 |
11.
סתם פרומו ל''יונים'' המחורבנות
מושחתים נמאסתם,
13/03/05 08:29
|
מספיק כבר עם הפרומו לחברים שלכם מהבראנז'ה, התקליט שלהם מחורבן !!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
10.
זה לא נכון שהמגבעת היתה בלוף
סיד וישר,
12/03/05 18:05
|
נכון שבמבט היסטורי קצת מגזימים בחשיבותם. מבחינת השפעה על הזרם המרכזי בפופ הישראלי הם שוליים מאד וגם התקופה שבה היו הסנסציה התורנית היו בסופו של דבר די קצרים. אבל לזכות נושאי המגבעת צריך להגיד שהם היו לא רק להקה עם סאונד מעניין שהביאה לארץ את סאונד בנוסח הפול ולהקות אחרות באינדי האנגלי אלא גם היו להקה עם הרבה מודעות למושג הפופ ושיחקו איתו בגלוי. נכון שמורשתו האמיתי של אהד פישוף לתרבות העברית היא בתחום ניסוח הכותרות בעיתונים. אבל אפשר לתת למגבעת את מקומה בזכות שירים כמו ''מתנה לחג'', הבא בתור הוא סוס'' ו''קול של אלוהים אחר'' שבכל זאת הותירו איזה רישום.
השירים וההפקה ב''אגנתה פאלסקוג'' הם פופ מובהק, ועשוי כהלכה. יש נטיה להמעיט בערכה של העבודה שעשה שם שלומי ברכה, בעיקר אצל אנשים שלא הבינו לאן נעלמה להם להקת הקסטות המחתרתית מירושלים, אבל אלה משחקים שוליים של תדמית. האלבום עצמו פנטסטי ובלי ספק עומד בין התקליטים הטובים ביותר של תחילת שנות ה-90'.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
נכון ו...
רוני,
12/03/05 21:15
|
הם תסתכלו בטקסטים שלהם ותתעמקו בהם תגלו טקסטים עם מסרים נסתרים שתורמים לכל העניין של מחתרת וכולי. המוסיקה שהם עשו היא המוסיקה הכי טובה שאי פעם נעשתה בישראל לפחות בשנים האלה ( מי בדיוק היה יותר טוב מהם ??) ולגבי פופ . אחת מהמפכות שהרוקנרול עשה זה איחוד של כל התפקידים ביצירה ראשונית של שיר שהם הלחנה כתיבה ושירה לבן אדם אחד ... מה שהיום מה שנקרא הפופ לא עושה . אז לפי דעתי צריך להיות קצת זהיר כשמדברים על פופ היום פופ פעם ורוק היום שזה פחות או יותר המשך של הפופ של פעם ...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
9.
נושאי המגבעת - בלוף
טמיר,
12/03/05 15:05
|
נושאי המגבעת זה בלוף שאפשר למכור למי שלא עבר את גיל 23 , שכך הוא יכול לחשוב שבאמת היה איזה דבר כזה בעל נוכחות חשיבות או השפעה. זו לא פעם ראשונה שמזכירים אותם באיזה הקשר היסטורי מקומי של הזמר בישראל. מה זה הבלוף זה ? איזה שיר או משהו רציני יש לנו מהם ? אין חיה כזו ''נושאי המגבעת''.
וחוץ מזה... כל הז'אנר הים תיכוני הוא הפופ שכרגע שולט. גם במיינסטרים, גם ברדיו, גם בקהל, בהופעות, ובחתונות.
כל השאר שמשום מה מתביישים במושג הזה ''פופ'' חושבים שהם רוק. נניח בדיחה כמו להקת ''יהושוע'' או איזה מזי רעב כמו טל שגב ודומיהם, שחיים על הרגע. המצב רע מאוד בסך הכל. כל המוסיקה הישראלית חיה בזמן האחרון על אורחים לרגע, והמבאס הוא שיש מספיק כאלה, והרדיו מת על תחלופה מהירה של ''מוסיקאים'' שהם אורחים לרגע.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
זאת ועוד
עודד,
12/03/05 17:18
|
אני כמובן מסכים לכל מילה, כולל ''נושאי המגבעת'' שהוא אחד הבלופים הדוחים ביותר בתולדות ישראל. צריך לומר דבר אחד בולט: פופ טוב בנוי קודם כל על שירים טובים ומבצעים ברמה סבירה. יחסי ציבור לא עושים פופ טוב. עבודת שיווק מקצועית לא עושה פופ טוב. הפופ נוצר אצל היוצרים והמבצעים.
משום מה הוזכרו רוני והפיקיות ככאלה שהיו צריכות להיות מוערכות בערב פרסים מסויים. לא נכון!!! שום הערכה ושום פרס לא צריך לתת לדמויות שדוקא דופקות את הדימוי של הפופ כמוסיקה טובה לשמה. אלה לא זמרות, השירים שלהן סתמיים וחסרי ערך. שיר פופ בהחלט יכול לומר משהו ריגשי, יכול וצריך לעורר את הדמיון ( כמו ''פמלה'', או ''חופשי ומאושר'', למשל ). בקיצור- תחזירו לנו את המוסיקה הישראלית המקורית ותעיפו מפה את התרבות הזרה ( היפ-הופ, ראפ, רוק בגרוש, יורודאנס סטייל רוני ).
הגב לתגובה זו
|
|
 |
8.
דנה אינטרנשיונל- מלכת הפופ
יעל,
רמת השרון,
12/03/05 00:24
|
להצליח בתחום הפופ זה מאוד קשה. אתה מגיע עם להיט,כובש את הפסגה ולרוב נעלם באותה מהירות שהגעת. מעניין אותי לראות אם כל הזמרות שצצו להן בשנה+ האחרונות יצליחו לשרוד עוד כמה שנים או שהן תעלמנה. דנה אינטרנשיונל היא מלכת הפופ הבלתי מעורערת של מדינת ישראל. היא הראשונה שהחלה להתעסק עם מוזיקה כזו בארץ ויש מאחוריה קרירה של למעלה מ12 שנים בהן היא הצליחה למרות כל הקשיים לכבוש פסגות חדשות שוב ושוב, למכור אלבומים בארץ ובחו''ל שקטפו זהב, נשלחת ע''י מדינת ישראל לייצג את ישראל בעולם, קבלה תעודת שגרירת כבוד של ישראל מנשיא המדינה ועוד... השירים של דנה והקליפים של דנה הם הדבר שהכי מזכיר את כל מה שנעשה בסצנת הפופ בחו''ל. ויווה לדיווה!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
7.
טוב
עינת,
11/03/05 17:00
|
|
 |
6.
סקעת הוא אליל בכל קשת הגילאים
חיפאית!,
11/03/05 16:12
|
אתה מוזמן להכנס לאתר שלו ולראות במה מדובר!!! הזמר סוחף אחריו בנות ובנים, נשים וגברים בכל הגילאים.. מגילאי 10 ועד גילאי 70! הכשרון שלו, האמיתיות שבו, הכנות והאדם שהוא סוחפים אחריו את כל ההמון סביבו!! הראל סקעת הוא אומן שכמוהו עוד לא ראו בארץ!!!!!!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
טיפשה
ג'וני ביגוד,
13/03/05 02:20
|
את לא מבדילה בין כוכב קריוקי עלוב לאומן, צר לי לאכזב אותך אבל בשנה הבאה כבר לא יזכרו אותו וטוב שכך
הגב לתגובה זו
|
|
 |
SCAT
ל"ת
tt,
12/03/05 16:16
|
|
 |
סקעת לא זמר רק שר וצורח
גידי,
חיפה,
11/03/05 18:21
|
ומזיף את שירו של יהורם גאון. כוכב נולד תופעה מכוערת במוסיקה הישראלית שהורסת בלי סוף ומיצרת רק זבל לא יותר
הגב לתגובה זו
|
|
 |
5.
הראל סקעת
אור,
מרכז,
11/03/05 16:10
|
הראל סקעת הוא עילוי יחיד בדורו . הוא ישאר איתנו עוד הרבה שנים. אני מכירה מלא אנשים מעל גיל 30 שמצטמררים מכל צליל שיוצא לו מהפה. הוא כישרון נדיר.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
4.
פופ בארץ זה רק רוני
ל"ת
רן,
11/03/05 15:36
|
|
 |
3.
כתבה חביבה מאוד
ל"ת
י.ב,
11/03/05 15:22
|
|
 |
2.
נושאי המגבעת פופ??? מישהו פה
ל"ת
רוני,
התחלק על השכ,
11/03/05 15:18
|
|
 |
1.
כמה בורות ושטויותבכתבה אחת
אבישי מתיה,
11/03/05 14:49
|
פשוט נורא.
אז ככה: עדנה גורן היא בכלל זמרת ג'ז מעולה שפה ושם, בסוף שנות ה-60, חטאה ב''פופ''.
אילנית היא ועוד איך חלק מהקאנון הישראלי. אולי לא בשבילך, אבל בשביל מי שחווה זאת בזמן אמת - כן.
ששי קשת ודומיו ביצעו להפליא מוסיקה מקורית ורלוונטית, בעוד פליטי ''כוכב נולד'' עושים רק קאוורים (מזוויעים למדי, אגב). אז איך אפשר להשוות?
שי להב, שאמון על פופ דלוח ועבש ולא רלוונטי (תזכיר לי מה זה היי פייב?), לא יכול לקבוע דבר. ודאי שאלה שעשו אז פופ ידעו מה זה פופ, משום שפוסטרים שלהם הופיעו בלהיטון-עולם הקולנוע, שהיה במובהק שבועון פופ וגם הצהיר שהוא כזה. והמוסיקה שלהם, שכונתה ''מוסיקה קלה'', ושנוגנה ב''גל הקל'' (רשת ב') - היתה פופ.
ואם את מתחשבת ב''עמי'', הטקס העלוב הזה של התחנה העלובה ההיא, יש לך בעיה קשה מאד. משום שהרשימה של המועמדים היתה מלכתחילה מעוותת ולא משקפת דבר ממה שקורה כאן. אולי רק את הקשר הנואל, הבעייתי, הראוי לבדיקה, בין חברות התקליטים לערוץ. ''התרבות הישראלית'', אגב, היא לא ערוץ 24. זו סתם תחנה מחורבנת.
אבל השורה התחתונה היא זאת: בלב העשייה הישראלית היו אז זמרים טובים יותר, פזמונאים מוכשרים יותר ושירים עדיפים ב-20 דרגות לפחות. לכן, הם יישארו לנצח. ומה שיש היום, ייעלם במהירות. אין בו כלום.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
די לטהרנות!
יריב,
12/03/05 13:47
|
|
 |
חותם על כל מילה. פעם היה...
פופולוגיה,
11/03/05 17:47
|
פעם היה כבוד למקצוע הזה. לפופ קראו ''מוסיקה קלה'', זמר היה זמר, מלחין היה מלחין ופזמונאי היה פיזמונאי. כל אחד כיבד את המקצוע שלו ועשה את מה שהוא יודע הכי טוב. היום כל זב חוטם כותב מלחין מעבד מקליט ומשחרר שיר לרדיו האזורי. אין רמה, אין איכות ואין שום סינון.
הנה דוגמה נהדרת: תראו מה קרה לחוה אלברשטיין. שנים היא היתה מאושיות הזמר הישראלי, הפופ. היא שרה פזמונאים מהשורה הראשונה כתבו לה (רחל שפירא, אהוד מנור... ) מלחינים מהשורה הראשונה הלחינו לה (נחום היימן, מתי כספי...) וכל שיר היה עובר סינון וביקורת לפני שהיה מוצא את מקומו על תקליט. היום היא מקליטה רק טקסטים של בעלה ומלחינה לבד וככה זה נשמע. הרמה הפכה תת-רמה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
גדול.
עודד,
11/03/05 17:07
|
האם במקרה מצאתי את אחי התאום? כאילו נסחתי בעצמי. גדול!!!
הגב לתגובה זו
|
|