• 40.

    יש לקצוב כהונה של מנהלי מחלקות . ומנהלי בתי חולים

    נסי, 02/06/10 17:20

    מנהלי מחלקות המתנחלים ומנהלים 20 שנה ויותר מחלקה העושים בה כבתוך שלהם זה פסול .יש לקצוב כהונה . עד למקסימום 10 שנים . יש להזרים כוחות צעירים וחכמים יותר מאשר מנהל מזדקן במחלקה ללא מעוף .כי הוא כבר מיושן וקשה לא להפרד מתפיסות מיושנות . לגבי מנהלי בתי החולים יש לקצוב למקסימום 5 שנים ויום לא יותר . זה ישפר ויקדם את הרופאים הצעירים והרפואה בארץ .

  • 39.

    ישר כוח

    שושנה גני, 15/05/10 15:24

    המשך במאבקך הצודק הלוואי שירבו כמוך לשיפור היחס לחולים

  • 38.

    צריך ללמוד על משהו -זה נכון. אך עם יחסי אנוש נולדים

    מתמחה, 23/01/10 08:09

    ואם לא , אז פשוט לא מתאימים לרפואה.
    וגם שאתה מתרגל לכ''כ הרבה מחלות ביום-בסוף מתרגלים

  • 37.

    פשוט עצוב...

    מתמחה, 19/01/10 17:19

    האם יש רופאים גרועים בעולם? כן.
    האם בכל המחלקות מקבלים טיפול מיטבי? כנראה שלא.
    הבעיה העיקרית כיום של הרפואה היא חוסר התקנים והמשכורת המינימלית שמקבל מתמחה. לידיעת כל המלעיזים- לא הלכתי לבי''ס לרפואה כדי להרוויח המון ולגור בסביוןץ הלכתי כי רציתי מקצוע שיתן לי אפשרות לעזור לאנשים ולחיות בצורה מכובדת. יחד עם זאת, כשאתה עובד למעלה מ-26 שעות ברצף, במשכורת שלא רחוקה משכר מינימום, ונאלץ להדוף חולים שגם כשאתה מסביר להם בסבלנות ובמשך 10 דקות מדוע אין צורך בבדיקה, או מדוע זהו הטיפול הכי טוב, והם עסוקים בלצעוק עליך שהם יודעים טוב יותר ממך ולאיים שהם יפרסמו בעיתון או יפנו למנהל בית החולים- אז כן, יהיה תסכול!
    רב הרופאים מפתחים אפתיה דווקא כמנגנון הגנה לסבל סביבם. חבל לי, דורון, שנתקלת דווקא ברופאים שלא התייחסו, אבל כמו שכתבו כאן קודמיי- הכתבה שלך יכלה להיות הרבה יותר מועילה אם במקום לכתוב שמות היית פונה לבעלי התפקידים שיכולים לשנות משהו בסרי העבודה ולאפשר לרופאים לתת טיפול מיטבי ברפואה הציבורית

  • 36.

    עבור לצפון

    חנה, 19/01/10 14:44

    שלא נזדקק אבל אם צריך אז מתוך ניסיון - בית החולים זיו - צפת עונה על הבקשות : יש שיגידו שהרופאים המקצועיים נמצאים במרכז אבל מכיון שקטונתי בהבנתי את תחום הרפואה נותר לשפוט רק ע''פ היחס. בצפת - ההתעניינות , ההקשבה , האכפתיות ומציאת הזמן להסביר ולענות בין הטיפולים ,עושים את ההבדל. וכשאין בידם פתרון - הם גם יודעים להפנות הלאה.

  • 35.

    כל כך צודק !!! יחס מחפיר של 95 אחוז מהרופאים בארץ

    אורלי, 19/01/10 08:51

    צריך לשלוח את הכתבה הנ''ל לכל מנהלי בתי החולים בארץ אולי משהו יזיז להם .
    זוהי תעודת עניות של כל בתי החולים בארץ

  • 34.

    אתמול השתחררנו מאסותא החדש מזוויע באותה מידה

    אתמול השתחררתי מאסותא החדש, 19/01/10 07:39

    הצוות מתנשא ולא משתף
    את כל האחיות ממחלקת התאוששות צריך להעלות על מטוס למדינה עויינת
    הניתוח התעכב בשמונה שעות!!!
    צילום קריטי למחרת היום התעכב מ 0730 עד 1630 !!!
    תודה לאל לקומץ אחיות נחמדות במחלקה שהפכו את העניין לסביל
    השקיעו כסף במקומות הלא נכונים!!!

  • 33.

    להזהר ממחלקה פנימית באיכילוב

    גילי, 19/01/10 07:36

    באנו מהצפון, אז איכילוב נשמע לנו בית חולים רציני כזה באמצע תל אביב.
    אבל אז אבא שלי אושפז בפנימית, היתה לו דלקת ריאות באמצע הקיץ והשכיבו אותו ממש מתחת למזגן וגיחכו עלי כשאמרתי שהוא קופא מקור.
    ואז הרופא אמר שיחליפו לו אנטיביוטיקה, ושהוא לא בסכנת חיים.
    למחרת הוא לא היה איתנו.
    ולאף רופא ! במחלקה לא היה זמן להסביר לנו מה בעצם קרה שם, והכי נורא היה לשמוע אותם מלגלגים בינם לבין עצמם שאין להם זמן כרגע למלא טופס X.
    (וX למי שלא יודע , זה אדם מת ).
    נורא ואיום.
    סכנת חיים שם .

  • 32.

    מה יש לך מנכים מר ברוש?

    אורי, 19/01/10 07:03

    מה הקשר בין ההתנהגות הנלוזה של הרופאים על-פי סיפורך לבין נכות ונכים?

  • 31.

    הייתי בטוח שבני עיתונאי

    אבא מודאג, 19/01/10 06:48

    ממש לפני עשרה ימים בני הגיעה למיון עם אותן תופעות ושוחרר לביתו עם אופטלגין וכד'
    יומיים שלושה מאוחר יותר בוצע בו נתוח תרום בשעות הלילה לצורך החדרת נקז לסתימה באחת מכליותיו עקב אבן גדולה.
    כיום מאחר ואין מקום בחודש וחצי הקרובים יבוצע ריסוק באופן פרטי.
    בני צעיר בשנות העשרים לחייו חווה על בשרו את הזלזול היחס המשפיל בבית החולים של קופת חולים כללית.רופאים! רצוי שתתחילו לבדוק את עצמכם..במוסך היחס נאות יותר למזלנו אנו יכולים להרשות לעצמנו טיפול פרטי. כל מילה בכתבה כל כך נכונה שזה מפחיד

  • 30.

    חולים קמצנים - תשחררו כסף לרופאים

    RON H, 19/01/10 06:36

    אנו בוגרי הרפואה חייבים להגיע לבית בסביון עד גיל .40.

    חולה בלי כסף איננו נכלל בגדר בני אדם הגונים.

  • 29.

    אתה חצוף לגמרי!

    רופא, 19/01/10 03:31

    נתחיל מזה שכל גישתך לוחמנית ומתלהמת- אני עיתונאי ואני אראה להם מה זה! אני עיתונאי ולכן מגיע לי סיטי...אפרסם את שמותיהם בהמשך...וואו, חתיכת איום מגעיל.

    התחלת את הכתבה עם המשפט הזה ''....אמרתי שלום לאחיות, והסתלקתי הביתה לפני שמישהו יתחרט ויחליט להשאיר אותי.'' אז זהו, שאף אחד לא מחליט להשאיר אותך או לא, זו המלצה רפואית. יכולת להחליט ללכת גם אחרי שעה, אבל פחדן שכמוך (כמו רוב העיתונאים שחכמים מאחורי המחשב) בטח סירב לקחת אחריות על עצמו ולחתום על סירוב אשפוז- אז הכרת את פניה של הרפואה הציבורית....אבל הכי קל זה לכסח את הרופאים שאין להם זמן לשבת איתך על קפה ולהסביר לך בנוחות אבל אם תסתכל על סדר יום של רופא מתמחה בכירורגיה קצת יותר לעומק תבין שאתה וחבריך לעיתון אולי עובדים עשירית ממנו ביום עבודה. אבל למה שחכם כמוך לא יפנה לסגן שר הבריאות וישאל אותו למה אין תקנים נוספים במחלקות? או למה שלא תפנה לשר האוצר ותשאל אותו איך יתכן שאתה יוצא עם הרגשה כזו מבית החולים? לא לא....תמשיך להיות עיתונאי קטן ומתלהם- פשוט תשתלח ברופאים, הכי טוב.

    • צודק בדבריך

      חנה, 19/01/10 14:46

      צודק בדברים שכתבת.

    • אם אתה באמת רופא אז חבל לכולנו על הזמן

      אלה, 25/05/10 11:30

      אם אתה עייף או שחוק או מתוסכל מהמקצוע - לך תהיה פקיד בבנק. זה נורא קל לשבת ולהגיד ''המקצוע שלי נורא קשה ואני עובד נורא קשה ואני נורא מסכן - אז מותר לי להתעלל בחולים''.
      אין ספק שחלק גדול מהיחס של הצוות הרפואי לחולים נובע מהעובדה שהממשלה פשוט זנחה את הרפואה הציבורית, לא מופנים אליה מספיק כספים ומשאבים ואני בטוחה שהצוות הרפואי פשוט קורס תחת המאמץ והעומס.
      אבל זה עדיין לא תירוץ לפרוק את התסכולים שלכם על החולים האומללים.
      לא מתאים לך? תעזוב את המקצוע. אף חולה לא צריך לסבול בגללך.  

  • 28.

    סוף מעשה במחשבה תחילה

    עוד סטודנט ש''ידע למה הוא נכנס'', 19/01/10 02:16

    מאוחר ואני עייף. גם אני בחרתי ללמוד למקצוע המעניין והמאתגר הזה שנקרא רפואה ולצערי בהפסקה בלמידה אני קורא כתבה כזו שעושה שמות במוטיבצה המדורדרת ממילא שלי....
    לא אחסוך ממך את שבט לשוני כשם שלא חסכת ממני וחברי:
    אתה אדיוט. הזמן שאמור לעבור מהרגע שהמילים הצצות במוחך הכעוס (מובן לגמרי) מגיעות לכתב הוא קצר מדי. כתבת ולא עצרת להבין שאתה מנצל את סמכותך לרעה (ממש כמו אותם רופאים עליהם אתה מדבר), שופך את התינוק עם המים ופוגע ועומד לפגוע ברבים וטובים שלא היה להם דבר וחצי דבר עם החוויה הנוראית שעברה עליך.
    אני לא מטיל ספק בכך שכל מה שרשמת ותרשום אכן קרה. אני כן מטיל ספק שחוויה דומה עברה על כל שאר מטופלי בית החולים, המחלקה או אפילו החדר בו שהית. כתבות כגון זו פוגעות בראש ובראשונה בקשר בין הרופאים לחולים ומביאים את החולים להתנהגות נוראית שהופכת את הרופאים לכאלה....
    זכותך להיות דעתן, זכותך לא לקבל יחס מזלזל מרופאים. הבהר להם זאת פנים אל פנים או מעל דפי העיתון.הנימה הנקמנית והתגרנית של כתיבתך רק תוביל לעוד רואים מתוסכלים שחשים שאין עם מי לדבר מה שיוביל לעוד רבים ומתוסכלים כמוך

  • 27.

    נסחפת ולא מעט

    יקיר, 19/01/10 01:47

    לא פעם הייתי באיכילוב ולא נתקלתי ביחס שאתה מתאר. מצטער, לא קונה את הסיפור העיתונאי שאתה מנסה למכור כאן.

  • 26.

    כמה עצוב ככה נכון (ל''ת)

    הדומיננטי, 19/01/10 01:13

  • 25.

    גם בתל השומר רופאים מזעזעים

    שרה, 19/01/10 00:53

    חושבים עצמם לאלוהים חסרי רגש
    אני מתעבת את בית החולים הזה ותאמינו לי שיש לי סיבה מוצדקת אני ממליצה לאנשים ששואלים אותי בחול לפעמים על בתי חולים לא להתקרב לשם

    • המחלקה האורולוגית בראשות פרופסור רמון - מלאכים!!!

      לא יפה להשמיץ!, 19/01/10 08:25

      הצילו את חיי!!!!

  • 24.

    החלמה מהירה. שמחה שמשהו כותב על מה שנעשה בבתי

    החולים., 19/01/10 00:41

    בביקור רופאים הם מדברים בניהם ולאחיות בשפה שלהם תוך התעלמות מולחטות מהחולה כאילו שהוא לא קיים.
    וזאת רק ההתחלה...
    אני חייבת לציין שזה לא ככה בכל בית חולים ובכל מחלקה.
    אמא שלי היתה מאושפזת באיכילוב בפנימית ג והיה לה רופא מלאך או מלאך רופא שוקראים לו דוקטור דובינסקי. לא רק שאמא שלי קיבלה טיפול טוב ויחס חם ואנושי מהול בהומור....הוא גם מצא זמן לשוחח איתנו, המשפחה:לעדכן ולהנחות אותנו לגבי העתיד עם הרבה סבלנות וחום. אז אולי גם רצוי לכתוב על הרופאים והאחיות המסורים ואולי זה יעודד יחס אחר לחולים.
    אור ואהבה אורנה

  • 23.

    שמעו

    עודד, 18/01/10 23:51

    התדרדרות כזאת למטה במדרון
    היא תוצרה של לחץ ומערכת רפואית כושלת
    אין מספיק תקציב כוח אדם
    ומשקיעים במקומות הלא נכונים
    במקום רפואה מונעת, השקעה במודעות לתזונה
    ספורט ובריאות, עסוקים בלמכור לנו דברים שאנחנו לא צריכים לשלוח תרומות נכבדות לחברות התרופות, להשקיע בבתי חולים פרטיים ולהזניח את אלו שהם לא,
    וכו'
    אז מה הפלא?
    הגורם האנושי נהרס עם הזמן
    גם אדם טוב יכול להיות מושחת
    בין אם זה בצע כסף, או הידרדרות לתהום
    של המערכת הזאת,
    לא פלא שאין שר בריאות בישראל
    התפקיד כל כך גדול שצריך שהמשיח יבוא וימלא אותו.

  • 22.

    צודק במיליון אחוז

    אילן, 18/01/10 23:40

    אני לצערי טיפלתי באבא שלי בבי''ח תל השומר וכל מה שכתבת כלכך נכון רוב רובם של הרופאים והאחיות שם כל כך אטומים שבא לך לשבור קירות מרוב עצבים...אין לי ספק שהרפואה הציבורית בארץ התרסקה לתחתית הביוב זה לא שחסר להם ידע או ציוד רפואי פשוט חסר שם אנשים שהם גם בני אדם....

  • 21.

    בעצם לא

    רגע כואב לי הלב, 18/01/10 23:34

    תאורטית אתה צודק.
    מעשית אתה מבלבל את השכל.
    עכשיו 2330 בלילה ואני עדיין לומד, התחלתי ב0830, וזה מה שעשיתי כל היום. אני אעשה את זה גם מחר, גם במהלך הסטאז' שהולך ומתקרב וגם במהלך ההתמחות.
    אני מניח שעל הטור הבכייני שלך קיבלת כמה אלפי שקלים.
    סטאז'ר במדינת ישראל מרוויח 20 שקלים לשעה. מתמחה מקבל תוספת של 25%, מה שמביא אותו ל 25 שקלים לשעה. מומחה מגיע לשכר האסטרונומי של 50 שקלים לשעה.
    אי פעם כתבת טור אחרי לילה בלי שינה? אי פעם הרגשת איך זה לעבוד במחלקה שאין מספיק כח אדם לכלום? ראית איך נראית פינת קפה בבי''ח?
    הבעייה הכי גדולה של בי''ח איכילוב זה שהחולים שם הם תל אביבים, שחושבים שהשמש זורחת להם מהתחת. תיקח את הכישרון והתיסכול שלך ותילחם למען רפואה ציבורית טובה יותר.
    את הדמעות שלך אתה יכול לשמור לפת שחרית.

    • תגובה לסטאז'ר

      ליטל, 19/01/10 01:31

      ראשית, אף אחד לא הכריח אותך ללמוד רפואה בפרט שאת הנתונים על השכר יכולתה לדעת לפני שהתחלת ללמוד.
      שנית, ישנם עוד הרבה מקצועות בשוק החופשי שבתחילה אתה מרוויח סכומים זעומים ובמשך הזמן משכורתיך עולה (ראה לדוגמא :עריכת דין).
      שלישית, בתור סטודנטית לשעבר בפסיכולוגיה אני יכולה לעודד אותך שלא רק ברפואה לומדים כל היום והלילה. גם אני למדתי בלילות בלימודי הפסיכולוגיה לתואר ראשון ושני, גם אני בהתמחות שלי קיבלתי סכומים זעומים , אך לעולם לא ויתרתי על האנושיות שלי כלפי מטופלי!! . כנראה שלא כל אחד יכול לעבוד במקצועות הללו ואם כבר עכשיו אתה מקטר על המשכורת עשה חסד עם מטופליך בעתיד ועדיף שלא תמשיך בתחום הרפואה.
      ולבסוף, לפי מה שאני יודעת ותקנו אותי עיתונאי ממוצע לא מקבל אלפי שקלים עבור כתבה אחת.
      שיהייה לך יום טוב ומאחלת לכולם רפואה שלמה.

      • אתה ממש לא מעודכן אחי

        סורוקאי, 19/01/10 06:47

        אתה מדבר על שכר בסיס. הרי את הכסף האמיתי עושים בתורנות, ומקבלים הרבה יותר מבכל מקצוע טיפולי אחר, אז תתחיל להירגע. לעשות אלף שקל ב12 שעות זה לא משהו שאפשר להתבכיין עליו. ומי שחושב שהשמש זורחת לו מהתחת הם בדרך כלל הרופאים הנכבדים

        אז די

        • רואים שאתה לא מעודכן

          רופאה חביבה, 19/01/10 08:25

          1000 שקל זה ברוטו על תורנות שבת שנמשכת לפחות 24 שעות. נתפסת על חם הא, רואים שאתה לא יודע על מה אתה מדבר!

        • אין תורנות של 12 שעות

          זה שלא כואב לו הלב., 19/01/10 19:38

          תורנויות הם 24 שעות.

    • תחליף מקצוע, עכשיו! חסר חמלה (ל''ת)

      אורי, 19/01/10 06:59

  • 20.

    הבהרות

    רופא מאיכילוב, 18/01/10 23:30

    קודם כל שדגכ- זה לא נפרולוגית אלא אורולוגית. אבל אם בא לכם להכפיש את כלם אז זה לא בעיה. אם גם בא לכם לחשוב שכל הרופאים כאלו באיכילוב גם לא בעיה- יש בתי חולים אחרים בטווח לא רחוק כמו שהומלץ פה ע''י אלו שסבלו. אני לא נעלב. חשוב שתרגישו טוב (לא ציניות). רעיון הלוחמנות שהוצע כאן הוא רע. הוא יוביל את החולה לבדיקות מיותרות ומסכנות. בכלל אגב המושג לוחמני הוא מנטרה ישראלית שלא משיגה טוב למרות המיתוס.
    נירה- בתור רופא שהיה באחד מבתי החולים המובילים בארה''ב אני אחדש לך- אין לך מושג על מה את מדברת. יחס אישי בהחלט יותר טוב שם, גם משאבים אבל רמה רפואית ורמת רופאים שלא לדבר על מסירות רפואית ברמה נמוכה בהרבה .הלקח העיקרי שלי משם היה שיחסית האמריקאי הוא צרכן רפואה גרוע ולא דעתן. כמות הפשלות שם כ''כ גדולה שרק פרומיל באמת מגיע שם למשפטים. MRI שם הוא תחליף לשכל ישר. דעתנות היא מצויינת (לא לוחמנות) ולטעמי הפציינט הישראלי הממוצע הוא לאין ערוך טוב יותר.מעבר לזה צר לי שזאת ה''חוויה'' של הכותב.אני יועץ לרוב מחלקות האשפוז ומשוכנע שרוב מכריע של הרופאים לא רק דואג אלא גם מראה אמפטיה.יש דרך להתלונן ויש דרך לשפר.

    • so true!!!!

      netta, 19/01/10 05:48

      just go into any hospital here in the u.s.a and you'll see how much ignorance you can find. how many doctors work for the money and when their shift is over they are no where to be seen. Iwish the doctors in Israel would be better but I guess that in any proffesion you can find both kinds of people!

  • 19.

    צודק ב 100%

    דני, 18/01/10 23:05

    אני מצטרף לכל מילה שנאמרת כאן, הגיע הזמן לעשות חשבון עם האדישות הזאת.

  • 18.

    רפואה זה לא מדע מדוייק

    גבי, 18/01/10 23:03

    כל רופא יכול לתת לך אבחנה אחרת ותרופה אחרת שתהיה משתלמת לו וחברת התרופות תשלח לו בונוס על זה.כל התרופות הכימיות הם זבל אחד גדול הרופאים לא לומדים איך תזונה נכונה יכולה לעזור פי אלף ואפילו פלצבו עוזר יותר טוב מהכימיכלים שהם דוחפים לנו.גם אני עשיתי ביטוח רפואי פרטי כדי לא ליפול בידיים של הרוצחים/רופאים האלה.

  • 17.

    You get what you pay for

    Nira, 18/01/10 22:49

    This is what Obama needs to understand. Yes in the US everything is more expensive but the service that you get is much better. I for one one would like to keep it this way.

  • 16.

    אה, ודורון, עוד דבר: לעולם לא ללכת לבי''ח לבד! רק עם ליווי צמוד ולוחמני

    שדגכ, 18/01/10 22:43

    כלומר, שיהיה איתך מישהו שיודע לריב עם כל העולם ולקבל בדיוק מה שהוא רוצה. (תקרא לי בפעם הבאה, אני מסדרת לך הכול!)

  • 15.

    דורון, קודם כול - אתה צודק. אבל - איכילוב לא משקף את כל בתי החולים!!!

    שדגכ, 18/01/10 22:42

    בתל-השומר התנסיתי ביחס נהדר, אמנם לא בנפרולוגית, אבל כן במחלקת עיניים, לדוגמה.
    ואילו באיכילוב (בדנה) אני לא אשכח את הזוועה שעברתי עם בתי, וברור שלעולם לא אחזור לשם.
    כך שאל תסיק על על כל בתי החולים. תסיק על איכילוב. לאיכילוב אכן אסור להתקרב. מסכימה איתך.

  • 14.

    dr. michael zitner

    kukia, 18/01/10 22:38

    does somenoe remembers what did his mother suffered before her decess at ihilov?

  • 13.

    בבית חולים דומה לזה הרגו את אבא שלי

    n, 18/01/10 22:22

    חבורת רופאים שלא סופרים אותך ממטר! רק אז הבנתי למה יש כל כך הרבה מקרים של אלימות נגד צוותים רפואיים. אנחנו לצערי לא הפכנו שולחנות. אז אבא שלי מת!

    • Read

      R, 19/01/10 10:11

      If you realy believe your father passed away just because you didnt do a mass I feel sorry 4 u

  • 12.

    ata chai - az tishtok ! (ל''ת)

    house, 18/01/10 22:11

    • ashkara! (ל''ת)

      yossi, 18/01/10 22:53

  • 11.

    כל מילה בסלע (ל''ת)

    מאושפזת לשעבר, 18/01/10 22:03

  • 10.

    בית חולים קפלן - מבנים גרועים וצוות נהדר

    ישראל, 18/01/10 21:58

    לצערי בשנים האחרונות יצא לי לבלות הרבה בית חולים קפלן - עבורי ועבור בני משפחתי במחלקות שונות.
    המבנים ישנים וחלקם אפילו מגעילים אבל הצוות מעולה!!! רופאים/ות אחים/יות צוות מינהלה וסניטרים כולם ממוקדים בחולה. אתה מקבל הסברים מלאים על מה שקורה. לפני ואחרי ניתוח שגרתי שעברתי ניגש אלי ראש המחלקה לוודא שהכל בסדר ועוד הרבה דוגמאות.

  • 9.

    תקראו בבקשה

    רופאה חביבה, 18/01/10 21:56

    צר לי על התחושות הקשות שליוו את אשפוזך ועדיין מלוות אותך.
    ראשית - מקווה שהחלמת ושהאבן החוסמת בחוץ.
    רציתי רק לספר לך שלהיות בצד המטפל, כרופא מתמחה בארץ, זה לא פשוט בלשון המעטה, ואינני כותבת את זה בשביל להגן על רופא/ה אחר/ת או לתרץ את ההתנהגות הקשה שתיארת, אבל לצערנו לחץ העבודה הינו עצום, ואנחנו קורסים רק כדי - קודם כל והכי חשוב - לנהל את העסק בלי פאשלות. תאמין לי כמה שאני מנסה, הדבר היחיד שמעניין אותי בארבע בבוקר במיון זה לא לפשל ורק אי-שם אחרי זה להיות חביבה, אבל אני מנסה, ולמדתי מטעויות של אחרים וגם מטעויות שלי עצמי.
    התחושה היא שאנחנו מנהלים עסק בו חיי אדם תלויים על הכף, ובמקום להשתגע מהעומס, אנחנו לעתים נוטים לדבר במהירות כי פשוט אין זמן, ונכון, לפעמים שוכחים שהחולים לא למדן רפואה ולא מבינים בדיוק מה יש להם, ולפעמים עצבניים כי לא ישנו איזה 30 שעות ומתגעגעים לתינוק ולבן/בת הזוג.
    שוב - לא מצדיקה, אבל אנחנו בני-אדם, וכדי לא להתחרפן לחלוטין אתה נהייה קצת אפאתי. זה לא המצב האידאלי ואף רחוק מכך, אבל זו המציאות העגומה שמערכת הבריאות הובילה אותנו אליה.

    • ללא הצדקה

      לאה, 18/01/10 22:23

      כל מה שתאמרי לא מצדיק את היחס שאתם נותנים לחולים.רופאים אמנם בני אדם אבל התפקיד שלהם מורם ובשביל זה הם בחרו בתפקיד קשה זה.אם את עיפה זו לא בעית החולה.הפגיני איפוק מלא כי בדיוק זה מה שלימדו אותכם בבית הספר לרפןאה.החולה ברוב הפעמים צודק ברגע שהוא מתאונן.אם היה מקבל יחס סביר למרות עייפות הרופא לא היה מקום להתלונן.זה עינין של חוסר ידים עובדות בבתי החולים לכן הנטל כבד אבל לעולם אסור לכם להראות דאת לחולים.כל חולה לדעתו צודק ורשאי לקבל יחס הולם והסבר מלא.

    • לא חביבה בכלל

      א., 18/01/10 22:50

      במקום לבזבז לעצמך את הזמן ולחפש תירוצים להתנהגות הנלוזה של הרופאים, לא יותר פשוט להיות בני אדם? להאשים את המערכת... נו באמת, אתם המערכת.
      פישלת.

      • תגידו, אנחנו חייבים לכם משהו?

        גיא, 18/01/10 23:14

        בשביל 18.9 ש''ח לשעה תגידו תודה אם אני אגיד לכם שלום. רוצים חיוך? לכו לקרקס. הולכים לרפואה פרטית? מעולה, תפגשו שם גם אותי אבל בשביל 7000 ש''ח לניתוח של שעתיים אני מוכן לחייך ולדבר איתכם עשר דקות קודם. בבית חולים - לא יורק לכיוון שלכם.

        • ציניות נהדרת

          קירקסית, 18/01/10 23:55

          התגובה הכי יפה שקראתי עד עכשיו.יחי הציניות הנהדרת שלך מקוה שאיזה רופא מתנשא יקרא זאת ויפנים את זה.נהדר!!1!!1!

      • We are not the system (ל''ת)

        Yc, 19/01/10 10:13

    • בחייך, היחס הזה נכון גם לרופא משפחה בקופת חולים שעובד עד 17

      לרופאה החביבה, 18/01/10 23:05

      הוא נכון גם לגניקולוגית שלא יכולתי לקבל ממנה תשובה לא מעליבה ומתנשאת לשום שאלה, או כשהיא מסתכלת לי בעיניים, שהייתי צריכה להעמיד אותה במקומה במילים ולחקות אותה בבוז לנגד עיניה תוך כדי שאני מעמידה אותה במקומה כדי שתתיחס אליי כאל אישה ולא כאל ילדה בת 6. תסלחי לי, אבל לי זה לא מראה על לחץ שהם נמצאים בו, בדיוק להיפך,ף על ניסיון לחפות על דעה לא משהו שיש להם על רמתם המקצועית. כשאותי שואלים בעבודה משהו שאני לא יודעת, אני אומרת שאני לא יודעת ואבדוק. כששואלים רופא, הוא מעליב את המטופל בהתנשאות. זה פשוט זוועה, וזה כל כך נפוץ, ממרפאות משפחה, דרך מרפאות בכל תחום כמעט עד אפילו רופאי שיניים, שלהגיד שזה לחץ חדר מיון או בית חולים זה ממש לא נשמע הסבר רלוונטי.

      • כל האמת

        ז׳יוואגו, 19/01/10 00:35

        האמת היא שלהסביר לכם מה קורה לוקח יותר זמן ממה שיש לי. אין מה לעשות, צריך ידע מינימלי ברפואה בשביל להבין.
        כשאתה כבר מנסה להסביר, החולים קונסים את זמנך בעוד שאלות ועוד טענות ומענות.
        כל פעם שהייתי נחמד לחולה זה רדף אותי פי עשר ותמיד התחרטתי. חולים רוצים תשומת לב ורגישות אך ורק כדי לנצל את זה. אין לי זמן לזה. אני גם רוצה לאכול צהריים ולהגיד לילדים לילה טוב.
        רוב החולים כפויי טובה וחוצפנים, אז לפני שאתם מאשימים אותי תסתכלו קצת במראה- פשוט גועל נפש. הרי אם אני יטעה תרוצו לחפש עו״ד ולעשות קופה. איכס

    • לא מסכים איתך כלל, תקראי בבקשה

      מוטי, 18/01/10 23:19

      אני מורה שמגיש לבגרות.
      לפעמים אני מלמד כיתה משעה 9 בבוקר עד 17:00 בערב.
      מלמד תלמידים, חצופים, נודניקים, שחצנים ועוד ועוד...
      אם אני יעיז לדבר לתלמיד בן 16 ( לא אדם מבוגר) לא יפה- אני הולך הבייתה מיידית.
      לא לדבר על זה שאני חייב להסביר להם את החומר אפילו 100 פעם(כן קראת נכון!) גם אם הם לא הקשיבו.
      אז נכון אתם הרופאים עובדים קשה לא מזלזל בכלל.
      אבל להיתייחס לחולה כמו לזבל, עד כאן.

  • 8.

    השארת טיפ?

    ז׳יוואגו, 18/01/10 21:31

    אז אל תתבכיין על השירות. למה טיפ טוב רק למלצרית מהאספרסו? הבאת צ׳ופרים לצוות? קמצן.
    לא למדתי רפואה כדי להיות אמא שלך. בשביל זה יש את אשתך (כנראה).
    אתה טורח ללטף את הקוראים שלך כשכואב להם מהכתיבה שלך?!
    לא אמא׳שך, לא אבאש׳ך, לא אלוהים ולא סגנו. סתם רופא שטוחן עבודה כמו מטורף ומרוויח פחות מרופאים במדינה מערבית נורמלית.
    אם יש לך טיפה יושרה עיתונאית תיצמד לסטאז׳ר ליום ותראה מה הוא עושה ״מאחורי הוילון״.  

    • סליחה??????

      המומה, 18/01/10 22:07

      כשהחלתתה ללמוד רפןאה ידעת גם ידעת מה צופה לך המקצוע הזה.בשביל מה יש את שבועת היפוקריטוס שבועת הרופאים?את רוצה טיפ לך להיות מלצרץבמקצוע הרפואה אין מקום אפילו ''להתנצל'' בפני המטופל בבקשת רחמנות.המטופל צריך לבקש אותך התנצלות על גסותך וההתנשאות שכרגע הפגנת.לך בחר לך מקצוע שבו תוכל לקבל טיפים על שרות.מעולם על תקווה לקבל זאת ממטופלים שכל רצונם הוא לקבל יחס מינימלי מרופא הניצב מולם.הגזמת בתת רמה.

    • אהבתי

      רופאה, 18/01/10 22:38

      חזק!

    • שני דברים

      גבי, 18/01/10 22:55

      רק עכשיו אני מבין את האמרה הידועה :הטוב שברופאים לגיהינום.
      ועכשיו אני מבין מלה בזמן האחרון המלווים של החולים דופקים לרופאים מכות כנראה מגיע להם

      שלא ניפול בידיים שלהם

    • אתה איש קטן ומסכן

      א., 18/01/10 22:56

      התסכול שלך מעביר אותך על דעתך. אף אחד לא מבקש שתהיה אבאשלו אמאשלו או מה שזה לא יהיה, אתה עובד מול אנשים, ולהם רגשות ופחדים, ואתה בוחר להתעלם מהם במופגן. זו לא אשמתי שאני עובד הרבה פחות ממך ומרוויח הרבה יותר ממך, לא טוב לך - קום ולך והשאר את העבודה לטובים ממך. למדת רפואה כדי לעזור לאנושות - ולאנשים.
      איכס.

      • למדתי רפואה כדי לפרנס את המשפחה ולא כדי לחייך אליכם (ל''ת)

        גיא, 18/01/10 23:15

        • תפתח דוכן פלאפל, סמארט גיא, נראה אותך מוכר עם פרצוף חמוץ של דוקטור.

          ד''ר, אמיתי, למדעי החיים., 19/01/10 08:01

          זו בדיוק הבעייה שלכם. אנשים הולכים ללמוד רפואה לא מתוך רצון לעזור, לא מתוך אמפטיה לאנשים סובלים, אלא מתוך רצון לשאת תואר ''סגן אלוהים'' ולהשיג כבוד. בסופו של דבר, אתה נותן שירות, אם נותני שרותים אחרים היו מתנהגים כמוך גיא, הם לא היו מצליחים לפרנס את משפחתם. מנה אחת לא היית מוכר, אם היית מתנהג כך כמוכר בדוכן פלאפל.
          יצא לי לעבוד עם לא מעט רופאים,הרבה מהם, גם אם הם נחשבים ל''רופאים טובים'' לא ממש מביאים כבוד למקצוע, בטח לא מרווים את היפוקרטס נחת.
          ותחשוב על זה......

    • וזה מסביר בדיוק את רמת הרופאים I rest my case

      ., 18/01/10 22:59

      זה גם מסביר את הטרנד החדש בקרב רופאים שהוא לא פחות מפשע, למנוע ממך סעד שכן שילמת עליו במיסים שלך ובחברות בקופת החולים, כדי לגרום לך ללכת איהם באופן פרטי.

      ולרופא- הוא עדיין משלמם את המשכורת שלך, ואתה מחויב במשכורת הזאת על טיפול בחיי אדם ובאיכותם על כל המשתמע מכך. אם אתה לא רוצה לעבוד בתנאים האלה איש לא מכריח אותך, התפטר. אבל אם אתה שם במשכורת שאני משלמת אתה לא יכול להתייחס אליי כאילו אתה עושה לי טובה אלא אם כן אני משמנת אותך במזומנים דרך מרפאה פרטית שלךך. זה נקרא הונאה. וכשמדובר ברואה זה נקרא גם פשע חמור בהרבה.

  • 7.

    תפסיק להציג את זה כצורך נפשי של חולה הסטרי, זה סטאנדרט לגטימי ומנימאלי

    שרופא יתן תשובות לחולה, 18/01/10 21:29

    זה לא שעומד מולו בן אדם מפוחד ומבוהל, זה שעומד מולו בן אדם שיש לו זכות לדעת על מה שקורה איתו, וכן גם לקבל דין וחשבון על טעויות. או לפחות התנצלות.

    גם לי מוכר מאוד מאוד האפס אמות מידה מקצועיות של רופאים. גם אני עמדתי מול רופאה שלא רק שטעתה, אלא השתוללה בהתקף נוירוטי שאם הלכתי לברר מה התרופה שהיא רשמה לאחותי אז שלא נבוא אליה, ואז מתוך הבירור שלנו אצל רופא אחר התגלה גידול שהיא פתרה כ''התקפי חרדה''. לא התנצלות. לא דין וחשבון. רק גסות רוח גדולה יותר מצד מצידה בכל אימת שאנו רואים אותה כשבאים לטפל בגידול שאם היינו מקשיבים לה היה נשאר שם להמשיך לגדול.

    אם הייתי ככה מפשלת בעבודה שלי ועושה נזקים שעולים בהרבה פחות מחיי אדם, הייתי נותנת הרבה יותר דין וחשבון. כשאני מנהלת ענינים של חברה שהם הרבה פחות מחיי אדם, אני נותנת דין וחשבון מפורט ועונה לשאלות ומסבירה את התוכנית ולא פוטרת אותם ב''אני אשת המקצוע ואתם שבו בשקט''. אסור להשלים עם יהירות הרופאים. לא מן הנמנע שאותם רופאים שמטפלים בך בחיוך ומקצוענות בבי''ח פרטי יתנהגו אליך בגסות ואימקצועיות בבי''ח צבורי. לעודד אותם להבריח אותנו לרפואה הפרטית זה לא הפתרון.

  • 6.

    דורון ברוש אתה תותח, אתה כותב חד כתער

    מעריץ, 18/01/10 21:24

    תמשיך, כי יש לך את זה.

  • 5.

    ממש, אבל ממש נמאסו מטבעות הלשון השחוקות האלה (ל''ת)

    רוני, 18/01/10 21:23

  • 4.

    כנראה שאם הכותב הגיע למצב שצרח כדי לקבל סי טי

    אני, 18/01/10 21:13

    לאחרים נותר להרים יד על רופא מתוך תחושת תיסכול.
    בוודאי שאיני מצדיק אלימות ופגיעה ברופאים אך אני עברתי כבר את הסיפור הזה כשרופא שלח את אישתי הבייתה מחדר מיון ואמר באמצע התקף ''אין לה כלום'' בערב היא חזרה למיון מונשמת ע''י צוות נטלי , כשהגעתי למיון הוא הרופא הדראק רצה להיכנס לטפל בה אבל אני לא נתתי לו ''אין לה כלום למה אתה ניגש אליה אמרתי לו '' אה יזבל''? על גופתי המתה תטפל בה, ולא עזר כלום, לא איש ביטחון ולא אחות ראשית , רופא אחר טיפל בה. האמת שלא הייתי רחוק מלפגוע בו, ולא רק בגלל הקביעה שלא הייתה נכונה אלה בגלל שהקביעה הייתה מלווה בבוז וזילזול מוחלט למראה אישתי שמנסה למצוא בכל נשימה את טיפת האויר שתקל עליה.
    רופא הוא לא אלוהים ויש ביניהם אטומים ומסוגרים שבאמת אסור להם לטפל בבני אדם, הם יכולים לעבוד במוסך ולהיות מכונאים ראשיים אבל לא לעבוד עם בני אדם.

    • ממש נכון

      מישהיא, 18/01/10 21:36

      כבר מיזמן לא קראתי בלוג כל כך נכון וכל כך לצערינו אמיתי ומציאותי במחוזות בתי החולים שלנו.רופאי בתי החולים הציבוריים אמנם נמנים עם מיטב הרפואה אפילו בקני מידה עולמיים אך כשזה נוגע לאנושיות הם רחוקים כמו מזרח למערב.ההתנשאות שלהם כאילו אנחנו מספר סידורי ויש לנו תיק רפואי וחוסר הרגישות לכל חולה וחולה משוועת וצועקת לשינוי גישה מיידיים.אנא משרד הבריאות לתשומת לבכם עם תקווה לשינוי קיצוני בהתיחסןת הרופאים לכל הבאים בפיתחן של חדרי המיון.הפגינו יותר רגישות שמאחורי כל אדם שכואב יש גם נשמה כואבת.

    • מוסך בשבילך

      רופא, 18/01/10 22:37

      אם הגישה האלימה שלך שיטפל בך מוסכניק

      • תסלח לי, אך הוא צודק. האלימות של רופאים היא לא פחות אלימה מהאלימות (ל''ת)

        נגדם. שתיהן מסכנות חיים, 18/01/10 22:55

      • גישה אלימה????????

        סתם אחד העם, 18/01/10 23:07

        איפה לעזעזל היפגנתי גישה אלימה?אתה רוא כאן משהוא אלים?אולי זה סימן לאלימות שלך כרופא או רופא מתחזה?ברגע שכתבתה מה שכתבתה כבר הראת גישה אלימה לתגובה שלי.רופא עלק!!!

  • 3.

    מזל שיש עיתון

    מיכל, 18/01/10 21:02

    רפואה שלמה מהגולה הדוויה

  • 2.

    חודש שכבתי בפנימית א וירדתי 8 ק''ג.....

    צביקה מפתח תקווה, 18/01/10 18:40

    ''הרגו אותי מרוב בדיקות''.
    לראות שם רופא בכיר זו משימה בלתי אפשרית.
    רק סטזרים באים ומתלמדים על ''הגופה שלך''.
    ברחתי הביתה וכעבור 3 ימים חזרתי לבריאות תקינה ולאחר מספר חודשים עליתי חזרה למשקלי המקורי.

    • אתה שקרן! (ל''ת)

      אחת שיודעת, 18/01/10 22:48

  • 1.

    פנתסתי כל מילה נכונה רופאים בלי לב!!! (ל''ת)

    גם אני הייתי שם, 18/01/10 15:28