• 50.

    אוי לנו איזה זכויות ואיזה אדם? הערבים לא מכירים בזה

    ירון, 29/08/10 15:37

    למה להלין עלינו ? ישנו את האיורים הספר יחולק

    לפני שנתקוף את עצמינו ,בכמה מדינות ערב או בתי ספר בעזה מחולק הספר הזה?

  • 49.

    לא פלא שזה קורה באריאל, יישוב בשטחים (ל''ת)

    אורן, 29/05/10 18:29

  • 48.

    איכה ירדת אדם?!

    רינה יצחקי, 23/03/10 00:27

    לא בִּכְדִי חוברה ההצהרה לכל באי עולם המוכרת בשם זכויות האדם. לפנינו דוגמה צינית ומפחידה המדגימה את הקלות הבלתי נסבלת של הפרת זכויות. בורות ופנטיות יד ביד. בורות למה? כי הצהרת זכויות האדם מגלמת את ערכי ההומניזם והדמוקרטיה, ערכי שוויון, וחרויות יסוד כמו חופש הביטוי חופש המחשבה וחופש המצפון.
    פאנטיות: הקלות בה הופך משרד החינוך לצנזור על יצירות אומנות להן ייחשפו התלמידים, ולמי שמעלים מידע חשוב על החופש לבחור במה להאמין או איפה לחיות - מזכיר משטרים חשוכים.
    אנא, חזרו בכם! אם יש לכם בעיה ''פדגוגית חינוכית'' היעזרו במומחים. דברו עם ילדים על חופש האמונה - בעיקר כי הנה בא הפסח, והוא כידוע מלבד מכת בכורות גם חג החירות. היציאה משעבוד לחופש. 
    ועוד לידיעת הפוסלים:
    מדינת ישראל חתומה על הצהרת זכויות האדם וגם, רחמנא לצלן על אמנת זכויות הילד הנגזרת ממנה. למשרד החינוך אין מנדט לפסול את הצהרת זכויות האדם. ההיפך הוא הנכון: מתפקידו להביאה לידיעת הציבור הרחב כולל ילדים.

  • 47.

    אם לא מאמינים בזכויות, למה להאמין בכוחו של ספר?

    פחדנים עלובים וטפשים, 22/03/10 17:18

    כאילו מה - יחלקו ספר מתנה לחג וזה ישפיע על מישהו? ידיר שינה מעינהם של הבריונים והמושחתים והגנבים? מה הפחד - שילדים ישאלו שאלות שהמורות שלהם לא יודעות את התשובה?
    אווילות מוחלטת, והזכות של חופש הביטוי והאמנות כבר בכלל לא חשובה

  • 46.

    לפשיסטים הלאומנים יש בעיה עם עצם המושג ''אדם''.

    גיגי, 18/03/10 20:04

    זה פשוט כללי מדי בשבילם.

  • 45.

    לשי מתגובה 43

    לירון, 18/03/10 09:06

    גם לי

  • 44.

    מדינת ישראל אישרה את ההצהרה הנ''ל

    אחד, 17/03/10 18:18

    עכשיו כשזוועות השואה שהביאו לכתיבה של אותה התהרה נשכחים להם, ואנשים בתוכינו מדברים במושגים שדיברו אותם קלגסים ימ''ו, מדינת ישראל מנסה להתנער מסעיפים ''בעייתים''. בשלב הבא יוותרו על סעיפים אחרים בעייתים:
    כל בני אדם נולדו בני חורין ושווים בערכם ובזכויותיהם.
    כל אדם יש לו הזכות לחיים, לחירות ולביטחון אישי.
    לא ייאסר אדם, לא ייעצר ולא יוגלה באופן שרירותי.
    כל אדם זכאי לחופש תנועה ומגורים בתוך כל מדינה.
    כל אדם זכאי לאזרחות
    כל איש ואישה שהגיעו לפרקם רשאים לבוא בברית הנישואין ולהקים משפחה, ללא כל הגבלה מטעמי גזע, אזרחות או דת. הם זכאים לזכויות
    שוות במעשה הנישואין בתקופת הנישואין ובשעת ביטולם.
    כל אדם זכאי למשטר סוציאלי ובינלאומי, שבו אפשר יהיה לקיים במלואן את הזכויות והחירויות אשר נקבעו בהכרזה זו.

  • 43.

    עצוב לי (ל''ת)

    שי, 17/03/10 15:42

    • הפוליטי הוא אישי

      רינה יצחקי, 23/03/10 10:16

      שלום לך שי
      אין כמוני להבין את העצב. זז מילה נכונה מול תופעה כזו. אבל, לטובתך האישית ולטובת העניין להעביר מהלך...ולתרגם את העצב האישי לעשייה חברתית. מוכרחים לאסוף את הקולות השפויים - זה משפיע, א םכי לאט מידי ומעט מידי

      ובכל זאת - חג ''חרות'' שמח!

  • 42.

    במקום שבו מסלקים ספרים ''פסולים'', יום יבוא ויסלקו גם אנשים ''פסולים'' (ל''ת)

    מוטי, 17/03/10 12:25

  • 41.

    לא נורא, את העירום הם יגלו באינטנט ויאכלו חרא עד שאחרי הצבא

    1234, 17/03/10 09:56

    יברחו מפה בעצמם ולא יחזרו.
    וכל מה שישאר פה זה צופי ''האח הגדול''

  • 40.

    משרד החינוך חייב לטרפד את מיזם צילומי ה ערום שאמור להיות מצולם בישראל (ל''ת)

    פקק תנועה , 17/03/10 08:24

  • 39.

    בריונות

    אחת שיודעת, 17/03/10 07:13

    משרד החינוך עוזר לגדל בריונים, לא צריך זכויות אדם, החזק שולט בשטחים, בכביש בביה''ס ובבית. חוק הנאמנות יקבע גם איך לחשוב, אז מה נשאר לנו לשוחרי החופש והסובלנות, הרוב הדומם תתעוררו, בואו נחזיר לעצמנו את המדינה.

  • 38.

    הגזמה

    לירן, 16/03/10 21:17

    זו הגזמה מוחלטת. גם של הנשים המפגרות ממשרד החינוך שהחליטו שהספר ''לא ראוי'' בגלל איזה ציץ ושמלה מלוכלכת, אבל גם של כל מי שעושה מזה סיפור מטורף ומצהיר שמשרד החינוך לא מאמין בזכויות אדם. העובדה היא שמשרד החינוך לא מאמין בספר הספציפי הזה, בעריכתו השנוייה במחלוקת. כמה שזה מטופש.
    תפסיקו כבר להתלהם על כל דבר.

  • 37.

    הם מצנזרים לנו את האנושיות ושורפים לנו את הדמוקרטיה (ל''ת)

    חייבים להחזיר את השמאל לחיים, 16/03/10 19:05

  • 36.

    בפתיחה של הסדרה ''החיים'' יש איורים יותר בוטים

    גה, 16/03/10 17:48

    של זוג ערום מתחבק. סדרה מדהימה וחינוכית. הילדים שלי אוהבים אותה. לצנזר?

  • 35.

    יש גם לצנזר מין אלימות וסמים מהתנך! (ל''ת)

    איש, 16/03/10 17:31

  • 34.

    כתבתי את זה מזמן כבר- תקראו

    תמצית החינוך הישראלי, 16/03/10 16:49

    לישראלי מותר לעשות מה שהוא רוצה והוא יעשה כמיטב יכולתו להשיג לעצמו את חופש הפעולה הזה בכל מחיר ולנטרל כל פיקוח או מגבלה שעומדים בדרכו. מגבלות כאלה באות בצורות שונות החל ממצפון ומוסר וכלה בחוקים וגופי פיקוח, ואת כולם צריך לנטרל, לכופף, לרסק, למוסס, לעקוף, לתקוף ולבטל כי לנו מותר הכל.
    אנחנו רוצים לעשות מה שבראש שלנו, אנחנו עם סגולה, לנו הכל מותר, אלוהים ייחד אותנו מכל השאר. אנחנו היהודים וכל השאר גויים וגולמים, חסרי נשמה וחייהם חסרי ערך. אנחנו גם צריכים לטהר את עצמנו מכאלה שמסתננים להם לתוכנו, אנו המיוחדים.
    סובלנות? זה לחלשים, אנחנו חזקים. אף אחד בעולם לא יכול עלינו- הצבא אומר, המדינה החכמה והחזקה בעולם- פוליטיקאיים אומרים, עם סגולה- מנהיגים דתיים אומרים. אין מנהיג אחד בתחום כלשהו שלא סובל משגעון גדלות. עד שיום אחד לעולם באמת ימאס מישראל ומהעם החי בה, ואז הזעקה אנטישמיות שנשחקה כל כך וממשיכה להישחק תשמע כמו קריאת זאב זאב אבל אף אחד כבר לא יהיה לו כוח לילד המעצבן הזה ששמו ישראל.

  • 33.

    זה אומר הכל על המדינה שלנו

    לא דמוקרטיה ולא בטיח!, 16/03/10 16:32

    רילוקשיין בראבק!!!

  • 32.

    ספק רב אם מישהוא היה שם לב לנושאים שבהם מדובר (ל''ת)

    פקק תנועה , 16/03/10 14:55

  • 31.

    ראש העירייה הנאור

    אריאל, 16/03/10 14:39

    כתושב אריאל אני יודע שלרון נחמן - ראש העירייה שלי, אוצר מילים של 300 מילים בערך. סובלנות, פתיחות, דיון מפרה, המילים האלה לא כלולות אצלו. וכך, מה לנו שנלין... עכשיו הוא ייחפש מילון...

  • 30.

    ממה מפחדים במשרד החינוך?

    רינת, 16/03/10 14:18

    הפחד ממחשבה חופשית מעביר את מקבלי ההחלטות במשרד החינוך על דעתם?!
    הגבלה על תמונות קשות ומלל נבוב במהדורות החדשות זה בסדר?
    חשוב ללמד ילדים שאפשר לבחור. ויש מקום למגוון דעות.

    • הם לא מפחדים

      דניאל, 17/03/10 08:08

      אין ספק כי כוונת הכותבים היתה טובה,אין עוררין על חשיבות העיסוק עוד מהגיל הרך בנושא זכויות האדם בכלל וזכויות הילד בפרט. השאלה איך!!
      כאשר אנו בודקים אם ספר מתאים לגיל הרך יש להתייחס לדרך אשר בה מועברים התכנים/מסרים, לטקסט החזותי אשר מהווה מרכיב מאוד מרכזי ומשמעותי בגיל הרך.
      אחד הסעיפים בהצהרה מציין כי''זכות לעבור לארץ אחרת במידה שהאדם אינו חש מוגן בארצו'' בספר לקחו סעיף זה ונתנו לו את הפרשנות:'' אם אנחנו חוששים שיפגעו בנו, בארצנו,יש לנו זכות לברח לארץ אחרת כדי לחיות בבטחון''
      יחי ההבדל ה''קטן'' בין ''לעבור'' ל''לברוח, בין ''אינו חש מוגן בארצו'' ל''שיפגעו בנו בארצנו''. אני בטוח כי אין אנו רוצים שילדינו יברחו מהארץ בגלל המצב הביטחוני.
      זו רק דוגמא אחת מתוך הפרשנויות הנוספות אשר נתנו בספר לסעיפים נוספים מתוך ההצהרה.

      נכון, לאף אחד אין זכות לפגוע בנו ...... בכדי להעביר מסר חשוב העוסק במוגנות על גופינו אין צורך להציג בובה אשר מוכתמת בדם, הזכות לחופש לכל ילד אינו צריך להיות מלווה באיור המציג שער ענק ובו שלט ממתכת אשר עליו כתוב''פארק החופש''...........

      אז אנא קראו את הספר מנקודת ראות של ילד בן

  • 29.

    לא לישראל כזאת פיללתי כאשר לחמתי בלבנון. לזה נלחמתי?

    אזרח מדינת ישראל, 16/03/10 14:12

    אני בישראל כדי להיות חופשי ללא דעות קדומות לגבי יהדותי, ודווקא כאן, יהדותי הפכה לנטל ע''י יהודים קיצוניים שלקחו בעלות על אלוהים.

  • 28.

    מה זה אדם בכלל? יש יהודים ויש גויים (ל''ת)

    י, 16/03/10 14:10

  • 27.

    ההצהרה מחייבת הגנה על ילדים בני 4 מחשיפה לתמונה של שמלה מוכתמת בדם (ל''ת)

    קצת היגיון, 16/03/10 13:46

  • 26.

    ארה''ב ואוסטרליה לא חתמו על מגילת זכויות האדם

    פנדה, 16/03/10 13:22

    למרות שאני לחלוטין בעד שמירה על זכויות אדם, הסעיפים אכן בעיתיים. לאף אדם אין זכות טבעית לעבור למדינה אחרת שאינה רוצה שיעבור אליה, זה אבסורדי לחלוטין, ואין אף מדינה שמקיימת את הסעיף המוזר הזה. הסעיף של המרת דת גם הוא בעייתי - נאור אמיתי לא יקבע לדת אחת אם לקבל מאמין או לא. צריך חופש דת וחופש מדת, אבל גם הדת זקוקה לחופש מהתערבות חיצונית והחופש להחליט מי משתייך אליה מי לאו.

    אגב, גם האיור הזה ממש לא נראה מתאים לילדים, אבל זה כבר עניין סובייקטיבי.

    הנקודה האחרונה שלי היא שכל המצקצקים עכשיו, שאני מניח ששייכים לשמאל, לא מאמינים בזכותו של אדם לחנך את ילדיו כרצונו. בואו נתחיל משמירה על הזכויות הבסיסיות האלה ורק אז נעבור לאנקדוטות על מוסלמים שטוענים שהם יהודים.

    • כמה דברים:

      אורן, 19/03/10 12:04

      1. הסעיף על מעבר בין מדינות מתייחס לזה שחובת המדינה ממנה עוברים לאפשר את המעבר, לא לזה שחובת המדינה אליה עוברים לקבל את העובר. נועם הסביר לך את זה טוב יותר בתגובה 13.
      2. דת זה לא כת, הדת לא צריכה ''לקבל'' אותך אליה כדי שתשתייך אליה. בתוך הדת יש כתות שונות (כמו היהדות האורתודוקסית), שלהם כן יש את הזכות לקבל או לא לקבל אותך ע''פ קריטריונים שלהם. ההתייחסות היא לזה, שאני יכול להתחיל להאמין בישו ולקיים את מה שכתוב בברית החדשה, ואז לדרוש מהשלטון, לדוגמא, שיכיר בי כנוצרי.

  • 25.

    טוב עשו שלא חילקו חומר פורנוגרפי לילדי גן. יש שאלה בכלל? מי ההזויים

    צדוק, 16/03/10 12:56

    שמעוניינים בכך?

    • כי זכויות אדם זה באמת פורנוגרפיה.. (ל''ת)

      י, 16/03/10 13:37

  • 24.

    אבל לחלק ספרי תנ''ך עם זוועות של רצח אונס וסקילה באבנים מותר (ל''ת)

    נכז, 16/03/10 12:51

  • 23.

    סליחה התכוונתי למגיב 10 (ל''ת)

    avi, 16/03/10 12:50

  • 22.

    השלב הבא שריפת ספרים של אינטלקטואלים שלא ב''צד'' הנכון?? (ל''ת)

    ר.נ., 16/03/10 12:49

  • 21.

    הצדק עם המפקחות

    אביעד, 16/03/10 12:47

    הכתבת מבליעה הנחות יסוד לברליות-רדקליות, שרוב הציבור לא מסכים עימן

    • מה? שזכותו של אדם להמיר את דתו רחמנא ליצלן? ממש רדיקלי (ל''ת)

      מיכל, 16/03/10 20:50

      • לא , שלכל אדם יש זכות לעזוב את הארץ אם לא חש בה בטוח

        shlomi82 , 28/08/10 13:09

        אני לא רוצה שהילד שלי ילמד מהאנשים השלילים האלה שרוצים לגרום לו לעזוב את הארץ מבלי להתייחס למשפט ''אין לי ארץ אחרת גם אם אדמתי בוערת...''

        הילד צריך ללמוד על אהבת הארץ ועל דברים חיוביים , ברגע שהוא לומד דברים כאלה , נכנס לו לראש מלכתחילה שרע בארץ ולכן הוא צריך לעזוב

  • 20.

    כמה מפחיד לדעת שמשרד החינוך מונע מילדינו את הזכות לדעת

    רמה, 16/03/10 12:33

    מה לא מובן לשר החינוך ולמפקחות שלו במגילת זכויות האדם? גם אם החליטו שזה לא מתאים לילדים בגיל 5 אפש רלמצוא את הדרך ללמד ילדים במידנה דמוקרטית מהן זכויותיהם!!!
    עצוב ומפחיד שהילדים שלי הולכים למערכת החינוך הזאת!! אני אצטרך ללמד אותם את כל זה בעצמי ושוב לא לסמוך על משרד החינוך שיעשה את עבודתו.

  • 19.

    הצהרת זכויות האדם של האו''ם היא לא תורה מסיני.

    סיני, 16/03/10 12:05

    אנחנו לא צריכים לחשוב שכל פסיקה של ארגון בין-לאומי כזה או אחר בתור מבטאת את הצדק המוחלט האוניברסלי.

    • התנ''ך שאנחנו לומדים מכיתה א' הוא גם לא תורה מסיני

      אלעד, 16/03/10 16:27

      אנחנו לא צריכים לחשוב שכל פסוק של ספר עתיק ושנוי במחלוקת כזה או אחר מבטא את הצדק המוחלט האוניברסלי.

  • 18.

    טוב מאוד! זכויות אדם מביאות רק צרות! (ל''ת)

    שמואל, 16/03/10 12:04

    • נכון מאוד!לא לכל בן אדם יש זכויות-איזה זבלים הם! (ל''ת)

      צינית, 16/03/10 13:12

    • נכון מאד ובלעדיהן הצרות שלך ושל כולנו עוד יהיו גדולות יותר

      שאול, 16/03/10 17:55

      בוא נראה מה יקרה כשיפסיקו לכבד כאן את חופש הביטוי או חופש התנועה...בתי הכלא יתמלאו באנשים שאמרו או עשו משהו שלא התאים למישהו בשלטון...מזכיר כמה מקומות ותקופות אחרות בהיסטוריה האומללה של האנושות
      קצת לחשוב לפני שפוסלים את רעיון זכויות האדם !!!

  • 17.

    אנחנו עם גזען והגיע הזמן שנודה בכך

    שי החולוני, 16/03/10 12:04

    לשיטתנו אנחנו העם הנבחר, אנחנו עליונים מעמים אחרים, ויהודי שמעז להתנצר או להתאסלם מנודה מהבחרה היהודית.
    אנשים תתפתחו ותתקדמו קצת דת זה אופיום להמונים וזה רשות לא חובה

    • לא יותר גזענים מעמים אחרים

      אשת העולם, 16/03/10 13:41

      איסלמי שיתגייר ירצחו אותו

  • 16.

    צריך לשים לב למילה אחת בכתבה: ארגון אמנסטי.

    פנתר במרתף, 16/03/10 11:58

    ארגון אמנסטי ישראל פועל בצורה חד צדדית למען זכויות אדם: של הערבים בלבד. הוא מקבל תרומות בין היתר מהקרן החדשה לישראל ומממשלות זרות המבקשות לפגוע בריבונות של מדינת ישראל על ידי NGO'S.

    • באמת? ומה עם הפשעים שמבצעת איראן והוא דיווח עליהם? (ל''ת)

      דם, 16/03/10 13:22

    • ו''ארגון אמנסטי'' זה שתי מילים.. (ל''ת)

      אדם, 16/03/10 13:33

    • אין קשר בין אמנסטי לקרן החדשה ויותר מזה: ההתעסקות שלו בישראל מינורית (ל''ת)

      אמנסטי דווקא מתעסק הרבה יותר בסין וברוסיה, לדוגמה, 16/03/10 20:52

    • אתה אידיוט. (ל''ת)

      ., 16/03/10 21:23

  • 15.

    עפ''י אמנסטי אין ליהודים זכויות אדם

    צדקו, 16/03/10 11:37

    ילדי אריאל חשופים לירי ופיגועים בעידוד ארגון אמנסטי. הדפסת החוברת ע''י אמנסטי היא צביעות.

  • 14.

    מי האו''ם בכלל שיחליט מיהו יהודי?

    אמיר ש, 16/03/10 11:27

    1) למה ילדים בני 4 צריכים לראות תמונה של שמלה מוכתמת בדם? מה כל כך ''נאור'' באלימות ודם?

    2) ומי האו''ם בכלל שיחליט מיהו יהודי? אולי גם הוא יחליט מי אזרח ישראל, ומי ראש הממשלה? סליחה, אבל לכל קבוצה יש את הזכות להגדרה עצמית - בין השאר, הקבוצה מחליטה ב-ע-צ-מ-ה מי חבר בה ומי לא. האו''ם לא יחליט מי החברים בדת מסויימת, כמו שהוא לא יחליט מי הוא כומר או רב, וכמו שהוא לא יחליט מי הוא פרופסור. הפרופסרים מגדירים מי משתייך אליהם, לא האו''ם. וכך זה קיים וכך צריך להיות בכל קבוצה.

  • 13.

    2,3 אתם כנראה מפספסים את המטרה

    אלירן, 16/03/10 11:18

    זה לא עניין של האו''ם,זה עניין של מתן זכויות ואחריות ההחלטה העצמית לילדים,לתת להם לדעת שיש להם את הזכות לעשות את הפעולות הנ''ל כמו להמיר את דתם או לעבור מהמדינה במידה ואינם חשים בה מוגנים,הרצון העלוב של משרד החינוך להסתיר את הזכויות האלה,לא רק שהוא מטופש,אלא יגרום ליותר סלידה של ישראלים מהמדינה,לי למשל,נמאס מעצם העובדה שישראל היא מדינה יהודית דמוקרטית ולא דמוקרטית נטו,על מנת שמדינה תוכל להתפתח,חייב להפריד את הדת מהמדינה.

    תשנאו,תרקעו ברגליים ותקללו כמה שתרצו,אבל העובדות מדברות בעד עצמן,כל מדינה שהפרידה את דתה מהמדינה,הצליחה לגבש כלכלה,שירותים סוציאליים ודמוקרטיה אמיתית וחזקה,אלה שלא הפרידו,נמצאים במצב שלנו.

    לתשומת ליבכם.

    • רגע, יש לי זכות לעבור לארה''ב מתי שאני רוצה??

      פנדה, 16/03/10 13:24

      יש איזו מדינה אחת בעולם שנותנת את הזכות הזאת?? אז למה לשקר לילדים ולמכור להם סיפורים? זה גם זכות די הזויה, מה השלב הבא, שכל אחד יוכל להתגורר באיזה בית שירצה? אולי זה באמת מה שרוצים שם באמנסטי...

      • יש לך זכות לעזוב את ישראל ולבקש מעמד של פליט

        נועם, תל אביב-יפו, 16/03/10 19:09

        פנדה, צריך לדעת לקרוא. הזכות הבסיסית היא לעזוב את מדינתך, ובמידה שאתה חש בלתי מוגן ויכול להוכיח את זה, זכותך לתבוע מעמד של רשמי של פליט. ישראל נלחמה שנים על זכותם של יהודים לעזוב את בריה''מ, ומדינות המערב תמכו בה. מכך לא נובע, שלכל אדם יש זכות לעבור לכל ארץ שהוא רוצה מכל סיבה שהיא ולצפות להשתקע בה. כן נובע מכך, שלישראל יש מחוייבות לאפשר לכל אדם לעזוב אותה, ובנוסף יש לה מחוייבות לתת מקלט לפליטים שנרדפים על ידי מדינותיהם.

  • 12.

    באמת מסמך מקומם, כנסו וקראו את שאר הסעיפים המקוממים...

    גדעון סער, 16/03/10 11:10

    כולנו שווים בפני החוק, לאף אחד אין זכות לענות אותנו, לאף אחד אין זכות לעצור אותנו, לאסור אותנו או לגרש אותנו מארצנו ללא סיבה מוצדקת, לכולנו יש זכות לנוע לכל מקום בארצנו ולנסוע לחוץ לארץ כשאנחנו רוצים, לכולנו יש זכות להיות שייכים למדינה, כולנו נולדנו שווים וחופשיים וכו'...

    • זכות לנוע לכל מקום, גם אליך הביתה? צבוע. (ל''ת)

      פנדה, 16/03/10 13:24

  • 11.

    כל יום מתרחש במדינה האומללה הזו אירוע שמכניס אותי לדיכאון. אין עתיד. (ל''ת)

    נדב, 16/03/10 11:06

  • 10.

    לא חסרים נימוקים למה לפסול. מערכת החינוך מתחרדת,

    הבכיין לדורות, 16/03/10 11:04

    גובעת, לא רחוק היום שה''אייטוליזם'' ישלוט בה. ואחר כך במדינה. לא בשביל זה נהרג סבי במלחמת השיחרור.
    חברו הטוב של אבי בחווה הסינית, וחיילים מפלוגתי הלבנון הראשונה.

  • 9.

    מדינה מטונפת וגזענית

    א.י, 16/03/10 10:58

    זה שהמדינה הפכה לגשענית ומטונפת אני יודע אבל משרד החינוך התעלה עוד פעם על עצמו
    גזענות, גועל נפש במסווה של צדקנות מסריחה
    בושה לך גדעון סער

    • צודק

      גיא, 16/03/10 13:31

      אבל גם המגיבים כאן הם חלק מהטינופת, כך שאל תחשוב שהם יחזקו את ידך.

    • היכן ראיתי בכתבה גזענות

      לקרוא טוב, 16/03/10 13:46

      אתה מזכיר את בני דודינו המוסלמים, שצועקים גזענות על כל מילה שיוצאת מפיו של יהודי.

  • 8.

    ואם האו''ם (שמום) החליט, אז מה? זה קדוש?

    אור, 16/03/10 10:54

    מי שמבין קצת בחינוך יודע שילדים צריך ללמד עקב בצד אגודל, לא מספרים סיפורי סבתא של מגילות וזכויות לפני שהילד יודע דברים בסיסיים יותר כמו מי הוא ומי העם שלו.

    כנראה היתה כוונה טובה, אבל אני בתור הורה הייתי מחרים לילדי את הספר המדובר. שיקול דעת שלי.

  • 7.

    חלם

    ארז, 16/03/10 10:52

    אני מסכים עם הטענות נגד הציורים - זה לא הולם עבור ילדים בני 5.

    אבל הזכויות בנוגע לדת ולהגירה - זה חלק ממגילת הזכויות. איך הם מעיזים לצנזר את זה?!?!

  • 6.

    זכויות אדם בישראל?! חס וחלילה!

    אייל הראל , 16/03/10 10:51

    בישראל רק לרבנים יש זכויות אדם.

  • 5.

    הכותרת פופוליסטית

    יוסי, 16/03/10 10:43

    התוכן נתון לויכוח...
    אני מסכים שלא כל מסמך חשוב צריך להגיע לילדים בני 5 שלא יכולים להבין אותו (במקרה הטוב, או להבין אותו לא נכון במקרה הרע)...
    אבל חבל שהספר נדפס לפני שהסוגיה עלתה... לדעתי אפשר היה למצוא דרך להתאים אפילו את התכנים ''הבעיתיים'' לילדים האלה... בסופו של יום היוזמה הייתה מבורכת ואני מקווה שמה שיצא מהכתבה (הפופוליסטית להגחיך) זה שיותר יוזמות כאלה יקרמו עור, יראו ויראו את האור...

  • 4.

    אני מניח שאת הספר הזה גם בארה''ב לא יחלקו

    ערן, 16/03/10 10:41

    ובכלל, האם לא הבנו מה זה האו''ם ואירגוניו?
    אצלנו החופש הוא אינהרנטי לדת ולתרבות, שיחלקו את זה בסין, איראן, מדינות ערב ווכלי -ואחר כך שיגיעו אלינו. כל הכבוד לשר החינוך ולעירית אריאל.

  • 3.

    בושה וכלימה!!

    דוד, 16/03/10 10:35

    זה אחד המסמכים המכוננים החשובים ביותר באנושות, שקובע שכל אדם נולד חופשי וזכאי לזכויות אדם שניתנו על ידי האל. מסמך בכלל לא פוליטי וערכי ומוסרי.

    הוא לא קשור לימין ושמאל, פלסטינים יהודים או כל דת אחרת. המסמך נכתב עוד שנה בערך אחרי מאורעות השואה ונכתב בהשראתו כדי לבלום מלקרות בשנית.

    בושה שזה קורה

    והוא נפסל על ידי מי ? משרד החינוך.

  • 2.

    והאו''מ מכיר במסמך הזה????

    אל תתביישו להיות יהודים וישראלים., 16/03/10 10:13

    תראו מה הם עושים לנו. אז טוב מאוד. להחרים את המסמך.
    חוץ מזה, יהודי, גם אם ימיר את דתו לעולם ישאר יהודי. וגוי גם אם יקיים את כל המצוות ולא יעבור גיור כהלכה לעולם לא יהיה יהודי.
    הבעיה שבאריאל יש יותר מדי גויים.
    (אריאלית לשעבר)

  • 1.

    האם אתם לא זוכרים משטר אימים באירופה במחצית ה-1 של המאה ה-20? (ל''ת)

    אוריה, 16/03/10 08:47

    • בטח זוכרים!

      ASCH , 16/03/10 11:14

      משטר האימים של סטאלין תחת ססמאות האחווה החופש, השחרור והומניות שיעבד מיליוני אנשים בגולאגים ע''מ לחצוב מחצבים ללא שכר, הוציא להורג אנשים בסיתונות באשמות שווא, כבש ודיכא את כל הארצות הגובלות, אסטוניה לטוויה ליטווה, מולדביה.

      אח''כ עשה בכוונה תחילה את הסכם ריבנטרופ-מולוטוב, בעודו דוחף בכח את כל אירופה למלחמה כוללת, ממנה המשטר הפושע הזה ניסה להבנות ולהתחזק. וגם חילק עם הנאצים את פולין.

      זוכרים! בטח שזוכרים!