכז הצעירים

  • 44.

    הקלות הבלתי נסבלת של העט

    תמר שקד, 09/05/10 00:34

    לעט יש קלות בלתי נסבלת, עד כדי חוסר אחריות והגינות תהומיים, וחבל. ערד לא היתה מעולם עיר של 30,000 איש, היא לא ירדה ל-23,500 איש, לא היו לה גרעונות בשנתיים האחרונות,לראש העיר קוראים פלוסקוב ולא פלוסקין, העיר לא מוכת עוני ופשע, וסכינים לא רצים ברחובות, יש חיים בדו קיום יפה עם הפליטים הסודאנים, וחשוב מאוד - זו עיר נפלאה עם אנשים שתורמים לעיר ומתנדבים בה, עם מתנ''ס משגשג ומרכז צעירים וקתדרה עממית והיכל ספורט חדש ויחידה כלכלית חזקה וזו עיר ממחזרת, ובקיצור - יש המון דברים מקסימים לכתוב על ערד, וחבל שהכתב מצא לנכון לשרטט באור קודר ועגום את המצב של העיר.

  • 43.

    ערד עיר רפאים ......

    עמיצור, 08/05/10 22:22

    עור נכבדשמתי לב שלא פרסמת את תגובתי תגובתי לא הייתה מוגזמת ומבישה העיתונאי איפרגן כתב וביזה את עצמו ואת העיתון
    אני מבקש שתפרסם את תגובתי להלן תגובתי:
    כיצד היה מגיב העיתונאי אילו היו מפיצים סיפור כי אחותו זונה , התשובה ידועה ראשית עליו להוכיח כי אין לו אחות .ואם יש לו לך תוכיח שהאחות אינה זונה. מאחר והעיתונאי הואיל לכתוב כתבה שיש בה השמצות בדומה לסיפור עם האחות , עליו לצאת בכתבה חדשהבה הוא יתנצל בפני תושבי ערד ולהבא לדייק בעובדות.
     

  • 42.

    כתבה של שמעון איפרגן על ערד

    אלימלך, 08/05/10 21:54

    הבתב הסתמך על עדותו של אליעזר בר שדה שקיווה לנצח בבחירות אך אויה, אליעזר אינו
    יודע להפסיד בכבוד.
    נקווה שכתבי מעריב יעשו בפעם הבאה עבודה טובה יותר.

  • 41.

    ערד

    שרוסטר אדי, 08/05/10 12:35

    משהוא עובר אל מדינה כולה ולא רק על ערד, שנאה ורועה של אנשים אחד כלפי שני ,כלפ זר ושונה,עם זה עולה חדש,פליט,דתי,חרידי,דעות שונות.מדינה שחוקרת את נשיא המדינה על אונס, ראש הממשלה על שחיתות,כניראה שעובר עליה משהוא.הגעתי לארץ מברית המועצות,בשנות ה70 ,והייתי עמום,איזו מדינה,יפה ואיכותית פגשתי ,נהנתי מכל רגע.בשנת 77 עברתי לערד,כי זו היתה פנינה בדרום,פגשתי בא אנשים איכותיים ואכפתיים,אנשים שאוהבים תרבות ואומנות,ולא שונאים זר ושונה,אנשים,שהיה איכפת להם מהעיר והמדינה בא הם חיים.מי שחי בחוץ לארץ וחלק גדול ממשפחתונרצח בשועה,אני חושב,שאנחנו צריכים להתנהג קצת שונה לאנשים ששונים מאיתנו.ערד,בעבועה של המדינה והיא משתנה יחד איתה.אני, עדיין גר בערד וחולם,שהיא תחזור למשהיא היתה קשהגעתי אליה וזה אירע,עם אנשים יפסיקו:לשנאה אחד את השני,יגיעו לעבוד ולא לעבודה,ארצו להטיב עם העיר והמדינה בא הם חיים,ולא רק עם עצםם.אני חושב שראש העיר הממונא עשה הרבה לטובת ערד,אבל סך הכל הוא היה פקיד,שלא היה לא חזון,והוא,חזר בחזרה לביתו,במרכז הארץ.אני מאחל,הלצחה גדולה לראש העיר החדשה,כי הצלחתה,היא הצלחת כולנו וערד עוד תשגשג.

    • כל הכבוד אדי, אנחנו גאים בך, במירי ובפועלך. (ל''ת)

      חברים, 10/05/10 19:17

  • 40.

    הבר שדה קוצים ודרדרים

    שולמית, 08/05/10 12:08

    איך אתה מעז עיתונאי לשעבר להשמיץ את ערד .אתה אתה . בושה וחרפה .

    • הוא לא עיתונאי!

      אסתי, 19/10/10 01:24

      לא כל מי שקונה/מנהל עיתון הוא עיתונאי.

  • 39.

    זה לא אני זה הוא

    דגנית, 08/05/10 10:30

    תבינו אותו האיש שקרס ומכר את נשמתו לאלילי האגו ועכשיו משכיר אותה לאליליי הפירסום

  • 38.

    מה שקורה בערד זה מה שמבשלת לנו הקרן החדשה לכל המדינה

    רוזנהיימר עבדול, 07/05/10 23:42

    בכסות שיקרית של ''זכויות אדם'' כמובן...

    ישראלים ציוניים שמחזיקים על כתיפיהם את המדינה אינם כ''כ הנראה אינם נכללים בקטגוריית ''אדם''.

    • לא הבנתי את הקשר

      batya roded, 08/05/10 12:01

      שנאה לא מצמיחה אלא מחריבה
      תנסי כיוון חיובי יותר

  • 37.

    סתם השמצות ללא ביסוס מהשטח

    ערדניקית וותיקה, 07/05/10 19:20

    תמיד ניתן לראות רק את חצי הכוס הריקה.
    אני חיה בערד ולא רואה ולא מבחינה בכול השלילי המתוארר בכתבה. במקום להשמיץ - תתאר את היפה שיש בעיר - ויש הרבה, מכול כיוון שהוא.

    • גם את הקיבוצים עזבו כל הבנים והמון חברים..

      עמי..ערד, 09/05/10 08:31

      אז הם קיבוצי רפאים ?
      בערד יש בעיות- כעת היא בישורת-ומעכלת
      את האוכלוסיה החדשה.בעבר הממשלה-שמה דגש על ערד-כעת היא הניחה לה- מסיבות שונות.
      ואולי השר לענייני הנגב..לא קיבל את משכורת חודש מרץ.?

  • 36.

    שטחיות ובורות

    batya rodd, 07/05/10 18:34

    כותב הכתבה אינו מכיר את ערד, בא לרגע ועורר את הגזענות הרווחת במקומותינו לאחרונה, ללא כל קשר עם הנושאים האמיתיים המעסיקים את ערד של ערד. הוא לא מצא לנכון להאיר ולו נקודה חיובית אחת, למרות שיש רבות כאלה. איכות החיים בערד טובה לאין ערוך מזו של יושבי רמת-גן, בת-ים או אשדוד. למה אין כתבות כאלה על ערים אחרות??????????

  • 35.

    ערד

    עטליה חייט, 07/05/10 18:19

    מתי היית לאחרונה בערד?.
    ובאיזה אתימות כך להשחיר את פניה של העיר היפיפיה שלי?
    כמו בכל מקום יש ימים יפים וימים פחות יפים . אינני חושבת שכך היית מדבר על עירך.

  • 34.

    ''אל תען כסיל כאיולתו''

    רגב משה, 07/05/10 18:14

    ככל שתענו כל מיני מיתחזי עיתונאים רק חוגגים.נעשה מעשה כל אחד בתחומו, נגבה את עבודת ראש העיר והצוות.
    ביגה כבודו במקומו מונח,עשיתו היא מוצלחת והיא התאימה ללזמנה.
    העיר טובה מאוד,נכון שיש פינות חשוכות,ברם נקודות האור רבות יותר!!!!!!!
    לביגה ונותני העצות, אני לא עוזב, ההיפך עושה כל מאמץ להחזיר הבנים לכאן,הם כולם מצליחים, הבנים העוזבים בזכות החינוך והלימוד שקיבלו ומקבלים כאן ועכשיו בערד!!!!

    • בייגה?

      י.בן מנחם, 14/05/10 20:04

      זה לא זה שלחש למחליפו-אני הולך לפוליטיקה הארצית ואם לא אצליח אחזור לקחת את מקומך.
      זה לא אותו אדם שלא זכר את הצינור שהשקה את גידולו כפוליטיקאי? האיש הקטן הגדוש בשומן אותו צבר על כיסא בשם הבוחר הקטן שרק זכר את העבר ולא הבין שהביגלה של בייגה נגמר?
      לך בייגה ותכחיש את קיומך.

  • 33.

    מצאתם שעיר לעזאזל

    דנה, 07/05/10 14:37

    ברור שיש בערד דברים טובים עדיין
    אבל בואו לא נכחיש שאין בה עתיד?
    כמובן שיש את פסטיבל ערד המחודש ואוויר ממש נהדר... אבל מה עוד היא מספקת?
    גדלתי בערד למדתי בערד וגם עזבתי אותה
    וכשעזבתי אותה הבנתי כמה עוד יש מחוץ לה
    אין לאן להתקדם בערד
    אין לנוער סיבה להישאר בה
    ובטח ובטח שמקומות עבודה אין בה ממש ואם יש הם די זוועתיים
    אז אולי במקום להתחיל להפיל את כל הבעיות שלנו על הסודנים נתחיל לטפל בבעיות מהבסיס?!?!?
    הכתבה הזאת נראית לי כמו תעמולה זולה לגירוש הסודנים.... רק קצת
    (אני לא אומרת שהם לא בעייתים... אבל הם לא הגורם העיקרי של הבעיות בערד)

    • לתגובתך

      חלי, 08/05/10 18:45

      חבל מאוד כך את מרגישה וחושבת

  • 32.

    זה לא רק ערד - תראו את הזוועה שחיפה הפכה להיות

    חיפאית, 07/05/10 09:28

    במדינת ישראל כיום יש רק עיר אחת ששווה לחיות בה אבל היא לעשירים בלבד -תל אביב.

  • 31.

    ערדניקית גאה!!!!!

    שוש פישמן, 07/05/10 08:37

    הגיע הזמן להפסיק להכפיש
    ערד עדין מקום שטוב לגור בו יישנם הרבה דברים טובים ואנשים טובים בערד.
    כל כך קל לכתוב כתבות שהמטרה שלהן להרוס
    הגיע הזמן לכתוב גם דברים טובים.
    על הקהילה שעדין יישנה בערד של אנשים איכותיים אשר תורמים מזמנים לעיר ולתושביה.
    על הנוער הניפלא שיש בערד .
    פסטיבל ערד האחרון בחסות סלקום היה הצלחה
    ומקווים שימשיך בשנה הבאה.
    אנחנו עדין ערדניקים גאים למרות הבעיות מסביב

    • ערד

      י.בן מנחם, 14/05/10 20:16

      להבדיל מערים אחרות בערד מתקיים שיח קהילה. עדיין אפשר להגיד שלום לשכן וכן אני מכיר אותו נאמר אף על השכן מהשכונה השניה. עדיין בערד לאנשים איכפת. לא ברמת הבכי של יום ששי עם החברה אלא שיחות מהות המתנהלות בין האנשים לבין עצמם מתוך איכפתיות והתיחסות לעירם ולא רק לדלת ביתם.
      יש בעיות,כמו בכל עיר בארץ, יש אפילו ספורים עצובים. אך זו עדיין אחת הערים היחידות בארץ (לא רק יישוב אלא עיר) בה מתנהל שיח ציבורי נרחב במטרה לשפר ולבנות עתיד טוב יותר. וזה כל ההבדל.

  • 30.

    מדינה בפשיטת רגל.

    אליפז העיראקי, 07/05/10 01:08

    ההידרדרות נמשכת,עיר הפשע בתחנה המרכזית בת''א,ועתה העיר ערד שהפכה לעיירת פשע הינם פועל יוצא של ''מדינת תל אביב''+קרית המובטלים בכנסת-אשר מזלזלות,מתנתקות,מתעלמות,מפקירות את הפריפריה וענין של זמן עד שזה יזלוג לרמת אביב,צהלה,דימונה,אילת.הכתובת על הקיר,וערימת ההבל שקיבץ נתניהו עוסקת בעסקנות,ובסניפים,וחבל שאזרחי המדינה-אדישים.ענין של זמן.

  • 29.

    כמה טעויות בכתבה אחת - בר שדה, מספיק להכפיש

    ערדניק, 06/05/10 23:55

    כמה טעויות מגמתיות בכתבה אחת.
    1. הסודנים ברובם הגדול מאוד אינם פליטים שהגיעו מאזורי קרבות אלא מסתננים שרצו פשוט לשפר את רמת חייהם.
    2. להגדיר את ערד כעיר פשע ועוני זו שערוריה - ערד עיר איכותית, עם אוכלוסיה שמרבה להתנדב בתחומים שונים בערד ומחוץ לערד, אחוזי אבטלה יחסית נמוכים לעומת ערים אחרות בארץ, הרבה מהתושבים אקדמאים.
    3. אליעזר בר שדה הקשקשן שנכשל באופן מוחלט בבחירות לא מותיקי ערד, הוא הגיע לפני כמה שנים אבל לא כל כך הרבה, השתלט בצורה מגעילה על עיתון הצבי אליו נכנס כשותף וגרם למקים העיתון, יהושע אשכנזי לעזוב. מאז שנכשל בבחירות הוא לא מפסיק להטיל רפש על ערד. די כבר - קח את הדגנית שלך ולכו מפה.

    • כמה מגעיל ומכוער

      אליעזר בר שדה, 08/05/10 07:05

      קורא התגובה הזו שלך, ה''ערדניק'', עלול לחשוב שזו באמת ערד ואלה אנשיה. תתבייש, אינך ראוי לשאת את התואר ''ערדניק''.

      • ערד עיר איכותית - בר שדה, למה ללכלך?

        ערדניק, 08/05/10 15:09

        תושבי ערד, הערדניקים, לא אוהבים את אלו שמכפישים כל מי שלא הולך בדרכם ולא בוחר בהם לראשות העיר. אליעזר, תושבי ערד בחרו את בחירתם, זו לא סיבה להזמין כתבים ולהכפיש את העיר בה אתה מתגורר מספר שנים (לא רב יש לומר ומצחיק שאתה קורה לעצמך מוותיקי ערד). ערד היא עיר טובה. כמו בכל הארץ, גם בערד יש בעיות אך הן לא יחודיות לערד, אלא לכלל הארץ. בבעיית המסתננים הסודנים צריך לטפל בעזרת הממשלה ולא להטיל את הטיפול רק על ערד. אם היית מבין את זה, לא היית מקים מטה מאבק משלך אלא היית הולך עם מטה המאבק שבו פעלו כלל נציגי המפלגות בעיר. אלי, דחילק, תעשה לעצמך את חשבון הנפש ותפסיק ללכלך על ערד בה בחרת לחנך את ילדיך כי העיר היא איכותית.

        • לערדניק המקסים

          אליעזר בר שדה, 08/05/10 22:30

          צר לי לקלקל לך את מסע ההשמצה האישי שלך. בניגוד גמור לך ה''ערדניק'' עלום השם, יש מי שחותם את שמו ואומר את דבריו ביושר ובגלוי. לעומת זאת יש מי שרק מאחורי כינוי יכול להשתלח ולהטיח באחרים השמצות מכוונות חסרות תום לב וכמובן מחוסרות בסיס. כל זאת רק על מנת לרדוף ולפגוע. אין רבים כאלה בערד. בניגוד אלי, אתה דווקא נשמע כמי שנמצא בדרך כלל במאזן המשמיצים. אולי אתה זה שצריך לזכור כי הבחירות נגמרו ולאנשים יש גם חיים פרטיים ומשפחה. אין לך צרות אחרות לעסוק בהם?

  • 28.

    בייגה הקשקשן

    יושי, 06/05/10 23:36

    במקום לדאוג לכל מיני דירקטורים וחברים ( על הסטייל של א''א) נגב את דמעות התנין והירתם לעיצוב התדמית החיובית של ערד שנים לא שמענו ממך קול חיובי

    • נכון מאוד

      בתיה רודד, 07/05/10 18:36

      זו לא הייתה חכמה גדולה להצליח כשאתה בן טיפוחים של המפלגה השלטת והתקציבים זורמים. כשהתחילו הבעיות בייגה ברח בלי להצמיח תחתיו מנהיגות ראויה והנה התוצאה.

      • נכון מאד מאד

        שושה, 08/05/10 01:07

        בוקר טוב אליהו איך אתה משווה בין התקופות היית ראש מועצה עם כפית זהב בפה ואיך משתרבב שמו של בר שדה הכואב את מצבה של העיר קשקששששן

  • 27.

    באמת כואב

    אייל, 06/05/10 23:12

    אני כבר ממזמן עזבתי את העיר, ואני מקווה שהורי יעשו זאת בקרוב. פשוט כואב לראות מה שקורה בעיר הילדות שלי. באמת אחת הערים האיכותיות שהיו. פשוט נהייתה פח אשפה אנושי.

  • 26.

    בבאר שבע המצב לא שונה, הם רק מעסיקים משרד יחסי ציבור חזק

    מאיר, 06/05/10 22:33

    בבאר שבע יש גם פשע וסמים אבל העיריה מעסיקה משרד יחסי ציבור שמשתיק את הכתבים, בגלל זה אתם לא שומעים מה קורה בעיר
    כל יום מכות של בדואים בקניון הנגב בביג אי אפשר להכנס לבתי קפה מסויימים כי יושבים שם ערסים יש סמיםן בשכונות אבל לא קורים על זה מילה כי העיריה משתיקה הכל
    תתחילו לחקור ולכתוב מה קורה פה

  • 25.

    ותודה לעלמה זוהר ולכל שאר המתייפיפים שעושים זאת על חשבון החלשים

    ., 06/05/10 22:25

    נראה אותם תומכים בקליטת אנשים שיתפסו את משרותיהם.
    הם לא פליטים ,הם באים לעבוד!ואם נמשיך לתת להם להכנס בהמוניהם ,נצתרך בסוף אנחנו לחפש מישהו שיקלוט אותנו ,כי הכלכלה שלנו לא תעמוד בזה.
    אין אף מדינה מערבית אחת שמאפשרת הגירה מאסיבית וחסרת פיקוח כמו ישראל.

  • 24.

    הסודנים מביאים הרבה פשע. אלה שבטים אפריקנים שמכירים (ל''ת)

    רק אלימות ועוד אלימות. היהודים לא מבינים מה הביאו, 06/05/10 22:21

  • 23.

    תעיפו את הסודנים מכאן. אנחנו לא מחנה פליטים (ל''ת)

    אלכס, 06/05/10 21:41

  • 22.

    ערד עיר עם פוטנציאל מעולה

    שרגא קלסון, מורה דרך, ערד, 06/05/10 21:20

    ''הכתב'' שמעון איפרגן מוכיח את שיטחיותו במאמר מלא אי דיוקים.
    1. קופת ערד מאוזנת עוד מתקופתו של מוטי בריל.
    2. מספר התושבים בערד כיום 27 אלף תושבים
    3. מחירי הדירות בערד עולים בהתמדה בשנה האחרונה.
    4. פסטיבל ערד התקיים בשנת 2009 והיה הצלחה מסחררת. יהיה לו גם המשך בשנים הקרובות.
    5. בעיית הסודנים בערד צריכה לבוא על פתרונה, אולם יש לעשות זאת בצורה אנושית ומתחשבת. אסור לשכוח את התקופה בה פליטים יהודים היו במצב דומה או גרוע מזה. לדעתי יש לקלוט אותם מאחר שהם כבר כאן, בדיוק כמו שנקלטו הפליטים מוויטנאם שהם כיום אזרחים שווי זכויות וחובות. הבעיות הקימות בהקשר אליהם הם בעיקר אלימות כלפיהם או אלימות בתוך המשפחה, תופעה הקיימת גם בעדות אחרות.
    6. ראש העיר החדשה הגברת טלי פלסקוב קיבלה מראש העיר היוצא מר גדעון בר לב, שעשה לכל הדעות, עבודה מצויינת, נקודת פתיחה מעולה עם כל האפשרות להזניק את העיר קדימה.
    רבה התקווה שיחד עם המועצה שנבחרה יוכלו לעמוד בכך.

    • מסכימה עם שרגא בכל מילה. כמה שטויות בכתבה אחת. בושה לעיתון. (ל''ת)

      ערדניקית שמחה, 06/05/10 22:04

      • כנראה שאליעזר בר שדה לא שם לב שהבחירות עברו

        טלי, 07/05/10 10:50

        מספיק ללכלך על ערד. עכשיו הזמן לעבוד ולעבוד קשה, לקבל את הסודאנים ואת הבדואים ולצמוח כלפי מעלה.

        • די להשמצות האישיות - זה לא מוסיף כבוד לעיר ולתושביה (ל''ת)

          טליבאן, 08/05/10 07:22

          • ולכתוב את הכינוי שכתבת זה לא השמצות אישיות? (ל''ת)

            אני, 08/05/10 20:35

  • 21.

    בכל עיר שיש ערסים אין עתיד (ל''ת)

    רועי, 06/05/10 21:11

  • 20.

    ערד

    ערדניק מאוכזב, 06/05/10 20:58

    כערדניק גאה שנאלץלעזוב עקב פיטורים..כואב
    לשמע ולקרא. לדעתי הפתרון הטוב ביותר להתחיל מאפס ..להקים מפעלים חדשים ומקומות מסחר כפי שהובטח ב 15 שנה האחרונים ולא נעשה כלום. ואם אתם שואלים אשמח לחזור לעיר. תאמינו לי הערד יש שקט נפשי ואויר טוב שלדעתי שווה הון.עוד ניפגש.

  • 19.

    לפני 12 שנה ''פרשנו'' מהעיר והתחלנו לחיות !!

    לא מביטה לאחור, 06/05/10 20:58

    עיר שאין בה עתיד. אנשים טובים שחיפשו שקט ואיכות חיים ופרנסה - לא בנמצא.
    השכנים הבדואיים מתנקלים בלילות בכביש אחד צר ופטלטל ואין תגובה הולמת למכה זו. פסטיבל שמגיע לעיר מנסה לאושש אולם יום לאחר נותרת אשפה תרתי משמע ואנשים זועמים. אין בה תרבות וילדנו יום לאחר השחרור מחפשים את הדרך צפונה.
    והיום. נסו לשוטט בערב ולחפש פינה ירוקה ותמצאו מובטלים סודנים. אברכים מכולל בלתי מזוהה.
    חם אביך ואין משאף שיזרים מעט אנרגיה לעיר.
    בייגה איכה............??

    • בית הספר שלמדת בו לשון נמצא בערד?

      רועי, 07/05/10 12:16

      אם כך המצב באמת חמור

    • ''שותה מי ם מעננים''

      רגב משה וצביה, 07/05/10 18:23

      הנבואה ניתנה.... מוזמנת אלינו לסיור בערד ובאיזור. נא תאמי ביקור.

    • לברוח במקום להצמיח ולהילחם - הכי קל

      בתיה רודד, 07/05/10 18:41

      את עזבת? אז מאין לך מה באמת קורה בערד?

    • עזבת לפני 12 שנה ועדיין מתנצלת

      יעקב לקס - ערד, 08/05/10 12:07

      וההתנצלות ה''טובה'' ביותר למי שמסוכסך עם עצמו היא לתלות את האשם באחרים.

      זה לא אני... זה הם!
      ילדותי

      וגם שקרי

  • 18.

    אל תספידו את ערד!

    שהרה, 06/05/10 20:52

    נכון שהרבה יותר פופולרי ויותר קריא לכתוב על פשע ועוני וזאת על מנת שכולם יצקצקו בלשונם וירחמו... אבל יש גם דברים טובים בערד והרבה. ואני לא מתכוונת רק לאויר הנקי.
    ערד בשיפוצים עירוניים כיכר חדשה מרכז מסחרי שנבנה מחדש, תחנת אוטובוס חדשה ומקורה וקניון חדש שאמור להבנות בכניסה לערד על כביש 31, אז נכון יש לנו סודנים וחלקם עושים בעיות אבל בכל מדינת ישראל קיים פשע ועוני וקרבות אלימים כי פשוט מדינת ישראל נהייתה מדינה אלימה וחסרת סבלנות לזר לשונה לאחר.וכדאי להפסיק לחפש את ערד כל הזמן. אגב איפרגן אתה גר קרוב?

  • 17.

    מה קרה? יפי הנפש מתל אביב התעקשו לקלוט עשרות אלפי סודנים (ל''ת)

    זה מה שקרה, 06/05/10 20:51

  • 16.

    שכחתם את הבאדאווים...? (ל''ת)

    יענקל, 06/05/10 20:49

  • 15.

    ערד עיר איכותית ונפלאה המאמר סתם משמיץ ומגמתי!!!!

    נעמי, 06/05/10 20:46

    נכון שהסודנים מפריעים אבל איכות שאר התושבים נ ה ד ר ת אל תקשיבו לעושי רע לעיר וכותבי מאמרים שיקריים

    • ערד

      שר, 06/05/10 20:58

      כל מילה בסלע!!!
      אכן מאמרים שיקריים ללא בסיס זולת רכילות זולה.

      • ערד = איכות חיים, תרבות אנשים טובים. כתבה רצופת שקרים והשמצות

        נירה, 06/05/10 22:02

        עיתונות זה בטח לא. עד לאן יכול עיתון מעריב להתדרדר?

  • 14.

    חסידי גור, חב''ד וסודנים. באותה נשימה. ynet תתביישו. (ל''ת)

    מסיתים קטנים, 06/05/10 20:45

    • תלמד לקרוא ותתבייש בעצמך

      לא מתבייש, 08/05/10 07:19

      כן, מה ששמעת. את הסודנים לערד הביא דוד פתאל לשמש עבדים בבתי המלון שלו בים המלח. (בתי מלון שלא משלמים ארנונה לערד) עזרו לו בכך החרדים הגורניקים שהשכירו להם מאות דירות בערד. עכשיו, שערך הדירות שלהם ירד והם לא מקבלים מהסודנים שכ''ד והדירות נהרסות הם פועלים להוציא אותם. גם זה רק על רקע כלכלי ולא ערכי. בינתיים הם מרביצים מכות לחסידי חב''ד בבית הכנסת הראשי בשבת כי הם רוצים להשתלט על המבנה. תתמודד עם העובדות.

  • 13.

    ערד היתה עיר איכותית ב שלושים יום הראשונים לקיומה (ל''ת)

    שושו, 06/05/10 20:03

    • ערד

      סגלית, 09/05/10 15:05

      קשקשנית.
      ערד היא עיר איכותית מאז ומעולם ותאמיני לי אני גרה בה מגיל שנתיים ואני לא בת 16 לא בת 20 וגם לא בת 30

      • אכן ערד עיר איכותית

        נדב, 11/05/10 21:34

        כמי שגר בה 22 שנה גידל ועדיין מגדל בה ילדים, חייב לומר שבני ערד מתבלטים ומצטיינים ע''פ ערים אחרות בכל המסגרת אפשרית (צבא, אוניברסיטה, מסעות לפולין, מסע ''בראשית''). שני בני ערד בקורס ברמה גבוהה יחד עם סלטה ושמנה של המדינה בלטו שם ואחד אף סיים חניך מצטיין. דווקא בגלל שבני ערד מתחנכים בכור היתוך בו הם מעורבים בדתיים, עולים, אמידים עניים, סודנים ומה לא, דווקא בגלל זה הם משתלבים היטב במסגרות חיצוניות. אין ריצה אחרי מותגים, יש שלווה.

  • 12.

    חשבתי להגר לסודן,יכניסו אותי ? (ל''ת)

    חטף בחילה, 06/05/10 19:59

  • 11.

    מדוע לא מעיפים את הסודנים מהארץ? (ל''ת)

    אם הם בניגוד לחוקי הגירה, 06/05/10 19:42

    • אני מתערב איתך שהם מקבלים גם סיוע כספי כול חודש (ל''ת)

      שושו, 06/05/10 20:05

    • תשובה..ותפנים זאת..בגלל השמאל הקיצוני והקרן לישראל אחרת. (ל''ת)

      הבנת?, 06/05/10 20:15

  • 10.

    פעולות שאני נוקט: חשוב כולם לקרוא , תנהגו כמוני.

    משה, 06/05/10 19:41

    אני אדם בעל אמצעים, אבל קשוב לרחשי העם.
    הגעתי למסקנה שיש אינטרס למדינה לישב את הפליטים דווקא בעיירות פיתוח ומצוקה.

    יש לי בצפון תל אביב 4 דירות , אני עומד לאכלס אותם בפליטים סודנים , ממש ''מעון'' , מתחת לבתיהם של עשירי תל אביב.
    כמובן בשכירות זולה מאד. תארו לכם שהשמאלנים יצאו מהבית וירדו למכולת ויתחילו לראות פשע ואלימות אצלם מצד פליטי עבודה מאפריקה.

    אחלה אפקט , תנהגו כמוני.

    • לך על זה! (ל''ת)

      תודה לך., 06/05/10 20:16

      • זה ממש צביקה הדר מצידך ! (ל''ת)

        איש, 06/05/10 20:45

    • כל הכבוד! (ל''ת)

      רעיון מדהים!, 06/05/10 20:49

    • אתה תותח. אתה צדיק. אתה ענק. (ל''ת)

      :), 07/05/10 09:39

    • כל הכבוד לך (ל''ת)

      שושה, 08/05/10 01:12

    • אתם באמת מאמינים לו? (ל''ת)

      נדב, 11/05/10 21:25

  • 9.

    כל הארץ מוכת אלימות פשע ופריצות הממשלה אותה מעניינים רק האוליגרכים (ל''ת)

    מדינה זמנית (לצערם של המייסדים), 06/05/10 19:34

  • 8.

    מענין עם הפליטים מסודן קוראים את עיתון ה''ארץ'' (ל''ת)

    יפה נפש בע''מ, 06/05/10 19:20

    • חחח כן ממש! רק ה''אליטה'' הנאורה, והם לא באים במגע איתם (ל''ת)

      ככ, 06/05/10 19:48

  • 7.

    מילה אחת ''סודנים'' וגם אילת באותה דרך (ל''ת)

    אנא אנא שמאלנים הביאו עוד סודנים לרשת הארץ, 06/05/10 19:13

  • 6.

    ערד זו פניה של ישראל בעוד 20 שנה! חרדים פרימיטיבים ופליטים מאפריקה (ל''ת)

    כך הולכת לך לאיבוד מדינה, 06/05/10 19:11

  • 5.

    להעביר את כל הסודנים - מסתננים ולא פליטים - לתל אביב (ל''ת)

    ותראו את פלא מחירי הדירות בצניחה חופשית, 06/05/10 19:05

  • 4.

    ערד מה חבל

    ראש בטטה, 06/05/10 18:58

    מכיר את ביגה לא היה טוב ממנו חבל שערד נפלה, ללמוד על ערד תאזינו לשירו של יוסף הדר ''כאן בערד'' גם יוסף הדר ז,ל היה תושב ערד עזב כמו כל טובי התושבים ברגע שנמאס מהביוקרטיה. פליטים מדניים או אחרים יש לשלוח להתגורר ליד בניני האו''ם בניו-יורק או בג'נבה!~!!1

  • 3.

    בזמן שישראל עסוקה בשטחים וביזבזה שם150מליארד$הפליטים,החרדים,הערבים (ל''ת)

    השסניקים והבדואים הופכים את ישראל למקום בלי תקוה., 06/05/10 18:40

  • 2.

    השמאל הרס את המדינה

    שמאלנים איבדו ת'צפון, 06/05/10 18:38

    כל הכבוד לשמאלנים ייפי הבלורית והנפש - תביאו עוד פליטים ועוד זרים ועוד ועוד ועוד למדינה היהודית היחידה בעולם.
    אבירי זכויות האדם.
    ואחרי שאתם מביאים אותם לפה ונותנים להם להרוס כל מה שהם באים איתו במגע, אל תשכחו לתת להם אזרחות וזכות בחירה - זה הכי חשוב!
    כל 4 שנים יש הרי בחירות וצריך מצביעים בקלפי, לא?
    בלעדיהם ובלי הערבים אין לגוש השמאל העאלק יהודי - אפילו לא 10 מנדטים.

    • לא, הימין בנה אותה, את המדינה.

      שמאלני גאה, 08/05/10 07:13

      בבחירות בערד הכריעו באופן מוחלט שוכני אלונקות, הוסטלים, ועולים מבוגרים מאוד שאינם מבינים עברית, פוליטיקה ודמוקרטיה מהי. את החותמת חתמו קולות החרדים שהצביעו כולם על מנת שלא יהיה חלילה סיבוב שני. כך שמתוך 5000 קולות של ישראל ביצתנו אולי רק 500 במקרה הטוב הם לא משתייכים לקטגוריות המוזכרות לעיל. אז למה לא לתת זכות בחירה גם לבדואים ולפליטים?

  • 1.

    הפליטים בערד בנו מסגד כבר.ויש עוד אחד בדרך עם כל הרעש (ל''ת)

    ציפי, 06/05/10 16:13

    • איפה יחידת עוז כשמדובר באילת וערד? (ל''ת)

      אילתית, 06/05/10 20:53