• 112.

    ''הושמעה צפירת יום השואה למגינת לבם של כמה מהתושבים''. (ל''ת)

    סליחה אם פגעתי בכם כניצול מהמוות.. מקוה שלא סבלתם, 09/05/11 11:17

  • 111.

    הנבלות האלה מקבלים את כל הכח מהשמאל והתקשורת העלובה שלנו (ל''ת)

    רחלי, 20/04/10 19:49

  • 110.

    זכרונם לברכה לכל אדם שנפל במלחמה אם זה יהודי או ערבי ואם זה לבן או שחו

    חוסיין, 20/04/10 18:58

    זכרונם לברכה לכל אדם שנפל במלחמה אם זה יהודי או ערבי ואם זה לבן או שחור .אבל זה לא מונע מאתנו בתור בני אדם לא משנה אם אנו יהודים או ערבים ואני מתכוון למנהיגי המדינה או העולם, להבין את הדילימות שנגזרו כתוצאה מהסטוריה או מקונפליקטים ולנקות בצעדים שיפחיתו את המתח.
    מדינת ישראל עם רוב יהודי OK זה בסדר תהנו, אבל דיי עם השנאה די לרצוח חפים מפשע בטענה שמהגנים על הציבור ,הרי העולם כבר יותר מעשרים שנה לא קונה את הסיפורים של מדינת ישראל .

  • 109.

    תגובה

    דרוזי מהגולן, 20/04/10 13:12

    ראש המועצה של הכפר חיבל בכוונה באזעקה כיוון שפחד מתגובת הרחוב,דבר זה משרת את הפרו סורים ואין זו הפעם הראשונה שמתנהג כך.
    חובה על מדינת ישראל ושר הפנים אשר נתנו לו מינוי(אין בחירות)לשלוח אותו הביתה ויציבו במקומו אדם ראוישישרת גם האינטרסים של מדינת ישראל

  • 108.

    אם לנו יש שמאלנים, למה שהם לא יתנהגו כך? (ל''ת)

    גל, 20/04/10 01:11

  • 107.

    אם הם היו קולטים שהגולן ישאר לנצח ישראלי הם לא היו מדברים ככה.

    יהודי, 20/04/10 00:58

    הם מדברים ככה רק כי יש כמה מטורפים בצד שלנו שמהווים פחות מ10 אחוז מהציבור שחושבים שיש סיכוי שנוותר על הגולן.

    ולא מדובר באנשים אהבלים, הם יודעים שאם הם יראו משהו מלבד איבה למדינת ישראל אז אם חס וחלילה השלטון הסורי יחזור לחול אליהם הם יסבלו תחתיו סבל אדיר.

  • 106.

    אז הם לא עמדו כמו שמוקים, אפשר לחשוב מה קרה כבר... (ל''ת)

    אין כבר על מה לריב חבורת מחרחרי מלחמות שכמותכם?!, 20/04/10 00:05

  • 105.

    אם הייה כאן מישהוא מסתובב עם דגל של אל קעידה היו מרססים אותו

    יובל ארהב, 19/04/10 23:22

    אם הם מזדהם עם הסורים הם יכולים לעבור לשם יש היסטורייה יהודית ברמת הגולן ואם לא טוב להם אז שיחזרו למשפחות בסוריה ויראו מה ההבדל ברמת החיים שלהם או של הבורים שחיים כמו חזירים בדיר

  • 104.

    ביטוח לאומי הם עדיין מקבלים

    ביטוח לאומי, 19/04/10 23:12

    ביטוח לאומי הם עדיין מקבלים.
    שיתחילו לדרוש מסורייה זבלים להחרים אותם.

  • 103.

    תישכחו ''מהחזרת הגולן לסוריה'' זה לא הולך ליקרות

    ג'ק, 19/04/10 23:04

    הגולן של ישראל עכשיו,ולעולם

  • 102.

    בבקשה , נעביר אותכם עוד מעט לחסות באבא אסד . תהנו מתוקים (ל''ת)

    חשבתי שהדרוזים הם כמו אחים..אכזבה, 19/04/10 22:44

  • 101.

    צריך להכריז שרמת הגולן לא תעבור לסוריה לעולם.

    יהודי ציוני, 19/04/10 22:20

    ולתת להם אזרחות (הם לא רוצים לקבל אזרחות).
    לא להכליל עם הדרוזים הישראלים , זה שני קהילות שונות. הדרוזים הישראלים מגנים על המדינה ואוהבים את המדינה.

  • 100.

    מספיק לצביעות שלנו

    גילי, 19/04/10 21:51

    כישראלי יהודי גאה אני חושב שכל מי שהגיב בגנות המעשה הוא צבוע!! זכותם לעשות זאת! מעניין אם היה למגזר הנ''ל יום זכרון עם צפירה,כמה ישראלים יהודים היו מכבדים זאת ועומדים גם?? מספיק ודי עם הצביעות

  • 99.

    פשוט בושה וחרפה!!!! (ל''ת)

    אין מילים, 19/04/10 19:33

  • 98.

    הזבל של הצפון

    דודו, 19/04/10 19:28

    יבוא עוד היום שאתם תחזרו לסוריה בסקיות זבל אורגני יחד עם אחיכם הזבאלות הפלסטינים

    • ...

      ameer, 19/04/10 21:02

      תהיה אתה הזבל

    • אתה מגיב ערבי!!

      אשכנזי, 19/04/10 22:26

      או שאתה ערבי או שערבי שעלה מארצות ערב
      שקיות ולא סקיות יא בור העם והארץ!!

  • 97.

    אם ישראל היתה משקיעה יותר בציבור האדיר הזה היום הכל

    היה ניראה אחרת ., 19/04/10 19:25

    הלו המוסלמים היו אומרים שיש מצב להשקיע במדינה כי עובדה שהציבור הדרוזי מקבל עבור תרומתו .יסלחו נא לישראל אחיי הדרוזים שלא נתנו מספיק עבור תרומתכם למדינה ,דמנו אחד כאזרח אני אומר את זה ,ואולי איזה פוליטקאי מושתן יעשה מעשה וישנה את המציאות .

    • כמו מי ? כמו אסאד שמשקיע בהם ? (ל''ת)

      חמי, 20/04/10 00:20

  • 96.

    הם שכחו איך הסורים התייחסו אליהם ומתגעגעים לתקופת האבן,

    יומי, 19/04/10 19:22

    הסורים ,עד שחרור הרמה ב-67 ,החזיקו קצר מאוד את הדרוים בגולן והתייחסו אליהם כאל כפריים כופרים ונחותים.הג'נדרמריה בכל כפר היתה מקפידה לגייס מקרבם עובדי כפייה לביצוע עבודות ציבוריות וכמובן לצבא.
    הכפרים היו נחשלים.לא חשמל ולא מים זורמים ורעב .תחבורה? על גבי חמורים .
    עם שחרור הרמה לא נמצא בה אף לא טרקטור חקלאי אחד.היום שלכל בית יש לפחות שתי מכוניות ,מצב כלכלי מצויין הם כנראה מתגעגעים לתקופת האבן

  • 95.

    הם מבינים שהולכים לפנות את הגולן ומלקקים לסורים . (ל''ת)

    ככה זה שהראיס חסר בייצים, 19/04/10 19:18

    • והם צודקים,הישראלים תמיד בגדו במי שעזק..כמו צד''ל ועוד משתפי פעולה... (ל''ת)

      אלעד, 19/04/10 23:26

  • 94.

    כמובן שזה מיעוט לא מייצג של הדרוזים. לא להכליל!! (ל''ת)

    אלי, ירושלים., 19/04/10 19:03

  • 93.

    לא מדובר כאן על דרוזים, אלה ערבים סורים מחופשים כדרוזים. להעיף אותם לא (ל''ת)

    דרוזי שיודע, 19/04/10 19:01

  • 92.

    הצעה: מי מפריע לכם לעבור לסוריה ''החופשית ''כבר אתמול ??

    מלקקים מהעוגה ויורקים, 19/04/10 18:41

    כיוון שלדעתכם ישראל מסמלת כל מיני מילים שליליות, למה שלא תרוצו לחופש ??? יש בסוריה שטחי ענק, ומקום לא חסר שם.??????????
    או שכולכם צבועים ?? ואתם רוצים גם לאכול מהעוגה שלנו , וגם לירוק עלינו ????

  • 91.

    זבלים תחזיר אותם לאסד שמה המקום שלהם

    אסף ב , 19/04/10 18:36

    חבל על האוכל שהם אוכלים במדינה שלנו לא יאומן רק במדינה שלנו קוראים דברים כאלה אילו המיץ של הזבל הגיעו מים עד נפש הם תומכים באסד סלחנו הם מנפים דגלים וביטויים כנגד המדינה סלחנו אבל פגיעה בחללי צהל לאן הגענו!

  • 90.

    אחרי הפקרת אנשי צד''ל בבריחה מלבנון הם מפחדים שכך יקרה גם להם

    איכפתניק, 19/04/10 18:32

    אם ממשלה שמאלנית תעלה כאן ח''ו

  • 89.

    גם דרוזים נהרגו במערכות ישראל (ל''ת)

    דן ה, 19/04/10 18:24

  • 88.

    מדינת פלסטין לבושת מדינת ישראל שיש כזה כפר (ל''ת)

    מפקח, 19/04/10 18:09

  • 87.

    תשלום מיסים

    תשלום מיסים, 19/04/10 17:40

    הדרוזים מרמת הגולן כבר מזה 4-5 שנים לא משלמים מיסים ,סוחרים גדולים בחשבוניות מס כוזבות יש שם ,מכות ואלימות זה מה שמקבלים שם גובי המס!!!

  • 86.

    לבטל ביטוח לאומי ל''שטחים הכבושים''

    נתניהו יושן לא יעשה כלום, 19/04/10 17:31

    מישהו ראה את נתניהו עושה משהו בזמן האחרון

  • 85.

    חומר למחשבה

    דרוזית מדלית אל כרמל, 19/04/10 17:25

    צריך להבדיל בין הדרוזים שבגולן לבין הדרוזים הישראלים. הדרוזים בגולן הם סורים במקור, ואני חושבת שהם מזדהים עם סוריה לא בגלל אהבתם משטר הדקטטורי שלה אלא מתוך פחד שיום אחד הם אולי יחזרו לשם, ואם הם מראים עכשיו הזדהות עם ישראל אז סביר להניח שאסד ממש יקח אותם בזרועותיו עם חזרתם.אל תשכחו שגם החרדים במדינה הם בוגדים (שריפת הדגל בערב יום הזיכרון זו בגידה ממעלה ראשונה, כמוהם כמו הדרוזים בגולן).
    אני יודעת שרוב הדרוזים בישראל נאמנים למדינה, ותאמינו לי שיום הזיכרון הוא בשבילנו אחד הימים הקשים בשנה. אני אישית חולה על המדינה ועל צה''ל ויהי זכר החללים ברוך.

    • כמה נכון! תגובה שחובה לקרוא! (ל''ת)

      יהודי מהמרכז, 19/04/10 17:42

    • כל הכבוד לך , .. (ל''ת)

      מיכאל, 19/04/10 17:45

    • סלאמתק אם את חולה

      דרוזי, 19/04/10 17:49

      אם את חולה אנחנו נקנה 2 קילו קפה ירוק וקופסת שוקולד ''סלוואנה'' ונבוא לבקרך
      עוד פעם סלאמתק

    • אני גאה באזרחית כמוך (ל''ת)

      אלכס, 19/04/10 17:57

    • דרוזים הם מלח הארץ-מי שיש לו בעיה עם דרוזים אז יש לו בעיה עם עצמו (ל''ת)

      יהודי ......ימני...ליכוד, 19/04/10 18:25

    • תודה לך , את חלק מהעם שלנו אם את כך מרגישה (ל''ת)

      cyrano, 19/04/10 20:06

    • ל 85

      ל.ג, 19/04/10 22:09

      תגובה לעניין אהבתי את הניסוח שלך זה שיש מיעוט שהוא אנטי אין מה לעשות לא כל האצבעות שוות. עצמאות שמח.

  • 84.

    לבטל את הצפירה וסגירת מקומות הבילוי ביום הזיכרון, בכל העולם אין

    EXTRA-שמאל , 19/04/10 16:59

    כדבר הזה, גם במדינות שאיבדו מליוני קורבנות במלחמות, המנהג הנ''ל הוא סטייה חברתית חולנית ונסיון לכפות אבל קולקטיבי על חברה שהיא בברור הדבר ההפוך מקולקטיב מאוחד, עם כל הכבוד לקורבנות המלחמה מכל הצדדים, אבל הוא עניין אישי ולא טקס לאומי בכפיה.

    • הצפירה הזו תזכיר לך כל שנה בזכות מי אתה חי ונושם ..... (ל''ת)

      ------כל שנה עד נצח נצחים ...., 19/04/10 17:30

      • אתה ההוכחה לכך שזאת סטיה חברתית חולנית, וכרגיל החולה הוא האחרון שיודע. (ל''ת)

        EXTRA-שמאל, 19/04/10 18:40

      • הוא מאמין שהוא חי בזכות המשתמטים! או בזכות חבריו הפלשתינאים! (ל''ת)

        אלכס טוקבק, 19/04/10 18:48

      • רק המוות והיקום מתקיימים לנצח נצחים, אותו המוות שהצפירה מקדשת.

        EXTRA-שמאל , 19/04/10 19:35

        אתה רק מחזק את דברי, שקידוש הצפירה ונסיון לכפות אבל קולקטיבי היא בעיה נפשית, וכמו כל הפרעה נפשית האחרון שמודע לה הוא החולה עצמו.

        • internet troll (ל''ת)

          get a life, 19/04/10 21:22

    • מדינות אחרות כבשו- אנחנו הגנו (ל''ת)

      ההבדל, 19/04/10 17:50

    • אנשים ברחבי העולם רואים את הדקה הזו שכולם נותנים כבוד ומצדיעים לנו

      דד, 19/04/10 18:22

      בארץ ישראל-אנו הגורם המכריע.גורל ארץ ישראל יוכרע על ידנו.זוהי הגזירה ההיסטוריה של העם היהודי,זוהי גזירת ההיסטוריה של הארץ.כי אנו האומה היחידה בעולם ששאלת ארץ ישראל היא בשבילה שאלת החיים והמוות.

    • תעבור לאירופה אתה והלינוקס שלך יחד.תתאסלם אם בא לך.אנחנו

      יוסף חיפה, 19/04/10 21:14

      פה נשמור על הזהות שלנו ועל הארץ והמדינה ש-ללללללל---ננננוווו.תקרא לנו פאשיסטים,אנכרוניסטים ועוד כל מיני מילים שמסתיימות ב-טים.

      • סוטים גם נגמר ב-טים, בקיצור אין לאף אחד מכם כל הסבר הגיוני לצפירה

        EXTRA-שמאל , 20/04/10 17:00

        אני קורא כאן בליל של הסברים לא רלוונטים ושלל נאצות, ליותר מכך אין האינטיליגציה שלכם מאפשרת. '' מדינות אחרות כבשו ואנו הגנו'', ''תעבור לאירופה ותתאסלם'', ''אנשים ברחבי העולם רואים את דקת הצפירה ונותנים לנו כבוד'' ,בקיצור אוסף של שטויות לא נכונות ולא רלוונטיות: ברית המועצות של אז הגנה על העולם כולו ביחד עם אירופה וארה''ב מהצורר הנאצי ואתם אפילו לא מודעים ל-8 ול-9 במאי, מדוע אז אינכם עומדים דום? ללא מדינות אלה לא היתה קיימת ישראל, ולמרות מליוני ההרוגים שם ,הם לא צופרים וכופים אבל בדום מתוח. ומה עניין התאסלמות לצפירה, בכל דבר הישראלים אוהבים לערב דת, ואחר כך נעלבים שיש אנטישמיות, ויש לי הפתעה עבורכם, אף אחד לא מכבד אתכם על הצפירה, רובם המוחלט אפילו לא יודע על קיומה, ולו היה יודע היה מרים יותר מגבה.
        הסיבה לצפירה איננה ברורה לי עד הסוף, ברור לי שיש כאן נסיון מגוכח להפוך את האבל לעניין קולקטיבי מאולץ ובכפייה, אותם האנשים המוכנים לטרוף איש את רעהו בכל יום בשנה פתאום הופכים לאחים בנפש, ואוי לו למי שיסרב להצטרף למשפחה המוזרה הנ''ל. רבותי אתם חבורה של צבועים ,שקרנים ופחדנים.

    • ל 84

      ל.ג, 19/04/10 22:12

      תתבייש לך יומיים בשנה מוקירים את זכרם של קורבנות השואה וחללי צה''ל זה גם יותר מידי בשבילך? חצוף!!!!!

  • 83.

    לפני החלת החוק הישראלי, כל שבוע הוזמן פוליטיקאי אחר

    בר ברע, 19/04/10 16:48

    לכפרי הדרוזים ושטפו לו את המוח על הצורך בסיפוח לישראל.
    בראש הנכבדים עמד השייך קנג' שלימים נמצא מרגל לטובת סוריה.
    כל אחדמוזמן להסיק את המסקנות שלו

  • 82.

    אבל דמי אבטלה, מערכת חינוך, סיוע כלכלי כל זה כן- צבועים (ל''ת)

    אורי, 19/04/10 16:45

  • 81.

    צריך לבטל להם את האזעקה לגמרי.

    הנשיא, 19/04/10 16:44

    ברגע שיהיה מלחמה וטילים יהיו בדרך אליהם שיתפוצצו איתם ויכחדו. בושה וכלימה גועל נפש.

  • 80.

    קהילה של צבועים ומתרפסים

    דניאל, 19/04/10 16:35

    תושבי מג'דל שאמס צריכים להמשיך לחיות ברמת הגולן וגם להמשיך לחיות את הרמה הכלכלית והרמה המוסרית של השילטון הדמוקרטי הסורי בכדי להפנים היכן הצד הנכון המוסרי והצודק.
    אם זאת בחירתם אני מכבד אותה ובשלב זה הייתי מנתק אותם מכל התשתיות הזכויות והפריבילגיות שהם נהנים ע''ח מדינת ישראל שאותה הם נהנים להשמיץ.
    הייתי ממליץ לישראלים להחרים את היישוב בכל דרך אפשרית:כלכלית,תיירותית,חברתית,עיסקית וכו....ושימישיכו לומר את מה שיש להם ''בגבעת-הצעקות''

  • 79.

    מה שרגיש פה

    אסף, 19/04/10 16:24

    זה המצב שערביי ישראל מכניסים את עצמם.
    כי עם כל הכבוד,אבו סאלח,המעשים הקיצוניים האלה מגבירים את התחושה בקרב היהודים כי לא מגיע לערבים זכויות.
    אז במקום להתעסק ברגישות שמבזה את המדינה תתעסק בזה שלא ינדו אתכם וישללו לכם את האזרחות.

  • 78.

    ישרפלסטורינה-10 מדינות ל10 עמים חחחח (ל''ת)

    ישרפלסטורינה, 19/04/10 16:17

  • 77.

    איך בדיוק מדכאים אותכם שם?

    גלית פ., 19/04/10 16:09

    אני יכולה להבין את הפחד שאתם חיים בו, דרוזים תושבי הגולן, מן היום שבו מדינת ישראל תפנה לכם גב ותשליך אותכם לכלבים..כלומר לחיים בסוריה. אני יכולה להבין שאתם פוחדים לעמוד בצפירה. אבל איך בדיוק ישראל מדכאת אותכם? זה בא לידי ביטוי במשכורת שלכם שהיא פי 20 מאחיכם מעבר לגבול? שיש לכם חופש ביטוי שאחיכם לא יודעים מה משמעות המושג? שיש לכם ביטוח לאומי וקצבת ילדים וקצבת זקנה וקופת חולים? שאתם חיים ברמת חיים גבוהה פי 200 מאחיכם מעבר לגבול? איפה בדיוק הדיכוי?

  • 76.

    אנחנו משלמים עבור ביטוח הבריאות וביטוח הבריאות של החארטת האלה (ל''ת)

    שיעברו לסוריה. שם יהנו.., 19/04/10 16:07

  • 75.

    שמכחישי השואה האלה לא ידברו אתי על דיכוי, וגישות וצדק. (ל''ת)

    שיתקנו קודם את עצמם., 19/04/10 16:01

  • 74.

    ככה זה בעום אין אמון בבני אדם שמזגזגים ומוותרים

    אבי,התנחלות רמת אביב ג', 19/04/10 15:58

    בתואנה שזה ''למען השלום''.
    במשך שנים רבות אוכלוסיית הדרוזים ברמת הגולן היתה ידידותית.עד שיצחק רבין עלה לשלטון בעזרת סיסמאות כמו ''לא הכרה,לא משא ומתן'' וגם ''מי שיירד מי רמת הגולן יפקיר ,יפקיר את בטחון מדינת ישראל''.לאחר מכן הוא ''שינה דעתו''.הדרוזים עשו חשבון פשוט.ע'פ דרכו החדשה של רבין מחר הם יכולים להפוך לאזרחים סוריים.

  • 73.

    יש שם קבוצה קטנה שח קיצוניים - צריך שהשב''כ יטפל בהם ומהר (ל''ת)

    הם רותים להיות ישראלים אבל מפחדים שיחזרו לסוריה, 19/04/10 15:55

  • 72.

    דגלי סוריה ופלשתין

    מה קשור?, 19/04/10 15:54

    הרי ברור שאם הייתה אוטונומיה דרוזית ומדינת פלשתין הדרוזים היו שפוטים של הפלשתינים והפלשתינים שפוטים של הסורים, והסורים היו נלחמים עם המצרים על הגב של כל אלה.
    אז יאללה, תחגגו על הדמוקרטיה.

  • 71.

    את החשמל שלהם, המים וכו'.

    אני מציעה לבטל, 19/04/10 15:44

    אני מציעה לבטל להם כל זכות בסיסית.
    נאה דורש נאה מקיים. מאוד נוח להנות ממה שטוב, לקבל מהמדינה הזו שנותנת להם יותר ממה שהם ראויים לקבל - כי הם לא נותנים כלום ואנחנו מממנים להם ת'חיים. הם לא נותנים כלום הרי. ומאוד נוח לצעוק אפליה, לא לשיר התקווה לא לעמוד בצפירה ולהתעלם. חיים בסרט הערבים האלה שבירדן היו להם זכויות כמו פה. על בגידה במדינה הם היו מקבלים עונש בתלייה או מלקות עד מוות. הם יודעים את זה אבל מאוד נוח לבכות כדי לקבל עוד מהמדינה ה''כובשת''.

  • 70.

    לבטטה אתה חלאה! שנה הבאה צפירה ברמת הגולן לכבודך-כגביה (ל''ת)

    דש-רם, 19/04/10 15:18

  • 69.

    אין חובות, אין זכויות, שאסאד ידאג להם.

    צפצפ, 19/04/10 15:18

    המימיה ו 100 דינר עלי.

  • 68.

    איזה שטויות (ל''ת)

    אודי מאשקלון, 19/04/10 15:03

  • 67.

    אין בעיה בכלל רק שיזכרו שזה גם מבטל את האזעקה של הקצושות (ל''ת)

    נ.ב, 19/04/10 14:35

    • הם יודעים שישראל חלשה ובקרוב תבגוד בהם.

      אלעד, 19/04/10 15:10

      בדיוק כמו שעשו לצדל ועדיין עושים למשפי פעולה עם ישראל...
      כך שהדרוזים צודקים..ישראל תפקיר אותם והסורים ינקמו...

      • אין מצב. רמת הגולן לא תוחזר לסורים.

        לוחם בגולן., 19/04/10 18:42

        רמת הגולן, אינה עזה ואינה סיני. למרות הדיבורים, אף אחד לא יעז להחזיר אותה. מדובר בשטח חיוני מאין כמוהו לבטחון המדינה.

  • 66.

    כמה תמיהות

    בטטה, 19/04/10 13:52

    רמת הגולן נכבשה בשנת 1967. למה לקח למערכת הבטחון 40 !!! שנה להתקין מערכת אזעקה בעיירות ובכפרים הדרוזיים ? לא מדובר בעשיית טובה אלא חובתו של הכובש לעשות זאת מה גם שמבחינת ישראל מדובר בשטח שסופח ולא חל עליו ממשל צבאי!

    לגבי סרובם של הדרוזים לכבד את יום הזכרון-מה רוצים מהם?הם נכבשו ב-1967 והאזרחות הישראלית נכפתה עליהם.ברור לכל בר דעת שתמורת שלום עם סוריה תוחזר הרמה לסוריה למה להם להסתבך כבר עכשיו עם המוחבארת של אסד?

    האם גם התושבים הישראליים ברמה עומדים דום כשבצד הסורי נשמעת צפירת אזעקה ביום הזכרון הלאומי הסורי ?

    • שהסורים יתקינו להם אזעקה, מי שלא אזרח שלא ידאגו לו.

      בטטה מבושלת, 19/04/10 15:16

      90 אחוז מהדרוזים בגולן לא מחזיקים תעודת זהות.

      • בהסכם שלום הגולן לא ימסר

        בטטה חתוכה לצ'יפס, 19/04/10 19:12

        אין לנו שום סיבה לותר על הגולן שלא גורם לבעייה דמוגרפית.
        אמירות כמו שלך הן הן אלו שגורמות לדרוזים להתנגד למדינה, מחשש שהיא תזרוק אותם לכלבים הסורים, ולכן הם מזדהים עם הסורים מראש...
        ואגב, האם לפני מלחמת לבנון היה צורך במערכת אזעקה באיזור הזה?

  • 65.

    אולי תפסיקו להם כבר בטוח לאומי וקצבאות! (ל''ת)

    חץ, 19/04/10 13:37

    • כדי להפסיק להם את קצבאות הביטוח הלאומי צריך קודם להתחיל לתת להם אותן. (ל''ת)

      הם לא ערביי ירושלים ולא מקבלים קיצבאות., 19/04/10 16:03

  • 64.

    הם לא אזרחי ישראל ולמה שיעמדו?

    ולמה שיעמדו בצפירה?, 19/04/10 13:32

    אולי נדרוש גם להשמיע את הצפירה בקהיר ודמשק?
    ואח''כ נתלונן שהם לא עומדים בצפירה.

    בבני ברק כבר טיפלתם? קודם שבבני ברק יעמדו בצפירה ואח''כ נטפל גם במג'דל שמס!

    • החוק חל על כל מי שנמצא בתחומי ישראל כולל תיירים וכו'....

      קורא, 19/04/10 16:52

      כל החוקים, למעט חוקים בודדים הם טריטוריאליים, כלומר חלים על שטח הריבונות הישראלית ולא בגלל היותם או אי היותם אזרחים.

  • 63.

    חזרה הבייתה לאמא סוריה....

    כרמי, 19/04/10 12:51

    יאלה שיחזרו לסוריה, שם מצבם יהיה הרבה יותר טוב, סוריה מדינה מתקדמת עם ערכים, חינוך מערכת בריאות ועתיד טוב לילדים שלהם.... יאללה שיעופו לסוריה - שילכו ברגל זה לא רחוק.

  • 62.

    פשוט בושה וכלימה

    יואב, 19/04/10 12:06

    אותם חיות אדם שביצעו אקט נוראי זה כנראה שכחו שגם בקרב העדה הדרוזית יש חללים רבים וגם למשפחותייהם מגיע להתייחד עם זכרם.

    אז שישכחו ל-2 דקות את השאיפות האסאדיות שלהם למשך 2 דקות למען שכנייהם.זה לא נראה לי כל כך מסובך.
    אני חושב שגם בעדה הדרוזית בטוח יש פתגם מקביל ל''ואהבת לרעך כמוך''

  • 61.

    אחרי המלחמה שמתכננים הסורים - החבר'ה האלה ידעו מהי נאכבה...

    H2c12o3 , 19/04/10 12:03

    כי הפעם - הם יצטרכו לברוח רחוק....

  • 60.

    בנתיים שלא יקבלו שום שירות ממדינת ישראל

    דן, 19/04/10 12:02

    זכויות מחוברות לחובות
    שיתוף מתאחד עם שייכות

  • 59.

    אולי תעבירו אותם לצד הנכון באמת נו כבר. (ל''ת)

    AVNER11, 19/04/10 11:56

  • 58.

    לשלול מהם את המענקים למועצה הזו די נמאס בסוריה הם לא יקבלו

    זבע, 19/04/10 11:50

    אפילו לא חצי ממה שהם מקבלים ממדינת ישראל מדינת היהודים- הם אנשים כפויי טובה!

  • 57.

    לההזיר את הכפר לסורים שיטעמו מה זה משטר סורי-יחזרו על 4 (ל''ת)

    אהרן, 19/04/10 11:46

  • 56.

    מרכז

    יובל, 19/04/10 11:40

    שילכו קיבינימט , כל זמן שהם חיים כאן זה מה יש. לא מתאים להם אז שיעופו מפה והמדינה צריכה לשלוח להם מכתבים למי שלא מעוניין להיות חלק מהמדינה והחברה הישראלית שהמדינה תממן לו כרטיס חד כיווני מחוץ למדינה הזו וההתחלה היא קודם כל לקחת להם את האזרחות מבעוד מועד , הם יכולים להיות תושבים שאינם אזרחים כי הזכויות לא מגיעות לסוסים הטרוייאנים האלו, כנ''ל בניהם ונכדיהם. מי שתורם ומכבד את בסיס עקרונות קיום החברה והמדינה הוא זה שצריך לקבל את הזכויות שלו ומי שלו זכויותיו צריכים להלקח ממנו.

  • 55.

    מסכים עם תושבי מג'דל שמס

    דיויד, 19/04/10 11:40

    רק שהכלי הגרוע ביותר שבו מדכאים את הערבים ישראלים הוא ביטוח לאומי והכיסוי גרעונות המוניציפליים של הרשויות הערביות למיניהן

    • אני בתור יהודי מוכן שזו תהיה בעייתי...

      יהודי, 19/04/10 16:54

      יש מפונקים במדינה

  • 54.

    לא טוב לכם בבקשה...יש לכם את סוריה.... (ל''ת)

    ברק, 19/04/10 11:32

  • 53.

    שישלחו אותם בחזרה לסוריה

    ציוני גאה, 19/04/10 11:17

    הם חיים כמו מלכים על חשבון הכסף שלנו..מה הבעייה שיזרקו אותם לדמשק ושיחיו שם עם אסד

  • 52.

    לא צריך להתלהם - איש באמונתו יחייה

    דני, 19/04/10 11:03

    איני חושב שצריך להתלהם ועוד ביום כזה. איני מצפה מאזרח סורי שיעמוד לזכר הנופלים. כבוד הדדי זו דרך טובה לפתור מצבים כאלה - איני דורש מהם עמידה בצפירה אך אני דורש שיכבדו את המעמד. אני חושב שהשמעת צפירה בישובם היא התלהמות מיותרת

    • מתלהמת

      בפעם האחרונה שבדקתי, 19/04/10 13:49

      היום הזה נקרא יום הזיכרון לחיילי צה''ל ונפגעי פעולות האיבה. נפגעי פעולות האיבה יכולים להיות כל אחד ואחד במדינה הזו, גם תושבי מג'דל שמס. בני אדם נהרגו, 22640 בני אדם. קצת כבוד...

    • הם מאמינים שאין לך זכות לחיות. (ל''ת)

      זה ראוי לכבוד?, 19/04/10 18:44

  • 51.

    להפסיק מייד את כל הכספים לכפר . (ל''ת)

    הילה, 19/04/10 10:56

  • 50.

    לגיטימי

    אבישי, 19/04/10 10:55

    זה אולי מרגיז אבל אני יכול להבין אותם. אף אחד לא ביקש מהם הזדהות טוטאלית.

    • אז אולי תלך ותצטרף אליהם?

      גאווה ישראלית!, 19/04/10 13:53

      כפר שלם שמכבה את הצפירה זה לא רק אמירה של ''אני לא חלק מהמדינה הזאת''. זה הרבה יותר מזה- זה חוצפה והתרסה. התרסה שלא צריכה לעבור בשתיקה. זה בגידה בערכי המדינה וצריך לשלול מהם זכויות.

      • למה להבין מישהו הופך באופן אוטמטי להנחה שהוא תומך בדעתו? (ל''ת)

        אי-אפשר גם להבין וגם להתנגד?, 19/04/10 16:57

  • 49.

    לשלול אזרחות ולגרש את הגורמים תומכי הטרור(סוריה)-לסוריה! (ל''ת)

    תתעוררו! הפגנת חולשה מול גורמים עוינים-תומכת בהם !, 19/04/10 10:51

  • 48.

    יצחק רבין גרם להתמרדות הפומבית שלהם בישראל:

    שם, 19/04/10 10:31

    כאשר ביקש מסוריה לקבל את הכפרים הדרוזיים ב 1975.
    מאז- הם לא מאמינים בישראל (כלפי חוץ)

  • 47.

    הצפירה היא אחד מהשירותים של פיקוד העורף לאזרחים.

    1, 19/04/10 10:13

    לא רוצים צפירה לא תקבלומקלטים, ערכות מגן, ממ''ד, שפיקוד העורף של סורי שאתם מזדהים איתה יעזור לכם.

  • 46.

    ישראל המדינה היחידה בעיולם שלא מחייבת את אזרחיה להיות נאמנים לה (ל''ת)

    ה''מוסר'' העביר אותנו על דעתנו, 19/04/10 10:13

    • אני כולה דורש שהם לא יתפוצצו באוטובוסים ...ועל הנפת תמונה של נסראלה (ל''ת)

      אני מתפשר ., 19/04/10 12:26

      • אז תתנהג כמו אדם שמכיר בצרכים הבסיסיים של בני האדם ולא בדיכוי

        חוסיין אנטקלי, 20/04/10 19:47

        אז תתנהג כמו אדם שמכיר בצרכים הבסיסיים של בני האדם ולא בדיכוי .ועד משהוא, תפסיק עם הרציונליזציה שלמדו אתך בבית הספר או בבית. הרי זה כבר לא רליוונטי מאחר מלחמת לבנון השניה . ובבירור ( העולם כבר יודיע מי זה הטירוריסטי, ומי הם המיעוט היהודי הקיצוני.)
        באהבה חוסיין אנטקלי

  • 45.

    גם לסורים נם היו אומרים - לא מזדהים עם הכובש שלנו, חחח

    לוג, 19/04/10 10:13

    בסוריה הרבה יותר בריא להזדהות עם מי ששחט אותם. הרבה יותר קל להיות להזדהות עם מי שמחזיק סכין מאשר עם מי שנותן לך ביטוח לאומי.

  • 44.

    לקבל כסף מהמדינה הם יודעים טוב מאוד (ל''ת)

    רון, 19/04/10 10:13

  • 43.

    וכשמישהוא אצלינו מציע שאלה יסופחו לפלשתין אז הוא ''ימני קיצוני'' (ל''ת)

    הסכנה האמיתית לקיומנו זה הערבים שבתוכנו !!!, 19/04/10 10:11

  • 42.

    מי שלא מזדהה עם המדינה, לא יכול לקבל את כל הזכויות...

    ישראל, 19/04/10 10:06

    והשירותים אותם היא מעניקה.
    יש לתת לכפר את המינימום הדרוש לקיומו. מעבר לזה לא מגיע להם כלום.

    • תגיד בן כמה אתה

      חוסיין אנטקלי, 20/04/10 19:53

      תגיד בן כמה אתה ההההההההה. אז מלחתחילה אל תכבוש אותם. יש לך את הטירוטוריה שלך אני והרבה מיעוט ערבי מכיר במדינת ישראל, זהו תחייה בשקט ובשבעות רצון . הרי תאבות בצע היא זו שתדרדר את המדינה שלנו

  • 41.

    צודקים לר צריכה להיות שם צפירה משום סוג, כולל של מלחמה (ל''ת)

    עמי, 19/04/10 09:57

  • 40.

    אם הם מזדהים עם סוריה שיעופו לשם (ל''ת)

    אפרת, 19/04/10 09:56

  • 39.

    הם צודקים. לכן צריך לגרש אותם לסוריה (ל''ת)

    ערן, 19/04/10 09:54

  • 38.

    רמת הגולן מבחינה גאוגרפית שייכת לשטח הגאוגרפי של מדינת ישראל

    פקק תנועה , 19/04/10 09:51

    לכן היא שייכת לישראל גם ביגלל שאר הנסיבות שקיימות באזור

    • אם תרשום את זה בשיעורי הבית שלך המורה תשמח מאוד, אבל חבל שאנו מוצאים

      חוסיין אנטקלי, 20/04/10 20:00

      אם תרשום את זה בשיעורי הבית שלך המורה תשמח מאוד, אבל חבל שאנו מוצאים את זה רק בספרים ישראליים מעניין למה. אולאי יש לך תשובה בשבלי

      • אצל רוב סיפרי הגאוגרפיה בעולם כולל בעולם ערבי ישראל לא קיימת בכלל

        פקק תנועה , 21/04/10 08:12

        כולל בלב ובנשמה שלהם

  • 37.

    חבלה במערכת הצפירה

    יצחק, 19/04/10 09:51

    יש לשלוח אותם לסוריה .

  • 36.

    לבטל לכפר הזה את כל הזכויות !!!

    עומר, 19/04/10 09:46

    ושאף אחד בדרך לחרמון לא יקנה או ישכיר כלום מהכפר העויין הזה.

    נסעתי שלשום בתוך הכפר והרגשתי שאני בדמשק!!!

    דגלי סוריה ענקיים מכל החלונות...
    בושה למדינה שלנו שמקבלת מיסים ונותנת שרותים לאותם אוייבים

  • 35.

    צפירה

    אלי, 19/04/10 09:32

    מי שחי במדינת ישראל יקיים את כל מנהגי המדינה, מי שלא רצה מוזמן לעבור לסוריה יחד עם משפחתו וכל שורשיו, לא משאירים אף אחד בכוח!

  • 34.

    אולי מספיק עם התמונות של הדגלים האלו ! לפחות היום .

    k.a.r, 19/04/10 09:21

    תעשו טובה !

  • 33.

    למה אנחנו צריכים את השטח הזה כחלק ממדינת ישראל בזמן שהתושבים בכלל לא

    שאלה רצינית, 19/04/10 09:17

    רוצים להיות ישראלים או חלק מהמדינה

    מה הבעיה לספח אותם חזרה לסוריה???

    • שכהצד שלך מוותר על שטח, והצד השני דורש כל סנטימטר, יש לך בעייה

      בסוף אתה נשאר בלי כלום, 19/04/10 18:10

      וזה נגמר לא רק בסוריה. זה יזחל גם לגליל.

    • השטח נכבש לאחר התקפות חוזרות ונשנות מצד הסורים והוא חשוב מאוד מבחינה

      אסטרטגית. כך שממש לא משנה מה התושבים רוצים או לא., 19/04/10 22:42

      ותהיה די בטוח שהם רוצים להשאר בישראל - מה כבר יש לדיקטטור הסורי להציע להם?

  • 32.

    צריך להבין שהם בסך הכל מגינים על עצמם.

    לא מתרגש מהם., 19/04/10 09:15

    צריך להיות אידיוט כדי לחשוב לרגע אחד שהדרוזים במג'דל שמס באמת רוצים לחזור לחיות תחת שלטונו של בשאר אסד.
    אבל מה, מאז שחרור הגולן ב-1967 הם כל הזמן שומעים את הישראלים מדברים על לתת אותו בחזרה לסוריה.
    הרי אין ספק שאם תושבי מג'דל שמס יצהירו אמונים למדינה ולמוסדותיה כמו הדרוזים שלנו, ויום אחד אכן נעשה את השטות הזאת (וכל אחד יודע שאנחנו אלופים בלעשות שטויות) ונמסור את הגולן לפודל של אחמדניג'אד, אסד יחריב את הכפר על כל יושביו כמו שעשה אבא שלו.
    תושבי מג'דל שמס לא טיפשים, הם פשוט הולכים על בטוח.
    ההתנהגות שלהם מקוממת אתכם? גם אותי. אבל זה מה שקורה כשמשדרים תבוסתנות במזה''ת במשך 42 שנה.

    • לא צריך להתייחס אליהם, ולא צריך לקנות אצלהם (ל''ת)

      צודק לא צריך להתרגש מהם, 19/04/10 14:51

    • מסכים..... (ל''ת)

      ק., 19/04/10 16:57

    • נאמר: ''המוחל על כבודו, כבודו מחול''

      ככה זה כשמתעסקים עם חברות ''כבוד'', 19/04/10 18:15

      אם אתה מוחל על כבודך, אתה נהפך לשק חבטות, סחבה. לוקחים אותך כמובן מאליו, ומתיישרים על פי דרישות התוקפן.

      ככה זה עובד במזרח התיכון.

      מתפלא שעד עכשיו לא הבנת את זה.

  • 31.

    כפיות טובה. (ל''ת)

    ., 19/04/10 09:05

    • וכן לא לקנות שם כלום בדרך לגולן, כולל איסור ייצוא תפוחים לסוריה (ל''ת)

      רוני, 19/04/10 11:39

  • 30.

    מדינה מתוקנת

    אבי, 19/04/10 09:01

    במדינה מתוקנת היו מעמיסים אותם על אוטובוסים ומורדים בסוריה
    זאת בגידה במדינה לא עם ולא בלי לחקור ולגרש את האחראים גם עם זה חצי כפר
    לשלול זכיות לא ביטוח לאומי כלום איסור עבודה מוחלט עד שהם יוציאו את הבוגדים

  • 29.

    דיכוי? מי מפרנס, מאכיל, מפשיר שטחי בניה? אנחנו היהודי...

    צפוני, 19/04/10 08:56

    לעשות חרם צרכנים. לא לקחת קבלנים, לא לאכול שם, ולא לקנות שם. כמו בואדי ארע... רק אז הם יוכלו לדבר על דיכוי. הדרוזים בגולן חיים כמו מלכים...

  • 28.

    אלו דרוזים מהגולן , לא דרוזים ישראלים

    אמיר, 19/04/10 08:48

    הם באמת נמצאים בין הפטיש לסדן.

    אף אחד לא מבטיח להם שהם ישארו כאן לנצח כמו שבסוף יקרה , והם חוששים ממה שיקרה כשיגיעו לסוריה...

    אני מבין את הנמנעים , אבל אלו שאקטיבית שיבשו את האזעקה הם מסוכנים , צריך לאתר אותם כי הם מקור לרציחות וטרור

    • מעולם לא היתה לדרוזים את

      מאמא פיתה ....., 19/04/10 11:20

      הדילמה הזו ....
      לעולם הם לא נלחמו לחירות ועצמאות .
      הם פשוט הצטרפו לכל שלטון חדש שקם .
      מדוע הם פוחדים מהשלטון הסורי שבספק יקום מחדש ???

    • הגולן זה ישראל וישראל זה הגולן ...לעולמי עולמים ! (ל''ת)

      גולני שלי, 19/04/10 11:29

    • אין הבדל בין הגולן לשאר הארץ..הגולן חלק בלתי נפרד מהארץ! (ל''ת)

      ניר, 19/04/10 11:44

  • 27.

    להחרים את המסעדות ואת הקניות ב

    רמי חובה לקרוא, 19/04/10 08:44

    כפרים שלהם כפויי טובה תחת שלטון סורי הם היו אוכלים לחם ובצל כל היום על מסעדות מפוצצות בסועדים שמשאירים שם עשרות אלפי שקלים בכל סוף שבוע הם היו יכולים לחלום ואפילו אם היו להם מסעדות בלב דמשק הם לא היו מצליחים למכור במשך שנה מה שהם מוכרים פה בחודש הם היו עוד קבוצת פלחים כמו כל האחים שלהם מעבר לגדר פשוט יש לנו ממשלות אימפוטנטיות שלא מגיבות כמו שצריך אבל איך אומרים בשפתם.....כול כלב בי יאג'י יומו

  • 26.

    אין צפירה, אין הזדהות אין תשלומי ביטוח לאומי.

    בואו נעשה עסק, 19/04/10 08:39

    מעוניינים?

  • 25.

    לנתק אותם מהחשמל והתשתיות בימי זכרון, עצמאות וחגי ישראל!!! (ל''ת)

    פתרונות בית ספר, 19/04/10 08:39

  • 24.

    להשמיד,להעלים,לחסל. (ל''ת)

    רק יהודים בארץ ישראל., 19/04/10 08:36

    • זוועה של תגובה (ל''ת)

      ימני אמיתי, 19/04/10 17:26

  • 23.

    גם רוצים מדינה יהודית וגם רוצים שהלא יהודים יתנהגו כיהודים.. (ל''ת)

    עומדים לא עומדים שרים לא שרים למי איכפת?, 19/04/10 08:32

  • 22.

    אני מקווה שהממשל יקח בחשבון

    פנינה, 19/04/10 08:27

    את העובדה שהכפר מזדהה עם הסורים ולא:
    יעסיק את אנשי הכפר בעבודות ממשלתיות, זוטרות כבכירות,
    יתן הטבות ושרותים שאינם בסיסיים לתושבי הכפר.

    אני עבדתי בעבר במשרד ממשלתי, ולפי כמות הדרוזים ממג'דל שמס, אפשר היה לחשוב שהם כפר ענק של אוהדי ישראל.

    חבל

  • 21.

    תחזרו לסוריה!!! כמה שיותר מהר!!! (ל''ת)

    מישהו, 19/04/10 08:22

  • 20.

    תגובה הולמת

    אזרח הגון, 19/04/10 08:14

    למרות הדיבורים הסורים לא יקבלו מלימטר אחד מרמת הגולן חזרה.

    צריך להבהיר זאת לתושבי הגולן ולנתק מיד כל קשר מסחרי אם הרוצח מצפון.

    במקביל לא יזיק לחבק יותר את תושבי המקום.

  • 19.

    מצחיק - במלחמת לבנון ה2 שמענו זמירות אחרות

    רונן, 19/04/10 08:13

    אז פתאום כולם במג'דל שאמס נזכרו שלצופרים יש עוד תפקיד.

    האמת שזו אלגוריה די טובה - אתה רוצה את הזכויות? קבל את החובות.
    אתה רוצה צופר להתרעה מפני טילים? תקבל צפירוה גם ביום הזכרון.

    ועוד משהו - אם אתם רואים בעצמכם סורים, למה אתם שומרים בקנאות על הדרכון הישראלי? בקשו מעמד תושב ולא אזרח.
    ולמה חוסר הנאמנות לא מפריע לכם לפדות את הצ'קים של הביטוח הלאומי? לכו לקבל קצבאות מסוריה.

    • השיטה היא לערער את הביטחון העצמי.

      קורא, 19/04/10 17:17

      לא חשוב מה שעושים - זה לא יהיה טוב.
      נניח שמראש היו מחליטים לא להשמיע צפירה, אני מניח שהיתה קמה טענה שכביכול מונעים מהדרוזים לזכור את החיילים הדרוזים וכו'.
      במלחמת לבנון ה 2, היו ערבים שטענו שאין שומעים את הצפירה אולם יהודים שהיו ממש יחד בשכונה/ מקום עבודה וכו' כן שמעו....כאמור, ראה לעיל.

  • 18.

    אז אתם צריכים לבחור- סוריה או ישראל (ל''ת)

    אני מציע סוריה- יאללה ביי!!!!, 19/04/10 07:58

  • 17.

    מציע גם שבמלחמה הבאה הצפירה תהדהד בדיוק שתי שניות (ל''ת)

    ג'ורה, 19/04/10 07:55

    • לא צריך

      אחלא, 19/04/10 20:57

      לא צריך צפירה במלחמה 2 שניות ?? שניה והטיל יורד ההההה

  • 16.

    הגדרה עצמית לדרוזים

    שי, 19/04/10 07:42

    לעל עם מגיעה זכות ההגדרה העצמית. הדרוזים מפוזרים בין סוריה, לבנון וישראל. הגיע הזמן שהם יתאחדו ויקימו מדינה עצמאית משלהם.

    • הנה דוגמא מצויינת לעוד ישראלי זחוח שלא יודע כלום על האזור שהוא חי בו.

      הבורות היא נשק בידי האויב, 19/04/10 09:23

      הדרוזים הם אנשים בעלי תרבות ייחודית ודת ייחודית, והם באמת לא צריכים אותך שתרצה להם על הגדרה עצמית. בניגוד ליהודים הרופסים, הדרוזים יודעים מצוין מי הם וגאים מאוד במה שהם.
      על פי דתם, דרוזים הולכים עם החזק ועם השליט.
      הם אינם אמורים לשאוף לריבונות עצמאית.

    • לפי דעתך איך זה יראה?

      מ, 19/04/10 09:41

      חוץ מזה שסוריה ולבנון בחיים לא יוותרו על חלק מאדמתם, לא לכל עם בעולם יש מדינה משלו, להרבה מהם לא הייתה מדינה מעולם.

    • המרכז ההיסטורי שלהם נמצא בהר הדרוזים בסוריה. נרא אותך משכנע (ל''ת)

      את הרוצח מדמשק לתת להם מטר אחד של אדמה עצמאית, 19/04/10 09:53

    • 3 מדינות ל3 עמים (ל''ת)

      ציפורה לבני-שפיצר, 19/04/10 10:09

    • אולי, אבל לא על האדמה שלי. (ל''ת)

      שימצאו להם אדמה משלהם., 19/04/10 18:47

  • 15.

    צודקים, הם מכירים מספיק טוב גם אותנו וגם את הסורים

    רון, 19/04/10 07:36

    נדנדת ה''שלום בכל מחיר \\ לא נחזיר אף שעל'' משנה צד כל כמה שנים, רבין שכולם אוהבים לזכור, אמר גם ''מי שיעלה על הדעת לרדת מרמת הגולן יפקיר יפקיר את בטחון מדינת ישראל'' וזה היה לא הרבה זמן לפני שהיה מוכן להסדר עם סוריה, שבו, נחשו לאן עוברת רמת הגולן!?
    רק דוגמה, אבל הוא לא היחיד.

    הדרוזים בכפרי הגולן מבינים את זה יותר טוב מאיתנו, והם גם מבינים מה יהיה גורלו של מי שיגלה יזדהות עם ישראל, אם וכאשר רמת הגולן תימסר לידי סוריה.

    אז מי מי שדוגל במדינת תל-אביב השלמה, לא צריך להתפלא שבמקומות מחוץ לגבולות תל אביב יש אנשים ששואלים את עצמם לאיזה מדינה הם שייכים באמת.

    ובנימה פחות קנטרנית, כל עוד אנחנו, היהודים, לא מסכימים מה צריכים להיות גבולותיה של מדינת ישראל, אל לנו לבוא בטענות אל תושבי הכפרים הדרוזים ברמת הגולן.

    • בהחלט חומר למחשבה.תודה שהארת את עייני.חג שמח (ל''ת)

      פפה וואן זנטן, 19/04/10 12:37

    • אנחנו דווקא יודעים מצויין, התקשורת לא מסכימה אתנו. (ל''ת)

      גם הדרוזים יודעים., 19/04/10 18:49

  • 14.

    מי שכיבה ימשיך לקבל שכר מהמדינה

    כאלה אנו, 19/04/10 07:33

    רחמנים בני רחמנים

  • 13.

    אם זה לא בגידה במדינה אז מה??? (ל''ת)

    יניב, 19/04/10 07:32

  • 12.

    ולזכר 350 חללים דרוזים לא תעמדו? (ל''ת)

    עמיר, 19/04/10 07:19

    • אולי לזכר החללים הדרוזים מצד סוריה... (ל''ת)

      ., 19/04/10 10:41

  • 11.

    אין דבר כזה שלא תשמע צפירה

    אלמוני, 19/04/10 07:10

    מי שבתוך שטח ישראל ישמה את הצפירה !!!
    מי שלא מזדהה עם החיילים שמתו במלחמות ישראל שיעוף לעזהושימות שם מצידי!!!

    • י

      ל, 19/04/10 09:45

      צודק בהחלט!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • 10.

    מי שלא רצה לשמוע צפירה לא יכול לקבל קצבה (ל''ת)

    ברוך, 19/04/10 07:07

  • 9.

    חה חה חה עכשיו'' גם '' הדרוזים מרימים ראש

    שועל המידבר, 19/04/10 07:07

    הלו יהודים תפסיקו לפנק את כול העמים האלו ! אלו חברה צעירים שמיזדהים עם הסורים יום אחד רק יום אחד יתגוררו שם ויחזרו לכאן כמו טטה לה .

    • רק הדרוזים האלה, יש מספיק דרוזים פה שנפלו במלחמות ישראל

      ואני בטוחה שלצפירה יש משמעות עמוקה עבורם, 19/04/10 09:24

      ומבצעים צבאיים, לא חסר, והנוכחות שלהם ביחידות קרביות מאד מורגשת!

      להם יש סיפור אחר, הם בכלל סורים, לפני שהם דרוזים, להם לא היתה שום ברית דמים איתנו (להבדיל מהדרוזים האחרים)

      הם חוששים (ובצדק) שאם נחזיר את רמת הגולן יום אחד ישחטו אותם אם רק יחשדו שהם התגייסו או היו לצד ישראל, או הכריזו נאמנות למדינה.
      הם קיבלו פיצויים מסוריה לאחרונה ופניהם תכלס מופנות לסוריה, ישראל נראית לחלק מהם שלטון זמני. אני בעד לספח אותם חזרה, ככה הם רוצים לא?

  • 8.

    לבעוט אותם לסוריה הם מרגלים (ל''ת)

    לגרש אותם לסוריה, 19/04/10 06:58

  • 7.

    מי שלא מרגל ופועל נגד ישראל ייענש אם ימסר הגולן לסוריה (ל''ת)

    יש תקדים מחחיילי דרום לבנון, 19/04/10 06:57

  • 6.

    היה ברור לאורך כל הדרך שזוהי עמדתם. לא נסחור איתם! (ל''ת)

    ק.8, 19/04/10 06:41

    • רמת הגולן

      ל-6, 19/04/10 10:47

      באיזה סחורה סחרת עד עכשיו איתם?מענין.

  • 5.

    הדרוזים תמיד הלכו עם החזק- גם ב- 48. (ל''ת)

    רעמסס, 19/04/10 06:13

    • זו השיטה לשרוד בגן החיות שקוראים לו כדור הארץ. (ל''ת)

      מלכוד 22, 19/04/10 08:42

    • דרוזים = דו רוז (ל''ת)

      דו פרצופיים, 19/04/10 10:31

  • 4.

    שיקבלו אזרחות ישראלית ויצטרפו לשאר הדרוזים (ל''ת)

    אוהב דרוזים, 19/04/10 06:01

    • זאת דעתך. אחרים במדינה חושבים אחרת (ל''ת)

      חושב אחרת, 19/04/10 11:24

  • 3.

    ידוע לכל,,,

    ארז, 19/04/10 03:40

    שאתם הדרוזים ערבים,,מוצאכם מהמוסלמים,,,כך שאין מה לעשות,,,אך אתם הפלג הכי צבוע בעולם הערבי מוסלמי,,אתם נהנים מהמנעמים של השלטון הדמוקרטי היהודי,שואפים לכל הזכויות ומקבלים אותם יתר על המידה וזאת ללא שום חובות מצדכם ,אתם חיים בבטחה ובמצב כלכלי שלא הייתם חולמים עליו תחת השלטון הסורי,,הייתם לא גברים,,,ןתשארו כך עד אין קץ.

    • אבל ידוע אפילו יותר

      גם אחד, 19/04/10 05:39

      שאתם היהודים אפילו יותר צבועים. אתם דורשים מהדרוזים שיהיו נאמנים לשלטון שלכם, שיעמדו בצפירה, יניפו את הדגל וישירו את ההמנון. אבל אם יהיה שלום עם סוריה אתם תזרקו את כל הדרוזים מהגולן לסוריה (הם לא יהודים). ואז מה יקרה לאלה שהיו נאמנים לכם? בדיוק מה שקרה לצד''ל שעשו טעות וסמכו עליכם והיו נאמנים לכם. זרקתם אותם לכלבים. טעות לסמוך על היהודי. אצלכם לזרוק את הגויים לכלבים אתם עושים בכלל בלי להרגיש. זה כתוב בתורה שלכם.

      • לא יהיה שום שלום עם סוריה

        גיל, 19/04/10 06:00

        וחוץ מזה יש להבדיל בין הדרוזים של רמת הגולן לדרוזים בשאר הארץ. מה לעשות זה מצב מסובך , אני מבין שדרוזים נאמנים למדינה שלהם.

        לא רואה פיתרון למצב , שיסכימו לקבל אזרחות ישראלית כי אני לא רואה את רמת הגולן חוזרת לסוריה.

        • שיעברו לסוריה ויראו דיכוי מהו (ל''ת)

          t, 19/04/10 07:30

      • לגם אחד

        אני, 19/04/10 06:02

        אנו היהודים בניגוד לערבים אנו לא שוכחים את חברינו והדרוזים בענינו הם לא חברים הם אחים!!! ולדרוזים מגיע להם הכל גורל היהודים והדרוזים אותו גורל

        בתורה שלנו כתוב לכבד את הנוכרי לא לזרוק וכם כתוב שישמאל והיהודים הם אחים אנו ידידי בני דודים

        אנו יוצאים נגד אלו שלא תורמים למדינה לא משרתים בצבא מקבלים ביטוח לאומי ועוד בסוף מרוב חוצפתם נושכים את היד שמאכילה אותם

        אותם אני מחזירה לסוריה בכייף במתנה אין כסף

      • צר לי אדון, אבל הצדלניקים חיים יותר טוב מבנינו.

        ק.8, 19/04/10 06:45

        הם מקבלים הטבות והקלות בתנאים מה שהבנים שלנו לא מקבלים, בני זוג מוצאים עצמם ללא דיור, הדרוזים והערבים חיים בווילות פאר ובארמונות, כך שאין מה להשוות, ישראל היא מוסרית בהשוואה למדינה אחרת, אבל כשתחזרו לסוריה ואת זה אתם באמת לא רוצים, כי אתם יודעים ששם יתיחסו אליכם כמו ''כלבים'' צר לי אבל שנינו יודעים את האמת.

      • גבר...

        צחי, 19/04/10 06:55

        זה לאו דווקא אנחנו, זה המנהיגים שלנו.
        וכן גם אנחנו לא בדיוק מחבבים אותם.
        ד''א זה ממש לא כתוב בתורה שלנו מה שאמרת, אין לי מושג מאיפה הבאת את זה.
        תאמין לי שאם יש דרוזים שנאמנים למדינה ומשרתים בצבא מגיעה להם גם אזרחות ישראלית ושישתלבו בחברה.
        זה שזה לא קורה זה פאק לפי דעתי אצל המנהיגים, אבל תדע לך שרוב העם מעריך את מה שהדרוזים שכן נאמנים וכן תורמים עושים.

      • אתה לצערי - צודק (ל''ת)

        מיכל, 19/04/10 08:55

      • מדבריך אתם לא סופרים את היהודים, ורק מתרפסים בפני הערבים למען שלומכם

        אל תיקח את היהודים כמובן מאליו. גם לנו יש גבולות, 19/04/10 11:30

        כשג'ונבלט מתרפס בפני רוצחי אביו - זה בסדר, קביל עבורכם. הכרחי לצורך הישרדות.

        אבל באותה עת מתייחסים ליהודים/ישראל כאל מובן מאליו. שק חבטות שיספוג הכל. ועוד מעזים לכנות אותנו צבועים.

        ובכן, הפנקס היהודי פתוח, והיד רושמת. ברגע האמת, יום הדין, נזכור היטב מי לנו ומי לצרנו.

      • גם אחד- אל תדאג, הגולן לעולם לא יחזור לסוריה

        יובל, 19/04/10 11:49

        ולכן עדיף לכם להיות אזרחים ישראלים מהמניין- להתגייס לצבא ולקבל את הזכויות המגיעות לכם. לנו ולכם יש גורל משותף.

    • צודק במיליון אחוז (ל''ת)

      אייל, 19/04/10 05:45

      • מי צודק ב''מיליון אחוז''...?!? (ל''ת)

        ???, 19/04/10 10:53

    • אני מסכים בהחלט עם תגובתו של ''גם אחד''. הוא צודק בדבריו.

      ישראלי בניכר., 19/04/10 07:31

      הפקרנו את חיילי צד''ל.
      הבדווים בסיני אכלו אותה במכות רצח מחיילי צבא מצריים לאחר שהחזרנו את סיני היות ונחשבו לבוגדים במצרים עקב ידידותם לישראלים בדהב ונואבה.
      פלסטינים ממשתפי הפעולה עם צה''ל והשב''כ בעזה חיים כעת כמצורעים במחנה אוהלים ומנודים ממשפחותיהם ושאר האולוסיה.
      והדרוזים בגולן מודעים לכך שישנם ישראלים המוכנים לחזיר את הגולן לסוריה בתמורה לשלום והם אינם מוכנים לשחק ברולטה רוסית עם עתידם.
      וראו מה קורה עם הפועלים הזרים שמשלמים עשרות אלפי דולרים עבור הבטחות לעבודה טובה בישראל, וברגע שהם שילמו והגיעו לארץ אין אף אחד מהנוכלים הישראלים שממתין להם בשדה התעופה ודואג להם....
      ולכן, איך אפשר לבא לדרוזים בגולן בטענות בשעה שידוע שהישראלים הם נוכלים שישתמשו בך כשזה נוח להם ויזרקו אותך לגורלך המר כשכבר אין להם שום צורך בך יותר.

      • הלוואי ובני היו מקבלים את תנאי צדל בתור חיילים משוחררים (ל''ת)

        קורא, 19/04/10 17:40

        • צד''ל איבדו את מדינתם, כפריהם, אדמותיהם ובתיהם. וכעת הם כאן (ל''ת)

          כנטע זר... תתבייש לך., 19/04/10 22:00

      • תגובה קלאסית של אוטו-אנטישמי,

        מיקי, 19/04/10 21:53

        תשאר בניכר, לא רחוק היום שתבין איזה אדיוט אתה.

  • 2.

    תחזרו לסוריה שמספקת לכם מים בשביל התפוחים שלכם

    ben, 19/04/10 03:37

    שום גורם מדיני או תקשורתי לא מזכיר שסוריה הצחיחה מספקת מיים לכפרים הדרוזים בשביל התפוחים שלהם כביכול, אך בעצם בשביל להתסיס את הכפר נגדנו תוך כדי שהכפר הופך לתלותי בסוריה...

  • 1.

    למי אכפת? שלא יעמדו (ל''ת)

    למה זה אמור לעניין אותנו?, 19/04/10 03:24

    • כי אני גרה לידם, עובדת לידם והם לא מכבדים אותי (ל''ת)

      לי אכפת, 19/04/10 08:04

      • ....

        ...., 19/04/10 20:46

        לא מכבדים אותך אבל את כול יום אצלם

    • צריך לשלול להם את האזרחות

      זוריק, 19/04/10 09:41

      דרוזים משרתים בצבא. מדינת ישראל צריכה להגיב בחומרה. עם יהודי מחליט לא לכבד את זכרם של החיילים שבזכותם אנחנו פה, צריך להגלות אותו. אז אם דרוזי מזלזל בחיהם של הדרוזים שנפלו במהלך המלחמות על אדמותינו ובנוסף תומך בסוריה אז הוא בוגד במדינה. על כך צריך לענשם.