• 15.

    20 קווי אוטובוס -בשביל מי ובשביל מה?צריך כמו באירופה

    תל אביבי, 27/09/09 16:17

    מספיק קו אוטובוס אחד לכל ציר רוחב מרכזי כמו אבן גבירול
    בתדירות גבוהה מאוד על נתיב מיוחד
    ועל כל ציר אורך כמו ארלוזרוב,יהודה מכבי ,פרישמן וכו' קו אוטובוס או קו מוניות שרות מקביל
    עם אותו הכרטיס לכולם
    וחסכנו מאות אוטובוסים ביום פקקיםזיהום וזמני המתנה לא הגיוניים שהופכים את התחבורה הציבורית ללא אטרקטיבית...
    אה שכחתי..פחות עבודה לנהגי דן ולפקחי עיריית ת''א..

  • 14.

    בנוגע לרכב- אתה יודע יש אנשים שאין להם ברירה

    נכה, 07/09/09 08:16

    אני לא יכול לסוע בתחבורה ציבורית וגם לא ללכת ברגל, את הפריבילגיה הזו אני משאיר לך. אז כן. אני דורש מראש העיר שלי שייצור עבורי ועבור עוד המוני האנשים שמשתמשים ברכבם הפרטי מקומות חניה, ואם זה לא נוח לך... אז תלך ברגל לבריכה שלך בצרפת
    (אתה יודע אומנם העולם בנוי כאילו קיימים בו רק סוג אחד של אנשים- לרוב גברים אשכנזים בריאים, אבל מסתובבים ביננו גם אחרים)

    • אוי באמת! מקומות חנייה לנכים צריך ליצור, ללא ספק

      דודי, 07/09/09 09:33

      אבל מה זה שייך לעניין? הוויכוח הוא על מקומות חנייה לכלל הציבור ועל נתיבים לאוטובוסים.

  • 13.

    הרעיון הזה כבר עלה

    פפריקה, 07/09/09 07:59

    לפני שנים רבות, באחת ממדינות היבשת
    השחורה, שלט שליט, שמאד לא היה מרוצה מכמות ההרוגים בתאונות דרכים למרות הכמות
    הקטנה יחסית של כלי רכב בארצו.

    הרעיון שלו לצימצום מספר התאונות היה פשוט.
    יש לצמצם את מספר הנהגים.

    כל נהג שגורם למוות בתאונה, יוצא להורג.

    ככל שיהיו פחות נהגים יהיו פלות הרוגים בכבישים.

    על משקל כזה היתי מצמצם את הפשיעה בישראל.
    על בתי המשפט להוציא להורג כל אדם שהורשע
    בפשע חמור וכך לצמצם מאד את מספר העברינים.

    גשלא יהיו עברינים ולא נהגים, נתחיל
    לטפל בחינוך....

  • 12.

    אביב תכנס אתה לא מבין על מה אתה מדבר

    המגיב הכי טוב פה, 07/09/09 07:50

    יש קבוצת אנשים בעיר שמנסים לשטוף את המוח לכולם על בסיס כמה טיעונים חלשים שהפכו אותם לקדושים.
    ביניהם:נת''צ, BTR, והפסקת בניית חניונים.

    תתחילו להפנים רבותיי שסלילת נתיב באבן גבירול היא לא פתרון לבעיות התחבורה. אתה באמת מאמין שאם יסללו נתיב תחבורה באבן גבירול שיקצר את זמן הנסיעה ב-10 שניות אנשים ינהרו אל האוטובוס? וגם אם ינהרו דן היא לא חברה פרטית שמונעת מכוחות השוק, היא פועלת לפי תכתיבי משרד התחבורה כך שהתדירות לא תעלה והקיבולת לא תגדל ולכן לא יהיה שינוי.

    כדי לפתור את הבעיה צריך להבין אותה והיא לא תנועת האוובוסים בתל אביב שגם היא זקוקה לשדרוג בלי קשר. הבעיה היא מטרופולינית הבעיה היא עם האנשים שבאים מפ''ת ובת ים עם האנשים שבאים מנתניה והרצליה מרמת גן וגבעתיים. הם אלו שיוצרים את הבעיות התחבורתיות והזיהומיות. להם צריך למצוא פתרונות תחבורתיים והנת''צים צריכים להיות בינעירוניים.

    כל מה שכתבת אביב צריך להכתב מחדש ותוציא מנו בבקשה את ההתנשאות שלך.

    • מגיב, כנס הנה!

      המגיב העוד יותר טוב, 08/09/09 03:26

      א. סלילת נת''צים לא תקרה בוואקום, היא תקרה בשיתוף פעולה עם משרד התחבורה, וחברות האוטובוסים יתיישרו וישתפו עולה.

      ב. אנשים שבאים לת''א מבחוץ הם לא בעיה, הם מי שהופכים אותה למרכז המטרופוליני שהתל אביבים כל כך אוהבים לגור בו.

      אתה צודק שנת''צים צריכיםלהיות בינעירוניים, זה קצת סותר את הפיסקה הראשונה שלך שבה אתה כותב שאין תועלת בנת''צים.

  • 11.

    מונית זה לא תחבורה ציבורית

    רמי, 07/09/09 06:58

    מונית היא לא תחבורה ציבורית.
    מונית היא תחבורה פרטית למי שיכול לשלם סכום הגבוה פי ארבעה וחמישה מעלות נסיעה באוטובוס.
    המוניות הן נזק אקולוגי. הן מציפות את הכבישים בתפוסה חלקית (חלק משמעותי מהזמן הן ריקות) ולא מעט מהן מונעות בדלק מזהם.
    צריך לאסור על מוניות ליסוע בנת''צים.

    • שכחת משהו...

      דוגרי 2, 08/09/09 03:29

      מוניות הן שמאפשרות לתל אביבים לא להחזיקרכב פרטי בכלל. שיעור בעלי הרכב במרכז ת''א הוא מהנמוכים בארץ, וחייבים מוניות בשביל זה,לא משנה כמה התחבורה הציבורית טובה.

      הן גם מןנעות את הצורך בכל כך הרבה מקומות חניה.

      ובוא נשווה כמה זמןמונית ריקה מנוסעים לעומת כמות הזמן שרכב פרטי ריק מנוסעים... כמה שעות ביום אתה מבלה באוטו?

  • 10.

    ממש חכם...

    חכם, 07/09/09 06:34

    אהבתי במיוחד את המשפט: ''כדי שהמהפכה הסביבתית תקרום עור וגידים אינטרסים רבים צריכים להיפגע''. אני מציע לאמץ את הרעיון הנשגב הזה וללכת איתו כל הדרך: כדי להקטין את הפגיעה בבעלי חיים צריך להרעיל את כל העופות ואז האנשים יבינו שלא בריא לאכול בשר עוף. כדי להקטין את הצפיפות בערים הגדולות בעולם צריך להפציץ אותן בפצצות גרעיניות. כדי שאנשים יפסיקו לזרוק אשפה ולזהם את היערות צריך לשרוף את היערות. --- תגיד - אין לך רעיונות קצת פחות הרסניים? אולי יש דרכים לשפר את מצב הציבור בלי לפגוע בציבור?

    • בוא תלמד אותנו....

      הגאון מוילנה, 08/09/09 03:31

      איך להכין חביתה בלי לשבור ביצים.

      תחבורה ציבורית היא 100% לטובת הציבור.
      תבין את זה כשחצי מהמשכורת שלך תלך על חניה.

  • 9.

    הבעיה של תל אביב היא הניוון

    השני מהאמצע, 07/09/09 06:31

    המרכז שלה נעשה ישן ובלתי נגיש והעסקים בורחים משם תוך הקטנת ההכנסות מארנונה.
    קנסות ומגבלות חנייה רק מזרזים את הגויעה.
    על עיריית תל אביב לפתח מגרשי חנייה מוזלים באותם אזורים ולשפר את דרכי הגישה כדי להמריץ את הפעילות העסקית.

    • חשבת לפני שכתבת?

      דוגרי2, 08/09/09 03:33

      אתה מכיר מגרשים פנויים בתל אביב בשביל להפוך לחניונים?

      אתה מכיר רחובות רחבים כל כך שאפשר לכרסם בהם עוד נתיב למכוניות?

  • 8.

    תחתית לעולם לא תהיה

    רון הכחול, 07/09/09 04:23

    הסיבה היא שעפ''י החוק הישראלי, אם שטח אדמה שייך למישהו, אזי כל מה שמתחתיה עד לב כדור ארץ שייך לו. לכן, חפירת רכבת תחתית תהיה כרוכה בתשלום פיצויים אסטרונומיים לכל מי שמנהרות הרכבת ייחפרו מתחת לנכסים שלו, וזה יהפוך את כל הפרוייקט ללא כדאי.
    רק רכבת קלה כמו באמסטרדם או במלבורן.

    • שמעת על הפקעה?

      דוגרי2, 08/09/09 03:34

      לרון חולדאי יש דוקטורט בנושא.

  • 7.

    עכשיו אתה מבין איזה אסון חולדאי הוא לתל אביב??!!

    ג'ורג', 07/09/09 01:37

    האיש מאוהב בבטון וארנונה, והפלגש שתמיד אומרת כן-הגורר. חולדאי חי בשביל להגדיל התקציב מגרירות.

  • 6.

    מחירים דומים גם בגרמניה (ל''ת)

    גרמניה, 07/09/09 00:37

  • 5.

    ההיפך - עוד כבישים לתל אביב - עכשיו !!!

    פקק - הוד השרון, 07/09/09 00:32

    תל אביב היא מקום תעסוקה שהרוב הדומם נאלץ לעבוד בו. אם הייתי מספיק עשיר (כמוך) הייתי עוזב מייד את עיר השינה ''הוד השרון'' שאין לי אליה שום רגש סנטימנטלי ועובר להיות שכן שלך. אבל, נולדתי להורים הלא נכונים והדלפונים ולכן אני נאלץ (''נאלץ'' - לא ''בוחר'') לגור מחוץ לעיר ולעמוד כל בוקר בפקק עד לת''א. עוד כבישים ודרכי גישה לת''א רק יקלו עלי ועל החברה כולה להשתכר בכבוד ולא לבזבז את זמננו בפקקים. - רכבת לא יכולה להגיע לכל מקום (כמו מקום העבודה שלי) - זאת המציאות, אוטובוסים פשוט אין (ואם יש אז הם לא יעילים). אביב - דודתך רוצה לחיות בלי פקקים? - היא בפנסיה? שתגור בהוד השרון ואני אגור בבית שלה - מה אתה אומר ? הצעה הוגנת?.



    אי אפשר שכל המדינה - מליונים של אנשים שלא מרוויחים משהו ישתעבדו וישלמו כניסה לת''א, יקבלו אין ספור דוחות ויעמדו שעות בפקקים על מנת שרמת החיים של התל אביבים שהיא הגבוהה בארץ לא תיפגע. התל אביבים הם לא ''מתת האלים לבני האדם'' ואם הם רוצים להגן על איכות החיים שלהם - אסור , פשוט אסור שזה יהיה על חשבון האחרים שנאבקים על הזכות להתפרנס בכבוד.

    דרכי גישה יעילות ולא פקוקות זה הפתרון הצודק

    • א-י-ן מ-ק-ו-ם. תפנים

      דוד, 07/09/09 09:35

      כמות הכבישים הולכת וגדלה, עוד אנשים נוסעים ברכב פרטי, והבעיות רק מחמירות.

      הפיתרון היחיד הוא מעבר לתחבורה ציבורית.

    • אתה לא נורמלי

      דניס, 08/09/09 03:21

      לסלול עוד מאה קילומטר של כביש ועשרת אלפים מקומות חניה נראה לך יותר אפשרי מאשר לאסור נסיעת מכוניות בכבישים קיימים ולתכנן מחדש את קווי האוטובוס???

      מי אתה? רון חולדאי?

      אתה גר בהוד השרון??? קח רכבת!!! אין פקקים!!!

  • 4.

    טוב מאוד- רק חבל שאין תגובה של עיריית ת''א

    אורן, 06/09/09 23:54

    דברים נכונים וחשובים.
    ובדרך אגב, בפתח תקווה ישנו אחד הנת''צים המגודרים היחידים בארץ (ולכן הוא קרוי מת''צ). במבט חטוף זה נשמע טוב, אבל מה: הרמזורים של האוטובוסים ארוכים יותר משל מסלולי הרכב הפרטי, כדי לא להפריע לרכב הפרטי לפנות. בשורה התחתונה, רכב פרטי ברוב שעות היום, מתקדם הרבה יותר מהר מאוטובוס.

    לא מספיק להגדיר נת''צ, לאכפו או לגדרו, צריך גם לדאוג לעדיפות של הרכב הפרטי.

    יפה אמרת שאי אפשר לרצות את כולם, אבל בטווח הארוך, גם נוסעי הרכב הפרטי יכולים לעבור לצד השני, של נוסעי התחבורה הציבורית - אם היא תהיה טובה מספיק. ואז כמעט כולם יהיו מרוצים.

    • 3 ממי !! ,המנשר הדלוח שלך מזכיר לי מאמר של רייב' מנייחם שטנדל.! (ל''ת)

      נעה גזית, 07/09/09 04:47

  • 3.

    מתי? מתי? מתי תהיה רכבת קלה ותחבורה ציבורית טובה כמו באירופה??!! (ל''ת)

    באחרית הימים??!!בבוא המשיח???!!!, 06/09/09 23:15

    • אתה באמת מחכה? לא תהיה נקודה.

      חחחח, 07/09/09 00:37

      בכל מקרה המדינה הולכת להיסגר בשנים הקרובות..

    • הרכבת העילית בבנגקוק,ממש תענוג......

      מאת: יחיאל הטוסיק [מריומה], 07/09/09 04:46

      התאיילנדים הם עם של קולפיי אננס ונערות גוגו למכביר.....
      ובכל זאת הם יותר מוצלחים מאיתנו... מעניין.

      • גם המטרו

        lat prao, 04/10/09 23:23

        גם הרכבת התחתית שלהם נהדרת. אולי באמת נזמין אותם לכאן לבניית מערכת רכבות כהלכה ולא רק לחקלאות.

  • 2.

    אתה בכיין !!

    מי מחזיק אתכם ., 06/09/09 23:06

    אים כל כך קשה למשפחתך בתל אביב , עבור איתם למקום יותר נח !

    • צודק - צריך לחזור לאירופה. נמאס מהישראבלוף!!

      סטודנט, 06/09/09 23:59

      די, הגיע הזמן להבין שהמדינה הזאת לא הולכת לשום מקום טוב.

      יהודי צריך לדעת מתי לברוח. ועכשיו לפני שלאיראנים תיהיה פצצה זה בדיוק הזמן.

      • שניי מטוסיי איירבוס היתרסקו ליפניי 3 חודשים( צרפתי ותיימני )מאות ניספו

        נעמה השפוייה ממעלות , אוהבת רכב חדיש., 07/09/09 04:43

        ואתם מיתעסקים בפקקים התל-אביביים ???

        • יאללה יאללה- שום נושא חוץ מהפצצה האיראנית לא שווה שיחה? (ל''ת)

          חי בסרט, 07/09/09 08:10

        • את מציעה שנדבר על זרים שמתו בארץ רחוקה? (ל''ת)

          לא הבנתי, 08/09/09 03:36

  • 1.

    בפעם המיליארד: הפתרון לפקקים - קטנועים

    אחד, 06/09/09 22:40

    ובפעם המיליארד - חבל שהאוצר הורג אותנו עם הביטוח.
    כנראה שהם באמת חכמים שם יותר מכל אותן מדינות מערביות נחשלות ששומרות על תעריפי ביטוח שפויים.