• 56.

    פעם ראשונה טני מעריצה את מנחם על תגלית הגזען רענן איך

    יעל, 12/04/09 09:01

    לא מדברים על העניין בכותרת הראשית של העיתון?האלה אם זה אמיתי או פרובוקציה של רענן להביא אנשים לקרא אותו?אני דיי המומה אם אכן זה היהכתוב ובאמת איך עיתון מרשה לשליחו לכתוב דבר כזה?אני אשכנזיה שנשואה לאיש מדהים מזרחי מה אני אמורה לאמר לילדיי על אנשים כמותו אוליי שילמדו על השואה ילמדו גם פרק עליו!

  • 55.

    אנא כנסו לשמוע מה התורה אומרת בעניין העדתי..

    מבט של אמת, 12/10/08 09:37

    אמנם יש הבדלים בין העדות אין להכחיש-אלה שורשים שונים של נשמות (להוציא את הערב רב-שעיקר עניינו ליצור פירוד בעם).לכל עדה יש מאפיינים שונים-זה לא טוב או רע,וצריך ללמוד מן התורה את המבט הנכון על הדברים (למרות שגם בעולם החרדי יש ערב רב וגזענות) התורה טוענת כי אופי לא ניתן לשינוי אלא לניתוב נכון וחיובי.אופי הוא לא טוב או רע אלא תלוי איך משתמשים בו,ולכן מי שטוען על עדה כך וכך-זו גזענות,מכיוון שבכל עדה יש צדיקים,בינוניים,ורשעים ר"ת-צבור.אמנם התיקשורת ברובה מבטאת את רוח הערב רב וחבל-רוב העם אוהבי ישראל למרות ההבדלים וגם אם יש גזענות היא לא אמיתית אלא עניין של פלגנות חברתית אניטרסנטית חיצןנית ולא ברמה האישית..צפויה לנו בקרוב מאוד מילחמה איומה והאחדות בעם חשובה יותר מאשר כל דבר אחר ויכולה להציל אנשים רבים (רוחנית),גם בדור בו חטאו העם בדברים קשים אך שמרו על אחדות-דור זה לא נענש בגלל אחדותו! אחד=13=אהבה, שנה טובה לעם ישראל-משיח ממש קרוב כי אחרי שיא החושך כידוע מפציע האור..

  • 54.

    אשכנזים "גיבורים" שימו אותם בניסיון קטן ובום גדול..ראו איך הגיב חיים

    יבין כאשר הגיעו הפיגועים לדיזינגוף-פתאום התעורר.., 12/10/08 09:21

    וניגמר השיר של קורבנות השלום..נהיה אדום והתחיל ליצעוק:למה לא פועלים???-ככה זה בכל עניין,וזה שהאשכנזים ביססו את עצמם ע"ח השאר כולל בעליה האחרונה מרוסיה,וכולל הקיבוצים שחיו על חשבון הציבור הרחב אחרי שקיבלו את רוב הכסף מגרמניה-ולבסוף קיבלו במתנה את הקרקעות..כל זה לא חוכמה,ובלי להכליל-אתם אנשים קטנים שמנסים להבנות על קיפוח שנמשך ללא הצדקה,ובעיקר-מנסים לטפל בריגשי הנחיתות מהשואה כמו ילד מוכה שהופך למכה..זה כל הסיפור!

  • 53.

    מיעוט הנרשמים לחוג לספרות עברית

    סטודנטית לספרות, 12/10/08 09:15

    אני לא אובייקטיבית במיוחד
    אבל אני באמת לא חושבת שסופרים
    מופלאים ככל שיהיו
    ושבלעדיהם מי בכלל אנחנו
    ושלדבריהם יש ערך שלא יסולא בפז
    הם תחליף לחוקרי ספרות רציניים
    ולא חשוב כמה מחקר רציני איננו פופולרי.
    ירושלים צריכה לשמור על מעמדה כחוד החנית של חקר הספרות העברית
    ולשאוף כתמיד למצוינות.
    תלמידים אינם באים מסיבות רבות אחרות
    לעניות דעתי - כלכליות ותרבותיות

    אגב,
    פרופ' קרטון-בלום
    היא-היא האדם שהשכיל להביא אל תוככי האקדמיה
    את הסופרים האלה בדיוק
    ועוד יוצרים רבים וטובים
    כבר לפני עשור.
    החולי התרבותי שפוגע גם בנו שורשיו עמוקים-עמוקים
    ונדמה שהוא חשוך מרפא
    יש לי הרושם שהוא עשוי להיות קשור
    לריקבון שפשה במערכת החינוך.
    האם ידעתם, למשל, שמורים לספרות בתיכונים שלנו
    כבר אינם דורשים מתלמידיהם לקרוא
    אלא מתמצתים עבורם את היצירות?
    הייתם מאמינים שזה יכול להיות?
    מי שירצה בכך יוכל למצוא את החולי הזה בכל אשר תביט אליו עינו.
    תפקידנו לשמור ככל שנוכל על בריאותנו.
    ואולי גם לחפש מזור.

    הרבה בריאות

  • 52.

    ממתי אשכנזים זה המערב, רוסי ופולני זה כמו אנגלי ואמריקאי?

    איציק, 11/10/08 18:22

    כלומר יהודי פולין ורוסיה העניים והנחשלים מייצגים בעולם את המערב..???


    ..או שרק בישראל הם הפכו עצמם למערב כדי לנחשל את המזרחים?!

  • 51.

    האמת היא שהתרבות המזרחית

    Hey you, 11/10/08 15:25

    או ליתר דיוק חוסר התרבות הרס את החברה הישראלית והפך את ישראל למדינה די עלובה.

    האשכנזים בפירוש לא יותר טובים מהספרדים בכל מה שנוגע לאופי. לעתים הם רעים וזדוניים אבל מצד שני הייתה להם פעם תרבות.

    • גרמניה טובה גרמניה תעשה לך טוב לך לשם בבקשה (ל''ת)

      טוב שיש גרמניה בעולם, 24/10/08 18:37

  • 50.

    תשמעו קטע!הכרתי מישהו באינטרנט טייס במילואים מנכל חברה וכל הבולשיט הזה

    הדס, 11/10/08 11:42

    הבחור שואל אותי מה המוצא שלי שאלתי האם זה חשוב?אמר שכן שהוא בוחר לפי המוצא יעני עושה סלקציה. לא יאומן אני חצי תימניה חצי אשכנזיה הרי אני תקועה באמצע מה יעשה האדון?האם ינטוש את תורתו הגזענית כדי לגעת בער החלק השחום שלי?רחמים משמיים...

    • בתור ערבי - את תסכימי שאני אגע בעור החלק השחום שלך? (ל''ת)

      אל עזיז, 11/10/08 15:35

    • כן, גם אני מנכ''ל, טייס, דוגמן וד''ר באינטרנט...

      רבע עוף ובורקס, 11/10/08 17:35

      כן, גם אני יודע שלכל בחורה באינטרנט יש עור מה-זה חלק.. אבל אין דבר. אני, הדסי, הייתי דופק וזורק.

  • 49.

    תפסיקו להיות צבועים

    עדי, ראשל''צ, 11/10/08 11:23

    ברור שאנשים יעדיפו להיות עם אנשים שדומים להם, שיש להם רקע משותף וכו'. אין לזה קשר לגזענות. עצם העובדה שאחרי כל השנים האלה הויכוחים האלה עדיין קיימים רק מחזקת את הטענה שהאינטגרציה בין העדות נכשלה.

  • 48.

    אחלה צנזורה NRG ממש YNET ! תגובות מזרחיות מצונזרות חופשי !!! (ל''ת)

    מצונזר, 11/10/08 01:57

    • רמת חופש הביטוי שניתנת לאשכנזים נגד מזרחיים בכל הכתבות מדהימה כל פעם

      ממש לא יאומן שזה עומד בקריטריון של דברי נאצה וכו,, 11/10/08 05:19

      ''אין לפרסם באתר nrg תגובות המפירות הוראות כל דין ובכלל זה תגובות גזעניות, תגובות המוציאות לשון הרע, תגובות בעלות אופי מיני, תגובות המעודדות לביצוע הסתה, תגובות הפוגעות בפרטיות, תגובות הפוגעות ברגשות הציבור ותגובות המפירות זכויות קניין רוחני. למען הסר ספק, הנושא באחריות הבלעדית לתוכן התגובה המפורסמת הוא כותב התגובה, ואתר nrg שומר לעצמו את הזכות שלא לפרסם את התגובה ו/או חלקה ו/או למחוק תגובות שפורסמו וכן למסור את פרטי כותב התגובה בהתאם לשיקול דעתו הבלעדי של האתר''

      לקרא ולא להאמין

      הכי אירוני שבטח יצנזרו.לא יפרסמו את ההודעה הזו

  • 47.

    הלכתם רחוק מידי בתגובותיכם. גזענות? בארצנו?

    אאנ, 11/10/08 00:20

    הצעירים ששמותיהם הוזכרו הינם ילדים של ילידי הארץ,ומעבר לכך הם תוצר של נישואי תערובת של אשכנזים ומזרחיים.או שהוריהם הגיעו ארצה בגיל מאוד צעיר. כולם הגיעו מטעמים אידיולוגיים.לכן לא ברור לי איך מגיעים לרמת התבטאות כל כך לא נעימה.ואל תשכחו בבקשה שמוזיקה היא עיניין של טעם אישי(נקודה). הייתי בהופעות של הזמרים ששמותיהם הוזכרו ואני חייבת לציין שהקהל היה מעורב לחלוטין.ו-כו-ל-ם נהנו!

    • g (ל''ת)

      g, 11/10/08 05:18

  • 46.

    בשביל מישהו שכל עיסוקו ספרים וספרות

    סילבי, 10/10/08 20:32

    נראה לי שלא הבנת את טורו של רענן שקד בכלל. למעשה, הבנת אותו בדיוק להיפך.....

  • 45.

    מי יצילנו

    טלי, 10/10/08 20:08

    נו, באמת!!!! גם חוגים באוניברסיטה הם ''כוכב נולד''? ואולי ללימודי רפואה יביאו רק את הרופאים המתראיינים קבוע בטלוויזיה? וכנ''ל לגבי לימודי הכלכלה?
    ההסברים הרבה יותר פשוטים ודוקא מבקר תרבות כמוך (אתה הרי יותר ממבקר ספרות, לא?) אמור להבין למה לאנשים אין תמריץ לשלם שכר לימוד 3 שנים רק בשביל להנות מהחיים ולא בשביל הפרנסה.
    ובכלל, אם זה הרעיון שלך - מרצים כוכבים - אז נדב את עצמך לאקדמיה. תהיה כוכב עליון.

    • לא הבנתי: גרוסמן ושלו זה הכוכב-נולד השטחי של הספרות?

      דודלי, 10/10/08 22:53

      אז מי הסופרים המעמיקים? חנן חבר?

  • 44.

    ספרות עברית

    מישהו שיודע, 10/10/08 18:56

    לכבוד כותב המאמר ''היקר'',
    אני חושב מה שכתבת פה על החוג לספרות עברית זה ממש סילוף המציאות.
    קודם כל לא מדובר רק ב-3 המרצים הנ''ל אלא ביותר.
    דבר שני, כנראה שאתה לא ביקרת בקורסים של אף אחד מהם, כיוון שהם הקורסים הנחשקים ביותר בחוג לספרות עברית!
    אז לפני שאתה הולך ומשתלח באחד החוגים הותיקים והמוצלחים באוניברסיטה העברית, כדי שתברר את הפרטים קודם לכן, ותחשוב טוב מהם ההשלכות של הדברים שאתה כותב.
    עם כתבות כאלה אין פלא שמספר התלמידים בחוג יורד!

    • לידען

      אוהבת ספרות, 10/10/08 20:38

      את מנחם בן לא מעניינת ''המציאות''.אותו מעניינת הפרובוקציה. בכל מקרה, אין סכנה שאנשים יוותרו על החוג בגלל הטורים שלו. תן קרדיט לאוהבי ספרות שהם יודעים להבדיל בין עיקר לטפל, גם אם טעמו לא תפל.

      • אוהבת ספרות, למה להציע את צרויה שליו זו פרובוקציה?

        דורית, 10/10/08 23:02

        רק מרצה משעמם זה לא פרובוקציה ספרותית? ואת אומרת שאת אוהבת ספרות?

        אין כאן מישהו ממגיני החוג לספרות שיגיב בצורה מבריקה יותר?

        • מבריקים חפשי

          אוהבת ספרות למרות הכל, 11/10/08 01:58

          בחוגים אחרים. עובדה, גם התגובה שלך לא מבריקה. ולעצם הענין, הפרובוקציה מתבטאת בהכפשת המרצים הקיימים. אדם כמו מנחם בן שעיסוקו מילים אמור לדעת שחיים ומוות ביד הלשון.
          ועוד: צרויה שלו סופרת טובה אך אין זה אומר שהיא תהיה מרצה טובה. לא כל סופר או אמן הוא בהכרח מורה טוב. הוראה איננה ספח למשהו אחר. הוראה כשלעצמה היא כישרון וכישורים שלא תמיד יש להם קשר לכישרון אמנותי.

  • 43.

    בקשה צנועה ממנחם- מאוהב שירה

    ת.ס.אליוט, 10/10/08 18:45

    מנחם, אתה מבין גדול בשירה, כנראה המבין הכי גדול בארץ, ואתה גם כותב נפלא על שירה. הרבה תובנות הגיעו אלי דרכך. אבל ברגע שאתה עובר לפוליטיקה, משהו אצלך משתבש, וכפי שאתה מעיד על עצמך,כתיבתך הופכת לבנלית, צפוייה, זעיר-בורגנית-ימנית משמימה שכזו. הנח לדברים הללו והתרכז באמנותך האמיתית.

    • צודק! (ל''ת)

      נועה, 10/10/08 20:34

  • 42.

    בנוגע לביקורתך על החוג לספרות עברית

    מורן בנית, 10/10/08 18:44

    אינני יודעת מתי בפעם האחרונה ביקרת בחוג לספרות עברית, וטרחת להיכנס להרצאות של הירשפלד, חבר או קרטון בלום, אבל במקרה אלו מרצים שממלאים אולמות לא קטנים בפקולטה לרוח.
    וחבל שאין בי את האנרגיות להשיב למתקפה הזו, אבל נדמה לי שיותר מאשר מדובר במתקפה עניינית, זו מתקפה אישית גרידא.ולכן, לא אשקיע מאמץ יתרה בדבר.

    • אין בך אנרגיות, או אין לך תשובות? (ל''ת)

      דודו, 10/10/08 22:57

  • 41.

    בטלוויזיה היתה משפחה שחיפשה לכלה שלה חתן מזרחי בלבד

    צפ האדום, 10/10/08 17:40

    לא ראיתי שמישהו הגיב על זה בעיתונות
    אותי זה ממש הדהים שיש דברים כאלה
    למי אכפת לעזאזל אם אתה אשכנזי או מזרחי !?
    זה מגוחך בעיניי
    לחפש חתן שיהיה לא אשכנזי זאת לא רק גזענות זאת טיפשות. אנחנו בפאקינג ישראל 2008!

    • ההתנפלות על שקד לא אומרת שאין גזענים מזרחיים..

      גל, 11/10/08 21:23

      ולא סותרת אותה.

  • 40.

    רענן שקד צודק בהחלט. רבים מרגישים כמוהו. גם מהצד המזרחי. (ל''ת)

    אבי, 10/10/08 16:17

  • 39.

    אימי ווינהאוס ורענן שקד

    רועי, 10/10/08 15:21

    אם אני לא טועה שקד עורך את 7 לילות,מגזין התרבות של ידיעות אחרונות.לפני מספר חודשים הדהים אותי בשטחיות והבורות שהפגין כשכתב על איימי ווינהאוס ואלבום הבכורה שלה''BACK TO BLACK'.כל מי שיש לו ידע מינימלי מאוד בפופ יודע שזה אלבומה השני.הראשון נקרא''FRANK'.סתם עיתונאי בורגני,שבע ומשועמם שאפילו לא עושה תחקיר מינימלי לפני כתיבה.

  • 38.

    רענן הפאתט (ל''ת)

    גילגיל, 10/10/08 15:15

  • 37.

    אני לא חושב שפול מקרטני יודע שהוא אשכנזי

    או רוצה להיות כזה, 10/10/08 15:08

    יש הבדל בין יהודי מפולין לפולני וכ''ו.

  • 36.

    אייל גולן זה הזמר שמכר הכי הרבה דיסקים השנה

    מישהו, 10/10/08 14:47

    וההופעות שלו השנה היו רבות ומוצלחות.לגבי זמרת השנה כל מי שהיתה נבחרת מבין השלוש,ריטה ,עלמה זהר(תגלית השנה) וקרן פלס זה בסדר,שלושתן מכרו לפחות תקליט(דיסק)זהב.
    ואגב רוב הזמרים שציינת כולל אייל גולן עם שיר השנה, היו להם שירים במצעד השנתי.
    ואגב אני לא יודע אם כתבת את זה בציניות או ברצינות.

  • 35.

    רוחמה וייס איומה

    עלמה, 10/10/08 13:46

    וגם הכתבה די מתלהמת היום...

  • 34.

    התגובה אינה פוגעת וחופש הביטוי ללעג

    חיים, 10/10/08 13:41

    העברתי לכם תגובה לעניין ר4ענן שקד והאשכנזיות וגם התיחסתי למשהו לא שונה בטעם רע על פרסומת ליו=ישוע=ישועה של המיסינרים לכבוד ערב כיפור. כנראה שחופש הביטוי הוא סלקטיבי עד למגוחך בידיים לא אחראיות.

  • 33.

    ימותו הקנאיםםםםםםםםםםם (ל''ת)

    אייל גולן מלךךךךךךךךךךךךךךךךךךךך, 10/10/08 13:39

  • 32.

    אולה בורוזינה

    מעריצה, 10/10/08 12:59

    היא באמת האישה הכי סקסית בארץ

  • 31.

    מי זה אפללו?אייל וקרן זה המוזיקה ההישראלית רק למבינים! (ל''ת)

    מה אתה מבין במוזיקה דביל!, 10/10/08 12:50

  • 30.

    אייל וקובי זמרים מדהימים (ל''ת)

    עמיתוש, 10/10/08 12:44

  • 29.

    מסתבר שיבאתם מאירופה את כל החרא.

    אוסטנ-יודן, 10/10/08 12:09

    האמת היא שהגזענים הכי גדולים הם הפולנים שידועים בתור ''מזרח אירופים'' מפגרים.
    כל מה שנמוכי מצח צריכים, הם אנשים אותם יחשיבו נמוכים מהם. ואידך זיל גמור.

  • 28.

    משעמם (ל''ת)

    נחמן, 10/10/08 11:55

  • 27.

    זה לא שיש גזענות כלפי מה שמזרחי-זה פשוט שרובם ערסים קופים (ל''ת)

    רון, 10/10/08 11:54

    • כן רובנו ''עארסים וקופים'' ואתם?

      יאיר, 10/10/08 19:58

      רכלנים, נקמנים, קמצנים אפילו כוס קפה לפועל שעובד אצלכם לא תציעו, אתם חזירים נחשים ותולעים לא כשרות, תחזרו לאירופה שמה תמשיכו לחיות עם בני מינכם ה''נאורים'', אין דבר כזה עארסים מי שלא קלט את המנטליות החמה והחכמה מקומו לא פה ועבריינים וסתם נערים טיפשים יש בכל עדה.

      • אוי,יאיר,אתה בכלל לא גזען,לא,מה פתאום

        ////, 11/10/08 16:03

        כשאשכנזי מדבר נגד מזרחי- זו גזענות.
        כשמזרחי מדבר נגד אשכנזי- זו מחאה לגיטימית.
        ככה זה.

  • 26.

    איי ייאאיי ייי ''ביזוי מדי צהל'' שם 100 שקל שהכתב לא עושה מילואים (ל''ת)

    tt, 10/10/08 11:52

  • 25.

    שמות

    אליהו בחורשמות, 10/10/08 11:52

    למה כל הזמן מנחם בראון עושה פלונטרים?

  • 24.

    לגבי הרלן קובן

    גלית, 10/10/08 11:47

    מסכימה איתך ורוצה להוסיף שאכן המותחנים שלו שטוחים כניר עיתון, ועומקם בנוי מרובד אחד, הוא הרובד הנקרא.
    אבל כמעט תמיד יש לו איזו הברקה או ''שירה'' כפי שקראת לזה.
    אני זוכרת במיוחד איך באחד הספרים הוא מתאר את הגיבור וכותב שבמובן מסוים אתה תמיד מרגיש בן 17, ושחייך וחלומותיך , עומדים להתחיל... -אהבתי את זה מאוד.

  • 23.

    כולנו גזענים ( קדימה בי''תר )

    שמעון האוסטראלי, 10/10/08 11:36

    אני כמיזרחי מסכים עם רענן שקד .הנימוקים לכך מורכבים, אך משום מה לאחר שאני כותב כמה משפטים הכל נעלם וזמן הכתיבה ששלחתי הולך לאיבוד. יש משהו שאני לא יודע - קונספירציה נגדי, או סתם מזל רע ?

  • 22.

    להחליף את המושג ''ערס'' בחסר תרבות, או ''חסתר'' שהוא גם מהמין האשכנזי

    ציון, 10/10/08 11:33

    חסתר- הקץ ל''ערס'' המשויך מידית למזרחיים- יש חסתרים אשכנזים לרב.

    • great idea!!! (ל''ת)

      uki, 11/10/08 15:52

  • 21.

    יש למישהו קישור למאמר של שקד?

    נמרוד, 10/10/08 11:28

    תודה ושבת שלום

  • 20.

    אייל וקובי זמרים מצוינים (ל''ת)

    עמיתוש, 10/10/08 11:25

  • 19.

    רענן שקד כתב בציניות אם לא הבנת... (ל''ת)

    מזלית, 10/10/08 11:21

  • 18.

    רענן שקד לא ביטא גזענות במאמרו

    אוהד, 10/10/08 10:56

    אלא יצא נגד גזענות מצד אשכנזים נגד מזרחים, לא ראיתי שום תמיכה או גיבוי לגזענות זו במאמרו.

    • בכאילו הפוך על הפוך, רענן יצא אמ-אמא של גזען.

      בטח ביטא, 10/10/08 12:11

      מה שכן הוא מיזנטרופ באופן כללי, כך שזה ממש לא מפתיע, אם לא המזרחים היה מוצא קבוצה אחרת.
      העיקר שיש ממי לבדל את עצמך ככה שיתן תרופה לרגשי הנחיתות המולדים שלך.

      • אוהד, אתה לא נורמלי

        אשכנזי שפוי, 11/10/08 19:34

        הבנאדם יצא גזען בצורה שלא נקראה בעיתון ארצי כבר שנים. אממה? מי שעוקב אחרי הכתיבה שלו לא אמור להיות מופתע. האיש הזה הוא אחד משונאי האדם הכי גדולים בעיתונות. לפחות הוא הכי שונא את עצמו. רק המחשבה שלו ישן עם עצמו בלילה צריכה להרגיע כאן את הרוחות. את העונש שלו הוא כבר קיבל.

  • 17.

    הבעיה לא במוצא אלא בהתנהגות. החשש מפני ערסים שימאיסו עליך את החיים

    שרי, 10/10/08 10:51

    הוא שמניע אנשים לבחון את שמות שכניהם. כן, גם אני שלא יכולה להיות חשודה בגזענות כלפי עדות המזרח מסיבה מובנת מאליה, גם אני עשיתי את זה. גם אני, כמו הציבור הנורמטיבי ושומר החוק, לא רוצה ששכני יתנהגו כמו ברברים חסרי חינוך ויהפכו את החיים לסיוט מתמשך. השאלה הפשוטה והטריביאלית היא מה הסיכוי למצוא התנהגויות כאלה בקרב עדות המזרח לעומת אשכנזים? צריך להיות שקרן ומתחסד וצבוע כדי לטעון שהערסיות קיימת באותה מידה בכל העדות. לא ולא!! ולכן, כל עוד הבהמות הלא מחונכות שאנו רואים בכל מקום - האלימים, הדוחפים, המשליכים זבל ברשות הרבים וכן הלאה - כל עוד הם מגיעים בעיקר מעדות המזרח, גם אני ארחיק עצמי מהם. שום גזענות ושם עננים. כמה צבוע מצד מנחם בן להתכחש לכל אלה.

    • איכות חיים

      בשם-- ''נחמן ביאליק'', 10/10/08 11:56

      כמו שאני לא אשמח שיגורו בשכנותי ערבים חסרי תרבות דיור ועברינים מועדים. כך אני לא אשמח עם יגורו בשכנותי פרענקים חסרי תרבות דיור ועברינים מועדים ...

    • רענן שקד צודק ומס' 17 צודקת מאוד. תודה. (ל''ת)

      שי, 10/10/08 13:11

      • יאללה.... יאללה!!!!

        למה מי אתם, 10/10/08 14:16

        אני מעדיפה את הרעשנים והחצופים על פני המתחסדים והצבועים.

        די נשבר מהחיפוש הפתאטי, אחר תכונות המבדילות אתכם משאר ''עמי הארצות'':

        אתם מרכלים בדיוק כמונו (רק בשקט), אתם נודניקים לא פחות בענייני אדמיניסטרציה (תבדקו איזה חתך מבקש הכי הרבה ''פיצוי על עוגמת'' נפש'' במרכזי שירות לקוחות)
        ובאשר ללעג, אני מעדיפה בכל מובן ואופן שיצרחו עלי מאשר את הציניות הדוחה והמתנשאת שלכם, אין בה שום דבר מתחכם היא סתם כלי להסתרת רגשות, אופס!!! עוד תחום שאתם מומחים בו.

        ועם כבר בסטריאוטיפים עסקינן?
        כנות, חום ושמחת חיים (כמה נקודות זרות למחשבה.....)

        ושום מילה על אוכל :)

        • הוצאת לי את המילים מהפה

          חילוניה, 11/10/08 07:36

          יש לי שכן, לא נגיד מאיזה עדה שהמרחב האישי שלו וגם שלי כנראה חשוב לו יותר מנהיגה ביום כיפור למשל.

    • אני לא גזענית אבל עמוסה בדעות קדומות.

      גם גזענית וגם טפשה., 10/10/08 14:46

      כל זמן שתשעים אחוז מהאוליגרכים הגנבים ברוסיה הם יהודים, אזהר מיהודים באשר הם.

      עם המשבר הכלכלי בהרה''ב יתגלו עוד כמה עובדות לא נעימות על יהודים.

      כנראה שאלפיים שנות שואה, לא למדו אותנו דבר. עדיין גזענים; עדיין דופקים את הפריץ.

    • מס' 17 צודק (ל''ת)

      דיברת בשמי, 10/10/08 16:08

    • עצוב וחבל שאת צודקת. אבל מרבית האלימות מגיעה ממזרח. (ל''ת)

      אביעד, 10/10/08 22:45

  • 16.

    מסכים עם ההבחנה על החוגים לספרות

    ?, 10/10/08 10:47

    מלמדים שם יותר מדי פרופסורים אלמונים. אין לאנשים אלו שום דימיון או אהבה לאמנות הסיפור. כל זמנם הם מבזבזים על הגדרות, ,שרטוט תרשימי זרימה ואלגוריתמים שבודקים אם דמות מסוימת היא גיבור, או שאולי היא אנטי-גיבור.

  • 15.

    מנחם מתעצבן בלהט

    עומר, 10/10/08 10:45

    וזה מה שיפה בו
    הצביתות וההקנטות שלו, זה מה שגורם לך לקרוא, להתעצבן בחזרה ולהינות

  • 14.

    רענן שקד ממחיש מה שידוע לנו מזמן: היחידים שהפנימו

    kobi - RG, 10/10/08 10:45

    את תורת הגזע הנאצית הם האשכנזים.
    רובם, בתוך תוכם, הם נאצים, בקבלה וביישות תורת גזע.
    אין לי שמץ של ספק שהם הם הערב רב שהסתנן לקירבנו.
    בחייאת, אברהם היה עיראקי, ושבטי ישראל פלסטינאים, אז איך הגיעו לעמנו בלונדינים תכולי עיניים?? זה יהודים זה?

    • ואתה גזען הפוך. זה רע באותה מידה, ואתה אפילו גס יותר

      יונה, 10/10/08 11:16

      ןמתלהם יותר. אז מה יצא לנו?

    • צודק. העיניים הכחולות שלי הן עדשות ואני מומחית לחמצן 9%

      שחורדינית, 10/10/08 11:33

      ואם מיז'ו יגיד שאני לא אירופאית, אלא ערביה בת דת משה, בחיית ראבעק אני אביא לו את הג'ננה.

  • 13.

    מאיה בז'רנו משוררת מדהימה . כתבה לשלומית אהרון פעם. מדהימה !! (ל''ת)

    123, 10/10/08 10:24

  • 12.

    צודק לגבי זמר השנה, לאפללו מגיע יותר מגולן (ל''ת)

    נהנתי לקרוא הכל, 10/10/08 10:22

  • 11.

    כתבה מצוינת! - יש לנו יותר מזמרת ששומעים בפקקים וזמר חתונות!

    נימרוד, 10/10/08 10:11

    ריטה וקובי אפללו השנה הזו שלכם.

  • 10.

    ריטה היא זמרת השנה!!! יש בכלל מה להשוות להיא... נו.. (ל''ת)

    אלעד, 10/10/08 10:10

  • 9.

    הפוסל במומו פוסל

    צחי אועוב, 10/10/08 09:55

    מנחם בן מטיף לרענן שקד על גזענות ובצדק אבל גם בדבריו של מנחם בן יש אבק של גזענות למשל דבריו על יוסי בובליל ''כשמו כן הוא'' מהטור הקודם.

  • 8.

    רענן שקד סתם גזען...

    שם לא אשכנזי..., 10/10/08 09:50

    וגם אתה לא חסר לך...
    ''רענן בחייאת קצת רחמנות''?
    למה אנחנו הלא אשכנזים צריכים שירחמו עלינו?
    יחס גורר יחס...אם אתם האשכנזים לא תתנהגו יפה ל''שמות הלא אשכנזיים'' אתם תקבלו על הראש בהפוכה.
    וצאו מהסרט...לא אתם לא היהודים היחידים פה.
    אולי הגעתם מאירופה אבל זה לא אומר שאתם בהכרח יותר מתקדמים.

  • 7.

    מנחם אתה עצבני בשקל (ל''ת)

    אבי, 10/10/08 09:46

  • 6.

    1 האמת כואבת הא?אני בטוח שלא כואב לך לקרוא את רענן שקד הגזען (ל''ת)

    יא צבוע קטן, 10/10/08 09:42

  • 5.

    רענן שקד בסה''כ כתב את מה שכל האשכנזים חושבים

    אשכנזיה, 10/10/08 09:42

    לא אומרים את זה בכל רם, אבל זה בדיוק, אבל בדיוק מה שאשכנזים חושבים.

    ו ב צ ד ק !!!!!!!!

    • מ ה שכל האשכנזים הגזענים אומרים - יש רבים מהם שאינם גזענים כמוך (ל''ת)

      אשכנזי שמתעב גזענים, 10/10/08 10:25

    • אההה. בגלל זה מיהרתם להביא מליון לבנים לכאן ? שהיה איזון בכמות ? (ל''ת)

      שש, 10/10/08 10:28

    • אז אולי תבנה מחנה ריכוז בשבילנו לא ? אף פעם לא עשו את זה ... אהה...

      איש, 10/10/08 10:29

      כבר עשו את זה נכון . אז באמת אין לך בושה בכלל. טוב... אז אולי נעזוב למערב . אולי תגרש אותי בגלל שאני מזרחי . הרי עבודה לא תתן לי , וגם לאקדמיה לא תתן לי להכנס. אז....

    • בקול (ל''ת)

      אשכנזיה, 10/10/08 10:38

    • הנאצים נשרפים בגיהנום.ואת?

      לא למדתם כלום?, 10/10/08 10:59

      אני מרחמת עליך.הנאצים אמרו זאת בגלוי וזה ההבדל בינכם.

    • הקטע הוא שרוב האשכנזים כמוך מצביעים למפלגות שמאל שחרטו על דגלן שוויון (ל''ת)

      ואחווה פיכככככ, 10/10/08 13:44

      • ממש לא, טעות בידיך הרוב מצביע למפלגות מרכז וימין. פשוט כי שמאלנים

        מאזן שלילי., 21/11/08 13:37

        מביאים קצת ילדים לעומת הרבה מאוד חרדים ודתיים אשכנזים.

    • ''כל''?!? אל תדבר בשמי, חצוף! (ל''ת)

      גל, 11/10/08 21:20

    • במחשבה שניה, אלה תגובות-פרובוקציה.לכו תדעו מי הכותב שרוצה לזרוע פלגנות

      גל, 11/10/08 21:20

      ושנאה בין היהודים.

      • מנסיון אומר לכם שכל האשכנזים שפגשתי מעולם לא חשבו

        יהודי מזרחי, 12/10/08 09:56

        על גזענות,שנאה למזרחיים וכו' ולו רק בגלל השואה, 99.9 אחוז מהאשכנזים לא גזענים די לברבר בשכל...

  • 4.

    רענן שקד לפחות אומר את האמת

    עדי, 10/10/08 09:37

    שהוא לא רוצה מזרחים אצלו בבינין או בבית הספר של ילדיו. רבים חושבים כמוהו אך מטעמי צביעות או פחדנות לא אומרים זאת.

    • יהודי וגאה להיות פאשיסטי ?? זה מה שאתה אומר ? (ל''ת)

      9, 10/10/08 10:25

    • אההה, אז בגלל זה לא רוצים אותם באקדמיה או במקומות עבודה טובים...

      ש, 10/10/08 10:27

      לא ... תחליטו כבר, או בגלל שהם מזרחיים , או בגלל שהם לא מוכשרים. ומה עם המוכשרים באמת וגם מזרחיים ? אין להם סיכוי הא ?? איך יהודים שנפלו קורבן בדיוק לאותן טענות , חוזרים על הטענות הללו כלפי יהודים אחרים. וכן .... יהודי המזרח הם מאוד מאוד יהודים.

    • גם אני לא רוצה יהודים אשכנזים באוסטריה.רק בעיות

      יורג היידר, 24/10/08 16:46

      איתם

      הם מלוכלכים ,הם עם אף ארוך ,מוצצי דם ילדים (ובכלל מוצצים) והם אוהבים רק כסף וכסף וכסף זו הסיבה למלחמת העולם הראשונה ,השנייה ולמפלה האמריקנית....

      GET THE POINT ?

  • 3.

    יש גם פתוחות יפות מאוד בפלייבוי בלי פוזה אלק אינטלקטואלית בגרוש

    קרן, 10/10/08 08:52

    למה הצביעות. אם כבר פורנוגרפיה, אז יו הפנר ידע לעשות את זה בטעם יחסית מעודן.
    לפחות הוא לא התיימר ולא היה צבוע.

  • 2.

    רשימה נהדרת, נהניתי לקרוא! (ל''ת)

    שירי, 10/10/08 08:51

  • 1.

    מנחם בן- האם אתה אמיתי? מרחם עליך ועל שכמותך (ל''ת)

    מר לי בפה, 10/10/08 08:23

    • שתוק כלומניק (ל''ת)

      כ, 10/10/08 09:28