• 11.

    להעיף את דוכני הפיס!

    אורן, 17/12/09 08:32

    לא ברור למה דווקא למפעל הפיס יש אישור להקים את חנויותיו באמצע הרחוב. למה למקדונלדס אסור?

  • 10.

    באמסטרדם זה פשוט נהדר

    איתי, 01/12/09 09:33

    כל כך קל להתנייד שם על אופניים... יש שבילים ברורים ומופרדים בכביש ובמדרכה. פה עיריית תל אביב פשוט צבעה מדרכות בשחור.

    • כנראה לא יצאת מאמסטרדם

      הילד עם האצבע בסכר, 22/12/09 06:12

      ככה זה בכל הולנד ולא לא רק שם. מי שבאמת רוצה להינות שוכר צימר בכפר ומפדל להנאתו בלי לחשוש שאוטו ידרוס אותו כי בכל מפגש בין רכב לאופניים לפי החוק ההולנדי בעל האופניים צודק. ואין העירבוב המטומטם של הולכי רגל ורוכבי אופניים שצריכים ''להסתדר'' על שביל אחד כמו כאן ב''שנורווגיה''.

  • 9.

    אביב, אתה צודק. מדובר בסכנה אמיתית ויש גם את המכוניות שיוצאות מחניות (ל''ת)

    רוכבת יום יום, 30/11/09 11:32

  • 8.

    שביל האופניים צריך להיות על המידרכה - ליד הולכי הרגל - כמו בחו''ל

    יופיטר יופיטר , 30/11/09 09:59

    שביל האופניים צר יחסית מיועד לרוכב 1 בטור - חולדאי יושב יותר מדי זמן על הכיסא - נחוץ דם חדש - אבל לא דב חנין - כי הוא קצת דפוק בעיני

  • 7.

    לא יילך

    אורי, 30/11/09 01:08

    בכל הכבוד הראוי - באבן גבירול לא נשאר מרווח מספק להליכה בין כסאות בתי הקפה (הפולשים מעט מעבר לאזור המוקצה להם - ר' רולדין) ל''שביל האופניים'' המגוחך.
    בנוסף, העצים נמצאים דווקא בצדו השני של ה''שביל'' - לך ספר לכלב שהמדרכה הקצת יותר כהה לא בשבילו.

  • 6.

    השבילים הקיימים הם לעג החולדאי לרש המדווש (ל''ת)

    הפרדה עכשיו!, 30/11/09 00:47

  • 5.

    חבל על הזמן. שבילי האופניים הנוכחים זה בדיחה

    אבי, 30/11/09 00:21

    אני רוכב על אופניים באופן קבע. ועדיין כשאני הולך ברגל אני לא תמיד שם לב איפה השביל ואיפה אני. הציורים האלה זה פשוט מצחיק.
    וכשאתה על אופניים זה עוד יותר בולט. אנשים פשוט מתעלמים מהם. אני יכול אם בא לי לרכב דווקא עליהם. אבל באופן פרדוקסלי זה לפעמים לא רק שלא עוזר אלא אפילו מזיק מרוב הולכי רגל עליהם

  • 4.

    לאביב היקר כנס בבקשה

    תושב העיר, 29/11/09 23:17

    אני מסכים שיש הרבה שבילים לא מוצלחים אבל אני יכול לאמר לך שכבר הפסיקו לצייר שבילי אופניים מגוחכים כבעבר.
    היום סוללים שבילים איכותיים משה דיין מורחב עד לקצה העיר ויש שביל אופניים של 10 ק''מ עד גבעתיים-תאריך סיום במרץ ועוד ועוד.
    אגב לא כל השבילים חייבים להיות מופרדים,השביל באבן גבירול שהיה צריך להבנות על הכביש בגלל תחנות האוטובוסים גרם לכל האנשים להתרחק מאמונה שאפשר לשלב שבילים עם מדרכות לראייה השביל הנפלא בנמיר ובקפלן.

    • שביל נפלא בנמיר וקפלן? בתל אביב?! איפה אתה חי?

      אבי, 30/11/09 15:36

      השביל בקפלן מצוייר על המדרכה וכל הולכי הרגל הולכים עליו בהנאה. באמצע השביל הוא בכלל מתאחד עם השביל להולכי רגל.
      השביל בנמיר נקטע כל שנייה ע''י עצים ותחנות אוטובוס, וגם עליו אנשים הולכים בהנאה.
      זה בדיחה והונאת הציבור לקרוא לזה שביל אופניים

  • 3.

    איפה הירוקים איפה העיר לכולנו (ל''ת)

    לא שומעים, 29/11/09 16:57

  • 2.

    המצב גרוע הרבה יותר בערי הלויין

    נדב, 29/11/09 16:25

    תל אביב לעומת רמת גן דומה לאמסטרדם לעומת תל אביב.
    ברמת גן,גבעתיים ולמיטב ידיעתי אף עיר אחרת ליד ת''א אין לא שדרת אופניים ולא נתיב אחד לרפואה.
    הפקרות מוחלטת.
    כתבתי לעיריה וטענו שיש תוכניות אבל אין מספיק כסף...

  • 1.

    לרכב על הכבישים!!!

    huxh, 29/11/09 14:21

    יש לך זכות לרכב על הכביש בקצב שלך אם אין מסלול אופניים, ולהתעלם ממי שצופר. אם מספיק מאיתנו נעלה על הכבישים תכריח את המכוניות להאיט וזה גם יהיה פחות מסוכן.

    • סכנת נפשות (ל''ת)

      א, 30/11/09 02:47

    • לא ממש צודק, החוק נכון לתקופה בה נדרש להוציא רישוי לאופניים

      מדובר בחוק ארכיוני מימי המנדט, 30/11/09 10:52

      לפני 40 שנה היה חוק שצריך להוציא רישוי לאופניים ולכל אופניים היה מספר רישוי מסודר, פנס, מחזירי אור, ועוד התקנים שנועדו לשמור על חייך. כמו כן מותר היה לנסוע בעיר בלבד על כביש שמהירותו 50 קמ''ש וכן על שלישו הימני של הנתיב. היות וכיום רוב הנתיבים חסומים ע''י כלי רכב חונים לא תמצא את השליש הימני פנוי.

      • צודק לגמרי

        huxh, 30/11/09 13:54

        החוק לא השתנה, המהירות המותרת בתוך העיר עדיין 50 קמש. והשליש הוא השליש הימני של הנתיב לא של הכביש מותר לנסוע בכל אחד מהנתיבים.

      • ואללה כסיל הרישוי לאופניים היה ע''מ לחלוב כסף מהאזרחים

        החייל שוייק, 22/12/09 06:19

        וכל מה שכתבת הוא געגוע למציאות מדומה שלא היתה קיימת. איזה עוד התקנים היו ע''מ לשמור על חייך. אני רוכב על אופניים משנות החמישים והיתרון היחידי לעומת היום היה שהיו מעט מכוניות. אגב לא ידעתי שהיום מותר לנסוע בעיר במהירות שעולה על 50 קמ''ש.