 |
123.
כולנו בני אדם. ככל שנמשיך לישכוח את זה אז לא יהיה סוף לשואות!
שירה,
14/09/07 01:27
|
אני מסכימה איתך במאה אחוז! אם אני רוצה להיזכר בשואה, אני ניזכרת בה. בשואה של היהודים או בזו של עם אחר, בשביל זה אני לא צריכה צפירה וטכסים. לצערי בבית הספר מעולם לא שמענו את הסיפור הפלסתינאי (איך אפשר לחיות בניחותא במדינה שמצנזרת ידע?) , עוד יותר מוזר הוא שפלסטינאים בעצמם אינם שומעים בבית סיפרם על סיפורם האישי שלהם. למרות ששמעתי שזה השתנה, כמו למשל בבית הספר הפלסטיני החדש שביפו. מה שאני עדיין לא הבנתי הוא, האם פלסטינים מחוייבים בבית סיפרם ללמד על חגי ישראל? יום השואה? יום הזיכרון? אין לי שמץ של מושג. אולי לפחות ממך אשמע כמה מילים לא מצונזרות .......
הגב לתגובה זו
|
|
 |
122.
ואני מניחה שבכתה הבאה תתקוממי שקוראים לך גיס חמישי
ל"ת
שרית,
18/04/07 10:11
|
|
 |
121.
הם היו פרו נאצים-וייחלו להשמיד את הישוב היהודי לאחר הכיבוש הנאצי
שרית,
18/04/07 10:06
|
ב1941 ,כמה דקות לפני שהיה בטוח שרומל או-טו-טו כובש את מצרים ומגיע לכאן, נפגשו חאג' אמין אל חוסייני עם היטלר ובו נאמר חגיגית שהטלר ייתן לחאג' אמין אל חוסייני ולגדוד שלו (אחד החיילים היה סאדאת) לטבוח את כל היישוב היהודי . למזלנו רומל הובס והסכנה עברה. אבל לערביי ישראל זאת הייתה בודאי מכה קשה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
120.
מה זה מעניין אותי מי החברים שלך
עופר,
17/04/07 11:46
|
ועל מה את מדברת איתם? מאיפה תחושת החשיבות העצמית העלובה הזאת?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
119.
אתם יודעים מה הכי מעצבן?
אסי,
17/04/07 11:06
|
זה שערבים בכיף עוזבים את ''אדמתם המקודשת'' בכל מקום כדי לעבור לישראל, אבל לעזוב את אדמת ישראל הם לא מוכנים. הם ימשיכו להתלונן על אפליה, ויתעקשו להשאר כאן למרות זאת. אפשר לחשוב שיש כאן שושלות של ערבים, הם הרי היו בכלל נוודים ברחבי הכיבוש המוסלמי, אז על איזה קשר לאדמה הם מדברים? ולאמל - כל אחד שמגיע למקום בו נקבעו מנהגי זכרון מכבד את המנהג, ומשתתף בו. אבל לא אתם. אתם רק רוצים לשנוא. אתכם לא מעניין שמליוני אדם נרצחו באכזריות, אתכם רק מעניינת הלאומיות הערבית. רוצה להאבק באפליה? אני איתך! במקום להתנגד ליהדותה של המדינה, התנגדות שרק מחמירה את מצבך, עדיף להראות נאמנות ולהאבק רק באפליה ותראי איך כולם יצטרפו אלייך. הרי את יודעת היטב שהאפליה קשורה בעובדה שהערבים הם אויבים. תראי שאת לא אויב - ויקבלו אותך כמו כל אחד מאיתנו. ועוד דבר, לא השואה ולא תקומת המדינה היהודית ולא הציבור היהודי מדירים אתכם מקביעת סדר היום הקולקטיבי, אלא אתם. במקום להיות אזרחים נאמנים שומרי חוק, החלטתם להתרחק ולהקצין את עמדותיכם (כמו שאת מכלילה, גם אני יודע להכליל..). הלוואי שאת קיומו של המיעוט היהודי בארצות ערב היו ''מדכאים'' כמו שמדכאים, לדברייך, את קיום המיעוט הפלסטיני בישראל. כל המאמר הזה הוא חוצפה, בלשון המעטה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
118.
פוליטיקאית ערביה זולה
גיל,
17/04/07 07:23
|
פוליטיקאית ערבייה שיודעת שרק הגדלת האש בין יהודים וערבים תביא אותה לכותרות. ערביה שימי לב: זו מדינת היהודים, לא טוב לך? תשתמשי בדרכון
הגב לתגובה זו
|
|
 |
117.
''חברים''
Yossi,
California,
17/04/07 02:10
|
''אבל כחברים אני מקיימת איתם קשר אישי''
עם חברים כמוך מי צריך אויבים?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
116.
the message is that she is
downunder,
17/04/07 00:33
|
not part of the israeli society-and if she feels like that than she should move out of our land to a place where she will feel more comfortable. i do understand that she is part of the enemy.her message is loud and clear. so please do us all a favour and remove yourself from our land.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
115.
קראתי. בסדר גמור, אבל
קובי,
17/04/07 00:29
|
זה מביא אותי לדיון שנערך ב בי בי סי לא מזמן מקאטר. ביילין היה שם ותאמינו או לא הוא היה המתון כי בצד השני היה את פאפו וחברו הבריטי המוסלמי המתלהם. בעוד ביילין וחברו להסכם ז'נבה ניסו להראות שניתן לוותר על זכות השיבה למען שלום צודק התעקשו פאפו וחברו (שאת שמו אני לא זוכר מיצטער) לבטל את המדינה היהודית. הקהל הפנה שאלות בסיגנון מתריס בסיגנון ''איך אפשר לוותר על זכות השיבה על הזהות שלי?'' ובסוף נערך ''סקר'' באולפן 85 אחוז נגד שלום תמורת וויתור על זכות השיבה. וזה מה שהביא אותי למסקנה שאין מה לדבר פה על קיפוח ושוויון זכויות כי מה שאת רוצה ומה שהרוב בארץ רוצה זה שתי עולמות שלעולם לעולם לא יתקיימו. אז אני מקבל את ההתרסה שלך ומוכן לקבל את העובדה שאת לא נותנת דקה של כבוד לאחר. ממילא את לא מחפשת שלום ולא שוויון את מחפשת מחיקת זהות של מדינה וזה משהו שאין לנו יכולת לקבל.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
114.
את עביר קופטי לעניים, במקרה הטוב
מכירה אותך היטב,
16/04/07 23:53
|
במקרה הרע את סתם רכלנית, נטולת השכלה רצינית (אגב, יש לך תואר כלשהו?). אם את מדברת על ספרים, אני שרון סטון!!!
התסכול שלך להיות עביר קופטי גורם לך להוציא גיבוב מלים סתמי ועל סף הטפשי.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
113.
חשוב שתיזכרי כי את חיה במדינה שבניה ובנותיה הם ניצולי שואה
אלי,
16/04/07 23:44
|
ומדינה זו הוקמה על שרידי משפחתיהם שנרצחו,ואת את זה את צריכה לכבד ללא שמישהו יכםה זאת עליך
הגב לתגובה זו
|
|
 |
112.
את רוצה זכויות אדם ? לכי לגור באירן / אפגניסטן / פקיסטן - שם תקבלי
ל"ת
זכויות שמגיעות,
לך,
16/04/07 20:44
|
|
 |
111.
בלונדון עמדתי דומיה
שוקו,
16/04/07 18:50
|
עבדתי בלונדון בתקופת הפיגועים (שערכו מוסלמים בצירוף מקרים מדהים). חודש אחרי בעבודה כולם יצאו החוצה לעמוד דקת דומיה. עמדתי. למרות שכעסתי על הבריטים והגישה האנטי-ישראלית שלהם. חשבתי לעצמי, הנה תרגישו מה שאנחנו מרגישים כבר עשור!
אבל זה לא היה המקום לסגור חשבון. מתו אנשים חפים מפשע בפשע נתעב ולא היתה לי שום בעיה לעמוד דומיה.
''ידידים כאלה לא ארצה''. סליחה, מותק, מי רוצה להיות ידיד שלך?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
110.
אז תזכרי מוסלמים- את דרפור, בוסניה, עירק...
ל"ת
דקת דומיה,
קטנונית,
16/04/07 17:26
|
|
 |
109.
גם אני לא עומד דומיה ביום השואה
יהודי!,
16/04/07 17:09
|
מה אני קוף? הרעיון הזה של דקת הדומיה עקר מיסודו. אין בו משום רגש או הבעת רגשות. המון אנשים שנע על פי צליל באופן בובתי ומלאכותי. די לרעיון האיוול הזה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
108.
איפה יש בעולם הגדרה לאומית עצמית יותר מאחת?
ל"ת
סתירה של המושג,
16/04/07 16:36
|
|
 |
107.
סטריפטיז - בשביל הפרסום.
אלי נגב,
16/04/07 16:19
|
כמו פאריס הילטון המחברת הנכבדה תעשה הכל בעד פרסום. אבל היא שונה מהיורשת המפורסמת, אצלה אין שנאה. אמל שופעת שנאה וזורעת אטימות. זה רחוק מאד ממה שמוכר לי כניצוס הערבי הבסיסי וכיבוד הזולת. אתה קורא וחושב: אוי ואבוי לי. איך אשכנע ואלחם בעד זכויות מיעוט באווירה האטומה והמטומטמת שהיא זורעת? איך ניאבק נגד רשעים המבקשים טרנספר בנימוק של איכפתיות לא רק לאנשיך אלא גם לזולת, מול הבוז שהיא רוחשת למשפחות הניצולים. אני שמח שאינני נמנה עם החברים שלך.אני גאה שמותר לך לשפוך באופן חופשי את הארס שלך. יבוסם לך. אני מאמין שנמצא עם מי לעבוד על כבוד הדדי והערכה למי שהוא שונה, לכאבו ולשמחתו. אני תוהה אם תיכנסי ותלכי בתוך מסגד בנעליים. גיבורה גדולה נגד אלה שסבלו בשואה. את לא מכחישה את השואה, את רק אומרת שהיא לא ראוייה לכבוד שלך. את רואה אנשים שעומדים ואומרת להם: טוז!!!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
106.
קישקושים ובילבול מוח. כן תעמדי לא תעמדי - זאת בעיה שלך
ל"ת
אל תעשי לנו,
טובות,
16/04/07 15:51
|
|
 |
105.
זכויות אדם ביום השואה
נאור,
ציון,
16/04/07 15:43
|
לאדם נאור, ליבראלי ושוחר זכויות אדם כמוך אין מה לחפש במדינה חשוכה, גזענית ופרימיטיבית כמו ישראל. כדאי לך להגר למקום בו את תהיי הרוב ולא תזדקקי לחסדיהם של יהודים אכזרים. מדינות ערב הנאורות והפתוחות ישמחו לקבל אותך. גם צרפת היא אופציה טובה, לפחות עד שיאסרו שם ללבוש בגדים של מוסלמים ברחוב.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
הי טוב שתהגר לאפגניסטן או לאירן או לפקיסטן. שם היא תלבש רעלה
ל"ת
ותרגיש בבית,
16/04/07 20:46
|
|
 |
104.
נראה אותך עומדת על זכויותייך בסוריה. מיעוט מדוכא-אלק
כנסי, כנסי,
16/04/07 15:42
|
עצם ההשוואה שלך את ''הסבל שלך'' כ''מיעוט מדוכא'', מול זוועת השואה שהיא זוועה בינלאומית חסרת תקדים - היא סוג של הכחשת שואה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
103.
סמלי ניצחון
גדי,
16/04/07 15:22
|
אולי מישהו יסביר לי מדוע דגל ישראל מייצג את ניצחון היהודים על הערבים במלחמת השיחרור? ככל הידוע לי, דגל זה מייצג את מדינת ישראל, ולא שום מלחמה זו או אחרת. כמו כן, כתבה הגברת ''אותו סמל נצחון שלכם, לא יכול להשתלב בתרבות הלאום שלנו, היות והוא נעשה על חשבון העצמאות שלנו, והזכות שלנו לחופש ולהגדרה עצמית, ממש כמו שלכם יש את הזכות הזאת'' דברי םאלו נגועים בחוסר הגינות משווע. לפי החלטת האו''ם, ארץ ישראל התחלקה בין היהודים והערבים. דגל ישראל פוגע בזכויותיכם בדיוק כמו שדגל ירדן פוגע בזכויותינו. יתכן כי באופן אישי, נפגע מישהו בשל המעבר משלטון האנגלים לשילטון ישראלי. אבל מה הקשר לזכויות רמוסות? הזכות היחידה אליה מתכוונת הכותבת היא הזכות לשלוט בכל ארץ ישראל. שהיא אמנם נרמסה על ידי כח החיים המפעם בנו. גם לנו מותר לחיות, וגם לכם. גם לנו מגיעה מדינה, וגם לכם. אין כאן שום זכות שמישהו שדד ממישהו. גם הטיעון האהוב, שכשבאנו לכאן, אתם כבר הייתם פה, לא מחזיק מים: 1. רבים רבים מכם באו בשנות ההתיישבות הציונית. ומדוע חזקה זכותכם מזכותינו? 2. מעולם לא היתה מדינה פלסטינית ערבית. האנגלים, ששלטו כאן, כבשו מן העותומאנים, שכבשו מן הממלוכים, שכבשו מן הצלבנים וכו' שכבשו מן הערבים (חליפות, ולא מדינה פלסטינית) שכבשו מן הביזנטים שכבשו מן הרומאים שכבשו מן היהודים. מדוע היה לגיטימי כאן שלטון עותומאני או ביזנטי עליכם, ולא לגיטימי שלטון ישראלי. איזו זכות נלקחה מכם על ידי שלטוננו. 3. אם תתני את ליבך, השילטון היחיד,בכל ההסטוריה של ארץ ישראל (לפחות ב2000 השנים האחרונות), שלא הגיע על ידי כיבוש, הוא השלטון הישראלי (שנקבע על ידי האו''ם).
''זכות להגדרה עצמית'' פירושה, בהקשר זה, כי לפלסטינים, בהיותם עם, יש זכות למדינת לאום. האם זוהי דרישת הכותבת? מדינה פלסטינית? לא! היא מדברת על ערביי ישראל. האם הם עם נפרד מהפלסטינים יושבי יהודה, שומרון ועזה? לא! גם הם לא טוענים כך. אם כך, הרי יש להם הגדרה עצמית, זכותם זו כבר ממומשת (כשיואילו לקחת כבר מדינה) דברים אלו כתובים בחוסר הגיון ובחוסר הגינות. ולגבי הנושא המרכזי, יום השואה: קודם כל, אני מעודד מזה שהכותבת ציינה את העצב שתוקף אותה ביום השואה, ומעודד גם מזה שהיא מציינת אותו בדרכה שלה. העולה מזה הוא כי היא לא שמחה באסונינו, ובכך ,לפחות בעיני, אינה מעמידה את עצמה כאויבת לנו. דבר נוסף, אם לתמצת את טיעונה, (המעורפל משהו) מדוע אינה עומדת. הריהו כדלהלן: הציבור היהודי מדיר אותי מקהלו, שלא יצפה שאכבד את אסונו. אם אמנם הבנתי נכון, ונראה לי שאמנם, אז הכותבת היא ילדה מפונקת ולא אחראית. אין בגרות בלטעון : אמנם קרה אסון, אמנם חיות אדם החשיכו את עין השמש. אסור שזה יקרה שוב ומוכרחים לצעוק. אבל זה קרה לכם, ולכן אשתוק! ואשתוק בהתרסה! ואכתוב מאמר מבולבל וילדותי, איך אני מדירה את עצמי מן הנסיון להפוך את העולם לעולם טוב יותר, בגלל שאני מסוכסכת עם מוכי העולם.
ובפניה אישית - האמיני לי כי אם תפני לציבור היהודי, ותבהירי לו עד כמה ברצונך לשנס כתפיים ולגבש ביחד איתו מדינה הוגנת והגונה, לאזרחיה ולמורשתה. תבהירי לו שעל אף שאנחנו בני עמים שונים, ואף מסוכסכים. אנו חולקים את התקווה לשפר את העולם. להנמיך את הלהבות, ולדאוג לעתיד שליו ובטוח לכולנו. תקבלי גלי אהבה חובקת מיגזרים ועמים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
.Briliant response. Thank you
ל"ת
Ruso,
Ramat Aviv,
18/04/07 04:38
|
|
 |
תגובה מעולה ומעניינת!!!
כל הכבוד!!!,
מרכז,
18/04/07 01:09
|
חבל שלא נותנים לאנשים כמוך ולתגובות כאלו את הבמה הראוייה בתקשורת, ורק שותפים לנו את הראש עם ההסתה והכפייה החילונית והשמאלנית של התקשורת ששולטת בעם בפועל! אתה כל כך צודק והלוואי ונחזור להבין את מה שהבינו אבותינו שהקימו את המדינה, שרק אם נתאחד סביב היהדות וצדקת דרכינו אז גם ננצח, ויהיה שלום (כדוגמת מצרים) ואולי שוב יהיה נחמד לחיות פה כמו שהיה פה פעם. אנשים כמוך נותנים לי תקווה שיום אחד יהיה פה טוב, והאמת תצא לאור!!! ושמישהו יענה לערבים האלה ויגיד להם את האמת
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מילים כדורבנות!
ל"ת
תגובה יפה וחכמה,
16/04/07 23:58
|
|
 |
כתוב מעולה
ל"ת
תודה שטרחת,
16/04/07 16:31
|
|
 |
כל מילה בסלע!!!
ל"ת
מאי,
ת''א,
16/04/07 15:52
|
|
 |
102.
יהודי גאה
א.ל,
חיפה,
16/04/07 15:14
|
כיהודי גאה ובן למשפחה יהודית שעברה הכל בכדי לחיות בארץ ישראל ויש לי חברים ערבים והרבה וגם להורי אני מתמלא צמרמורת שאני קורא את הדברים האלו ולא מבין מה עולה להם בראש. הרי מה אתם עוד רוצים? אל תעמדי אבל תסתמי תפה . אלוהים אני ניגעל אני מלא כעס ואני רועד בכל הגוף.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
101.
מרשעת וצבועה
שמאלנית שדואגת,
16/04/07 15:06
|
''לא רוצה שיכפו עלי גינוני אבל של ציבור אחר'' לא יאומן כמה את מגעילה וצבועה. התרבות האחרת, הציבור האחר הם התרבות של המין האנושי... אולי את שייכת לגזע אחר? אם כך, אנא ממך אל תצפי שאני אנקוף אצבע סולידרית לסייע לבני עמך לצאת מהכיבוש.
וכן גם השנה, תתביישי. אני מתביישת שאת שייכת למין האנושי וטיפת חמלה וכבוד אין לך
הגב לתגובה זו
|
|
 |
100.
חצופה!!
ענת,
ירושלים,
16/04/07 15:02
|
להזכיר לה שהיא חיה במדינת היהודים ולא הערבים אז אם לא נעים לה לראות את דגל ישראל היא יותר ממוזמנת לעזוב את הארץ. ובקשר לצפירה היא יכולה לא לעמוד אחרי הכל היא ערבייה ולא העם שלה נרצח שם אבל בכל זאת כל כך הרבה בני אדם שנטבחו שם וזה כבר לא משנה יהודים או לא כי צריך לזכור את זה בתור בני אדם כדי שזה לא יקרה שוב.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ולא רק זה
עלית,
ירושלים,
16/04/07 15:26
|
א. העם היהודי היה קיים מאז ימי התנ''ך. ב. הפלשתינאים הערבים הם לא עם אלא רק אספסוף ערבי שכל מדינות ערב מקיאות אותו ואינן רוצות בו. ג. העוני שהם מתלוננים עליו לא היה קיים אם היו משתמשים בכל המיליארדים ששלחו להם לשיקום אנשיהם ולא לקניית נשק ותחמושת. ד. ערפאת אסף חלק מהמיליארדים ונהיה מיליארדר. וכן יורשיו. שיבדקו לאן זורמים הכספים האלה עכשיו. ה. היהודים לא חוגגים עם סוכריות בחוצות הערים כשקורה אסון לערבים. ו. הערבים מחלקים סוכריות ורוקדים על הגגות כשפוגעים ביהודים. ז. יש מספיק מקום וכסף במדינות המוסלמיות העשירות. שיסעו לשם וישאירו לנו את פיסת הארץ הקטנה שלנו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
99.
BAROUKH CHELO ASSANI GOY
PAUL,
PARIS,
16/04/07 14:40
|
EIKH EFCHAR LEFATEAH VELIKHTOV KATAVA AL HTZIFIRA VEHACHOA .MI BIKECH MIMEKH KELO YEHOUDIYA LEHICHTATEF BEKEEV HAAM HAYEHODI MEVIN OTEKH CHEAT LO ROTZA LAAMOD BATZFIRA AVAL LEFATEAH ET HANOSSE ZO PROVOKATZIA VEHOSER NIMOUS .AVAL ET ZE LOMDIM KVAR BABAYIT KECHEOD KETANIM. NOLADTI BEMAROCCO VEHAHORIM CHELI LIMDOU OTI LO LEEKHOL VELICHTOT MOUL HAARAVIM CHEZAMIM BERAMADAN .LAMADNOU BABAYIT.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
98.
לכל המגיבים. אתם רק מעודדים אותה להמשיך אם הדמגוגיה. פשוט להתעלם.
ל"ת
שמאלני מאוכזב,
16/04/07 14:25
|
|
 |
97.
החוצפה אצלך-יכולת לכתוב את המאמר בכל יום אחר
ל"ת
____________,
16/04/07 14:23
|
|
 |
96.
וווואאאאוווו! יא אולוהים יא ראבי
A,
16/04/07 14:23
|
|
 |
95.
תגובה דוקא ל 87
א,
16/04/07 14:13
|
|
 |
לא, ליהודים
איל,
מרכז,
17/04/07 00:10
|
|
 |
94.
אני כן
א,
16/04/07 14:11
|
אני כן בדעותיי. ושומר אותן בצד. כשעומדים בצפירה אני לא מהסס לעמוד. ומשתתף בכאב העם היהודי. ואם אדרש אשתתף בכאב העמים האחרים . אני אנהג כבן אדם. אגב אני ערבי ישראלי. גם את ילדיי אני מחנך להיות בני אדם לכבוד האדם. רק לא לשנאה וניצול היום הזה להקצנה מיותרת.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
הבעייה היא שיש מעט מאוד כמוך.
ל"ת
זו הבעייה,
16/04/07 21:24
|
|
 |
כל הכבוד. אני מאד מעריכה את תגובתך.
ל"ת
נורית,
16/04/07 14:33
|
|
 |
93.
להעיף אותך מהמדינה,תמשיכי לירוק מהבאר
שממנה את שותה,
16/04/07 14:03
|
אנחנו עושים טובה שאנחנו משאירים אתכם הערבים במדינה שלנו,מדינת היהודים להזכירך,אז אל תעשי לנו טובה אם את עומדת בצפירה או שהשר ישיר את התקווה או לא,אתם חייבים זאת למדינה,כי לקחת כסף מביטוח לאומי אתם יודעים טוב מאוד!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! חוצפנים תמשיכו ככה ולא תשארו כאן הרבה זמן,הציבור ימאס בכם,
הגב לתגובה זו
|
|
 |
92.
אנטישמיות במסווה של זכויות אדם.
שמאלני,
16/04/07 14:00
|
את לא עומדת פשוט כי לא אכפת לך. מלאת שנאה ודורשת חמלה. ניצול ציני של בעיות בזכויות אזרח של חברייך כפטור מהזדהות עם סבלו של האחר.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
91.
זה בסדר, מותק-
נמרוד,
16/04/07 13:28
|
גם אני בוחר לזכור את הנאכבה שלכם בדרכי- עם הרבה בשר, בירה ומצב רוח טוב.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
90.
האם אתם מיעוט במדינה או אויב החי בקרבנו?
דידי,
16/04/07 13:16
|
ההתחסדות שלך כאילו אתם רק מיעוט שרוצה את זכויותיו פשוט מעוררת גיחוך, באינתיפדה האחרונה כשזרקו אבנים בשכונת חליסה על אוטובוסים של אנשים חפים מפשע, מה ציפיתם לקבל אהדה? לאנשים שרוצים לסלק אותנו מפה? אתם אויב היושב בקירבנו ואין אנו חייבים לכם שום סימפטיה, אין לי ספק שרובכם תשמחו לשתף פעולה עם כל אחד מאויבינו ולכן לא עמדת בצפירה כי זה לא כל כך נורא בעינייך מה שקרה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
89.
מחאה שאינה במקומה
שאול א.,
16/04/07 13:10
|
זכותך למחות כרצונך. לעיתים מחאה חיונית ונדרשת. השאלה היא, האם סוגיית השואה היא המקום הראוי בו יש להביע מחאה שאינה נוגעת ישירות לאירוע הטראומתי ביותר בהסטוריה האנושית. מה גם שאותם נספים, אינם קשורים ישירות ואף לא בעקיפין למצבך כבת למיעוט הערבי בישראל. עמידה בצפירה לזכר קורבנות השואה, אינה דומה לעמידה בצפירה לזכר חללי מערכות ישראל. אילו בחרת להביע מחאה בצפירה לזכר חללי מערכות ישראל, היה לי קל יותר להבין את המחאה. לא כך לגבי מחאה ביום הזכרון לקורבנות השואה. הם אף לא נספו על אדמתה של ארץ ישראל ואף לא במסגרת מדינת ישראל שמחאתך מופנית כלפיה. קורבנותיה אף לא נמנו כולם עם הזרם הציוני, שנגדו את מתקוממת. לדעתי, את פשוט טועה טעות חמורה וממקדת מחאה שאולי מבחינתך היא לגיטימית ונחוצה, במקום שאינו ראוי ובנסיבות שאינן ראויות. אולי מבלי משים ובלא כוונת זדון את מעמיקה את הנתק הרחב דיו בין העם היהודי בארץ ישראל לבין המיעוט הערבי. ספק אם את פועלת בחוכמה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
זה מה שקורה כשמשעבדים מוטיבציה ואידיאולוגיה
ל"ת
על חשבון הכל,
16/04/07 13:40
|
|
 |
88.
סייג לחכמה שתיקה
דליה,
מרכז,
16/04/07 13:05
|
|
 |
87.
ישראל היא מדינתו של הלאום היהודי. נקודה.
אורן,
16/04/07 12:42
|
אם זה לא מתאים לך, לכי מכאן. יש מספיק מדינות ערב שיקבלו אותך בברכה. או בעצם לא בברכה כל כך, כי אתה הערבים אוכלים אחד את השני.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
86.
השואה זה אירוע בינלאומי.נסיון להשמיד עם בכל מקום
אליו יגיעו,
המשמידים,
16/04/07 12:23
|
והם הגיעו להרבה מקומות ומדינות והתכוונו להגיע ליותר..
הגב לתגובה זו
|
|
 |
85.
לכל המתקיפים את הכותבת
יעקב,
תל אביב,
16/04/07 12:23
|
זכרו שכל מה שהיא אומרת כאן זכותה להביע, והיא עושה זאת במסגרת הכלים הדמוקרטיים שהמדינה עצמה הניחה, ושאתם חלק ממנה. מותר לה להביע דעה, ומותר לנו להגיב לדבריה - אבל כדאי להוציא את האלימות החוצה מן המשחק הזה. זכרו כי אלימות, גם מילולית, היא ביטוי לחולשה
הגב לתגובה זו
|
|
 |
רוב התגובות כאן הן שקולות וענינייות
רוני,
16/04/07 13:03
|
די מפתיע בהתחשב בעובדה שהכותבת כותבת מאמר פרובוקטיבי בעיתוי מאד מחושב
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תגובה לרוני
יעקב,
תל אביב,
16/04/07 14:10
|
אני מבהיר: לא התכוונתי לומר שלא להגיב לדבריה, אלא שלא להשתמש בתוקפנות מילולית ולזכור שזכותה לומר מה שהיא אומרת
הגב לתגובה זו
|
|
 |
וואלה ?
קובי הקאובוי,
בני ברק,
16/04/07 12:40
|
מעניין. מדוע יש לי תחושה מאוד כנה שאם כותב המאמר היה יהודי מהימין (ושלא לדבר אם היה מהימין הקיצוני) תגובתך לא היתה כזו עדינה, מתחשבת, מנומסת ומן חנה בבלית שכזו אלא מלאה ארס ותוקפנות? מדוע?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
היא האלימה המילולית ששוללת מאלה שהיא נהנית מהם אפילו חמלה אנושית
ל''יעקב'',
16/04/07 12:36
|
אני לא חושבת שבכלל ירצו אותה בארצות ערב אחרות- כי גם שם כמו בישראל חיים בני אדם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
84.
היהודים שלא היה להם טוב בארצות ערב קמו והלכו. לכי!
ל"ת
yael,
16/04/07 12:21
|
|
 |
83.
ללא הציונות לא היה נוצר עם פלסטיני
ל"ת
חומר למבט,
ערבי ביקורתי,
16/04/07 12:15
|
|
 |
82.
חבל שישראל נתנה לכם אזרחות ישראלית. היום אתם גם רוצים מדינת פלסטין
וגם להפוך את,
ישראל לכזאת!,
16/04/07 12:10
|
אולי העת לתקן את הטעות. מי שלא מכיר במדינת העם היהודי. שיילך למדינת פלסטין. אין לא מה לחפש בתוכנו יותר. זמנם של אנשים כמוך תם במדינת היהודים. אין לך מה לחפש פה חוץ מלהרוס.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
81.
כאשר תכירי בזכויותיו של העם היהודי. במדינתו, בדגלו , בהמנון שלו-רק
אז תדברי על,
זכויות אדם..,
16/04/07 12:05
|
את גם יודעת שהעם שלך (העם הפלסטיני) יקים את מדינתו לצידנו. מה שאת רוצה, זה לקחת לעם היהודי את הזכות שלו למדינה. הכיצד? בהצעה השפלה שלך להכיר בה כמיעוט פלסטיני גם בישראל. זהו עוד ניסיון הזוי לבטל את הזכות הצודקת של העם היהודי להגדרה עצמית בארץ ישראל. ארצו מולדתו הרבה לפני שאת והעם שלך חשבתם להגיע לכאן. כל פיסת אדמה בארץ הזאת, שייכת להיסטוריה היהודית. את האמת והצדק לא את, ולא עמך תצליחו לטשטש.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
80.
מתי תלמדו שגם לעם היהודי מגיע מדינה. ולא רק לכם.את רוצה להרגיש
שייכת? מקומך,
בפלסטין!,
16/04/07 12:01
|
מה שנקרא...שתי מדינות לאום לשני עמים. את, בשארה שלך וטיבי שלך, רצוי שתפנימו זאת כבר. כי זה מתחיל להימאס.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
79.
אנו חוזרים למאבק מאז 47-אתם לא מקבלים הפשרה של שתי מדינות לשני עמים
זכויות לאום רק,
בפלסטין.,
16/04/07 11:58
|
|
 |
78.
ומה עם תעודת הזהות שלך ?
אליוי,
16/04/07 11:46
|
בתעודת הזהות יש את סמל המנורה האם תותרי על תעודת הזהות ? ההתנהגות שלך מזכירה חיה שחושפת שיניים במלחמה על הטריטוריה אכן הערבים התדרדרו דרך העמדה הגזענית פאשיסטית למצב חיתי !!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
77.
כך כתב מארק טווין 1867
שרון,
16/04/07 11:44
|
לכל הפלסטינים שטוענים בתוקף שהיהודים גזלו את אדמותם ולכן הם לא רוצים לעמוד : '' אין ולו כפר בודד אחד בכל העמק(יזרעאל של ימינו) לא בטווח של 50 ק''מ בכל כיוון... יכול אדם לרכוב 15 ק''מ ולא לפגוש נפש חיה... או שמא בואו לגליל מדבריות בלתי מיושבים אלו תלוליות של שממה'' וכך הוא ממשיך בתיאורו על כל הארץ... Mark Twain ,The innocents Abroad , Oxford university press 1996 אם לא נזכור היום ''האינטלקטואלים'' הערבים ישכתבו את ההיסטוריה של השואה כפי שהם משכתבים את ההיסטוריה של ארץ ישראל
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ההתישבות הערבית החלה בשלהי המאה ה19
שרית,
18/04/07 10:09
|
והישוב ביפו החל לאחר סיום תעלת סואץ.. מספיק עם השקר שהם ישבו כאן אלפי שנים...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
76.
לעם היהודי יש לב טוב,אבל גם קו אדום. אתם רוצים מדינה פלסטינית,בסדר.
אבל בישראל-,
אתם לא תגעו,
16/04/07 11:40
|
מה פתאום שנכיר בך כערביה פלסטינית, כמיעוט לאומי. מה פתאום. או שאת חייה כמיעוט כמו כל מיעוט אחר בעולם. או שתלכי לחיות בפלסטין העתידית. דווקא את שמגדירה עצמך כאחת שדואגת לזכויות אדם....צריכה להבין שמה שאת מבקשה לא מקובל ולא יכול להיות. אומנם העם היהודי הוא עם סובלן וטוב-לב אבל יש לו גם קווים אדומים לפעמים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
75.
תביני, אין דבר כזה מיעווט לאומי? 2 מדינות לשני עמים פירושו שפה יש
מדינה יהודית-,
ואת תבחרי:,
16/04/07 11:36
|
או לחיות כמיעוט במדינה של העם היהודי. או כערבייה גאה במדינה הפלסטינית. אתם הערבים לא יכולים להנות מכל העולמות: מצד אחד לדרוש מדינה פלסטינית, ומצד שני לבחור לחיות במדינה היהודית, כי מאוד טוב לכם פה ואז גם לדרוש הכרה לאומית. זה לא יכול לקרוא, כי מהות הסיכוסוך הוא שישנם פה 2 עמים ולכל אחד מהם מגיע הגדרה עצמית משלו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
74.
את לא מחפשת זכויות אזרח
אבי,
רמת גן,
16/04/07 11:35
|
את מחפשת זכויות לאום. את זה לא תוכלי לקבל בישראל, כל עוד האתוס הציוני לא יעבור מתיחת פנים ממש, ואני לא רואה את זה קורה. נאהב את זה או לא, זה לא משהו שעתיד להשתנות בזמן הקרוב. הבחירה שלך להיצמד למאבק לאומי ערבי, במקום ללחום על שוויון זכויות לכל אזרחי המדינה, שגויה בעיניי.
בכל מקרה, וללא קשר, דרך המחאה שאת מביעה היא מחליאה ומעוררת שאט נפש. מושגים של התנהגות אנושית מינימלית מחייבים לכבד את כאבו של הזולת. מה הקשר בין זכר השואה לאפליה לה את טוענת? גם אם את צודקת שאת מופלית, האם זה מצדיק פגיעה כל כך נבזית ברגשות הציבור היהודי? אין לי בעיה שתסתגרי בביתך, אבל העובדה שכאשר נקלעת לרחוב בעת הצפירה המשכת ללכת, מלמדת על שפלות מוסרית. את תוהה מדוע הידיד לא השיב לך על ה-SMS, ואני תוהה כיצד הוא יכל להמשיך לדבר איתך בכלל.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
73.
אז זהו, שלא !
יוני,
16/04/07 11:31
|
אני מסכים איתך שהמיעוט הערבי בישראל מופלה לרעה. זאת ועוד, הייתי רוצה לראות הרבה יותר ערבים בעמדות מפתח במדינה, הייתי רוצה שהרבה יותר תקציבים יועברו לציבור הערבי והייתי רוצה שתהיה לערביי ישראל הזכות לאוטונומיה תרבותית מתוך עקרון של שוויון בהזדמנויות, בתוצאות ובתרבויות. ועם זאת, לעולם לא הייתי רוצה לוותר על אופיה היהודי של מדינת ישראל לנוכח זוועות העבר. זוועות, שכנראה לעולם לא תצליחי להבין.....
אמל, אני דווקא לא קונה את זה שיש לך אמפטיה כלפי סבלו של האחר. האמפטיה שלך מיועדת אך ורק לקבוצה שאת משתייכת אליה, ובשום פנים ואופן אינה מופנית כלפי יהודים, באשר הם. ואיך אני יודע את זה? את מספרת במאמר שלך שאת דואגת להחביא את עצמך באופן ויזואלי כאשר הצפירה תשמע השנה, אבל כל כך חשוב לך לכתוב וליידע את כולם שביום השואה את לא תעמדי בצפירה, כך שהטענה שלך לגבי הדאגה שלך ''להסתיר'' את עצמך (''העדות'' ל''אמפטיה'' שלך) מתמסמסת, לנוכח ההבעה המילולית שלך שבה את דואגת לחזור, לא פעם ולא פעמיים, על כך שביום השואה את לא תעמדי. אז איך באמת את מסתירה את עצמך?
לכבד את הזכרון של קורבנות השואה אינו בהכרח מעיד על כיבוד המדינה שאת כל כך שונאת. אני לא מבין את הצורך שלך לכאיב לאחר, באמצעות הצלפה, לא פעם ולא פעמיים, בערך כל כך רגיש עבור כל כך הרבה אנשים (יהודים). ממש לא אכפת לי אם את עומדת או לא, אבל ההשווצה שלך פוגענית, ילדותית, מעוררת חלחלה ומוכיחה עד כמה את צבועה. המאמר היה מיותר לחלוטין.
כל מה שנותר לי לאחל לך זה לנסות לראות ביהודי שאת מספרת עליו, חבר אמיתי שלפעמים אפשר להסכים איתו ולפעמים לא. יש מקרים שבהם לא מסכימים האחד עם השני, וכמובן שיש דרגות חומרה להסכמה ולחוסר הסכמה, אך המקרה שבחרת להציג במאמר מעיד על ''האישיות'' שלך, ולווא דווקא על שלו. במקרים רבים חוסר ההתפשרות שלך מעיד על קטנוניות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
72.
אמל אני יכול להבין אותך ככה חשבתי תמיד
eitan,
16/04/07 11:28
|
העם היהודי תמיד סבל מכל מיני שואות משונות לארך כל האיסטוריה שלו, עוד מאז משה במצרים ולאורך כל הדרך עד עצם היום הזה ,ובמקום ללמוד מהטעיות שהוא עושה הוא לקח פרוקסי על הסיפור ומקטר,יכולנו לחיות פה די טוב בישראל אילו היהודים הזנופובים שבאו מאירופה שטופי שינאה וזעם היו מצננים את זעמם ולא מורדים אותו על הפלסטנאים ,כולי צער למשפחות הנספים באסון השואה צריכים ללמד בבתי הספר למה זה בדיוק קרה
הגב לתגובה זו
|
|
 |
וואו, אנטישמיות יהודית!
שוקו,
16/04/07 18:52
|
''היהודים הזנופובים שבאו מאירופה שטופי שינאה וזעם''
בכלל לא הכללה גזענית ואנטישמית.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
71.
אני מאוד מצטער. אבל אם את אינך יכולה לכבד את השואה. אני איני מסוגל
לכבד אותך ורוצה,
שתהי בפלסטין,
16/04/07 11:26
|
ולא במדינת העם היהודי!!!!! את פה רק כדי לקלקל לעם היהודי ולהרוס לו את המעט שיש לו. את והעם לא מסוגלים לקבל את השונה. לכן הדגל שלנו כל כך מרגיז אותך.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
70.
את האפליה,הקיפוח והשנאה אתם מביאים על עצמכם באי קבלת העם היהודי
בארצו כעובדה,
מוגמרת-,
16/04/07 11:24
|
ובאי- פשרה צודקת של 2 מדינות לשני עמים החיות זאת לצד זאת, ולא זאת במקום זאת. שהרי זה בדיוק מה שאת רוצה: מדינה אחת לעם שלך. ואם אפשר, שהעם היהודי יילך לעזאזל... את האחרונה שיכולה להטיף מוסר למישהו פה בכלל.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
69.
ערביה גאה ואמיתית. אנחנו היינו מרגישים בדיוק ככה במקומה.
איתןך,
חלם,
16/04/07 11:23
|
המיוחד הוא שהיא אומרת את זה בגלוי, זה הכל.
כאן זו מדינת העם היהודי. עד לפני 60 שנה זו היתה ארצם של ערבים. היום הערבים האלה הם גולים על אדמתם.
יום העצמאות שלנו הוא יום אבדן אדמת אבותיהם. הדגל שלנו הוא דגל הניצחון שלנו והתבוסה שלהם.
הסיכסוך בינינו לבינם הוא לא על קוי 1967 וגם לא על שיבת הפליטים. הוא על אדמה. על אותה אדמה בדיוק. זו האמת.
עכשיו, שכל אחד יבחר איך להתמודד עם זה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
68.
ערימה של שטויות ילדותיות
יוני,
16/04/07 11:21
|
אל תעמדי בצפירה, סבבה. תמשיכי להראות כמה שאת סובלת ומסכנה. פשוט ילדותי מצידך.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
67.
אם את תוהה למה הידיד שלך התרחק ונדחה ממך
עדי,
16/04/07 11:19
|
זה פשוט- הראת שאת אדם ללא לב. השינאה שלך לציבור היהודי ולמדינה שלך כל כך גדולה שאת לא רואה את פשע המלחמה והזוועות אפילו ברמה האנושית הבסיסית ביותר.
מי רוצה להתחבר עם אדם חסר לב?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
66.
אני חי בין היהודים ומכבד אותם-אבל תמיד זוכר שהם כבשו אותי-
ראוף,
יפו,
16/04/07 11:15
|
ולקחו אצי ואדמתי-ולכן גם אני אשאר בביתי ולא אקום זאת היא חובתי כפלסטיני גאה-שרוצה שאדמתו תחזור אליו
והיהודים פה זמניים-כמו הצלבנים והטורקים והאנגלים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אפילו יפו זה לא שם ערבי
אביאל,
חולון,
16/04/07 12:51
|
אנחנו היינו פה הרבה לפניך. הכיבוש כרגע בארץ ישראל הוא של הערבים ואתם לידיעתך בהחלט זמניים פה,זמניים כמו הטורקים והביזנטים והממלוכים שאותם לא היזכרת עקב היותם ערבים.
ותרשה לי לחדש לך שיפו זה אפילו לו שם ערבי(יפו זו עיר מתקופת התלמוד ולך תיבדוק אצל רב אם אתה לא מאמין) וגם פלסטין זה שם אנגלי בכלל.
הייתי מציע לך לבדוק את כל השמות הערבים של הערים בארץ ישראל ולראות מה מקור השם ומי היה פה לפני מי. ייתכן שהמימצאים יפתיעו אותך או שפשוט תבחר לטמון את ראשך בחול ולהמשיך לחיות בשקר שגזלו ממך משהו. כמו כן עצה נוספת לי אליך תבדוק אם אתה יכול את אילן הייחוסין שלך ותראה אם אתה פה באמת אלפי שנים כמו שרובכם טוענים או שלא הגעת בעת הכיבוש הביזנטי או הטורקי או כל אחד מהכובשים האחרים שהיו פה.
אחרי שתבדוק כל זאת בכנות וביושר אם אינך טומן ראשך בחול תגיע למסקנה: שאין לערבים בארץ הזו שום דבר במשותף והדבר היחיד שיכול לאחד אותכם זה השינאה לבעלי הבית וגם זה בערבון מוגבל ושבעצם העם הפלסטיני זה השקר הגדול של המאה ה-20.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
גם פלסטיין זה שם שנתן המערב
ל"ת
ולא הערבים,
16/04/07 13:46
|
|
 |
את השם פלשתינה נתנו הרומאים כחלק מהדיכוי בלאומי נגד היהודים
ל"ת
א,
16/04/07 19:02
|
|
 |
וואחד זמניות...מה יש לפלסטיני לספר על עצמו לפני הציונות?
ואקום!,
שום התארגנות,
16/04/07 11:44
|
ושום הווי משותף לאומי.
אדמה שייכת למי שיושב עליה,היא לא פותחת את הפה ואומרת אני כזאת וכזאת..
היו יהודים בא''י ובמזה''ת גם לפני שפשטו בו הערבים(כיבושים,חיסולי עמים ותרבויות וכו').
המודעות התודעה והקשר היהודי לא''י מחברים את היהודים לכאן בזכות מלאה.
לא בראש שלכם 2 בתים לאומיים , לא צריך. תמשיכו לחיות על שכתובים ושינאה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
שהרי מדינה פלשתינית היתה פה תמיד
גרשון,
16/04/07 11:35
|
עם סמל, דגל והמנון. כדברי עזמי בשארה ''העם הפלשתיני הוא תחבולה''
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אז זהו. שלא כבשנו אותך. תמיד היינו פה בארץ ישראל. והיינו פה הרבה
לפניך.הרבה לפני,
שהדת שלך קמה,
16/04/07 11:32
|
לכן כל פיסת אדמה בארץ הזאת היא חלק מההיסטוריה של העם היהודי. אם אינך רוצה לקלוט זאת. שיבושם לך. אבל את האמת ההיסטורית לא תוכל לטשטש לעולם!!!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
65.
את דואגת לזכויות אדם? של מי? רק של העם שלך? בושה וכלימה לך!
ל"ת
מדינת היהודים,
16/04/07 11:11
|
|
 |
64.
אח''כ אל תבכו על האפליה והקיפוח, צבועים!!
ל"ת
יהודי שזוכר,
16/04/07 11:09
|
|
 |
63.
איזה חבורה של כלום אתם רק לבכות ולהתריס שום דבר בונה לא יוצא ממכם
just me,
haifa,
16/04/07 11:05
|
לכו קיבינימט ל-11 המדינות הערביות מסביב לא רוצים אותכם פה מה לא ברור?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
62.
הרבה אנשים כועסים
ענבל,
16/04/07 11:04
|
אבל זה בגלל שהנושא הוא לא פשוט לנו אז קשה להבין את הצד השני - השונה. אני כניראה לא אסכים עם חלק נכבד מדעותייך שכן אנו באות ממקומות שונים מאוד אבל זכותך הטיבעית לעשות כרצונך ולא כמיעוט אלא כבן אדם
בהצלחה
הגב לתגובה זו
|
|
 |
בהצלחה ??
יריב,
16/04/07 11:37
|
בהצלחה בהרס מדינת היהודים? בהצלחה בביטול חוק השבות? בהצלחה במדינה פלשתינית + מדינה לערביי ארץ ישראל כשליהודים אין כלום?
במה בדיוק את רוצה שהיא תצליח? להיפך - שתלך ותקבל הגדרה עצמית ברש''פ. כאן זאת מדינת היהודים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לענבל היקרה
עמנואל,
באר שבע,
16/04/07 11:25
|
לענבל האם היית מתייפיפת כל כך עם חרדי שהחליט לא לעמוד בצפירה לא בגלל ביקורת על העם אלא שלדעת היהדות אין משמעות לעמידה בצפירה אלא התועלת לנפטרים היא ללמוד תורה ולהתפלל עליהם. אני רואה בעני איך את משמיצה ומתבטאת באמירות קשות כלפי אותו חרדי.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
61.
ישראל= מדינת היהודים & פלסטין= מדינת הערבים. מה לא צודק בזה. מה לא
הוגן בזה? תלמדי,
לקבל את זה!,
16/04/07 11:04
|
ורק אחר תגדרי את עצמך כאחת שדואגת לזכויות אדם...........
הגב לתגובה זו
|
|
 |
60.
פעילת זכויות אדם עאלק-כמו שמנגלה היה רופא רחמן!!!נאצית!!!
ל"ת
רוית,
צפון,
16/04/07 11:04
|
|
 |
59.
יש לך תעודת זהות כחולה? כנסי
אזרח מודאג,
ירושלים,
16/04/07 11:03
|
גברתי הנכבדת, הגיע הזמן להפסיק ולנסות לקשר בין יום השואה והטרגדיה הנוראה שקרתה לעם היהודי ובין העם הפלשתינאי או המזגר הקרוי בשם הבלתי מובן בעליל- ''ערבי ישראלי''. את כאזרחית המדינה, אזרחית הנושאת תעודת זהות כחולה, צריכה לכבד את מנהגי המדינה בה את חיה, אם זה לא מקובל עליך את מוזמנת למסור את התעודה חזרה למדינה ולקבל תעודת זהות פלשתינאית, ולעבור לגור בשטחים שם תוכלי להביע את הזעזוע העמוק שלך הכל דרך בה תחפצי... אני חושב שעצם ההשוואה בין מעשי הגרמנים בשואה ומעשינו, הישראלים, כיום, היא מעליבה את האינטילגנציה- גם שלי וגם שלך, והיא לא יותר מפרובוקציה עלובה, אז עם כל הכבוד, תפסיקי למשוך תשומת לב, תפסיקי להכניס את העלבון הערבי לכל מקום, כי בינינו- שנינו יודעים שאם היה פה היום שלטון ערבי במדינה היינו מצויים בשואה נוספת של העם הערבי בעם היהודי- יש לכם (ובייחוד לך) הרבה מה ללמוד כיצד נוהגים במיעוט...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
הבנת הנקרא
דרומי,
16/04/07 11:24
|
היא לא השוותה. למעשה, היא עשתה תעלולים לשוניים די מרשימים כדי שלא ישתמע במקרה כאילו היא עושה איזושהי השוואה. אבל כמובן שיבואו טוקבקיסטים שקוראים את הכותרת ורצים להגיב.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
58.
עוד ערבייה שדואגת לזכויות רק של העם שלה ועוד כותבת בעיתון ישראלי
ל"ת
ביום השואה.,
16/04/07 11:02
|
|
 |
57.
אני ערבי ישראלי- ויש לי מה לענות לך
בילאד,
חיפה,
16/04/07 11:02
|
את חיה במדינת ישראל. טוב לך פה פי מאה ויותר מאשר אם היית חיה במדינה ערבית כל שהיא. את כותבת בעיתון ישראלי (!), ואף יהודי עם דיעות פרובוקטיביות אינו כותב בעיתון ערבי (!). המדינה הזאת מתייחסת אלינו אומנם לא כאל שווים, אבל נותנת לנו הרבה יותר ממה שהיינו מקבלים תחת חמאס או שלטון ערבי אחר. פקחי את עינייך ושימי לב לכל העוני ושפיכות הדמים במדינות שמסביב לישראל. אחים ערבים טובחים זה בזה, ואנחנו שותקים. במקום לבכות ולהעליב את הישראלים, בואי ונתרכז בשיפור מעמדם של אחינו בארצות ערב, ונביא לידי כך שכשיהודי יזכיר ערבי, הוא לא יחשוב על רוצח אלא על בן אדם. זה תלוי בי ובך. במקום לעשות את זה, את בוחרת להעליב את הישראלים ולעורר פרובוקציות. למי זה טוב? לי ולמשפחתי בטח שלא. אולי לרייטינג שלך. ואל תחשבי שאני לא הייתי במקום שאת נמצאת עכשיו. גם אני רציתי שהמשכילים מהשמאל הישראלי יכבדו אותי ויאהבו אותי. ואני יודע שאחרי כל מאמר קיצוני כזה שאת כותבת את ודאי מקבלת כמה שיחות טלפון מחברייך הישראלים השמאלנים והאינטיליגנטים והם מלטפים אותך ומעודדים אותך. זה בזוי בעיני.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
חכם וצודק
מורנו,
גבעתיים,
16/04/07 12:45
|
כשיהורם גאון שר, אחרי מלחמת ששת הימים, את ''ירושלים שלי'', יש בשיר התיחסות הוגנת לירושלים של תושביה הערביים, הכבושים. כשם שבעיני איבדו, לשנים רבות, הפלסטינים את זכותם לבית לאומי כשהגדירו, פעם אחר פעם, את משמעות הבית הזה כבסיס לרצח והשמדת הבית היהודי. זו תכליתו וזו משימתו. כך ערביי ישראל, שעל רגשותיהם לסמלי הלאום של מדינת ישראל, מעורבים בלשון המעטה, חותרים תחת זכויותיהם כמיעוט. ההשפעה התרבותית העצומה, שהיתה לערבים על הציונות ועל דמותה של מדינת ישראל, הבית הלאומי של עם ישראל, מתפוגגת והולכת בניצוחם של אנשים כמו הגברת זיאדה. כגב' זיאדה בוחרת לדקור את עיני היהודים ביום הזיכרון לשואה ולגבורה, היא מביעה בעיקר את בורותה המוחלטת במשמעות היום הזה, ובמשמעות השואה. מדינת ישראל לא זקוקה לטובות, או להבנות מצד גב' זיאדה. זו המשמעות האמיתית של הצפירה - וכן, היא מכוונת באופן אישי לגברת זיאדה. עם ישראל למד שגורלו לא כגורל שאר העמים. עתידו הלאומי אסור לו שיהיה תלוי במכסות או בטוב לב תלוי אינטרסים של עמים אחרים. רשימה לא קצרה של נושאים ראויים לשיפור קיימת במדינת ישראל. אזרחיה הערבים חווים את חלקם באופן אישי ויומיומי. היחס של המדינה לאזרחיה הערביים הוא מקור לגאווה בעיני, כמו גם תחום הדורש שיפור ותחזוקה שוטפים. ואתה, בילאד, נגעת במדויק בבעיתיות של המאמר. הגב' זיאדה, בנועם ובעברית טובה, מפוררת את ההשפעה ואת הבסיס עליהם עומדים ערביי ישראל. כי ביום השואה אנו נזכרים שחברים טובים של יהודי גרמניה, שכנים ומכרים, הובילו אותם אל הרכבות. שונאי ישראל לא חסרים בעולם. ולהפוך את ערביי ישראל לאוכלוסיה לאומתית, מוכת רגשי קיפוח ושנאה (תהליך ברור ומובנה) תצרף אותם לאותה קהילה עצומה שסביבנו, ולא ההיפך. ואיתם, אנחנו דווקא יודעים, מעת לעת, להתמודד. כי כמו שהיום אנו נזכרים - אין לנו ברירות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תגובה שהיא כולה תקווה
רוני,
16/04/07 11:38
|
תקווה לדו קיום אמיתי, תגובה שגורמת לי להבין ולהזדהות יותר מתמיד עם חוסר השיוויון שיש ביננו לבני דודנו. תודה לך
הגב לתגובה זו
|
|
 |
כל הכבוד לכותב
יותם זיו,
תל אביב,
16/04/07 11:25
|
אני באמת מחבב הרבה מאוד ערבים וכתבות כמו זאת מוציאות אותי משיקול דעת. טוב שהרוב הוא לא פרובורטיבי כזה ורוצה לחיות בשלום!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אם אתה ערבי, אני טג'יקי
ל"ת
דרומי,
16/04/07 11:24
|
|
 |
טוב תכל'ס אני לא ערבי אבל תודה שזו תגובה יפה
ל"ת
בילאד,
חיפה,
16/04/07 13:34
|
|
 |
56.
אם המיעוט הפלסט' בישראל לא היה לאומני הוא היה שש למצוא ביטוי לאומי
ל"ת
במדינה פלסטינית,
16/04/07 11:02
|
|
 |
55.
כמה נוח לחיות במדינה מתוקנת. אין שום חובות. רק זכויות. רק ''מגיע לי''
ל"ת
צריך לחוקק חוק,
בנושא הזה,
16/04/07 10:56
|
|
 |
54.
דע את האוייב
ל"ת
מישור החופי,
16/04/07 10:56
|
|
 |
53.
אז מה הבעיה בדיוק ?
ביזי,
אל מסעדי,
16/04/07 10:53
|
אני לא מצפה שתכאבי את הכאב הקולקטיבי של ציבור שאינך משתייכת אליו. הקונפליקט של ערביי ישראל בכל מה שקשור לדגל, להמנון או ליום העמצאות הוא קונפליקט טבעי וברור שהיה נחלת חלקי לו המצב היה הפוך (אם הייתה בכלל ניתנת לי הזדמנות לקונפליקט במצב הפוך ....).
במדינת ישראל הדמוקרטית מותר לך לבחור לעמוד דום או לא, בכל טכס שתרצי. אני אישית לא כועס עליך ולא חושב שאת צריכה לנהוג אחרת.
ישנם שני דברים שבכל זאת חשובים:
1. יש עניין של תרבות של כיבוד הזולת. כפי שלא הייתי אוכל חזיר בפיתחו של מסגד רק כדי לאמר למוסלמים שאיני מסכים עם מעשיהם כך אין כל תועלת בהתרסה שלך דווקא ביום השואה.
2. ואם כבר את מתריסה באופן אישי, מה העיניין להעלות את ההתרסה הזו על דפי עיתון ? את בוחרת להשתין לבריכה מהמקפצה.
ולמרות כל הנ''ל, אני גאה מאד במדינה שלי ושלך על כך שמותר לך, למרות המאבק הקיומי שבינינו, להביע את דעתך בכל צורה שבחרי.אבל במה המחאה המסוימת הזו מקדמת את מערכת היחסים בין ערבים ויהודים בישראל ?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
52.
אל תעמדי
ל"ת
מי צריך,
16/04/07 10:53
|
|
 |
51.
מה אומר לך הפתרון 2 מדינות לאום לשני עמים-מה רק לעם שלך מגיע זכויות
ואת עוד דואגת,
לזכויות אדם,
16/04/07 10:53
|
אין גבול לחוצפה ולבושה. פשוט בושה וכלימה לקרוא מאמרים של אנשים כמוך. בטח ביום השואה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
50.
הבנתי אותך אבל אני לא מסכים איתך ...
גיל,
ת''א,
16/04/07 10:51
|
ללכת כשכולם עומדים זה לפי דעתך הפגנה שלך נגד כפיה של המדינה.
הכבוד צריך להיות הדדי בין יהודים וערבים .
ברגעים של התכנסות מול האסון הנורא של השואה אני עומד לא רק בשביל היהודים שניספו - אני חושב על כולם , כל החיילים , כל האזרחים שהושמדו בגלל המלחמה ובגלל הטמטום והרשעות ושטיפת המוח .
ואצלכם מוסלמים יקרים , אם הדת שלכם כל כך טובה ורחמנית ואנושית למה עוד אף אחד מהמנהיגים הדתיים ''הנאורים'' שלכם לא הוציא צו הלכה , פטוואה נגד בן לדן , אל קעידה וכל הרציחות והפיגועים השפלים בעירק ?
למה ? כי אתם חיים בפחד נורא אחד מהשני , מה יגידו , מה יחשבו , אתם חיים במשמעת דתית וכפייתית חברתית , בקושי יש לכם אומץ להראות את חילוניותכם , אתם שבויים בידי הקיצונים ואף לא מעז לפתוח את הפה במדינות הערביות .
לעומת זאת בארץ ישראל אתם ח ו פ ש י י ם יותר מאשר בכל מדינה ערבית .
אז די עם ההתבכיינות , תתארגנו , תלמדו , תחנכו את הדור הצעיר לשלום וכן גם אנחנו כל הזמן נדאג לעזור ולשפר את רגשות התסכול שלכם הדי.....מובנות , אבל די עם ההתבכיינות .
תראו חיוביות , תראו אהבה פעם , תראו חופש מחשבתי , תשתחררו ונשתחרר ביחד !
הגב לתגובה זו
|
|
 |
49.
המואזין כופה עצמו כל יום
ל"ת
על כולם,
16/04/07 10:50
|
|
 |
48.
מי יהיה ידיד שלך?מי יגע בך עם מקל--אייייייייייכס!!!
ל"ת
דיוויד,
ארהב,
16/04/07 10:42
|
|
 |
47.
בכבוד, את יותר ממוזמנת למצוא לך מקום
דור שלישי,
16/04/07 10:40
|
בו תוכלי להגדיר את עצמך כפי רצונך.
בבחירה לחיות במדינה היהודית, צריך גם לקבל את כללי המשחק. איש לא מונע ממך להגדיר עצמך כערביה- באחת מ-22 המדינות המגדירות את עצמן ככאלה. אולם כאן, במדינה היהודית, המדינה מגדירה עצמה כמולדת ומקלט העם היהודי. ככזו, אין אפשרות להגדיר את המדינה אחרת. לא טוב? לא חייבים בכח. את מוזמנת לעבור למדינת פלסטין, לשכם או לג'נין ולהגדיר את עצמך לדעת שם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
חמוד של סבאל'ה, אל תשכח שאתם היהודים כבשתם לנו את האדמה וחייתם
lala,
16/04/07 10:58
|
על ההרס של מדינת ועם פלסטין. תתביישו לכם.אתם גם באים ומתחצפים ובקש מאיתנו לעמוד ביום שואה זה, הרי אתם עושים לנו שואה בכל יום. תתבישו לכם ותעופו כבר מהאדמה שלנו
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מותק! אין מושג כזה מדינת / לאום פלסטין!!
תלמדו היסטוריה!,
16/04/07 12:43
|
האדמות שלנו??!! האדמות של מצרים וירדן!!מעולם לא הייתה מדינה בשפ פלסטין..השם הגיע בעקבות השינוי של העותמאנים בשם המחוז לצורך ניתוק היהודים מעברם ...כאן הייתה ממלכת ישראל ויהודה ולא פלסטין!!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אני מנסה בכח להזכר מתי נכסף איזשהו ערבי לא''י.
דור שלישי.,
16/04/07 12:04
|
מנסה ולא מצליחה.
בעוד העם היהודי מתפלל כבר 2000 שנה ''ותחזנה עיננו בשובך לציון ברחמים''
בעוד משוררי העם היהודי מחוננים עפרה של הארץ ומתפייטים ''ליבי במזרח ואנוכי בסוף מערב''.
אז מי שצריך להתבייש, לפחות באספקט ההיסטורי, זה אתה.
לא אני, נצר לעם בן 2000 שנות, שכולו שזור באהבה וכיסופים לארץ הזו. שנקרע בכח מעל אדמתה רק כדי לחלום על היום שבו ישוב אליה.
ושוב, גם אתה מוזמן להעביר את עצמך למדינת פלסטין. לא כאן, במדינת ישראל שלי.
''להיות עם חופשי בארצנו''.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
כאן היתה מדינה יהודית לפני 200 שנה
לילו,
16/04/07 11:42
|
יהודים חיו בארץ ישראל בזמן שאבות אבותיך עוד השתחוו לפסלים בחצי האי ערב.
אבל כמובן מאז שיצאתם משם במסעות הכיבוש שלכם - פתאום כל העולם שייך לכם ורק לכם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לא רק שלא היתה מדינת פלסטין, גם לא היתה תודעה פלסטינית לפני הציונות
ל"ת
יצרנו אתכם,
תגידו תודה!,
16/04/07 11:15
|
|
 |
תגובה נכונה
יעל,
16/04/07 10:55
|
|
 |
46.
בשאררה השריץ הרבה צאצאים וצאצאיות!-הנה דוגמא!
ל"ת
יוני,
תא,
16/04/07 10:39
|
|
 |
יופי של תגובה ליום השואה
דרומי,
16/04/07 11:26
|
|
 |
45.
כנראה שאין גבול לאטימות ולערלות הלב של הכותבת
ל"ת
עוד מסמר בארון,
16/04/07 10:39
|
|
 |
44.
אולי מספיק כבר. תבינו-לא תצליחו להפוך את מדינותו של העם היהודי
לפלסטין מס 2.,
זה לא צודק!,
16/04/07 10:39
|
|
 |
43.
הזהות הלאומית שלך יכולה להתממש רק בפלסטין. אלא אם כן,אינך מקבלת את
הפתרון של 2,
מדינותל2עמים,
16/04/07 10:37
|
כל המאמר שלך פסול מעיקרו, אם למרות השואה, ולמרות שזאת ארץ ישראל - ארץ מולדתו של העם היהודי - אינך יודעת לקבל את הזכות הלאומית של העם היהודי למדינה ריבונית יהודית - עם כל הסממנים היהודים. אם אינך יודעת לקבל זאת, אזי שאת דואגת ל''זכויות אדם'' רק של העם שלך. ועל כן אין להתייחס אלייך או למאמר שלך ברצינות המתבקשת.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
42.
הפלסטינים שילשו את רמת האנטישמיות ההנאציזם אצלהם-הסחכלו על
יהודי-,
ששונא מחבלות,
16/04/07 10:37
|
ספרי הלימוד והעיתונים שלהם גפאלס פרייר לעומתםץ אנחנו מטפחים פה מיעוט-נורא מהנאצים-ואחת מהשליחות שלהם כתבה את המאמר הזה
שבכ''-תתעוררו!!!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
41.
את בכלל לא רוצה שיבינו אותך
גלעד,
16/04/07 10:36
|
אמל היקרה, תגידי לעורך האתר שיתקן את כותרת המשנה שלך, המאמר שלך הוא כולו התרסה אחת גדולה ואין בו שום בקשת הבנה. אז שיהיה לך לבריאות, אני מניח שיהיו כאן הרבה תגובות זועמות ומתלהמות שכנראה יעשו לך מאד טוב, ולא רק זה אלא שהצלחת לעצבן ביום השואה עצמו, הנאה כפולה ומכופלת מבחינתך, אבל אנשים כמוני למשל כבר לא מופתעים ולא זועמים, אנחנו כבר לא מצפים ממך ומשכמותך להתנהגות אחרת, ולדעתי זה הרבה יותר גרוע, בעיקר אם מתסתכלים על זה מהצד שלך. לפחות מישהו מאושר ביום הנורא הזה, אפילו אם זו את. ואני מאחל לך שכעס ותיסכול לא יהיו מנת חלקך בשאר ימות השנה, אפילו אם אנחנו היהודים לא נעזור לך בזה. סתם כי אין לנו כח לאנשים שהמקצוע הראשי שלהם הוא בכי.
נ.ב הידיד שלך נהג כשורה כשניתק את הקשר ממך, וההערה על ''זכויות אדם'' היא פופוליסטית בעליל, כשאת מקשרת אותה לכעסו. אבל מי אני שאקלקל לך את תחושת הקתרזיס בתוך ים התיסכול והכעס שבו את שוחה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
יפה ונכון!
ל"ת
אכן קתרזיס,
פרברטי,
16/04/07 11:17
|
|
 |
יפה כתבת. נכון מאוד
ל"ת
יוני,
חיפה,
16/04/07 10:50
|
|
 |
40.
כמה דעות ביקותיות על מיתוס הנכבה ושימור הפליטים היזום
ל"ת
את וציבורך,
מקבלים?,
16/04/07 10:36
|
|
 |
39.
את גרה במדינה יהודית, שכחת?
ל"ת
avi,
16/04/07 10:35
|
|
 |
38.
לזכר
קארין,
16/04/07 10:33
|
טענה מוזרה למה את לא עומדת ובדרך זו תשיגי מה? ברגע שאת נמנעת לתת מעצמך ולחשוב רק לדקה על הטבח שנעשה שבמיליוני אנשים ולא רק יהודים( כניראה שבאמת אין לך ידע על השואה) את לוקחת חלק מהאחריות למה בארץ אנשים מאבדים עניין בערבים אי אפשר לקחת ולא לתת כאן לא מדובר על לאום או דת כאן מדובר על רגש מחשבה לאנושות על תעמדי לא הייתי רוצה שאחת כמוך תעמוד לזכר סבי או ילד לאם אלמונית ההתמרדות הלא מובנת שלך ממש דרך לשלום ואנושיות
הגב לתגובה זו
|
|
 |
37.
אני מרחם עליה. מסכנה. בלי מדינה משלה. בלי הימנון. ללא זהות. רחמנות
רחמני,
16/04/07 10:33
|
|
 |
36.
אולי אינך מכחישת שואה, אך אינך שונה מאנטישמי מצוי
דור שני,
16/04/07 10:32
|
את פשוט מתעבת את העם היהודי. ייתכן שאין לך בעייה עם יהודי זה או אחר, אולם אינך מוכנה לקבל את קיומו של קולקטיב מוכה וחבול שנלחם בשיניים כנגד ניסיונותיו הבלתי נלאים של הקולקטיב שלך להכחיד אותו ואת זכותו למדינה משלו. וכשלא מצליח לבני עמך לעשות כן, אז את פונה לפתרון המוכר: להכפיש את העם היהודי ומדינתו, לזלזל בנרצחיו, להשחירו ולעשות לו דלגיטימציה. עם אנשים כמוך, לעולם לא יהיה פה שלום.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
35.
מי מבקש ממך משהו ומי צריך ממך משהו בקשר לשואה???
לבזות דוקא זה,
פסול בכלנושא,
16/04/07 10:32
|
את לא עושה לנו טובה כשאת לא מכחישה את השואה,אלא לעצמך בלבד כאדם משכיל.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
34.
*******מאמר נפלא******
פעיל פוליטי,
16/04/07 10:28
|
|
 |
33.
דיינו
טל,
נתניה,
16/04/07 10:28
|
במידה ולא צמה ביום כיפור דיינו במידה ואכלה בפסח חמץ דיינו במידה ולא עמדה בצפירה דיינו במידה ורצתה מדינה דו לאומית דיינו במידה ורצתה שני מדינות מוסלמיות דיינו במידה ורצתה להשליכנו לים דיינו במידה ורצתה לשחוט את כולנו על נשינו זקנינו וטפנו דיינו במידה ורצתה למחוק את זכרנו דיינו במידה ויכלה לסיים מה שהתחילו הנאצים דיינו.
ועם כאלה שכנים נהדרים פרעה ולבן היו בחורים טובים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
32.
את תמיד יכולה לקום וללכת לארץ שלך.
ל"ת
דני,
16/04/07 10:26
|
|
 |
31.
יורקת לבאר ממנה היא שותה
משה חכים,
16/04/07 10:26
|
אפילו בכזה דבר שהוא ברמה האנושית היא לא יכולה להזדהות??
הגב לתגובה זו
|
|
 |
30.
יש תרבות קולקטיבית אחת בישראל
ישראלה,
16/04/07 10:26
|
והיא התרבות היהודית. ומי שלא מוצא חן בעיניו יכול לקחת את עצמו ל-22 מדינות ערביות מסביב.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
29.
הוי הוי הוי
קובי,
16/04/07 10:26
|
ביג פקינג דיל היא לא עומדת בצפירה שתלך להפליץ ואני בטוח שהיא עושה את זה טוב אנחנו מטומטמים שאנו נותנים להם במה להיכן ברח לנו הגאווה הלאומית (תשאלו את הנשיא ) תודה רבה לאלוהים ששלח לנו את גבי אשכנזי אולי הוא יעשה סדר באמת תודה
הגב לתגובה זו
|
|
 |
28.
המואזינים נורא פולשניים על בסיס יומיומי
ל"ת
חוצפה סביבתית,
16/04/07 10:25
|
|
 |
27.
אני לא ממש יודעת ממה להתחיל
טלי,
16/04/07 10:24
|
אבל דוקא בעצם ההחלטה שלך לא לעמוד את הופכת את יום השואה ,או את הזכרון של השואה למשהו פוליטי . את לא חייבת לאהוב את המדינה את לא חייבת לכאוב את האנשים, את רק יכולה לנסות ולכבד את האדם באשר הוא אדם- ואת לא עושה את זה ואת נותנת לזה כל מיני פרשנויות שאין בהן כלום,ריקות מתוכן. אני לא יכולה לשכנע אותך או להכריח אותך לעמוד או לא לעמוד בצפירה, אבל את חיה במדינה הזאת , כותבת בה ומתפרנסת בה, אם את לא מצליחה להזדהות למה את חיה כאן? אם את לא מבינה את סבלות העם היהודי איך את למשל נהנת מביטוח לאומי או כותבת בעתון ''יהודי'' את בעצם יורקת לבאר ממנה את שותה. לא, את לא חייבת לעמוד בצפירה את לא חייבת גם לאהוב אותנו, אבל אם את חיה כאן ונהנת ממנעמי הדמוקרטיה הישראלית עליך לכבד אותנו בדיוק באותה מידה שאנחנו צריכים לכבד אותך. נקודה למחשבה...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
26.
סתם מחפשת פרסומת. מי צריך בכלל שתעמדי...
ל"ת
יג,
16/04/07 10:24
|
|
 |
25.
את מענינת בכלל הערביה הזו? למה צריך כתבה עליה
ל"ת
אזרח,
16/04/07 10:24
|
|
 |
24.
בושה
יהודי,
16/04/07 10:23
|
להזכיר לך שזו מדינת העם היהודי!! אם לא נוח לך פה את יכולה לעזוב את הארץ בשמחה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
23.
You got realy low
Shay Weinstein,
16/04/07 10:21
|
In the day that I will read a Jewish journalist in an Arabic state writing criticism article in the newspaper , that day I will agree with you. Till then I will look at you and your collogues as a bunch Hippocratic cowards
הגב לתגובה זו
|
|
 |
language
Haim Baram,
Jerusalem,
16/04/07 13:47
|
Your English is really beneath contempt. Please refrain from writing in English until you actually learn it properly.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
22.
בכל מדינה אחרת שהיתה מנהיגה כנ''ל היית עומדת בלי בעייה...
ל"ת
נמאס מהבולשיט,
16/04/07 10:21
|
|
 |
21.
קודם תהיי בן-אדם תרבותי, ואחרי זה נדבר
פוסט ערבי,
16/04/07 10:20
|
|
 |
20.
אל תעמדי, בינינו עדיף שתלכי, רחוק מפה
ל"ת
ראש צב,
16/04/07 10:19
|
|
 |
19.
ממשיכה את מסורת אבותיה שתמכו בשואה
ל"ת
גלעד,
16/04/07 10:19
|
|
 |
18.
חייבים לכבד את התרבות הערבית
ירון,
16/04/07 10:18
|
|
 |
17.
כל נסיון להשוות את הסבל הפלסטיני לשואה הוא דמגוגיה!
גיא,
16/04/07 10:16
|
90% מהסבל שלכם הבאתם על עצמכם, פעם אחרי פעם, אתם תמיד בוחרים בדרך שתפגע בכם, היום אפילו מדינות ערב מבינות את העובדה הזו, אבל אתם מסרבים לעשות חשבון נפש, זה נשגב ממכם...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
16.
מי צריך שתעמדי? את לא יהודיה בכלל
גרשון,
16/04/07 10:16
|
אל תשתתפי בזכרון שלנו - את לא שייכת בכלל.
להזכיר את האמת ההסטורית, מנהיגם של ערביי ארץ ישראל הלוא הוא המופתי של ירושלים חאג' אמין אל חוסייני (אביו של פייסל) היה בעל בריתם של הנאצים.
תכניתם היתה להשמיד את היישוב היהודי בארץ ישראל לאחר שגרמניה תכבוש את הארץ.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
15.
אני מבין את המצוקה שלך, אבל את טועה
יונתן,
16/04/07 10:13
|
ראשית לא ניתן לדרוש מאיתנו לוותר על סמלינו הלאומיים,
אני לא זוכר שכאשר היהודים חיו תחת שלטון מוסלמי (הרבה יותר שנים משהפלסטינים חיו תחת שלטון יהודי) הם ויתרו על איזשהו סממן לאומי וכיבדו את הסממנים היהודים, ברור שלא, כל שהיה הוא אוטונומיה מוגבלת
זה שיש קיפוח של האוכלוסיה הפלסטינית מצערת אותי באופן אישי ואני בטוח שעוד רבים מהעם שלי, אך אין הצדק שלא לכבד את יום השואה וכן אם את ברחוב אז גם לעמוד
מיעוט החי במדינה חייב לכבד את הרוב, המדינה הזאת היא שלנו. מדינת היהודים, זה לא נתון לויכוח, וכמיעוט גם הערבים חייבים לכבד את הרוב היהודי אם הם מצפים להתחשבות דומה ברגשותיהם
הגב לתגובה זו
|
|
 |
14.
יאללה יאללה,
שושו,
16/04/07 10:12
|
אם היית חיה באחת ממדינות ערב, או ברשות הפלשתינית, היו נותנים לך במה בעיתון, היית חברה בארגוני זכוייות אדם, היית דופקת תסרוקות כמו בתמונה, יאללה תני גאז.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
13.
גם דגלים של מדינות אחרות מכילים סמלים דתיים
יותם זיו,
תל אביב,
16/04/07 10:12
|
הדגל של שוודיה, דנמרק, נורבגיה, שוויץ ועוד מכיל צלב. יחד עם זאת היהודים שחיו במדינות אלו היו נאמנים לחלוטין למדינה. חלקם נלחם ואף נהרג במלחמת העולם הראשונה.
מה לגבי הסהר ברבים מדגלי המדינות המוסלמיות. מה לגבי המיעוט של השחורים הנוצרים בסודן שנטבחים במיליונים ע''י הרוב המוסלמי? מה לגבי זכיות ההגדרה העצמית שלהם? (בעצם הזכות שלהם לחיות ולא למות מרעב). מה לגבי הארמנים והכורדים בטורקיה. האם את חושבת עליהם?
כמה צביעות בכתבה אחת!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
12.
את לא מבינה מה זה זכויות האדם!
אדם שפוי,
העולם הזה,
16/04/07 10:11
|
אף אחד לא עצר אותך על המחאה שלך, וגם החבר שלך רק הגיב למחאה שלך עם מחאה משלו. כנראה שיש לך בעיה עם הבעת דעות, כמו זו של חברך, שלא מוצאות חן בעיניך. ואת מגדירה את עצמך פעיל זכויות אדם?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
11.
פשוט צבועה! זה עוד נסיון לבדל את עצמך מהעם בישראל
סטודנט בשביתה,
16/04/07 10:11
|
האם את בטוחה שאת רוצה אזרחות ישראלית? דווקא ביום הזה את אמורה להבין למה אנחנו פה, ולמה לא נזוז מפה, למה אין לנו ברירה אחרת... את באמת לא חייבת לחיות פה, יש עוד 21 מדינות ערביות בעולם (לא בטוח בכלל שיציעו לך את אותם התנאים שהמדינה הזו מספקת..)
הגב לתגובה זו
|
|
 |
10.
את צודקת!
מתנחל,
גוש עציון,
16/04/07 10:11
|
אמנם אינני שותף לדעותיך, אך עם זאת אני מבין בהחלט את תחושתך. הפשרה שקיבלת על עצמך שלא לפגוע ברגשות הציבור ולהעלם בזמן הצפירה היא מכובדת.
אני חייב לומר שהנטיה הישראלית לכפות שמחה קולקטיבית ואבל קולקטיבי בשעה שיש כל כך הרבה גוונים היא מקוממת . הנה למשל החרדים שרובם עומדים בגלוי בצפירה ביום הזכרון לחללי צה''ל אך מעדיפים שלא לעמוד בגלל סבה הלכתית של חוקות הגויים. מה הם עושים? האם הם מזלזלים בחללי צה''ל? בוודאי שלא. הם לומדים משניות ואומרים תהילים לעילוי נשמותיהם כמקובל בקרב היהודים מדורי דורות. אבל הקולקטיב הישראלי המטיף והכוחני והבלתי סובלני החליט שהם מחללים את יום הזכרון והולך ''לצוד'' אברכים שבמקרה לא עומדים ביום הזכרון רק כדי שיוכל להשמיץ את המגזר הזה.
הם גם יחליטו בשבילי המתנחל מה לומר ומה לא לומר מה ראוי ומה לא כאשר יש חופש ביטוי (לכאורה) במדינה. זה אולי מוזר אבל לפחות יש לך תמיכה ממני.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
9.
תגובה מיוחדת ליום השואה
יניב,
חיפה,
16/04/07 10:08
|
|
 |
8.
צודקת - אל תעמדי
שי,
פה,
16/04/07 10:06
|
השואה היא שואת העם היהודי ואין שום צורך שתעמדי בצפירה. ברור שאם את כבר בתנועה בדקת הצפירה הזו עדיף שלא בפומבי אבל גם זו החלטה שלך. ההצדקות שלך, העוולות וחוסר ההכרה הם שטות בעיני. יום השואה הוא היום שבו את לא צריכה לעמוד אלא צריכה להבין - יהודים ילחמו על זכותם למדינה עד טיפת הדם האחרונה, זה הלקח ההסטורי של העם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
7.
צביעות
שמעון,
חיפה,
16/04/07 10:06
|
מענין באיזה מדינה ערבית היית יכולה לכתוב מאמרים כאלה. לאומיות ודגלים ניתן להחליף אולי תהגרי למצרים אולי לעזה תזדהי איתם שם
הגב לתגובה זו
|
|
 |
6.
הכותבת, כמו תמיד, מחפשת תשומת לב!
ערבי שמכיר אותך,
חיפה,
16/04/07 10:02
|
1. כל הטיעונים שלך שטותיים, יכולת להתאפק רק שבוע אחד (יום הזיכרון) ואז יכול להיות שהייתי מאמין לך.
2. בבקשה, אל תדברי בשם הפלסטינים, כי את בת של מרגל מצרי.... (לעורך: תבדוק את זה, זה שווה חשיפה עיתונאית)
3. כאחד שמכיר את רמת הכתיבה האמיתית שלך, אני בטוח שמישהו אחר כותב לך את המאמרים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
כל הכבוד לך איש חכם וכנה.
ל"ת
כתבת יפה מאוד,
16/04/07 21:26
|
|
 |
כל הכבוד לך ידידי !
יעל,
16/04/07 12:41
|
אנא, עמוד על דעותייך בכל הפורומים הערביים בהם הינך נמצא ושכנע כמה שיותר מחברייך הערבים בתורתך המודרנית הראוייה. אני מעריצה אותך !
הגב לתגובה זו
|
|
 |
5.
שלא תעמוד, את מי זה מעניין
ל"ת
גלילי,
צפון,
16/04/07 09:59
|
|
 |
הוצאת לי
ל"ת
ת'מילים מהפה,
16/04/07 10:44
|
|
 |
4.
את מוכיחה את דבריו של עודד קורל, מפרסם כרוז ה''נאצו-ערבים'' מאתמול...
ל"ת
יוני,
16/04/07 09:49
|
|
 |
3.
בטח שהיא לא תעמוד בצפירה. היא תרקוד בצפירה.
י,
16/04/07 09:45
|
|
 |
2.
את מתפרנסת מאותו ציבור, כותבת בעיתון של המדינה של הציבור הזה
חיפאית,
16/04/07 09:18
|
לא ראיתי עוד מיעוט חסר כבוד וכפוי תודה. את הרי לא גרה במדינה אחרת ומתפרנסת בזכות התנאים הכלכליים והחברתיים של אותו ציבור שאת לא מכבדת את האבל שלו.
אגב, נוצרים ובני לאומים רבים אחרים מרגישים צורך להזדהות עם העם היהודי ביום זה ולהביע את רגשותיהם האמפתיים על השואה וממש לא צריך להיות שייך לציבור מסויים בשביל להיות בן אדם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מצויין. הכותבת הצבועה דורשת התחשבות אך לא מוכנה להראות מינימום מציד
חושחש,
16/04/07 10:26
|
הרי הכותבת אומרת במפורש שהיא מתריסה נגדינו בגלל המדיניות של ישראל כלפי המיעוט הערבי אז למה להצטעצע??
הגב לתגובה זו
|
|
 |
1.
זה מעיד על רמת התרבות שלך
חיפאית,
16/04/07 08:16
|
כשאני נכנסת למסגד או למקום תרבות של עם אחר או נימצאת בארוע של עם אחר אני מכבדת תמיד את גינוני המכום מתוך נימוס בסיסי.
זה שאת בוחרת לא לעשות זאת זה מעיד עליך כאלף עדים ולא לחיוב .חוץ מזה שזה מעיד על חוסר הבנה עמוקה לבעיתיות המיוחדת של השואה בהיסטוריה האנושית ולא רק בזו היהודית.עצוב לי שזו באמת דעתך.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
זו המהות שהיא יוצאת נגדה...
טל,
16/04/07 10:24
|
''חיפאית'' מנסה לספר שכהיא מבקרת במקום של עם אחר היא מכבדת את מנהגי המקום... יקירתי החיפאית, המקום שאת מדברת עליו אינו שייך רק לעם היהודי, אמל זיאדה אינה ''אורחת'' של עם אחר לא בהדר בחיפה ולא בשום מקום אחר....והמקום שאת מדברת עליו מתייחס אליה באופן קבוע כאורחת, ומונע ממנה וממיעוטים אחרים (גם בקהילה היהודית...) להחצין באופן חגיגי במרחב את ימי החג והאבל שלהם. מתי בפעם האחרונה ראית הזמנה עירונית לטקס יום הזיכרון של הנספים בדרך מאתיופיה לישראל- יומה הקשה של יהדות אתיופיה? האם את מפנה מקום לציון יומה הקשה של הקהילה הערבית בארץ- יום הנכבה? לא שאני חושבת שמדינת ישראל צריכה להימחק, אבל לא יקרה לי ולנו כלום אם נתחיל להכיל את מורכבות ה''ישראליות'' שאינה רק ישראליות יהודית למשל.... ולא, זה לא אומר סתירה בין קבלת קיומה של מדינת ישראל על ידי אוכלוסייה ערבית ובין היכולת לקיים ולציין ימי זיכרון ואבל... מורכב אבל אפשרי... וזה רק על קצה המזלג... ואחרי שכל זה יהיה - אפשר יהיה אני מניחה למצוא ימים שבהם שתי הקהילות- הערבית והיהודית מציינות וחוגגות, מי יודע, אולי את יום זכויות האזרח....
הגב לתגובה זו
|
|
 |
הנחת היסוד של הערבים היא שהכל שלהם
שלומי,
16/04/07 11:47
|
זה מקור כל הבעיות.
אין תכנית חלקוה אין ליהודיםפ שום זכות למדינה אף גרגר ואף בית. זה הכל. לכן לא צריך לדבר איתם כי זה חסר תועלת כל עוד זו הנחת היסוד שלהם. פשוט וקל.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
בדיוק!! זו הנחת היסוד שלהם
ל"ת
והרבה צביעות,
בהסוואה,
16/04/07 12:08
|
|
 |
לא הבנת אותה
רונן,
חפר,
16/04/07 10:18
|
חיפאית - כשאת נכנסת למסגד את בוחרת להיכנס אליו. הכותבת מתייחסת (בין היתר) לכפייה שיש עליה. מה עניין נימוס בסיסי? את לא חשופה לכפייה כזו. אני לא חושב שעמידה בצפירה נותנת איזושהי הבנה בייחודיות של השואה היהודית בהיסטוריה האנושית, כל מערך ההנצחה של השואה מוטעה מיסודו. ואגב, אולי אנחנו הרוב היהודי בארץ צריך להתייחס לעובדה ששני המגזרים / מיעוטים הגדולים בארץ לא עומדים בצפירה - החרדים והערבים. אולי אנחנו נפסיק לצפות מהם ''להתיישר'' ונתחיל לשנות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
הבנו אותה 100%
גיל,
נגב,
16/04/07 13:48
|
מה שהיא לא מבינה הוא, שיש זמן למחאה, ויש זמן לאנושיות. אם היא כל כך רגישה לגורלו של המיעוט, אין הזדמנות יותר טובה מאשר יום השואה כדי להביע סולידריות עם מיעוט שהושמד בצורה שיטטית. רוצה למחות כנגד קיפוח המגזר הערבי? אהלן וסהלן. תזמיני אותי ואבוא להפגין איתך. אבל ביום השואה, מי שלא רואה לנכון לעמוד בזמן הצפירה, בעצם אומר (ולא מעניין אותי איך את מלבישה את זה) - לא אכפת לי. היא עוד טורחת לומר ''עם אלה אני לא מקיימת שיח, לא חשוב לי לקיים שיח, ואני גם לא ששה לכך''. נו באמת. יש לך בעיה, אז איך את פותרת אותה? שתיקה רועמת? מה, חזרנו לגנון?
יש פה טור שלם, שמסתיר שנאה יוקדת, מאחורי מסיכה של ליברליזם. ''אני גזעני? הרי הטובים שבחברי הם יהודים\ערבים\שחורים\בחר את האפשרות המתאימה''.
גברת זיאדה - ההתנהגות שלך לא ראויה, ולא משנים התירוצים (ואלה תירוצים). ''יש לי יומן בערבית, שמציין רק אירועים בינלאומיים חילוניים, ובכל אופן, לא מצויינים בו חגים, מועדים או ימי זיכרון יהודיים.''
אולי הכלב אכל את הדף של יום השואה? או אולי בעצם לא היתה שואה? לאא... את לא מכחישה. רק מתכחשת.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אז אולי היא צריכה לרקוד משמחה בזמן הצפירה
שם,
אזור מגורים,
16/04/07 12:35
|
היא הרי שמחה כשהיהודים מפסידים ועצובה כשהיהודים חוגגים!
אותה הגישה שמשאירה את העולם הערבי בתחתית הקידמה.
הגב לתגובה זו
|
|