 |
21.
מדהים
ל"ת
ע,
24/06/05 12:00
|
|
 |
20.
מאמר חד וקולע
יאנוס,
06/06/05 16:59
|
נדיר לראות מאמרים עמוקים כ''כ באינטרנט, ובפורטל הזה בפרט. שמחתי לקרוא אותך.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
19.
הרעיון בסדר, המאמר בלתי קריא
ל"ת
קלמן זגורי,
תל אביב,
05/06/05 14:36
|
|
 |
אז תלמד לקרוא
מקס,
05/06/05 17:22
|
|
 |
18.
יותר מדי התפייטות
אורי,
ת''א,
05/06/05 12:05
|
|
 |
17.
לאשר היקר
אלון מיזרחי,
05/06/05 11:37
|
אשר היקר בתור קורא של מדורך אני מאוד שמח שפירסמת את הכתבה כי היא חושפת את עמדותיך בצורה הנאותה ביותר תראה אשר מדי שבוע או שבועים אתה מקפיד לשים לינקים ליצירות אומנות שונות ומשונות שהדבר המשותף להן זה אנכרוניזם עכשיו שלא תבין אותי לא נכון אין שום דבר רע בנל זה אפילו חינני לפעמים הכתבה שלך היום גובלת בבבורות . אשר היקר ההישג הכי גדול של הפוסטמודרניזם הוא בכך שכל אדם יכול ליהיות אדם וכך גם שני פועלי הזבל שזרקו את היצירה לפח הם לא פחות אומנים מהפסל שייצר את הפסל וכל הקישקושים הניטשאניים על סופר אדם- אומן גאון הם פאסה מהסוג הקיטשי והרומאנטי
הגב לתגובה זו
|
|
 |
זאת בדיוק הבעיה!!!
ארז,
מרכז,
05/06/05 13:25
|
פועלי הזבל א י נ ם אמנים, וגם הפסל לא. ה''הישג'' לדבריך של הפוסט מודרניזם מעקר את האיכות מתהליך היצירה ומתעלם מהעובדה (המדכאת לפעמים, במיוחד את חסרי הכישרון) שישנם אנשים מוכשרים יצירתיים וחכמים יותר מאנשים אחרים. במקום לעמוד משתאה מול יצירת אמנות מופלאה, עומד היום הצופה מול יצירת ''אמנות'' ומחפש סיבות מדוע הוא אמור לעזאזל להתרגש מהזבל שמול עיניו. לסיבות קוראים ''הטקסט'', למנסח הסיבות הנ''ל קוראים ''אוצר התערוכה'' או ''מבקר אמנות'', ואם הצופה התמים אינו משתכנע שאותו קשקוש ראוי לתואר ''יצירת אמנות'', אומרים לו האוצרים והמבקרים שהוא עצמו כנראה אינו ראוי, בטימטומו, לחוות את היצירה. וזהו, בקצרה, עולם האומנות היום.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ארז צריך עוד אנשים כמוך
ליאת,
07/06/05 11:52
|
עוד אנשים שיגידו את זה, בבצלאל, בגלריה זומר עם הציור הרע שהיא כל כך אוהבת (בויאן הוא צייר בעיניה.זה אומר הכל) לאיתן בוגנים עם הכתבות האיומות והמתחנפות שלו בווללה, לסיגלית לנדאו, למוזיאון תל אביב, לגלריה אלון שגב (למרות שלאחרונה הוא הפתיע עם תערוכה נפלאה של אלדר פרבר) לחברי הועדה של קרן שרת שנתנו פרסים לעבודות איומות (תערוכת ארטיק 7 המבישה במוזיאון רמת גן) ועוד ועוד ועוד. אגב מי שרוצה לראות משהו אחר, ציור קלאסי וטוב (שתרצו או לא תרצו, הילה לולו לין וסיגלית לנדאו, לא ימות לעולם, את שומעת רותי דירקטור?) אז לכו לתערוכה של אמנון דוד ער בגלריה ברנרד בתל אביב. תענוג.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מגיב יקר
אלון מיזרחי,
05/06/05 16:21
|
לא מגיב יקר זהו עולמך הוא ואל נא תבלבל בין השניים עם אינך מבין צא וקרא או שתשאל זה גם עובד לפעמים ועם ידידי פועלי הזבל הם אומנים אז גם אתה אומן לא פחות מוצלח מהם ., או מכל אומן אחר
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מיזרחי יקר
אשכנאצי,
05/06/05 17:57
|
לא פלא שאתה מגן על הפוסטמודרניזם. אתה ממש מסוג החלאות האנאלפבתיות שמשגשגות תחתיו. אלה שבשבילם המציאות היא עיוות אשכנזי וההיסטוריה היא בעצם סיפור האפלייה האינסופית שלך. לא פלא שאתה חושב שפועלי הזבל הם ''אומנים'' (כותבים את זה ''אמנים'', אגב). כישרון זה דבר אנכרוניסטי בשבילכם. יאללה, תחזור ל''קשת''.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
צודק 100%
ל"ת
אורי,
05/06/05 14:04
|
|
 |
16.
זו הסיבה שאין קהל וקונים
מעצב,
05/06/05 10:37
|
עולם האמנות איבד את הקהל בדיוק מהסיבות האלה, הדיון באמנות הפך לבדיחה פנימית מופלצת של ''מביני עניין'', אבל כשהקהל מגיע לגלריה ופוגש עבודות שנעשו בחוסר כשרון הוא פשוט מפסיק להתעניין. בדיוק כמו במוזיקה המודרנית (התזמורתית, ''קלאסית''), היצירות הופכות לבסיס לדיון אינטלקטואלי, אבל המוזיקה עצמה פשוט בלתי נסבלת לאוזן, ולכן עד היום אנשים מעדיפים לשמוע מוצרט מאשר שונברג.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
15.
מאמר מדהים
שונא מיצגים,
05/06/05 08:36
|
צריך לצאת נגד כל תרבות המיצבים והמיצגים וגם נגד הוידאו שלקחו כל חלקה טובה והפכו אותה לזבל אורגני. יוחזר הציור!!! יוחזר הצילום!!! יוחזר הפיסול!!! תועף הילה לולו לין ודומותיה ויפה שעה אחת קודם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אוי אני כל כך מסכימה איתך
שירה,
07/06/05 11:45
|
חברה שלי אמרה פעם , כשהיינו בשנה א בבצלאל- שבתחילת המאה דושאן הציב את האסלה שלו במוזיאון, ומאז כולנו אוכלים את החרא
(וכן, אני יודעת שזו היתה משתנה, אבל הבנתם את הנקודה)
הגב לתגובה זו
|
|
 |
14.
יופי של כתבה!
ל"ת
מסכימה איתך,
05/06/05 08:34
|
|
 |
13.
אמנות מדהימה. גאונית
לילהלו,
05/06/05 08:21
|
אל תיקח ללב את מה שכל השמאלנים הקטנים והממורמרים כאן אומרים, אשר. המאמר שלך עמוק וכתוב להפליא. המלך פשוט לא אוהב שמזכירים לו שהוא עירום.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
12.
מדהים בעוצתו
דנה,
05/06/05 08:03
|
באמת נמאס משקיות זבל. תודה על הצגת אומנות אחרת-שנוגעת עמוק
הגב לתגובה זו
|
|
 |
11.
i liked the article
larry,
05/06/05 07:41
|
|
 |
10.
מי קובע מהי?
כנפו,
05/06/05 07:39
|
אוצרים ומנהלי מוזיאונים שמשוייכים לאוליגרכיה בדר''כ הם הם שמחליטים מהי אומנות, הם יחליטו מה הצופים יקבלו, אם אלה היו מתחלפים אני משוכנע שהיו נפתחים שערי שמיים, והשפע היה נגלה. בינתיים, תודה שכטר על הכתבה המלומדת ונכון, המודרניזם רקוב ההנהגה בעולם האמנות רואה את חרטומי נעליה השחוקות..ומתחכמת בסילסולים, ובכתמים של צבע 'לא מובנים' העיקר הוא מי מחליט מהו 'הבון טון'..
הגב לתגובה זו
|
|
 |
9.
הו!
סנונית,
נתניה,
05/06/05 05:46
|
אילו רק היה לך, אשר שכטר, הכישרון או האומץ של אנשי הו! - אולי היית כותב משהו שמישהו גם יבין או לפחות יזכור
הגב לתגובה זו
|
|
 |
Ho Ho f*cking Ho!
Woody,
05/06/05 08:30
|
Ho ho ho ho ho. Ho ho ho ho ho That's the Woody Woodpecker song Ho ho ho ho ho. Ho ho ho ho ho He's pecking it all day long He pecks a few holes in a tree to see If a redwood's really red And it's nothing to him, on the tiniest whim To peck a few holes in your head Ho ho ho ho ho. Ho ho ho ho ho That's the Woody Woodpecker tune Ho ho ho ho ho. Ho ho ho ho ho Makes the other woodpeckers swoon Though it doesn't make sense to the dull and the dense Why all the lady woodpeckers long For ho ho ho ho ho. Ho ho ho ho ho That's the Woody Woodpecker song He he he he he. Ho ho ho ho ho That's the Woody Woodpecker song Hoo hoo hoo hoo hoo. I love you too He's pecking it all day long He pecks a few holes in a tree to see If a redwood's really red And it's nothing to him, on the tiniest whim To peck holes in your head He he he he ho. Hoo hoo hoo he ho That's the Woody Woodpecker tune Ho ho ho ho ho. He he he he he Makes the other woodpeckers swoon Though it doesn't make sense to the dull and the dense Why all the lady woodpeckers long For ho ho ho ho ho. Ho ho ho ho ho That's the Woody wood, That's the Woody Woodpecker song
הגב לתגובה זו
|
|
 |
קטן.
ל"ת
ילמ,
05/06/05 13:23
|
|
 |
גדול
ל"ת
מלי,
05/06/05 09:30
|
|
 |
8.
עוד ''אמנות גרמנית'' ברשת...
מוטי בן-יצחק,
באר-שבע,
05/06/05 04:15
|
|
 |
7.
תודה על הדעה והחשיפה, רק תרגע
אורי,
ת''א,
05/06/05 02:23
|
אם אפשר להרגע קצת בהתבטאות בעלת הגוון ההטפתי החוזר, המשחק בדיוק לידי אותו הפוסטמודרניזם, המעקר עצמו בחוכמולוגיותו. דוגמאות והשוואות מדברות בעצמן.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
6.
פטפטת פוסטמודרנית רדודה
ירמי,
05/06/05 01:33
|
לא הבנתי במה הפטפטת הזאת עדיפה על פני הפטפטות הקודמות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תקרא שוב, אולי תבין
ארז,
05/06/05 10:39
|
|
 |
5.
ציורים משעממים כמו הכתבה
ל"ת
נמרוד העזתי,
05/06/05 01:32
|
|
 |
4.
''הגיהנום השתחרר''? די לאינגלוז
רז,
05/06/05 00:55
|
ביטויים באנגלית יש לתרגם בצורה לא מילולית - ''מהומת אלוהים'' למשל במקרה זה. חוץ מזה, כתבה יפה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
3.
ואולי האמנות צריכה להתמודד
לירי,
04/06/05 22:57
|
לא למות מן הרעל אלא לפלוט אותו, לא יום הדין אלא יום ההתחלה החדשה. בספרות, תחום ההתמחות שלי, הסוף התחיל אולי ב''לוליטה'', בהפרדה בין יופי ומוסר, שהובילה משום מה לזניחת היופי והמוסר כאחד. באמנות פלסטית הפער הזו ניכר עוד יותר- ההפרדה בין היופי לאמת הותירה אותנו ללא יופי וללא אמת למעט האמירה החלולה שאין כלום.
הפתרון? לברוא את האמת מחדש. אם היא בלאו הכי לא אמיתית והכל ניתן לבריאה למה לא לברוא דווקא את האמת, להקים מחדש את המוסר ולעצום עיניים לטענה שהוא בדיוני, שהוא יציר כפי אדם? ואז בשקט, האסתטיקה תקבל משמעות שוב, למרות הכל, למרות כל הזוועות שיכולות להתקיים, ובלי שזה יעליב אותן. ואמנות תתן משמעות ולא תגזול אותה.
תודה לך על כתבותיך, גם בגלל התוכן המרתק וגם בגלל המוטיבציה, זה שיש מישהו שרוצה טעם בדברים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תודה לך לירי
סטלה,
05/06/05 00:27
|
יפה אמרת. עדיף מוסר לא-מוחלט על ההרחלטה כי אין מוסר.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
2.
כתבה טובה ומעניינת
א,
04/06/05 22:14
|
אך לא ברור דיו אם הוא יוצא כנגד המודרניזם או הפוסט מודרניזם
הגב לתגובה זו
|
|
 |
1.
יש כאן בחירה של ציורים מכוערים
לוי,
04/06/05 20:51
|
ויומרניים, שהטקסט לא מצליח להצדיק. שמערכת אנ.אר.ג'י הפוסט מודרניסטית תירגע כבר. זה פשוט שיעמום. ומה זה דיסטופיה? למה הכתב לא משתמש בעברית. מדובר נראה לי בילד קטן שצריך להרגע מעט לפני שהוא כותב.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
חוסר הבנה מוחלט של הכתוב
אבי,
05/06/05 10:30
|
למושג ''פוסט מודרניזם'' יש משמעות, זו לא סתם מילה שאפשר לזרוק כדי להראות חכם.
הגב לתגובה זו
|
|