 |
7.
German evil & their amnesia
Zhack,
New York,
07/01/05 14:56
|
If anyone is interested in a film about the final solution and the banality of evil that led to it, I strongly suggest the 2001 film, “Conspiracy”. As for this film concern, it’s only natural Germans today will favor on distancing themselves from their resent horrific and murderous past. How could they not? Our duty as Jews and as Israelis alike is to remind them again and again that we will never forget, nor will we ever forgive them for killing us like dogs. How could we not?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
6.
Banality of evil & amnesia
Israeli Jew,
Tel-Aviv NY,
07/01/05 02:24
|
If anyone is interested in a film about the final solution and the banality of evil that led to it, I strongly suggest the 2001 film, “Conspiracy”
As for this film concern, it’s only natural Germans today will favor on distancing themselves from their resent horrific and murderous past. How could they not
Our duty as Jews and as Israelis alike is to remind them again and again that we will never forget, nor will we ever forgive them for killing us like dogs. How could we not
הגב לתגובה זו
|
|
 |
5.
המזכירה של היטלר- בערוץ הכבלי
עוד ישראלי,
06/01/05 17:16
|
לגבי המזכירה שהוזכרה כאן
בערוץ הסרטים של הכבלים הוקרן הסרט עליה כבר כמה פעמים, בפעם האחרונה לפני כחודש....
במשך כל הסרט היא מדברת למראיין שאינו נראה, כשהמצלמה כמעט סטטית על פניה
בצורה פרטנית היא עוברת נושא נושא
בכיתוביות שלאחר הסרט נכתב שהיא נפטרה יום אחרי גמר הצילומים או הקרנת הסרט, אינני זוכר
איך היא חייתה עד עכשיו עם עצמה ועם הזכרונות שלה ?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
4.
very important movien and a
Ami,
Germany,
06/01/05 12:41
|
great historical document. the acting is superb, reliable and give a terrifying glimps to the German General and leaders of that time. recoment to see it.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
3.
בתור אחד שראה את הסרט
ערן,
מינכן,
06/01/05 11:31
|
ראיתי את הסרט לפני כחודשיים, כשהוא יצא בגרמניה. אפשר פשוט לשנות את כותרת הסרט ל ''זה בכלל לא אנחנו אשמים - זה הוא אמר לנו לעשות''. אם הסרט היה ''מאניש'' את היטלר אז מילא, אבל מה שהסרט עושה זה להציג את היטלר כמין משוגע יחיד, שכל הגנרלים שלו, והאנשים תחתיו נגררו למקומות שהם בכלל לא רצו. כולם מתוארים כמין צדיקים טהורי לב, שטוב גרמניה רק בליבם, ופשוט המטורף הזה עשה את הכל. שיא החוצפה - הקטע המרתיח ביותר בשרט הוא שבסופו יש ראיון קצר עם המזכירה האישית שלו, שלמרבה הצער עדיין בין החיים, שבו היא טוענת שלא ידעה דבר וחצי דבר על מחנות ההשמדה. המילה יהודים מוזכרת בכל הסרט אולי שלוש פעמים. כי מה באמת הם קשורים לעניין...?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
kaha ha germanim mazigim et ha
shoa kayom:,
ze hitler,
08/01/05 23:39
|
|
 |
המזכירה נפטרה - אתה יכול לשמוח
ישראלי,
06/01/05 11:46
|
אבל מה שאתה אומר על הסרט הוא לא נכון. השמדת היהודים מוזכרת מעט מאוד ותודה לאל שכך. הסרט הוא לא על השואה ואיזכור אינפלציוני שלה היה מעיד על מס שפתיים שצריך לשלם. המסר של הסרט לעם הגרמני הוא: איזה מפגרים היינו. ולא - אנחנו לא אשמים. אני מציע לקרוא את היומן של המזכירה - ויש עליה גם סרט. אבל יכול להיות שלא הבנת את כל הגרמנית בסרט - ויש גם קודים תרבותיים שאפילו אני לא הבנתי והיו צריכים להסביר לי.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לא ממש מסכים עם המסקנות שלך...
ערן,
מינכן,
06/01/05 19:39
|
אז ככה. נתחיל עם הטיעון של השפה. אני חי בגרמניה, במינכן, במעוזו של הצורר, את הגרמנית הבנתי מצויין. והמסר הוא לא ''איזה מפגרים היינו'' אלא ''בו'אנה, ראיתם מה המטורף הזה עשה?!''. הסרט פשוט נותן לגרמנים דרך להתחמק מהאחריות ההסטורית של מעשי הדור הקודם. היטלר מוצג שם כדמות מטורפת, מנותקת מהמציאות שגוררת את כל העם הגרמני לאבדון בלי שהוא ממש רצה בכך. שטויות. ואל תגיד לי שאתה מאמין למזכירה האישית של היטלר, שטוענת שלא ידעה דבר על מחנות ההשמדה. אם הספר שלה תומך בטענה הזאת, אז אני מאוד מצטער, אבל אני לא מוכן לקרוא ספר שמתחילתו ברור לי שהוא משקר. לא יכול להיות שהמזכירה האישית שלו לא ידעה דבר.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ערן - לא דיברתי רק על השפה אלא
ישראלי,
06/01/05 20:21
|
גם על קודים תרבותיים ועל רקע היסטורי. אבל אני לא מתכוון לעשות לך עכשיו חידון. מכיוון שהסרט בחלקו מתבסס גם על הספר של המזכיר (רובו לא), גם על היומנים של שפר ועוד... חשבתי שיעניין אותך. לא רוצה לא צריך. על הפרשנות שלך מול אפשר להמשיך להתווכח מבלי להגיע למוצא. האם אתה מסכים עם טענתי לגביי איזכור השואה - לפחות? אגב, אתה יודע שהיתה גרסה מוקדמת לסרט בשנות הששים כמדומני. בכל מקרה, אני כן חושב שזה סרט לא רע ושהקהל הגרמני כמו גם הישראלי חשוב שיראה אותו. למרות שהוא לוקה באי דיוקים היסטוריים רבים, ולמרות ששני סיפורי המסגרת (של הילד ושל הרופא) הם אידיוטים. אבל אתה יודע זה סרט- וביננו בימים האחרונים ההם לא קרה כמעט שום דבר בבונקר הזה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
בעניין היהודים
ערן,
מינכן,
06/01/05 23:21
|
אתה צודק, יכול להיות שהיה צריך להזכיר יותר את רצח היהודים (בנוסף להרבה קבוצות מיעוט אחרות, כמו צוענים והומוסקסואלים), כנראה שזה היה פוגע בסופו של דבר בסרט. הקטע עם הרופא, לדעתי היה באמת שטותי. אם תשאל אותי, פנייה חדה לערכי הקולנוע האמריקני, שתמיד מחפש אחרי הגיבור שלו..... בסה''כ, הדבר היחיד הממש מתעלה בסרט זה הצילום. אף אחד מהשחקנים בסרט לא התעלה מעל לממוצע, למעט, אולי הבחור ששיחק את גרינג....
הגב לתגובה זו
|
|
 |
גבלס ולא גרינג!
ישראלי,
07/01/05 09:58
|
גרינג נמלט ולא היה בבונקר (אפילו מופיע בסרט...). גבלס נותר בבונקר עד הסוף המר יחד עם אשתו וילדיו. גרינג התאבד במהלך משפט נירנברג באמצעות ציאניד לאחר אחד הביקורים של אתשו וילדתו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
I liked your comment
yehuda,
Italy,
06/01/05 11:42
|
i liked to read your comment and what you wrote, altough i have not seen the movie and will not see it i tend to agree with you.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תגובה לתגובה על התגובה
לירון,
06/01/05 11:53
|
יהודה, עצוב לי לשמוע על אדם שמחליט על דעתו לפני שנגע בנושא לגופו של עניין.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
גם ענבל שתיוי לא ראתה את הסרט
ברכה,
06/01/05 12:01
|
ובכל זאת כתבה כתבה שלמה על סרט שלא ראתה. מה תגידי על זה? לירון - אני מאחל לך להיעצב מדברים הרבה יותר מהותיים וחשובים בחיים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
2.
סרט לא רע בכלל. וחשוב מאוד שכל
ישראלע,
06/01/05 11:28
|
גרמני ואולי אף כל ישראלי יראה אותו. הסרט מתאר את היטלר כבן אנוש, אבל לא כדמות המעוררת אמפתיה. דמותו של היטלר היא נכה פיזית ונפשית, הוא נראה מצוקמק לגמרי, בדרייב של שיגעון, בעוד שבחוץ כולם מתים, אבל הוא בטוח שעוד שנייה הוא מנצח את המלחמה הארורה. יש בעיה עם התסריט, יש בעיה עם התבססות על עדותו של שפר, אבל חוץ מזה סרט לא רע בכלל - ובניגוד למצופה - לא נפל לקלישאות הפוטנציאליות. כנראה בגלל שלא עשו אותו אמריקאים, אלא גרמנים. בכל מקרה, ממליץ ללכת לראות!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
הפואנטה שרב הגרמנים נסחפו
בכף והערצה,
ל''דרייב''....,
06/01/05 12:24
|
|
 |
אין ביננו ויכוח. כל מה שאמרתי
ישראלי,
06/01/05 12:57
|
הוא שהיטלר אינו מוצג בסרט כדמות מעוררת אמפתיה, ולכן כל 'הגוואלט' אינו רלוונטי.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
צודק - ודווקא יש פה לקח חשוב
נבו,
06/01/05 18:00
|
להראות שגם אדם אנושי.. קרוב לאנושי, בכל אופן.. מסוגל להגיע לרמות מפלצתיות מדהימות, ולחלק מעוגת הרוע גם לאנשים רגילים.
חשוב מאד לדעת שמאחרי כל השואה עומד אדם שנחשב בשעתו למנהיג, אדם, ולא למפלצת.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
1.
מה הרעש בכלל ?
משה,
עכו,
06/01/05 11:01
|
זה מזעזע אני יודע אבל אין חדש תחת השמש בארצות אירופה... חוצמזה הפולחן של אשיות לא פחות מזוויעה קיימת בכל רחבי ברית המועצות לשעבר ע''ע סטלין ימח שמם וזיכרם של צוריי היהודים
הגב לתגובה זו
|
|