• 53.

    אדם שאינו שומר מצוות אינו יהודי?? נמאסתם!

    חילונית, 04/04/09 23:25

    לחרדים אין זכות לנקוף את הדת רק לעצמם.
    לאום, היסטוריה, מורשת ומסורת - זה לא מספיק?

    IP: 212.235.108.182דווח על תגובה זו

  • 52.

    זהו! שכנעתם אותי- אני לא מעוניין להיות יהודי יותר

    ronentat , 26/02/09 21:02

    אם כיהודי שלא מאמין, לא שומר מצוות, בועל נידות ואוכל שפנים, אני עדיין נחשב ליהודי, ואדם שכל חייו חי כיהודי נאלץ לחיות כחרדי על מנת שלא יוציאו אותו מכלל ישראל, רק מפני שלא נולד לאם יהודיה- אני מעוניין לצאת מכלל ישראל!
    לא רוצה להיות חלק מהדת המכוערת הזאת, לא רוצה להיות תחת שליטתם של רבנים גזעניים שעושים הכל כדי לבטל יהדות של אנשים טובים מהם, רק כי הם לא "מספיק יהודים" לטעמם.
    שחררו אותי מעולה של דת חשוכה לא רוצה להיות יהודי.- תנו לחיות כחסר דת!

    IP: 82.132.136.188דווח על תגובה זו

  • 51.

    ושוב החרדים מראים את פרצופם המכוער

    ישראל, 01/02/09 00:21

    אני מתביש שפעם הייתי חלק מהם
    גועל נפש

    IP: 194.90.125.234דווח על תגובה זו

  • 50.

    צריך קבלת מצוות בהגיעו לגיל מצוות. אם עשה זאת גר, אם לא לא

    יהודי, 29/01/09 09:26

    זו הלכה
    לא המדינה ולא הרבנים יכולים לשנות זאת

    IP: 212.179.61.155דווח על תגובה זו

  • 49.

    פני הדור כפני החמור (הכלב)

    רות ווילר, 29/01/09 08:54

    אוי לחרפה, רבנים קטני הדור המרשים לעצמם לחלוק על הלכות שפסק הרמב''ם ועל הלכות שפסק יוסף קארו. אין דבר כזה לבטל גיור שנערך בבית דין כהלכתו. הרמב''ם כתב בהלכות איסורי ביאה, פרק י''ג הלכה י''ז: ''גר שלא בדקו אחריו, או שלא הודיעוהו המצוות המצוות ועונשן, ומל וטבל בפני שלושה הדיוטות, הרי זה גר, ואפילו נודע שבשביל דבר הוא מתגייר, הואיל ומל וטבל יצא מכלל הגויים, וחוששין לו עד שיתבאר צדקותו. ואפילו חזר ועבד עבודה זרה, הרי הוא כישראל מומר, שקידושיו קידושין ומצווה להחזיר אבידתו מאחר שטבל נעשה כישראל ''. בפועל עושים זאת אותם רבנים בזויים שמצאו להם שיטה לעקוף את גדולי הדור הללו. השיטה היא להחליט שבית הדין שגייר אינו חוקי. אגב גם זה אינו על פי ההלכות של הפוסקים הגדולים אותם הזכרתי. אותם ''אנשים קטנים'' שקבלו הסמכה לרבנות כדי לאמלל את המוני בית ישראל, משניאים את היהדות על עם ישראל ומשניאים את עם ישראל על אומות העולם. הללו פועלים בשיטות הבזויות בהן נהגה האינקוויזיציה ימ''ש ומשתמשים בהלשנות ובשיטות של חיסול חשבונות של אינטרסנטים המטילים דופי בשכנים או במי שחפצים לפגוע בו. אותם רבנים מעיזים לרמוס ברגל גסה עקרונות שגדולים וחכמים מהם קבעו וברגל גסה רומסים את כבוד הגר בישראל. אין פלא שנבאש ריחו של עם ישראל בעולם כאשר אנשים צרי מוח ומרושעים מציירים את דמותו של היהודי המכוער החי באפילה של דעות קדומות, אפליה, גזענות ורוע לב לשמו. עד אנה נוליך את החרפה. הגיע הזמן לשים קץ לרוע ולצרות המוח.

    IP: 84.229.116.159דווח על תגובה זו

  • 48.

    עכשיו הכל מובן ( ''הרב'' עורך דין גלעד קריב)

    יעקב, 15/01/09 02:42

    מאחר וברור שאם חס וחלילה תלקח מהדיינים ,שדנים לפי חוקי התורה, הסמכות לקבוע בנושאי גיור, נישואין וגרושין שהם ממש בנפשו של עם ישראל. מי שיחליף אותם יהיו עורכי דין רמאים, צבועים, תאבי בצע ושררה. מאחר ו''הרב'' הוא גם עו''ד ברור שיש לו אינטרס אישי.

    אגב לגבי 80 % שרואים בו כיהודי. לצערי הרב בתוך דור או שתיים מאותם 80% ישארו כמעט 0% יהודים.

    גם לטעון שהוא בנו של אחד מחשובי הוגי הדעות הרפורמים ולכן פסלו אותו\\ נקמו בו זה חסר משמעות.
    כמו שאבין הוא לא סיבה לגייר אותו אז הוא גם לא סיבה לפסול אותו.

    IP: 150.101.123.197דווח על תגובה זו

  • 47.

    פנה מייד לעזרה

    עורכת דין, 12/01/09 10:53

    לארגון מכרז צדק לנשים
    02-5664390

    IP: 217.132.96.199דווח על תגובה זו

  • 46.

    הרב הגר לא עבר את הבחינות לדיינות (ל''ת)

    פינגוין, 12/01/09 00:04


    IP: 195.95.46.39דווח על תגובה זו

  • 45.

    אביו - הרב פקנהיים, מההוגים הציונים רפורמים ימנים החשובים ביותר

    ציפורה, גושן, 11/01/09 12:42

    נדמה לי שהדיין רצה להעניש את אביו על ידי פסילת גיור הבן - בושה וחרפה.

    אביו, למרות שהיה רב רפורמי גייר את בנו בגיור אורתודוקסי משום שהטיף ל'כלל ישראל' בניגוד לרפורמים אחרים. ומה הרבנות עושה? פוסלת את הגיור!! בושה

    IP: 132.64.208.138דווח על תגובה זו

  • 44.

    Give money to the dayanim. All the story in Rabanut is money

    yael, 11/01/09 12:27

    Good news this guy has not to give Guet.
    The woman is free for free.

    He has to go back to US the poor guy he has no more an israeli pass

    IP: 82.120.228.208דווח על תגובה זו

  • 43.

    אני לא שומר מצוות

    ברק, 11/01/09 11:59

    נולדתי כיהודי אך אינני שומר מצוות, ויותר מכך כופר לחלוטין. בבקשה הרבנים תפתורו אותי מעונשכם.

    IP: 212.179.43.69דווח על תגובה זו

    • כשאלוקים יוכיח לך שהוא קיים, תהיה כבר בעולם הבא.... (ל''ת)

      יוני דוד , 11/01/09 13:06


      IP: 89.0.177.108 דווח על תגובה זו

  • 42.

    פשוט לא יאומן!

    דתייה אורתודוקסית שפויה, 11/01/09 00:16

    מי ביקש ממנו להכריע בשאלת יהדותו של האיש? באיזה קלות בלתי נסבלת אנשים לוקחים לעצמם את החירות להרוס חיים של אחרים? אני כועסת ומתביישת, כדתייה אורותודוקסית, שהיהדות השפויה שלי לא הצליחה להצמיח דור של רבנים שיאיישו את העמדות הללו. הפתרון הוא לא הליכה לרפורמים. הפתרון הוא יהדות אורתודכסית מודרנית והומניסטית.

    IP: 62.128.48.130דווח על תגובה זו

    • מי ביקש? הוא רצה אישור נישואין ליהודיה . שגוי יתחתן עם גויה. נקודה. (ל''ת)

      יוני דוד , 11/01/09 13:08


      IP: 89.0.177.108 דווח על תגובה זו

      • לך תעשה צבא. נקודה. (ל''ת)

        לא בהמה, 05/04/09 18:31


        IP: 79.183.135.2 דווח על תגובה זו

  • 41.

    צריך ע''י הפרדה בין דת ומדינה להציל אותנו מהמזוקנים שקודחים חורים באנית

    וביערת הרע מקירבך...., 10/01/09 23:45

    המדינה.אחרי ההפרדה בין דת ומדינה נוכל לברך על המוגמר ולשיר ''וביערת הרע מקירבך''.....

    IP: 79.178.35.98דווח על תגובה זו

  • 40.

    אין אפשרות לבטל גיור אפילו מיד אחרי המילה והטבילה...

    דתי, 10/01/09 22:17

    זה כתוב בכל הפוסקים. האנשים האלה בורים ועמי הארצות, החיים על חשבון המדינה. יש פשוט לסגור את הרבנות הראשית הנשלטת על ידי החרדים, ושכל אחד יבחר לעצמו בית דין וילך לשם. יגמרו כל הבעיות.

    IP: 132.64.35.189דווח על תגובה זו

  • 39.

    היהדות בגועליה

    כפיר, 10/01/09 21:32

    לא פלא ששונאים את החרדים היום.
    מה שהם עושים לאנשים זה גועל נפש.
    לר פלא שאנשים לא מתחתנים ברבנות היום

    IP: 72.229.120.7דווח על תגובה זו

  • 38.

    זה סקופ!

    מוריה, 10/01/09 20:25

    פעם כמעט הפילו על הדברים האלה ממשלות

    IP: 85.250.116.20דווח על תגובה זו

  • 37.

    בטול גיורים

    tirza109, 10/01/09 18:50

    אני כתבתי תגובה ארוכה לעורך מעריב ואני מקווה שתעשה משהו בנידון שהיגיע הזמן שהדיינים יפסיקו עם חילול השם ויעסקו בקירוב לבבות ולא ההיפך.

    IP: 213.151.52.47דווח על תגובה זו

  • 36.

    הדת היהודית תקועה איפשהוא בימי הביניים ומאז יש דתות מתקדמות ונאורות

    אבולוציה של דתות, 10/01/09 16:38

    יותר וזה מסביר את העובדה שהדת היהודית לא אטרקטיבית ויש הרבה הנוטשים אותה.

    IP: 85.65.215.53דווח על תגובה זו

    • מה שלא עבר התפתחות זה המוח שלך

      אני, 10/01/09 20:41

      אני לא רוצה סתם לרכל ולומר שאולי הדיין היה לא בסדר, אבל זאת אפשרות. שנית, קטן שגוייר חייב להצהיר על קבלת המצוות בבר מצווה שלו ואם אינו רוצה בכך הרי שאינו יהודי, אם הוא כן מכריז על כך ומגבה זאת הוא נותר יהודי ולאחר מכן אם הוא יוצא בשאלה וכ''ו הוא עדיין קרוי יהודי.

      שנית, היסטוריה כנראה אתה לא יודע, לפני שהכנסיה אסרה במאה ה4 לספירתם את הגיור באירופה אחוזי המבקשים להתגייר עמדו על גוי שמעוניין להתגייר על כל יהודי..עד כדי כך שבמאה ה2 לספירתם קיסרי רומא ראו את היהדות כאיום תרבותי לשלטונם שהתבסס על האלילות, שחיתות, תאוות בשרים וכ''ו.

      בנוסף, דת היא לא אופנה, היא לא מתפתחת במובן של דילוג על כללי יסוד. דת עוסקת בערכי מוסר מוחלטים, כאלו שנקבעים מלמעלה ויש דברים של אמשתנים.

      בהקשר לגיור של הבחור, אם פסילתו הייתה נכונה או לא, זה לא קשור בשיט לטענה שלך זה כן קשור לעניין של החלטה ספציפית של דיין והשאלה אם הייתה נכונה הלכתית או לא...מצטער, ליהדות לא מצטרפים בשניה.

      IP: 85.250.51.64 דווח על תגובה זו

    • אתה מאמין שאדם בא מקוף וקורא לאחרים "חשוכים" עלק.... (ל''ת)

      יוני דוד , 11/01/09 13:10


      IP: 89.0.177.108 דווח על תגובה זו

  • 35.

    זה יכול לקרות לכולנו!

    The_Red_Fan , 10/01/09 14:41

    אסור שהזכות לקבוע מיהו יהודי - קל וחומר לבטל את זה רטרואקטיבית - תהיה נתונה בידי ממסד מונופוליסטי.
    יהודי הוא מי שרואה את עצמו כיהודי ולוקח על עצמו אורח חיים כזה - גם כשהוא אורח חיים חילוני.

    אני קורא לכולכם לחשוב גם על הסוגיה הזו בבחירות הקרובות. בדקתי ומצאתי שהמפלגה הכי קרובה לעמדות האלו היא מרצ.

    IP: 217.132.17.239דווח על תגובה זו

  • 34.

    החרדים מחללים את בניין הכנסת הישנה. להוציא משם את הרבנות!

    י-מי, 09/01/09 23:41

    ואחרי זה להוציא את החרדים מהרבנות

    במקום שבו ישבו בן גוריון ובגין יושבים רבנים חשוכים ודוחפים אפותיהם לחייהם של חילונים

    IP: 87.70.231.134דווח על תגובה זו

  • 33.

    בושה וחרפה! רק מרצ חזקה תביא להפרדת הדת מהמדינה!

    עמנואל , 09/01/09 23:31

    וצביה גרינפילד - יהודיה דתיה במסורת של ליבוביץ', תהיה בראש המאבק.

    בלי הפרדה של דת מהמדינה, זוועות כאלה תימשכנה!

    IP: 79.179.122.190דווח על תגובה זו

    • האם כוונתך לאותה מרצ

      עאלק מרצ, 11/01/09 14:42

      שהצביעה יחד עם הדתיים נגד חוק הסכם זוגיות (נישואין אזרחיים) בגלל שלא מדובר שם באופן פרטני על זוגות חד מיניים? איך בדיוק אלה יעזרו?

      כחילונית אדוקה, הצבעתי מרצ בעבר כי באמת חשבתי שהם בעד חילונים. אבל הם לא, אם זה לא כולל זוגות חד מיניים. ואין לי דבר נגד מתן זכויות מלאות לכל דבר ועניין כפי שראוי ודרוש לחד מיניים אבל מרצ בוגדת ויורקת בפניהם של מצביעיה החילונים הסטרייטים. פיכסה.

      IP: 77.250.246.68 דווח על תגובה זו

  • 32.

    זה כבר לא אופיום, זה טירוף מוחלט, אינקויזיציה של ממש

    avron , 09/01/09 21:11

    אני ישראלי חילוני המכונה יהודי כי נולדתי לאם יהודיה ואני לא מקיים שום מצווה בשל היותה מצווה, אלא בשל היותי בן אדם חושב (הומו ספיינס).35 שנות שרות סדיר ומילואים ורוב מלחמות ישראל. לא מזמן קברתי את רעיתי קבורה חילונית כי לא יכולתי לדמיין אפילו שהעורבים השחורים עם הנשמה השחורה יטפלו ברעיתי האהובה ויזמרו "אל מלא רחמים" אחרי שנת סבל בל ישוער.
    הגיע הזמן למגר את כוחות החושך ולהפריד את הדת מהמדינה לחלוטין. מי שסם הדת נחוץ לו, שיפנה לשם, אבל לא במסגרת המדינה.
    בית משפט מטורף במדינה בלתי שפויה או שבויה בידי אורטודוקסים חסרי מעצורים משתמטי מצוות גיוס והגנת המדינה וגם יתר החובות האזרחיות.

    IP: 89.139.91.214דווח על תגובה זו

  • 31.

    למה להיות חבר במועדון(יהדות) שהוא עם ערכי מוסר שפלים....יש מספיק

    למה?, 09/01/09 18:57

    דתות מתקדמות ונאורות הרבה יותר מהיהדות.

    IP: 85.65.215.53דווח על תגובה זו

  • 30.

    מי שנותן כוח לרבנים שלא יתלונן על התוצאה

    רק החילונים אשמים, 09/01/09 14:57

    אם היו כאן כאן נישואים וגירושים אזרחיים ואם כל החילוניים היו מצפצפים על ענייני ממזרות ושטויות מעין אלה למי היה אכפת מה אומר איזה רב חשוך? אבל אתם רוצים שהיהודת תוגדר על ידי רב אז תצטרכו לקבל את מה שהוא אומר.

    IP: 128.232.248.250דווח על תגובה זו

  • 29.

    האם גלעד קריב קיבל תעודה מוסמכת מגוף רבני מוסמך?

    juif , 09/01/09 14:16

    ממתי הוא יכול להביע עמדה בכל מה שקשור לעם היהודי, הרי סטטיסטית הקהילה הרפוקמית נעלמת תוך 2 דורות ונמחקת מהעם היהודי. 80% מהיהודים הרפורמים הם בקהילה מקסימום 2 דורות

    IP: 85.130.224.180דווח על תגובה זו

    • אז מהיום בשביל להתייחס לעם היהודי צריך תעודה?

      מה עוד?, 09/01/09 14:54

      לידיעתך הקהילה הרפורמית קיימת כבר למעלה ממאה וחמישים שנה.

      IP: 128.232.248.250 דווח על תגובה זו

    • האם יוסף קארו קיבל תעודה מוסמכת מגוף רבני מוסמך?

      אסי, 09/01/09 17:02

      ומה לגבי הרמב''ם?

      IP: 79.181.108.54 דווח על תגובה זו

      • עדיף שלא תפגינו את בורותכם ברבים-מר''ן=מאתיים רבנים נסמך! (ל''ת)

        תמציאו לכם דת משלכם ותנהגו ככל העולה על דעתכם.., 10/01/09 20:19


        IP: 77.125.103.166 דווח על תגובה זו

  • 28.

    שחקני העבר של מכבי תל-אביב עושים במכנסיים מפחד (ל''ת)

    alberteinstein , 09/01/09 01:59


    IP: 121.210.242.140דווח על תגובה זו

  • 27.

    The hell with these Pherasis Orthodox

    Isaac, 09/01/09 01:38

    They invented a new religion and took monopoly over conversion.One day we should free ourself from these Pherasis.We have a very pluralistic religion whether they want it or not.

    IP: 98.149.157.55דווח על תגובה זו

  • 26.

    יוסי! אחינו אתה ! אביך הקדוש יהודי אמתי! (הרב?) הגר לא!

    חיים ירושלים, 08/01/09 23:32

    כשטיפשות אטימות בורות הלכתית וכח מתחברים ביחד הם יוצרים יצירות מעוותת כמו הגר.נמשיך לאמץ וללדת כצוואת אביך הקדוש!

    IP: 79.183.156.20דווח על תגובה זו

    • זה דבר פשוט מאוד שאתם לא מבינים

      אבנר, 11/01/09 11:24

      עם כל הכבוד לפרופ' אמיל פקנהיים ולפועלו, הוא נשא גויה לאשה ועל זאת לא יכפר כל פועלו החשוב, ילדיו היו ויהיו גויים עד שיתגיירו כהלכה, קרי ישמרו את כל המצוות כדת וכדין. מסיבה זו, כל הדיבורים על האבא, חשוב ככל שיהיה, אינם קשורים לענין כלל. הבעיה היא האמא.

      IP: 62.90.162.37 דווח על תגובה זו

  • 25.

    כך פסק הרב הרצוג

    יצחק, 08/01/09 23:29

    כך פסק הסבא של בוז'י. גיור שקבלת המצוות שבו היא מן השפה ולחוץ אינו גיר.

    IP: 89.138.104.9דווח על תגובה זו

  • 24.

    ראשי ההרכבים הבאים זכו להערכה ככלית נמוכה במיוחד

    דו''ח מבקר המדינה, 08/01/09 23:28

    ...הרב יששכר דב הגר.....

    IP: 79.183.156.20דווח על תגובה זו

  • 23.

    פיספסתם משהו קריטי

    שימו לב, 08/01/09 23:25

    לכל החוכמולוגים שמצדדים ברב:
    האם אתם מצדדים בו כי רב = מהטובים? וחילוני = מהרעים?
    לפחות תהיו עקביים. הנה תרגיל מחשבתי עבורכם: ונניח כי יהדותו של פקנהיים אינה תקפה - אז כיצד מוסד רציני ומכובד כמו הרבנות איפשר לו להינשא כיהודי? הרי מוסד הרבנות מערים תלי תילים של קשיים על כאלה שיהדותם מוטלת בספק והם מבקשים לגנוב מאיתנו איזו בת ישראל כשרה וברה.
    אם הוא היה מספיק יהודי כדי להתחתן - אז הוא אינו מספיק יהודי בכדי להתגרש?!?!
    לא הבנתם שהכל משחקי כבוד ואגו? הרב החליט שהוא זה שימציא את הגלגל, וימציא את ביטול היהדות!
    ואתם מנסים לתרץ זאת בדיעבד, ממש כפי שהוא עשה. הוא, שמשתייך לאותו מוסד דתי שכמה שנים קודם לכן החליט שהוא מחתן את פקנהיים כיהודי.
    אוי, הצביעות.

    IP: 84.108.29.11דווח על תגובה זו

  • 22.

    זה מה שקורה כשמתחברים פוליטית עם חרדים

    דתי לאומי, 08/01/09 20:58

    מתחברים פוליטית עם חרדים ומבטיחים להם הבטחות מכאן ועד להודעה חדשה - ובין השאר: תמיכה בבחירת דיינים חרדים והפיכת בית הדין הרבני למונופול חרדי. נו, מה זה משנה מי יהיה שם דיין, זה בעיה של הדתיים. העיקר שיתמכו בי ובשטויות שלי, ומה קורה? זה טופח לכולנו בפרצוף. תתעוררו!!!

    IP: 213.151.47.53דווח על תגובה זו

  • 21.

    בגלל זה אנחו לא התחתנו (גם בגלל זה)

    לא לרבנות, 08/01/09 20:07

    לא ניתן לרבנות דריסת רגל בחיינו. מספיק המשפחות שלנו בשבעה בולעות את כל הצפרדע הדתית עם מנהגים שזרים לנו. הלאה הכפיה הדתית.

    בשבילנו אתה יהודי!

    IP: 89.0.169.174דווח על תגובה זו

  • 20.

    פקנהיים - בשביל הנאצים כולנו אותו דבר

    יהודי כשר ולא שומר מצוות, 08/01/09 20:01

    בושה וכלימה שמוסד אפל כרבנות אינו יכול לראות זאת

    IP: 89.0.169.174דווח על תגובה זו

  • 19.

    נו, עכשיו אתם מבינים מה צריך רבנים דתיים לאומיים

    דוד, 08/01/09 19:59

    לא נורא תמיד נציגי החילוניים קדמו רבנים חרדיי כי הם שומרים על זכות השתיקה לגבי יוזמות מוצלחות שלהם (למשל: גירוש היהודים מגוש קטיף ועוד הצלחות רבות)
    לגופם של דברים כרב שלמדתי ושא גיור אין לרב הנ''ל כל צידוק הלכתיומן הסתם ''פסיקתו'' תיפסל ע''י ביה''ד הגדול

    IP: 85.130.140.150דווח על תגובה זו

  • 18.

    לא יודע אם הפסיקה נכונה אבל התקשורת מנצלת כל הזדמנות

    כדי לזרוק את התינוק עם המים, 08/01/09 19:52

    יכול להיות שלאיש נעשה פה עוול, זה עדיין לא סיבה למסיבה או להפיכת ישראל למדינת כל אזרחיה, כמו שנעשה עם הבאתם בתשלום של מאות אלפי גויים מחבר העמים לכאן.

    IP: 85.250.121.70דווח על תגובה זו

  • 17.

    משנאיך ומחרביך ממך יצאו

    דליה , 08/01/09 19:27

    צר לי על יוסי, עלם חמד שזכיתי להכיר, וצר לי על כך שאנחנו מוסרים את מושכות עגלת היהדות לידיים כל כך לא אמונות, לא אמינות ולא רחומות.

    IP: 88.74.112.122דווח על תגובה זו

  • 16.

    יוסי, פנה למרכז צדק לנשים, המנהלים עתירה לבג''ץ בנדון

    עוזי, 08/01/09 19:10

    יוסי, וכל מי שקרה לו מקרה דומה, מוזמן לפנות למרכז צדק לנשים בהנהלת סוזן וייס (google it). המרכז מנהל עתירה בשם אישה שקרה לה מקרה דומה, וחרף הטוקבקים שודאי יבואו אחרי, ישמח להערכתי לטפל גם במקרה שלך, גם בהיותך גבר. הגיעה העת לקץ ההשתוללות של הדיינים החרדים!

    IP: 132.64.184.69דווח על תגובה זו

  • 15.

    גם הבושה לא תספיק לפונדמנטלים מזן יהודי- יש להחרימם (ל''ת)

    ############, 08/01/09 18:47


    IP: 77.125.164.64דווח על תגובה זו

  • 14.

    על פניו, במבט ראשון לפחות, נראה שהדיין צודק.

    NL, 08/01/09 18:45

    הרי מי שגוייר בילדותו, הגיור אינו מוחלט וכשמגיע אדם לבגרות (גיל 13) הוא יכול להחליט לקבל על עצמו תורה ומצוות ואז הגיור הופך לקבוע, או לחלופין, הוא יכול לבחור לא לקבל תורה ומצוות ואז הגיור פוקע לגמרי.

    IP: 79.180.136.28דווח על תגובה זו

  • 13.

    בן זוגי גיור- אני ממש מוטרדת מהידיעה

    המומה, 08/01/09 18:28

    האם עכשיו פתאום יכולים לומר לו שהוא לא יהודי?

    אין בסביבתי מי שיהודי יותר ממנו.
    10 שנים הוא חי כמו דתי, לא כאן המקום לפרט את כל מה שעבר בשביל להיות יהודי וכמה שזה חשוב לו, עכשיו הוא מרגיש שהוא יכול להיות יהודי קצת אחר.

    זה לא אנושי לבוא לבן אדם כזה ולהגיד לו שבגלל שהיום הוא לא שומר מצוות כל מה שעשה מבוטל.

    לי זה לא יפריע, אני אתחתן איתו ככה או ככה
    אבל אותו זה ישבור

    למה הוא צריך לחיות בפחד הזה?

    זה ממש רוע לב ואטימות

    IP: 212.199.108.206דווח על תגובה זו

    • כי כך מתקבלים ליהדות אלפי שנים.

      רעות, 08/01/09 20:11

      מפריע לכם? תקימו את דת הישראלים

      IP: 89.138.228.13 דווח על תגובה זו

      • אם היית יודע הסטוריה, היית יודע שהגויים אסרו לגייר!

        מיקי, 08/01/09 22:18

        וכך נהפכה היהדות לדת מסתגרת! וזה גרוע!!!!!!!!!!

        IP: 85.250.73.47 דווח על תגובה זו

      • חבל לזרוק מילים אם אינך יודעת עובדות!!!!!!!!!!

        אחד שיודע ולמד, 09/01/09 12:39

        דעות - הגיור במתכונתו הנוכחית קיים רק כ-150 שנים!!!!!! לפני כן הגיור האורקתודוכסי הנפוץ היה כולל 2 נושאים: בירור שהמועמד אכן מעוניין להתגייר (בלי לבלוש אחריו או להעמידו במבחנים כמו שעושים היום), וברית מילה לגבר (וזהו!!!!!!!!!!!)

        IP: 87.70.178.155 דווח על תגובה זו

        • טעות בידיך

          T, 09/01/09 13:39

          קבלת המצוות היתה תנאי הכרחי לגיור.

          IP: 79.181.134.193 דווח על תגובה זו

  • 12.

    ככה זה שאין הפרדת דת ממדינה . כול ''רב'' מחליט לפי $$$ שהוא מקבל... (ל''ת)

    אחד שיודע, 08/01/09 17:29


    IP: 212.235.60.188דווח על תגובה זו

    • אצלך המוח מופרד מהגוף

      אני, 08/01/09 19:47

      זאת הדרך היחידה שבה אפשר להסביר את הרפלקס האוטומטי של טיפוסים כמוך להציף כל טוקבק ברעל שלהם...לישראל אין זכות קיום כמדינת כל אזרחיה. יהדות לא יכולה להקבע ע''י המדינה ללא סמכות מגיירת. כל זה לא אומר שפסילת הגיור של הנ''ל נעשתה כשורה, נשמע סיפור מוזר ואם אכן יש בו אמת אז כנראה הוא חמור ועצוב מאוד.

      IP: 85.250.121.70 דווח על תגובה זו

      • מאוד בוגר.

        רעות, 12/01/09 10:24

        ''אצלך המח מופרד מהגוף...''
        חמודי אומנם זה רק טוק-בק - אבל תהיה ענייני.
        להחזיר למישו בהערה כביכול מעליבה, ומאוד לא בוגרת - רק אומרת שאין לך משהו אמיתי להגיד. אז כדאי שלא תפתח את הפה.
        כדאי שתתבגר קצת....

        IP: 213.151.43.150 דווח על תגובה זו

  • 11.

    מי אתם שתקבעו? אתם הסמכתם את עצמכם ולקחתם את החוק לידים

    יהודי כשר למהדרין, 08/01/09 17:24

    בושה ליהדות. אבל יגיע יומכם ואתם תתנו את הדין לפני בורא עולם ...(שאתם מעולם לא ידעתם) ותשלמו מחיר כבד על הטעית העם.

    IP: 85.250.3.1דווח על תגובה זו

  • 10.

    לא כל מי שאינו מקיים את הפולחן הדתי אינו יהודי.

    הלל הזקן, 08/01/09 16:46

    מַעֲשֶׂה בְּנָכְרִי אֶחָד שֶׁבָּא לִפְנֵי שַמָּאי
    אָמַר הָאִישׁ לְשַׁמָּאי
    אֲנִי רוֹצֶה לְהִתְגַּיֵּר,
    וּבִתְנַאי שֶׁתְּלַמְּדֵנִי כָּל הַתּוֹרָה כֻּלָּהּ כְּשֶׁאֲנִי עוֹמֵד עַל רֶגֶל אַחַת.
    הִתְרַגֵּז שַׁמָּאי, וּדְחָפוֹ בְּאַמַּת הַבִּנְיָן שֶׁבְּיָדוֹ.
    בָּא הָאִישׁ לִפְנֵי הַלֵּל וְחָזַר עַל בַּקָּשָׁתוֹ.
    הִסְכִּים הַלֵּל לְגַיְּרוֹ וְאָמַר לוֹ:
    ''מַה שֶּׁשָּׂנוּא עָלֶיךָ - לֹא תַּעֲשֶׂה לַחֲבֵרְךָ'' -
    זוֹ הִיא כָּל הַתּוֹרָה כֻּלָּהּ.
    וְכָל הַשְּׁאָר הוּא רַק הַפֵּרוּשׁ שֶׁלָּהּ, לֵךְ וּלְמַד אוֹתוֹ.

    IP: 192.118.45.2דווח על תגובה זו

    • ככה לא פוסקים הלכה

      @, 08/01/09 18:48

      הבאת מקור חשוב, אבל לא שיקללת את כל המקורות ולא עשית אמלוגיה נכונה למקרה הנוכחי.

      IP: 79.180.136.28 דווח על תגובה זו

  • 9.

    תשובה ל-4 הבלים

    רונן, 08/01/09 16:40

    מפלגות דתיות או המייצגות את שומרי הדת מתנגדות לאפשר נישואים אזרחיים במדינה. כלומר נוצר מונופול בנישואין וגרושין לבתי דין רבניים, הרי שמתקיים התנאי שקבעת. על יש לחילוניים זכות לצעוק ולהתמרמר.
    והשטות שכתבת לגבי הבר-מצוה אינה ממין הענין. לפי שיטה זאת רוב היהודים אינם יהודים משום שממילא בגיל 13 הטקס שהם עוברים הוא בעיקר למען יראו ולא משום הרצון לקבל תורה ומצוות.
    לפי שיטתך בטל גם העיקרון שמי שנולד לאם יהודיה הוא יהודי ודי בכך. והאמת - מקובל עלי: כך יימצא שרק מי שרוצה בתחולת החוק הדתי עליו יהיה כפוף לו ומי שלא - יהיה פטור מכל תחולה של חוק דתי, כולל שמירת כשוריות ושבתות וחגים.
    נראה אז מה תאמר.

    IP: 89.139.140.92דווח על תגובה זו

    • אתה טועה

      נ.מ., 08/01/09 18:51

      לפי ההלכה מי שנולד לאם יהודיה הינו יהודי גם אם לא שומר מצוות.
      מי שנולד לאם שאינה יהודיה יכול להתגייר רק עם בבגרותו החליט לקבל תורה ומצוות.
      אדם שגוייר כילד. צריך בהגיעו לגיל 13 להחליט אם הוא רוצה לקבל על עצמו עול מצוות אז הגיור תקף, או לא רוצה לקבל עול מצוות ואז הגיור בטל.

      IP: 79.180.136.28 דווח על תגובה זו

    • יש הבדל בין מי שנולד יהודי למי שהתגייר

      רונןגם אתה מפגין בורות בסיסית ביהדות, 08/01/09 20:12

      תלמד, תבין.

      IP: 89.138.228.13 דווח על תגובה זו

  • 8.

    פסלו כל הגיור בפראג

    פראג, 08/01/09 16:18

    פסלו כל הגיור בפראג וטוב שכך סוף סוף

    IP: 80.188.218.85דווח על תגובה זו

  • 7.

    אתם דפוקים לגמרי

    אריה, 08/01/09 16:15

    אתם חיים בימי הביניים, בריאות נפשית זה לא הצד החזק שלכם. לכו תתגייסו במקום לעשות את המוות ליהודים אמיתיים כאן בארץ.

    IP: 62.90.113.88דווח על תגובה זו

  • 6.

    פסיקה מטופשת של הרב! גזענות לשמה בתוך היהדות.

    בר, 08/01/09 16:06

    נמאס כבר שהיהדות האורתודוכסית מנכסת לעצמה את הנושא הזה של גיור ועושה עוול על גבי עוול לאנשים יהודים בלב ובנפש!!

    IP: 89.139.7.245דווח על תגובה זו

  • 5.

    כאדם דתי אני אומר - די לרבנים !

    א.ב., 08/01/09 16:03

    האם יהודי הוא רק מי ששומר תרי''ג מצוות?
    ומי מאיתנו אכן שומר תרי''ג מצוות ?
    אולי נתחיל לפסול גם כל מי שנולד לאם יהודיה ומנבל את פיו ? או שיקר פעם בחייו ?

    האם רות המואבייה שמרה כל תרי''ג מצוות ? האם היום היו הרבנים מעודדים אותה 'ללכת אל הגורן' באמצע הלילה ?

    להיות יהודי - אין פירושו 'לעשות כמוני', ולכ מי שאינו כמוני, ויש לי 'כח עליו' אני מוציא אותו מכלל יהודי.

    האם אתם מחכים 'למרד צרכנים' יהודיים?
    כי הזמן הזה קרוב, קרוב מאד.

    IP: 77.127.202.218דווח על תגובה זו

    • דתי? תמהני!

      אבי, 08/01/09 20:30

      דתי, זה מי שמקיים( או לפחות משתדל) לקיים פסקי השולחן ערוך.
      השולחן ערוך פוסק גיור חל רק אם המתגייר קבל
      עליו עול תורה ומצוות.
      וכן, קטן שגויר וכשהגיע לעול מצוות ולא קיים
      מצוות בטלה הגירות למפרע.
      אם זה לא מקובל עליך אתה לא דתי (אולי מוסלמי)

      IP: 85.159.160.199 דווח על תגובה זו

      • לגר שגוייר כקטן יש דין שונה אבל אני לא יודע אם זה המקרה

        כאן, 08/01/09 22:24

        גוי שהתגייר כבוגר לעומת זאת, אם התגייר בכוונה שלמה אינו יכול להתחרט מאוחר יותר.

        IP: 85.250.121.70 דווח על תגובה זו

        • דתיים מטורפים אכולי שנאה עצמית - די כבר

          אלון, 09/01/09 01:28

          אני יהודי וגדלתי בבית יהודי חם. אימי לימדה יהדות כל חייה וזכתה להכרה בינ''ל. אני קורא להיכן הידרדר ביה''ד הרבני ופשוט נדהם: האם אתם, רבותי הרבנים, מודעים לכך שהיתה שואה? ששליש מהעם היהודי נמחק? ששונאים אותנו ברוב העולם? מדוע אתם מתעקשים להקשות על אנשים משכילים, תורמים, אמיצים, המוכנים לחיות את חייהם כיהודים ולגדל ילדים יהודים, מלהיות יהודים? האם יהודי הוא רק זה שמסתובב ברחוב עם מעיל שחור כבד וכובע קוזאק בשמש? השתגעתם לגמרי או מה?

          IP: 38.117.177.233 דווח על תגובה זו

          • נשמע שאתה אכול שנאה עצמית...

            אני, 10/01/09 20:47

            ומעניין איזה ''יהדות'' אמך לימדה. לגבי הלבוש השחור והיידיש, אני מסכים-זה עיוות חמור של היהדות אבל בתוך היהדות, בעוד שהרפורמים והקונסרבטיבים הם סילוף טוטאלי.

            שנית, הקריטריון לקבלת גוי לחיק היהדות אינו הצלחתו החומרית-זה רגש הנחיתות שלך. אנשים כמוך מלמדים על רמת השנאה והטמטום העמוק שלהם שהם יוצאים כנגד היהדות כולה בשל פסיקה של דיין אחד שיכול להיות שהייתה נכונה ויכול להיות שלא...

            כל יהודי מחוייב בשמירה על מצוות, אמנם אין זה פוסל את יהדותו אם חלילה אינו שומר על מצוות. אותו הדבר תקף כלפי גוי שהתגייר בעת שהיה מעל לגיל 13 אם התכוון בעת הגיור לשמור מצוות אך לאחר מכן נחלש בשמירתן.

            לעומת זאת, אם גויר כתינוק תקפות גיורו תלויה בכך שבגיל 13 יקבל על עצמו שום את עול היהדות ואז דינו כגיור. ייתכן שהבחור היה בן 13 ולא קיבל על עצמו את היהדות כנדרש ואז הוא לא מימש את גיורו.

            IP: 85.250.51.64 דווח על תגובה זו

  • 4.

    האם בגיל 13 קבלת על עצמך עול תורה ומצוות?

    ירון, 08/01/09 15:53

    אם לא, אתה פשוט לא יהודי.
    אין מה להסתבך יותר מדי.
    הורים לא יכולים להחליט בשביל ילד האם הוא יגוייר או לא, בגיל 13 הוא צריך לקבל את ההחלטה בעצמו.

    ולכל מי שצועק על כך שהדתיים לוקחים מונופול על הדת,
    כשהדת תהיה מספיק חשובה לכם, נדבר.

    IP: 89.138.228.13דווח על תגובה זו

    • האם בר מצוה הוןא תנאי להיות יהודי

      חרד לדמוקרטיה, 08/01/09 16:48

      הכותב ממציא תנאי שאפילו הרבנים החשוכים ביותר לא המציאו- מחויבות למצוות בגיל 13.
      מי מתייחס לטכס המגוחך הזה כמחויבות?

      מצד שני רוב היהודים בארץ לא מקיים מצוות בלי קשר לבר מצווה - אז מה יבוא רב ויגיד שאנו לא יהודים.
      זו ממש התעללות שהמסקנה היחידה שלה היא:
      להחרים את מוסדות הדת עד שתבוא ממשלה אחראית ותנתק את מוסדות הדת מהמדינה.

      IP: 194.90.151.18 דווח על תגובה זו

      • ''חרד לדמוקרטיה'', אזו בדיחה....

        גילי, 08/01/09 19:50

        מה קשור עניין דמוקרטיה לזהות הדתית של אדם? ומה בכלל אתה מבין על דמוקרטיה שאתה משתמש במילים גבוהות כל כך...ואגב אכן גיור שגויר כקטן חייב בגיל 13 לחזור ולקבל עליו את היהדות ואם אינו מעוניין להיות יהודי, גיורו מבוטל. אבל אינני אומר שאכן הפסילה הייתה כדת וכדין, איני יודע את הפרטים.

        IP: 85.250.121.70 דווח על תגובה זו

      • בורותך ביהדות מוכיחה את שאמרתי

        ירון, 08/01/09 20:09

        כל ילד שהוריו החליטו לגיירו,
        צריך להחליט על כך בעצמו בגיל 13 לכל הפחות
        אין לזה קשר לטקס בר מצווה, לפחות לא במובן שכתבת.

        IP: 89.138.228.13 דווח על תגובה זו

      • טיפש ! אתה לא מבין שיש הבדל בין גוי שנהפך ליהודי ליהודי מלידה (ל''ת)

        איזה בורות אנשים, 11/01/09 14:49


        IP: 79.176.11.70 דווח על תגובה זו

    • אדיוט!!!! לך יש מונופול על היהדות????

      רעות, 08/01/09 20:13

      ואם כן, בושה וחרפה שאתה לא בקיא בה.

      IP: 213.151.39.104 דווח על תגובה זו

    • ועוד משהו קטן....

      רעות (דתיה מאוכזבת מהממסד...), 08/01/09 20:20

      כשכל חילוני בארץ מגיע לגיל 13 הוא מקבל על עצמו עול תורה ומצוות?! בדיוק כמו אותו בחור. מה שדבריך אומרים שגם כל אלו שלא שומרים תורה ומצוות - והם יהודיים כי אמא שלהם יהודיה, גם הם צריכים לקבל על עצמם בגיל 13 עול תורה ומצוות. (ואני בספק אם הם יודעים מה המשמעות של המושג בר מצווה, או מאיפה זה התחיל, או מה התוקף של מושג... - ספק אם גם אתה יודע...) הם אינם יהודים כי הם לא קיבלו על עצמם עול תורה ומצוות!!! טיפשות לחשוב ככה. זו אמירה מניפולטיבית - העושה צחוק מהדת וחילול ה' גמור!!!
      חמודי כל מה שיש לי לומר לך. זה לפני שאתה פותח את הפה.
      -צא ולמד.

      IP: 213.151.39.104 דווח על תגובה זו

      • מי שהתגייר חייב לקבל עליו עול מצוות, מי שנולד לאם יהודיה הוא יהודי

        כה פשוט, 11/01/09 13:47

        ...מי שנולד לאם יהודיה הוא יהודי גם אם לא קבל על עצמו עול מצוות.

        IP: 89.138.189.186 דווח על תגובה זו

    • ירון היקר והלא ריאלי בעליל

      שירה, 08/01/09 20:46

      כנראה שאתה ואני בני שני עמים שונים.
      איני יודעת כמה מבני משפחתך הוגדרו כיהודים ע''י בני עמים אחרים (ואולי אף נרדפו בשל כך), אבל כנראה שאתה יהודי, ואני (ועימי רוב העם היושב בציון) - איננו יהודים. להגדרתך, בכל אופן.
      איני שומרת שבת, אבל מי שמך להחליט שאני איני יהודיה?!
      ומי שמך להחליט מתי תהיה יהדותי חשובה לי??
      לידיעתך, ירון החשוך, היהדות חשובה לי, ואני מוצאת 1001 דרכים לבטא את ערכיה, ובהם בין היתר מצוות ואהבת. מה שלצערי - אינו מתקיים אצלך. אם אדליק אור או לא אדליק אור בשבת - לפי זה תדע אם היהדות חשובה לי?
      אתה חצוף וחשוך. אבל יהודי עד מאד...

      IP: 84.108.29.11 דווח על תגובה זו

      • יהודי שלא שומר מצוות-תמיד ישאר יהודי.אך לגבי גר שהתגייר-התנאי הבסיסי

        הוא שבעט הגיור יתכוון לשמור מצוות,אם לא היתה כוונה, 08/01/09 22:23

        כזו-אין כאן שום גיור אלא מניפולציה.בתהליך הגיור מקבל הגר חלק נוסף לנשמתו ורק אז הוא מתחייב בתרי''ג מצוות,לפני כן כגוי הוא חייב רק בשבע מצוות בני נוח.הגיור הוא תהליך רוחני ואינו קשור לדעות או למעשיו של האדם,ןלכן תינוק שגוייר אינו נחשב כגר אלא עד שיגדל ויקבל עליו עול מצוות מרצונו החופשי,בתקופת הביניים הוא רק מתחנך להיותת יהודי אך זה לא הופך אותו לכזה עד שיתגייר ממש כשיגדל.להבדיל-יהודי אינו יכול לבחור לא להיות יהודי,זהו עובדה מרגע לידתו ועד לפטירתו מן העולם,אם אינו שומר מצוות הוא ידון בבית דין של מעלה כיהודי גם אם לא חונך או שמר מצוות.לסיכום ירון צודק בטענתו-והוא לא טען כי יהודי שלא שומר מצוות לא נחשב ליהודי,יתר על כן גם גוי שהתגייר בכנות אינו יכול לחזור אחורנית ולבחור שלא להיות יהודי,ולכן יש נוהג להקשות על גרים לטובתם ע''י שבודקים את רצינותם ואז רק מגיירים אותם בכדי שלא יתחייבו בכל המצוות ואז כאשר לא ישמרו עליהם זה יהיה לרעתם.

        IP: 77.125.103.166 דווח על תגובה זו

        • עזוב אותך מפילפולים

          ''בעט הגיור''?? מוכרים עטים כאלה באופיס דיפו??, 08/01/09 23:32

          ויהודי שאינו בקיא בשפת ספר הספרים הוא יותר יהודי? נו באמת!!

          איזו מניפולציה?! מניפולציה של תינוק? אתה קולט על מה אתה מדבר? בכלל? מספיק עם ההסתגרות הדתית ופילפולי העולם הבא.
          הבנאדם גדל וחונך כיהודי, שלא לדבר על כך שפתו (עברית, כמובן) עשירה משלך.

          היהדות לא שלך ולא של אבא שלך, לא זקוקים לך ולשכמותך כדי להתחנן לקבל מניות יהדות. מספיק כבר!

          IP: 84.108.29.11 דווח על תגובה זו

          • למה אתה מכניס כאן רגשות?-גם ערבי מדבר עברית,ובדואי עושה צבא..

            זה לא הופך אותם ליהודים ! אף אחד לא קובע מי הוא, 09/01/09 03:12

            יהודי מלבד התורה.זה לא עניין של החלטה כזו או אחרת שניתנת לשינוי.מי שרוצה יכול להגדיר אותו כישראלי אבל להגדיר מחדש יהודי-לא ניתן בשום אופן.אם אדם זה היה מחונך כיהודי הוא היה שומר מצוות וממילא הבעיה לא הייתה מתעוררת.אגב אם אתה נתפש לשגיאת כתיב ומסיק מסקנות-זה א.מראה על תת הרמה שלך ב.מה זה קשור לעניין?-גם יהודי שאינו יודע קרוא וכתוב-יהודי הוא.יהדות זה דבר פנימי ולא קשור לידע כזה או אחר,גוי שילמד את כול התורה לא יהפוך ליהודי אא''כ יתגייר כהלכה.רק תדע שאם אתה באמת יהודי או אפילו גוי אתה חייב לקיים את המצוות המוטלות עליך בהתאם-זה שאתה מתכחש לא יפטור אותך מן הדין.זו מציאות שאתה תראה בעתיד בעל כורחך גם אם אתה מסרב להכיר בה.מניפולציה זה התחום שלך,אני רק כותב את דעת התורה,שאותה אף רב לא יכול לשנות!

            IP: 77.125.103.166 דווח על תגובה זו

            • גם אם אתה כועס על קודמי

              שפתך דלה באמת, 09/01/09 16:52

              זו לא שגיאת כתיב
              אתה פשוט עם הארץ
              אולי, בעצם, לא תבין את הביטוי

              IP: 79.178.24.237 דווח על תגובה זו

  • 3.

    אביו המאמץ - הרב פקנהיים. מחשובי ההוגים של הימין הליברלי מאז ומעולם! (ל''ת)

    יהודית, 08/01/09 15:30


    IP: 192.114.91.226דווח על תגובה זו

    • אביו הביולוגי (ל''ת)

      דליה , 08/01/09 19:28


      IP: 88.74.112.122 דווח על תגובה זו

  • 2.

    ואם היתה עגונה, מן הסתם היו אומרים שהוא יהודי לכל דבר...

    מוטי י-ם, 08/01/09 15:22

    מעניין מה היה קורה אילו חלילה מר פקנהיים היה נעלם והאשה היתה צריכה אישור מהרבנות להתחתן שוב?

    מן הסתם הרב היה קובע נחרצות כי מדובר ביהודי כשר לחלוטין ולכן צריך לחכות עד שיתן לה גט....

    IP: 79.180.110.62דווח על תגובה זו

    • מאיפה אתה ניזון?

      אלה, 08/01/09 15:54

      הרי פה לא יספרו לך איך הרב עובדיה התיר ממזרים ועגונות.

      פה מספרים את מה שיקומם אותך.

      IP: 89.138.228.13 דווח על תגובה זו

      • התייחסתי לרב הזה ספציפית

        מוטי י-ם, 08/01/09 16:30

        ברור לי שהרב דרומקמן לא היה מוציא פסיקה כזו תחת ידיו, מן הסתם הדבר נכון גם לגבי הרב עובדיה.

        מאידך, ישנם מספר רבנים ששולטים ברבנות כדוגמת הרב שרמן וכנראה גם הרב נשוא כתבה זו, שכל מה שנכתב על ידי בטוקבק הקודם תקף לגבם.

        IP: 79.180.110.62 דווח על תגובה זו

  • 1.

    בושה וחרפה (ל''ת)

    הגזימו לגמרי ברבנות, 08/01/09 11:45


    IP: 62.90.18.189דווח על תגובה זו

    • להפך! זה פתרון יצירתי למסורבות הגט! כל בעל סרבן יוכרז כלא יהודי,ממילא

      איפכא מיסתברא, 08/01/09 19:28

      הנישואין בטלים,ולאחר ביטול הנישואין למפרע יעבור ה''גרוש'' הטרי תהליך גיור מזורז ( 5 דקות יספיקו) ויהפוך שוב ליהודי, ובא לציון גואל!

      IP: 79.183.105.93 דווח על תגובה זו