• 201.

    נקרעעעעתי

    lol, 22/10/12 20:17

    מי יגיד לך שהוא מתגייס ומי יגיד לך שלא

  • 200.

    חחחחחח הדיסלקט הזה זה המנהל שלי (ל''ת)

    אוראללל, 28/07/10 00:48

  • 199.

    זה לא חוקי, הם לא מבינים משהו בסיסי

    ישראלי, 25/10/09 18:05

    לא להתגייס לצבא זה לא חוקי במדינת ישראל.
    לכן, מי שסרב להתגייס - יושב בכלא וכבר משלם את המחיר על כך (בדיוק כמו כל מי שעובר על כל חוק אחר).
    ציבור ה''משתמטים'' הם אנשים שהצבא עצמו החליט לא לגייס, ולא גויסו לצבא באופן חוקי ועפ''י החלטת הצבא. לכן אי אפשר להפלות אותם ואי אפשר להפעיל נגדם שום סנקציה.
    ה''משתמטים'' הם אנשים שיש להם בעיות בריאותיות - פיזיות או נפשיות, ולכן הצבא החליט לא לגייסם. להפלות אותם על כך משמעו להפלות אנשים על מצבם הבריאותי - וזה לא חוקי.
    כמובן, לא כל מי ששוחרר משירות באמת סובל מבעיות בריאותיות - פיזיות או נפשיות. ישנם אנשים שהטעו את הצבא, ו''זייפו'' בעיות כאלה. מעשה זה הוא כמובן לא חוקי, וצריך להישפט עליו - ומי שיורשע בכך, בהחלט יקבל עונש. אבל אי אפשר להעניש ציבור שלם של אנשים שברובם סובלים מבעיות בריאותיות, רק בגלל שאחרים זייפו בעיות.
    זה כמו שבגלל שיש אנשים שמזייפים הוכחות שהם יהודים בשביל לעלות בארץ, יענישו את כל העולים החדשים. זה ממש אבסורדי.

  • 198.

    מי זה הטמבל הזה (ל''ת)

    יהודי, 25/10/09 11:59

  • 197.

    המיליטריזם הרס את החינוך??? די! (ל''ת)

    יפתח, 25/10/09 08:57

  • 196.

    איזו בושה. אני עשיתי צבא, וזה מגוחך בעיני שלא יתנו למי שלא לעשות בגרת

    גיא, 25/10/09 01:03

    פשוט פאשיזם

  • 195.

    כל הכבוד למנהל מנהל חזר ויציב (ל''ת)

    חיים, 22/10/09 22:09

  • 194.

    מטומטם

    שי, 19/10/09 01:12

    איך בדיוק הוא הולך לדעת מי התגייס ומי לא?

    • באמצעות המאגר הביומטרי, מן הסתם (ל''ת)

      מישהו, 19/10/09 13:56

  • 193.

    כשצהל היה חילוני שנאו את הדתיים כי הם לא שם

    דמוקרטים בגרוש, 18/10/09 20:07

    היום שהדתיים שם קוראים להם פשיסטים
    לפחות ערכים כיום נמצאים אצל הדתיים
    ולחלק מהאוכלוסיה נשאר רק לצווח ולנבוח כמו שעשו בעבר נגד אנשים שהי מוכנים להקריב למען אחרים
    דמוקרטים בעצם=אנשים שחושבים רק על עצמם

  • 192.

    ספי, יישר כח גדול. לך בכחך זה !

    יעקב, 17/10/09 18:09

    אתה עושה את זה לשם שמיים

  • 191.

    כל הכבוד למנהל פשוט מעריץ אותו

    מחנך למופת ודוגמאה, 17/10/09 10:04

    אדם משכמו ומעלה

    הלואי ויצמחו לנו עוד אנשים כמותו במדינה
    אנו זקוקים נואשות לאנשים כמותו



    די לחלאות המשתמטים מכל אחריות-וערכים בשבילם זה כוכב נולד בגדים ושתיה חריפה

  • 190.

    חוק הגנה ופיצוי למושמטי צה''ל

    אין ברירה, 17/10/09 07:41

    מושמטי צה''ל הם מלש''בים בעבר ובהווה שלא התאימו לשירות בצה''ל, והסיבות הן רבות ומגוונות: בין אם מסיבות בריאותיות, בין אם מסיבות של חוסר התאמה אישית למערכת ובין אם מתוך אי התאמה לצרכים ולאסטרטגיות הגיוס של צה''ל, ולפיכך שוחררו כולם על פי חוק, בין אם לא שירתו בכלל ובין אם לאחר תקופה מסויימת של שירות, חלקם לאחר שכושרם לשרת נפגע במהלך השירות.

    למרות שכל מושמטי צה''ל שוחררו על ידי הצבא על פי חוק, דבקו בהם סטיגמות של מתחזים ורמאים שהפרו את החוק ואף בוגדים (''משתמטים''), או סטיגמות כוללניות המטילות בהם אי-יציבות נפשית.

    עקב סטיגמות אלה נגרם נזק לחייהם המקצועיים והחברתיים של מושמטים בכל הרמות. הם התקשו למצוא עבודה בכלל או עבודה ברמה ההולמת ליכולתם וכישוריהם, ונערמו עליהם קשיים בהשגת רשיון נהיגה. הצבא גם לא הכיר במושמטים שכושרם נפגע במהלך השירות כנפגעים על ידו. המדינה גם אינה עושה דבר כדי להגן על מושמטים ועל שמם הטוב מפני הסטיגמה החברתית המוטלת עליהם, שהיא למעשה הכפשה החוזרת ונשנית מדי יום), ומפני גורמים פוליטיים ואחרים, שמנצלים את הדעה הקדומה כלפי מושמטים כדי ללבות את האש נגדם (המשך...)

    • חוק הגנה ופיצוי למושמטי צה''ל -המשך

      אין ברירה, 17/10/09 16:31

      זאת למרות שהמדינה כגוף שהשמיט אותם נושאת באחריות למצבם.
      אין צורך לומר שדימויים העצמי ובטחונם העצמי, האישי והחברתי של מושמטים רבים נפגע ומצב זה הופך אותם לקורבנות פוטנציאלים לניצול מכל הסוגים, היות והתחושה המוחדרת בהם היא שהם ''לא מספיק'' משהו, לא מספיק נאמנים, לא מספיק כשירים, לא ''כמו כולם'', וכו', והדבר מערער את סיכוייהם לחיות בחברתנו כבני אדם בעלי כבוד.

      חוק הגנה ופיצוי למושמטי צה''ל אשר לחקיקתו קוראים הח''מ, מבקש לשנות מצב זה, ולהלן עיקריו:

      מדינת ישראל תכריז בזאת:

      1. מ''י מכירה באחריותה לנזקים שנגרמו למושמטים הן ברמה המקצועית והכלכלית, והן ברמה האישית והחברתית - הן בנזקים שנגרמו למושמטים באקט החד פעמי של השמטתם או בתהליך שגרם להשמטתם, והן בנזקים המצטברים, הכלכליים, החברתיים והנפשיים, שנגרמו להם במהלך חייהם ועשויים עוד להיגרם.

      ב. מדינת ישראל תגן על מושמטי צה''ל מפני הסתה והכפשה באמצעות

      1. תיקון חוק לשון הרע והחוק נגד הסתה בהתאמה, על פיו:

      1.1: כל המייחס למושמטים, באופן כוללני או פרטני ''השתמטות'', מבלי שבידו ראייה לכך, עובר על חוק לשון הרע ויענש בהתאם עפ''י הקבוע בחוק. (המשך)

      • חוק הגנה ופיצוי למושמטי צה''ל -המשך

        אין ברירה, 18/10/09 15:08

        1.2: כל המציע לשלול ממושמטי צה''ל זכויות אזרחיות, דינו כדין מסית וייענש בהתאם עפ''י הקבוע בחוק נגד הסתה.

        2. הגברת האכיפה של חוק חופש העיסוק האוסר על אפליה כנגד מושמטי צבא, והחמרת הענישה כלפי מעסיקים המפלים לרעה מושמטים, תוחמר ענישת הפוגעים במושמטים במידה שהם עוברים על החוקים להגנת מוגבלים נכים ומוגבלים.

        3. הסברה וחינוך הציבור לדעת שהתפיסה לפיה הצבא מהווה מדד יחיד לערכו של אדם היא מוטעית.

        ג. מ''י תפצה את מושמטי צה''ל באופן רטרואקטיבי בשתי רמות:

        1. ברמת הנזיקין שנגרמו כתוצאה מאקט ההשמטה החד-פעמי יפוצו מושמטי צה''ל עבור ימי עבודה חסרים, הוצאות מיוחדות שנגרמו בחיפוש עבודה, והשלמת הפער בין משכורת שקיבלו בפועל (אם קיבלו) לבין משכורות שיכלו לקבל בהתאם לכישוריהם, לולא מנעה מהם הסטיגמה פרנסה ברמה הולמת. כמו כן יפוצו מושמטי צה''ל על הוצאות שהיו להם תוך נסיון לשקם את כבודם האישי ובטחונם העצמי בשל הסטיגמה שהוטלה עליהם,כגון הוצאות לטיפול פסיכולוגי וכד', וכן הוצאות על חיפוש עבודה.
        2. מושמטים שהשמטתם נגרמה כתוצאה מפגיעה במהלך השירות (סדיר או מילואים) אשר פגמה בכשירותם הבריאותית, יפוצו באופן זהה.

  • 189.

    מישהוא צריך לתת למנהל שיעור בדמוקרטיה

    אור ניר, 17/10/09 03:57

    את הזכויות (כמו להיות נוכח בטקס) הבית ספר חייב לתת לי ללא קשר לאם אני עושה או לא עושה את חובותיי.
    הדבר הבא יהיה למנוע חופש ביטוי לחרדים ערבים וכו

  • 188.

    ''חייבים להתחלק בנטל'' ושטויות אחרות

    דמוסתנס, 16/10/09 15:58

    האגדה כאילו ''הנטל הוא כל כך קשה וחייבים את כולם'' הוא שקר. במיוחד לאור הפטור שמקבלים עשרות אלפי חרדים. הם מתחלקים בכסף שלנו, לא בנטל, והכל בחסות הממשלה משרד הביטחון.

    הרב שרמן: האם אתה מדבר עם קרובי משפחה שלך שתורתם אומנותם? האם אתה מסב לשולחן עמם ואוכל אוכל שהם ברכוהו?

  • 187.

    הלוואי עלינו רב שכזה. חזק וברוך!!! (ל''ת)

    אביעד, 16/10/09 12:35

  • 186.

    כל הכבוד

    ליאור, 16/10/09 12:18

    צריך לשלול מהמשתמטים את הזכויות לא הגיוני שאחד יתגיס ויתן 3 שנים מהחיים שלו למדינה בעוד שאחר לא יתגייס ולא יתרום כלום למדינה והם יקבלו את אותם זכויות.

  • 185.

    הוא סתם חלאה, הטיפוס הזה

    הצועד בנעליו, 16/10/09 11:26

    וחלאות גם רוב המגיבים המשבחים אותו.

    • גידופים אינן נימוק. המנהל צודק ופועל בצורה לגיטימית

      אלי, 16/10/09 12:29

      לאור החוק, מי שמשתמט הוא עבריין ואי-לכך אין לכבדו בטקס.

      • ו'משתמט' אינו גידוף?

        הצועד בנעליו, 16/10/09 16:45

        ויש לי חדשות בשבילך - הוצאת לשון הרע (גם אם היא על אלה שהצבא שיחרר) היא עבירה על החוק.

        ואגב, לא שמעתי על עבירה על החוק שנקראת 'השתמטות'. יש עבירת 'עריקות'.

        לא שזה ממש מעניין את כל אלה שמפיצים את האגדה הפופוליסטית על ''משתמטים''.

      • מי אתה שתעשה לו בית דין שדה?

        חיים ומוות ביד הלשון, 17/10/09 07:13

        אולי יש לו סיבה שהוא לא בצבא?
        אולי הוא באמת לא יכול לשרת?

        אם הצבא עצמו קבע שמישהו לא כשיר לשרת, אתה אל תשים את עצמך שופט שיודע יותר טוב וקובע מיהו עבריין.

        • לא מצפים ממישהו עם פריצת דיסק להיות מטכ''ליסט,אבל יש תפקידים אחרים וגם

          Swedish Josh , 17/10/09 10:24

          שירות לאומי...
          אני לא מקבל את הטיעון הזה של ''יש אנשים שלא מתאימים למערכת הצבאית'', זה הכל קשקוש אחד גדול - הכל עניין של רצון, בסופו של דבר צה''ל הרבה פחות נוקשה ממה שהוא יכול (וצריך לדעתי) להיות
          יש מספיק מדינות עם גיוס חובה, בתנאי משמעת ושירות הרבה יותר קשים - ושם אין אף אחד ש''לא מתאים''
          לא רוצה לעשות צבא?תעשה שירות לאומי ש-ל-ו-ש ש-נ-י-ם, לא רוצה גם את זה? שב בכלא שלוש שנים...לא רוצה לראות את הפרצוף המנופח שלך בקמפוס בתל אביב.

          • אין לב - אין שכל, אין שכל - אין דאגות (ל''ת)

            אובזרוור, 17/10/09 16:24

  • 184.

    המנהל הזה פאשיסט

    חייל עוד מעט בקבע, 16/10/09 11:07

    לפטר אותו לאלתר!

    • עור משנתך

      סימון, 16/10/09 12:15

      אם אתה באמת חייל אתה חייל גרוע!!!!!!
      מי שלא תורם למדינה אין לו מה לעשות בחברתנו, פרזיטים
      צרך זרוק מעבר לגבול.

      • גם מה שאתה קורא 'פרזיט' עדיף על פשיסט

        הצועד בנעליו, 16/10/09 16:47

        שתרומתו לחברה היא הפצת שנאה כלפי האחר והשונה - תרומה שלילית.

  • 183.

    בוז למשתמטים

    טוביה פלד, 16/10/09 10:14

    יישר כח וכן יירבו כמוך בכל הארץ!!

  • 182.

    האמת.....מגיע לך ''פרס ישראל'' על חינוך לערכים...ולא למשורר שמאלן (ל''ת)

    נאמן מקומי, 16/10/09 10:00

  • 181.

    הרב ספי הוא ''הדוגמא'' לעשיה למען החברה הישראלית

    לירון ב (בוגר בית הספר), 16/10/09 09:48

    אני תלמיד של הרב ואני יכול להעיד בהתפעלות רבות על הדוגמא האישית של הרב וההשקעה בכל תלמיד ותלמיד, זכיתי להיות זמן מסויים חברותה של הרב בלימוד הגמרא לפני תפילת שחרית בבית הספר ולמדתי מימנו רבות.
    אני בטוח שהרב ספי ותלמידיו יעשו עוד רבות למען עם ישראל.

    • וכך היא גם נראית

      הצועד בנעליו, 17/10/09 07:16

      חברה אטומה, שבו כל אחד שם את עצמו שופט בבית דין שדה ודן אנשים על פי ''כן שירתו/לא שירתו''.
      האם ידוע לכם שיש אנשים שלא מסוגלים להיות בצבא? האם אתם מעדיפים שאנשים יתאבדו, ובלבד ש''לא יהיו משתמטים?''. האם זה בכלל מעניין אותכם שהצבא משחרר על פי חוק?
      תיארתי לעצמי שלא.

  • 180.

    כל הכבוד למנהל! ישר כח! רב העם מעריך אותך! (ל''ת)

    שמאלנים חסרי ערכים, תעופו מהעיניים!!!!, 16/10/09 09:44

  • 179.

    ''...מורגלים ברעל הצבאי ...'' מי כתב את הכותרת למאמר? מזעזע! בלי צבא לא (ל''ת)

    קיימת שום מדינה,בטח לא שלנו!אך אפשר לכתוב כך???, 16/10/09 09:42

  • 178.

    כל הכבוד, זה איש חינוך אמיתי לערכים! גם עובד עם נוער במצוקה ומרים אותו

    שירה, 16/10/09 07:53

    וגם דואג להעביר את האחראיות לחברה הישראלית.

  • 177.

    כל הכבוד!! יישר כוח!! גאווה לאומית עידוד התרומה למדינה (ל''ת)

    יונתן, 16/10/09 07:48

  • 176.

    כל הכבוד למנהל. מגיע לו פרס ישראל על היוזמה (ל''ת)

    ברוך, 16/10/09 07:16

  • 175.

    איך אומרים ? טוב מאוד והעם איתך !!! (ל''ת)

    תומר, 16/10/09 07:06

  • 174.

    ''זיג הייל''.

    בניטו מוסוליני, 16/10/09 07:00

    OK ,עדיין לא ,אבל די בקרוב .
    השלב הבא ,איסור נישואין עם לא יהודים ושימור הגזע (חרא של גזע ,אבל בואו נשמר).

  • 173.

    כל הכבוד. מחנך למופת. (ל''ת)

    גידי, 16/10/09 04:42

  • 172.

    צריך לקרוא למשתמטים בשמם - סוציופאטים ופראזיטים (ל''ת)

    ולהחרימם כלכלית עד סוף ימיהם, 16/10/09 03:08

  • 171.

    מסתבר שהרבה משתמטים פראזיטים טרחו להגיב (ל''ת)

    או שלחו את הפיליפיני שלהם להגיב במקומם, 16/10/09 03:06

  • 170.

    כל הכבוד!ישר כוח! צריך מישהו שישבור את הסטיגמה של תל אביב (ל''ת)

    מיכאל, 16/10/09 01:48

  • 169.

    מורעל? מרעיל? דוחה (ל''ת)

    מי רוצה ללמוד שם, 16/10/09 00:59

    • מי בכלל רוצה ללמד אותך? (ל''ת)

      לרעל עכברים, 16/10/09 03:04

  • 168.

    איך כב' המנהל קובע מי השתמט ומי באמת עם בעיות בריאות?

    גדי, 16/10/09 00:00

    או שלעזאזל הצדק, מי שלא בריא - שיסבול!

    • אתה יודע כמה מתנדבים יש בין בעלי ''בעיות בריאות''? (ל''ת)

      המתנדבים בע''מ, 16/10/09 05:36

    • they can volunteer and get his full support (ל''ת)

      genggis khan, 16/10/09 10:44

  • 167.

    כל הכבוד!!! רק עם אנשים כאלו נצליח להתקדם (ל''ת)

    ירון כהן, 15/10/09 23:22

  • 166.

    פשיסט

    ניר, 15/10/09 22:57

    המנהל הוא גס רוח ופשיסט. האם גם מי שקיבל פטור מהצבא נענש? המדינה שלנו הופכת לספרטה. אנחנו כל הזמן מייללים ומשכנעים את עצמנו, ובמקביל מצבנו בעולם הולך ומידרדר.

  • 165.

    מנהל תותח (ל''ת)

    דוד, תל אביב, 15/10/09 22:49

  • 164.

    ישר כוח

    מנהל ביס בגימלאות, 15/10/09 22:41

    במדינה שבה המשתמט הולך זקוף ולועג למשרתים
    במדינה שבה המשרתים בצבא תורמים שנתיים וחצי מחייהם למען העם והמולדת שעה שהמשתמטים בני גילם חוגגים לומדים או עושים כסף וקרירה
    במדינה בה הערכים היא מילה גסה
    במדינה כזו מנהל כמוך ראוי להדליק את משואת יום העצמאות
    ישר כוח -אל תירא

  • 163.

    הלוואי עוד הרבה מנהלים כמוהו

    מצפון הארץ, 15/10/09 22:27

    כמי שחנכה את ילדיה לציונות, לנתינה למען הארץ, לשרת ביחידות קרביות, אני מלאת הערצה למנהל בית הספר ביד אליהו. הלוואי נמצא עוד הרבה מנהלים כמוהו. חזק ואמץ

  • 162.

    ראשית

    תלמיד לשעבר, 15/10/09 22:27

    בית הספר הזה הוא הכי טוב בארץ
    אין לכם מושג מה הולך בו רמה גבוה של לימודים
    משמעת ברזל והכנה לחיים
    כל הכבוד למנהל ולמורים

  • 161.

    ספי חזק ואמץ (ל''ת)

    אורי, 15/10/09 22:22

  • 160.

    ספי חזק ואמץ (ל''ת)

    אורי, 15/10/09 22:22

  • 159.

    מחנך דגול ואוהב ישראל

    צורית ,,אמא לחיל, 15/10/09 21:56

    אחרי קריאת הכתבה לא נותר לי אלא לברך את מנהל בית הספר ולהגיד לו כל הכבוד!!
    במקום שבו זורקים כל כך בקלות את הנכשלים בביתי הספר היוקרתיים הוא נותן לאותם ילדים מסגרת תומכת אבל לא מתפשרת. לא על חינוך לערכים ולא על למידה. בתוך כך ערך השרות הצבאי במצב בו אנחנו נמצאים משתלב באופן טבעי וראוי. מי יתן וירבו רבים כמותך
    צורית

  • 158.

    אני מקווה שיפרסמו .

    קובי, 15/10/09 21:15

    אני בן 52 .יליד תל אביב אזור שהרחיק אותי מהשורשים והזהות היהודית .1976 התגיסתי והתנדבתי לחיל השריון וסיימתי כמפקד טנק .הייתי פטריוט יהודי ועם הרבה מאד אדיאלים יהודים לאומנים וזהות לדת היהודית דת אימי אבי עלהם השלום נצר למשפחות ששמרו בחירוף נפש על זהותם היהודית . היום במדינת ישראל שולטת קבוצה שבארוניה קוראת לעצמה שמאל . אין שום דמיון בינם לבין הדעה או האידאולוגיה הנקראת שמאל בעולם . הם ימין קיצוני קפיטאליסט ללא רחמים במובן הכלכלי .אותה קבוצה התרחקה מהיהדות בתחילת דרכה והיום הגיע למצב שאינה מכירה במשמעות יהדות . ציון ירושלים עיר דויד שבט יהודה תורה תורה שבעל פה צביון יהודי בסיס שורשים . הם פשוט השחיתו ברוב חוצפתם את זהותינו היהודית של רוב אזרחי מדינת ישראל דתים והרבה חילונים שמכבדים את זהותם היהודית .הם משתמשים בשמות של בני דת משה או עברים או ישראלים. שמות תנכים שאין שום קשר למעשהם התנהגותם וההרס שהם עושים לבני דת משה . חצופים מושחתים וצבועים .צבא ההגנה למדינת ישראל לדעתי האישית הפך לצבא הקמת מדינת פלסטין המצאת אותה קבוצה מושחתת שהזכרתי.כך שאני אישית אם הייתי חוזר אחורה לא הייתי מתגייס .

    • אתה צודק. גם אני היית מט''ק ולא התגייסתי כדי לבצע פשעים נגד העם היהודי.

      ניר, 15/10/09 22:51

      אבל האלוף גדי שמני ותא''ל נועם תיבון לא מבינים זאת. אני מקווה שתא''ל ניצן אלון יתגלה כבן אדם ולא כעוד קרייריסט נטול רגשות.

    • חבל...

      שירת ביחידה מובחרת, 16/10/09 12:51

      הישתחררתי לא מזמן ורוצה להגיד לך
      אם הרבה כמוך היו חוזרים לאחור ולא מתגייסים
      לא היה לנו איפה לחיות כיום.
      נכון שבצבא יש הרבה החלטות מוזרות ולא נכונות
      אבל זה מה שיש וזה מה שמגן עלינו. וכול אחד
      צריך לתרום את חלקו.

    • יש להתגיס ולהצהיר שבתור חייל לא אגרש יהודים (ל''ת)

      זורי כהן, 19/10/09 10:15

  • 157.

    שליטת הבולשביקים בתקשורת

    רונן גולדשטיין, 15/10/09 21:11

    היא המסוכנת ביותר לעם היושב בציון.
    הכתבה הזו ממחישה את זה יותר טוב מכל הוכחה אחרת.הכתבת השמאלנית ''כועסת'' על המנהל הזה,על כך שהוא ''מעניש'' את המשתמטים.
    לפני 20-30 שנים לא היה דבר כזה השתמטות,ואם היה,מי שהיה מעז לדבר על כך היה מוקע מיד כפרזיט,פוסט ציוני,בוגד וכ'ו.
    היום זו פשוט אופנה.כמו פטריות לאחר הגשם הראשון צצים להם כל יום שני וחמישי משתמטים חדשים,והעיתונאים הבולשביקים מעודדים עוד ועוד משתמטים חדשים ע''י מתן מקרופונים מצלמות ואהדה למכוערים שבנוער הישראלי מהדור החדש.דור מזויין כפי שהגדיר אותם המשתמט הנאלח,אביב גפן.

    • מכירה אישית?

      לימור כהן, 16/10/09 00:35

      מאיפה את יודעת שהכתבת שמאלנית ולמה נראה לך שהיא כועסת? אני ממש לא קיבלתי רושם כזה. לעניות דעתי, העיתון והאתר עשו למנהל בית הספר פרסומת נהדרת.

  • 156.

    כל הכבוד- אומץ וכבוד לאומי שראוי לכולם לאמץ

    מרק טווין, 15/10/09 20:51

    הלוואי וכל בתי הספר בארץ יישרו קו

  • 155.

    לשלוח את המנהל לבתי הספר של השמאלנים בצפון ת''א ולאונ' ת''א גם!!!! (ל''ת)

    מלקקים לערבים שם, 15/10/09 20:45

  • 154.

    יישר כוח - שיקבלו את התעודות בדואר - נמאס מהם - חסרי בושה (ל''ת)

    יופיטר יופיטר , 15/10/09 20:43

  • 153.

    יישר כוח

    דפנה כ. ב, 15/10/09 20:02

    כבוד הרב ספי שרמן הוא פדגוג במלוא מובן המילה. אדם רב פעלים שמצליח להוביל למצויינות הן בתחום הלימודים והן בתחום הערכים נערים משכבות נחשלות. קולו בנושא זה ההשתמטות נשמע בקול רם צלול ובהיר ובאופן שאינו משתמע לשתי פנים.הוא פשוט מעיז את מה ששכחו מזמן לעשות לגייס את הנוער להישמע לחוק ולהתגייס בראש ובראושנה לערכים. ואולי מדרום ת''א תצא הבשורה לכל תושבי הבועה והוא ורם כהן נציג השכבה הדשנה יצלחו להוביל מדיניות ערכית ואמיצה במוסדות החינוך שהפכו לבתי חרושת לציונים

  • 152.

    שירות צבאי או שירות לאומי !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (ל''ת)

    אמיר, 15/10/09 19:35

  • 151.

    ספי, כוונותך רצויות אך מעשיך אינם רצויים. מאה אחוזי גיוס אומרים שצה"ל

    עמוס, 15/10/09 19:14

    יגייס גם את תלמידיך שהשירות עשוי להיות מסוכן בשבילם. אני אישית מכיר אנשים שהצבא הביא אותם לסף ההתאבדות ומעבר לו. האם אתה רוצה לקחת אחריות על המקרים האלה? ומעבר לכך - מה המסר שאתה מוסר בזה שאתה מחרים אותם ומונע מהם להגיע לטקס? שהשירות הצבאי הוא מעל הכול, אפילו מעל ערך כבוד האדם. אתה מלבין את פניהם, שאתה יודע מה אמרו על זה חז"ל. ספי, אתה בחור טוב אבל פה אני חושב שאתה טועה ושיש במעשיך חומרה לא אנושית, ולא ערכית. אתה יכול להמשיך לעודד לשרת בלי החרמות האלה, ולא תפסיד דבר.

    • ''השירות עשוי להיות מסוכן בשבילם''?!

      ג'לי משקשק, 16/10/09 05:41

      אתה צודק! יש בערך 22,000 חבר'ה שהשירות הצבאי נגמר אצלם במוות!

      איזה טמבל אני! חשבתי שהשירות הצבאי הוא מין שלב ביניים בין תיכון לאוניברסיטה שיעודו להקנות למשרת השכלה נוספת בדרכו להצלחה.

  • 150.

    ספי, כוונותך רצויות אך מעשיך אינם רצויים. מאה אחוזי גיוס אומרים שצה''ל

    עמוס, 15/10/09 19:09

    יגייס גם את תלמידיך שהשירות עשוי להיות מסוכן בשבילם. אני אישית מכיר אנשים שהצבא הביא אותם לסף ההתאבדות ומעבר לו. האם אתה רוצה לקחת אחריות על המקרים האלה? ומעבר לכך - מה המסר שאתה מוסר בזה שאתה מחרים אותם ומונע מהם להגיע לטקס? שהשירות הצבאי הוא מעל הכול, אפילו מעל ערך כבוד האדם. אתה מלבין את פניהם, שאתה יודע מה אמרו על זה חז''ל. ספי, אתה בחור טוב אבל פה אני חושב שאתה טועה ושיש במעשיך חומרה לא אנושית, ולא ערכית. אתה יכול להמשיך לעודד לשרת בלי החרמות האלה, ולא תפסיד דבר.

  • 149.

    כול הכבוד למנהל לתת לו להדליק משואה בעצמאות אשריך (ל''ת)

    מילואימניק, 15/10/09 19:01

  • 148.

    כן ירבו כמותו (ל''ת)

    משה, 15/10/09 18:56

  • 147.

    להעניק לו פרס ישראל (ל''ת)

    ירושלמי, 15/10/09 18:45

  • 146.

    רגע..רגע.. גם מי שלא יעבור התעללות לא יקבל תעודה ? (ל''ת)

    יותם, 15/10/09 18:44

  • 145.

    בדואר זה הכי נוח, מגיע עד הבית, תודה מר מנהל (ל''ת)

    יונתן משתמטני, 15/10/09 18:15

  • 144.

    הריח הפאשיסטי שעולה מהמנהל לא נעים..שילך לגייס את הדוסים קודם. (ל''ת)

    יותר קל להעניש אל השתמטות מאשר לעודד התגייסות, 15/10/09 17:56

    • אני עובד ברשת התגובות של המחבלים. עברנו לנוהל הסתה נגד מגזרים

      ''יותר קל להעניש אל השתמטות מאשר לעודד התגייסות'', 15/10/09 23:19

      יהודים בחברה הישראלית. אני פאשיסט אגב, ומריחים את זה.

    • אתה ממדינת תל אביב?!?!?!

      אבישי, 19/10/09 16:51

      אין צורך להוסיף..

  • 143.

    ממתי שירות צבאי הפך להיות קריטריון לחינוך וליחס ?? חתיכת פשיסט (ל''ת)

    יעל, 15/10/09 17:53

    • שירות בצבא הוא השיא של המוכנות לתת לכלל

      דן, 15/10/09 19:25

      והיפכו פרזיטיות והשתמטות.
      לא מדובר כאן על צבא נפוליון שמטייל בעולם ומגדיל את האמפריה אלא בהגנה של המדינה.
      תעזבו את סיפורי הכיבוש בצד. לאחר מלחמת ששת הימים ישראל היתה מוכנה להחזיר את רוב השטחים והפלסטינים קפצו עם וועידת חרטום ותבעו לא להסכים. אחרי הסכמי אוסלו הם פתחו במסע רציחות.
      צה"ל זה הגנה על תושבי שלומי ועוטף עזה מהרצחנות הפלסטינית והגנה על כל ישראל מהטרוף האיראני.

      • במיוחד שירות בגל''צ, או בלהקה צבאית, או ב-8200...

        מאן דהוא, 15/10/09 23:48

        או בעוד כמה וכמה מקומות שאנשים מתגייסים אליהם כדי לעשות כסף טוב אחר-כך.

        שלא לדבר על תנאי אנשי הקבע.

        שירות צבאי במדינת ישראל הוא השיא של המוכנות להגיד ''מגיע לי''. השירות הצבאי לא נותן שום דבר לכלל (בשביל זה יש ארגוני התנדבות, מקומות עבודה שבהם עושים עבודה אמתית, ולא עבודה בעיניים, פה ושם תפקידים בשירות לאומי). השירות הצבאי נותן בעיקר לקליקה הצבאית שמרוויחה מיוקרתו של המוסד הזה תנאים של גן עדן.

        • אל תשווה בין גלי צה''ל ולהקות צבאיות ל 8200

          יש הבדל, 16/10/09 09:09

          ולא, לא שירתי ב 8200. הייתי חי''רניק רגיל ופשוט - בשר תותחים אמיתי - אבל 8200 תורמים המון לביטחון המדינה והאנשים שמשרתים שם נבחרים בקפידה ובעלי יכולות ואיכויות גבוהות.
          אם לאחר השירות זה פותח בפניהם אפשרויות תעסוקה - מה טוב. הם את שלהם תרמו, והתפקיד המרכזי של הצבא הוא להגן על המדינה ולא לדפוק את החיילים ולעכב אותם. (זו פשוט תופעת לוואי).

    • חלק מהחינוך הוא שמירה על החוק ,התחלקות בנטל ותרומה לחברה.משתמט צריך גם

      אבי, 15/10/09 19:49

      להענש עי הרשויות וגם עי החברה.
      כפי שסולדים מעבריין יש לסלוד ממשתמט

      • מסקרן אותי איך יעל ''יפת הנפש'' מדברת על דתיים (ל''ת)

        יופיטר יופיטר , 15/10/09 20:44

  • 142.

    המלחמה בהשתמטות היא צביעות לשמה כל זמן שהחרדים לא מתגייסים (ל''ת)

    וממשיכים לקבל תקציבים ומועדפים על חילונים, 15/10/09 17:47

  • 141.

    ישר כוח! מחמם את הלב, כן ירבו כמוך!!! (ל''ת)

    אמיר, 15/10/09 17:27

  • 140.

    שה''רב'' הזה יהיה פטריוט לא על חשבון נערים ממשפחות מצוקה

    אלי, 15/10/09 17:21

    יש אנשים שצריכים להביא כסף כדי שלאחים שלהם יהיה משהו לאכול, בעוד ה''רב'' לא נראה בתמונה כסובל מאותה מצוקה

  • 139.

    כל הכבוד- יוזמה מבורכת! (ל''ת)

    עמית, 15/10/09 17:19

  • 138.

    כמו שצריך - במקום לתת לנושמי חינם האלה פרסום כמו שקורה לאחרונה - (ל''ת)

    יותם, 15/10/09 17:15

  • 137.

    ואללה. צריך ערכים אמיתיים וחינוך אמיתי במדינה בכלל ובצה''ל בפרט (ל''ת)

    ...ולא מנהל תיכון ליצן פופוליסטי שמחפש פרסום., 15/10/09 17:11

  • 136.

    טוב מאד !!!

    יהודי, 15/10/09 17:09

    הגיע הזמן שמישהו ייקח את הנושא צעד אחד קדימה

  • 135.

    צריך עוד מנהלים כאלה

    מייק, 15/10/09 17:08

    ברוך השם שיש עוד אנשים שאכפת להם...

  • 134.

    הגיעה הגאולה!!!!!!

    לירן, 15/10/09 17:02

    סוף סוך יש צדיק אחד בסדום המנהל השפוי היחיד
    עלה והצלח!!!!!!!!!!!!

  • 133.

    כל הכבוד !!!

    אבשה, 15/10/09 16:55

    יישר כח !

  • 132.

    מדינה פאשיסטית. (ל''ת)

    גיא, 15/10/09 16:53

    • בטח שבוודאי. במדינה שאיננה פאשיסטית , היו נותנים לך להשמיע את דעתך... (ל''ת)

      אוסטרולאפיטאקוס, 15/10/09 17:08

    • מה קרה אתה צריך לכבד את החוק ולתרום כפי שאחרים תרמו לך אז זה פאשיזים (ל''ת)

      אבי, 15/10/09 19:50

    • מה ההבדל בין משתמט מצהל לבין מי שמשתמט מתשלום מס הכנסה? (ל''ת)

      אלה גם אלה עבריינים, 16/10/09 10:06

  • 131.

    הנוער של תל אביב רוצה רק סמים ואלכוהול אין ערכים

    בפריפריה יש הרבה אהבה למדינה ולצהל, 15/10/09 16:51

    יש למנוע מהם רישיון נהיגה .
    יש למנוע מהם לימודי אוניברסיטה.
    יש למנוע קבלת עבודה במגזר הציבורי.
    יש למנוע מהם ביטוח רפואי.
    ויש לשלול את אזרחותם

    • כל מילה בכותל!

      אבישי, 19/10/09 16:55

      צןדק במאה אחוז...

      לחברי מדינת ת''א הקוראים זאת:

      ''כותל'' זה מילה נוספת לקיר, אך בהרבה מקרים שאומרים כותל מתכוונים לכותל המערבי בירושליים הבנויה או כפי שאתם קוראים לה ''התנחלות ירושליים''

  • 130.

    בגרות רק למתגייסים, איסור כניסה למשתמטים

    David Sinay, 15/10/09 16:50

    And that is it should be/. I sent my 2 girls to serve In The army from the USA not that they had to do it but because they felt that it is there duty to do so and if Israelis who live in Israel refuse to serve their country they should not be able to get any PRIVELIGES from The CUNTRY

    • בגרות רק למי שלא יורד מהארץ (ל''ת)

      אורית, 15/10/09 20:28

    • פעם אמרו על אנשים כמוך ''נפולת של נמושות'', אז אמרו..

      מתחיל ב', 16/10/09 04:47

      עכשיו אתה תוקף אחרים כפי שתקפו אותך..

  • 129.

    כל הכבוד!!! בזכות כאלה תהייה לנו מדינה טובה יותר!!!

    דניאל, 15/10/09 16:48

    ישר כח לרב ספי, אתה מהווה דוגמה ומופת.

    כך צריך לנהוג אדם ערכי.

  • 128.

    כל הכבוד - כן ירבו !!!

    דודו, 15/10/09 16:47

    כל האמצעים כשרים נגד משתמטים מחובה אזרחית
    בסיסית הכרוכה בקיום המדינה .

  • 127.

    להרחיק ולהוקיע מהחברה את כל הזבלים.

    פיקו, 15/10/09 16:46

    מי שלא משרת בצה''ל - לא זכאי לחיות בישראל.

  • 126.

    מצויין -רק מה התקשורת מפריע

    שמעון הצדיק , 15/10/09 16:41

    הגיע הזמן לעשות סדר בתקשורת

  • 125.

    יישר כוח - כל הכבוד לך

    ניר, 15/10/09 16:41

    סוף סוף גאווה .

  • 124.

    כל הכבוד לרב ספי שרמן

    הייטקיסט, 15/10/09 16:37

    רק ככה זה צריך לעבוד

  • 123.

    מי שלא תורם לחברה ולא מכבד אותה אל יצפה מהחברה לכבוד. (ל''ת)

    רינה סה טו., 15/10/09 16:36

    • ומה עם החרדים? שם לומדים 15 בכיתה ולא מתגייסים... (ל''ת)

      שיוויון לכל? תרומה שווה?, 15/10/09 17:48

      • אם אין להם פטור חוקי - גם נגדם חיבים לפעול (ל''ת)

        יופיטר יופיטר , 15/10/09 20:46

      • נכון לחלוטין. גם החרדים. (ל''ת)

        רינה סה טו, 16/10/09 08:45

  • 122.

    כל הכבוד למנהל. (ל''ת)

    צח, 15/10/09 16:35

  • 121.

    פשיסט וחוצפן (ל''ת)

    אשר זריהן, 15/10/09 16:32

    • למה אתה מנסה להעליב אנשים יותר טובים וחכמים ממך ?

      מהדי באזארגאן, 15/10/09 16:49

      מנסיונך אתה מבין שזה מקדם אותך לאחוות עמים ולשלום ?

    • והמשתמטים נצלנים - חסרי בושה - שמישהו אחר יגן על מישפחותיהם בעת מילחמה (ל''ת)

      יופיטר יופיטר , 15/10/09 20:47

  • 120.

    השירות במבא לא עושה אותך אזרח טוב יותר.

    דני ב., 15/10/09 16:31

    בכלל הסגידה לשירות הצבאי הפכה בארץ למחלה ממארת
    אתה יכול להיות חייל מצויין אבל חרה של אזרח.
    אתה יכול להיות בראש הלוחמים אבל באזרחות תהיה אלים, מזלזל בחוקי המדינה, בלתי מנומס, משליך זבל ופסולת בפרהסיה, ללא נימוסים מינימאלים,
    כאחד שנוסע ברכבת מדי פעם אני נתקל בתופעה של חיילים אלימים ושל חוסר נימוס משווע.
    השיחות הקולניות בטלפון, הדיבור על הצבא כולל גילוי שמות יחידות ,שמות מפקדים, סד''כ וכו'.
    לא אזכיר גם את גסות הרוח וחוסר הנימוס כאשר אזרחים קשישים נותרים לעמוד ואילו חיילים שזה עתה הגיעו מביתם וחוזרים לבסיסיהם נותרים לשבת.
    אז תגידו לי מה עדיף ? אזרחים טובים או חיילים טובים?

    • צודק. אבל הוא עושה ממך אזרח שומר חוק ואחראי לגורלו

      דני אחר, 15/10/09 16:48

      וגם זה משהו בימינו.

      • הנה, למשל, הקצין הקרבי הנודע עמיר מולנר... (ל''ת)

        מאן דהוא, 15/10/09 23:49

    • מה זה קשור ?! גם תשלום מסים לא עושה אותך אזרח טוב יותר............

      בשני המקרים מדובר בחובה של כל אזרח,וכך יש להתייחס., 15/10/09 16:51

      המשתמט מן השירות הצבאי כמו המשתמט מתשלום מסים - שניהם עבריינים.......

    • בשביל מה הפילוסופיות.חייבים לשרת היות וחייבים להתחלק בנטל ותו לא.

      אבי, 15/10/09 19:55

      מצחיקות כל הפילוסופיות של המשתמטים"אני יכול לתרום יותר כאזרח או במקצוע אזרחי"
      הצבא הוא לא בית הבראה והצבא הוא קשה אבל הוא קשה לכולם ולכן כולם חייבים להתחלק בנטל.
      המשתמט הוא בעצם גנב המכריח את כולם לשרת יותר להתאמץ יותר ולהסתכן בעוד הוא עושה לביתו

    • יש יוצאים מהכלל

      למה זה או זה או זה?, 16/10/09 09:12

      אבל לרוב, מי שהיה חייל טוב, גם יהיה אזרח יותר טוב - כי הוא השקיע והתאמץ בשביל המדינה הזאת כי היא חשובה לו - וזה יתבטא בסופו של דבר גם באזרחות.

      מי שמשתמט - לרוב יהיה גם אזרח על הפנים - כי הוא מוכיח שלא איכפת לו מכלום ומאף אחד חוץ מעצמו.
      גם דבר זה יתבטא בחייו האזרחיים.

    • מה הקשר? שרות הוא חובה כמו תשלום מס הכנסה! (ל''ת)

      המשתמטים עבריינים, נקודה., 16/10/09 10:09

  • 119.

    כל הכבוד!!!! (ל''ת)

    אריק הויקינג, 15/10/09 16:31

  • 118.

    אט אט המדינה חוזרת למה שהיא נועדה להיות:

    ASCH , 15/10/09 16:29

    מדינתו של העם היהודי, מובלת על ידי תרבות יהודית וציונות שורשית המעודדת את כל הדברים היפים שהיו בנו תמיד:

    העזרה לזולת, ההתנדבות לטובת הכלל, הסיוע ונזקקים, האחדות הלאומית.

    נשאיר מאחורינו את זוהמת הווירוס הממאיר שתקף את החברה הישראלית לאורך 30 השנים האחרונות והביא את החברה לשיאים של צווחנות ריקנית, בורות, רדידות, אי סבלנות, נהנתנות בהמית וסכינאות במועדונים, תוך השפלה וביטול עצמי מול גורמי חוץ.

    רוצים ''מדינת כל אזרחיה''? סעו לאירופה. תהנו מה''כל אזרחיה'' כל עוד אתם יכולים. לא נשאר הרבה זמן. בני המהגרים המוסלמים שם יכבו לכם את האור בעוד כמה שנים.

    • מסכים עם כל מילה! (ל''ת)

      משתמטים הם עבריינים, נקודה., 16/10/09 10:12

  • 117.

    לפטר את הכתבת והעורך! (ל''ת)

    טון מתנשא ואנטי ציוני מכוער, 15/10/09 16:29

  • 116.

    יישר כוח למנהל - איש ערכי. (ל''ת)

    זולפיקאר, 15/10/09 16:23

  • 115.

    לך לקרוא את דו''ח גולדסטון (ל''ת)

    אורי וייס, 15/10/09 16:22

    • אני לא קורא את דוח גולדסטון.

      קורא בררן, 16/10/09 11:03

      אני לא קורא את ה''גדה השמאלית''.
      אני לא קורא את ''מיין קאמפף''.
      אני לא קורא את ''דו''ח בצלם''.
      אני אפילו לא קורא את נאומי ארדואן.
      אני שומר לך את ההנאה.
      אגב , הסרטים של לני ריפנשטהאל ימצאו חן בעיניך...

  • 114.

    יש לתבוע את הרב המהולל על אפליה על רקע דעות. (ל''ת)

    עין לציון, 15/10/09 16:21

    • הרב יוצא נגד הפרת חוק ולא נגד דעות.ההשתמטות היא הפרת חוק בוטה (ל''ת)

      אבי, 15/10/09 19:56

    • לדעתי אני לא צריך לשלם מס הכנסה! למה מפלים אותי? (ל''ת)

      אזרח, 16/10/09 10:14

  • 113.

    ישר כוח

    מעלה אדומים, 15/10/09 16:21

    הלוואי שיאמצו את השיטה בכל בתי הספר בארץ ובמוסדות ממשלתיים בלל.

  • 112.

    כל הכבוד לך רק חבל שאתה הולך לשלם בגדול השמאל שולט בכול (ל''ת)

    גרעיני עפולה, 15/10/09 16:19

    • השמאל שולט בתיקשורת - אבל הטוקבקיסטים משמיעים את קול הרוב (ל''ת)

      יופיטר יופיטר , 15/10/09 20:50

  • 111.

    האם להיות חייל או לא זה תפקידו של משרד חינוך?שמא

    יוסי, 15/10/09 16:15

    שרמן לקח על עצמו יוזמה אישית?

  • 110.

    כל הכבוד למנהל! חבל שרוב רובם של בתי הספר אינם כאלה... (ל''ת)

    מירום גולן, 15/10/09 16:08

  • 109.

    מעניין כמה מהתלמידים שלו מסיימים שירות מלא, וכמה מסתפקים בפחות מחצי

    ישיבות הסדר=חצי השתמטות, 15/10/09 16:07

    לידיעתכם, בוגרי ישיבות ההסדר משרתים רק שנה ו-3 בצבא, את שאר הזמן הם ''משרתים'' בלימוד בישיבה.

    • ממש לא נכון!

      הדס, 15/10/09 16:31

      רוב תלמידי תיכון ראשית מתגייסים לשירות צבאי מלא! הרב ספי שרמן עושה מלאכת קודש, הוא מקבל תלמידים מאוד מאוד קשים, מבתים קשים, עם בעיות מבעיות שונות, ובכיתה יב הוא מוציא תלמידים לתפארת, אחד אחד, בחורים לתפארת!
      מאחת שראתה זאת באופן אישי.

    • צודק בכל מילה..הם יוצאים ''להתחזק'' והחילונים טוחנים! (ל''ת)

      ישיבות ההסדר = הרבה רעש מעט עשייה, 15/10/09 17:49

  • 108.

    כל הכבוד

    מילואימניק, 15/10/09 16:06

    התיחסות נכונה למשתמטים. לא להזמין לטקס ולא להמליץ למלגה. הם לא זכאים לתמית החברה והערכתה אם הם לא מוכנים לתרום לה

  • 107.

    ישר כוח!!

    זרובי, 15/10/09 16:03

    הרב ספי מגביר את אחוזי המתגייסים לשירות הלאומי והצבא!
    הבית ספר תורם מאוד לא''י..!!
    עלה והצליח!
    תיקון טעות-כתוב תיכון ''בראשית'' וזה תיכון ''ראשית''.
    בכתבה מרגישים את ההתנגדות המילולית נגדו וזה לא צודק!!
    יש כוח וכן ירבו כמוך בישראל!!

  • 106.

    מצויין. יש לשבח ולחזור לערכים של פעם. לבייש את המשתמטים (ל''ת)

    ללא תיווך, 15/10/09 15:49

  • 105.

    כל הכבוד-לא פעם אני רואה ראיונות טלויזיונים עם משתמטים ואני משתומם איך

    אבי, 15/10/09 15:47

    איך המראינים לא מקשים עליהם בשאלות.
    אח''כ הבנתי שכנראה גם המראינים השתמטו.
    בושה שהמשתמטים לא מקבלים עונשי מאסר לפחות באורך שנות הגיוס.

  • 104.

    איזה מנהל תותח !!! כל הכבוד, כן ירבו (ל''ת)

    איתי, 15/10/09 15:40

  • 103.

    עוד תעודת עניות לחינוך עם מנהל פשיסט (ל''ת)

    סוקרטס, 15/10/09 15:40

    • מסכים אתך במאה אחזוים (ל''ת)

      עופר, 15/10/09 16:16

    • אתה מטיל צל קטן קטן ותיכף לא תטיל דבר (ל''ת)

      חייל, 15/10/09 16:18

    • פאשיסט אבא שלך , שלא דאג לחינוך הולם לבניו. (ל''ת)

      עדנה, 15/10/09 16:25

    • פטריוטיזם היא מפלטו של הנבל...אין חינוך לסבלנות ולקרבי ביחד.. (ל''ת)

      עצוב אבל זו האמת, 15/10/09 17:51

  • 102.

    כן ירבו כמותו בישראל

    ישר כח, 15/10/09 15:32

    רב ומחנך וציוני

  • 101.

    כל הכבוד - יש להבדיל בין התורמים לנתרמים (ל''ת)

    רועי, 15/10/09 15:30

  • 100.

    אבל הוא באמת בחמאס. השקר אימם ואביהם, קיבלו שיחרור מכל בושה. (ל''ת)

    מגיב ל 16 הוא ''צנחן מילואים'' כמו שאני בחמאס, 15/10/09 15:28

  • 99.

    כוהני השמאל יתלוננו בפני חמאס-הפרקליטות והמנהל יפוטר (ל''ת)

    ובסיוע פת''ח העליון, 15/10/09 15:26

  • 98.

    המנהל עבר על החוק. אין למנוע מתלמיד השתתפות בטקס חלוקת

    אזרח המדינה, 15/10/09 15:26

    תעודות בגלל דעותיו. זה לא חוקי ועל אחת כמה וכמה לא חינוכי. בנוסף, מדובר בבי''ס עירוני ולא פרטי של מר שרמן. לכן לא אתפלא אם תוגש תביעה משפטית נגד המנהל ע''י הנערים הנפגעים. אם התנהגות מסויימת של תלמידים לא מוצאת חן בעיני המנהל, ראוי שיגייס את יכולותיו הפדגוגיות אם יש כאלה, כדי לחנך ולהוביל אותם למה שהוא חושב שראוי. גם אני חושב שזה רע מאד שיש משתמטים, אולם לא פוטרים את הבעייה בחרם חברתי ( ומחר אולי בהעמדה לקיר ) ובאלימות ( כמו חסימת כניסה לגיטימית לטקס ) אלא בחינוך ובדו - שיח או רב - שיח.

    • אזרח מדינה נכבד

      סבא של רוני , 15/10/09 15:40

      הטקס נערך לאחר שאותם תלמידים סרוחים סימו את לימודיהם [אהבת הארץ הם בטח לא למדו] והטקס הוא לבוגרים היות והוא מתקיים במקום סגור מותר לו להזמין לטקס את מי שהוא רוצה.
      גם אני לא אוכל להכנס ללא הזמנה.
      טוב ויפה נהג ונוהג המנהל.
      מרעילי בארות שישתו מאותה הבאר - הוא אינו מחויב להזמין אותם.
      את התעודה במדה ומגיע להם הם יקבלו בדאר למרות שחבל על הבול.

      • חבל על הבול, סבא של רוני?????

        מיקו, 15/10/09 16:08

        גם מי שלא משרת בצה''ל הוא אזרח ישראלי. גם מי שלא משרת בצה''ל יכול להרשם ללימודים אקדמיים, לעבוד במה שירצה, לעשות כל מה שחיילים בדימוס יכולים לעשות. זה ששרמן לא מעוניין להכניס אותם לטקס סיום זה עניין פרטי שלו, אבל לומר שאנשים שלמדו לבגרות, שהשקיעו והצליחו להשיג תעודה, בעיקר מרקע נחשל כמו זה של תלמידי בית הספר, שחבל על הבול? מרעילי בארות? אתה איש צר אופקים, אדם ששונא אנשים בגלל שהם לא דומים לך, והסיבה באמת לא משנה. ומה עם חיילים שמכים את הנשים שלהם? ומה עם חיילים שבוגדים, שרוצחים? זה בסדר, כי הם היו בצבא? טוב שאתה ושכמוך מקבלים מקום לביטוי רק בטוקבקים, זה המקסימום שתגיעו אליו, אנשים בורים. ולפני שתתחיל לתקוף גם אותי - אני שררתי בקבע. עכשיו לך חפש את החברים שלך.

        • לצערינו הם יכולים לעשות הכל כאזרח ששרת

          עמי, 15/10/09 16:31

          מחניתי מי שלא קיים חובותיו למדינה בין בשרות צבאי או לאומי לא זכאח לזכויות שוות. אולי אף לזכויות יתר שכן הוא יכול להתחיל לבנות לעצמו קרירה אזרחית ולרכוש מקצוע בעוד חבריו משרתים את המולדת.

        • סבא של רוני צודק. כמה בזוי הבן של מושונוב שמשחק חייל. אני לא אלך לסרט. (ל''ת)

          יאיר, 15/10/09 16:34

        • מיקו ,זה ששירתת בקבע לא עושה אותך חכם במיוחד!

          אלון, 15/10/09 16:51

          חוץ מזה אם אפשר לשאול ,איפה בקבע?בקריה בחיל אוויר ליד הבריכה או צובע מדרכות?קבע יש הרבה.

          • אלון, זה שאתה חוזר על שטויות לא עושה אותן נכונות

            מיקו, 15/10/09 17:11

            וכמובן, כמו כל אדיוט, אתה מסיק שהייתי בקריה ליד הבריכה. אתה מכיר אותי בכלל? דיברנו פעם? חלקנו מסטינג? מאיפה החוצפה שלך לקבוע עובדות שמבוססות על כלום? גם אתה איש צר אופקים ששולל מיד בלי לחקור לעומק. ואם כבר שאלת - קודם מי שלא היה בצבא הוא פסול ועכשיו מי שלא היה קרבי הוא פסול? נו, אולי אם הייתי אומר לך שהייתי מ''פ בגולני היית אומר שזה לא כמו צנחנים. בטח שלך לא אספר כלום על חיי, ואלה גם המלים האחרונות שתשמע ממני אי פעם בחיים האומללים שלך. עכשיו אתה יכול להרגיש חופשי להשתלח. עכשיו אתה גם יכול ללכת לחפש את החברים שלך.

            • ומה עם שירות לאומי מדוע המשתמטים הפרזיטים לא מתגייסים לשירות לאומי. (ל''ת)

              ציונית גאה, 15/10/09 23:56

        • מיקו, תראה מי שונא.. בסך הכל אומרים פה שמשתמט הוא עבריין.. כמו למשל

          אזרח, 16/10/09 10:21

          משתמט ממס הכנסה, למה זה כל כך מרגיז אותך?

    • השתמטות היא לא דעה כפי שכתבת אלא עברינות ועבירה על החוק. (ל''ת)

      אבי, 15/10/09 15:48

    • באיזה חוק ראית שיש חובה לתת תעודה בטקס ? (ל''ת)

      עו''ד מלומד, 15/10/09 16:06

    • אז כ''אזרח המדינה'' אתה בוודאי מודע לכך שקיימות חובות וזכויות לכל אזרח (ל''ת)

      מפליא שאינך מקבל התייחסות הולמת וראויה למשתמטים..., 15/10/09 16:16

    • דווקא חרם יכול להועיל... (ל''ת)

      ז'קו אייזנברג, 15/10/09 16:24

  • 97.

    לטקס , מגיעים החיילים המשרתים והמשטמטים שעובדים??

    העולם השלישי, 15/10/09 15:24

    בית הספר והצבא משתפים פעולה כדי לקבוע תאריך לטקס,לכבודו משחררים את היחיילים במיוחד כדי שיוכלו להגיע לטקס.

    זה ממש פטטי שהמשתמטים יגיעו מהחנות בה הם עובדים באותה העת ומרויחים כסף, והחייל יגיע מרמת הגולן או עזה,

  • 96.

    הגזים בגדול. שיחשיב גם שירות לאומי. וגם בלי זה מוגזם. (ל''ת)

    מוטי כ., 15/10/09 15:22

  • 95.

    כל הכבוד למנהל, הלוואי ומנהלים רבים יחקו את מעשיך (ל''ת)

    ספי התותח, 15/10/09 15:21

  • 94.

    כול הכבוד למנהל בית הספר !!!!

    ארז בר, 15/10/09 15:20

    חזק ואמץ. מי שלא עושה צבא במדינה שלנו צריך להיות אזרח סוג ד ולא יותר מיכך.

    גם בר רפאלי שהשתמטה מצה''ל היתה אמורה לשבת עכשיו בכלא על השתמטות ובמקום זה היא מקבלת כבוד ומייצגת את ישראל. זאת בושה שלא מוקיעים אותה מהחברה.

    כול הכבוד למנהל על יוזמת החרמת המשתמטים. !!

    חזק ואמץ !

  • 93.

    ואיך כבוד הרב מבדיל בין משתמט לבין נער הסובל מבעיות אמיתיות?

    חנן, 15/10/09 15:20

    יש בעיות רפאויות וגם נפשיות מסוימות המונעות גיוס -- מאה אחוז גיוס זה לא ריאלי בכל קנה מידה.

    אני נגד התשתמטות -- כשזו באמת השתמטות.

    אני מניח שחלק -- קטן יותר או פחות -- מבין הבלתי-מגויסים בבית הספר הנ''ל היו ניזוקים ומזיקים אילו היו מגויסים.

    המנהל חרג מכול גבול. זו פשוט כוחניות אטומה בלתי נסבלת, אפילו במדינה החיה על חרבה כמו ישראל. שיתבייש לו.

    • חוץ ממחלה קשה מאד אין בעיה לשרת בצבא גם למוגבלים פיזית (ל''ת)

      אבי, 15/10/09 15:50

      • מאיפה לך?

        משה, 15/10/09 16:35

        ומי קובע מהי מחלה קשה ומהי אינה מחלה קשה?

        • יש תוכניות דקומנטריות המראות איך צעירים עם נכויות קשות מאד מתנדבים

          אבי, 15/10/09 20:01

          לצהל ומתגאים בהתנדבותם.בדרך כלל המשתמטים הם מהסוג האגואיסטי ולא מהסוג החולה

    • כשלונו של הצבוע

      יצחק, 15/10/09 16:18

      ההתחלהתגובתך הנה שקולה, ''אני נגד השתמטות'' משפט הסיום מגדיר את ישראל כ''מדינה שחיה על חרבה''.
      ביטוי היכול להתאים לחיזבאללה והחושף את דמותו של ה''שקול'' האובייקטיבי.
      אני משוכנע שבמידה והמדובר במועמד לגיוס עם בעיות אמת - ההתיחסות תהא בהתאם.

    • המבדיל בין ה...תלמידים

      עציץ, 15/10/09 20:21

      בבית הספר שם מכירים את התלמידים מבחינים בין אי-גיוס מטעמי השתמטות, לבין תלמידים שאינם מתגייסים מסיבות רפואיות וכד' והמשוחררים ע''י הצבא עצמו , ואותם מכוונים לשרות לאומי. והיו דברים מעולם.

  • 92.

    חינוך לערכים - שרות המדינה ונגד אלימות

    העולם השלישי, 15/10/09 15:19

    כדי להתקיים אנו חייבים חיילים,. צבא הוא ערך , שרות המדינה הוא ערך, ובית הספר צריך לחנך לערכים.
    אך כיוון שלא מחנכים להיות הורים, למשל, אחריות של טיפול בילדים - גם יש החושבים שלא
    צריך לחנך לטיפול ושמירה על המדינה. אין הבדל מבחינתי.

    הערת אגב -
    אדם אלים יהיה תמיד אלים
    ובית הספר צריך לחנך נגד אלימות.
    ואין קשר בין אלימות ובין צבא. צבא זה כח, הרתאה, לא אלימות לשמה.

  • 91.

    טוב מאוד, הגיע הזמן שתהיה אפליה בנושא הזה.

    יייי, 15/10/09 15:17

    מי שמשרת לא מרוויח מזה שום הטבות - מדוע???

  • 90.

    הירגעו! הבג''ץ השמאלני יכופף אותו! (ל''ת)

    אבי, 15/10/09 15:16

  • 89.

    כל הכבוד! (ל''ת)

    אורי, 15/10/09 15:14

  • 88.

    צלש והערכה לרב ספי שרמן

    gay, 15/10/09 15:12

    כל הכבוד כן ירבו כמוך.
    ולכל הזבל הם הם זבל של בני אדם.

  • 87.

    חזרנו לימי ספרטה . קודם חשוב להיות 'חייל' ואח''כ בן אדם (ל''ת)

    מדינה שהולכת ברוורס, 15/10/09 15:11

    • שלילי

      לודאי, 15/10/09 15:15

      קודם להיות בן אדם.
      מי שבן אדם, מבין שנדרש מכל אחד לתת שלוש שנים כחייל.

    • ולא נהיה ספרטה. אתה סתם גזען. ''היינו/נהיה'' לא כולל אותך. (ל''ת)

      מעולם לא היינו, 15/10/09 15:20

    • מה קשור?יש חובות שהן לכולם ואם מישהו לא מבצע האחר צריך לבצע יותר

      אבי, 15/10/09 15:52

      מדוע אדם שלא משלם מס הולך לכלא ואדם שלא רוצה לשרת לא יכלא.
      אם כולם היו הולכים אזי אולי השרות היה קצר יותר לכולם והתורנויות מתחלקות על יותר אנשים

    • אנחנו לא ספרטה ואתה לא אתונאי

      ישראלי, 15/10/09 16:20

      לך תלמד קודם היסטוריה לפני שתתבזה בהשוואות מגוחכות.

      • צר לי, אך ההשוואה שלו איננה מגוחכת אלא נכונה וביקורתית

        אני דווקא כן מבין בהיסטוריה, 16/10/09 04:39

        טול קורה מבין עינייך, אולי צא אתה ולמד היסטוריה?

    • היית ודאי מעדיף את ימי פומפי... (ל''ת)

      זולפיקאר, 15/10/09 16:26

  • 86.

    יישר כח, הרב המנהל. מישהו צריך לאזן את המחלת נפש התל אביבית (ל''ת)

    צעירים - צריכים הכוונה, 15/10/09 15:09

    • ''מחלת הנפש התל אביבית'' היא חשיבה חופשית וביקורתית.... (ל''ת)

      עדיף אזרחים חושבים על רובוטים נטולי ביקורת, 15/10/09 17:53

      • חשיבה חופשית וביקורתית אינה השתמטות (ל''ת)

        ישראל, 15/10/09 19:26

      • כל פראזיט מתחזה להומניסט ביקורתי

        חרם על פראזיטים, 15/10/09 22:18

        אין מקום לפראזיטים במדינה דמוקרטית. מי שלא משלם חובו לחברה, החברה צריכה לירוק בפניו.

  • 85.

    כל הכבוד!!!!! (ל''ת)

    Vd, 15/10/09 15:08

  • 84.

    את כל המשתמטים הייתי מרכז במאסר פתוח בעוטף עזה. (ל''ת)

    ואסור להם להכנס למקום מוגן., 15/10/09 15:07

    • אותך צריך לרכז, אבל לא במאסר פתוח, אלא במוסד סגור (ל''ת)

      אברבאנל מחכה לך, 15/10/09 20:33

  • 83.

    מנהל תותח!!!! (ל''ת)

    תל אביבי, 15/10/09 15:06

  • 82.

    מי שלא משרת, יש לשלול ממנו את כל השירותים שהמדינה מעניקה

    לאזרחיה., 15/10/09 15:06

    לאזרחיה, פרט להשלמת הכנסה, אם הוא רעב ללחם. מעבר לכך, המשתמט אינו ראוי לכלום.

    • יאללה, אבל בואו נתחיל במלכי ההשתמטות, החרדים!! (ל''ת)

      עד שלא מטפלים בחרדים שלא יבואו בטענות לחילונים, 15/10/09 17:54

  • 81.

    כל הכבוד למנהל לעודד את המתגייסים לצהל (ל''ת)

    ציון, 15/10/09 15:04

  • 80.

    כל הכבוד (ל''ת)

    בני, 15/10/09 15:03

  • 79.

    משתמטים

    .נכה צה''ל, 15/10/09 15:03

    טוב מאוד הגיע הזמן למשתמטים אין עתיד בארץ.נכה צה''ל

  • 78.

    מי שאינו עושה שירות לאומי ראוי שיאבד את זכותו לבחור ולהבחר

    דוד מלכי, 15/10/09 15:03

    לכל תפקיד ציורי ללא יוצא מהכלל. שלילת הזכות הזו, תהיה בתקף כל עוד הסרבן או הסרבנית, לא בצעו שירות לאומי. ואב, זה בכלל לא משנה אם הם חילוניים או דתיים, או חרדים, או ערבים או מהמאדים. אני מכוון לכל מי שהוא תושב קבע ו/או אזרח מדינת ישראל.
    (כללתי תשב קבע כי הוא זכאי להצביע בבחירות העירוניות)

  • 77.

    פרס ישראל לאדם יקר ואיכותי (ל''ת)

    י.א, 15/10/09 15:02

  • 76.

    כל הכבוד,יישר כוח אדוני המנהל. (ל''ת)

    שועל אדום, 15/10/09 14:58

  • 75.

    חרם כלכלי על המשתמטים

    להחרים משתמטים, 15/10/09 14:57

    לא להעסיק, לא לקנות, לא לסחור - להחרים.

  • 74.

    כל הכבוד!

    אני, 15/10/09 14:56

    ישר כח!

  • 73.

    זו אפלייה על רקע רפואי ודיבה ולכן אפשר לתבוע את המנהל (ל''ת)

    ''משתמטים'' זה דיבה אם הצבא שיחרר על רקע רפואי, 15/10/09 14:55

  • 72.

    יופי. רק שהחמאס, סליחה הבגצ לא יתערבו. (ל''ת)

    יהודי, 15/10/09 14:54

  • 71.

    נראה אותך נילחם בחרדים יה חתיכת עלוב (ל''ת)

    יייייייייייייייישששששששששששש, 15/10/09 14:54

  • 70.

    כל הכבוד

    קורא מסור, 15/10/09 14:51

    ככה צריך

  • 69.

    כל הכבוד סוף סוף מנהל חיובי (ל''ת)

    שלומי, 15/10/09 14:51

  • 68.

    כל הכבוד !!!! רק כך יקבלו אולי ערכים אלו המשתמטים..... (ל''ת)

    חיפאי, 15/10/09 14:50

  • 67.

    בושה וחרפה של מנהל. גאה על השתמטותי. (ל''ת)

    אורטל מתל אביב, 15/10/09 14:46

    • בושה וחרפה שנותנים לך במה לכתוב!

      חיילת, 15/10/09 14:54

      יא חתיכת פרחה

    • בושה וחרפה של אזרח למה הבן שלי צריך לשמור על אידיוט כמוך (ל''ת)

      שלומי, 15/10/09 14:57

    • ומה עשית בזמן הזה? הכרת ערסים ופרחות ועישנתם נרגילה כל יום? (ל''ת)

      פרחה משתרללת, 15/10/09 15:00

    • מטומטמת!

      שש''י, 15/10/09 15:03

      אין לך על מה להיות גאה. זה שאת חברה בעדר בהמות מדושנים מעונג עצמי וחושבת שאת נעלה יותר מכולם, מוסרית יותר ורודפת צדק זה עדין לא עושה את זה נכון. את סתם מוגלה בפצע של החברה הישראלית ואני רק מקווה שירבו אנשים גדולים כמו אותו מנהל ושנצליח יחד לרפא את הפצע אפילו במחיר קטיעת איבר...

    • מזל שאת גאה בעצמך.

      ענת, 15/10/09 15:21

      כי רוב המדינה מוצאת את המעשה שלך מבחיל ואגוצנטרי.

    • את גאה גאה או גאה ''גאה''? (ל''ת)

      עורתחת, 15/10/09 16:22

    • זכותך להיות גאה. זכותך גם להיות סוציופאת , כל עוד אינך פוגע באחרים.

      מיטל - מזדהה עם מיעוטים, 15/10/09 16:29

      חבל שאתב אדיוט ואנוכי , אבל גם זאת זכותך..

  • 66.

    HOW NICE TO KNOW, THAT THERE IS A TZADIK IN SADOM (ל''ת)

    THANK YOU RABBI SHERMAN, 15/10/09 14:46

  • 65.

    כך נלחמים במשתמטים

    ארז, 15/10/09 14:45

    השתמטת משירות? אין רשיון נהיגה, אין דרכון, אין עבודה, אין משכנתא, אין כניסה לאוניברסיטאות ומכללות.

    • ברוך הבא לממלכת הפאשיזם

      יודע היסטוריה, אתה לא?, 16/10/09 04:35

      אני חושב שכמעט כל הדברים שמנית מותרים לאסירים משוחררים שביצעו פשעים נתעבים. ארז, ידידי קצר הרוח וקל הדעת, במידה ומדינת ישראל תמנע את כל הדברים האלה מ''המשתמטים'' משירות צבאי, תהפוך אוטומטית למדינה פאשיסטית המנוגדת לכל עקרונות היהדות והדמוקרטיה, במקרה כזה הציונות תהפוך לכלי קיבול ריק מתוכן והחזון הציוני יקרוס מתוך כוונה צודקת אך פזיזה ונמהרת להגן עליו בכל מחיר.
      תלמד: אין משתמטים, יש מדיניות שגויה.

  • 64.

    כתבה מסלפת, זה לא ''בגרות רק למתגייסים''.. שולחים להם את הבגרויות בדואר.

    יהודי, 15/10/09 14:45

    בכל מקרה אני מקווה שהם עושים הפרדה בין משתמטים לבין אנשים שיש להם בעיות רפואיות אמיתיות.

  • 63.

    פגיעה אנושה בהתנגדות האיסלמית הקדושה . (ל''ת)

    ח''כ ג'יהאד ג'יהאד, 15/10/09 14:41

  • 62.

    כל הכבוד, לא לעודד את הפחדנים המשטמטים (ל''ת)

    יוסי, 15/10/09 14:39

  • 61.

    מעולה

    ארז, 15/10/09 14:37

    ליישם מייד בכל מערכת החינוך.

  • 60.

    מי שמשתמט לא יוכל להוציא רישיון נהיגה- תראו איך אחוז המתגייסים יעלה. (ל''ת)

    המטיף, 15/10/09 14:36

    • ואז תראה איך הצבא יהפוך לרקוב, ינשור והביטחון יקרוס.

      רועי, 16/10/09 04:27

      כי כשאתה מגייס אנשים שלא מתאימים להתגייס, כל המערכת סובלת בסוף.

  • 59.

    להרחיק את הרב ד''ר סטריינג'לאב מכל מגע עם בני נוער לאלתר! (ל''ת)

    דובר צה''ל, 15/10/09 14:35

  • 58.

    מצוין- סוף סוף מישהו עושה מעשה ולא רק מנהק. (ל''ת)

    רעמסס, 15/10/09 14:35

  • 57.

    ספי שרמן אתה תותח על!!!!! (ל''ת)

    שלמה מצקל, 15/10/09 14:32

  • 56.

    ''מלאומיות, ללאומנות, לחייתיות'' (ל''ת)

    י', 15/10/09 14:30

    • חחחח...אהבתי! צודק בכל מילה. (ל''ת)

      מ', 15/10/09 17:55

  • 55.

    בריונות ממלכתית של איש חינוך

    א.מ., 15/10/09 14:20

    למען הגילוי הנאות אציין שאני רב סרן (מיל.) בחיל הים.

    צעד המנהל הוא לא פחות מבריונות. אני בטוח שהוא עבר גם עבירות פליליות במניעת התעודה מהתלמידים, אבל אני לא עורך דין. אני בטוח שאפלייה על רקע דעות אינה מותרת בספר החוקים.

    תלמיד יהודי שלא רוצה להתגיס הוא דמות עגומה ועצובה, אבל קיומו מצביע על תוצאות החינוך שהונחל לו בבית ובבית הספר שהמנהל היה מופקד עליו.

    מי שלמד בשביל תעודת בגרות חייב לקבל אותה והמנהל הוא לא יותר משליח (courrier) לצורך מסירתה.

    תארו לעצמכם שהדואר מחליט מחר שלא מגיע לכם לקבל מכתבים אם לא תליתם את דגל ישראל במרפסת.

    מנהל כזה הוא בדיוק מה שיכול להשניא את הארץ על צעירים.

    אני לא מצפה לראות גינוי רשמי של משרד החינוך, אבל לפחות התנצלות על עוגמת הנפש שנגרמה לתלמידים.

    • מסכימה

      ענת דובדבן, 15/10/09 15:13

      גם אני שרתתי בצבא ולמרות זאת מסכימה איתך. אכן בריונות.

    • תקראו מעבר לכותרת

      סטודנט, טכניון, 15/10/09 15:23

      שני המגיבים אפילו לא טרחו לקרוא את הכתבה.
      התעודות לא נמנעו - הן נשלחו בדואר.
      מה שנמנע זה הטכס של הענקת התעודות.

    • את אולי רס''ן בדימוס אבל לא יודעת לקרוא.הוא לא מונע תעודות אלא כניסה

      אבי, 15/10/09 15:58

      אלא כניסה לטכס.זאת גישה בכלל מענינת שכל עבירה שאדם עושה הוא לא אחראי למעשיו. אלא תמיד אחראית לכך המדינה ,או הוריו,או סביבתו
      או מוריו.
      בצעירותי כל מעשה שצעיר עשה הוטלה עליו האחריות ולכן לא הגענו לפשיעה בהיקפים של היום

    • זה אתה שעשינו לו זובור וסובל מאז מפוסט טראומה?

      הגיזר מהמפקדה, 15/10/09 16:24

      אתה רס''ן כמו שאני רא''ל.

  • 54.

    פרס ישראל יש להעניק למנהל המדהים הזה

    ויקטור, 15/10/09 14:19

    ישר כוח כן ירבו כמותך !!!!!!!

  • 53.

    כל הכבוד (ל''ת)

    גולנצ'יק, 15/10/09 14:19

  • 52.

    יופי! (ל''ת)

    כל הכבוד!, 15/10/09 14:17

  • 51.

    אז עשו טקס עם 14 בוגרים? (ל''ת)

    שמאל זה ריקבון, 15/10/09 14:13

  • 50.

    פשיסט!! (ל''ת)

    מוסליני, 15/10/09 14:12

  • 49.

    ישר כוח ! כל הכבוד ! (ל''ת)

    גולן, 15/10/09 14:11

  • 48.

    כל הכבוד - ועוד בת''א עיר המשתמטים (ל''ת)

    ישראלה, 15/10/09 14:10

  • 47.

    Good Man

    Amir, 15/10/09 14:07

    Keep up the good work you do; this is the way to teach kids their responsibility to pay back.

  • 46.

    מלך מלך גדול רק חבל שאף טוקבקיסט לא עשה צבא!!! (ל''ת)

    האמת, 15/10/09 14:07

  • 45.

    kol hakavod ! (ל''ת)

    ilan, 15/10/09 14:05

  • 44.

    יח''צנות ושחצנות המסתירה את האמת העלובה

    אלי יחצ''ן, 15/10/09 14:03

    אגף החינוך צריך להשתיק את מר ''שרמן'' המכנה את תלמידיו: ''האוכלוסייה בבית הספר היא בעייתית, כיוון שהתלמידים הם גם דרומיים וגם דתיים''. זה מחנך ורב בישראל? האם ''למוסד שמחנך אוכלוסיית מצוקה. מרבית התלמידים מתגוררים בשכונות דרום העיר, וכ-20 אחוז מהם בוגרים של מערכי החינוך בבתי הספר החרדיים בעיר, מה שמבטיח להם רמת ידיעות נמוכה במיוחד עם הגיעם לתיכון. למוסד מגיעים גם תלמידים מישיבות תיכוניות, שהתפקרו לאחר שהמסגרת לא התאימה להם. לא פעם סיפר הרב שרמן כי רבים מתלמידיו אסף מהרחוב'' האם ראוי מנהל אשכנזי מתנסה ומתמחה ביחצנות לעשות ''ספין ע''ג של ''אסופי הרחוב??.

    ייטיב מנהל החינוך באם יסיר את היחצ''ן המנשא ע''ח תלמדיו, באם במקום ההצהרתו כי :''התיכון זינק מ-75 אחוזי גיוס בשנת 2006 ל-96 אחוזים ב-2007.'' יאמר לציבור כמה אחוזים מתלמידי תיכון ח'זכו לקבל תעודת בגרות מלאה? בכמה אחוזים העלה מר שרמן את אחוז מקבלי תעודת הבגרות בבית הספר עירוני ח' במהלך כהונתו? כמה היא משכורתו? וכו'..

    • זה נושא לכתבה אחרת

      אורי, 15/10/09 14:27

      אבל אחוז הזכאים לבגרות בעירוני ח' עלה משמעותית בשנים האחרונות.

    • אחוזי הבגרות

      עציץ, 15/10/09 20:28

      אכן מנהל ביה''ס וצוות המורים העלו ב -8 השנים האחרונות באוכלוסיה המדוברת בכתבה מבערך 40% זכאי בגרות מלאה ללמעלה מ 70% בשנתיים האחרונות !

  • 43.

    כל הכבוד לך!!!!!!!!!!!!!!!!!! (ל''ת)

    ניר, 15/10/09 14:02

  • 42.

    קנה לך רב ועשה לך חבר? (ל''ת)

    אז, 15/10/09 13:55

  • 41.

    כלומר , המנהל היקר הוא פנאט , אבל זה בסדר מבחינתכם , לא שאני חולק עליו

    אורן1234 , 15/10/09 13:55

    נהפוך הוא , כל הכבוד וישר כח , אבל הוא מתנהג כפנאט לכל דבר , רק שזה למען צה''ל זה בסדר , למעשה הוא כמו החרדים הקיצוניים רק שהם פנאטים לדברים אחרים שיקרים לליבם .

    • הוא פנאט - ואתה לא?

      ארז, 15/10/09 14:38

      על כך יעיד סגנון הכתיבה הרגוע והמנומס שלך...

    • שהבן שלך יהיה לוחם ויתרום ויקריב גם אתה תיהיה פנאט על כל המשתמטים (ל''ת)

      אבי, 15/10/09 16:01

    • כשאתה אומר פנאט , למה אתה מתכוון ? למשה צימרמן ? (ל''ת)

      פרופ' יורי פינס, 15/10/09 16:32

  • 40.

    יאללה, בואו נפסיק להעניק השכלה בכלל למי שלא יתחייב לשירות צבאי (ל''ת)

    פשיזם זה כאן, 15/10/09 13:54

    • קשקשן בגרוש. אם היית מבין מהו פאשיזם, היית סותם את הפה

      כל מה שהוא לאומי, הוא פאשיזם בשבילם, 15/10/09 14:55

      במדינה פאשיסטית, הם היו תלוים על עץ גבוה, וגם אתה טוקבקיסט מאותגר שכלית. גם אתה. למזלך, ולמזלנו כולנו, לא מדובר במדינה פאשיסטית. ומכן, הטענה שלך שמדובר בפאשיזם היא דמגוגיה, שקר, הוצאת דיבה. אבל הדמוקרטיה, למזלנו, סובלת גם טיפשים מרושעים ושקרנים כמוך.

    • צודק שילכו לביר זית (ל''ת)

      שלומי, 15/10/09 15:00

    • מי שמשתמט שימנעו ממנו כניסה למוסדות ההשכלה עד גיל 23 (ל''ת)

      אבי, 15/10/09 16:02

    • בואו נוציא את המשטמטים להורג בחוצות העיר וזהו! (ל''ת)

      לא למדנו כלום מההיסטוריה..., 15/10/09 16:50

  • 39.

    יאללה, בואו נפסיק להעניק השכלה בכלל למי שלא יתחייב לשירות צבאי (ל''ת)

    פשיזם זה כאן, 15/10/09 13:54

  • 38.

    בושה בושה בושה מדינת צבא, פשיזם

    אורי לבר, 15/10/09 13:52

    רק מגביר את האנטיגוניזם כלפי הצבא, והשרות המיותר וגורר הבטלה בצה''ל

    • למה אתה מבלבל בביצות? (ל''ת)

      אז אולי שאף אחד לא יתגייס?...., 15/10/09 14:18

    • אם לא טוב לך פה, אתה מוזמן לעזוב

      ארז, 15/10/09 14:39

      כל כך רע לך, במדינת ישראל הפאשיסטית, עד כדי כך שאתה מעדיף להישאר כאן ולהינות מכל מה שהמדינה הנוראה הזו מעניקה לך...

    • אורי אתה בושה בעצמך (ל''ת)

      חחח, 15/10/09 14:46

    • אורי, לחמן ומכללת רידמן מגדלים משתמטים! (ל''ת)

      TechFob , 15/10/09 14:48

    • אין שום אנטגנוזים נגד הצבא בקרב האוכלוסיה הציונית

      פנדה , 15/10/09 16:25

      לגבי האוכלוסיה האנטי-ציונית - תתבשלו במיץ של עצמכם. אין עלובים ממכם - נשארים במדינה רק כדי לפגוע בה. סעו מכאן למקום ''נאור'' יותר ותעזבו אותנו בשקט. הרוב השפוי הולך לצבא, וגם אם לא קל לו - הוא לא שונא את הצבא.

  • 37.

    גבר,גבר.. (ל''ת)

    ירון, 15/10/09 13:52

  • 36.

    כתבתם ''בגרות רק למתגייסים'' כדי שניכנס לכתבה

    פנדה , 15/10/09 13:51

    ואז כרגיל מסתבר ששיקרתם לנו והוא כן נותן בגרות לכולם, ורק שולח את התעודות בדואר.

    • צריך ''למכור'' את הכתבה. (ל''ת)

      העיתונאות האמיתית מתה, 15/10/09 14:28

    • בוקר טוב

      אלירן, 15/10/09 14:28

      התחלת להבין קצת בתקשורת. הגיע הזמן

  • 35.

    כל הכבוד-כשאני הייתי טנקיסט ושמרתי האחרים ישנו. (ל''ת)

    יפה מאוד!!!, 15/10/09 13:49

  • 34.

    משרתים בצהל אזרחים טובים יותר תודה למנהל (ל''ת)

    כבוד למנהל, 15/10/09 13:48

  • 33.

    מנהל יקר

    גילי, 15/10/09 13:45

    כל התלמידים שהשתחררו משירות עשו זאת על פי חוק. לכל אחד הסיבה שלו, ואם הדבר מוצדק או לא מוצדק - זה לא ענייני. וגם לא עניינך.

    • אם מדובר במשתמטים...

      ארז, 15/10/09 14:40

      אזי הסיבה אינה מוצדקת.

      • למי ששכח

        אדיר, 15/10/09 18:09

        בית ספר אמור לחנך לערכים. לא להיות רק בית חרושת לציונים.

    • באמת??? מה אתה אומר...כי זה לא נראה ככה

      ל, 15/10/09 15:20

      הצהרות שיקריות הן ממש לא פטור לפי חוק בעיני.

      • מי אתה שתחליט מה שקרי ומה לא? (ל''ת)

        מתגייס מחר, 15/10/09 16:11

  • 32.

    אולי לא לתת לגשת לבגרות לכל מי שלא הצביע ליברמן?

    דני ב., 15/10/09 13:45

    מזכיר את ימי הקומוניזם, מי שלא חבר במפלגה אין לו זכויות.
    במקום לעודד להיות אזרח נאמן שומר חוק, נקיון וסדר, שמירה על איכות הסביבה, התנהגות נאותה בין אדם לחברו מחנך המנהל למיליטנטיות צבאית.
    אנו לא ספארטה.
    עוד מעט יתחילו להשליך לפח הזבל כל תינוק שיוולד שלא בריא דיו.

    • אם לא טוב לך פה...

      ארז, 15/10/09 14:41

      לך חפש לך מקום אחר. נראה אם יהיה מי שיקבל אותך.

    • למה ללכת רחוק? אני אומרת- בואו נשלול אזרחות מכל מי שלא הצביע ליברמן (ל''ת)

      אביגדור מוסוליני לשלטון, 15/10/09 14:51

    • נסחפת חזק. נראה שאתה נסער. אתה לוקח משהו מרגיע ? (ל''ת)

      סובארו מרופא, 15/10/09 17:28

  • 31.

    יש פה עבירה פלילית של מישהו בצבא שמעביר את המידע על מי התגייס ומי לא

    אלון, 15/10/09 13:42

    וצריך לשפוט אותו במהרה

    • נכון מאד!!!

      הצועד בנעליו, 16/10/09 16:51

      וכל מי שאכפת לו - שיבוא מחר להפגנה נגד החוק הביומטרי העוזר לגנבי המידע האלה.

  • 30.

    כל הכבוד!!!

    שחר ירקוני, 15/10/09 13:42

    אמן כל המדינה תעשה ככה
    רק בכוח דברים כאן מתחילים לזוז

  • 29.

    אני מתפעל!!!

    שלומי, 15/10/09 13:41

    למה אין עוד מחנכים כמוך???!!!
    אני ממליץ על פרס ישראל!

  • 28.

    יש הקונה את עולמו ברגע אחד!!-אתה קנית!! (ל''ת)

    אליקבליקבום , 15/10/09 13:41

  • 27.

    כל הכבוד!!! אנשים להתעורר! מי שמשתמט צריך להיות מוחרם

    די לבושה, 15/10/09 13:40

    לפני 3 שנים אני שמרתי עליכם, עכשיו תורכם לשמור עלי!
    מי שלא טוב לו, יכול ללכת חזרה לתימן/פולין/מרוקו

  • 26.

    הבנים שלי ילמדו במוסד כזה, כל הכבוד (ל''ת)

    מירי, 15/10/09 13:40

  • 25.

    תבורך...מי יתן וירבו כמותך בישראל...משתמטים פסולת ארורה (ל''ת)

    פטריוט לאומי, 15/10/09 13:39

  • 24.

    לפי סגנון הכתיבה...

    רונן גולדשטיין, 15/10/09 13:35

    ''ועוד מבית מדרשו של הרב שרמן''...

    יש הרגשה שכותבת המאמר מסתייגת מהרב שרמן,
    ומצדיקה את המשתמטים. אני טועה או שכולם מרגישים כמוני? תקנו אותי אם אני טועה.
    מי זאת קרין ספינגולד? זו עוד ספינולוגית שמאלנית קיצונית,או שכתבת רצינית?

    • אתה לא טועה!

      שש''י, 15/10/09 14:32

      מה אתה מתפלא? כל התקשורת שמאלנית אבל זה לא יעזור להם. תיראה את התגובות - כמעט כולם משבחים את המנהל ואני מניח שבפועל היו הרבה יותר רק המערכת סיננה אותם....
      תגיד תודה שבכלל העלו את התגובה שלך ולא פסלו אותך בעוון גזענות/פשיזם/בורות/הסתה ועוד שטויות שהשמאל הדמגוגי רגיל בהן.... מעניין אם את התגובה שלי יפרסמו....

  • 23.

    הלוואי וכל מנהלי בתי הספר בתל אביב היו כאלה (ל''ת)

    כל הכבוד למנהל, 15/10/09 13:35

  • 22.

    חזק ואמץ אדוני המנהל, מעריב - בוש והכלם!

    שש''י, 15/10/09 13:34

    ניסוח כזה מגמתי מזמן לא קראתי.... מעניין באיזו סמפטיה הייתם מנסחים כתבה על מנהל שמעודד השתמטות או מצדיק שהידים....

  • 21.

    כל הכבוד לרב, וגינוי לאופן הניסוח ב NRG

    דבורה, 15/10/09 13:33

    איזו הצגת דברים מעוותת באתר שלכם. במקום לשבח את הרבה הציוני והערכי, דווקא בו מטילים רפש! (ואני תוהה האם שוב תופעל הצנזורה שלכם לגבי תגובות?)
    לרב הציוני והערכי - יישר כוח גדול! אסור לפגוע בתלמידים המשתמטים, אך אין סיבה לעזור להם בשום דרך שאינה חובת הבסיס של ביה''ס.

  • 20.

    חטפתי בחילה ממך...

    אלונה, 15/10/09 13:33

    ללא ספק הגיוס לצה''ל חשוב! אבל -
    אתה יכול להביע את דעתך, אתה יכול להמליץ לתלמידך, אבל להתנהג כמו שאתה מתנהג זה פשוט ביזיון.

    כאיש חינוך אני מצפה ממך גם לסבלנות וסובלנות כלפי תלמידים שלא הולכים בדרכך!

    הכתבה הזו הוכיחה לי רק דבר אחד - אתה בן אדם קטן!!!!!

    • נאה דורש - נאה מקיים

      ארז, 15/10/09 14:42

      ממנו את דורשת סובלנות - ומשום מה, את כנראה פטורה מהדרישה הזו...

    • לאלונה 20 עם הבחילה

      אורן התורן, 15/10/09 14:46

      מאחל לך הרבה בחילות ולא כתוצאה מהריון

    • מעניין , אני לא זוכר אותך מ''תא מצפן''. את בשם בדוי ? (ל''ת)

      אלון, 15/10/09 16:35

  • 19.

    זה מחנך! כל הכבוד לו

    שגיא, 15/10/09 13:32

    אומנם קצת הגזים אבל הוא מאמין במשהו ועושה מבחינתו מה שהוא יכול כדי לקדם אותו. אני מקווה שלא מפלים את אלו שבאמת לא יכולים להתגייס מסיבות מוצדקות .
    הייתי שמח לראות ראיון מצולם עם ספי שרמן ולא כתבה כתובה שניתן להטות יותר בקלות.
    אפשר להציג את מה שהוא אומר בצורה קיצונית אם רוצים ויכולים להציג את דבריו גם בצורה לגיטימית.
    הבן אדם צודק מי שתורם למדינה המדינה (במקרה זה הבי''ס) תתרום לו בחזרה. ומי שלא שיילך לחפש ויסתדר לבד....

  • 18.

    פשוט גועל נפש! (ל''ת)

    וי, 15/10/09 13:31

  • 17.

    אשתדל שילדיי ילמדו בבית הסםר הזה. ישר כוח למנהל. (ל''ת)

    מייק, תל אביב, 15/10/09 13:29

  • 16.

    כמו בגרמניה ב-1934 עם אפשר לתת למנהל אפשרות להרביץ לתלמידים (ל''ת)

    עכוז, 15/10/09 13:29

    • תמיד משווים את קורבנכם היהודי לנאצים. (ל''ת)

      אתם המחבלים, 15/10/09 13:40

    • אתה אדיוט!!! איך תמיד כשאין שום דבר חכם להגיד משווים לשואה??

      עידן, 15/10/09 13:54

      היית בשואה שאתה מדבר? חיית באותה תקופה?
      למה אתה סתם @#@#@ בשכל???
      כיצד בדיוק החובה להתגייס להגנה (פיזית) על חיי האזרחים במדינה דומה לתקופת השואה?
      האם היהודים של אותה תקופה איימו בדרך כלשהי על חיי הגרמנים/העולם?

      • לא מדובר בשוואה אלה בפשיסטים שראו בצבא ובאדמה ערך עליון

        צנחן במילואים, 15/10/09 14:29

        מנהל בית ספר בישראל שמתנה את חלוקת התעודות בבית ספרו לשרות התלמיד בצבא או לא איננו ראוי במדינה דמוקרטית ללמד בני נוער ,שישאיר את דעותיו הפשיסטיות לילדיו,אני היתי מרחיק את ילדי מבית ספר כזה כמו ממגפה,אבל בישראל תמיד היה מחסור במורים טובים ולכן גם טינופת עברה את הסף,את התוצאות אפשר לפגוש ,בכבישם ברחוב.במועדונים ובבתי הסוהר,

        • שטויות . הפאשיזם דווקא זועק מתגובתך המתלהמת...

          סיני מלוכסן, 15/10/09 16:40

          אני נוטה להאמין שאינך צנחן , ושאין לך ילדים...
          אמינותך לא משהו . כמו של זהבה גלאון...

        • גיוס זה החוק. אתה צנחן כנראה בחיזבאללה (ל''ת)

          מיקו, 16/10/09 08:02

    • יש סוג של תלמידים שאתה מוצא לנכון להפליא בהם מכות ? נא הבהר... (ל''ת)

      סימנטוב, 15/10/09 16:37

  • 15.

    הרב ספי שרמן

    מאיר מ, 15/10/09 13:28

    מי ייתן וכן ירבו כמוך.מ שלא משרת את העם והמדינה שיימצא לעצמו מקום אחר בעולם. אנחנו נסתדר בלעדיהם

  • 14.

    טוב מאוד!!!

    מישהי, 15/10/09 13:28

    מי שלא מוכן לתת מעצמו, לא מגיע לו שיתנו לו!

  • 13.

    זקוקים למנהלים כאלה ככל שהמזה''ת החדש מבושש לבוא.. (ל''ת)

    כמו שצריך., 15/10/09 13:26

  • 12.

    יקדם אותם בחיים. הכתבת מתחנפת לכוחות הרוע והדיכוי ומוסיפה רעל. (ל''ת)

    כל הכבוד לו, ושירות בצבא גם, 15/10/09 13:26

  • 11.

    ''מורגלים ברעל הצבאי''? נפלתם על הראש? אולי רעל עיתונאי?

    איך העורך מעביר את הזבל הזה?, 15/10/09 13:26

    אולי רעל משתמטי?

  • 10.

    כל הכבוד!

    grishah , 15/10/09 13:26

    צריך עוד מנהלים כאלה!

  • 9.

    יוזמה ברוכה. אני לא מבין למה NRG מציגים זאת באור שלילי... (ל''ת)

    התוהה בקול... , 15/10/09 13:25

    • you are an idiot

      liran, 15/10/09 15:24

      The reason why NRG brings this article in a bad light is because the fact that you and the principle and in favor of the military (and so do i) the fact is that there must be separation between the education body and the military. from a lawful perspective, your personal opinions stay at the door when you enter the school. Only in Israel would this principle keep his job. In the U.S. he would have been fired by now.

      • תשאר בארה''ב יא משתמט (ל''ת)

        מיקו, 16/10/09 08:01

  • 8.

    כל הכבוד

    דוקטור , 15/10/09 13:25

    חזק ואמץ!

  • 7.

    זאת אלימות לשמה. ככה לא צריך להתנהג איש חינוך. ערכים לא כופים.

    אפריים מירושלים, 15/10/09 13:23

    האיש חרד''ליסט אוויל, שיוצר אנטגוניזם במקום לקרב לבבות. איש מהבוגרים לא חתם על טופס התחייבות להתגייס לצה''ל, לפני שניגש לבחינות הבגרות וגם לא נדרש לכך.

    • הוא לא מנע מהם לגשת לבגרות. אבל אין לכבדם בטקסט (ל''ת)

      משתמטים לפח האשפה, 15/10/09 13:34

    • את החוק אוכפים בכח

      תל אביבי, 15/10/09 13:38

      החוק מחייב שירות בצבא.

      • ומה אם הצבא (החוק עצמו) פוטר אנשים? גם אז הם עבריינים?

        הצועד בנעליו, 16/10/09 16:54

        המדינה אוהבת אזרחים כמוך - לא שכל לא דאגות.

    • אני עובד ברשת התגובות של המחבלים. אנחנו לוקחים פה כדורים גם. (ל''ת)

      אפריים מירושלים, 15/10/09 13:42

    • ערכים???? כפייה????

      עידן, 15/10/09 13:51

      למקרה ששכחת- שירות בצבא ההגנה לישראל הוא על פי חוק ולא בשל גחמה פרטית של אף אחד.

      • כן, ערכים! כפייה!

        עופר, 15/10/09 16:26

        גם לחוקים יש סעיפים וסייגים. עצם העובדה שנקבע חוק במדינה, אין פירושה שהחוק צודק, נכון או מציית לתקנות אתיות ומוסריות. אם כולם היו משתמשים בשכל הישר, לא היה צורך בחוקים. המנהל הזה, כמו אלה שכתבו את החוקים, יכולים לטעות. על פי חוק גם אפשר לאשפז מישהו בכפייה במוסד לחולי נפש ללא זכות לערעור, עד שתראה אותו ועדה פסיכיאטרית, דבר שמציב את הפסיכיאטרים מעל לחוק (!) מה דעתך על זה?

    • המנהל גם לא חתם על טופם שבו הוא מצהיר שיזמין אותם לטקס

      פנדה , 15/10/09 13:53

      את התעודות הם קיבלו, רק לטקס לא הוזמנו. זכותו של המנהל, כפי שהיו מסרבים להכניס לטקס ילד שנתפס על שימוש בסמים למשל, גם אם היה מקבל בגרות לפי חוק.

    • ערכים לא כופים בכוח

      ארז, 15/10/09 14:44

      את המשפט הפשוט הזה צריכים לפנים אתה וחבריך בשמאל.
      ערכים לא כופים בכוח - ולא מתגמלים את מי שעובר על החוק. להזכירך, השירות בצה''ל הוא על פי חוק, ולא איזשהו ערך.

      • ומה קורה באוניברסיטאות מסוימות ? מי שאינו איש שמאל - מרגיש נרדף...

        פרופ' לב גולדברג, 15/10/09 16:44

        ואיך קרה שכולם מתקרנפים עם רעיונותיהם של יורי פינס , משה צימרמן ודומיהם בשמאל הפוסט ציוני ?

    • שטויות. יש מקומות במערכת החינוך שחיילי מילואים לא נכנסים לכיתה במדים..

      שטרנהאל ופרנקנטהל, 15/10/09 16:41

      ...כדי שהמרצה לא יעליב אותם ויפגע בציוניהם...

  • 6.

    לא מגיע להם כלום

    מוטי, 15/10/09 13:22

    לא להביא להם כלום אסור ללמוד אין דמי אבטלה אין משכנתא אין הנחות על כלום בושה שיש כאלא במדינה שלנו

  • 5.

    כל הכבוד

    שש, 15/10/09 13:21

    סוף סוף קצת ציונות במדינה..עוד רגע יגיעו כל היפי נפש וימחו עלהפגיע הבחופש הביטוי של המשתמטים..

  • 4.

    ישר כח המנהל שרמן. מלחמת חורמה במשתמטים הנהנת ים.

    לילי בלום, 15/10/09 13:21

    יבורכו כל מי שנלחמים במשתמטים. יש לנקוט צעדים גם לגבי בחורי הישיבה. מי שלא משרת או בצה''ל או בשרות לאומי לא יקבל כספים מביטוח לאומי. זה צריך לכלול גם את הערבים הישראלים שנהנים מכספי המדינה ופועלים נגדה יחד עם המחבלים .

  • 3.

    וכל הכבוד לרב! (ל''ת)

    דוברת, 15/10/09 13:20

  • 2.

    כל הכבוד (ל''ת)

    אחד העם, 15/10/09 13:19

  • 1.

    מלך!!!!!! (ל''ת)

    ישראל, 15/10/09 13:17