• 38.

    אשמח להכין אותו מצבה

    תמר, 09/11/09 14:47

    היו שני בנים אחד התאבד לפני 10 שנים והשני רק נחת ממנו יש לי אבל למשפחתי שלא ישימו רגל בבית יש לי אבן כבדה בלב למרות שאני לא אוהבת אותכם ולא שונאת אתם סתם אנשיים נצלנים

  • 37.

    איזה מת פאתט (ל''ת)

    get a life, 07/11/09 21:27

  • 36.

    סיפור עם סוף עצוב (ל''ת)

    laveeg , 06/11/09 23:27

  • 35.

    בעיקר עצוב. כמה כאב נשא האיש המת-בחייו. (ל''ת)

    אילנה, 06/11/09 23:25

  • 34.

    ''נושא את שם משפחתי לשווא '' ?...רק את שם הקב''ה אסור לשאת לשווא... (ל''ת)

    ברווז ושמו געגוע , 06/11/09 22:17

    • בשבילך רק את שם הקב''ן אסור לשאת לשווא. (ל''ת)

      פסיכיאטר ושמו לך תלמד מתמטיקה, 07/11/09 01:58

      • נכון פסיכיאטר...גם אבא שלך ירשום על המצבה שלו שנולדת בטעות (ל''ת)

        ברווז ושמו געגוע , 07/11/09 19:08

  • 33.

    אתה גידלת אותו וחינכת אותו, אין להאשים אף אחד אחר (ל''ת)

    רן, 06/11/09 20:39

  • 32.

    Please change it, I was just angry...

    Its me!, 06/11/09 18:31

    and I changed my mind now...

    HEY??!!! NO ONE HEARS ME???

    • ראבאק......קצת אנגלית נכונה לא תזיק.קח קורס חינם במכון ויזנטל באילת . (ל''ת)

      לאה נוסוביץ', 06/11/09 23:58

  • 31.

    זה מזעזע אבל מענין מי שם שם פרח ומי מנקה המשפט כבד את אביך הוא גם הפו

    רחלי, 06/11/09 16:22

    גם כבד את אביך יכול

    להיות גם הפוך תן מעט כבוד גם לבנך

  • 30.

    הורי החילונים מועברים/מגורשים לבתי אבות בציפיה למותם ולירושה (ל''ת)

    מדינת חלם , 06/11/09 15:16

    • 30 אתה בטוח?

      אין תגובה, 06/11/09 19:45

      איך אתה יכול להגיד שהחילונים מגרשים את ההורים לבתי אבות בציפיה לירושה אתה בדקת שכל החילונים מתנהגים ככה?עשית סקר? איך אתה יכול לצאת בהכרזה עלובה ,טיפשית, ורדודה כזאת אתה בטוח לא דתי וגם אם כן תתבייש לך עלוב .אתה יודע כמה חילונים אני מכיר שעוזרים ונותנים את הכל על מנת לעזור להורים שלהם ?העיקר לדבר בצורה כזו תחשןב שוב אם לא הגזמת קצת במה שכתבת ..בטוח שיש כאלה חילונים ויש כאלה דתיים אבל להגיד שכולם מתנהגים ככה זו הגזמה פרועה ורדודה..שיהיה לך יום טוב

      • רשע וגם לא יודע לקרוא

        ירושלמי, 06/11/09 22:12

        אדם שכותב על המצבה 'השתדלתי להיות מאמין...אהבתי בדרכי את ה' היהדות והציונות..' איננו חילוני אלא מסורתי לכל הפחות

        ואתה ידידי גם אפס בהבנת הנקרא וגם רשע, שונא חברו בלבבו, הולך רכיל ומוציא שם רע

        אשרי רבך ואשרי אביך שלימדוך תורה

    • ילדי החרדים מועברים עדרים עדרים לחיידר הבורות

      חיידר הבורות, 06/11/09 19:51

      ילדי החרדים מועברים עדרים עדרים לחיידר הבורות

  • 29.

    המסר הוא לכל אחד מאיתנו - להסתכל טוב טוב במראה ! (ל''ת)

    כל אחד, 06/11/09 14:40

  • 28.

    קורע לב ''כבד את אביך ואת אימך למען יאריכו ימייך'' כך נכתב (ל''ת)

    בן אוהב, 06/11/09 14:25

  • 27.

    אל תדונו אדם עד שתגיעו למקומו

    אהוד מטבריה, 06/11/09 14:14

    אנני מאחל לאף לא אחד להיות במקום הנפטר.עם כל הצער בגין תגובתו היוצאת דופן,גבירותי ורבותי-אין עשן ללא אש.לכולם שבת-שלום

  • 26.

    עם אבא כזה נקמן במותו , מסכנים הילדים היו כשהיה חי (ל''ת)

    איזה אבא זה..., 06/11/09 13:45

  • 25.

    וואי, הוא ממש גנב לאבא שלי את הרעיון!

    איל, 06/11/09 12:24

    למות זה להתעורר.
    אם לא החליט להיתקע כאן בתור רוח רפאים, הוא בטח יושב שם וצוחק על עצמו שיחס כל כך הרבה חשיבות לכעס ולמצבה.

    • שנון ונכון (ל''ת)

      אהבתי, 08/11/09 17:22

  • 24.

    חבל שהבן לא חונך על כיבוד הורים,והאב לא חונך על סלחנות. (ל''ת)

    אם זה אמיתי,שניהם חילונים מבולבלים ואומללים., 06/11/09 12:07

    • ואתה, מה זה לא חכם..... (ל''ת)

      רובי מהשוק, 06/11/09 14:55

  • 23.

    לא להיות כפויי טובה, יש לכבד את ההורים, במיוחד אלה שנתנו הכל בשבילכם! (ל''ת)

    מוטי, 06/11/09 11:51

  • 22.

    נו, אם האבא מטורלל עד כדי כך, לא כ''כ מפליא שבנו זנח אותו.... (ל''ת)

    שדגכ, 06/11/09 11:47

    • מי החליט שהאבא מטורלל ? לי נראה שאתה ממש לא איש חכם אלא מטורלל (ל''ת)

      רוזנברג יצחק, 06/11/09 12:53

    • צודק!!! (ל''ת)

      אלון, 06/11/09 13:42

    • דע לך

      זאב, 06/11/09 14:13

      אבא זה אבא לטוב או רע.כבד את אביך ואת אמך למען יעריכון ימך על האדמה. כבוד אב והם הם אחד מעשרת הדברות.אפילו הבה נאמר שהאב מטורלל היה( שאני בספק) בכל זאת חייבים לכבד אב ואם..מבטיח אני לכם.. אם לא היום אז מחר. הבן יחיה עם המצפון שלו.והוא יתחרט על מעשיו..שכב במנוחה

      • זאב אתה אידיוט. רק אל תכתוב נגדי שום דבר על המצבה. (ל''ת)

        ד''ש מהמציאות, 07/11/09 01:57

        • למגיב המכנה אותי אידיוט

          זאב, 07/11/09 04:48

          דובר אתה כבנו..ענה לי נאמר שהוא אביך. מה גרמתה לו לכתוב מילים אילו?אם הוא כתב מילים אילו אתה ודאי ראוי להם. אגב אידיוט הוא שמך הפרטי

  • 21.

    יושב לו האבא בשמים .קורא את התגובות שמח וטוב לו ואומר צדקתי (ל''ת)

    רוזנברג יצחק, 06/11/09 11:39

  • 20.

    האבא סחטן רגשי - לא צריך להתרגש מזה (ל''ת)

    אלכס, 06/11/09 11:32

    • הוצאת לי את המילים מהפה (ל''ת)

      ., 06/11/09 17:39

  • 19.

    צריך להסיר את המצבה

    גליה, 06/11/09 11:32

    לא ייתכן שדברי שנאה כאלו יישארו לנצח ולא משנה מה עשה הבן.

    • גם את מושפעת מרזי ברקאי ושות'? (ל''ת)

      ''דברי שנאה'', 06/11/09 12:06

    • ומי אתה שתדחוף את האף שלך לעניינים ורצונות של אחרים ? (ל''ת)

      כ, 06/11/09 12:53

    • זה דוקא נראה לי הוכחה ניצחת לבן כמה אביו היה טיפש ובלתי נסבל (ל''ת)

      רונן, 06/11/09 13:44

  • 18.

    הורים תתנהגו יפה לילדים שיקבעו לאיזה בית אבות תלכו... (ל''ת)

    זקן השבט, 06/11/09 11:31

    • למה רק בית אבות ?יש גם איזה חור מעופש או הכי טוב סתם ברחוב (ל''ת)

      רוזנברג יצחק, 06/11/09 12:01

  • 17.

    כנראה שהנפטר היה אדם בלתי נסבל...

    אורן, 06/11/09 11:15

    ...ולראיה, התעקשותו הקטנונית שמצבתו תישא השמצות על בנו יחידו.

    האינטואיציה שלי אומרת שהיה קטנוני ואגוצנטרי גם בחייו. את זה אפשר להסיק משפע המחמאות שהוא חולק לעצמו.

    • באמת נשמע כמו אגו מניאק קשה (ל''ת)

      לילך, 06/11/09 11:26

    • כנראה.אולי. הכל ספקולציות בואו נפגש ליד הקבר ונשאל את האבא (ל''ת)

      רוזנברג יצחק, 06/11/09 11:29

    • נכון. אדם שמשרת בצהל כל חייב לא יכול להיות אב טוב

      יוסי, 06/11/09 13:44

      הוא נשמע לי פסיכי לגמרי!

    • יפה אמרת (ל''ת)

      צודק, 06/11/09 13:53

    • אם היית נשאר אלמן, ויש לך בן יחיד שזנח אותך כשאתה זקוק לעזרה ובודד

      לאורן, 07/11/09 00:40

      אז זה נחשב ל''קטנוני''?

      הרי הוא זנח אותו בתקופה הכי קשה בחיים שלו, כשהוא חולה ונכה ובודד.

      אין מי ששידאג לו ויעזור לו.

      אני מניחה שהוא אמר את הדברים כמו שהם וזאת זכותו.

  • 16.

    אין ריק ביחסי הורים ילדים וילד לא סתם מתנכר.יכול להיות שההורה היה

    מה היה חלקו......, 06/11/09 10:59

    מתעלל ומתנכר ואז הילד לא רוצה להיות איתו בקשר.

    • יש הורים רעים ויש ילדים רעים. יש הכל. לא תמיד זה שמזניחים אשם.

      די להאשים הקורבנות, 07/11/09 00:38

      הגישה הזאת של להאשים את הקורבן היא מגוחכת.

      כמו שיש הורים שמעליבים את ילדיהם ועושים אפליות בין ילדים ועוזרים רק לילד אחד וילד אחר מזניחים, כך שיש גם ילדים אגואיסטים שזונחים את הוריהם למרות שהיו מסורים להם, כשהם במצוקה וזקוקים לעזרה.

  • 15.

    לכל החכמים

    אל תשפטו את האב ולא את בנו, 06/11/09 10:55

    מי יודע מה היה טיב היחסים בניהם? את זה רק ה' יודע. אין לכם זכות לשפוט אף אחד.

  • 14.

    תקשיב בן : לאבא יש בעיות פסיכולוגיות לא פתורות. זה שלו , לא שלך. (ל''ת)

    עיצה, 06/11/09 10:37

    • לאבא אין בעיות פסיכולוגיות יש לו בן נבלה (ל''ת)

      רוזנברג יצחק, 06/11/09 11:18

      • היכולת לסלוח היא באמת נשגבת מכוחם של כמה אנשים, מסתבר.

        עיצה., 06/11/09 11:51

        נו שויין, זה אנושי.
        ומי קובע בכלל מי לא בסדר ? זה סובייקטיבי.
        אבל במדינתנו ה''ציונית!'' ברור מהר מי הטובים ומי הרעים, ורגע אחרי גם מותר לעשות להם הכל, כולל להפגיז אותם מהאוויר, או לכתוב כרזה משפילה על מצבה.

    • הוצאת לי את המילים מהפה (ל''ת)

      צודק 100 אחוז, 06/11/09 13:52

  • 13.

    כל הכבוד לאבא

    שרי, 06/11/09 10:33

    כנראה הוא יודע למה הוא עשה את זה - עצוב אבל בכל זאת מעורר התפעלות

  • 12.

    היום

    צודק, 06/11/09 10:26

    פעם כשהורה היה הופך לחולה היו משאירים אותו בבית ומנסים לטפל בו בכל מיני אמצעים; מטפלת אחות קרובת משפחה לא משנה מי כולם היו עוזרים פיזית כספית ונפשית היום ההורה נופל לא מחכים שנייה ישר זורקים אותו בבית אבות במקרה הטוב בית אבות מתקדם בדרך כלל משהו כמו מלבן שם הוא כבר לא מנסה לעזור לעצמו כי הוא מבין שאין בשביל מה אבל הילדים האלה לא יודעים שמה שהם עושים להוריהם יעשו להם ילדיהם מה ששנוא עלייך אל תעשה לחברך כבד את אביך ואימך למען יאיריכון ימייך......

  • 11.

    אחלה רעיון! גם לי יש שתי בנות כאלה! (ל''ת)

    האב המסורב, 06/11/09 10:24

  • 10.

    מצער וקורע את הלב (ל''ת)

    ריאליטיפריק, 06/11/09 10:21

  • 9.

    אבות אכלו בוסר...ושיני בנים תקהינה... (ל''ת)

    ברווז ושמו געגוע , 06/11/09 09:29

    • שבת שלום לברווז היקר..........

      הילה, 06/11/09 12:23

      אני כל הזמן שואלת אם אתם יחד....ואינך מתייחס.....

      ????האם יש סיכוי ש.......אשמח מאד.....במידה ו......אתה בטח מבין.

      • לא מתוקה...אני ותמי ביחד...שתהיה לך שבת מקסימה. (ל''ת)

        ברווז ושמו געגוע , 06/11/09 15:39

        • תודה...................... (ל''ת)

          הילה, 06/11/09 17:59

  • 8.

    עושה שלום במרומיו הוא יעשה שלום עלינו ועל כל ישראל ונאמר אמן (ל''ת)

    שלום, 06/11/09 09:22

  • 7.

    פולנים... (ל''ת)

    Aפוי, 06/11/09 09:21

  • 6.

    אפשר לחשוב שהוא פולני!!!

    גראף פוטוצקי, 06/11/09 09:18

    אלמלא היה קבור בבן זכאי....

    • מה קשור? (ל''ת)

      -, 06/11/09 11:15

  • 5.

    עצוב !!! (ל''ת)

    יונה, 06/11/09 09:14

  • 4.

    אל תזניחני לעת זיקנה! (ל''ת)

    בנים גידלתי ורוממתי והם בגדו בי!, 06/11/09 09:11

    • לא רק בנים גם בנות (ל''ת)

      רוזנברג יצחק, 06/11/09 11:58

  • 3.

    מצבה שנובעת משיעמום

    מוטי, 06/11/09 09:00

    תאמינו לי חחח

    • תתביש לך יה אפס משועמם שמגיב ככה לאדם שכבר מת !

      סתם גימלאי!, 06/11/09 09:42

      כבדו את רצונו של האדם לאחר מותו !

    • אף אחד לא היה עושה דבר כזה ללא סיבה '' טובה''

      קצת כבוד, 06/11/09 09:54

      אי אפשר לשפוט אדם לא בחייו , ובטח שלא לאחר מותו, חזקה עליו שהייתה לו סיבה אמיתית לעשות את המצבה הזו, זהו הביטוי שמצא לנכון להשאיר אחריו על מעשי בנו,!
      ואל לאיש לשפוט אותו, קטונתי אני, ואחרים .

      • אז אולי גם לבן היתה סיבה ''טובה'' (ל''ת)

        עופר, 06/11/09 13:43

    • מוטי, אתה אדם מיסכן ואיש רע. (ל''ת)

      *, 06/11/09 10:51

  • 2.

    סיפור קורע לב מקווה שבשמים סולח לבנו ובנו לפחות מכבדו אחר מותו (ל''ת)

    חייל אלמוני, 06/11/09 08:56

  • 1.

    חמור מאוד

    ליזה, 06/11/09 08:52

    עצוב שיש אנשים שחושבים שמותם הוא רגע נכון לנקמה.
    הבן עוד יכול לחזור בתשובה (מתוך הנחה שעשה משהו באמת חמור) - אבל האב קיבע את טעויותיו לדראון עולם. זו אינה התנהגות אבהית שמאפשרת גדילה בצלו.

    אינני יודעת מה קרה לבן ומה עשה. יש ילדים רעים. אבל יש ילדים שגם לא יכולים להתמודד מבחינה רגשית עם הורה שתמיד היה חזק והפך לחלש.

    בסופו של דבר מה שהאב הנציח באמת זה את מערכת היחסים הקלוקלת (דו צדדית) בינו לבין בנו - ולא אמירה אובייקטיבית על בנו.

    • איזה קיבע ואיזה ''דראון עולם'', נא לא להגזים

      שי, 06/11/09 09:39

      עוד מאה שנה יעלה טרקטור על הקבר כמו שנעשה בכל בתי הקברות בעולם (קבר לרוב לא מחזיק יותר מ-200 שנה), אז על איזה נצח את מדברת?
      ואם יש אלוהים כפי שאת אולי מאמינה, אז הוא כביכול יראה הכל, לא? גם את ה''חזרה בתשובה'' של הבן. לא?

      • ש י ...! אני עוקבת אחר התגובות שלך כבר מיספר חודשים....

        לאה בלום, 06/11/09 13:02

        תעשה לעצמך טובה... לך ומצא עבודה ועזוב את האתר שלנו לנפשו....

        • ולך אין מה לעשות חוץ מלעקוב אחרי שי?

          השכן של גב' בלום, 06/11/09 15:27

          עשי לעצמך טובה... לכי תמצאי לעצמך...

          • ולך השכן של גב' בלום ..לא מצאת איפה לגור? (ל''ת)

            קקדו , 06/11/09 16:31

            • ואתה קקדו, לא מצאת ציפור אחרת להציק לה? (ל''ת)

              רומניה, 07/11/09 02:30

    • אין לאיש,!! זכות לשפוט את האב,!! גם לא לגברת שמרשה לעצמה. (ל''ת)

      אין שכל אין דאגות, 06/11/09 09:57

    • ליזה יקרה ..את כתבת שטויות פלספנות לשמה.אין לי כוח לענות לך (ל''ת)

      רוזנברג יצחק {אב שכול}, 06/11/09 11:13

      • לא כל הילדים אותו דבר יש ילדים נשמה טובה ויש נבלות (ל''ת)

        רוזנברג יצחק, 06/11/09 11:43

        • יש גם הורים נבלות (ל''ת)

          אחד עם ''הורים'' נבלות, 06/11/09 13:47

    • מי יודע

      זאב, 06/11/09 14:07

      מה הוא הגורם לכתיבה משונה זו על קברו של אדם. הרי את סודו הוא לקח איתו. אישית מאמין אני שהבן כן עשה לאב הרבה עוגמת נפש אחרת האב לא היה עושה מעשה זה. יש פתגם האומר. אב אחד יכול לפרנס עשרה ילדים. ועשרה ילדים לא יכולים לפרנס אב אחד. ועוד פתגם האומר שאבא נותן שמח האבא ושמח הבן. שהבן נותן בוכה האבא ובוכה הבן

    • ילד שזנח אב מסור כשהפך לנכה יכול להתבייש לו. ועובדה שלא עלה לקבר

      לאב זכות מלאה, 07/11/09 00:34

      ולא סידר את המצבה והסידורים.

      לא כולם אנשים טובים ולא כולם מתנהגים כראוי עם בני המשפחה שלהם.