• 23.

    כדי שזה ישתנה - ישראל בשביל האופניים

    האזרח דרור, 24/11/10 12:06

    הארגון שנאבק מול הרשויות ומול העיריות לקידום תשתיות אופניים - שבילי אופניים, שדרות אופניים (בכלל לא אותו דבר, ולא קשור לשדרות בתל אביב) ובעתיד גם מיתון תנועה ועירוניות מתחדשת.

  • 22.

    בכייניים. ומה עם השבילים בשאול המלך שד' בן גוריון ונורדאו?

    וגם בים המצב השתפר, 30/10/09 21:29

    המצב השתפר ולדעתי הוא ימשיך בהדרגה. החוכמה היא לפרגן על השיפור בחזות העיר ולא לקטר כל הזמן, שזה הכי קל. כתל אביבית מלידה אני בהחלט יודעת להעריך את פועלו של חולדאי אם זה בפיתוח הגנים הציבוריים (בעיקר גן העצמאות) שיפור השדרות - והכוונה היא לא רק לרוטשילד, ובכלל באופן כללי יתכן ואין שבילי אופנים בכל מקום אבל בהחלט ניתן לימצוא מסלול אופטימלי אם מנסים. אני למשל גרתי בצפון העיר ועבדתי על גבול גבעתיים (נחלת יצחק) היה קצת קשה בהתחלה למצוא את המסלול הנכןו אבל מבט חטוף על המפה ותכנון קודם - ומצאתי את הדרך הנוחה ביותר להגיע. נכון, לא בכל מקום היה אידיאלי\\ בעיקר לא באזור נחלת יצחק (האם הוא חלק מתל אביב בכלל? בטוח לא מבחינת חזות העיר מצב הכביש והמדרכות) אבל בתכלס - מי שזוכר איך נראתה העיר בתקופת האייטיז והניינטיז בהחלט יודע להעריך.

  • 21.

    ישראל בשביל אופניים

    לימור, 20/10/09 14:22

    כל מי שאיכפת לו ורצה לעשות שינוי מוזמן להצטרף לעמותת ישראל בשביל אופניים ולהשפיע. www.bike.org.il

  • 20.

    התגובה שלך מתאימ לעובד עירייה:הבעייה היא לא העירייה אלא התושבים.. ענק (ל''ת)

    מגיבה ל 19, 20/10/09 09:17

  • 19.

    בהחלט דמגוגיה

    עמית, 12/10/09 14:20

    כולם יודעים לקטר.
    אני גר ברחוב אבן גבירול, ומאוד מעריך את שבילי האופניים שנסללו כפי שנסללו ברחוב (למרות שאני לא יודע לרכוב על אופניים, פדיחה).
    הרחבה נוספת של המדרכה הייתה סותמת את הרחוב, שהוא ציר תנועה מרכזי. הרחבה של הכביש ומיקום השביל בצמוד למדרכה היה מפריע לתנועת התח''צ.
    הבעיה בשביל באבן גבירול היא לא העירייה (היא ממוקמת מאחורי השביל ולא עליו :)) אלא הולכי הרגל ורוכבי האופניים. רק הבוקר כמעט נדרסתי על ידי רוכב אופניים שבחר לרכוב על המדרכה שלי.
    אני בתור הולך רגל, מקפיד לא ללכת על שבילי האופניים, כי ככה חינכו אותי בכל טיול באירופה. אחרים לא עושים את זה. מה רוכב אופניים צריך לעשות? קודם כל לרכוב בזהירות, ושנית לצלצל להולכי רגל שיעופו מהדרך.
    תאמינו לי, בתור הולך רגל בברלין, ככה למדתי את הלקח.

    • בהחלט רואים שאתה לא יודע לרכב על אופניים

      חמציץ, 22/10/09 01:22

      בתור הולך רגל קל מאד להעריך את שביל האופניים באבן גבירול. הוא צבוע יפה על המדרכה ואפילו יש לאורכו ציורים קטנים של אופניים.

      אבל אתה כנראה פשוט לא מבין מה מטרתו של שביל אופניים. המטרה של שביל אופניים זהה למטרתו של נתיב בכביש: לאפשר לאופניים נסיעה רציפה ומהירה ככל האפשר.
      שביל אופניים צריך להיות בשולי הכביש, לא על המדרכה. לא היית חולם להעביר נתיב של מכוניות באמצע מדרחוב, נכון? שביל אופניים על המדרכה זה בדיוק אותו דבר.

  • 18.

    כ אחד/ת בוכה מהיכן שכואב לו. ציינת מרכז, מה עם מזרח ודרום? (ל''ת)

    דוד, 09/10/09 17:17

  • 17.

    בצרון

    תושבת הדרום, 09/10/09 06:13

    שבילי האופניים שנסללו בניגוד לרצון התושבים ברחוב משה דיין מסתיימים ברחוב דרך השלום ולא מובילים לשום מקום. בזבוז כספי ציבור על מזבח פרסום שבילי האופניים.

    • תשובה ל-17. קצת סבלנות עוד לא הרגה אף אחד. זיהום אויר כן

      מיכל, 20/10/09 14:14

      כל מערכת שבילים צריכה להתחיל איפה שהוא. תפסיקו להתבכיין ובפעם הבאה שאתם יוצאים מארץ הבכא בה אנחנו חיים, נסו לשלב טיול באמסטרדם או בברלין (זה גם זול וגם יפה) בברצלונה, פריז או קופנהגן, ותראו מה זה מערכת שבילים.
      אוי אוי אוי, השביל הראשון הנורמלי בעיר הזאת נסלל ברחוב שלכם, הלב ממש נקרע. במקום לשמוח על הסיכוי לפחות תנועה ברחוב הסואן שלכם. קצת סבלנות, סוף סוף עושים משהו מתוקן בארץ המקולקלת הזו.

  • 16.

    אשכרה כל מילה בסלע. אם כבר עשיתם שבילים עלובים לפחות אל תתגאו בהם (ל''ת)

    עופר, 09/10/09 02:20

    • באמת אין מה להתגאות, אבל זה הכי טוב שיש

      מיכל, 20/10/09 14:16

      בינתיים בארץ. וכל מי שיש לו עיניים יכול לראות את ההבדל בתנועת האופניים במרכז תל אביב מול שאר חלקי הארץ. חברה שהגיעה לביקור מולדת אחרי כמה שנים שלא הייתה הייתה ממש בשוק מהשינויי לטובה. למה לא לפרגן כשאפשר?

  • 15.

    אל תגזימי

    הפקיד המדווש, 09/10/09 00:49

    לא מדובר ב''תרמית''. העיריה עושה כמיטב יכולתה במציאות בלתי אפשרית של כבישים, חניות ובניינים. חוכמה גדולה לבקר - אם את רוצה שביל אופניים - על מה תוותרי - חניה? נתיב נסיעה? חלק מהגינה של הבניין שלך? חלק מהמדרכה של הולכי הרגל (שהיא צרה בין כה)? על מה תוותרי? והאם שאר תושבי הרחוב שלך יסכימו איתך ויוותרו על חניה ברחוב לטובת האופניים שלך? לא פשוט כשצריך להחליט ולהתמודד עם אלף התנגדויות. קל לבקר.ביקורת זה עוד בסדר, אבל לייחס לעיריה ''תרמית''? דרמטיזציה מיותרת.

    • על מה לוותר? על נתיב של מכוניות

      חמציץ, 22/10/09 01:26

      למעשה על פחות משליש נתיב. ולתת לאופניים זכות קדימה בהצטלבויות.

  • 14.

    כתבה דמגוגית

    שאול, 08/10/09 20:03

    ומדוע, כי קיים רוחב נתון של כביש ומדרכה במרכז העיר ברחובות בה הכתבת גרה.
    מרחב זה לא ניתן לשינוי ולכן קיים שילוב של הולכי רגל ואופנייםש , כמו כמעט בכל מרכז עירוני ותיק בערים הגדולות בעולם (פריז ברצלונה ועוד).

    בצפון ברחובות חדשים מבצעיים זאת וגם בפרוייקטם בטיילת הים.

    לקטר זה קל בואי נראה אותך נותנת פתרון אמיתי במרכז העיר אשר ישלב רוכבי אופניים, הולכי רגל, בתי עסק , מסעדות ובילוי, תחבורה ותחבורה ציבורית, ריהוט רחוב, רכבת קלה עתידית , תשתיות תקניות ועוד ועוד באותו רוחב כביש ומדרכה שלא יכול להשתנות.

    בעייתך ברורה אך דמגוגית ולא נבחנה מקצועית וחבל.....

    לקטר זה קל....

    • יש לך טעות בסיסית אחת

      חמציץ, 22/10/09 01:24

      שבילי אופניים צריכים להשתלב בכביש (עם יתרון לרוכבי האופניים על פני מכוניות בהצטלבויות בין הנתיבים), ולא על המדרכה.

  • 13.

    אין שבילים רוחביים-לא בבזל.לא בזבוטינסקי. לא בבלוך ולא בפנקס

    דוד, 08/10/09 08:00

    טיפשות, כל השבילים הינם אורכיים ולא רוחבים לא בפנקס לא בארלוזרוב ולא בזבוטינסקי

    מעניין מי הוא מהנדס העיר ?

    צפוני

  • 12.

    תתחילו להפגין, קדימה

    מוטלההההההההה, 07/10/09 23:25

    בפעם אחת צאו כאלף רוכבים לרחובות ת''א, נראה מי יעקוף דבוקה כזו

    • 12, צודק. תראו מה השיגו האופנוענים

      מיכל, 20/10/09 14:20

      הפגינו מפגני כח בתל אביב ובירושלים והשיגו השגים משמעותיים בתחום ביטוח החובה. כל הכבוד. רוכבי האופניים לא מספיק מאוחדים. בכל יום שלישי בערב מגיעים לרכיבת מסה קריטיתשיוצאת מהסינמטק 20 רוכבים בקושי, אבל קוטרים יש מאות. צריך לצאת מהבתים וארגן מחאה אמיתית מול מקבלי ההחלטות

  • 11.

    ל9 מה אומרת תל אביב לכולנו (ל''ת)

    מילא, 07/10/09 22:23

  • 10.

    האם יש כאן תרמית (ל''ת)

    נו באמת, 07/10/09 22:11

  • 9.

    ומה אומרת סיעת הירוקים של ויסנר (ל''ת)

    לא שומעים, 07/10/09 20:20

  • 8.

    אם אתה גרה בדיזנגוף ועובדת מקרליבך - את חלק מהבעיה.... (ל''ת)

    סטודנט, 07/10/09 18:35

    • סליחה? (ל''ת)

      סטודנטית לשעבר, 07/10/09 21:04

  • 7.

    צודקת כל מילה! שבילים פתאטים ובכייה לדורות

    איתן, ת''א, 07/10/09 17:39

    מה עשו?
    1. ציירו קווים על המדרכות
    2. ציירו לוגו אופניים בשדירות
    3. עקרו צמחיה וסללו על חשבון שטחים ירוקים שבילי אספלט (לאורך דרך נמיר וקק''ל)

    מה לא עשו?
    לא הוסיפו ולו מסלול אחד שבאמת מסייע לרוכבי האופניים להיות יעילים יותר בעיר, כדי שיוכלו להוות אלטרנטיבה למכוניות

  • 6.

    צריך שבילי אופניים במרכז העיר, כאלה אמיתיים.

    אורטל מתל אביב., 07/10/09 16:54

    המדרכות העמוסות מחייבות אותי לרכב על הכביש ושם אני בסכנה מתמדת מצד כל המשוגעים שאיכשהו קיבלו רישיון. שלא לדבר על הזיהום שאני מקבלת. כל זה היה נפתר אם היו כמה שבילי אופניים נורמליים במרכז העיר(לא כמו באבן גבירול, שיש עליו בעיקר הולכי רגל).

  • 5.

    שוב הוכח שיעקב רנר צדק בעינין זה (ל''ת)

    אזרחים למען יעקב רנר לראשות העיר, 07/10/09 15:22

  • 4.

    כישלון של העירייה - מיעוט משתתפים

    דורית, 07/10/09 15:14

    היה עלוב בכיכר המפוארת, אף פעם לא עושים משהוא כמו שצריך

  • 3.

    כמה סטריוטיפיות במאמר אחד

    יואב, 07/10/09 14:39

    אולי די עם העיסוק הנדוש בצפון מול דרום ''אקירוב'' וככר המדינה כסמל הרקבון והנהנתנות?
    סוגיית שבילי באופניים חשובה ומעניינת ולא צריך ללפף אותה עם ססמאות חבוטות. הנה דוגמא: שביל האופניים הטוב ביותר בת''א מצוי בדרום מזרח העיר (דרך משה דיין ויצחק שדה) שם הנתבים מופרדים מהמדרכה ומהכביש. כך מריך לעשות שביל אופניים. לצייר ציור של אופניים על המדרכה זה פשוט בדיחה גרועה.
    ואין לזה שום קשר לצפון העיר או דרום העיר.

  • 2.

    חולדאי ראש עיר לעשירים בלבד

    נמאס מחולדאי, 07/10/09 14:30

    חולדאי מבריח את התושבים הצעירים מהעיר.
    עיר מדכאת.

  • 1.

    מסכים עם כל מילה

    עוד פעם עובדים עלינו, 07/10/09 14:17

    ''שביל האופניים'' ברח' אבן גבירול חסר תועלת וחבל מפני שזה רחוב מאוד ראשי.