• 71.

    דו לשוני?

    שוקו, 20/12/05 19:30

    מדוע שאנחנו היהודים צריכים ללמוד ערבית? זו מדינת ישראל, מדינת היהודים. יכולים להיות כמה שפות במדינה, אבל רק שפה ראשית אחת. אולי גם נתחיל ללמוד רוסית ואתיופית כדי לא לפגוע באותן אוכלוסיות?

    מי שרוצה לדבר איתי יכול בעברית, אנגלית ובקרוב יפאנית. :)

    הגב לתגובה זו

    • אמהרית! אומרים אמהרית לא אתיופית,,, גזעני בור (ל''ת)

      שוקולית, 14/12/06 22:45

      הגב לתגובה זו

  • 70.

    ילדים שפויים -הורים דפוקים (ל''ת)

    גבי, 20/12/05 12:25

    הגב לתגובה זו

  • 69.

    שיטה שמוכיחה את עצמה

    מחנכת-משגב, 20/12/05 12:14

    קראתי את מה שכתבת ברק וכל כך הזדהיתי עם התהליך שעברת דומה מאוד לתהליך שאני עברתי בשביל להמין בכיון של בית ספר מסוג זה.
    זה קורה ,מצליח ובעיקר יש דיאלוג וקירבה.
    תודה לך

    הגב לתגובה זו

  • 68.

    הזוי (ל''ת)

    תמי וקנין, 20/12/05 11:20

    הגב לתגובה זו

  • 67.

    צריך דו קיום בין מזרחים

    מזרחי, 20/12/05 11:19

    לא בין ערבים ויהודים קודם שיפתרו את הבעיות איתנו
    אשכנזים מוכשרים שכמוכם

    הגב לתגובה זו

  • 66.

    אני מעריך אותך

    ירון, 20/12/05 11:14

    על ההתמדה למרות כל הקושי

    הגב לתגובה זו

  • 65.

    סדרה מעולה

    סלאם-טירה, 20/12/05 10:55

    ראיתי אחד והיום אני מחכה לראות את הפרק השני ביס בעשר בלילה

    הגב לתגובה זו

  • 64.

    פיסל ואשתו הם מדהימים

    gmal, 20/12/05 10:52

    זה היה מצויין לראות את פיסל ואסמאא מתווכחים .זה מעניין ומחזק את העניין שאישה הערביה חזקה

    הגב לתגובה זו

  • 63.

    ראיתי אתמול

    דינה, 20/12/05 10:48

    לא יצאה לי לגשת אליך ולחבק אותך ואת אח שלך ולהגיד לכם שאתם ישרים ואמיצים וסדרה מהממת
    תודה

    הגב לתגובה זו

  • 62.

    ישר כח

    מירב אשבל, 19/12/05 18:13

    מרגש קשה מאוד אבל אין דרך אחרת

    הגב לתגובה זו

  • 61.

    חבל שהבמאי יהודי

    נסרין-טייבה, 19/12/05 17:10

    ועושה כזה סרט מצויין

    הגב לתגובה זו

  • 60.

    לסגור את הערוץ יס (ל''ת)

    יופיוף, 19/12/05 16:30

    הגב לתגובה זו

  • 59.

    מפחיד (ל''ת)

    ערפד, 19/12/05 13:00

    הגב לתגובה זו

  • 58.

    לא מבין

    יואב-חיפה, 19/12/05 12:56

    למה זה צריך להיות כל כך מעניין כאשר בכל מדינה מתוקנת בעולם יש את זה רק שם לא מדברים על דתות כולם שווים

    הגב לתגובה זו

  • 57.

    כתב מוכשר

    שרונה רמת גן, 19/12/05 10:02

    לא ראיתי את הסדרה אין לי יס אבל קראתי את הכתבה עד הסוף.
    מרגש וכתיבה מעניינת עושה חשק לראות את התוצר

    הגב לתגובה זו

  • 56.

    נכבה בטלוויזיה?

    איש ישר, 19/12/05 09:40

    פעם ראשונה אני רואה שמתמודדים עם השאלה הזאת.
    לא פשוט אבל כנראה הכרחי
    הבמאים מוכשרים אין ספק

    הגב לתגובה זו

  • 55.

    בזכות הסדרה של ברק

    אמא, 18/12/05 09:36

    אני רושמת את שני ילדיי לבית הספר
    מעבר לכל הדרמה ''הטלווזיונית ''עובר העתיד וההסתכלות קדימה.
    סדרה מצויינת שווה ובית ספר מדהים

    הגב לתגובה זו

  • 54.

    התעצבתי לצפות בסרט

    מ, 17/12/05 23:40

    כאמא לילד בבית הספר, כאב לי הסרט. ילדי בבית הספר, ואני אוהבת את ביה''ס מאד.
    אבל הסרט מרגיש לי מגמתי מאד, לצרכים סינמטיים. הוא מקצין עמדות של דמויות ספציפיות, ואינו מייצג את הקורה באמת. חלק מזוויות הצילום - סברין מעבר לגדר ביה''ס, אנשי קציר החוגגים את יום העצמאות - בשוט מלמטה, המעצים את הפאתוס של האירוע... ועוד - כל אלו משרתים את הדרמה הטלוויזיונית המבויימת, ולא מייצגים את הקורה. תחושתי היא שהסרט עוסק בבעיה היהודית-ערבית, וביה''ס הוא רק venue מקרי כמעט. אני גם מזדהה עם דברי ברק שתעד את חוסר נסיונו במדיום. לדעתי, זה נראה בסרט, וחבל. משום שבית ספר כזה, לפניו עוד מאבקים ממסדיים לא פשוטים, והוא זקוק למבט אוהב הרבה יותר ממה שהוא קיבל, ושלא בצדק. אני מרגישה שהבאתי את בני in good faith ומתוך רצון אמיתי לצעוד קדימה אל עבר עתיד טוב יותר. הסרט אינו מעודד הורים חדשים, לדעתי.

    הגב לתגובה זו

  • 53.

    כל הכבוד לכולם ולך סברין..

    אלנאשף ולאא, 17/12/05 00:41

    כמה מרגש ומעניין לקרוא כתבה זו המספרת על בית ספר הלומדים בו ערבים ויהודים את קולטים את העניין??!!! תאמינו לי אם דבר כזה קורה אז ברור שאפשר ועוד איך לעשות שלום בין ערבים ויהודים אבל אנחנו חייבים להשתנות מבפנים.. אז תשתנווו בבקשה ועזבו מהמחשבות הגזעניות של הממשלות, ושלא ניתן לאנשים לקבוע לנו את החיים..
    בסוף כל הכבוד ובהצלחה לאלה שתרמו ועזרו בסרט ובקיום בית הספר הזה..

    כל אלאחתראם אלק סברין..

    הגב לתגובה זו

  • 52.

    כל הכבוד

    אישה, 16/12/05 14:57

    יפה , כל הכבוד לכם

    הגב לתגובה זו

  • 51.

    גדולתם של האחים היימן

    סברין, 16/12/05 14:07

    אני מחנכת בבית ספר זה . בבית ספר שלנו מתרחשים חיים מיוחדים , מסקרנים ומאתגרים . מחנכים את הילדים לאהוב את האדם בהיותו אדם ,לאהוב ולכבד את עמו וארצו ,את משפחתו ומורשתו ,את זהותו התרבותית ואת מסורתו וליד כל הנושאים האלה שלא צריכים שיעור על נכבה או שיעור על העצמאות ,לומדים עוד הרבה דברים מרתקים ''שווה לבוא לבקר'' . כך שהסרט הוא מצויין בגדר סרט,אך אינו משקף את חיי היום יום של בית הספר.וזו גדולתם של הבמאיים ,האחיים היימן, שהצליחו לשים דגש על הדברים הקשים שעולים בבית הספר ,אבל אינם תופסים חלל רחב בחיי היום יום של בית הספר .וכל הכבוד לנו אנו המורים המנהלים והילדים שלא נרתעים מלדבר על הכל עם המון קשב ,כבוד ואהבה לזולת

    הגב לתגובה זו

  • 50.

    מרגש,מעורר,חזק

    אורה, 14/12/05 22:29

    לקהל הצופים של סרטם של ברק ותומר, הסרט בחר שעתיים מתוך 370 שעות צילום, אולם כל מה שיש בו אכן קיים - הכאב, הגישושים, הקיצוניות של מי מן הדמויות אולם ביחד עם זאת קיימת גם הבחירה שלהם כן לשלוח ילדיהם לביה''ס הזה שבו אנחנו מקבלים אלו את אלו ורוצים לחיות עימם ביחד מתוך רצון כנה לעשות את החיים נעימים בביחד, פוגשים את הסבתא ובו בזמן אתשני הילדים שמתגוששים על שמיכה אחת ובסוף נרדמים באותה מיטה, תחת אותה שמיכה ונהנים זה מחומו של זה ואולי אף חלומותיהם מושפעים מחוויה זו. ברק ותומר, על אף שאני יום יום בביה''ס אינני מכירה את כל באיו ואת כל סיפוריהם והמפגש הכל כך ''בוטה'' עם עמדותיהם וסיפוריהם גורם לי שוב ושוב לשאול האם מה שאני עושה הוא באמת נכון/חשוב/ברסיכוי/משמעותי... ותשובתי היא שהמעט שאני יכולה לעשות למען שילדינו החיים במדינה זו ירגישו שווים זה לזה ושווים בעיני עצמם הוא שווה את הכל. בסופו של דבר כל כך נעים אצלנו. הילדים פתוחים, משתפים אלו את אלו בשיא הכנות היושר והאומץ בפחדים שלהם,
    בכעסים שלהם וביחד עם זה גם בשמחות שלהם, ובעיקר משחקים ביחד, יוצרים ביחד, כותבים סיפורים ביחד, רבים ביחד ומתפייסים ביחד.
    יש אצלנו המון אהבה ואני מזמינה את כלם לבוא לבקר ולחוש שלמרות כל הקושי הבלתי אפשרי לכאורה ניתן לעשות חיים יותר נעימים ואני מאמינה שמי שחווה זאת ביום יום לא יוותר על האפשרות הזו גם מחוץ לגדר ביה''ס.
    תודה חמודים.
    אורה-מחנכת בגשר על הואדי.

    הגב לתגובה זו

  • 49.

    מרגש, חזק,מעורר

    אורה, 14/12/05 22:26

    לקהל הצופים של סרטם של ברק ותומר, הסרט בחר שעתיים מתוך 370 שעות צילום, אולם כל מה שיש בו אכן קיים - הכאב, הגישושים, הקיצוניות של מי מן הדמויות אולם ביחד עם זאת קיימת גם הבחירה שלהם כן לשלוח ילדיהם לביה''ס הזה שבו אנחנו מקבלים אלו את אלו ורוצים לחיות עימם ביחד מתוך רצון כנה לעשות את החיים נעימים בביחד, פוגשים את הסבתא ובו בזמן אתשני הילדים שמתגוששים על שמיכה אחת ובסוף נרדמים באותה מיטה, תחת אותה שמיכה ונהנים זה מחומו של זה ואולי אף חלומותיהם מושפעים מחוויה זו. ברק ותומר, על אף שאני יום יום בביה''ס אינני מכירה את כל באיו ואת כל סיפוריהם והמפגש הכל כך ''בוטה'' עם עמדותיהם וסיפוריהם גורם לי שוב ושוב לשאול האם מה שאני עושה הוא באמת נכון/חשוב/ברסיכוי/משמעותי... ותשובתי היא שהמעט שאני יכולה לעשות למען שילדינו החיים במדינה זו ירגישו שווים זה לזה ושווים בעיני עצמם הוא שווה את הכל. בסופו של דבר כל כך נעים אצלנו. הילדים פתוחים, משתפים אלו את אלו בשיא הכנות היושר והאומץ בפחדים שלהם,
    בכעסים שלהם וביחד עם זה גם בשמחות שלהם, ובעיקר משחקים ביחד, יוצרים ביחד, כותבים סיפורים ביחד, רבים ביחד ומתפייסים ביחד.
    יש אצלנו המון אהבה ואני מזמינה את כלם לבוא לבקר ולחוש שלמרות כל הקושי הבלתי אפשרי לכאורה ניתן לעשות חיים יותר נעימים ואני מאמינה שמי שחווה זאת ביום יום לא יוותר על האפשרות הזו גם מחוץ לגדר ביה''ס.
    תודה חמודים.
    אורה-מחנכת בגשר על הואדי.

    הגב לתגובה זו

  • 48.

    מעניין איזה ערבים לומדים שם

    מיקה, 14/12/05 14:56

    הם משכילים לא כמו כולם

    הגב לתגובה זו

    • מעניין לאיזה ''כולם'' את מתכוונת (ל''ת)

      פוליטקליקורקט, 14/12/05 18:11

      הגב לתגובה זו

  • 47.

    חכם ואיש מעניין

    מאוהבת בפיסל, 14/12/05 14:55

    מה אשתך עושה אם אפשר לשאול ?

    הגב לתגובה זו

  • 46.

    יש מזרחיים בבית הספר? (ל''ת)

    שושי, 14/12/05 14:54

    הגב לתגובה זו

  • 45.

    קראתי אותך

    אמא חד הורית, 14/12/05 14:53

    אין לי יס בבית אבל כל מילה שכתבת הייתה במקום וכל הורה רוצה שהילד יגדל במקום נעים ומאתגר ולא חסר אתגר בבית הס]פר הזה
    שיהיה בהצלחה

    הגב לתגובה זו

  • 44.

    ערבים זה לא רק חומוס

    חברה, 14/12/05 14:43

    יש להם היסטוריה ,תרבות ,מסורת ונכבה לכאוב .
    סדרה מצויינת שנוגעת ללב בדברים הכי קטנים ולא בהכרח בימי העצמאות והנכבה .
    יש המון אהבה בבית ספר ,יש תמימות ודיאלוג ואחר כך יש היסטוריה שחשוב לדבר עליה וכאב שחולקים אותו ביחד
    זה קשה אבל מתקיים במקום הכי לא שפיו בעולם
    מדינת ישראל.
    וברק שלי המדהים שיהיה לך המון טוב בעולם כי הלב הגדול שלך מכיל את כולנו ערבים ויהודים.

    הגב לתגובה זו

  • 43.

    סדרה מצויינת

    אורי קליין-הארץ, 14/12/05 14:34

    זו פעם הראשונה שהתלוויזיה הישראלית משדרת סדרה מרתקת חשובה שדנה בזכות קיום של מדינה דו-לאומית
    חשוב ,חזק והופך את הבטן

    הגב לתגובה זו

  • 42.

    בהצלחה (ל''ת)

    ידיד מידידיה, 14/12/05 14:27

    הגב לתגובה זו

  • 41.

    לאחים היימן

    חיים ישרון, 14/12/05 13:27

    אחרי שנירגעה קצת הסערה מהסרט ''הכפר שלי'' שהוא בעצם הכפר שלנו ובמרחק של כחצי שנה התכבדתי להיות מוזמן בהקרנה שערכתם ל''גשר על הואדי'' בסינימטק תל אביב.
    למרות שנולדנו באותו הכפר ואנחנו בני דורות שונים על פי גילאינו קראתי בעיון רב את כתבתך על הקשיים והלבטים שהיו לך לאורך הכנת הסרט החשוב הזה.
    את פייסל לא היכרתי מפני שמעולם לא ישבתי בפאב של אורי,אמרנו מזמן פער הדורות או התרבות אך רחוב הרצל מוכר לי על מלצריו המיתולוגיים שרובם היו יוצאי כפרי המשולש מי מטייבה וכלנסאווה השכנות ומי מואדי ערה.ואכן התמזל לכם לחבור אישית לדמות כל כך מרתקת כידידכם פייסל שזכה להגשים חלום שאלף אנשים ערים לא היו מצליחים להזיז.
    היטבתם להציב את עמודי התאורה ולהאיר את אותן הפינות החשובות ,ישבתי בסינימטק כמי שהושיבוהו על מחתת גחלים לוחשות ותקעו סכין בביטנו,כניראה שזה הכישרון שלכם להאיר פינות אשר לנו לא נוח להביט אליהן.
    כך עשיתם גם בבית שלנו וכעת אני מתחיל להבין על מה רעדו אמות הסיפין.
    תודה לכם אחים היימן בגשר על הואדי הארתם לנו שוב פינה אפלה כפי שעשיתם בבית שלנו.
    חיבוק אמיץ ואיחולי הצלחה לפרוייקט הבא.

    הגב לתגובה זו

  • 40.

    תמונה יפה

    לילך, 14/12/05 12:05

    שלך ושל הבית ספר המדהים הזה
    בהצלחה

    הגב לתגובה זו

  • 39.

    אהבה וחיזוקים

    רויטל רונטל, 14/12/05 09:16

    מתוק יקר...
    קראתי בדקדקנות את כל הכתוב.
    התרגשתי, הזדהתי, הפחדים, החרדות, התקוות האכזבות.
    מעריצה את העבודה ומעריכה אותה.
    האמת במראה לא תמיד פשוטה.. אבל אני מאמינה שכל עשיה שכזאת באמת מקר5בת אותנו אל העולם השפוי יותר והצודק עבורנו ועבור ילדנו. יחידים כמוך מסוגלים.
    אתה פשוט נפלא.
    מחזקת ואוהבת.
    רויטל

    הגב לתגובה זו

  • 38.

    האם כל היהודים לבנים? (ל''ת)

    עובד, 13/12/05 20:00

    הגב לתגובה זו

    • לא, אבל הלבנים הם הנאיביים

      שי, 14/12/05 09:39

      המזרחיים חיו תחת שלטון ערבי (וסיפרו על זה לילדיהם) ולכן הם יותר מפוכחים מהלבנבנים האלה מקיבוץ גן שמואל הקומוניסטי שחושבים שאפשר לחיות עם מוסלמים כמו בבריה''מ לשעבר (אזרבייג'אן, אוזבקיסטן) - שגם שם כידוע העסק התפצל בסופו של דבר. מה גם שהבעייה אצלנו יותר דומה למצב צ'צניה...

      הגב לתגובה זו

      • שטויות

        מזרחי אשכנזי, 14/12/05 18:03

        כמה ''מזרחיים'' החיים בארץ באמת חיו במדינה ערבית?
        אולי סבא שלי חי במדינה ערבית אבל לא הדור של הורי ובטח לא הדור שלי

        הגב לתגובה זו

  • 37.

    אתגר עבור ברק

    מוחמד, 13/12/05 16:29

    אני מבין שהיו לא מעט התלבטויות באיך ומה להציג בסרט, מכל מאות השעות שצלמתם ואחרי עריכה שנמשכה שעות, הצלחתם להפיק סדרה מנקודת מבטכם, עם ההדגשים שברצונכם להעביר.
    אני מבין שלא כולם מרוצים מאופון הצגת המציאות בסדרה.

    והנה לך אתגר ברק.

    תוסיף עוד פרק.. כאשר עורך הפרק הינו ערבי, שלא השתתף איתכם בכל חווית הצילומים והאינטריאקציה.

    הייתי שמח לראות איך עורך ערבי היה מציג את הסרט שלכם. כמובן מנקודת מבטו.

    הרי בסופו של דבר זה סרט דו לשוני.

    בכל אופן תודה על היצירה.

    הגב לתגובה זו

    • welcome to chapter 2

      ברק הימן, 14/12/05 21:40

      מוחמד שלום.
      ברור שלא כולם מרוצים מאופן הצגת המציאות בסדרה. הרי מציאות היא מושג חמקמק וסוביקטיבי שלכל אחד יש פרשנות שונה עבורו. ולצורך העניין אין זה משנה מה הלאום והדת שלו.
      לאורך כל הדרך נשאלנו ושאלנו את עצמנו מה זה אומר שאנחנו, שני אחים יהודים, עושים סרט שבמרכזו הקונפליקט היהודי-ערבי. לקח לנו קצת זמן אבל בסופו של דבר הבנו שאין שום טעם ואין שום הגיון לטשטש את זה. זה לא חיסרון ולא יתרון. זה פשוט מה שזה. ככה אנחנו רואים את המציאות, ככה אנחנו בוחרים לתעד ולספר אותה, וכל אחד אחר שהיה עושה את זה במקומנו היה מגיע למקומות אחרים. זה ברור. ולעניות דעתי גם אין עם זה שום בעיה. בלי שום קשר, רפאת חטאב הוא התחקירן הראשי של הפרוייקט הזה והוא גם זה שיצא איתנו לימי צילום רבים והביא הרבה מעולמו הפרטי והמרתק לעשייה שלנו. לגבי עורכים - רק אחרי מאמצים רבים ומתישים הגעתי לבחור מדהים בשם ממדוח אפדילה שסיים בהצטיינות את ''סם שפיגל'' והוא עבד איתנו על הפרק השני. מקווה שתצפה בו בקרוב!

      הגב לתגובה זו

  • 36.

    כבר מחכה לראות את הסדרה....

    מיכאלה, 13/12/05 15:41

    תראו כמה תגובות, אמוציות ודעות העלתה הסדרה עוד לפני שידורה. מאחר ולא הייתי בין אלו שזכו לראותה עד כה אשב הערב בעשר מרותקת למסך כדי לראות את היצור שעורר את הסערה....

    הגב לתגובה זו

  • 35.

    מותר לערביות להתחתן עם יהודים

    זיו, 13/12/05 11:16

    אם הצליחו לפתוח כזה בית ספר
    נראה גם יתחילו להתחן טבעי לא
    נראה לי שזה הסרט הבא שלך
    אני מוכן תעשה לי שידוך עם ערבייה כוסית

    הגב לתגובה זו

    • אפשר לעשות לך שידוך רק אם אתה יהודי זובון

      ויקטוריה, 14/08/07 15:12

      מה פשר הביטוי ''ערביה כוסית?'' מקווה שאף אחת לא תרצה להתשדך איתך בכלל, לא יהודיה ולא ערביה בגלל שאתה פשוט מגעיל...

      הגב לתגובה זו

  • 34.

    אחד הסרטים הטובים שראיתי

    אמירה מסארווה, 13/12/05 11:14

    הייתי בהקרנה בגן שמואל והתרגשתי מאוד.
    כל הכבוד

    הגב לתגובה זו

  • 33.

    ברק רוץ לבחירות

    יו''ר הכנסת, 13/12/05 11:06

    כנסת ישראל חייבת אדם שפוי כמוך
    ואינטלגנטי ולא מפחד להגיד מה שהוא חושב וחסר לנו אנשים כאלה

    הגב לתגובה זו

  • 32.

    מודל מרהיב

    סטילסטית, 13/12/05 11:04

    חייבים עוד בתי ספר כאלה
    חובה בכל ישוב .
    אנחנו צמאים לקרבה
    בהצלחה

    הגב לתגובה זו

  • 31.

    אבל הם עוברים לפלשתין בקרוב! (ל''ת)

    יויו, 13/12/05 11:02

    הגב לתגובה זו

  • 30.

    מרתק

    אסנת-ב, 13/12/05 10:59

    ברק היקר
    סדרה מעולה ואתה כותב מדהים
    רגיש ,מושך והרבה יותר מעניין מכל הכותבים המשעמים באינטרנט
    בהצלחה

    הגב לתגובה זו

  • 29.

    את שר ונראה לי מאושר (ל''ת)

    דליה רביקוביץ', 13/12/05 09:37

    הגב לתגובה זו

  • 28.

    בושה וחרפה!

    חביבה רייך, 13/12/05 00:15

    בושה וחרפה! ''הארץ שלנו היא האסון שלהם'' ככה הם מגדירם את זה שבאנו וכבשנו.אני רואה את זה שחזרנו הביתה.

    בכיתה יש שתי מורות ערבייה שמסבירה ''שכבשנו וגירשנו'' ומורה יהודיה שמספרת אך ניצחנו....תחשבו לבד עם מי מזדהים הילדים הרכים.. עם המסכן- לכאורה!!!!
    שתי הדעות הללו לא מביאות למקום של דו קיום. הדו קיום היחיד כאן הוא שאנחנו נרחם עליהם ונתנצל שאנחנו חיים, ושחזרנו הביתה.
    ילד שלי, בחיים אל היה לומד שם. זה ב''ס להיות שמאלאני קיצוני.מן גדעון לוי כזה. חכו ותראו!!!

    הגב לתגובה זו

    • פלסטינים הם בני אדם עם כאב

      גדעון לוי, 13/12/05 09:35

      הגיע הזמן שתפנימו שהעם הפלסטיני הוא עם כמו כל עם אחר בעולם
      כמו שאת רוצה לזכור את השואה הם רוצים לזכור את הנכבה
      ומגיע להם לזכור

      הגב לתגובה זו

      • רק שהם זוכרים בצורה אחרת...

        שי, 13/12/05 13:15

        ע''י מהומות, זריקת אבנים על מכוניות ורצח יהודים...
        מתי תבינו כבר שהמוסלמים לעולם לא יסכימו לחיות תחת שלטון זר עליהם ?
        מה גם שלא מדובר בסתם שלטון זר מוסלמי, אלא בשלטון יהודי-מערבי שבעצמו לא בטוח אם הוא רוצה מדינה יהודית, מוסלמית או דו-לאומית...
        אתם, השמאל הסהרורי, נותן להם תקווה שקרוב היום בו הם יוכלו לתפוס את מושכות השלטון ולבעוט אתכם לעזאזל. בגלל זה הם מתרגשים מהמחוות שלכם...

        הגב לתגובה זו

        • מתי לאחרונה דברת עם ערבי

          תמר, 22/12/05 00:08

          מתי לאחרונה דברת עם ערבי? האם נכנסת פעם לבית ערבי? את מפסידה עם נפלא ,תרבות מרתקת ושפה עשירה כולנו ריקמה אחת

          הגב לתגובה זו

  • 27.

    הטור הזה הוא אחד הדברים הכי

    נועה תלמי, 12/12/05 22:52

    מרגשים שקראתי כבר הרבה זמן. אני מקווה שהבית ספר ישרוד עד שלי יהיו ילדים. פייסל וברק, הצלחתם לשנות אצלי משהו.

    הגב לתגובה זו

    • לכי עוד צעד אחד אחורה

      אליוי, 13/12/05 06:29

      תתחתני עם ערבי ותעברי לגור בכפר קרע

      הגב לתגובה זו

      • לך אתה עוד צעד

        נו באמת, 13/12/05 20:54

        תתבגר

        הגב לתגובה זו

  • 26.

    הללו הם מייצגי הסמול הסהרורי

    חמי יהודי אמיתי, 12/12/05 22:50

    יש להבחין בין 'סמול' לבין 'שמאל'. 'סמול' = ''שמאל סהרורי''. סמולן הוא יהודי עפ''י רישומי הרבנות, אבל חי ונושם עם ערבים. עכשיו גם לומד איתם מקטנות.

    הגב לתגובה זו

  • 25.

    כל הכבוד

    דפנה מאירסון, 12/12/05 22:46

    אשרינו שיש אנשים כאלה בינינו, משני הצדדים.

    אילו ילדי היו בגיל המתאים הייתי שולחת אותם לבית הספר.

    הגב לתגובה זו

  • 24.

    פייסל מתוק ואמיץ

    מונה, 12/12/05 20:51

    השנה, ממש עוד מעט, נחגוג 20 שנה לחברות שלנו. חיים שלמים עברו מאז עלי וגם עליך. מימים מופלאים בחברתם של אמאדו, מאיר הענק, רות שיזף ולייבוביץ עוצר הנשימה בגרנו, בכינו, צחקנו ולמדנו המון בעיקר על עצמנו. אני שם, לידך, תמיד!!
    אתה מתנה כל כך משמעותית בחיים שלי וכשהייתי שם בהקרנה בגן שמואל והסתכלתי עליך, ירדה לה דמעה שקטה. כל כך גאה בך ושמחה שזכיתי לך. ואני? אני עוד אגיע לשם...לכיתה של סברין.
    תומר מתוק אחד - כבר אמרתי לך כמה אני אוהבת אותך?
    ברק - הכתיבה שלך מפעימה אותי כל פעם מחדש.
    אז חיבוק לשניכם עד הפעם הבאה.

    הגב לתגובה זו

  • 23.

    איך זה שיש כזאת מורה יפה

    בשם משרד החינוך, 12/12/05 19:47

    מורה יפה וערבייה לא עברה אצלי ראיון
    שתגיע מהר ללשכתי

    הגב לתגובה זו

    • אין ספק שהיא יפה ודי חכמה

      אלנאשף ולאא, 17/12/05 00:36

      אז מהר תשלחי אליה ודברי איתה.. היא אישה חרוצה, חכמה, מצליחה ואסור לפספס אחת כמוה..

      הגב לתגובה זו

  • 22.

    הסדרה חשובה דווקא בגלל השאלות,

    יהודית, 12/12/05 19:42

    בגלל שאין תשובות חד משמעיות, בגלל שאין מודלים ברורים ונכונים, בגלל שיש הרבה רצון של ''האנשים הקטנים'' בשני הצדדים בשינוי גם אם לא תמיד ברור איך נכון לעשות אותו. עדיין, מצב בו כל אחד מאיתנו ישאל את עצמו את השאלות, יבדוק את הדעות הקדומות שלו ואת הפתיחות שלו הוא מצב רצוי ועדיף על פני האדישות שרובנו שרויים בה לרוב. המשיכו בעשייה המרתקת!

    הגב לתגובה זו

  • 21.

    לא ידעתי שאתה כזה מוכשר

    גבי-יפו, 12/12/05 19:29

    אני שכן שלך ואף פעם לא הבנתי מה אתה עושה
    ופתאום אני רואה אותך
    יש לי שכן מוכשר ומפורסם איזה כיף
    אולי תבוא לקפה

    הגב לתגובה זו

  • 20.

    לסגור את בית הספר מדי

    יהודי חרד, 12/12/05 19:23

    זו סכנה אתם לא מבינים

    הגב לתגובה זו

  • 19.

    פיסל -יגאל

    סלט ערבי, 12/12/05 19:20

    מה קורה כאן עשיתם לי סלט בראש
    עזבו אותי בשקט
    אני עייף רוצה לישון

    הגב לתגובה זו

  • 18.

    מרגש

    מחנכת, 12/12/05 19:14

    מרגש אותי כל פעם שאני קוראת את מה שאתה כותב.
    זה חשוב להשמיע את קולך

    הגב לתגובה זו

  • 17.

    אתה מלך

    גיהאן, 12/12/05 19:12

    גם מצחיק וגם מוכשר וגם חתיך

    הגב לתגובה זו

  • 16.

    לא מבין מה הרעיון...

    שי, 12/12/05 18:48

    אז נניח שיהודים וערבים יחיו פה ביחד ויגדלו ביחד, הרי בשלב מסוים הכל יתפוצץ כי הסכסוך הערבי-ישראלי לא יעלם יום אחד לגמרי: יש המון שאלות פתוחות לגבי זהות המדינה - האם ערבית תהיה השפה השלטת ? ומהי הדת השלטת ? ואיזה תרבות תטופח ותתוקצב וכד'. הליצנים שעבדו על הסרט הם כנראה אנשים מאוד נאיביים שמאמינים שתרבות המערב האתאיסטית שלהם תשלוט פה לנצח, אבל ברור שהערבים רואים את זה אחרת לגמרי. הם מעדיפים את התרבות שלהם, השפה שלהם, השלטון שלהם ולא יוותרו על זה אם תהיה להם אופציה להפוך את פני המדינה.
    אני חושב שאם הסרט הזה הוא מה שיתרחש במציאות, ישראל תהפוך להיות זימבבווה (רודזיה לשעבר) - מדינה שבה הלבנים הנאיביים איבדו את השלטון והשלטון החדש, השחור, הלאים את אדמתם, הרג בהם וגירש אותם מזימבבווה.
    כך גם הערבים רואים אותנו - קולוניליסטים שבסופו של דבר יעזבו מרצון או בכפייה...

    הגב לתגובה זו

    • גדעון לוי חושב אחרת

      אליוי, 13/12/05 06:41

      גדעון לוי חושב שהיהודים אחרו את הרכבת !!
      כאשר הערבים ינצחו הם יבצעו ביהודים טבח אכזרי
      ללא פשרות וללא רחמים !!
      (אין אופציה אחרת --מתונה)

      הגב לתגובה זו

    • את פאקינג לא מבינה?

      קיבוצניקית, 14/12/06 22:59

      שכולנו בני אדם?.???
      כולנו!!! גם אם אבות באותינו היו אנשים נוראיים (משתי הצדדים). בדיוק כמו שבארה''ב חיים לבנים עם שחורים, ועם מקסיקנים, ועם יהודים, ועם אינדיאנים... וכולם אזרחים.. והדת? מה זה קשור? איש איש באמונתו יחייה ואף אחד לא צריך לחשוב על זה בכלל.. ושפה? זה ברור עברית + ערבית... עניתי לך על כמה שאלות?

      הגב לתגובה זו

  • 15.

    הטלוויזיה של ישראל

    מבינה בסרטים, 12/12/05 18:31

    אני שמחה שהטלוויזיה בישראל מתחילה להבין שסוף סוף עושים סרטים.אמיתיים ,אמיצים ,נוגעים ובעיקר איכותיים.
    ברק היקר קראתי כל מילה שכתבת התרגשתי ,כעסתי ,הבנתי ובעיקר נגעת לי במקום הכי רגיש אצלי .
    קשה להתעלם מהכאב של הערבים וזה גם לא הפתרון וזה מפחיד לדעת
    אבל אין לי ספק בזה שחובה לדעת במיוחד עכשיו כי אין דרך אחרת .
    מחכה לראות את הסדרה

    הגב לתגובה זו

  • 14.

    אין יותר מדינת היהודים

    שלום, 12/12/05 18:19

    הכל נראה לי מתנפץ לנו בפרצוף
    קראתי את התור ואני לא מאמין שזה קורה פה בארץ.
    צריך לעקל את העניין

    הגב לתגובה זו

    • יש ויש

      א, 12/12/05 19:58

      כאמא בבית הספר - ברצוני להגיד שדווקא החיים ביחד רק מחדדת את הזהות, את ההכרה והקבלה של הכאב של האחר ואת הכבוד אחד לשני ולסיפור אחד של השני.

      הגב לתגובה זו

  • 13.

    הסדרה מעולה - חובה לצפות

    רעות, 12/12/05 18:07

    עשיתם סדרה מעולה, שנוגעת, חודרת, מרגשת, מבלבלת ובעיקר לא נותנת לאף אחד להישאר אדיש... הצפיה בסדרה היא חובה לכל אדם באשר הוא והעבודה שלכם ביחד ולחוד תעניק את הזכות הזו לכולם.

    הגב לתגובה זו

  • 12.

    נפלא, פשוט מרחיב את הלב...

    המטיף, 12/12/05 17:21

    יש יהודים שלעולם לא ילמדו את הלקח, וינסו בכל כוחם להיטמע בגויים. בהצלחה לכם.

    הגב לתגובה זו

  • 11.

    פלסטין זו לא פנטזיה

    עלי, 12/12/05 17:18

    לא ראיתי את הפרקים אבל קראתי על זה בעיתון.
    נראה לי שהיא מקוממת את היהודים השמואלנים .וזה סימן להצלחה
    אני מאוד רוצה לראות אין יס איפה זה מוקרן גם.
    תודה

    הגב לתגובה זו

  • 10.

    מה לא תהיה שנאה יותר בעולם

    אלוהים, 12/12/05 17:11

    מה נעשה מבלי שנשנא אחד את השני
    מה נעשה אם תעלה האפשרות שאפשר לחיות ביחד
    אמאלה מפחיד.

    הגב לתגובה זו

  • 9.

    אף פעם לא לשכוח

    אלדד יאיר, 12/12/05 17:04

    שלעם היהודי אף פעם לא היתה ואף פעם לא תהיה מדינה אחרת.
    מדינת ישראל הקטנטונת בגבולות הקו הירוק הינה מדינה יהודית שצריך שיהיה בה שוויון זכויות ושוויון חובות למיעוטים שחיים בה.

    ישנם 22 מדינות ערביות מוסלמיות במזה''ת ובקרוב 23 מעבר לקו הירוק.

    ישנה מדינה יהודית אחת קטנה לעם היהודי משחר ההיסטוריה.

    בעת צרה לעם היהודי, הוא אינו יכול להגר למדינה היהודית השכנה על מנת למלט נפשו, כי אין מדינה יהודית שכנה.

    על כן הוסכם בהסכם אוסלו ע''י ערפאת ורבין שמדינה פלשתינית ריבונית תקום לצד מדינת ישראל הריבונית שמוגדרת במגילת העצמאות כמדינה יהודית דמוקרטית.

    זו פעם ראשונה בהיסטוריה שתהיה מדינה בשם פלשתין ונקווה שהצד הפנאטי של האיסלאם לא ישלוט בה ויערער את היציבות, כי רוב רובו של עם ישראל הסכים עם הסכמי אוסלו שרבין חתם עם ערפאת והבעייה לא תנבע מעם ישראל אלא מהאנדרלמוסיה והפנאטיות שעלולה לנבוע מהעם הפלשתיני שהוא חלק מהאומה הערבית בניגוד לעם היהודי.

    בכל אופן שיהיה בהצלחה למי שרוצה לחיות בשלום במדינת ישראל או לצד מדינת ישראל קרי מדינת פלשתין שתקום.

    אלדד יאיר.

    הגב לתגובה זו

  • 8.

    שמאלנים נמאסתם!!!!!!

    א, 12/12/05 16:13

    די כבר עם הפרויקטים המסריחים האלה יהודים ערבים.
    שהם יחיו את החיים שלהם ואנחנו את שלנו

    הגב לתגובה זו

    • תחזור לגולה

      ביבי, 12/12/05 17:51

      אין לך מה לעשות בארץ
      לך

      הגב לתגובה זו

  • 7.

    ראיתי שני פרקים בסינמטק

    צופה, 12/12/05 16:09

    לשמחתי הצלחתי להשיג כרטיסים להקרנה של הפרק הראשון והאחרון של הסדרה.
    אני מקווה שהיא תגיע לערוץ 2 (קל יותר להגיע לערוץ 10 אבל את הסדרה הזאת כולם צריכים לראות)כי זה אחד הדברים הכי חשובים שנעשו (אם לא היחיד) שבאמת נוגע בבעיה שהולכת וגדלה בתוכנו מבלי שנדע בכלל שאנחנו (שני הצדדים) כמעט בורים בכל הקשור להיסטוריה המשותפת והטעונה שלנו יחד.
    כוחה של הסדרה טמון בכך שהיא כל כך מטרידה ולא נופלת לתוך החלום אלא עוסקת בקושי הרב העומד בפנינו אם אנחנו רוצים להגיע לפיתרון .
    בתור התחלה- מערכת החינוך צריכה סוף סוף להקפיד על לימודי הערבית ולחזור ולבדוק את אופן לימוד ההסטוריה תוך התעמקות בסיפורם הטעון של שני הצדדים .
    בקיצור תודה על סדרה מטרידה שמעלה לדיון בצורה חכמה את כל מה שכל כך חשוב אך לא מקבל במה.

    הגב לתגובה זו

    • אני גם ראיתי

      מירי, 12/12/05 17:15

      סדרה אמיצה ,הופכת את הבטן
      מזעזעת אותך ופתאום אתה קולט שהעולם הזה הוא הרבה יותר מורכב ממה שחינכו אותך
      צריך להכיר את הצד השני אין לי ספק בזה.
      בהצלחה ברק ותומר

      הגב לתגובה זו

  • 6.

    גשר רחב מאד

    פייסל, 12/12/05 16:00

    ראיתי את הסדרה כבר שלוש פעמים. בכל פעם ההתרגשות גואה והלב מתרחב. לא בגלל שזה קל. ההפך. זו סדרה קשה ומאתגרת. אבל המסר שלה חד וברור: מי שרוצה באמת להתמודד עם הדברים ולא לטמון ראשו בחול מוזמן להצטרף למשפחת ''גשר על הוואדי''. כאן לא עושים כאילו. כאן לא מתחנפים אלא מתעמתים עם הדברים כפי שהם - יפים, מסובכים, ובעיקר אמיתיים.
    תומר וברק - אוהב אתכם. תודה לכם חברים שלי.

    הגב לתגובה זו

    • איפה היית באוקטובר 2000 ??? (ל''ת)

      אליוי, 13/12/05 06:42

      הגב לתגובה זו

      • אני עם פייסל בכל מילה

        אסנת, 13/12/05 18:24

        יש לי שלושה ילדים בבית הספר המדהים הזה, שקם לא ביגלל שמצאנו פטרונות לכל השאלות אלא דווקה ולמרות שעדיין יש כ''כ הרבה פצעים מדממים.הילדים שלי מאושרים בבית הספר, שכן הוא בית ספר אידיאולוגי עם אמירה חברתית ברורה ואני לא מתבישת בכך, אני גאה להיות ''חלוצה'' במה שאני מאמינה יביא פה לשינוי חברתי.
        ברק ותומר אני מודה לכם שהזכרתם לי למה הקמנו את בית הספר הזה ולמה למרות הקשיים והדילמות יש פה משהו יותר חשוב מהקטנוניות של היום יום.
        אוהבת אותכם מאוד
        אסנת

        הגב לתגובה זו

    • חבוקים ואהבה

      רויטל רונטל, 14/12/05 09:21

      אתך בכל מילה , יקר.
      מחזקת, תומכת ואוהבת.
      היה בקשר
      רויטל

      הגב לתגובה זו

  • 5.

    מרגש יחודי ומעניין

    אלי, 12/12/05 15:54

    הסדרה הזאת והאנשים שעשו אותה
    כל הכבוד על האומץ החזון

    הגב לתגובה זו

  • 4.

    איזה סיפור מרגש

    עמרם מ, 12/12/05 15:38

    למרות שאין סיכוי שזה יצליח, עם כל הרצון הכנה והטוב.

    הגב לתגובה זו

    • כן, זה מרגש

      שגי, 12/12/05 17:05

      זה כל כך מצליח ואתה לא יודע כמה!
      כדאי שתבוא לבקר!

      הגב לתגובה זו

  • 3.

    תקוה לעתיד

    צפונית, 12/12/05 15:27

    שמעתי מסבים לשתי ילדות בביה''ס שהסרט מצויין. הם ראו את הסרט בהקרנת הבכורה.
    מתוך אהדה למפעל חשוב זה חבל לי שהסרט מוצג רק ב-יס ולא בערוצים אחרים.
    הייתי מאד רוצה לצפות בסרט.

    הגב לתגובה זו

  • 2.

    הזוי וסהרורי. אין מה להוסיף. (ל''ת)

    דן, 12/12/05 15:17

    הגב לתגובה זו

  • 1.

    מייגע, מטופש ובעיקר משעמם...

    הדוד חלפון, 12/12/05 15:14

    עוד סרט על יהודים וערבים מ''זוית אחרת''.

    האיש מתוסבך לגמרי.

    לא מעניין, בYES פראיירים.

    הגב לתגובה זו

    • בחר זווית אחרת

      סברין, 16/12/05 13:35

      אז כנראה אתה ממשיך לראות אותו מאותה זווית

      הגב לתגובה זו