• 5.

    תודה

    שירה, 04/09/05 01:24

    יערה, תודה לך על הקריאה הכול כך קרובה ומדויקת של שירת רביקוביץ'.
    כתיבתך נפלאה.

    הגב לתגובה זו

  • 4.

    כל פעם שאני קורא בקורת שלך

    אוריה, 02/09/05 02:11

    אני מתפלא על היוהרה הפנימית שהגנה עלי ולא נתנה לי להתפש לנחיתות מסרסת כשהגשתי לך עבודות.
    תודה על סמסטר נפלא ועל בקורות שהן מעין ''אני שירי'' בפני עצמן.
    אוריה

    הגב לתגובה זו

    • תודה אוריה (ל''ת)

      י, 03/09/05 10:12

      הגב לתגובה זו

  • 3.

    תודה לך על פרישתך

    משורר, 28/08/05 14:51

    אין כל רע בניתוח שירה. כמובן ששירה לא צריכה לעמוד רק על רגלי הניתוח השירי (שלא חייב להיות אקדמאי), אבל צריך להבין שכל אחד עושה ניתוח כזה או אחר לשיר בראשו,ויפה לחלוק ניתוחים אלו...
    בכל מקרה לא נראה שיש לך אהבה גדולה ללימוד הספרות וטוב עשית שחיפשת את מבוקשך במקום אחר, למשל לדבר עם אמבות. :)

    הגב לתגובה זו

    • מה אתה אומר בעצם, ובהקשר למה? (ל''ת)

      ל. אמבין, 02/09/05 02:18

      הגב לתגובה זו

  • 2.

    יערה

    יעקב, 28/08/05 00:56

    מקווה שלא נצטרך לחכות שוב שבעה חודשים עד הטור הבא

    הגב לתגובה זו

  • 1.

    אני מורה לשעבר. כמה נמאס לי -

    מורה לספרות, 27/08/05 05:39

    שיר שזקוק למבקר ולמורים שיסבירו למה הוא כזה גאוני, לא שווה הרבה בעיני. זה משחק פנימי של האינטרסנטים.
    השירים הגדולים לא זקוקים לשום הסבר אקדמי. הם נוגעים או הולמים בזכות עצמם. באופן ישיר.
    יש לרביקוביץ כאלה שירים, אבל לא כולם. וגם לאחרים יש שירים כאלה.
    אז חבל שהיא התאבדה, אבל לא צריך לעשות ממנה אליל.

    הגב לתגובה זו

    • תשובה מוחצת למורים לשעבר

      לא מורה, 27/08/05 20:07

      האם כאשר הבנת את התובנה הגאונית שלך, בדבר ההבנה הטבעית, פרשת מהוראה?

      כי טענה מסוג זה כורתת כל אפשרות להוראה, לימוד או דיבור על יצירות אמנות. הרי בגיל חמש גם שירים הולמים וגדולים לא הרשימו אותך, משהו התעצב בך במשך השנים והתפתח, גם בזכות ההוראה, הלימוד או ההסברים שעזרו לך לצמוח ולעבות את רגישותך האסתטית.

      בדרך כלל טענות מסוג זה באות מתוך רגשי נחיתות של הטוען אל מול הניתוח. ומכיוון שהוא איננו יכול לספק ניתוח כזה הוא חש צורך לבטל אותו...

      הידד ליערה שחורי, המשיכי בשלך ואל תהססי בשל המתנגדים קטני השכל וגדולי האגו.

      הגב לתגובה זו

      • רואים שאת לא מורה.

        מורה לשעבר, 27/08/05 23:31

        כן, פרשתי. בדיוק כמו שבעלי שעשה דוקטוראט באוניברסיטה יוקרתית מאד בחו''ל על פסיכולוגיה של בעלי חיים, פרש למקצוע אחר, כי אי אפשר לדעת מה חושבות החיות.
        את רוצה לפאר את מקצוע המבקר או המורה המנתח? בבקשה. אבל זה אינטרס, לא יותר מזה.
        בשבילי ניתוח שיר זה רדוקציוניזם.
        לכי לחפש את הפירוש לזה בגוגול.

        הגב לתגובה זו

        • אוהבת תלמידים צעירים? (ל''ת)

          למורה לשעבר, 28/08/05 13:08

          הגב לתגובה זו

        • לא כל שכן

          תמזה, 28/08/05 15:51

          מה חולמות האיילות בלילות

          הגב לתגובה זו

          • Entia non sunt

            ockham, 28/08/05 18:20

            multiplicanda praeter necessitatem

            הגב לתגובה זו

            • והיה וכן? (ל''ת)

              ל. אמבין, 02/09/05 02:20

              הגב לתגובה זו

            • אל תשכח

              ל. אמבין, 02/09/05 02:24

              שישנם יוצרים אשר באופן מודע מטילים כמה צללים סביבם, ואין לפרש שיר על פי עקרון הפשטות של אוקהם.

              הגב לתגובה זו

        • לפורשת:נשארת ''מורה'' !

          מיכל, 31/08/05 00:56

          בטוחה שרק את צודקת. נוקשה ותקועה בעצירות מחשבתית. עוד לא השתחררת, ואינך מכבדת את מי שדיעותיו שונות משלך. לא פרישה, לא אוניברסיטה יוקרתית של בעלך הפורש אף הוא מפוזה ארוכת שנים של יודע/ידען,ולא תרגילי-מילים יפתרו לך את הבעיה של מרירות תיסכולך.קחי נשימה עמוקה .חייכי אל עצמך במראה ונסי להתחיל לאהוב את עצמך,אה ?
          ודליה רביקוביץ' ? זכיתי לפגשה. טהורה וזכה וליבה פצע פתוח ניצחי. לא יכלה לזייף. מותר להגיד שבחים לאנשים. אמרתי לה את שיבחה בפניה באופן פרטי, עוד בחייה, וזה לא עזר ,זה לא עזר , זה לא עזר .

          ....טוב לפרש שירים שאת אוהבת,יערה, כי זו דרך להתאחד עימם ולהבהיר לעצמך עוד חלקים בתוכך, ובפרסום מאמרך את מאפשרת לאחרים להכיר אותך דרך בחירותייך המילוליות,והאסוציאציות שלך, אז תודה על שאיפשרת גם לי בין שאר קוראייך.

          הגב לתגובה זו